abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44078311
Onze kinderen zijn natuurlijk de allerliefste, super voorbeeldig, luisteren, zijn geduldig, eten en drinken alles wat je ze voorzet, slaan en schoppen nooit, maken nooit ruzie ..... kortom, het zijn voorbeeldkinderen .....

.... of toch niet????

Heb je ook wel eens van die dagen dat je ze het liefste achter het behang wil plakken, of gewoon eigenlijk misschien wel helemaal niet meer wil kennen (even dan) .... dan kan je je hier afreageren.

de laatste posts uit het vorige topic:
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:38 schreef texelonia het volgende:
Zondag vieren we Sinterklaas, met mijn ouders en zus. We doen niet aan surprises, maar het leek me leuk om samen met Noah voor mijn ouders en zus wel een surprise te maken. Leuk, knutselen, tekenen, verven en plakken, dacht ik. Verkeerd gedacht dus Noah wilde alleen dingen doen die niet mocht, en vervolgens dus alleen maar janken. Niks gezellig dus Denk je je kind dan een plezier mee te doen, want van míj hoefden die surprises ook heus niet. Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik hem (krijsend) in bed heb gelegd. Even vergeten dat ie nog niet eens gegeten had
en heeft er nog iemand tips voor patje30?
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:46 schreef patje30 het volgende:
Heeft iemand van julle nog suggesties/tips voor bedplassende kinderen???

ik trek het niet meer hoor, elke dag een dekbed, dekbedovertrek, hoeslaken en kussen! moeten wassen....

ik laat tony al savonds voordat ik naar bed ga nog een keer plassen, trek hem zodra ik wakker ben meteen zijn bed uit, en nog ben ik te laat dan! na het eten krijgt hij geen drinken meer, ik laat het licht in de gang en badkamer de hele nacht voor hem aan zodat als hij wel wakker wordt hij naar de wc durft....

wat kan ik nog meer doen? ik ben echt door alle trukjes heen... hellup!!!!!!!!!!!!! :'(

ik laat hem nu al zelf zijn bed afhalen zodat hij doorheeft wat een werk het eigenlijk allemaal is.... en niets helpt!!!!!!
boos worden niet, paaien niet....kadotjes beloven... straffen.... niets!!!!!
en het ging over zindelijk worden in belgie en nederland, ietswat offtopic dusch.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44078613
Voor patje30: Met luier laten slapen en naar een dokter gaan.
Misschien is er wel lichamelijks aan de hand.

Bij ons werd geadviseerd overdag de plas op te houden, eerst 1 minuut, dan 3 minuten enzo enzo....
Zodat het "belletje" wat verbonden is met blaas in de hersentjes harder gaat rinkelen.

Ot:

Behang heb ik verkocht ben overgegaan op een cursus stukadoren...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:10:02 #3
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_44079867
De meeste kinderen gaan hier (= België) toch met 2,5/ 3 jaar naar school.
Dat neemt niet weg dat er in de eerste kleuterklas regelmatig nog eens 'ongelukjes' gebeuren.
  † In Memoriam † zondag 3 december 2006 @ 11:37:10 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44098500
pattje30 ik vond dit artikel over bedplassende kinderen.
misschien heb je er iets aan?
  zondag 3 december 2006 @ 13:19:27 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_44100808
Twan is helemaal zenuwachtig voor het Sinterklaasfeest hier vanmiddag. Je kunt bijna geen boe of ba zeggen of hij is "boos". Hij heeft me net geholpen met eten voorbereiden en vaatwasser uitpakken, dat doet hem wel goed. Even wat afleiding.
Make love, not war ☮
pi_44101590
luier aan snachts patty?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  zondag 3 december 2006 @ 20:16:45 #7
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44112432
Deze las ik op het Viva forum. Er postte iemand dat ze zwanger was enzo, maar ze zat in het stoomafblaastopic aldaar.
Dit kreeg ze als antwoord, ik heb er smakelijk om gelachen

*Waar je nu post, schelden moeders en vaders op hun kinderen. Dat duurt voor jou nog wel een paar jaartjes. De eerste 2 jaar zul je je kind namelijk het Meest Geweldige Kind allertijden vinden. Daarna zien we je wel verschijnen.*
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44130120
quote:
Op zondag 3 december 2006 13:49 schreef Spekkiemonster het volgende:
luier aan snachts patty?
Luier draagt hij al s'nachts en dan haal ik die drynightys voor hem, maar de plassen die hij doet zijn zo groot dat ook die luier het niet allemaal tegen houd!

Ik ben nu zelf als plaswekker gaan optreden...

als ik naar bed ga laat ik hem plassen, dan rond een uur of 3 ga ik er nog en ker uit om hem te laten plassen en rond 6 uur maak ik hem weer wakker om nogmaals te laten plassen..

de eerste dag is het goed gegaan, nu de 2e en 3e dag weer niet, maar nu heb ik er wel een beetje zicht op om welk tijdstip het gebeurt, dus in plaats van 6 uur vervroeg ik die iets, (doe nu half 6, oke ff vies praatje, plasje was nog warm dus was net pas gedaan) dus morgen even kijken of het dan zo goed gaat.....

het is niet de meest ideale oplossing, maar met een plaswekker moet ik er ook uit, dus ik probeer het nu zo.....

tnx voor alle tips!!
pi_44158588
Hier live verslag van een ontspannen voedingssessie inclusief rellende peuter die complete lijmpotten over de grond keilt om maar zo ergerlijk mogelijk te zijn.
Maw: jammer dat ik geen behang heb, lijm is er immers genoeg
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44158802
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier live verslag van een ontspannen voedingssessie inclusief rellende peuter die complete lijmpotten over de grond keilt om maar zo ergerlijk mogelijk te zijn.
Maw: jammer dat ik geen behang heb, lijm is er immers genoeg
en als je genoeg lijm gebruikt, blijft je peuter dan niet gewoon aan de muur hangen? spotje erop, abstracte kunst aan de muur!
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:33:58 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44159315
Patje er zijn speciale luiers te krijgen voor grotere kindjes/mensen bij thuiszorgwinkels dacht ik.
En sowieso bezoekje huisarts is ook wel practisch, want misschien heeft het wel een medische oorzaak die door onderzoek en juiste behandeling verholpen kan worden?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44159492
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Patje er zijn speciale luiers te krijgen voor grotere kindjes/mensen bij thuiszorgwinkels dacht ik.
En sowieso bezoekje huisarts is ook wel practisch, want misschien heeft het wel een medische oorzaak die door onderzoek en juiste behandeling verholpen kan worden?
ik ga inderdaad een afspraak maken met de huisarts. ook vanmorgen was het weer helemaal mis....
pi_44159605
Zo'n plaswekker "voelt" toch aan wanneer het kind moet plassen? ... zo leert het kind ook hoe zijn blaas reageert .... een soort training.

Misschien toch een idee pat ... dan leert hij zelf aanvoelen wanneer de drang er is en gaat dan vanzelf wellicht ....? worden die dingen eig. vergoed?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_44159674
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:45 schreef Spekkiemonster het volgende:
Zo'n plaswekker "voelt" toch aan wanneer het kind moet plassen? ... zo leert het kind ook hoe zijn blaas reageert .... een soort training.

Misschien toch een idee pat ... dan leert hij zelf aanvoelen wanneer de drang er is en gaat dan vanzelf wellicht ....? worden die dingen eig. vergoed?
Ik was al even bezig geweest om de wirwar van wel of niet verzekerde dingen van mijn verzekeringsmaatschappij door te spitten, maar was het nog niet tegen gekomen.... Er stond mij namelijk bij dat die inderdaad vergoed worden, maar alleen als het door de dokter wordt voorgeschreven. (dacht ik)
pi_44160168
*weer ff uit lurkstand springt*

Patje30, ik heb hier een 1x gebruikte plaswekker liggen.
Je mag hem voor een zachtprijsje overnemen als je wilt.
Hij is dus 1 keer gebruikt en niet nat geweest.
Mijn zoon is inmiddels 10 jaar en bij ons heeft dit bedplassen tot 9 1/2 jaar geduurt en ineens was het over.... Hij heeft ook medicijnen voorgeschreven gekregen (de neusspry) maar die werkte helemaal niet.
Maar goed ik weet dus hoe wanhopig je je voelt.
Ik weet niet of je ze al gebruik, maar bij de hema kan je speciale hoezen kopen voor je matras.

Maar goed, als je wilt hoor ik het wel.

Groetjes Babygirl.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_44160332
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:06 schreef Babygirl het volgende:
*weer ff uit lurkstand springt*

Patje30, ik heb hier een 1x gebruikte plaswekker liggen.
Je mag hem voor een zachtprijsje overnemen als je wilt.
Hij is dus 1 keer gebruikt en niet nat geweest.
Mijn zoon is inmiddels 10 jaar en bij ons heeft dit bedplassen tot 9 1/2 jaar geduurt en ineens was het over.... Hij heeft ook medicijnen voorgeschreven gekregen (de neusspry) maar die werkte helemaal niet.
Maar goed ik weet dus hoe wanhopig je je voelt.
Ik weet niet of je ze al gebruik, maar bij de hema kan je speciale hoezen kopen voor je matras.

Maar goed, als je wilt hoor ik het wel.

Groetjes Babygirl.
nou ik heb dus een nieuw matras voor meneer gekocht, en ik heb om het matras het plastic laten zitten! hihi, molton en hoeslaken erover, en klaar is patje....

Ik wacht even mijn afspraak met de huisarts af, en kijk even of mijn verzekering het vergoed, zo niet, kom ik zeker even op je post terug!!! tnx voor het aanbod!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 december 2006 @ 13:43:03 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44161219
Naar de huisarts lijkt me sowieso een goed idee. Al is het maar om een lichamelijke oorzaak juist uit te sluiten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44161373
Kijk dat is slim, het plastic laten zitten!

9 van de 10 verzekeringen vergoed zo'n plas wekker als het goed is.
Nadeel vond ik alleen dat je eerst ff 100¤ moet voorschieten. Je krijgt het pas terug als je de rekening opstuurt.

En idd als eerste gewoon ff naar de HA, das altijd goed!

suc6 iig.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:58:53 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44161642
Aangezien het gaat om een kind wordt het geloof ik sowieso vergoed wanneer het op doktersadvies is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44429653
Dit topic is te mooi om weg te zinken in mijn AT!

Hier net even naar buiten gesneakt met Verse Baby en Kleine Grote Broer van Verse Baby. Beeb in 12 lagen kleding onder 3 lagen dekens plus kruik, peuter naast de wandelwagen en hobbelen maar richting Lidl.
In de Lidl had ik twee ware engeltjes. Mini sliep en Maxi lachte iedereen lief toe en was superbeleefd: "Hallo mevrouw!" en "Pardon!" toen hij tegen iemand aanliep. Bij de kassa de juf netjes gegroet, schapjes helpen inpakken, bonnetje aanpakken, netjes dankjewel en tot ziens mevrouw.

Het keerpunt: de schuifdeuren gaan open, ik wend de steven richting huis en...
"IK WIL IN DE HELIKOPTEEEEER! IIIIIHHHH JANK! KRIJS!" wijst hij naar dat stomme kuthobbelapparaat bij het Kruidvat. Hij rukt aan mijn jas, de kinderwagen, schudt en trekt daaraan, slaat, krabt. Mensen die passeren blijven met open mond staan kijken. Ik pel zijn vingers van de duwstang van de kinderwagen en probeer door te lopen, hij klauwt zich weer vast, trekt de wagen bijna om, ik opnieuw zijn breekbare kleine poezelvingertjes loshalen en strak doorlopen. Dit maal 500. Tot bijna thuis. Op de hoek deed hij natuurlijk weer normaal, zodat de malle buurvrouw (die nog steeds niet doorheeft dat ik zwanger was en nu een kind heb) mij nog even fijn kon aanspreken.

Vanavond spinazie! Dat zal ze leren, de krengen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44429750
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:45 schreef Mwanatabu het volgende:

Hier net even naar buiten gesneakt met Verse Baby en Kleine Grote Broer van Verse Baby. Beeb in 12 lagen kleding onder 3 lagen dekens plus kruik, peuter naast de wandelwagen en hobbelen maar richting Lidl.
In de Lidl had ik twee ware engeltjes. Mini sliep en Maxi lachte iedereen lief toe en was superbeleefd: "Hallo mevrouw!" en "Pardon!" toen hij tegen iemand aanliep. Bij de kassa de juf netjes gegroet, schapjes helpen inpakken, bonnetje aanpakken, netjes dankjewel en tot ziens mevrouw.

"IK WIL IN DE HELIKOPTEEEEER! IIIIIHHHH JANK! KRIJS!" wijst hij naar dat stomme kuthobbelapparaat bij het Kruidvat. Hij rukt aan mijn jas, de kinderwagen, schudt en trekt daaraan, slaat, krabt. Mensen die passeren blijven met open mond staan kijken. Ik pel zijn vingers van de duwstang van de kinderwagen en probeer door te lopen, hij klauwt zich weer vast, trekt de wagen bijna om, ik opnieuw zijn breekbare kleine poezelvingertjes loshalen en strak doorlopen. Dit maal 500. Tot bijna thuis. Op de hoek deed hij natuurlijk weer normaal, zodat de malle buurvrouw (die nog steeds niet doorheeft dat ik zwanger was en nu een kind heb) mij nog even fijn kon aanspreken.

het klinkt zo bekend!!!!!!!!!

wat een draken kunnen ze af en toe zijn he
pi_44437251
Ow jaa, dinsdag zat ik in de bus onderweg naar het sollicitatie gesprek...
En voor me een moeder en haar zoontje, en die kleine maar huilen, gillen, drammen ikke wilhil die draaaahaaak hebbuh...

Jongelui naast me helemaal groen en geel ergeren aan die kleine, moeders rood en best wel boos....

en ik ik zat te genieten van dit gebeuren
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44441820
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:45 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik heb spinazie altijd lekker gevonden.
Wel een hele malle buurvrouw dan... mwana. Had je een onzichtbare buik of is ze gewoon een beetje kort/kleinzichtig.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44799917
......................................................................................................................

Even hoor.......

AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Ik ben het ZAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben al vanaf vanochtend 8 uur!!!!!! aan het waarschuwen en straf uitdelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het ging waarempel tussen 12 en 1 even goed maar dat moest natuurlijk een stilte voor de storm zijn he........ lopen ze mekaar toch af te maken boven!!!!
Sta net met vriendlief in de gang horen we ineens.... jij gaat met hem vechten... ja zowat tot bloedens aan toe als we niet ingegrepen hadden he.......
Alle drie naar hun nest gestuurd en niet meer erui... nu zitten ze te eten en gaan na het eten weer naar bed.
We zouden naar opa en oma gaan maar dat feest is dus niet doorgegaan.... brullen natuurlijk het hele fokking blok hier heeft kunnen mee genieten van het gekrijs, gebrul en geschreeuw.
Na en forze waarschuwing van als jullie nu niet ophouden kunnen jullie de rest van het jaar ( ow wat ben ikblij dat ze daar nog geen besef van hebben ) niet meer op je reet zitten, was het volume wat getemperd in een ow asjeblieft help me toch iemand... maar dan wel zachjes...

Inmiddels de kids naar bed gebracht wat overigens zonder slag of stoot ging zowaar.... heb ze medegedeeld dat het morgen anders moet anders liggen ze weer de hele dag in bed.

Ja hard ja... ze moeten het nou maar eens weten dat ik niet alles tolereer... leuk joh 5 dagen stiefzoontje over de vloer geeft geheid ellende de eerste twee dagen...
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 20:20:36 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44804929
tis iedere 14 dagen zo en de dagen dat ie extra is....

Je wordt er moedeloos van en ze doen het ook echt met zijn drieen... er is niet specifiek een "schuldige" aan te wijzen
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 20:40:42 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44804996
o vreselijk lijkt me dat.
ik ben ook soms best wel eens nieuwsgierig hoe dat bij luca gaat als hij bij zijn pa is, maar ik hoor hem er nooit over en ik krijg hem nagenoeg altijd onbeschadigd terug, dus ik denk dat het daar wel meevalt.
pi_44805454
Leuk is anders lady wrb... maar goed er is een troost... in de vakanties gaat het vaak na twee dagen wel goed dus nog even doorbijten...
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 20:55:01 #29
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44805494
misschien kan je uitvinden waar het fout gaat?
pi_44805738
3 kinderen bij elkaar is bijna altijd vragen om problemen.

Zo ook hier, alleen ik heb de mogelijkheid 1 ervan naar huis te sturen.

Wat je zou kunnen doen is kijken of je er twee aan het spelen kan krijgen en ik weet niet of je een spelcomputer in huis hebt, maar dan rouleren, 1 op computer, 2 spelen.
Daarna iets met de 3 kinderen doen, kleien, knutselen etc etc... en weer rouleren.
Heb je zelf ook een beetje rust, mits het lukt dan.
Bij 3 heb je er altijd 1 die erbij hangt...en worden ze alle drie stront vervelend.

Het is duidelijk dat ze het zelf niet uit gaan vinden om goed met elkaar om te gaan, dus gewoon maatregelen nemen.
pi_44817101
oblivion geloof me dat hebben we al geprobeerd...
Het vreemde alleen is... zodra we dus met zijn allen bij opa en oma zijn dan gaat het WEL goed. Dan zijn ze wel lief aan het spelen en dan gebeurd er ook wel eens wat maar dan hoef je ze niet continue uit elkaar te houden.
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 09:26:31 #32
81992 Githa
pi_44817880
Maar is dat niet standaard Angel22, dat ze bij een ander veel beter luisteren?

Het is natuurlijk niet leuk als je steeds zo moet inspringen, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk. Je zegt zelf al dat het steeds de eerste twee dagen dat ze bij elkaar zijn gebeurd. Voor de kinderen natuurlijk ook steeds een periode van omschakeling, wie weet hebben ze daar wel meer moeite mee.
Misschien kan een betere voorbereiding helpen? ... dat ze beter weten wanneer hun stiefbroertje komt en hoelang en misschien ook al een beetje een planning maken van wat ze kunnen gaan doen.
Daarnaast denk ik dat wat Oblivion aangeeft een hele goede aanpak is, pluk er gewoon één uit en ga daar wat mee doen en rouleer dat.
Ik denk dat drie bijelkaar te veel is en ze bewust of onbewust een strijd gaan leveren.
Ik zou het gewoon doorzetten Angel en dat iets leuks doen met één hoeft niet zo actief te zijn, dan kan ook een boekje lezen zijn of gewoon samen tv kijken.

Mopperen en straffen zorgt er op zo'n dag vaak voor dat je helemaal niet meer uit die neerwaartse spiraal komt...succes iig
pi_44818975
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 09:26 schreef Githa het volgende:
Maar is dat niet standaard Angel22, dat ze bij een ander veel beter luisteren?

Het is natuurlijk niet leuk als je steeds zo moet inspringen, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk. Je zegt zelf al dat het steeds de eerste twee dagen dat ze bij elkaar zijn gebeurd. Voor de kinderen natuurlijk ook steeds een periode van omschakeling, wie weet hebben ze daar wel meer moeite mee.
Misschien kan een betere voorbereiding helpen? ... dat ze beter weten wanneer hun stiefbroertje komt en hoelang en misschien ook al een beetje een planning maken van wat ze kunnen gaan doen.
Daarnaast denk ik dat wat Oblivion aangeeft een hele goede aanpak is, pluk er gewoon één uit en ga daar wat mee doen en rouleer dat.
Ik denk dat drie bijelkaar te veel is en ze bewust of onbewust een strijd gaan leveren.
Ik zou het gewoon doorzetten Angel en dat iets leuks doen met één hoeft niet zo actief te zijn, dan kan ook een boekje lezen zijn of gewoon samen tv kijken.

Mopperen en straffen zorgt er op zo'n dag vaak voor dat je helemaal niet meer uit die neerwaartse spiraal komt...succes iig
Dat is mijn ervaring ook, dan zit je jezelf ook maar op te naaien tot je continu in de viswijven-modus zit en overal op gaat reageren.
Op zo'n dag verzin ik vaak een beloning voor iets lulligs (omdat ze zich drie seconden goed gedragen, omdat iemand zijn mouwen goed heeft opgestroopt voor het handen wassen oid futiels) en voor de rest negeer ik de onrust voorzover het niet gevaarlijk wordt. Vechten? Doen ze met zijn tweeën, dus als er eentje begint te janken wijs je hem daarop en straft ze dan alsnog met iets wat je allang bedacht hebt (om te voorkomen dat je iets moet verzinnen terwijl je daar staat te koken). Sowieso alle mogelijkheden vantevoren bedenken en ook mededelen aan de engeltjes zelf, desnoods elke keer voordat stiefzoontje komt. Zo sta je niet voor verrassingen en wordje niet zo geconfronteerd met jezelf zeg maar.
Dit zijn tips die ik heb gekregen van de opvoedbegeleiding die ik een tijdje heb gehad ivm met mijn twee slopertjes, misschien heb je er iets aan
pi_44821984
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 06:11 schreef Angel22 het volgende:
oblivion geloof me dat hebben we al geprobeerd...
Het vreemde alleen is... zodra we dus met zijn allen bij opa en oma zijn dan gaat het WEL goed. Dan zijn ze wel lief aan het spelen en dan gebeurd er ook wel eens wat maar dan hoef je ze niet continue uit elkaar te houden.
Ik geloof je, maar het is ook een kwestie van volhouden, jij moet de langste adem hebben.

En heus, hier is het ook wel eens (zeg maar gerust dagelijks) anders, maar toch pluk ik 1 uit de situatie die zij zelf niet aan kunnen.
Als ze dan nog klooien, dan pas straffen, met een glimlach.
Het lijkt of ze door hebben dat je weinig kan hebben...
Dan etteren ze vaak nog even door.

Het is heul niet makkelijk moeder te zijn.

Nog een tip:
Kijk eens op welk niveau ze zitten voordat je ingrijpt, vaak kan je dan iets beter de situatie inschatten.
Dus: Ruzie, even kijken---> conclusie: verveling. Ingrijpen gewenst.
Of: Ruzie, even kijken---> De een doet de ander echt pijn. Straf lijkt me voor deze...

Heb van mezelf begrepen dat ik veel te snel gefrustreerd ben en te snel ingrijp terwijl mijn zoon juist iets aan het doen is wat voor hem wel degelijk van belang is.

Probeer een vast patroon te hebben, dus je stiefzoon komt binnen en een voorbeeld: je zet ze gelijk in de keuken.
Pannenkoeken bakken..? Of wat er op dat tijdstip afspeelt...
En herhaal dat gewoon elke keer.
Doorbreek in ieder geval wat er nu aan de hand is.
Kost ook een hoop energie, maar dit is wel wat positievere energie.

En nu stop ik met off-topic geleuter.
pi_45786712
"Mama, jij zegt nee en ik zegt ja, en jij hebt fout gedaan! Ik ben boos voor jou!"

Wie moet er hier nu achter het behang?
  Jubileum moderator woensdag 31 januari 2007 @ 20:32:15 #36
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45861811
Iris maakt er nu echt een potje van qua grenzen en regels, ze wil nu helemaal niet meer slapen. Echt enorme toestanden bij ons thuis spelen zich 's avonds af, en ik ben dus al 2 avonden niet online geweest. Maandagavond bedachten Jeroen en ik dat ze dan maar moest gaan huilen, de 5-10 minuten methode dus. Fijn na 4 minuten huilen was ze haar bed al uit en ging keihard tegen de deur schoppen en beuken.
Gevolg Eva wakker, die helemaal over de rooie want ze dacht dat het ochtend was en die was zich kapot geschrokken van de herrie.
Zaten we alle 4 beneden. Voor dat ze allemaal weer rustig waren waren we een uur verder, en toen ben ik ook maar gelijk naar bed gegaan, het was al half 10.

Gisteren heeft Jeroen een hartig woordje met Iris gesproken, nou ze zou lief gaan slapen voortaan want anders zou Jeroen haar voortaan naar bed brengen.
Goed, gisteravond lief voorgelezen, ondergestopt, ja nog een knuffel, nee je mag er niet uit, oke nog 1 kusje dan, nee je mag er echt niet uit, o je konijn is gevallen, oke nu echt lief slapen ja, jaaa ik hou ook van jou lieverd, oke doei, nee doei, echt doei nu hoor, oke doei! *deur dicht*
Goed ik naar beneden, even opruimen en heb net een bezem in mijn hand of ze staat alweer te schreeuwen. . Ik naar boven, ze moet poepen op de wc. Oke gaan we doen. Nou kwam er natuurlijk niks, dus hup weer naar bed. Hele ritueel weer van voren af maar goed ze gaat slapen.
Weer opruimen *maamaaaaa ik heb poep* ja vast maar goed toch maar kijken. Ja hoor tot in haar nek zowat. Oke kom maar even mee gaan we je wassen en schone pyama aan enzo.
Goed, kom maar even nog een slokje drinken en dan gaan we naar bed. Hele discussies weer maar uiteindelijk ging ze toch weer liggen en zoet slapen. *werpt blik op klok* 9 uur? Oke ik ga ook maar naar bed.

Om 2 uur Iris huilen, oke kom maar bij ons liggen. Nee geen tv we gaan echt slapen. Oke truste. Nee niet het dekbed wegtrekken, gewoon gaan slapen. Ja ik vind jou ook lief, ja je bent mijn meisje, ja hou ook van jou Iris nu slapen oke! Ja papa slaapt al, laat hem maar liggen. Slapen NU! ja kusje kusje..... Slapen!

Om 3 uur hoor ik een alarm. Is dat de rookmelder? Nou toch maar even kijken. Nee het is buiten. Uit het raam getuurd maar zag niks. Oke toch maar Jeroen wakker maken want misschien is het zijn auto ofzo. Jeroen eruit en kijken maar het was niet onze auto en we konden ook niet vinden waar het wel was.
Wat een k*talarm, het is tot ruim half 5 overgegaan. 5.45 wekker, jippie nieuwe dag! Fijn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45861919
Oh bah Lois wat zwaar
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:04:06 #38
114177 Diaan73
pi_45862967
Pff Lois wat vermoeiend zeg..... hopelijk is deze fase snel over.
Make love, not war ☮
pi_45863510
Ooooh Lois beeeeh...niet slapen is echt marteling...
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:20:48 #40
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45863648
O bah Lois.. wat slopend..

zou dat dwarse in het weer zitten? Hier ook zo'n draak de laatste dagen. Wij wijten het vooralsnog aan de veranderde situatie hier en het opnieuw grenzen verkennen en plaatsje heroveren oid. Neemt niet weg dat ik de afgelopen dagen meer dn blij was dat ze in bed lag
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:23:48 #41
114177 Diaan73
pi_45863794
Ik geloof ook dat dwarse in het weer zit... Twan was ook behoorlijk tegendraads en kende vooral de woorden "nee" en "niet doen" niet.
Make love, not war ☮
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:33:03 #42
103793 kozakken
Living the life
pi_45864206
Dat dwarse heeft hier bijna twee maanden geduurd ivm de nieuwe situatie met Romme erbij. Had Liam dat ook niet, staat me bij. En Fleur van Chacama?

Och Lois....

Hier ben ik, in het kader van veel, veel behang, vanmiddag naar de bieleteek getogen..... Met een boek in tienduizend stukjes gescheurd tijdens zijn 'middagslaapje'. We kwamen er 's avonds pas achter (met ondertussen al een buil op zijn hoofd door de val, dus konden we ook niet echt 'boos worden') omdat hij alles onder zijn dekbed had verstopt....
En achteraf hebben we het er vandaag wel met hem over gehad, maar dat is toch anders.
Hij heeft wel sorry gezegd, maar heb het idee dat hij denkt dat hij daarmee met heel veel wegkomt.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:55:29 #43
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_45865257
O Lois, dat kost je echt wel al je energie he?
Het is toch wat met die kleintjes....
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_45865926
Oh men Lois. Ik heb respect voor je geduld...
pi_46133746
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:33 schreef kozakken het volgende:
Dat dwarse heeft hier bijna twee maanden geduurd ivm de nieuwe situatie met Romme erbij. Had Liam dat ook niet, staat me bij. En Fleur van Chacama?

Och Lois....

Hier ben ik, in het kader van veel, veel behang, vanmiddag naar de bieleteek getogen..... Met een boek in tienduizend stukjes gescheurd tijdens zijn 'middagslaapje'. We kwamen er 's avonds pas achter (met ondertussen al een buil op zijn hoofd door de val, dus konden we ook niet echt 'boos worden') omdat hij alles onder zijn dekbed had verstopt....
En achteraf hebben we het er vandaag wel met hem over gehad, maar dat is toch anders.
Hij heeft wel sorry gezegd, maar heb het idee dat hij denkt dat hij daarmee met heel veel wegkomt.
het hele sorry dan ben je er vanaf verhaal heeft bij mij ook een tijd gespeeld, eerst van alles uitspoken, dan sorry zeggen want je komt er dan toch mee weg....

ik ben op een gegeven moment met mijn kinderen gaan zitten en ze uitgelegd dat "sorry is soms niet genoeg"
dus de eerste 2 keer dat ze het weer deden, heb ik ze alsnog hun verdiende straf gegeven, en nu gebruiken ze het niet meer te pas en on te pas.....
pi_46136653
Voor patje 30.....Mischien als jij naar bed gaat hem wakker maken en laten plassen?....
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zondag 18 februari 2007 @ 19:19:54 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_46434999
kennen jullie dat? dat de hele dag alleen nog maar vechten is? dat je heel consequent bent geweest altijd, vanaf het begin, maar dat het toch geen enkele indruk maakt? Dat je kind iedere 5 minuten op de trap zit en iedere 5 minuten beterschap beloofd om vervolgens net zo hard weer het bloed onder je nagels vandaan te trekken? dat je alleen nog maar kan denken aan bedtijd of eigenlijk, aan de tijd dat ze 18 zijn en de deur uit gaan?
peuters... je moet geduldig zijn, niet schreeuwen maar op authoritaire toon spreken en op ooghoogte, echt, dat helpt.... NOT!!

het is nu bedtijd, ff rust... morgen weer een verse dag....
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 20:08:29 #48
3011 E.T.
pi_46436414
je bent niet de enige..
Je hebt medestanders Ik weet exact hoe je je voelt, zulke dagen zijn hier de afgelopen weken ook regelmatig voorgekomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:10:36 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_46436490
ik ben er best moedeloos van weer eens. ik probeer altijd positief te blijven, maar ik vind het echt, echt even helemaal niet leuk meer
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 20:20:56 #50
114177 Diaan73
pi_46436868
Ow Belaan, zóó herkenbaar. Dikke knuffel van mij

ik heb weleens gedacht waarom zou ik nog een 2e willen.... waar doe je het toch allemaal voor
Make love, not war ☮
  zondag 18 februari 2007 @ 20:22:40 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_46436932
helpt toch als je weet dat je niet de enige bent thanks
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 20:22:47 #52
81992 Githa
pi_46436934
Belana
Wij moeten er zo langzamer hand ook aan geloof denk ik.
Jordy heeft zijn eigen wil helemaal ondekt vreet van alles uit en alles is 'nee' en mocht hij zijn zin niet krijgen, laat hij zich dramatisch op de grond vallen onder luid gekrijs
De hoek begint slijtplekken te vertonen

Ik voel met je mee
pi_46439739
Nou, ik dan ook maar...

David is een "pain in the ass", tegenwoordig...
Mijn hemel...
De "creche" zei laatst: daar wil ik er wel 10 van, dan word ik slapend rijk.

Nou....

Wij slapen zelden
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 21:34:02 #54
81992 Githa
pi_46439980
ohw nou, dat slapen gaat hier dan weer wel goed *afkloppen* , maar ook niet gek eigenlijk als je de hele dag zo overactief bent.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:35:08 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_46440026
slapen, Liam is dus ook weer om 5 uur wakker tegenwoordig

jij ook sterkte lily
stormy waters...
sailin'
pi_46440036
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:19 schreef Belana het volgende:
kennen jullie dat? dat de hele dag alleen nog maar vechten is? dat je heel consequent bent geweest altijd, vanaf het begin, maar dat het toch geen enkele indruk maakt? Dat je kind iedere 5 minuten op de trap zit en iedere 5 minuten beterschap beloofd om vervolgens net zo hard weer het bloed onder je nagels vandaan te trekken? dat je alleen nog maar kan denken aan bedtijd of eigenlijk, aan de tijd dat ze 18 zijn en de deur uit gaan?
peuters... je moet geduldig zijn, niet schreeuwen maar op authoritaire toon spreken en op ooghoogte, echt, dat helpt.... NOT!!

het is nu bedtijd, ff rust... morgen weer een verse dag....
Oh ja. Krijg jij dan ook al visioenen van plietsies die hem terug komen afleveren omdat jij [insert huiltoon hier] gefaald hebt bij de opvoeding?
pi_46440128
Dat dramatisch op de grond laten vallen bij nee is hier trouwens ook een issue... (en voor ons best wennen..)
  zondag 18 februari 2007 @ 21:39:03 #58
114177 Diaan73
pi_46440163
Sinds de amandelen bij Twan zijn verwijderd (2 weken geleden), slaapt hij stukken beter. In ieder geval tot nu toe.

Lily wat is dat frustrerend soms he? Op PSZ/school/creche zijn het voorbeeldige kinderen, maar thuis word je er soms stapelgek van.
Make love, not war ☮
  zondag 18 februari 2007 @ 21:39:46 #59
24188 Belana
kloon van belana
pi_46440185
zover durf ik niet eens te denken mwana
stormy waters...
sailin'
pi_46440315
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja. Krijg jij dan ook al visioenen van plietsies die hem terug komen afleveren omdat jij [insert huiltoon hier] gefaald hebt bij de opvoeding?
haha, nou visioenen dan net niet, maar af en toe denk ik ook weleens vooruit...
(heh, met 2 zonen...have mercy )
  zondag 18 februari 2007 @ 21:44:26 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_46440382
ik heb de (misschien valse) hoop dat Ezra heeeeeel anders is
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 21:46:33 #62
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46440467
Het is een faaaaaaaase......
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:47:53 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_46440522
ja maar hij duurt al zo laaaaaaang dutchie
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 22:13:31 #64
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46441536
Blazende moeders, hier nog een fris windje.
Naar bed gaan is hier de laatste tijd Drááááma. 'S middags en 's avonds. Vreselijk. Huilen, gillen, hoesten en verslikken.
Normaal gaat ze zonder morren om 19.00 naar bed. Leest nog wat en zingt hier en daar een liedje. Maar da's dus verleden tijd. Ik hoop echt dat het een faaase is.
Belana, een dikke zoen. Zo vroeg op. Em Jordy en David ook al zo aan het klieren. Dan is het vast de leeftijd. 2.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 19 februari 2007 @ 06:33:37 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_46449320
ja maar Liam is drie-hieeeee

het is dus: ik ben twee en ik zeg nee, ik ben drie en ik wilnie?

wat zwordt vier dan? het interesseert me geen sier?
stormy waters...
sailin'
pi_46449421
Ach lieve moeders toch. Ik heb medelij met jullie
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 09:09:10 #67
81992 Githa
pi_46450011
Dan gaan ze naarschool Belana en dan is alles watde juf zegt waarheid
  maandag 19 februari 2007 @ 09:10:14 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_46450021
vandaag gaat het allemaal gelukkig een stuk beter Liam is lief aan het spelen, eet gewoon goed, niiks aan het handje
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 februari 2007 @ 12:05:02 #69
114177 Diaan73
pi_46453423
Gelukkig maar Belana Geniet er maar van!
Make love, not war ☮
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:14:23 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_46499566
vandaag was weer knudde
maar eigenlijk ben ik voornamelijk boos op mezelf. ik heb pijn en mijn lontje is zo kort. het staat of valt bij onze eigen reacties en dat weet ik zo verdomd goed, maar ik kan er momenteel niet naar handelen. lukt me gewoon ff niet. dat gaat een andere dag wel weer beter en ik weet dat we er allemaal wel eens last van hebben hoor. maar mèn wat vind ik die peuterpubertijd moeilijk zeg
ik ben daar niet voor in de wieg gelegd... een weekje voor mezelf zou fijn zijn, even helemaal niks.
nou ja, morgen werken en donderdag weer met frisse moed er tegenaan
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 21 februari 2007 @ 08:44:03 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46517135
zou het ook niet een beetje met zijn nieuwe broertje te maken kunnen hebben? dattie zijn plekkie op zijn manier denkt te moeten verdedigen?
en negatieve aandacht is ook aandacht?

[ Bericht 32% gewijzigd door lady-wrb op 21-02-2007 09:56:52 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 20:03:57 #72
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46668519
Mag ik behang? Of oordoppen? Luuke is al vanaf 19.00 aan het huilen, piepen en gillen in bed. Knuffels, voorlezen, kusjes. Het helpt niks. Het enige wat ze wil is in ons bed liggen. Maar daar trapt deze moeder niet in. Argh. Slapen. Nu!
  zondag 25 februari 2007 @ 20:52:35 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_46670632
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:44 schreef lady-wrb het volgende:
zou het ook niet een beetje met zijn nieuwe broertje te maken kunnen hebben? dattie zijn plekkie op zijn manier denkt te moeten verdedigen?
en negatieve aandacht is ook aandacht?
vooral negatieve aandacht is ook aandacht en dat besef ik me ook hoor. als ik zelf kalm blijf en er een beetje humor in houdt gaat het allemaal stukken beter

lishe, ik hoop dat ze slaapt inmiddels
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:06:03 #74
114177 Diaan73
pi_46671290
Pfff jullie gaan idd door de moeilijke fase....

Lishe heel soms wilde Twan ook in ons bed slapen, dan spreken we af dat hij in ons bed mag liggen en dat ik hem later naar zijn eigen bed breng. En dat ging/gaat altijd goed, maar ook incidenteel hoor. Moet geen gewoonte worden.
Make love, not war ☮
  zondag 25 februari 2007 @ 21:12:42 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_46671611
en als ik dan mijn lieve lachende babietje zie kan ik me niet voorstellen dat die over 2,5 jaar ook zo is he
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:14:36 #76
114177 Diaan73
pi_46671710
Nee dat is ook moeilijk voor te stellen. Maar het kan ook zijn, dat hij die fase minder heftig doormaakt natuurlijk. Positive thinking
Make love, not war ☮
  zondag 25 februari 2007 @ 21:15:44 #77
24188 Belana
kloon van belana
pi_46671752
jaaaaaa! Ezra is heeeel anders, dus die is heeel meegaand tegen die tijd

hoe slaapt twan tegenwoordig?
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:26:38 #78
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46672326
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:12 schreef Belana het volgende:
en als ik dan mijn lieve lachende babietje zie kan ik me niet voorstellen dat die over 2,5 jaar ook zo is he
herkenbaar

Amber is soms een draak en ik heb niet altijd de fut om daar opvoedkundig correct op te reageren. maar dan ontaardt het meestal wel in een heel gevecht hier. Amber wordt alleen maar erger en ik reageer dan weer geïrriteerder op, enz enz.
Hier staat en valt het dus ook met mijn eigen instelling van die dag
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 25 februari 2007 @ 21:29:51 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_46672511
precies ladyS, das ook mijn ervaring. Ik ben degene die het erger of minder erg maak eigenlijk, niet Liam. dat hij zijn grensen zoekt is alleen maar goed, dat hoort zo. ik ben degene die voor een veilige en stabiele en consequente omgeving moet zorgen en ik ben degene die de rust moet bewaren. maarja, wij zijn ook maar mensen en soms lukt het niet.
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:31:26 #80
114177 Diaan73
pi_46672597
Het gaat helaas wat minder goed met het slapen van Twan. Het begon woensdagmorgen met 4:50 uur en elke dag een half uurtje ongeveer langer. Vanmorgen was het 6:50 uur. Hij is nu ook wat verkouden, dus misschien komt het daardoor en anders moeten we ons er maar gewoon bij neerleggen dat hij vroeg wakker is. Een klein lichtpuntje is nog het verzetten van het uur eind maart, misschien helpt dat. Hij heeft trouwens tot afgelopen maandag heel goed geslapen, daarna is het dus weer slechter geworden.

En ja Ezra gaat zich heel goed gedragen!!!

Belana wat je zegt, is helemaal waar.... wij zijn ook maar mensen en kunnen de ene dag wat meer of minder hebben. Maar kinderen hebben natuurlijk ook zo hun goede en slechte dagen... Het blijft altijd een wisselwerking.
Make love, not war ☮
  zondag 25 februari 2007 @ 21:33:37 #81
24188 Belana
kloon van belana
pi_46672700
wij hebben nu dus met Liam dat ie om een uur of 5 moet plassen en dan is ie wakker. heel moeilijk om hem te leren dat ie dan weer moet gaan slapen, want hij is tegen die tijd al best wel "uitgerust" dus tja... 6.50 zouden wij onze handen alweer mee dicht knijpen
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:39:48 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46673025
Amber is voor haar doen ook vroeg wakker tegnewoordig: 07.30/08.00 uur, maar ik mag niet klagen hoor ik
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 25 februari 2007 @ 21:39:52 #83
114177 Diaan73
pi_46673029
Twan roept me soms ook om half 5 om te gaan plassen, hij slaapt de ene keer wel en de andere niet weer in. Soms zegt hij dat hij niet meer kan slapen, ik zeg dan dat hij moet gaan nepslapen, gewoon lekker liggen en ogen dichtdoen, dat hij niet hoeft te slapen alleen even ogen dich. Dit helpt af en toe om hem weer in slaap te laten vallen.

Ik knijp mn handen ook dicht met 06:50 uur hoor.. het was vandaag voor het eerst deze week dat op dit tijdstip pas wakker was. Wij hebben wel als voordeel dat Twan wat ouder is en zelf naar beneden kan. Hij doet dan de tv aan en gaat wat knutselen, dan kunnen wij nog even blijven liggen.
Make love, not war ☮
  zondag 25 februari 2007 @ 21:41:52 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_46673132
naar die tijd kijk ik ook uit
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:43:44 #85
114177 Diaan73
pi_46673231
Ja kan ik me voorstellen, het is soms erg leuk om te zien hoe zelfstandig ze zijn/worden.
Make love, not war ☮
pi_46703555
Pfff Noah is soms ook weer lekker bezig. Binnen is ie soms vreselijk druk, hele huis door rennen, etc. Maar buiten vertikt ie het om mee te lopen Vervolgens komen we bij de benedendeur van ons huis en wil ie persé niet met de lift, maar loopt liever 3 hoog de trappen op

Hij heeft ook regematig driftbuien. Vandaag had ie zelfs een driftbui omdat ie níet op de gang hoefde
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46705554
Waarom is het altijd meteen "Nee" als je iets vraagt en moet je elke keer zeggen... "Mama telt tot 3" of " mama vraagt het nog 1 keer"... Pffff brandende schouderbladen hier... Ik heb haar voor het eerst zonder een verhaaltje voor te lezen op bed gelegd.. En ik voel me er niet goed bij... Maar als ik toegeef dan is het de volgende keer weer zo....
Ze zei niet eens "daaag mama"...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:39:40 #88
114177 Diaan73
pi_46736904
Stiekemurd er komt nog een keer een dag dat je kind tegen jou zegt: mama ik tel tot 3. En dan gaan tellen hè? Dat heeft Twan een tijdje gedaan, maar nu niet meer trouwens.

Pfff ik had net ook even behang en plaksel nodig, Twan is de laatste tijd erg lief, maar wilde net even zn zin doordrijven, niet meer luisteren en hield niet meer op. Maar even op de gang gezet en deed toen steeds de deur open en rende naar boven. Nadat ik hem even genegeerd had, is hij nu weer rustig en hij zei net out of the blue: Mama sorry van zonet. Maar pfff dan voel je je al niet helemaal lekker... doet ie ook nog eens zo.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 16:47:05 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46737215
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:45 schreef Stiekemurd het volgende:
Waarom is het altijd meteen "Nee" als je iets vraagt en moet je elke keer zeggen... "Mama telt tot 3" of " mama vraagt het nog 1 keer"... Pffff brandende schouderbladen hier... Ik heb haar voor het eerst zonder een verhaaltje voor te lezen op bed gelegd.. En ik voel me er niet goed bij... Maar als ik toegeef dan is het de volgende keer weer zo....
Ze zei niet eens "daaag mama"...
dat zou ik niet kunnen....
ik sta erop dat we alles uitgesproken/afgeknuffeld hebben voor er geslapen wordt of als ik hem ergens achter laat. en ook altijd gedag zeggen.
pi_46737599
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik sta erop dat we alles uitgesproken/afgeknuffeld hebben voor er geslapen wordt of als ik hem ergens achter laat. en ook altijd gedag zeggen.
Als ik er eentje wegens verregaand onmogelijk gedrag zonder het gebruikelijke ritueel in bed geknikkerd heb, dan ga ik 10 minuten later nog even zeggen dat ik niet meer boos ben en een knuffel doen. Hebben ze toch straf gehad (anders gaan ze maar door) en liggen ze niet 1,5 uur hysterisch na te snikken enzo.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:07:49 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46740290
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik het vandaag he-le-maal gehad heb met die twee monsters. Probeer een leuke en lieve moeder te zijn: tosties maken, knutselen, spelen, niet meteen alles verbieden, veel geduld hebben..... lopen ze me alleen maar te etteren!
Even de figuurlijke zweep er weer over komende week denk ik.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:12:51 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46740470
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:31 schreef Diaan73 het volgende:
Het gaat helaas wat minder goed met het slapen van Twan. Het begon woensdagmorgen met 4:50 uur en elke dag een half uurtje ongeveer langer. Vanmorgen was het 6:50 uur.
Wat een droomtijd! Dat hebben wij nog nooit gehaald met Thomas! Ik knijp al in mijn handen met 06.30.
En Thomas is dus al ruim 2,5
pi_46742672
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Ik ben erna toch ook maar even gaan kijken, maar ze sliep al. Kind was helemaal doodop. Vanmorgen kreeg ik wel weer 2 armpjes om mij heen dus we waren weer vriendjes
Maar ik ga het ook niet meer zo doen... ellendig....
pi_46742700
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik het vandaag he-le-maal gehad heb met die twee monsters. Probeer een leuke en lieve moeder te zijn: tosties maken, knutselen, spelen, niet meteen alles verbieden, veel geduld hebben..... lopen ze me alleen maar te etteren!
Dan voel je je echt in de maling genomen he.....
pi_46743420
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Tinkepink het volgende:
Oh ja, ik ken het...
Ga je es lekker zitten voor je engeltje met een spelletje en puzzeltje, loopt ie het alleen maar expres te verstieren en vraagt of de dvd aan mag. En dan bij een nee krijsend op de grond gaan liggen tussen de puzzelstukjes.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:43:17 #96
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46749801
Of het kind dat dus echt TIEN keer wegloopt, terwijl jij slechts probeert om hem met dichte gulp naar school te sturen .
Om half 8 's ochtends is het leuke moeder voornemen alweer gesneuveld .

Ow en Belaan? Mijn tweede was ook zo'n schatje, echt, kon me niet voorstellen dat het ooit anders zou worden. Inmiddels heb ik een hernia van het peutersleuren.
pi_46750188
nog even en ze zijn leerplichtig
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:17:57 #98
114177 Diaan73
pi_46751697
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat een droomtijd! Dat hebben wij nog nooit gehaald met Thomas! Ik knijp al in mijn handen met 06.30.
En Thomas is dus al ruim 2,5
Tinkepink, ik vind dit ook een geweldige tijd hoor een paar dagen eerder was het 4:50 uur. Hij slaapt nogal grillig zal ik maar zeggen.

Tinkepink het lijkt ook zo alsof als je leuke dingen doet en je ze wat meer "vrijheid" geeft, ze daar meteen misbruik vanm maken.
Make love, not war ☮
pi_46856089
Mag ik ook een pot plaksel voor mijn betere helft?

Hele week in mijn schaarse vrije tijd (ben bezig met cursus voor werk) bezig stukje voor stukje een fatsoenlijk traktatie in elkaar te zetten voor Lukas. Dagen vantevoren verteld wanneer hij wat moest wegbrengen. Uurtje vantevoren nog opgebeld. "Schat, vergeet je niet de traktatie zo naar het dagcentrum te brengen?"
En dan drie keer raden waar ik over struikelde in de keuken net toen ik thuiskwam
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2007 @ 20:53:52 #100
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:56:44 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46859309
Als mij dat was gebeurd, dan moest ik waarschijnlijk nog een week stoom afblazen. Dus ga je gang maar even, Mwanatabu.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46859956
sjonge mwanatabu, daar zou ik ook echt laaaaiend over zijn zeg!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:19:15 #103
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46860167
Hier was ook een rolletje behang aan de orde geweest .
Om mee te beginnen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:19:23 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_46862466
oe mwana, daar zou ik ook heeeeeeel erg boos over zijn
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 maart 2007 @ 10:51:56 #105
167723 sanni
Acima de seu
pi_46899326
Ik lees " Stoomafblaastopic# " dus ik denk: RELLEN.. blijkt het over
behangspul e.d. tegaan
  zondag 4 maart 2007 @ 11:25:51 #106
114177 Diaan73
pi_46899897
Behangspul?Nee hoor, dan heb je het niet goed gelezen.
Make love, not war ☮
  zondag 4 maart 2007 @ 11:36:40 #107
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46900158
Ow Mwana!! Wat erg!! Kan me je boosheid heel goed voorstellen!!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_46933117
ik vond 't wel een goeie, sanni!
  maandag 5 maart 2007 @ 11:03:23 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46934106
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:19 schreef Leah het volgende:
Hier was ook een rolletje behang aan de orde geweest .
Om mee te beginnen.
Om mee te meppen dan toch?
  maandag 5 maart 2007 @ 11:53:01 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46935413
quote:
Op zondag 4 maart 2007 10:51 schreef sanni het volgende:
Ik lees " Stoomafblaastopic# " dus ik denk: RELLEN.. blijkt het over
behangspul e.d. tegaan
Je mag hier van mij best rellen hoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:33:12 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47100609
Noah is een beetje ziek (koorts) én heeft niet geslapen vanmiddag. Dus een erg hoog achter-behang-plak-gehalte
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 19:20:58 #112
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:26:38 #113
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47104823
Precies dingen willen waarvan ie weet dat het niet mag en dan boos worden als het dus niet mag, als iets niet meteen wil lukken het speelgoed dan maar op de grond gooien, het natuurlijk niet willen oprapen en dus maar even gillen op de gang, drama als je niet meteen na 1/100 seconde reageert als ie je roept om ergens mee te helpen, continu alleen maar op zo'n zeurtoontje praten ipv normaal, etc, etc.

Gewoon normaal peutergedrag dus eigenlijk

Misschien kwam mijn post meer voort uit mijn eigen vermoeidheid en daardoor sneller geïrriteerd zijn, dan uit het feit dat hij nou echt zó vervelend was..
©Dumbo
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:32:08 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_47105030
het gaat weer over tex, het is een faaaaase
(hier gaat het zomaar weer wat beter, dus vandaar dat ik het goeie nieuws breng Liam slaapt ook al 2 dagen wat langer door, vanmorgen zelfs tot 7 uur, dus er is hooooooop)
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:03:38 #115
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47106131
Oh dat zeurtoontje, dat kan mij ook echt over de emmer helpen hoor...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:10:54 #116
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_47106355
faaaaase, en met drie en half beginnen ze weer overnieuw oh ja hebben jullie nog geluk met die jongetjes, want ik ben er nu achter dat meisjes echt vreselijk kunnen gillen als ze hun driftkoppie in de strijd gooien...niet leuk meer.
Nog een half jaartje tot school te gaan
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_47107200
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:10 schreef Genuivere het volgende:
faaaaase, en met drie en half beginnen ze weer overnieuw oh ja hebben jullie nog geluk met die jongetjes, want ik ben er nu achter dat meisjes echt vreselijk kunnen gillen als ze hun driftkoppie in de strijd gooien...niet leuk meer.
Nog een half jaartje tot school te gaan
Overnieuw? Hier een doorlopend gegeven hoor, vanaf 1,5 tot...?
Over 1,5 mnd gaat ie naar school...faaaase.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:37:58 #118
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47107363
Hahaha! Ik zat er net ook al over na te denken. Het is een grote doorlopende fase hier .
Gelukkig is het soms twee dagen niet zo .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:42:07 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_47107538
echt?

wat ik wel heerlijk vind is dat ze ook zo weer je hart stelen... ik lag vandaag ziek op bed en Liam kwam aan het einde van de dag bij me kijken en vroeg: voel je je weer beter mama? ik heb je zo gemist! dat maakt aaaaalllllesss weer goed
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:42:40 #120
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47107559
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:37 schreef Leah het volgende:
Hahaha! Ik zat er net ook al over na te denken. Het is een grote doorlopende fase hier .
Gelukkig is het soms twee dagen niet zo .
Twee dagen? Lucky you! Ach nee, het valt best mee hoor, maar helaas heb ik er 1 tussen zitten (en het is niet mijn dochter) die kan gillen als een keukenmeid als iets niet gaat zoals gewenst, en ik heb eigenlijk de hoop opgegeven dat die fase ooit ophoudt...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:44:09 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_47107606
en ik had toch echt de illusie dat jij de ideale kinderen had spuug
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:48:46 #122
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47107757
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:42 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Twee dagen? Lucky you! Ach nee, het valt best mee hoor, maar helaas heb ik er 1 tussen zitten (en het is niet mijn dochter) die kan gillen als een keukenmeid als iets niet gaat zoals gewenst, en ik heb eigenlijk de hoop opgegeven dat die fase ooit ophoudt...
Hier ook gillen idd (met name Freek) en als ie dan naar boven gestuurd wordt, gaat ie nog even fijn spugen en "stomme piemel!" roepen.
Ik voel me zelf eigenlijk een gillende keukenmeid tegenwoordig .
Maar eerlijk is eerlijk, na heel strak beleid (dat eigenlijk inhoudt dat ie meer op zijn kamer zit als beneden ), gaat het dan weer twee dagen goed.
pi_47107851
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:48 schreef Leah het volgende:

[..]

"stomme piemel!"
!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:53:22 #124
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47107908
Leah! Die van mij stampt naar boven, onderwijl gillend ''stomme kutzak"
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:54:17 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47107942
Ik moest ook lachen. Lief!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:54:32 #126
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47107952
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:44 schreef Belana het volgende:
en ik had toch echt de illusie dat jij de ideale kinderen had spuug
Ja Spuug, jij mag hier helemaal niet posten joh! Jij had een imago hoog te houden.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:55:42 #127
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47107990
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:54 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ja Spuug, jij mag hier helemaal niet posten joh! Jij had een imago hoog te houden.
Ik ben vandaag nogal geschrokken dat iemand me een Els vond. Dus ik moet nodig van een moedertjesbeeld af.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:56:34 #128
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_47108024
Hier wordt ik tegenwoordig toegeroepen

'Ga jij maar eens even heel goed moet nadenken waarom ik boos ben! Ben je toeterd! '

Van wie ze dat heeft? Geeeeeeeeen idee!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:56:58 #129
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47108034
Het is ook eigenlijk lief, zo onschuldig nog . Maar de blik die ie erbij geeft voor de mensen die mij IRL kennen, die blik dus .

Ik ben echt een hele stomme piemel.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:01:36 #130
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47108218
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:55 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

een Els
Definieer een Els? Is het heel erg ?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:03:11 #131
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_47108273
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:01 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik noem: een bloemetjesjurk incl bijpassende centuur!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:04:51 #132
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47108331
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:01 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik wil er niet over praten
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:05:27 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_47108350
een Els oe zo wil je NIET genoemd worden
stormy waters...
sailin'
pi_47108505
kom ik weer met m'n 'ik ken een...' maar ik had op de middelbare school een beste vriendin Els en die was erg leuk! hoewel ze later minder leuk bleek trouwens toen ze me volledig liet zitten voor dr nieuwe vriendje. maar allez.

om maar weer even ontopic te gaan. piet spreekt mij ook toe als ik boos op 'm ben: "zo mág jij niet tegen me praten mama. dat is NIET de afspraak!! "
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:12:56 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47108665
Geniet er nog ff van Bix .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:13:53 #136
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47108710
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:04 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik wil er niet over praten
Aaahh? Ik wil zo graag weten of ik ook een Els ben?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:15:30 #137
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_47108775
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef bixister het volgende:
kom ik weer met m'n 'ik ken een...' maar ik had op de middelbare school een beste vriendin Els en die was erg leuk! hoewel ze later minder leuk bleek trouwens toen ze me volledig liet zitten voor dr nieuwe vriendje. maar allez.

om maar weer even ontopic te gaan. piet spreekt mij ook toe als ik boos op 'm ben: "zo mág jij niet tegen me praten mama. dat is NIET de afspraak!! "
Oja herkenning "da hadduh wuh nie afgesproken! Ik ben nie trots op jou hoor! "
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:16:40 #138
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47108829
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:13 schreef Leah het volgende:

[..]

Aaahh? Ik wil zo graag weten of ik ook een Els ben?
Dat ben je irl niet en zo kom je op Fok ook niet over. Trust me.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:20:39 #139
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47109003
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:16 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Dat ben je irl niet en zo kom je op Fok ook niet over. Trust me.
Maar jij ook niet . Dus ik kan ook best een Els zijn .

*Elskliekje opricht *
pi_47109572
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef bixister het volgende:
Sven tegen mij: "Wat gil je hard mama, ben je boos ofzo?"
(het gebeurt hier niet vaak gelukkig, maar het was hier vandaag zo'n dag, beetje zoals tex beschreef).
Hij was boos aan het gillen, toen heb ik net zo teruggegild

* easy-going ruimt behangresten op
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:36:37 #141
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47109678
Ik sluit me alleen aan bij het Elskliekje als regel nummer 1 een verbod op bloemetjesjurken met ceintuur is. Maar verder: laten we trots zijn op de Els die in een ieder van ons zit!
pi_47109866
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:36 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik sluit me alleen aan bij het Elskliekje als regel nummer 1 een verbod op bloemetjesjurken met ceintuur is. Maar verder: laten we trots zijn op de Els die in een ieder van ons zit!
* easy-going bestelling bij Wehkamp cancelled.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:44:25 #143
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47110016
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:41 schreef easy-going het volgende:

[..]

* easy-going bestelling bij Wehkamp cancelled.
Aangepaste regel 1: bloemetjesjurken met ceintuur mogen alleen binnenshuis met de gordijnen dicht gedragen worden.
pi_47110122
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:44 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Aangepaste regel 1: bloemetjesjurken met ceintuur mogen alleen binnenshuis met de bloemetjesgordijnen dicht gedragen worden.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:50:51 #145
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47110272
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:46 schreef easy-going het volgende:

bloemetjesgordijnen
Ho Bloemetjesgordijnen gaan echt te ver. Dat zien ze aan de buitenkant namelijk.
pi_47110401
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:50 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ho Bloemetjesgordijnen gaan echt te ver. Dat zien ze aan de buitenkant namelijk.
We hebben rolluiken

Had ik er al bijverteld dat het bestelde bloemetjesjurkje maat 104 heeft (even ontopic blijvend )
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:55:34 #147
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47110460
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:54 schreef easy-going het volgende:

[..]

We hebben rolluiken

Had ik er al bijverteld dat het bestelde bloemetjesjurkje maat 104 heeft (even ontopic blijvend )
Ach jee, wil Sven zo graag ook een Els zijn?
pi_47110567
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:55 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ach jee, wil Sven zo graag ook een Els zijn?
Aangezien bijna alle zinnen die hij vandaag sprak met "Ik wil ... " begonnen, zou die optie er best bij kunnen zitten.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 04:34:44 #149
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_47117176
Easy! Al lezend zag ik eerst jou in blommetjesjurk, en nu vervolgens Sven. Auch!

Jullie kennen het vreselijkste scheldwoord dat Iris kan bedenken he? "Jij..... jij.......jij....................Stiefmoeder!".

