Oh ja. Krijg jij dan ook al visioenen van plietsies die hem terug komen afleveren omdat jij [insert huiltoon hier] gefaald hebt bij de opvoeding?quote:Op zondag 18 februari 2007 19:19 schreef Belana het volgende:
kennen jullie dat? dat de hele dag alleen nog maar vechten is? dat je heel consequent bent geweest altijd, vanaf het begin, maar dat het toch geen enkele indruk maakt? Dat je kind iedere 5 minuten op de trap zit en iedere 5 minuten beterschap beloofd om vervolgens net zo hard weer het bloed onder je nagels vandaan te trekken? dat je alleen nog maar kan denken aan bedtijd of eigenlijk, aan de tijd dat ze 18 zijn en de deur uit gaan?
peuters... je moet geduldig zijn, niet schreeuwen maar op authoritaire toon spreken en op ooghoogte, echt, dat helpt.... NOT!!
het is nu bedtijd, ff rust... morgen weer een verse dag....
haha, nou visioenen dan net niet, maar af en toe denk ik ook weleens vooruit...quote:Op zondag 18 februari 2007 21:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja. Krijg jij dan ook al visioenen van plietsies die hem terug komen afleveren omdat jij [insert huiltoon hier] gefaald hebt bij de opvoeding?![]()
![]()
vooral negatieve aandacht is ook aandachtquote:Op woensdag 21 februari 2007 08:44 schreef lady-wrb het volgende:
zou het ook niet een beetje met zijn nieuwe broertje te maken kunnen hebben? dattie zijn plekkie op zijn manier denkt te moeten verdedigen?
en negatieve aandacht is ook aandacht?
herkenbaarquote:Op zondag 25 februari 2007 21:12 schreef Belana het volgende:
en als ik dan mijn lieve lachende babietje zie kan ik me niet voorstellen dat die over 2,5 jaar ook zo is he
dat zou ik niet kunnen....quote:Op maandag 26 februari 2007 19:45 schreef Stiekemurd het volgende:
Waarom is het altijd meteen "Nee" als je iets vraagt en moet je elke keer zeggen... "Mama telt tot 3" of " mama vraagt het nog 1 keer"...Pffff brandende schouderbladen hier... Ik heb haar voor het eerst zonder een verhaaltje voor te lezen op bed gelegd.. En ik voel me er niet goed bij...
Maar als ik toegeef dan is het de volgende keer weer zo....
Ze zei niet eens "daaag mama"...![]()
Als ik er eentje wegens verregaand onmogelijk gedrag zonder het gebruikelijke ritueel in bed geknikkerd heb, dan ga ik 10 minuten later nog even zeggen dat ik niet meer boos ben en een knuffel doen. Hebben ze toch straf gehad (anders gaan ze maar door) en liggen ze niet 1,5 uur hysterisch na te snikken enzo.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat zou ik niet kunnen....
ik sta erop dat we alles uitgesproken/afgeknuffeld hebben voor er geslapen wordt of als ik hem ergens achter laat. en ook altijd gedag zeggen.
quote:Op zondag 25 februari 2007 21:31 schreef Diaan73 het volgende:
Het gaat helaas wat minder goed met het slapen van Twan. Het begon woensdagmorgen met 4:50 uur en elke dag een half uurtje ongeveer langer. Vanmorgen was het 6:50 uur.
Ik ben erna toch ook maar even gaan kijken, maar ze sliep al. Kind was helemaal doodop. Vanmorgen kreeg ik wel weer 2 armpjes om mij heen dus we waren weer vriendjesquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat zou ik niet kunnen....
ik sta erop dat we alles uitgesproken/afgeknuffeld hebben voor er geslapen wordt of als ik hem ergens achter laat. en ook altijd gedag zeggen.
Dan voel je je echt in de maling genomen he.....quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik het vandaag he-le-maal gehad heb met die twee monsters. Probeer een leuke en lieve moeder te zijn: tosties maken, knutselen, spelen, niet meteen alles verbieden, veel geduld hebben..... lopen ze me alleen maar te etteren!
Even de figuurlijke zweep er weer over komende week denk ik.
Oh ja, ik ken het...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik het vandaag he-le-maal gehad heb met die twee monsters. Probeer een leuke en lieve moeder te zijn: tosties maken, knutselen, spelen, niet meteen alles verbieden, veel geduld hebben..... lopen ze me alleen maar te etteren!
Even de figuurlijke zweep er weer over komende week denk ik.
Tinkepink, ik vind dit ook een geweldige tijd hoorquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]Wat een droomtijd! Dat hebben wij nog nooit gehaald met Thomas! Ik knijp al in mijn handen met 06.30.
En Thomas is dus al ruim 2,5![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |