abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44078311
Onze kinderen zijn natuurlijk de allerliefste, super voorbeeldig, luisteren, zijn geduldig, eten en drinken alles wat je ze voorzet, slaan en schoppen nooit, maken nooit ruzie ..... kortom, het zijn voorbeeldkinderen .....

.... of toch niet????

Heb je ook wel eens van die dagen dat je ze het liefste achter het behang wil plakken, of gewoon eigenlijk misschien wel helemaal niet meer wil kennen (even dan) .... dan kan je je hier afreageren.

de laatste posts uit het vorige topic:
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:38 schreef texelonia het volgende:
Zondag vieren we Sinterklaas, met mijn ouders en zus. We doen niet aan surprises, maar het leek me leuk om samen met Noah voor mijn ouders en zus wel een surprise te maken. Leuk, knutselen, tekenen, verven en plakken, dacht ik. Verkeerd gedacht dus Noah wilde alleen dingen doen die niet mocht, en vervolgens dus alleen maar janken. Niks gezellig dus Denk je je kind dan een plezier mee te doen, want van míj hoefden die surprises ook heus niet. Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik hem (krijsend) in bed heb gelegd. Even vergeten dat ie nog niet eens gegeten had
en heeft er nog iemand tips voor patje30?
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:46 schreef patje30 het volgende:
Heeft iemand van julle nog suggesties/tips voor bedplassende kinderen???

ik trek het niet meer hoor, elke dag een dekbed, dekbedovertrek, hoeslaken en kussen! moeten wassen....

ik laat tony al savonds voordat ik naar bed ga nog een keer plassen, trek hem zodra ik wakker ben meteen zijn bed uit, en nog ben ik te laat dan! na het eten krijgt hij geen drinken meer, ik laat het licht in de gang en badkamer de hele nacht voor hem aan zodat als hij wel wakker wordt hij naar de wc durft....

wat kan ik nog meer doen? ik ben echt door alle trukjes heen... hellup!!!!!!!!!!!!! :'(

ik laat hem nu al zelf zijn bed afhalen zodat hij doorheeft wat een werk het eigenlijk allemaal is.... en niets helpt!!!!!!
boos worden niet, paaien niet....kadotjes beloven... straffen.... niets!!!!!
en het ging over zindelijk worden in belgie en nederland, ietswat offtopic dusch.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44078613
Voor patje30: Met luier laten slapen en naar een dokter gaan.
Misschien is er wel lichamelijks aan de hand.

Bij ons werd geadviseerd overdag de plas op te houden, eerst 1 minuut, dan 3 minuten enzo enzo....
Zodat het "belletje" wat verbonden is met blaas in de hersentjes harder gaat rinkelen.

Ot:

Behang heb ik verkocht ben overgegaan op een cursus stukadoren...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:10:02 #3
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_44079867
De meeste kinderen gaan hier (= België) toch met 2,5/ 3 jaar naar school.
Dat neemt niet weg dat er in de eerste kleuterklas regelmatig nog eens 'ongelukjes' gebeuren.
  † In Memoriam † zondag 3 december 2006 @ 11:37:10 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44098500
pattje30 ik vond dit artikel over bedplassende kinderen.
misschien heb je er iets aan?
  zondag 3 december 2006 @ 13:19:27 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_44100808
Twan is helemaal zenuwachtig voor het Sinterklaasfeest hier vanmiddag. Je kunt bijna geen boe of ba zeggen of hij is "boos". Hij heeft me net geholpen met eten voorbereiden en vaatwasser uitpakken, dat doet hem wel goed. Even wat afleiding.
Make love, not war ☮
pi_44101590
luier aan snachts patty?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  zondag 3 december 2006 @ 20:16:45 #7
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44112432
Deze las ik op het Viva forum. Er postte iemand dat ze zwanger was enzo, maar ze zat in het stoomafblaastopic aldaar.
Dit kreeg ze als antwoord, ik heb er smakelijk om gelachen

*Waar je nu post, schelden moeders en vaders op hun kinderen. Dat duurt voor jou nog wel een paar jaartjes. De eerste 2 jaar zul je je kind namelijk het Meest Geweldige Kind allertijden vinden. Daarna zien we je wel verschijnen.*
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44130120
quote:
Op zondag 3 december 2006 13:49 schreef Spekkiemonster het volgende:
luier aan snachts patty?
Luier draagt hij al s'nachts en dan haal ik die drynightys voor hem, maar de plassen die hij doet zijn zo groot dat ook die luier het niet allemaal tegen houd!

Ik ben nu zelf als plaswekker gaan optreden...

als ik naar bed ga laat ik hem plassen, dan rond een uur of 3 ga ik er nog en ker uit om hem te laten plassen en rond 6 uur maak ik hem weer wakker om nogmaals te laten plassen..

de eerste dag is het goed gegaan, nu de 2e en 3e dag weer niet, maar nu heb ik er wel een beetje zicht op om welk tijdstip het gebeurt, dus in plaats van 6 uur vervroeg ik die iets, (doe nu half 6, oke ff vies praatje, plasje was nog warm dus was net pas gedaan) dus morgen even kijken of het dan zo goed gaat.....

het is niet de meest ideale oplossing, maar met een plaswekker moet ik er ook uit, dus ik probeer het nu zo.....

tnx voor alle tips!!
pi_44158588
Hier live verslag van een ontspannen voedingssessie inclusief rellende peuter die complete lijmpotten over de grond keilt om maar zo ergerlijk mogelijk te zijn.
Maw: jammer dat ik geen behang heb, lijm is er immers genoeg
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44158802
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier live verslag van een ontspannen voedingssessie inclusief rellende peuter die complete lijmpotten over de grond keilt om maar zo ergerlijk mogelijk te zijn.
Maw: jammer dat ik geen behang heb, lijm is er immers genoeg
en als je genoeg lijm gebruikt, blijft je peuter dan niet gewoon aan de muur hangen? spotje erop, abstracte kunst aan de muur!
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:33:58 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44159315
Patje er zijn speciale luiers te krijgen voor grotere kindjes/mensen bij thuiszorgwinkels dacht ik.
En sowieso bezoekje huisarts is ook wel practisch, want misschien heeft het wel een medische oorzaak die door onderzoek en juiste behandeling verholpen kan worden?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44159492
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Patje er zijn speciale luiers te krijgen voor grotere kindjes/mensen bij thuiszorgwinkels dacht ik.
En sowieso bezoekje huisarts is ook wel practisch, want misschien heeft het wel een medische oorzaak die door onderzoek en juiste behandeling verholpen kan worden?
ik ga inderdaad een afspraak maken met de huisarts. ook vanmorgen was het weer helemaal mis....
pi_44159605
Zo'n plaswekker "voelt" toch aan wanneer het kind moet plassen? ... zo leert het kind ook hoe zijn blaas reageert .... een soort training.

Misschien toch een idee pat ... dan leert hij zelf aanvoelen wanneer de drang er is en gaat dan vanzelf wellicht ....? worden die dingen eig. vergoed?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_44159674
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:45 schreef Spekkiemonster het volgende:
Zo'n plaswekker "voelt" toch aan wanneer het kind moet plassen? ... zo leert het kind ook hoe zijn blaas reageert .... een soort training.

Misschien toch een idee pat ... dan leert hij zelf aanvoelen wanneer de drang er is en gaat dan vanzelf wellicht ....? worden die dingen eig. vergoed?
Ik was al even bezig geweest om de wirwar van wel of niet verzekerde dingen van mijn verzekeringsmaatschappij door te spitten, maar was het nog niet tegen gekomen.... Er stond mij namelijk bij dat die inderdaad vergoed worden, maar alleen als het door de dokter wordt voorgeschreven. (dacht ik)
pi_44160168
*weer ff uit lurkstand springt*

Patje30, ik heb hier een 1x gebruikte plaswekker liggen.
Je mag hem voor een zachtprijsje overnemen als je wilt.
Hij is dus 1 keer gebruikt en niet nat geweest.
Mijn zoon is inmiddels 10 jaar en bij ons heeft dit bedplassen tot 9 1/2 jaar geduurt en ineens was het over.... Hij heeft ook medicijnen voorgeschreven gekregen (de neusspry) maar die werkte helemaal niet.
Maar goed ik weet dus hoe wanhopig je je voelt.
Ik weet niet of je ze al gebruik, maar bij de hema kan je speciale hoezen kopen voor je matras.

Maar goed, als je wilt hoor ik het wel.

Groetjes Babygirl.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_44160332
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:06 schreef Babygirl het volgende:
*weer ff uit lurkstand springt*

Patje30, ik heb hier een 1x gebruikte plaswekker liggen.
Je mag hem voor een zachtprijsje overnemen als je wilt.
Hij is dus 1 keer gebruikt en niet nat geweest.
Mijn zoon is inmiddels 10 jaar en bij ons heeft dit bedplassen tot 9 1/2 jaar geduurt en ineens was het over.... Hij heeft ook medicijnen voorgeschreven gekregen (de neusspry) maar die werkte helemaal niet.
Maar goed ik weet dus hoe wanhopig je je voelt.
Ik weet niet of je ze al gebruik, maar bij de hema kan je speciale hoezen kopen voor je matras.

Maar goed, als je wilt hoor ik het wel.

Groetjes Babygirl.
nou ik heb dus een nieuw matras voor meneer gekocht, en ik heb om het matras het plastic laten zitten! hihi, molton en hoeslaken erover, en klaar is patje....

Ik wacht even mijn afspraak met de huisarts af, en kijk even of mijn verzekering het vergoed, zo niet, kom ik zeker even op je post terug!!! tnx voor het aanbod!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 december 2006 @ 13:43:03 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44161219
Naar de huisarts lijkt me sowieso een goed idee. Al is het maar om een lichamelijke oorzaak juist uit te sluiten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44161373
Kijk dat is slim, het plastic laten zitten!

9 van de 10 verzekeringen vergoed zo'n plas wekker als het goed is.
Nadeel vond ik alleen dat je eerst ff 100¤ moet voorschieten. Je krijgt het pas terug als je de rekening opstuurt.

En idd als eerste gewoon ff naar de HA, das altijd goed!

suc6 iig.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:58:53 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44161642
Aangezien het gaat om een kind wordt het geloof ik sowieso vergoed wanneer het op doktersadvies is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44429653
Dit topic is te mooi om weg te zinken in mijn AT!

Hier net even naar buiten gesneakt met Verse Baby en Kleine Grote Broer van Verse Baby. Beeb in 12 lagen kleding onder 3 lagen dekens plus kruik, peuter naast de wandelwagen en hobbelen maar richting Lidl.
In de Lidl had ik twee ware engeltjes. Mini sliep en Maxi lachte iedereen lief toe en was superbeleefd: "Hallo mevrouw!" en "Pardon!" toen hij tegen iemand aanliep. Bij de kassa de juf netjes gegroet, schapjes helpen inpakken, bonnetje aanpakken, netjes dankjewel en tot ziens mevrouw.

Het keerpunt: de schuifdeuren gaan open, ik wend de steven richting huis en...
"IK WIL IN DE HELIKOPTEEEEER! IIIIIHHHH JANK! KRIJS!" wijst hij naar dat stomme kuthobbelapparaat bij het Kruidvat. Hij rukt aan mijn jas, de kinderwagen, schudt en trekt daaraan, slaat, krabt. Mensen die passeren blijven met open mond staan kijken. Ik pel zijn vingers van de duwstang van de kinderwagen en probeer door te lopen, hij klauwt zich weer vast, trekt de wagen bijna om, ik opnieuw zijn breekbare kleine poezelvingertjes loshalen en strak doorlopen. Dit maal 500. Tot bijna thuis. Op de hoek deed hij natuurlijk weer normaal, zodat de malle buurvrouw (die nog steeds niet doorheeft dat ik zwanger was en nu een kind heb) mij nog even fijn kon aanspreken.

Vanavond spinazie! Dat zal ze leren, de krengen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44429750
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:45 schreef Mwanatabu het volgende:

Hier net even naar buiten gesneakt met Verse Baby en Kleine Grote Broer van Verse Baby. Beeb in 12 lagen kleding onder 3 lagen dekens plus kruik, peuter naast de wandelwagen en hobbelen maar richting Lidl.
In de Lidl had ik twee ware engeltjes. Mini sliep en Maxi lachte iedereen lief toe en was superbeleefd: "Hallo mevrouw!" en "Pardon!" toen hij tegen iemand aanliep. Bij de kassa de juf netjes gegroet, schapjes helpen inpakken, bonnetje aanpakken, netjes dankjewel en tot ziens mevrouw.

"IK WIL IN DE HELIKOPTEEEEER! IIIIIHHHH JANK! KRIJS!" wijst hij naar dat stomme kuthobbelapparaat bij het Kruidvat. Hij rukt aan mijn jas, de kinderwagen, schudt en trekt daaraan, slaat, krabt. Mensen die passeren blijven met open mond staan kijken. Ik pel zijn vingers van de duwstang van de kinderwagen en probeer door te lopen, hij klauwt zich weer vast, trekt de wagen bijna om, ik opnieuw zijn breekbare kleine poezelvingertjes loshalen en strak doorlopen. Dit maal 500. Tot bijna thuis. Op de hoek deed hij natuurlijk weer normaal, zodat de malle buurvrouw (die nog steeds niet doorheeft dat ik zwanger was en nu een kind heb) mij nog even fijn kon aanspreken.

het klinkt zo bekend!!!!!!!!!

wat een draken kunnen ze af en toe zijn he
pi_44437251
Ow jaa, dinsdag zat ik in de bus onderweg naar het sollicitatie gesprek...
En voor me een moeder en haar zoontje, en die kleine maar huilen, gillen, drammen ikke wilhil die draaaahaaak hebbuh...

Jongelui naast me helemaal groen en geel ergeren aan die kleine, moeders rood en best wel boos....

en ik ik zat te genieten van dit gebeuren
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44441820
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:45 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik heb spinazie altijd lekker gevonden.
Wel een hele malle buurvrouw dan... mwana. Had je een onzichtbare buik of is ze gewoon een beetje kort/kleinzichtig.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44799917
......................................................................................................................

Even hoor.......

AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Ik ben het ZAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben al vanaf vanochtend 8 uur!!!!!! aan het waarschuwen en straf uitdelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het ging waarempel tussen 12 en 1 even goed maar dat moest natuurlijk een stilte voor de storm zijn he........ lopen ze mekaar toch af te maken boven!!!!
Sta net met vriendlief in de gang horen we ineens.... jij gaat met hem vechten... ja zowat tot bloedens aan toe als we niet ingegrepen hadden he.......
Alle drie naar hun nest gestuurd en niet meer erui... nu zitten ze te eten en gaan na het eten weer naar bed.
We zouden naar opa en oma gaan maar dat feest is dus niet doorgegaan.... brullen natuurlijk het hele fokking blok hier heeft kunnen mee genieten van het gekrijs, gebrul en geschreeuw.
Na en forze waarschuwing van als jullie nu niet ophouden kunnen jullie de rest van het jaar ( ow wat ben ikblij dat ze daar nog geen besef van hebben ) niet meer op je reet zitten, was het volume wat getemperd in een ow asjeblieft help me toch iemand... maar dan wel zachjes...

Inmiddels de kids naar bed gebracht wat overigens zonder slag of stoot ging zowaar.... heb ze medegedeeld dat het morgen anders moet anders liggen ze weer de hele dag in bed.

Ja hard ja... ze moeten het nou maar eens weten dat ik niet alles tolereer... leuk joh 5 dagen stiefzoontje over de vloer geeft geheid ellende de eerste twee dagen...
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 20:20:36 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44804929
tis iedere 14 dagen zo en de dagen dat ie extra is....

Je wordt er moedeloos van en ze doen het ook echt met zijn drieen... er is niet specifiek een "schuldige" aan te wijzen
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 20:40:42 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44804996
o vreselijk lijkt me dat.
ik ben ook soms best wel eens nieuwsgierig hoe dat bij luca gaat als hij bij zijn pa is, maar ik hoor hem er nooit over en ik krijg hem nagenoeg altijd onbeschadigd terug, dus ik denk dat het daar wel meevalt.
pi_44805454
Leuk is anders lady wrb... maar goed er is een troost... in de vakanties gaat het vaak na twee dagen wel goed dus nog even doorbijten...
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 20:55:01 #29
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44805494
misschien kan je uitvinden waar het fout gaat?
pi_44805738
3 kinderen bij elkaar is bijna altijd vragen om problemen.

Zo ook hier, alleen ik heb de mogelijkheid 1 ervan naar huis te sturen.

Wat je zou kunnen doen is kijken of je er twee aan het spelen kan krijgen en ik weet niet of je een spelcomputer in huis hebt, maar dan rouleren, 1 op computer, 2 spelen.
Daarna iets met de 3 kinderen doen, kleien, knutselen etc etc... en weer rouleren.
Heb je zelf ook een beetje rust, mits het lukt dan.
Bij 3 heb je er altijd 1 die erbij hangt...en worden ze alle drie stront vervelend.

Het is duidelijk dat ze het zelf niet uit gaan vinden om goed met elkaar om te gaan, dus gewoon maatregelen nemen.
pi_44817101
oblivion geloof me dat hebben we al geprobeerd...
Het vreemde alleen is... zodra we dus met zijn allen bij opa en oma zijn dan gaat het WEL goed. Dan zijn ze wel lief aan het spelen en dan gebeurd er ook wel eens wat maar dan hoef je ze niet continue uit elkaar te houden.
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 09:26:31 #32
81992 Githa
pi_44817880
Maar is dat niet standaard Angel22, dat ze bij een ander veel beter luisteren?

Het is natuurlijk niet leuk als je steeds zo moet inspringen, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk. Je zegt zelf al dat het steeds de eerste twee dagen dat ze bij elkaar zijn gebeurd. Voor de kinderen natuurlijk ook steeds een periode van omschakeling, wie weet hebben ze daar wel meer moeite mee.
Misschien kan een betere voorbereiding helpen? ... dat ze beter weten wanneer hun stiefbroertje komt en hoelang en misschien ook al een beetje een planning maken van wat ze kunnen gaan doen.
Daarnaast denk ik dat wat Oblivion aangeeft een hele goede aanpak is, pluk er gewoon één uit en ga daar wat mee doen en rouleer dat.
Ik denk dat drie bijelkaar te veel is en ze bewust of onbewust een strijd gaan leveren.
Ik zou het gewoon doorzetten Angel en dat iets leuks doen met één hoeft niet zo actief te zijn, dan kan ook een boekje lezen zijn of gewoon samen tv kijken.

Mopperen en straffen zorgt er op zo'n dag vaak voor dat je helemaal niet meer uit die neerwaartse spiraal komt...succes iig
pi_44818975
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 09:26 schreef Githa het volgende:
Maar is dat niet standaard Angel22, dat ze bij een ander veel beter luisteren?

Het is natuurlijk niet leuk als je steeds zo moet inspringen, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk. Je zegt zelf al dat het steeds de eerste twee dagen dat ze bij elkaar zijn gebeurd. Voor de kinderen natuurlijk ook steeds een periode van omschakeling, wie weet hebben ze daar wel meer moeite mee.
Misschien kan een betere voorbereiding helpen? ... dat ze beter weten wanneer hun stiefbroertje komt en hoelang en misschien ook al een beetje een planning maken van wat ze kunnen gaan doen.
Daarnaast denk ik dat wat Oblivion aangeeft een hele goede aanpak is, pluk er gewoon één uit en ga daar wat mee doen en rouleer dat.
Ik denk dat drie bijelkaar te veel is en ze bewust of onbewust een strijd gaan leveren.
Ik zou het gewoon doorzetten Angel en dat iets leuks doen met één hoeft niet zo actief te zijn, dan kan ook een boekje lezen zijn of gewoon samen tv kijken.

Mopperen en straffen zorgt er op zo'n dag vaak voor dat je helemaal niet meer uit die neerwaartse spiraal komt...succes iig
Dat is mijn ervaring ook, dan zit je jezelf ook maar op te naaien tot je continu in de viswijven-modus zit en overal op gaat reageren.
Op zo'n dag verzin ik vaak een beloning voor iets lulligs (omdat ze zich drie seconden goed gedragen, omdat iemand zijn mouwen goed heeft opgestroopt voor het handen wassen oid futiels) en voor de rest negeer ik de onrust voorzover het niet gevaarlijk wordt. Vechten? Doen ze met zijn tweeën, dus als er eentje begint te janken wijs je hem daarop en straft ze dan alsnog met iets wat je allang bedacht hebt (om te voorkomen dat je iets moet verzinnen terwijl je daar staat te koken). Sowieso alle mogelijkheden vantevoren bedenken en ook mededelen aan de engeltjes zelf, desnoods elke keer voordat stiefzoontje komt. Zo sta je niet voor verrassingen en wordje niet zo geconfronteerd met jezelf zeg maar.
Dit zijn tips die ik heb gekregen van de opvoedbegeleiding die ik een tijdje heb gehad ivm met mijn twee slopertjes, misschien heb je er iets aan
pi_44821984
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 06:11 schreef Angel22 het volgende:
oblivion geloof me dat hebben we al geprobeerd...
Het vreemde alleen is... zodra we dus met zijn allen bij opa en oma zijn dan gaat het WEL goed. Dan zijn ze wel lief aan het spelen en dan gebeurd er ook wel eens wat maar dan hoef je ze niet continue uit elkaar te houden.
Ik geloof je, maar het is ook een kwestie van volhouden, jij moet de langste adem hebben.

En heus, hier is het ook wel eens (zeg maar gerust dagelijks) anders, maar toch pluk ik 1 uit de situatie die zij zelf niet aan kunnen.
Als ze dan nog klooien, dan pas straffen, met een glimlach.
Het lijkt of ze door hebben dat je weinig kan hebben...
Dan etteren ze vaak nog even door.

Het is heul niet makkelijk moeder te zijn.

Nog een tip:
Kijk eens op welk niveau ze zitten voordat je ingrijpt, vaak kan je dan iets beter de situatie inschatten.
Dus: Ruzie, even kijken---> conclusie: verveling. Ingrijpen gewenst.
Of: Ruzie, even kijken---> De een doet de ander echt pijn. Straf lijkt me voor deze...

Heb van mezelf begrepen dat ik veel te snel gefrustreerd ben en te snel ingrijp terwijl mijn zoon juist iets aan het doen is wat voor hem wel degelijk van belang is.

Probeer een vast patroon te hebben, dus je stiefzoon komt binnen en een voorbeeld: je zet ze gelijk in de keuken.
Pannenkoeken bakken..? Of wat er op dat tijdstip afspeelt...
En herhaal dat gewoon elke keer.
Doorbreek in ieder geval wat er nu aan de hand is.
Kost ook een hoop energie, maar dit is wel wat positievere energie.

En nu stop ik met off-topic geleuter.
pi_45786712
"Mama, jij zegt nee en ik zegt ja, en jij hebt fout gedaan! Ik ben boos voor jou!"

Wie moet er hier nu achter het behang?
  Jubileum moderator woensdag 31 januari 2007 @ 20:32:15 #36
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45861811
Iris maakt er nu echt een potje van qua grenzen en regels, ze wil nu helemaal niet meer slapen. Echt enorme toestanden bij ons thuis spelen zich 's avonds af, en ik ben dus al 2 avonden niet online geweest. Maandagavond bedachten Jeroen en ik dat ze dan maar moest gaan huilen, de 5-10 minuten methode dus. Fijn na 4 minuten huilen was ze haar bed al uit en ging keihard tegen de deur schoppen en beuken.
Gevolg Eva wakker, die helemaal over de rooie want ze dacht dat het ochtend was en die was zich kapot geschrokken van de herrie.
Zaten we alle 4 beneden. Voor dat ze allemaal weer rustig waren waren we een uur verder, en toen ben ik ook maar gelijk naar bed gegaan, het was al half 10.

Gisteren heeft Jeroen een hartig woordje met Iris gesproken, nou ze zou lief gaan slapen voortaan want anders zou Jeroen haar voortaan naar bed brengen.
Goed, gisteravond lief voorgelezen, ondergestopt, ja nog een knuffel, nee je mag er niet uit, oke nog 1 kusje dan, nee je mag er echt niet uit, o je konijn is gevallen, oke nu echt lief slapen ja, jaaa ik hou ook van jou lieverd, oke doei, nee doei, echt doei nu hoor, oke doei! *deur dicht*
Goed ik naar beneden, even opruimen en heb net een bezem in mijn hand of ze staat alweer te schreeuwen. . Ik naar boven, ze moet poepen op de wc. Oke gaan we doen. Nou kwam er natuurlijk niks, dus hup weer naar bed. Hele ritueel weer van voren af maar goed ze gaat slapen.
Weer opruimen *maamaaaaa ik heb poep* ja vast maar goed toch maar kijken. Ja hoor tot in haar nek zowat. Oke kom maar even mee gaan we je wassen en schone pyama aan enzo.
Goed, kom maar even nog een slokje drinken en dan gaan we naar bed. Hele discussies weer maar uiteindelijk ging ze toch weer liggen en zoet slapen. *werpt blik op klok* 9 uur? Oke ik ga ook maar naar bed.

Om 2 uur Iris huilen, oke kom maar bij ons liggen. Nee geen tv we gaan echt slapen. Oke truste. Nee niet het dekbed wegtrekken, gewoon gaan slapen. Ja ik vind jou ook lief, ja je bent mijn meisje, ja hou ook van jou Iris nu slapen oke! Ja papa slaapt al, laat hem maar liggen. Slapen NU! ja kusje kusje..... Slapen!

Om 3 uur hoor ik een alarm. Is dat de rookmelder? Nou toch maar even kijken. Nee het is buiten. Uit het raam getuurd maar zag niks. Oke toch maar Jeroen wakker maken want misschien is het zijn auto ofzo. Jeroen eruit en kijken maar het was niet onze auto en we konden ook niet vinden waar het wel was.
Wat een k*talarm, het is tot ruim half 5 overgegaan. 5.45 wekker, jippie nieuwe dag! Fijn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45861919
Oh bah Lois wat zwaar
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:04:06 #38
114177 Diaan73
pi_45862967
Pff Lois wat vermoeiend zeg..... hopelijk is deze fase snel over.
Make love, not war ☮
pi_45863510
Ooooh Lois beeeeh...niet slapen is echt marteling...
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:20:48 #40
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45863648
O bah Lois.. wat slopend..

zou dat dwarse in het weer zitten? Hier ook zo'n draak de laatste dagen. Wij wijten het vooralsnog aan de veranderde situatie hier en het opnieuw grenzen verkennen en plaatsje heroveren oid. Neemt niet weg dat ik de afgelopen dagen meer dn blij was dat ze in bed lag
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:23:48 #41
114177 Diaan73
pi_45863794
Ik geloof ook dat dwarse in het weer zit... Twan was ook behoorlijk tegendraads en kende vooral de woorden "nee" en "niet doen" niet.
Make love, not war ☮
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:33:03 #42
103793 kozakken
Living the life
pi_45864206
Dat dwarse heeft hier bijna twee maanden geduurd ivm de nieuwe situatie met Romme erbij. Had Liam dat ook niet, staat me bij. En Fleur van Chacama?

Och Lois....

Hier ben ik, in het kader van veel, veel behang, vanmiddag naar de bieleteek getogen..... Met een boek in tienduizend stukjes gescheurd tijdens zijn 'middagslaapje'. We kwamen er 's avonds pas achter (met ondertussen al een buil op zijn hoofd door de val, dus konden we ook niet echt 'boos worden') omdat hij alles onder zijn dekbed had verstopt....
En achteraf hebben we het er vandaag wel met hem over gehad, maar dat is toch anders.
Hij heeft wel sorry gezegd, maar heb het idee dat hij denkt dat hij daarmee met heel veel wegkomt.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:55:29 #43
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_45865257
O Lois, dat kost je echt wel al je energie he?
Het is toch wat met die kleintjes....
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_45865926
Oh men Lois. Ik heb respect voor je geduld...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46133746
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:33 schreef kozakken het volgende:
Dat dwarse heeft hier bijna twee maanden geduurd ivm de nieuwe situatie met Romme erbij. Had Liam dat ook niet, staat me bij. En Fleur van Chacama?

Och Lois....

Hier ben ik, in het kader van veel, veel behang, vanmiddag naar de bieleteek getogen..... Met een boek in tienduizend stukjes gescheurd tijdens zijn 'middagslaapje'. We kwamen er 's avonds pas achter (met ondertussen al een buil op zijn hoofd door de val, dus konden we ook niet echt 'boos worden') omdat hij alles onder zijn dekbed had verstopt....
En achteraf hebben we het er vandaag wel met hem over gehad, maar dat is toch anders.
Hij heeft wel sorry gezegd, maar heb het idee dat hij denkt dat hij daarmee met heel veel wegkomt.
het hele sorry dan ben je er vanaf verhaal heeft bij mij ook een tijd gespeeld, eerst van alles uitspoken, dan sorry zeggen want je komt er dan toch mee weg....

ik ben op een gegeven moment met mijn kinderen gaan zitten en ze uitgelegd dat "sorry is soms niet genoeg"
dus de eerste 2 keer dat ze het weer deden, heb ik ze alsnog hun verdiende straf gegeven, en nu gebruiken ze het niet meer te pas en on te pas.....
pi_46136653
Voor patje 30.....Mischien als jij naar bed gaat hem wakker maken en laten plassen?....
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zondag 18 februari 2007 @ 19:19:54 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_46434999
kennen jullie dat? dat de hele dag alleen nog maar vechten is? dat je heel consequent bent geweest altijd, vanaf het begin, maar dat het toch geen enkele indruk maakt? Dat je kind iedere 5 minuten op de trap zit en iedere 5 minuten beterschap beloofd om vervolgens net zo hard weer het bloed onder je nagels vandaan te trekken? dat je alleen nog maar kan denken aan bedtijd of eigenlijk, aan de tijd dat ze 18 zijn en de deur uit gaan?
peuters... je moet geduldig zijn, niet schreeuwen maar op authoritaire toon spreken en op ooghoogte, echt, dat helpt.... NOT!!

het is nu bedtijd, ff rust... morgen weer een verse dag....
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 20:08:29 #48
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46436414
je bent niet de enige..
Je hebt medestanders Ik weet exact hoe je je voelt, zulke dagen zijn hier de afgelopen weken ook regelmatig voorgekomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:10:36 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_46436490
ik ben er best moedeloos van weer eens. ik probeer altijd positief te blijven, maar ik vind het echt, echt even helemaal niet leuk meer
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 20:20:56 #50
114177 Diaan73
pi_46436868
Ow Belaan, zóó herkenbaar. Dikke knuffel van mij

ik heb weleens gedacht waarom zou ik nog een 2e willen.... waar doe je het toch allemaal voor
Make love, not war ☮
  zondag 18 februari 2007 @ 20:22:40 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_46436932
helpt toch als je weet dat je niet de enige bent thanks
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 20:22:47 #52
81992 Githa
pi_46436934
Belana
Wij moeten er zo langzamer hand ook aan geloof denk ik.
Jordy heeft zijn eigen wil helemaal ondekt vreet van alles uit en alles is 'nee' en mocht hij zijn zin niet krijgen, laat hij zich dramatisch op de grond vallen onder luid gekrijs
De hoek begint slijtplekken te vertonen

Ik voel met je mee
pi_46439739
Nou, ik dan ook maar...

David is een "pain in the ass", tegenwoordig...
Mijn hemel...
De "creche" zei laatst: daar wil ik er wel 10 van, dan word ik slapend rijk.

Nou....

Wij slapen zelden
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 21:34:02 #54
81992 Githa
pi_46439980
ohw nou, dat slapen gaat hier dan weer wel goed *afkloppen* , maar ook niet gek eigenlijk als je de hele dag zo overactief bent.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:35:08 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_46440026
slapen, Liam is dus ook weer om 5 uur wakker tegenwoordig

jij ook sterkte lily
stormy waters...
sailin'
pi_46440036
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:19 schreef Belana het volgende:
kennen jullie dat? dat de hele dag alleen nog maar vechten is? dat je heel consequent bent geweest altijd, vanaf het begin, maar dat het toch geen enkele indruk maakt? Dat je kind iedere 5 minuten op de trap zit en iedere 5 minuten beterschap beloofd om vervolgens net zo hard weer het bloed onder je nagels vandaan te trekken? dat je alleen nog maar kan denken aan bedtijd of eigenlijk, aan de tijd dat ze 18 zijn en de deur uit gaan?
peuters... je moet geduldig zijn, niet schreeuwen maar op authoritaire toon spreken en op ooghoogte, echt, dat helpt.... NOT!!

het is nu bedtijd, ff rust... morgen weer een verse dag....
Oh ja. Krijg jij dan ook al visioenen van plietsies die hem terug komen afleveren omdat jij [insert huiltoon hier] gefaald hebt bij de opvoeding?
pi_46440128
Dat dramatisch op de grond laten vallen bij nee is hier trouwens ook een issue... (en voor ons best wennen..)
  zondag 18 februari 2007 @ 21:39:03 #58
114177 Diaan73
pi_46440163
Sinds de amandelen bij Twan zijn verwijderd (2 weken geleden), slaapt hij stukken beter. In ieder geval tot nu toe.

Lily wat is dat frustrerend soms he? Op PSZ/school/creche zijn het voorbeeldige kinderen, maar thuis word je er soms stapelgek van.
Make love, not war ☮
  zondag 18 februari 2007 @ 21:39:46 #59
24188 Belana
kloon van belana
pi_46440185
zover durf ik niet eens te denken mwana
stormy waters...
sailin'
pi_46440315
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja. Krijg jij dan ook al visioenen van plietsies die hem terug komen afleveren omdat jij [insert huiltoon hier] gefaald hebt bij de opvoeding?
haha, nou visioenen dan net niet, maar af en toe denk ik ook weleens vooruit...
(heh, met 2 zonen...have mercy )
  zondag 18 februari 2007 @ 21:44:26 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_46440382
ik heb de (misschien valse) hoop dat Ezra heeeeeel anders is
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 21:46:33 #62
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46440467
Het is een faaaaaaaase......
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:47:53 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_46440522
ja maar hij duurt al zo laaaaaaang dutchie
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 22:13:31 #64
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46441536
Blazende moeders, hier nog een fris windje.
Naar bed gaan is hier de laatste tijd Drááááma. 'S middags en 's avonds. Vreselijk. Huilen, gillen, hoesten en verslikken.
Normaal gaat ze zonder morren om 19.00 naar bed. Leest nog wat en zingt hier en daar een liedje. Maar da's dus verleden tijd. Ik hoop echt dat het een faaase is.
Belana, een dikke zoen. Zo vroeg op. Em Jordy en David ook al zo aan het klieren. Dan is het vast de leeftijd. 2.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 19 februari 2007 @ 06:33:37 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_46449320
ja maar Liam is drie-hieeeee

het is dus: ik ben twee en ik zeg nee, ik ben drie en ik wilnie?

wat zwordt vier dan? het interesseert me geen sier?
stormy waters...
sailin'
pi_46449421
Ach lieve moeders toch. Ik heb medelij met jullie
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 09:09:10 #67
81992 Githa
pi_46450011
Dan gaan ze naarschool Belana en dan is alles watde juf zegt waarheid
  maandag 19 februari 2007 @ 09:10:14 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_46450021
vandaag gaat het allemaal gelukkig een stuk beter Liam is lief aan het spelen, eet gewoon goed, niiks aan het handje
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 februari 2007 @ 12:05:02 #69
114177 Diaan73
pi_46453423
Gelukkig maar Belana Geniet er maar van!
Make love, not war ☮
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:14:23 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_46499566
vandaag was weer knudde
maar eigenlijk ben ik voornamelijk boos op mezelf. ik heb pijn en mijn lontje is zo kort. het staat of valt bij onze eigen reacties en dat weet ik zo verdomd goed, maar ik kan er momenteel niet naar handelen. lukt me gewoon ff niet. dat gaat een andere dag wel weer beter en ik weet dat we er allemaal wel eens last van hebben hoor. maar mèn wat vind ik die peuterpubertijd moeilijk zeg
ik ben daar niet voor in de wieg gelegd... een weekje voor mezelf zou fijn zijn, even helemaal niks.
nou ja, morgen werken en donderdag weer met frisse moed er tegenaan
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 21 februari 2007 @ 08:44:03 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46517135
zou het ook niet een beetje met zijn nieuwe broertje te maken kunnen hebben? dattie zijn plekkie op zijn manier denkt te moeten verdedigen?
en negatieve aandacht is ook aandacht?

[ Bericht 32% gewijzigd door lady-wrb op 21-02-2007 09:56:52 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 20:03:57 #72
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46668519
Mag ik behang? Of oordoppen? Luuke is al vanaf 19.00 aan het huilen, piepen en gillen in bed. Knuffels, voorlezen, kusjes. Het helpt niks. Het enige wat ze wil is in ons bed liggen. Maar daar trapt deze moeder niet in. Argh. Slapen. Nu!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 25 februari 2007 @ 20:52:35 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_46670632
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:44 schreef lady-wrb het volgende:
zou het ook niet een beetje met zijn nieuwe broertje te maken kunnen hebben? dattie zijn plekkie op zijn manier denkt te moeten verdedigen?
en negatieve aandacht is ook aandacht?
vooral negatieve aandacht is ook aandacht en dat besef ik me ook hoor. als ik zelf kalm blijf en er een beetje humor in houdt gaat het allemaal stukken beter

lishe, ik hoop dat ze slaapt inmiddels
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:06:03 #74
114177 Diaan73
pi_46671290
Pfff jullie gaan idd door de moeilijke fase....

Lishe heel soms wilde Twan ook in ons bed slapen, dan spreken we af dat hij in ons bed mag liggen en dat ik hem later naar zijn eigen bed breng. En dat ging/gaat altijd goed, maar ook incidenteel hoor. Moet geen gewoonte worden.
Make love, not war ☮
  zondag 25 februari 2007 @ 21:12:42 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_46671611
en als ik dan mijn lieve lachende babietje zie kan ik me niet voorstellen dat die over 2,5 jaar ook zo is he
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:14:36 #76
114177 Diaan73
pi_46671710
Nee dat is ook moeilijk voor te stellen. Maar het kan ook zijn, dat hij die fase minder heftig doormaakt natuurlijk. Positive thinking
Make love, not war ☮
  zondag 25 februari 2007 @ 21:15:44 #77
24188 Belana
kloon van belana
pi_46671752
jaaaaaa! Ezra is heeeel anders, dus die is heeel meegaand tegen die tijd

hoe slaapt twan tegenwoordig?
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:26:38 #78
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46672326
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:12 schreef Belana het volgende:
en als ik dan mijn lieve lachende babietje zie kan ik me niet voorstellen dat die over 2,5 jaar ook zo is he
herkenbaar

Amber is soms een draak en ik heb niet altijd de fut om daar opvoedkundig correct op te reageren. maar dan ontaardt het meestal wel in een heel gevecht hier. Amber wordt alleen maar erger en ik reageer dan weer geïrriteerder op, enz enz.
Hier staat en valt het dus ook met mijn eigen instelling van die dag
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 25 februari 2007 @ 21:29:51 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_46672511
precies ladyS, das ook mijn ervaring. Ik ben degene die het erger of minder erg maak eigenlijk, niet Liam. dat hij zijn grensen zoekt is alleen maar goed, dat hoort zo. ik ben degene die voor een veilige en stabiele en consequente omgeving moet zorgen en ik ben degene die de rust moet bewaren. maarja, wij zijn ook maar mensen en soms lukt het niet.
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:31:26 #80
114177 Diaan73
pi_46672597
Het gaat helaas wat minder goed met het slapen van Twan. Het begon woensdagmorgen met 4:50 uur en elke dag een half uurtje ongeveer langer. Vanmorgen was het 6:50 uur. Hij is nu ook wat verkouden, dus misschien komt het daardoor en anders moeten we ons er maar gewoon bij neerleggen dat hij vroeg wakker is. Een klein lichtpuntje is nog het verzetten van het uur eind maart, misschien helpt dat. Hij heeft trouwens tot afgelopen maandag heel goed geslapen, daarna is het dus weer slechter geworden.

En ja Ezra gaat zich heel goed gedragen!!!

Belana wat je zegt, is helemaal waar.... wij zijn ook maar mensen en kunnen de ene dag wat meer of minder hebben. Maar kinderen hebben natuurlijk ook zo hun goede en slechte dagen... Het blijft altijd een wisselwerking.
Make love, not war ☮
  zondag 25 februari 2007 @ 21:33:37 #81
24188 Belana
kloon van belana
pi_46672700
wij hebben nu dus met Liam dat ie om een uur of 5 moet plassen en dan is ie wakker. heel moeilijk om hem te leren dat ie dan weer moet gaan slapen, want hij is tegen die tijd al best wel "uitgerust" dus tja... 6.50 zouden wij onze handen alweer mee dicht knijpen
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:39:48 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46673025
Amber is voor haar doen ook vroeg wakker tegnewoordig: 07.30/08.00 uur, maar ik mag niet klagen hoor ik
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 25 februari 2007 @ 21:39:52 #83
114177 Diaan73
pi_46673029
Twan roept me soms ook om half 5 om te gaan plassen, hij slaapt de ene keer wel en de andere niet weer in. Soms zegt hij dat hij niet meer kan slapen, ik zeg dan dat hij moet gaan nepslapen, gewoon lekker liggen en ogen dichtdoen, dat hij niet hoeft te slapen alleen even ogen dich. Dit helpt af en toe om hem weer in slaap te laten vallen.

Ik knijp mn handen ook dicht met 06:50 uur hoor.. het was vandaag voor het eerst deze week dat op dit tijdstip pas wakker was. Wij hebben wel als voordeel dat Twan wat ouder is en zelf naar beneden kan. Hij doet dan de tv aan en gaat wat knutselen, dan kunnen wij nog even blijven liggen.
Make love, not war ☮
  zondag 25 februari 2007 @ 21:41:52 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_46673132
naar die tijd kijk ik ook uit
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:43:44 #85
114177 Diaan73
pi_46673231
Ja kan ik me voorstellen, het is soms erg leuk om te zien hoe zelfstandig ze zijn/worden.
Make love, not war ☮
pi_46703555
Pfff Noah is soms ook weer lekker bezig. Binnen is ie soms vreselijk druk, hele huis door rennen, etc. Maar buiten vertikt ie het om mee te lopen Vervolgens komen we bij de benedendeur van ons huis en wil ie persé niet met de lift, maar loopt liever 3 hoog de trappen op

Hij heeft ook regematig driftbuien. Vandaag had ie zelfs een driftbui omdat ie níet op de gang hoefde
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46705554
Waarom is het altijd meteen "Nee" als je iets vraagt en moet je elke keer zeggen... "Mama telt tot 3" of " mama vraagt het nog 1 keer"... Pffff brandende schouderbladen hier... Ik heb haar voor het eerst zonder een verhaaltje voor te lezen op bed gelegd.. En ik voel me er niet goed bij... Maar als ik toegeef dan is het de volgende keer weer zo....
Ze zei niet eens "daaag mama"...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:39:40 #88
114177 Diaan73
pi_46736904
Stiekemurd er komt nog een keer een dag dat je kind tegen jou zegt: mama ik tel tot 3. En dan gaan tellen hè? Dat heeft Twan een tijdje gedaan, maar nu niet meer trouwens.

Pfff ik had net ook even behang en plaksel nodig, Twan is de laatste tijd erg lief, maar wilde net even zn zin doordrijven, niet meer luisteren en hield niet meer op. Maar even op de gang gezet en deed toen steeds de deur open en rende naar boven. Nadat ik hem even genegeerd had, is hij nu weer rustig en hij zei net out of the blue: Mama sorry van zonet. Maar pfff dan voel je je al niet helemaal lekker... doet ie ook nog eens zo.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 16:47:05 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46737215
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:45 schreef Stiekemurd het volgende:
Waarom is het altijd meteen "Nee" als je iets vraagt en moet je elke keer zeggen... "Mama telt tot 3" of " mama vraagt het nog 1 keer"... Pffff brandende schouderbladen hier... Ik heb haar voor het eerst zonder een verhaaltje voor te lezen op bed gelegd.. En ik voel me er niet goed bij... Maar als ik toegeef dan is het de volgende keer weer zo....
Ze zei niet eens "daaag mama"...
dat zou ik niet kunnen....
ik sta erop dat we alles uitgesproken/afgeknuffeld hebben voor er geslapen wordt of als ik hem ergens achter laat. en ook altijd gedag zeggen.
pi_46737599
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik sta erop dat we alles uitgesproken/afgeknuffeld hebben voor er geslapen wordt of als ik hem ergens achter laat. en ook altijd gedag zeggen.
Als ik er eentje wegens verregaand onmogelijk gedrag zonder het gebruikelijke ritueel in bed geknikkerd heb, dan ga ik 10 minuten later nog even zeggen dat ik niet meer boos ben en een knuffel doen. Hebben ze toch straf gehad (anders gaan ze maar door) en liggen ze niet 1,5 uur hysterisch na te snikken enzo.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:07:49 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46740290
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik het vandaag he-le-maal gehad heb met die twee monsters. Probeer een leuke en lieve moeder te zijn: tosties maken, knutselen, spelen, niet meteen alles verbieden, veel geduld hebben..... lopen ze me alleen maar te etteren!
Even de figuurlijke zweep er weer over komende week denk ik.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:12:51 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46740470
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:31 schreef Diaan73 het volgende:
Het gaat helaas wat minder goed met het slapen van Twan. Het begon woensdagmorgen met 4:50 uur en elke dag een half uurtje ongeveer langer. Vanmorgen was het 6:50 uur.
Wat een droomtijd! Dat hebben wij nog nooit gehaald met Thomas! Ik knijp al in mijn handen met 06.30.
En Thomas is dus al ruim 2,5
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_46742672
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Ik ben erna toch ook maar even gaan kijken, maar ze sliep al. Kind was helemaal doodop. Vanmorgen kreeg ik wel weer 2 armpjes om mij heen dus we waren weer vriendjes
Maar ik ga het ook niet meer zo doen... ellendig....
pi_46742700
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik het vandaag he-le-maal gehad heb met die twee monsters. Probeer een leuke en lieve moeder te zijn: tosties maken, knutselen, spelen, niet meteen alles verbieden, veel geduld hebben..... lopen ze me alleen maar te etteren!
Dan voel je je echt in de maling genomen he.....
pi_46743420
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Tinkepink het volgende:
Oh ja, ik ken het...
Ga je es lekker zitten voor je engeltje met een spelletje en puzzeltje, loopt ie het alleen maar expres te verstieren en vraagt of de dvd aan mag. En dan bij een nee krijsend op de grond gaan liggen tussen de puzzelstukjes.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:43:17 #96
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46749801
Of het kind dat dus echt TIEN keer wegloopt, terwijl jij slechts probeert om hem met dichte gulp naar school te sturen .
Om half 8 's ochtends is het leuke moeder voornemen alweer gesneuveld .

Ow en Belaan? Mijn tweede was ook zo'n schatje, echt, kon me niet voorstellen dat het ooit anders zou worden. Inmiddels heb ik een hernia van het peutersleuren.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46750188
nog even en ze zijn leerplichtig
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:17:57 #98
114177 Diaan73
pi_46751697
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat een droomtijd! Dat hebben wij nog nooit gehaald met Thomas! Ik knijp al in mijn handen met 06.30.
En Thomas is dus al ruim 2,5
Tinkepink, ik vind dit ook een geweldige tijd hoor een paar dagen eerder was het 4:50 uur. Hij slaapt nogal grillig zal ik maar zeggen.

Tinkepink het lijkt ook zo alsof als je leuke dingen doet en je ze wat meer "vrijheid" geeft, ze daar meteen misbruik vanm maken.
Make love, not war ☮
pi_46856089
Mag ik ook een pot plaksel voor mijn betere helft?

Hele week in mijn schaarse vrije tijd (ben bezig met cursus voor werk) bezig stukje voor stukje een fatsoenlijk traktatie in elkaar te zetten voor Lukas. Dagen vantevoren verteld wanneer hij wat moest wegbrengen. Uurtje vantevoren nog opgebeld. "Schat, vergeet je niet de traktatie zo naar het dagcentrum te brengen?"
En dan drie keer raden waar ik over struikelde in de keuken net toen ik thuiskwam
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2007 @ 20:53:52 #100
37843 lady-wrb
kortaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')