Zo heeft ze me al lang niet genoemd, trouwens. Ze zit in een lekkere fase. Jammer dat dat ook maar weer een fase is
pi_47117525
Mijn moeder heet Els

Hier is het momenteel de week van 06.30 uur wakker worden. We hebben 2 weken gehad dat ze allebei uitsliepen tot 8 uur en dat was zooooo lekker Alleen van de 52 weken zullen dat waarschijnlijk ook de enige 2 weken zijn die ze ons geven om uit te slapen
Kijk dat vroege wakker worden is dan niet eens zo erg, maar als Joshua dan ook nog eens besluit om s'middags niet even een tukkie te doen, dan is het achter het behangplak gehalte hier absoluut ten top gestegen om 4 uur Chantel die slaapt s'middags al gauw zo'n 2 uur
pi_47394581
Myrthe viel gisteravond om 17.00 uur in slaap op de bank, tot 18.30. Dus die wilde never nooit niet naar bed, uiteindelijk was het 23.30 voordat ze sliep, na twee uur miepen en mauwen. En om 3.30 werd ze weer wakker.... en ze bleef wakker... tot aan nu toe... ze vertikt het om te gaan slapen, krijsen, brullen, we hebben d'r geheel tegen ons principe in vannacht 3 uur lang laten krijsen, maar mooi dat ze niet ging slapen. Afgelopen donderdag had ze ook al een nacht met maar 4 uurtjes slaap, maar ik hoop toch niet dat dit de nieuwe 'fase' wordt, want dit trek ik niet lang... men ik heb een barstende koppijn, en ik ben zo verschrikkelijk moe. En Myrthe valt bijna in slaap iedere keer als ze even stil zit, om vervolgens weer krijsend op te springen of liedjes te gaan zingen om maar niet in slaap te vallen. En dan trots zeggen: 'Myrthe wakker he mama? Myrthe niet slapen, Myrthe nooit moe!'. Iemand een rolletje behang over?
  zondag 18 maart 2007 @ 13:01:10 #152
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47394700
Oeh wat zwaar zo weinig slaap! Hopelijk haalt ze de boel vannacht flink in zodat jij ook weer bij kan tanken.
*geeft rollen behang en emmertje plak aan*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_47395842
Gelukkig slaapt ze eindelijk, nou maar hopen dat ze vanmiddag niet weer te lang slaapt en vannacht dus weer niet wil slapen. We zijn begonnen met homeopatische korreltjes omdat ze zo slecht slaapt en volgens de homeopaat kan dit een teken zijn dat het juist heel goed werkt. Kon wel enkele dagen duren
  zondag 18 maart 2007 @ 13:58:10 #154
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47396587
Noah wil ook niet slapen nu terwijl ie wel doodmoe is volgens mij. Probeer nu de 5-10-15 minuten methode maar hoe lang moet je daarmee doorgaan eigenlijk? Meestal werkt het wel goed en hoeft het nooit langer dan de 10 of 10 minuten. Maar wat als ie daarna nog niet slaapt? Na 20 minuten weer en daarna naar 25 minuten weer? of weer opnieuw beginnen met 5 minuten

Hij is echt driftig nu, dus vraag me af of het überhaupt gaat werken nu Anders even buiten wandelen zo....
©Dumbo
  † In Memoriam † zondag 18 maart 2007 @ 16:35:22 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47402939
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:36 schreef Ladybos het volgende:
Gelukkig slaapt ze eindelijk, nou maar hopen dat ze vanmiddag niet weer te lang slaapt en vannacht dus weer niet wil slapen. We zijn begonnen met homeopatische korreltjes omdat ze zo slecht slaapt en volgens de homeopaat kan dit een teken zijn dat het juist heel goed werkt. Kon wel enkele dagen duren
hou dr eens overdag wakker. misschien slaapt ze 's nachts dan beter. je hebt kinderen die de dag en nacht omdraaien.
pi_47405668
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:36 schreef Ladybos het volgende:
Heel vaak zie je bij homeopatische middeltjes dat het eerst andersom werkt.
Verder lijkt het me vreselijk slopend, zowel voor jullie als voor Myrthe. Hopelijk draait het snel bij!
  zondag 18 maart 2007 @ 17:51:42 #157
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47405703
En nu een wat meer ontopic post

Noah heeft een seelgoedvrachtwagen, een metalen auto-ding zeg maar met een plastic vrachtwagen die je los kunt maken en weer vast. Hij kan het zelf nog niet vastmaken dus elke keer als ie 'stuk' gaat moet ik hem maken. Toen het net voor het zoveelste keer kapot was gooit ie beide delen hard in mijn gezicht! Ik kreeg dus een metalen auto tegen mijn neus aan. Het deed echt pijn en moest zelfs even huilen, al was dat deels ook door de schrik denk ik. Dit was de eerste en hopelijk ook laatte keer!
©Dumbo
  zondag 18 maart 2007 @ 18:38:43 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_47407247
Ladybos, kan best dat het een fase is waarin ze begint van haar middagslaapjes af te komen. de 1 is daar vroeger mee dan de ander. heb dat met Liam ook een tijd gehad en inmiddels slaapt ie dus niet meer 's middags. wat wij een hele tijd gedaan hebben is Liam, als ie wel sliep 's middags, na 2 uur wakker maken, omdat ie anders idd 's avonds niet ging slapen. sterkte!

oe tex, lekker driftkikkertje he? vreselijk is dat. en zo moeilijk af te leren evengoed. ik zet Liam regelrecht op de gang als ie weer aan het gooien en smijten is.
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 maart 2007 @ 19:55:35 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47410178
Ja ik weet niet zeker of het nu boosheid of gewoon zonder bij na te denken gewoon gooien. Er was niks aan de hand en ineens die auto in m'n gezicht. En idd mocht hij ook meteen naar de gang.
Ik schrok wel, zoiets had ie nog nooit gedaan. Wel gewoon slaan maar dat doet tenminste niet zo'n pijn. Niet dat ie dat daarom wel mag natuurlijk Maar dit was voor het eerst dat ie mij opzettelijk echt pijn deed...
©Dumbo
pi_47411149
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:35 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hou dr eens overdag wakker. misschien slaapt ze 's nachts dan beter. je hebt kinderen die de dag en nacht omdraaien.
Als ze 's middags slaapt is dat meestal maar een uurtje, en helemaal wakker houden lukt dus niet, gistermiddag had ze dus alleen maar een dutje gedaan in de auto van een half uurtje, vandaar dat ze om 5 uur in slaap viel en echt niet wakker te houden was.
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:21:40 #161
156412 hestria
erg gastvrij
pi_47549211
Kan iemand mijn kind even komen uitleggen dat als mama een boekje voorleest, lekker in bed legt, en een kusje geeft dat je dan moet gaan slapen, en niet via de stoel de deur openmaken, en met je knuffels en doek de trap naar beneden moet afdalen?

Dat het ook niet leuk is om op een glazen eetkamer tafel te klimmen en te springen van mama zie je me?

Dat een man van net volwassen nog geen OMA is

(een wonder dat dat kind nog niks gebroken heeft)
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_47549659
wat dacht je van traphekjes installeren?
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:36:55 #163
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47549759
en de deur op slot doen totdat ze slaapt?

en glazen tafel die hebben wij de deur uit gedaan toen Maxim een klimactie erop deed.
pi_47550117
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:36 schreef Martineke het volgende:
en de deur op slot doen totdat ze slaapt?
Dat is natuurlijk maar te doen tot een zekere leeftijd, daarna moeten (whahahahaha) ze "gewoon" luisteren.
quote:
en glazen tafel die hebben wij de deur uit gedaan toen Maxim een klimactie erop deed.
Ik heb mijn halve melkgebit ooit eens verloren op zo'n onding
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:58:24 #165
156412 hestria
erg gastvrij
pi_47552771
wij hebben traphekjes, ik had alleen nog niet door dat ze al zo gewiekst was om een stoel te gebruiken om de deur te openen(klink staat al omhoog). Overigens gaan we nu ook maar alle deuren dicht doen, vanwege gereedschappen enz. En deur op slot vind ik zelf een eng idee, als er nood is kan het net te lang duren.

Overigens terwijl ik dit typ heb ik d'r alweer gered, is kenlijk erg leuk om op een hobbelpaard te gaan staan om iets te pakken

ach ik wou dat ik ogen in mijn achterhoofd had.
pi_47552948
ik doe de traphekjes op de verdieping waar de kinderen zijn standaard dicht. of ze nou wel of niet die deur al open kunnen krijgen (anna kan sinds kort trouwens ook bij de klinken). maar ik heb ook wel eens van kinderen gehoord die daar dan weer overheen beginnen te klauteren. deur op slot zou ik denk ik ook niet zo gauw doen.
pi_47558798
Traphekjes worden vanaf 2jr om die reden afgeraden; het is nog veel gevaarlijker als ze over een dicht traphekje klimmen.
Maar lastig is het wel
pi_47561361
die van mij zijn de twee inmiddels allebei gepasseerd maar ze zijn gelukkig erg braaf wat dat betreft *afkloppen!* (en sorry, 't is ook wel erg off topic hier ).
  vrijdag 23 maart 2007 @ 16:02:10 #169
133767 Libel
pi_47585172
Hoi,

ik kom even herkenning zoeken

Ik heb nu sinds kort twee kindjes en in het begin ging dat heel goed. Wat jaloersheid betreft. Maar de laatste dagen heeft Aiken het toch echt wel moeilijk. Hij vraagt constant aandacht en als ik zeg constant bedoel ik dat ook. Ik mag echt geen twee minuten met Iben bezig zijn of hij is al daar. En dan altijd op zo'n jengelig, zagerig toontje.
Hij is vaak écht stout. Voortdurend doet hij dingen die niet mogen. En ik weet dat het enkel en alleen is om aandacht te trekken. Ik heb soms het gevoel dat ik hem de hele dag loop dingen te verbieden. 'Nee Aiken. Afblijven! Stop daarmee.' is de laatste tijd nog de enige communicatie die ik met mijn zoon heb. En ik voel mij er echt niet goed bij.
Nochtans kan hij heeeeel flink zijn. Maar alleen als ik met hem bezig ben. Van zodra ik Iben pak, of probeer iets voor mezelf te doen, doet hij iets wat niet mag of begint te huilen (zo zeuren, jengelen bedoel ik).
Ik weet dat het normaal gedrag is, maar het begint wel op mijn systeem te werken zo. En vandaag ben ik ook nog eens zoooo moe dat ik weinig kan verdragen.
Ach ja, het is een fase zeker
pi_47586134
oeh moeilijk he libel. dat vond ik echt een van de ergste dingen van een tweede kind krijgen, dat je je oudste ermee in zo'n lastige positie brengt dat ie er echt vervelend van gaat doen. je leert 'm van een heel andere kant kennen en dat is helemaal niet zo leuk nee. probeer ook veel positieve aandacht aan hem te blijven geven, heel veel knuffels uit te delen waar maar mogelijk, geintjes met 'm maken etc, zodra het maar even kan. het vervelende gedrag dan wel zo strak mogelijk afkappen en verder negeren. maar vooral dus dat eerste, dat je 'm voortdurend blijft laten merken hoe lief je 'm vindt en hoe leuk en hoe blij je met 'm bent. hij zal even niet weten wat ie aanmoet misschien met al die positieve aandacht maar het kan de negatieve spiraal zeker doorbreken. soms moet ie even wachten, dat is nou eenmaal zo, daar zal hij mee om moeten leren gaan. hoe oud is aiken nu?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 16:35:13 #171
133767 Libel
pi_47586587
Dat is idd zo, bixister, dat ik hem van een heel andere kant leer kennen ;-)

Het erge is (vind ik), dat ik wéét dat ik hem heel veel positieve aandacht moet geven, en dat doe ik ook zoveel mogelijk. Maar af en toe (lees: steeds vaker), vindt hij zo de spreekwoordelijke druppel en dan word ik écht boos op hem. Ik voel mij dan naderhand, of zelfs terwijl, zo slecht dat ik boos geworden ben.
Hij is nu 21 maandjes dus de 'terrible two' komt eraan. :-)
pi_47586903
ik ken 't hoor, het is echt schokkend hoe zo'n kleintje je al het bloed onder de nagels vandaan kan halen. heel naar hoe je op die manier ook jezelf van een andere kant leert kennen... maar het is bij te stellen, echt, het komt wel weer in evenwicht. alleen kost 't veel energie en ook wel wat tijd. en 'trucjes' als zo'n positieve-aandachtsbombardementje kunnen wel een beetje helpen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 17:07:19 #173
133767 Libel
pi_47587753
Bedankt alleszins voor de tip!
Ik ga hem heel vaak proberen toepassen!! Ben er net mee begonnen ;-)
pi_47599785
Myrthe heeft vandaag een bieb-boek kapot geknipt met een plastic schaartje (dat ze daarna mocht inleveren), omdat ze vond dat ik te lang met Juliette bezig was
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:02:33 #175
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47601188
Ow, kan iemand dat topic "En dan heb je er twee" even zoeken ?

Mijn adresbalk is namelijk even zoek (met dank aan de bijna 5 jarige ).
Alles wat je schrijft is zo herkenbaar, Libel.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:16:43 #177
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47612849
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:02 schreef bixister het volgende:
ik doe de traphekjes op de verdieping waar de kinderen zijn standaard dicht. of ze nou wel of niet die deur al open kunnen krijgen (anna kan sinds kort trouwens ook bij de klinken). maar ik heb ook wel eens van kinderen gehoord die daar dan weer overheen beginnen te klauteren. deur op slot zou ik denk ik ook niet zo gauw doen.
daar is maxim er 1 van sinds hij dat kan doe ik zijn deur op slot. sleutel zit wel in het slot voor het geval dat. en als ik boven ben doe ik altijd zn deur van het slot af zodat hij er wel uit kan.
en ik heb nog steeds een erge goede babyfoon, ik hoor alles wat hij doet op zn kamer,ook al staat dat ding op de gang.

1 jaar geleden zou ik dat ook nooit doen maar soms moet je weleens wat wijzigen in je systeem.
wij zijn van mening dat dit toch wat veiliger is voor hem op het moment, traphekje open laten staan begin ik (nog) niet aan, dan zul je zien dat het er insluipt dat het een keer openstaat als romijn aan het rommelen is boven, en dan valt hij vd trap af moet er niet aan denken.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:29:56 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_47613228
ik heb tot op heden nog nooit traphekjes gehad. Liam is heeeel voorzichtig in, op en rondom de trap. het is hier gewoon nooit nodig geweest. hij weigerde heel lang ook om alleen de trap af op op te gaan. Nu gaat ie wel zelf en vaak zit ie ook boven voor ik er erg in heb, maar nog steeds zal ie altijd heel voorzichtig doen. we gaan ze overigens wel plaatsen binnenkort, want 2 kinderen tegelijk in de gaten houden is toch anders en ezra kan wel heel anders zijn.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:30:40 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_47613252
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:22 schreef poemojn het volgende:
Myrthe heeft vandaag een bieb-boek kapot geknipt met een plastic schaartje (dat ze daarna mocht inleveren), omdat ze vond dat ik te lang met Juliette bezig was
ow jee ooooowww!!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:37:55 #180
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47614988
goh wat fijn dat Liam zo voorzichtig is voorzichtig komt niet in Maxim's woordenboek voor die klimt en klautert overal op en overheen en onderdoor.
overigens erg leuk als je boodschappen aan het doen bent
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:38:11 #181
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47614996
ja poemojn dat wordt betalen
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:14:00 #182
133767 Libel
pi_47617575
Oei, poemojn!!!!
(daar zie ik de mijne ook nog toe in staat als hij wat ouder is)
pi_47625254
Joshua is trappengek, en dan bedoel ik ook dat elke trap die hij ziet daar moet hij op en vanaf. Toen hij net kon lopen moesten we hem al goed in de gaten houden en hij is dus ook wel een paar keer van de trap afgedonderd

Hier dus wel een haakje op de deur, want mijnheer ging dus echt niet in zijn kamertje blijven de eerste 6 maanden. Haakje gaat er altijd vanaf voordat wij naar bed gaan. Maar goed wat ik dus bedoel te zeggen, het is misschien wel eng enzo, maar als je kind stevig blijft doorgaan met slaapkamertje uit en weer terug, en dat voor maanden lang, dan ga je echt wel een keertje overstag.
Volgens mij gaan we dat niet nog eens herhalen met Chantel. Ze is veel makkelijker, en gaat eigenlijk vrijwel meteen liggen in bed als je haar erin legt.

Ladybos is myrthe zowieso niet altijd al een meisje van korte nachtrusten. Ik ken hier ook een meisje hoor, die gaat nu pas om 9 uur slapen en is om half 7 wakker. Ze is dik 3 jaar oud. Maar die sliep s'middags al niet meer toen ze net 1 jaar oud was.

Poemojn Dat gaat je een boek kosten. Oeh wat zijn ze soms toch ook monsters he
pi_47627101
Soms is het zo'n schatje maar als ze daarna heel zielig uitlegt dat ze het deed omdat ze verdrietig was omdat ze helemaal alleen was, is het wel lastig om kwaad te blijven. Ze had wel goed door iig dat het dus echt niet mag.
En binnenkort idd het verhaal opbiechten in de bieb ja.
  maandag 26 maart 2007 @ 11:05:04 #185
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47665340
ik doe het niet meer ik weiger om nog naar buiten te gaan met bugaboo en meerijdplankje
Maxim wordt voort vastgesnoerd in de tweelingbuggy.
elke keer als ik naar buiten ga is er wel wat, vandaag waren we bij de apotheek en meneer besloot dat hij zo door die schuifdeuren naar buiten moet rennen en de straat oprennen, gelukkig is het maar een achteraf straatje waar amper een auto doorkomt, maar toch.

en dan loop je even later gezellig terug en besluit hij om de andere kant op te lopen, ik denk ik loop door, hij komt wel. nou mooi niet hij zet het op een rennen ineens. ik liet Romijn staan en moest een heel eind rennen om hem te pakken te krijgen. en gelukkig was dit in een straat waar alleen stoep is, en dus geen verkeer komt. hij kon geen kant op, maar toch. ik kom elke keer poepsjaggerijnig thuis
nog ff en ik lijn hem aan

*zo stoom afgeblaast heeft*
  maandag 26 maart 2007 @ 12:02:10 #186
133767 Libel
pi_47667218
Oeeeeee Martineke!
Wij zijn er juist over aan het denken om zo'n meerijdplankje te kopen. Toch maar niet dan...
pi_47668152
Oeh Martineke, dan helpt zelfs dit weer niet meer om je naar buiten te krijgen nee
Ik had er ook zo eentje, daarbij hielp het ook niet om gewoon door te lopen, dan liep-ie vrolijk een sloot in als het even kon (komt je volleybaltraining toch weer van pas, met die snoekduiken )
  Hoofdredactie Fotografie maandag 26 maart 2007 @ 14:20:25 #188
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47671774
Martineke, kun je 'm niet leren dat ie de wagen vast moet houden? Of 'm als ie vervelend is dus voor 'straf' een bepaalde tijd de wagen vast laten houden? Of inderdaad een lijntje op de momenten dat ie weg blijft lopen. Afgekeken van Super Nanny en daar werkte het
  maandag 26 maart 2007 @ 15:00:34 #189
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47673176
nou ja, op stukken waar het "gevaarlijk" is, moet hij van mij op het plankje blijven staan. en dat doet hij dan ook. alleen in de apotheek vertikte hij het om erop te gaan staan en nam dus een spurt naar buiten.
en hij mag "los" lopen als ik zeker weet dat hij bijna geen kant op kan. hij heeft wel meer van die fratsen, zomaar ineens de straat opschieten, of net zoals zaterdag liepen we super de boer uit en hij liep mooi mee, toen zag hij een duif en hij zette het op een rennen, recht op de straat af leuk als je in de ene arm Romijn hebt, en in de andere losse boodschapjes.
of wat dacht je leuk winkelen in het Oosterhof, kan geen kant op dus kan lekker los lopen, meneer ziet een rolband hij vliegt er zo op, valt natuurlijk om. ik erachteraan met buggy en al, een andere mevrouw ook, die pakte mijn buggy vast zodat ik Maxim kon pakken voordat er dadelijk 1 of andere vinger ergens tussen komt.

na zulke dingen krijg je toch echt de neiging om een lijntje te kopen en indd wat Yoni zegt vast te lijnen als hij niet luistert, die aflevering heb ik ook gezien
  maandag 26 maart 2007 @ 15:41:21 #190
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47674836
Ik heb dus zo'n lijntje. Nou ja, elastiek is het eigenlijk.

Bij ons is het niet voor het niet luisteren en/of wegrennen. Maar juist omdat Wilyan er vaak met z'n koppie niet echt bij is en dan bijvoorbeeld zo op iets anders gefocust is dat ie zo blind onder een bus zou lopen.

Voorbeeld:
Dierenpark Emmen.. Op het pad van het park naar de parkeerplaatsen weet hij ieder persoon te raken die er loopt. Op één of andere manier kijkt hij echt niet voor zich en we kunnen honderd keer zeggen: "Pas op Wilyan, daar lopen mensen" *BOINK* Hij hoort het niet, ziet het niet, is met zijn gedachten ergens anders en loopt alsnog tegen die mensen aan.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:16:54 #191
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49282206
Geen behang, geen plaksel. Gewoon de deur achter mezelf dicht doen en beneden in de kamer stoom afblazen!!!

De afgelopen tijd is Kendahl aan het rommelen met eten. Hij wil niet, hij huilt, hij wil wel, maar toch niet. Drama, drama, drama! PV en Bels met handen in haren.

Op het aankleedkussen worstelen om de luier om te doen, terwijl Kendahl onder mijn handen zich steeds op zijn buik draait en wegkruipt. Grrrrrr.....

Ook op zijn buik in bed en dan van streek zijn omdat hij niet terug kan draaien. Feitelijk is het bed te smal voor zijn capriolen.

Ik wil het horen: het is toch een faaaaaaaaase? *smeek*
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:19:18 #192
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49282282
HEt is een faaaseeee
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:19:45 #193
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49282297
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:19 schreef Jelief het volgende:
HEt is een faaaseeee
Dankjewel
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:20:44 #194
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49282329
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Ja hoor, het is een faaaaase, nog een jaar of 4 .
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:20:51 #195
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49282332
oh het spijt me PV, maar dat draaien op het aankleedkussen is hier nogsteeds, en drama drama drama, dan ook echt krijsen alsof ik hem pijn doe ofzo. vre-se-lijk elke dag hoop ik dat hij hooguit 1 keer poept, want ik heb hem al een paar keer onder de douche moeten zetten omdat dat de beste manier was op dat moment
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:30:58 #196
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49282604
Tja, douchen. In bad gaan vindt hij nog wel leuk. Mja... waarschijnlijk moet ik mijn muurtje geduld even verder opbouwen. Misschien helpt het om te gaan sporten, dan krijg ik meer conditie en het schijnt dat je met sporten een stof aanmaakt waar je gelukkig van wordt.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:25:14 #197
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49286535
quote:
Op maandag 19 februari 2007 06:33 schreef Belana het volgende:
ja maar Liam is drie-hieeeee

het is dus: ik ben twee en ik zeg nee, ik ben drie en ik wilnie?

wat zwordt vier dan? het interesseert me geen sier?
Ik moest hier even om lachen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 07:48:39 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_49293488
ow, maar dan wil ik wel even melden dat het de laatste tijd eigenlijk harstikke leuk gaat met Liam hij heeft zijn buien natuurlijk, maar hij is een stuk gezelliger en liever en leuk aan het spelen. ben harstikke blij met mijn ventje
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 mei 2007 @ 22:00:21 #199
37150 livelink
pi_49345270
Waarom laten mijn kinderen zich altijd van hun allerslechtste kant zien als er bezoek is?
Vanavond na het eten hadden de kinderen zin om nog buiten te spelen. Ze wilden voetballen en wij gingen lekker mee voetballen. Het was zo leuk dat we de tijd een beetje vergaten en om 20.00 gingen we weer naar binnen. Mijn vriend vroeg een buurman om nog even bij ons iets te komen drinken en ik wou de kinderen meteen naar bed brengen. Zegt mijn vriend doodleuk dat ze eerst op moeten ruimen. In het kader van het consequent zijn en elkaar niet afvallen had ik dus geen enkele keus meer en moest mee in het opruimverhaal terwijl ik ze het liefst meteen naar bed had gebracht.
Opruimen is hier nog steeds een heel moeizaam verhaal, dus de kinderen weigerden en gingen moeilijk doen. Mijn vriend die de bom had gedropt was inmiddels vrolijk met de buurman aan het praten en liet het verder maar aan mij over
Dus ik werd weer boos op mijn vriend en Job plaste in alle consternatie ook nog even vrolijk in zijn broek.

Om 20.30 waren de kinderen en ik bijna in tranen en was er toch wel een gedeelte opgeruimd. Dus ik vond het best en wilde de kinderen eindelijk naar bed brengen toen mijn vriend vrolijk zei dat nog niet alles opgeruimd was. Ik ontplofte vervolgens en de buurman besloot t wijselijk maar naar huis te gaan.

En nu voel ik me dus hardstikke rot. Ik ben boos op mijn vriend, boos op de kinderen en boos op mezelf.
Ik vind dat opvoeden echt niet leuk! Ik ben er ook echt het type niet voor. Ik wil helemaal geen consequente moeder zijn. Ik vind het heerlijk om lekker inconsequent te zijn. Ik vind opruimen helemaal niet belangrijk. Ik vond opruimen vroeger ook altijd vreselijk en ik voel helemaal met de kinderen mee op dat punt.
En het is al erg genoeg dat ik zelf wel weet dat ik niet zo goed ben in opvoeden, maar voel me ook nog eens extra rot als buitenstaanders me ook zo zien modderen.
pi_49345846
oh livelink, dat klinkt wel erg begrijpelijk hoor. wat een rotsituatie! ik vind 't vooral een domme zet van je vriend, om zoiets op dat moment te eisen. de volgende keer moet je 'm toch maar gewoon overrulen hoor, lijkt me minder erg dan dit.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:46:31 #201
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49346914
livelink, typisch... had hier ook kunnen gebeuren. *knuf*
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 14 mei 2007 @ 00:02:37 #202
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49349457
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Geen behang, geen plaksel. Gewoon de deur achter mezelf dicht doen en beneden in de kamer stoom afblazen!!!

De afgelopen tijd is Kendahl aan het rommelen met eten. Hij wil niet, hij huilt, hij wil wel, maar toch niet. Drama, drama, drama! PV en Bels met handen in haren.

Op het aankleedkussen worstelen om de luier om te doen, terwijl Kendahl onder mijn handen zich steeds op zijn buik draait en wegkruipt. Grrrrrr.....

Ook op zijn buik in bed en dan van streek zijn omdat hij niet terug kan draaien. Feitelijk is het bed te smal voor zijn capriolen.

Kan hij nog niet terugdraaien of ligt het aan het bed? Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik vraag het me gewoon af, want Dean draait nu met 3,5 maand al van buik naar rug en vice versa, is dat dan zo snel?
  maandag 14 mei 2007 @ 08:06:46 #203
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49352657
ieder kind is anders Vivi.
Maxim draaide met 5 mnd alle kanten op.
Romijn draait wel op zn buik, maar ook nog niet terug op zn rug, hij legt zn arm altijd super onhandig en die ligt dan klem en kan dus niet terugdraaien en boos worden joh! en die word eind vd maand 1 jaar

en PV tis een faaaaaaaaaaaaaase ik weet nog met Maxim dat die dat ook deed, niet boos worden, engelengeduld bewaren en het waait weer over, echt!
  maandag 14 mei 2007 @ 08:43:23 #204
24188 Belana
kloon van belana
pi_49353020
livelink, ik snap precies hoe je je voelt. ik ben ook niet zo goed in opvoeden. of ten minste, dat lukt me allemaal wel, maar als er anderen bij zijn voel ik me altijd opgelaten.
ik zou de volgende keer ook je vriend overrulen hoor, gewoon vrolijk zeggen dat dat morgen wel komt. en er dan later met je vriend over praten. ik zou op deze manier ook heel boos zijn.
en als jij opruimen gewoon niet zo belangrijk vind heeft dat niks met consequent zijn te maken, als ze dat van jou niet hoeven, dan is dat toch simpel. dat geeft een stuk minder stress allemaal denk ik
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 mei 2007 @ 09:40:21 #205
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49354069
heb ik heel livelinks verhaal gemist

wat Bix zegt, volgende keer je vriend overrulen met de mededeling dat jij het straks wel opruimt als de kinderen in bed liggen.
en anders hem het ook op laten knappen als hij zo nodig wilt dat er opgeruimd word!
  maandag 14 mei 2007 @ 12:32:10 #206
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49359181
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:06 schreef Martineke het volgende:
ieder kind is anders Vivi.
Dat begrijp ik, vandaar mijn vraag.
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:38:28 #207
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50463492
Mensen, ik heb het niet meer. Kendahl wil gewoon echt niet slapen, maar hij is echt moe. Hij brult nu in zijn bed. Net heb ik nog even bij hem zitten voorlezen, maar hij gaat steeds staan wanneer ik wegloop. Staand in zijn slaapzak kan hij niet meer gaan liggen. Op deze manier krijgt hij steeds mijn aandacht. Ik heb het echt gehad, maar ik moet consequent blijven toch?

Hij heeft wel last gehad van zijn tanden de afgelopen dagen, maar het houdt érgens op..
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:52:31 #208
37150 livelink
pi_50463947
Ach, ik vind consequent blijven niet altijd zaligmakend. Ik heb ook zo'n periode met Katja gehad dat ik maar gewoon met een goed boek me installeerde in een stoel in haar kamer totdat ze sliep. Ze was dan rustig omdat ik erbij zat en op een gegeven moment viel ze dan toch in slaap. Bij Job kon ik dat trouwens niet meer opbrengen om een of andere reden. Maar als jij dat wel kan opbrengen, zou ik lekker bij Kendahl blijven zitten.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:06:18 #209
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50464371
Gelukkig viel hij tien minuten na mijn vorige post in slaap, maar misschien moet ik er maar eens bij gaan zitten ja. Voor mij misschien ook wel weer een goede training: niet meteen ingaan op elke kick en het verschil leren tussen negatief aandacht vragen en echt zielig.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:44:47 #210
114177 Diaan73
pi_50465935
PV Twan deed dat ook weleens.... ik ging dan gewoon naar beneden en hem laten staan. Als ze moe zijn, gaan ze vanzelf wel liggen. Soms kunnen ze meer dan je denkt... Maar gelukkig viel ie toch snel in slaap.

Ik heb wat Twan betreft trouwens de laatste tijd geen behang en lijm meer nodig, gelukkig. Hij heeft af en toe zn nukkige momenten, maar wie heeft dat niet?
Make love, not war ☮
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:07:26 #211
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50475910
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:44 schreef Diaan73 het volgende:
PV Twan deed dat ook weleens.... ik ging dan gewoon naar beneden en hem laten staan. Als ze moe zijn, gaan ze vanzelf wel liggen. Soms kunnen ze meer dan je denkt... Maar gelukkig viel ie toch snel in slaap.

Ik heb wat Twan betreft trouwens de laatste tijd geen behang en lijm meer nodig, gelukkig. Hij heeft af en toe zn nukkige momenten, maar wie heeft dat niet?
Ik ben een beetje bang dat hij heel hard omvalt... gisteren hoorde ik al een keer een harde klap en toen ik ging kijken, lag hij op te laden voor zijn kreet. Hij was paars en hij zweette enorm. Maar ik schijn dat vroeger ook te hebben gedaan, dus ik schrok niet echt. Ik kreeg zelf vroeger spontaan koorts van het brullen.

edit: ik heb hem al een poosje niet meer gemasseerd, dat ga ik vanavond weer even proberen.
pi_50514937
Kan iemand me even vertellen van die faaase ofzo?

Jongste zoontje is STRONTvervelend sinds hij naar school gaat. Brutaal, pest zijn babyzusje, spookt 's nachts rond, eet niet, praat niet, verpest alle leuke dingen die ik met hem wil doen, er kan serieus nog geen spelletje mee gedaan worden of ik blijf halverwege tandenknarsend met een berg troep achter. Goed gedrag belonen...welk goed gedrag

Iemand nog ideeën over dingen-te-doen-met-onwillige-kleuter?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:41:48 #213
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50514975
Het is vast een faaaaaaaaaaase!
Vraag even hoe het op school gaat..
pi_50515033
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het is vast een faaaaaaaaaaase!
Vraag even hoe het op school gaat..
Ja, daar doet hij het prima. Denk ook dat hij zich daar goedhoudt en dan hier alles eruit gooit ofzo...
Ach, het is ook wat voor m... eerst komt mama met de mededeling dat er een HEEL LEUK zusje bijkomt, vervolgens doet dat zusje helemaal niet mee met voetballen en schetenlaten enzo, zijn broer en co-sloper is het huis uit naar een woonvorm en vervolgens gaat mama "vrolijk" weer werken en hele lange dagen van huis weg.
Zou eerder raar zijn als het dan wel goed bleef gaan he...
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:02:45 #215
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50515457
Tja... hij moet wennen aan alle veranderingen achter elkaar. Dat neemt even tijd in beslag, ben ik bang. Misschien even in zijn soep laten gaarkoken en hem zelf naar je toe laten komen. Dat het initiatief van hem uit komt.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:17:44 #216
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54052367
Dus...... ik probeer mijn Wiscat voor te bereiden (reken en wiskunde-pabotoets). Op de achtergrond een jengelend kind dat niet wil eten, steeds zijn luier volschijt en een papa die leuk probeert te zijn in een poging mij op te vrolijken.... AaRGHGHhghghgh!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:52:21 #217
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54058126
Plak ze achter het begamg paradijs
  zondag 21 oktober 2007 @ 10:18:59 #218
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54067672
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 20:52 schreef Rottdog het volgende:
Plak ze achter het begamg paradijs
Dat kan niet, jullie hebben bels nodig voor in MUZ. Dat kritische modje kunnen jullie niet missen
En ach Kendahl..... hij is gewoon écht zielig. Dat post ik wel in het dreumestopic.
pi_55076038
SUUG!

Hiero!
  donderdag 6 december 2007 @ 12:38:11 #220
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55076142
Jaaaaaa, ik ben er!

Waarom
Slaapt
Mijn
Driftkikkervisje
Niet
NU
Terwijl
Hij
Heel
Honds-
Moe
MOET
Zijn?

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55076198
Waarschijnlijk
Omdat
Hij
Zo
Moe
Is...

ik herken het hoor, ik heb Emma met moeite in bed gekregen nadat ze eerst de hele boel bij elkaar geschreeeuwd had dat ze niet wilde slapen.
pi_55111334
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:38 schreef Sugar het volgende:
Jaaaaaa, ik ben er!

Waarom
Slaapt
Mijn
Driftkikkervisje
Niet
NU
Terwijl
Hij
Heel
Honds-
Moe
MOET
Zijn?

Vervang "hij" door "zij" en je beschrijft mijn avond
Het sleutelwoord is hier vooral "snottekopje" als oorzaak.
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:27:02 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55111430
Mwana, wil je eens wat vaker komen, en foto's posten!
pi_55113588
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:38 schreef Sugar het volgende:
Jaaaaaa, ik ben er!

Waarom
Slaapt
Mijn
Driftkikkervisje
Niet
NU
Terwijl
Hij
Heel
Honds-
Moe
MOET
Zijn?

dat is hier dus nu aan de gang en mama wil slapen

hoe is het verder gegaan vandaag sugar?
mama van 3 kids!
pi_55124931
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:27 schreef Vivi het volgende:
Mwana, wil je eens wat vaker komen, en foto's posten!
Ja, moet ik idd doen
Ik werk nu wat minder, vandaar dat ik hier nu weer opduik
  Jubileum moderator zaterdag 5 april 2008 @ 11:55:41 #226
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57846815
Situatieschets: Manlief moet overwerken en dat is best vreemd op een zaterdag. Normaal gesproken komt er nu iemand spelen met Eva op zaterdagmorgen maar die heeft, lang geleden al, een vrije dag gevraagd.
Ik ben ziek, kan niet slikken en heb 40.1 en ben wat minder tolerant daardoor.

Eva staat al vanaf half 11 vanmorgen in de tuin op de uitkijktoren. Keihard gillend " papaaaaaaa kom je al???" onafgebroken gillend " paapaaaaaa ben je nou?"
Om de 10 minuten ofzo veranderd het in een zeer dwingend " Maaaaaaaaaaamaaaaaaa!!!!!" en dat gaat net zolang door tot ik naar buiten kom en reageer waarop ze op normale toon vraagt hoe lang het nog duurt tot papa thuis komt. (naar schattig is dat 13 uur).

Als ik nog 1 keer Maaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaa hoor verbijt ik mijn ontzaglijke keelpijn en ga ik een potje meegillen

Zo!
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 5 april 2008 @ 12:04:24 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57846929
Lois...
Dan duurt het nog best lang tot 1 uur!
Sterkte!
  Jubileum moderator zaterdag 5 april 2008 @ 12:07:42 #228
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57846967
Ik heb mezelf net vermand, en haar omgekocht met chocolade, en ze zit nu voor de tv. Niet pedagogisch verantwoord, wel goed voor mama
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 5 april 2008 @ 12:18:03 #229
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57847117
Zieke mamma's die enigzins iets rust krijgen zijn belangrijker dan pedagogisch verantwoord zijn.

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_57848281
Als het goed is is mannie nu thuis en kun jij je nest in
pi_57848418
Poeh Lois, ik hoop dat nu thuis is. Kan je eindelijk ff bijtanken.

* Webkim gooit een zakkie keelpastilles jouw kant op en hoopt dat je koorts snel zakt.

Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:17:40 #232
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57849110
Ik vind het ook wel weer heel schattig van Eva.
Beterschap Lois!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57849440
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Als het goed is is mannie nu thuis en kun jij je nest in
zijn die 13 uur al voorbij dan?
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:33:14 #234
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57852085
Ik heb vanmiddag een potje zitten huilen omdat ik zoooo boos ben geworden op Noa, ze is al dagenlang strontvervelend en dat is echt een aanslag op je geduld moet ik zeggen. Maar goed, zo boos worden is dus ook niet de oplossing, ik word daar zelf ook verdrietig van. Alleen....we zijn een beetje aan het eind van ons latijn wat betreft de driftbuien van Noa, af en toe krijg ik er echt een punthoofd van.

Hoe gaat het nu met jou en Eva, Lois? Beterschap voor jou, zo'n hoge koorts en dan zo'n dag...
  Jubileum moderator zaterdag 5 april 2008 @ 19:57:24 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57854770
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:39 schreef bixister het volgende:

[..]

zijn die 13 uur al voorbij dan?
Het was om 13.00 uur maar die om was weggevallen
Eva heeft welgeteld 10 minuten binnen gezeten, om haar chocolade-ei naar binnen te werken, en heeft daarna weer volop staan roepen op de toren, tot Jeroen thuis kwam om kwart voor 1. Ze is wel van de volhouden zeg maar
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 8 april 2008 @ 12:24:13 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_57907732
Eva ze maakt mn stoomafblaasmoment weer goed

Er zit er 1 met zn brood in de gang, met zn bord tegen de deur te rammen, maar ik negeer!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 2 juni 2008 @ 19:12:30 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59075822
Gratis af te halen, twee kinderen in het bezit van een verschrikkelijk stomme moeder, aangekondigd met een niet nader te noemen aantal decibellen.

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, gebruiksaanwijzing niet aanwezig.
  maandag 2 juni 2008 @ 19:41:49 #238
37150 livelink
pi_59076417
ha, ha, onweer in de lucht?

Je mag ze ruilen voor de mijne, ik vrees alleen dat je er qua decibellen niet op vooruit gaat
pi_59077422
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:12 schreef Leah het volgende:
Gratis af te halen, twee kinderen in het bezit van een verschrikkelijk stomme moeder, aangekondigd met een niet nader te noemen aantal decibellen.

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, gebruiksaanwijzing niet aanwezig.
Speciale combi-aanbieding!!!
Ik leg op elk bod een mooi, keurig ingeënt kind toe in bezit van uitstekende stembanden en longen
  maandag 2 juni 2008 @ 22:03:22 #240
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59077844
hihihihi....

sorry, ik mag niet lachen.
mwana, hoe is het met je? ik zie je niet zo vaak. of kijk ik niet goed?
  maandag 2 juni 2008 @ 23:12:46 #241
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59079744

Wat dan wel weer leuk is , een half uur na dit spektakel hoor ik een zielig huiltje boven aan de trap. De jongste. "Jiij bent toch niet echt een stomme rotmoeder, Mama?"

Nee hoor schat, je hebt nog een jaar of drie voordat je dat ook gaat vinden
pi_59081409
als je ze nou op ebay zet komt de kinderbescherming ze vast ophalen
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2008/05/baby_op_ebay.html
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:40:04 #243
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60126396
Na zo'n dag als vandaag maar weer eens stoom afblazen.

het begon vanochtend vroeg al goed,
Michelle werd boos omdat dennis in bad zat, dus duwt ze dennis lomp aan de kant.
Dennis natuurlijk brullen en mies ook omdat ze op haar kop heeft gekegen.
S'middags heeft ze onze net nieuwe tv met een schroevendraaier bewerkt, de maxi cosi gesloopt en gerommelt met een tube zinkzalf(heel hoog in de kast)
Het avond eten gaat precies hetzelfde en nu zit ze met haar bord op schoot in de hoek.
En na het eten mag ze gelijk naar bed.

Dennis haalt gelukkig nog niks uit maar zet het wel elke keer op een brullen als michelle op haar kop krijgt, dus die kan ik dan ook weer gaan troosten.
pi_60127970
quote:
Op maandag 2 juni 2008 22:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
hihihihi....

sorry, ik mag niet lachen.
mwana, hoe is het met je? ik zie je niet zo vaak. of kijk ik niet goed?
Hoi (nu al, ja nu al) Paradijsvogeltje. Ik ben hier idd spaarzaam maar ik lurk wel
Alles is goed hier, en met de jouwe?
pi_60128457
Hestria pfff klinkt zwaar.

Kim was vanmorgen heel vervelend. Alles doen wat niet mag, heel veel zeuren om een klaasje. (chocola) Broodje, drinken etc. En dan was niks goed. Toen ze met een glas van mij gooide was de maat vol. En ging ze naar bed. Tot mijn verbazing ging ze na een kwartiertje bonken toch slapen.

Vanavond 17.15 nog ff met zn allen naar de winkels geweest. Kim lopend mee. Terug wilde ze door de achterdeur. Ik ok, maar dan wel meteen naar huis. Natuurlijk rende ze supersnel weg naar de speeltuin. Die zit een straat achter ons. Zie dr dan nog maar eens mee te krijgen! Pfff, een schoppend en schreeuwend kind mee naar huis gekregen. Onderweg kwam Djeez het van me overnemen. Dat is wel vaker een drama, daarom haat ik de speeltuin.

Eindelijk thuis heeft ze bijna alles opgegeten. En was ze ineens weer haar normale, lieve zelf.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 11:55:54 #246
218802 bigger-than-others
pregnant for the first time
pi_60205377
ik heb een vriendin met een streng eetregime voor haar kindjes. Ik ben zelf nog geen moeder maar ze zweert erbij. Ze bleven eten, resultaat: vriend als een dolle in de keuken bezig, kindjes stonden er HONGER HONGER naast te huilen, want de rijst was nog niet gaar en daardoor aten we ipv 18.00 om 18.20 en ze huilden al om 17.45.... En ik mocht ze GEEN cracker geven om allerlei redenen. Hun laatste maaltijd was de (late) lunch en ik mocht ook geen tussendoortje geven, had lollige koekjes maar die waren met teveel suiker ofzo en iets anders zoals een appel mocht ook niet.
Daarna bleven ze uit hun doen en wij voelden ons de slechtste mensen ooit...Ze hebben wel heel veel gegeten, dat wel.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 20:27:33 #247
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60214038
livelink, ik ben daar idd ook wat makkelijker in dan mijn man.

Demi haalde vandaag het bloed onder mijn nagels vandaan, constant piepen om niks, geen antwoord geven als je iets vraagd, als ik ze waarschuwde toch gewoon doorgaan enz. enz.
Vanacht heb ik slecht geslapen, had flinke koppijn en dan kan ik al minder hebben, leek wel of ze het erom deed en mijn man moest weg helaas.

Gelukkig zei ze wel dat ze me heel lief vind voor ze naar bed toe ging, dus met een dikke knuffel en kus toch nog een prettig einde van een vermoeide dag.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 20:32:51 #248
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_60214129
Wat heerlijk als je ze dan op bed kan leggen he KD?

Hier ook al zo'n slecht luisterend jongetje. Normaal speelt hij veel buiten, maar door het slechte weer ging dat vandaag niet. Op de 1 of andere manier moet die energie er dan toch uit bij hem, en wat is dan leuker om lekker dwars te zijn?

M'n broertje kwam met het idee om morgen naar Ballorig te gaan, dus mocht het slecht weer zijn dan heb ik in ieder geval weer een mak kind!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_60225317
Offe offe zo'n buurkind dat gedumpt wordt door dr moeder bij je van "dan kunnen ze lekker samenspelen" alleen is het een geniepig verwend kind dat thuis overal mee wegkomt en het eeuwige slachtoffer is en dat mijn kind slaat en koeioneert en als ze m aan het janken heeft dan snel iets roept van "nu moet ik naar huis hoor".
Niet dat die van mij zo heilig is ( ), maar ik word er zo gallisch van dat als hij eens van zich afmept, het meisje in kwestie zich wenend gelijk mater dolorosa in de armen van haar gewillige ouders stort.
Ze is ook maar 4 enzo en die ouders verpesten r en ze heeft inmiddels wel door dat ze bij mij niet wegkomt met die shit en ze gedraagt zich al beter daardoor, maar soms op die regenachtige dagen als ik haar hoofdje zie verschijnen boven het tuinhek, dan ruik ik die behanglijm al, vat u hem?
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 17:19:47 #250
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60228019
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Ze is ook maar 4 enzo en die ouders verpesten r en ze heeft inmiddels wel door dat ze bij mij niet wegkomt met die shit en ze gedraagt zich al beter daardoor, maar soms op die regenachtige dagen als ik haar hoofdje zie verschijnen boven het tuinhek, dan ruik ik die behanglijm al, vat u hem?
Die ouders hebben dat waarschijnlijk ook door. Stuur ze eens een rekening voor geleverde pedagogische diensten (incl. onkostenvergoeding voor het behang)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:36:39 #251
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60725750
Mijn dag?
- Compromissen sluiten, aan 1 stuk door. Onderhandelingstactiek dient verbetert te worden.
- Afsprakenlijst bijhouden. Zodat onderhandelingspositie niet onderuit gehaald kan worden door bijdehandje.
- Einde maken aan onderhandelfase!!!!
- Zorgen dat huishoudelijke taken niet eindigen in nog meer huishoudelijkheden. (Terwijl ik de kleding in de kast leg worden de sokken op vakkundige wijze door 2 dames door huis verspreid.)
- ALLES HARDOP DOEN! Zorgen dat ik niet tot waanzin gedreven word doordat ALLES wat ik doe benoemt moet worden. Indien vergeten? Peuter die mij daar op vakkundige wijze aan helpt herinneren. DE HELE DAG!
- Schreidsrechter spelen. Continue opletten wie waarmee aan het spelen is zodat niet het verkeerde kind op haar oren krijgt.

Soms ben ik het even he-le-maal beu.
pi_60726699
lishe hoe herkenbaar.
mama van 3 kids!
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:42:44 #253
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60731599
Lishe, volgens mij ligt het aan het weer.
Ik heb vandaag zo'n ontzettende mot met Cas, wat een etter is dat soms zeg!
Ja dat zeg ik over mijn eigen kind.
Momenteel ligt hij in zijn bed te krijsen, al zeker een kwartier.
Hij doet maar mooi zijn best. Ik doe gewoon even niet meer, heb het helemaal gehad met die peuterpuber.
(Het is een faaaaaaaase.....)
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:33:37 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_60734395
Lishe en dutch
soms is het echt niet leuk he

ik zeg het heel zachtjes, voordat ze het horen, maar hier gaat het goed, al een hele tijd....ssssssssttt
stormy waters...
sailin'
pi_60737484
Het is welzeker het weer dames. Mijn middelste had zijn kamer verbouwd tot een impressie van Zuid-Ossetië heden ten dage en is met veel gekrijs een gejank ("Ik ben veel te moe en klein en ziehiehielig om op te ruimen, zie je dat niet?!?" ) aan het puinruimen en ik zit hier de stress van me af te fokken.

Faaaase sure hij is vijf en het is vanaf anderhalf al zo soms
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:29:53 #256
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60740065
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is welzeker het weer dames. Mijn middelste had zijn kamer verbouwd tot een impressie van Zuid-Ossetië heden ten dage en is met veel gekrijs een gejank ("Ik ben veel te moe en klein en ziehiehielig om op te ruimen, zie je dat niet?!?" ) aan het puinruimen en ik zit hier de stress van me af te fokken.

Faaaase sure hij is vijf en het is vanaf anderhalf al zo soms
Mwana, dit willen wij helemaal niet horen. Het is gewoon een fase.
Wel opvallend trouwens dat deze buien zich ophouden in de omgeving Zwolle.
Kunnen we hier spreken van een plaatselijke bui?
Morgen gaat het vast beter.
pi_60740154
Oh wat een drama Lish en dutch!
Hier gaat het gelukkig nog steeds goed..hoewel jongste meneer vanmorgen een vuistslag op z`n oog kreeg van oudste
Saartje
pi_60741932
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:29 schreef dutchie het volgende:

[..]

Mwana, dit willen wij helemaal niet horen. Het is gewoon een fase.
Wel opvallend trouwens dat deze buien zich ophouden in de omgeving Zwolle.
Kunnen we hier spreken van een plaatselijke bui?
Morgen gaat het vast beter.
nee hoor geen plaatselijke bui, hier is er een aan het krijsen die wil niet meer slapen

tomaten van de kast plukken en laten springen,alle bananen open maken, alle aardbeien over de grond laten rollen, op vensterbanken klimmen en liggen, gillen, mensen na praten, mensen vervelen die komen kijken voor iets enz enz. en dat voor een dreumes voor 19 maanden, dat word nog wat.
mama van 3 kids!
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:31:06 #259
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60742084
dan is het overgetrokken! Halverwege de namiddag klaarde het hier weer op! Fijn dat het herkenbaar is...
Dutch, we zetten ze snel bij elkaar, ik bericht morgen!
pi_60742169
Ik doe mee, kind wil niet slapen en huilt de hele boel bij elkaar...
En dat allemaal sinds ze in het grote bed slaapt, nog even en ik leg (kwak) haar weer in het ledikant.
pi_60743247
Kim had er vanmiddag last van toen ze moest slapen, maar niet wilde. Krijsen als een gek. Tegen de deur schoppen, slaan, tegen de muur etc. Kastje verslepen. En maar roepen Kimme kan niette slapen. Kimme neden toe. Kimme boos! Uiteindelijk er maar weer uitgehaald en toen was ze poeslief.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:05:45 #262
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60743311
Ik had drie vermoeide kids op het kdv vandaag. Maar ze waren eigenlijk heel lief en rustig en knuffelig. Komen jullie ze de volgende keer brengen? Dan heb ik wat uitdaging!
pi_60744774
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:26 schreef Popples het volgende:
...

tomaten van de kast plukken en laten springen,alle bananen open maken, alle aardbeien over de grond laten rollen,...
Een van mijn grootste irritaties: je fruit laten wassen/schillen/snijden en het dan na 1 hap op de grond flikkeren (bij voorkeur ergens waar een ander er later overheen loopt/uitglijdt/de smurrie verder door het huis loopt) of verklaren: ik heb er toch geen zin in mama.....
pi_60744857
ow maar dit doet ze niet omdat ze iets wil eten hoor dit is gewoon omdat ik de jongste de fles aan het geven ben en ze dan alle vrijheid heeft. totdat er overmorgen een mooit traphekje komt.
mama van 3 kids!
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:23:37 #265
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60748492
Hier is het ook al een paar dagen ENORM gezellig!

pi_60748680
Ze sliep uiteindelijk om 22.10. Na 'mamadrinken'. pffff
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:29:41 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60748691
Er wordt achter me gezegd 'het is veel erger als ze dat in een supermarkt doen'.

Ik vind hem eigenlijk wel schattig hoor!
pi_60748765
Nee zeggen en dan toch komen ahhhh
Saartje
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:33:00 #269
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60748795
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:29 schreef Brighteyes het volgende:
Er wordt achter me gezegd 'het is veel erger als ze dat in een supermarkt doen'.

Ik vind hem eigenlijk wel schattig hoor!
Oh, daar doet ie het ook hoor .

Ik dacht dat dit gedrag pas met 2 begon..

Ik moet er ook wel om lachen hoor (als ik het op film zie ).
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:36:10 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60748876
Dat is jouw vleugje 'Vivi' die je hem mee gegeven hebt.
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:39:14 #271
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60748966
Hahaha Viev . Heel erg herkenbaar.

Het goede nieuws is dat je je door dit gedrag automatisch iets minder gaat focussen op de moederliefde .
Wat ik bedoel, ik lees en hoor veel moeders die zich niet voor kunnen stellen dat je je kind uiteindelijk vrij relaxt los gaat laten. Dat komt omdat ze zich zo gaan gedragen, dat je het zelf wel doet
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:44:36 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60749101
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:36 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is jouw vleugje 'Vivi' die je hem mee gegeven hebt.
Nou zeg
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:45:18 #273
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60749115
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:39 schreef Leah het volgende:
Hahaha Viev . Heel erg herkenbaar.

Het goede nieuws is dat je je door dit gedrag automatisch iets minder gaat focussen op de moederliefde .
Wat ik bedoel, ik lees en hoor veel moeders die zich niet voor kunnen stellen dat je je kind uiteindelijk vrij relaxt los gaat laten. Dat komt omdat ze zich zo gaan gedragen, dat je het zelf wel doet
Da's ook een goeie uitleg ja!
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:56:44 #274
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60749430
Heel even vanwege de voorgaande discussie

Een peuter en een blikje Purol.

[ Bericht 42% gewijzigd door Leah op 12-08-2008 00:13:30 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:01:15 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60749546
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:05:11 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60749629
Agos..het is toch ook enorm vertederend hoe ze dan doen he
pi_60749634
achgos Wat zal kindje een mooi huidje hebben gehad
Saartje
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:11:29 #278
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60749757
Even voor de goede orde, het was Purol ,en het net nieuwe blikje was leeg . Kind was nèt twee toen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:18:42 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_60752934
Dean
maar ik weet hoe het voelt viev
Nou moet ik zeggen dat ik Ezra, ondanks dit soort buien, vergeleken bij Liam enorm relaxed vind die was echt 10 keer erger
stormy waters...
sailin'
pi_60753038
Anna heeft het filmpje van Dean al 3 keer gekeken en wil nog eens.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:43:58 #281
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60753621
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 07:39 schreef YPPY het volgende:
Anna heeft het filmpje van Dean al 3 keer gekeken en wil nog eens.
Wat een raar kind heb jij Yp! .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:51:05 #282
3011 E.T.
pi_60753735
Ik vind Dean nog heel relaxed.. Zachtjes huilen, beetje nee roepen en dan toch komen..

Ik mis het betere gooi- en smijtwerk, het schoppen, slaan en slopen van alles wat in je buurt is, dit alles overgoten met een keihard gekrijs/gegil voor zo lang als de bui duurt..
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:54:51 #283
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60753786
Misschien is dit de warming up voor als ie echt twee is?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:58:45 #284
3011 E.T.
pi_60753828
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 08:54 schreef Vivi het volgende:
Misschien is dit de warming up voor als ie echt twee is?
ik vermoed een wat gematigder karakter
pi_60754757
Hehe, als dat een driftbui is, is hij idd erg gematigd.
pi_60754763
O jee wat staat me nog allemaal te wachten....

Linde gaat nu al met speelgoed of eten gooien smijten en gillen als het niet helemaal naar haar zin gaat en die is pas net 1
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:42:22 #287
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60755925
Leah , Vief

E.T. ik vind het rot voor je, maar ik vind het fijn dat ik niet de enige ben die dit meemaakt.
Maar goed, het was me het dagje wel weer zeg.
Ben blij dat ze vandaag weer naar school/kdv zijn. Even weer wat routine erin, want het is ook wel een puinhoop geweest deze vakantie.
Achteraf weet je ook wel dat het niet alleen maar aan het kind ligt, maar een groot deel bij jezelf.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:01:52 #288
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60756396
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:56 schreef Leah het volgende:
Heel even vanwege de voorgaande discussie

Een peuter en een blikje Purol.
Ah, dat was waarschijnlijk net zoiets als Christan toen twee en een pot vaseline?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60771657
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:42 schreef dutchie het volgende:
Leah , Vief

E.T. ik vind het rot voor je, maar ik vind het fijn dat ik niet de enige ben die dit meemaakt.
Maar goed, het was me het dagje wel weer zeg.
Ben blij dat ze vandaag weer naar school/kdv zijn. Even weer wat routine erin, want het is ook wel een puinhoop geweest deze vakantie.
Achteraf weet je ook wel dat het niet alleen maar aan het kind ligt, maar een groot deel bij jezelf.
Hahaaaaah jaaaaah!!!!
Da's ook de reden van deze prutdagen met middelste denk ik, hij moet weer wennen aan school.
Vandaag: niet eten, tot 3 keer toe wegsprinten naar buiten toen hij naar bed moest, gillend naar boven, jankend in bad en ik hoorde hem net nog: "Stomme mama!".
En Nune reageert daar ook zo heerlijk op natuurlijk.
pi_61201818
Nou en het vervolg van die fase van "och hij is net weer met school begonnen dit gaat wel over". De oogst van vandaag:

Mama komt hongerig thuis, tafel staat klaar edoch er mist een kind, dat bij navraag blijkt buiten te spelen. Mama loopt voor Jan Piet Hein Snot een kwartier de hele buurt af te zoeken ("Je moet het wel zeggen als je ergens anders heen gaat he?" -"Jahaaaa mam. Dat wéét ik toch"). Mama loopt net tandenknarsend naar huis als het kind opduikt uit een huis. Kind sprint naar een speeltoestel, klimt erop en beweert "dat hij van papa niet hoefde te zeggen als hij ergens naar binnen ging". Mama reageert nog steeds ijzig beheerst waarop het volgende gesprek zich ontspint:

-"Okay, volgende keer wel even zeggen he. En nu gaan we naar huis."
-"Nee."
-"Wat nee?"
-"Ik kom niet."
-"We gaan eten"
-"Ik heb geen honger"
-"Kom nu naar beneden"
-"Nee"

Optie A: mezelf het toestel inwurmen via de glijbaan zodat de halve buurt ziet hoe ik met mijn kont eruit stekend een kind naar beneden sleur.
Optie B: het kind mededelen dat hij het maar uitzoekt en dat de deur niet opengaat zolang we aan tafel zitten (vuistregel bij ons thuis, heb er een gruwelijke hekel aan om collectanten of telefoons te beantwoorden of om andere redenen de hele tijd van tafel te moeten)

Enfin, zonder kind naar huis. Koud een paar happen naar binnen: DING DONG. De bel. De draak is gearriveerd en staat voor het raam te gesticuleren dat hij naar binnen wil. Ik gebaar terug dat hij moet wachten.
Draak begint vuur te spugen, krijst, stampvoet. Ik schud mijn hoofd en negeer het gedrocht verder. Draak begint hierop nog harder te loeien (passerende mensen op de fiets draaien hun hoofd om, de buurman komt naar buiten). Ik proef mijn eten niet meer en knarsetand me door de happen heen.
RINKELDEKINKEL. En nu hebben we dus ipv een ruit in de voordeur een stuk hardboard, ligt er een draak voor straf in bed sinds 17:30 te janken dat ie toch heus wel hohohonger heeft.
Raad eens wie er de komende week niet buitenspeelt?

Jubileum moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 20:20:52 #291
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61201874
Wow......
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61201898
Oeh godver....
Die zocht wel heel ver een grens.
pi_61202043
Mwana...
Je vertelt het wel weer lekker hilarisch!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61202052
Oh wel even erbij: hij brak de ruit niet bewust, hij wou er "alleen maar" op slaan en ik liep echt krijsend naar die deur toe bij het idee dat ie zich opengehaald had (niks dus gelukkig).
pi_61202148
Wat erg... Het is wel ontzettend grappig lezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:30:30 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61202149
Oef!
Idd behoorlijk uit de bocht gevlogen!
Oh men!
pi_61202192
OMG
©Dumbo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:42:42 #298
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61202418
Oi .

Sorry Mwana, ik heb krom gelegen van het lachen . Gaat het weer een beetje?
pi_61202539
Jezus Kon je hem niet wurgen toen je eenmaal zag dat hij niets mankeerde? Gewoon alsnog ff, zeg maar
Saartje
pi_61203136
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jezus Kon je hem niet wurgen toen je eenmaal zag dat hij niets mankeerde? Gewoon alsnog ff, zeg maar

Ik heb m in zn kraag gegrepen, naar de trap gesleept zodat zijn lieve kleine kleuterteentjes de grond bijkans niet raakten en meteen naar boven geschreeuwd om hem uit mn buurt te hebben want ik kon m echt wel wat doen!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:18:14 #301
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61203227
Ohho
En ik maar denken dat mijn "ik kijk stoicijns tv en ik hoor niet dat jullie mij roepen, zeggen dat straks het eten weg is, zitten te eten én afruimen en als ik dan in bed lig kom ik janken dat ik zo'n hohonger heb" middelste al een rol behang waard was.
Baas boven baas
En wat schrijf je hilarisch, en wat zal je geschrokken zijn. en kwaad!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')