http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/ISL196740.htmquote:ISLAMABAD, Dec 1 (Reuters) - Religious party activists held small protests on Friday in several cities around Pakistan as President Pervez Musharraf signed into law a bill curtailing the scope of Islamic laws on rape.
Islamist opposition lawmakers have threatened to resign from parliament over the issue, but protests held after the National Assembly passed the Women's Protection Bill earlier this month have failed to generate much public support.
The passage of the bill was seen as a test of Musharraf's commitment to his vision of "enlightened moderation", and a major battle in a long struggle between progressives and religious conservatives to set the course for this mainly Muslim nation.
"The bill was sent to the president by the prime minister yesterday, which he signed and returned today," Information Minister Mohammad Ali Durrani told Reuters.
Hundreds of supporters of the Islamist parties chanted anti-Musharraf slogans at a demonstration in Rawalpindi, the city next door to Islamabad, and demanded that the government scrap the bill, and there were smaller rallies in other cities after Friday prayers.
The act takes the crime of rape out of the sphere of the religious laws, known as the Hudood Ordinances, and puts it under the penal code.
Under the Hudood Ordinances, which were introduced by a military ruler in 1979, a rape victim had to produce four male witnesses to prove the crime, or face the possibility of prosecution for adultery.
The change does away with that requirement and will allow convictions to be made on the basis of forensic and circumstantial evidence.
An Islamist opposition leader said it would turn conservative Pakistan into a "free sex zone".
Liberal groups and human rights activities have hailed the amendment, although they want a complete abolition of the Hudood Ordinances.
Een paar relevante teksten, verder niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:09 schreef Silmarwen het volgende:
Heeft iemand hier trouwens Leviathan van Hobbes gelezen. Zo ja, was daar een beetje door te komen. Ik vond bijvoorbeeld Il Principe behoorlijk saai.Moet het lezen voor een tentamen namelijk.
Ik ben trouwens de Ilias aan het lezen, wat mooi wat mooi.
Ik heb geen snor.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:11 schreef Sidekick het volgende:
Sinds Rita Verdonk een vrouw bleek te zijn, heb ik een hekel aan vrouwen met macht gekregen.
Ik moet de hoofdstukken 11, 13, 14, 15, 17 en 18 lezen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een paar relevante teksten, verder niet.
Jij hebt ook geen macht.quote:
De teksten die ik las vond ik best doorheen te komen. Maar goed, ik was dan ook meer dan gemiddeld geinteresseerd. Hoe jij daarin staat weet ik niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:12 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik moet de hoofdstukken 11, 13, 14, 15, 17 en 18 lezen.
Second Life is niet "schijnbaar" een hype. Er is wel een "schijnbare" parallel.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:20 schreef problematiQue het volgende:
ik bedacht mij vandaag op de fiets de parallel tussen de schijnbare hype 'second life' en de film 'the matrix' niet moeilijk is om te trekken.
Held.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Second Life is niet "schijnbaar" een hype. Er is wel een "schijnbare" parallel.
Ik ben zeker wel geïntresseerd. Alle boeken die ook voor mijn studie moet lezen zijn boeiend. Ze zijn echter niet allemaal prettig om te lezen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De teksten die ik las vond ik best doorheen te komen. Maar goed, ik was dan ook meer dan gemiddeld geinteresseerd. Hoe jij daarin staat weet ik niet.
LOTRquote:Op vrijdag 1 december 2006 21:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
"Leviathan" is net zo monsterlijk als LotR, waar de laatste het voordeel heeft dat deze geen negatieve religieuze lading mee draagt.
Ik harsquote:
Bron?quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:11 schreef Sidekick het volgende:
Sinds Rita Verdonk een vrouw bleek te zijn
Ik vind de moderatie eigenlijk wel okay hier moet ik zo zeggen. Je kunt het altijd openen natuurlijk, misschien krijg je nog boeiende punten.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is er trouwens wel behoefte aan een voorgesteld topic als ik voorstelde in POL-FB ### Ook zonder voorkeursstemmen! ?
Ik weet niet zo goed wat voor bruikbaars eruit zou moeten komen...
bedoel je dat mijn zin slecht geconstrueerd is, of dat je het niet met mij eens bent?quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Second Life is niet "schijnbaar" een hype. Er is wel een "schijnbare" parallel.
ik zou wel voor willen stellen om persoonlijke aanvallen en overduidelijk slecht beargumenteerde posts wat meer te moderaten. Het niveau mag wel wat omhoog buiten de SC. Maar dit vraagt misschien te veel objectiviteit van een moderator omdat hij/zij waarschijnlijk zelf ook een mening over het bediscussieerde onderwerp heeft.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is er trouwens wel behoefte aan een voorgesteld topic als ik voorstelde in POL-FB ### Ook zonder voorkeursstemmen! ?
daarom, wie weet leeft iedereen over één decennium meer in z'n virtuele leven dan in z'n echte leven. Vandaar de vergelijking met the Matrix.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:29 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind dingen als Second Life eng. Het doet me denken aan sci-fi. Ik ben er gek op maar het moet niet irl gebeuren. Maar over een paar jaar zal iedereen al wel Second Lifen I guess. Ach de toekomst is niet te voorspellen. Ik vraag me alleen het nut af van Second Life, daar wel succesvol zijn of de persoon zijn die je eigenlijk bent maar niet durft te uiten?
Vooral het laatste. Second Life maakt al een tijdje een stabiele groei door. Van een hype kun je dus niet echt spreken. Alleen als je puur naar de media aandacht kijkt. Daarbij is het principe van de "Matrix" iets waar je niet uit kunt stappen. Bij second life is dat anders. Ookal doet het gedrag van de participanten anders geloven.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:28 schreef problematiQue het volgende:
[..]
bedoel je dat mijn zin slecht geconstrueerd is, of dat je het niet met mij eens bent?
of allebei...
Niveau buiten de SC mag zeker omhoog. Wat een cirkeldiscussies weer. Links vs Rechts, zwart vs wit. Het lijken wel een stel pubers, zo ongenuanceerd en slecht onderbouwd echt zonde. Ik heb daardoor geen behoefte in POL er buiten en soms waag ik me er aan. Ik denk dat er velen zo binnen de SC en vroegere users denken. Was een reden waarom ik hier lange tijd niet meer kwam. Ik kreeg bij discussies het gevoel "Been there, done that."quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:30 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik zou wel willen voorstellen om persoonlijke aanvallen en overduidelijk slecht beargumenteerde posts wat meer te moderaten. Het niveau mag wel omhoog buiten de SC. Maar dit vraagt misschien te veel objectiviteit van een moderator omdat hij/zij waarschijnlijk zelf ook een mening over het bediscussieerde onderwerp.
Tsjah, als ik kijk in [FOK!Awards]Overige wordt POL opvallend vaak genoemd als best gemodereerd. Desondanks lijkt het wel alsof de claim steeds vaker gemaakt wordt dat we het ook weer slecht doen. Nu zal dat laatste ook wel te maken hebben met de drukte rond verkiezingstijd, maar toch ..quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:27 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik vind de moderatie eigenlijk wel okay hier moet ik zo zeggen. Je kunt het altijd openen natuurlijk, misschien krijg je nog boeiende punten.
zie daar mijn reden om de vergelijking te maken. Straks leven we alleen nog maar om in leven te blijven in ons 'eerste' leven en doen we verder niets anders dan ons vermaken in ons 'tweede' leven. Het is een zwaar pessimistisch doemscenario en het zat vast niet zo ver komen, maar ik vind het wel licht beangstigend dat zoveel mensen wellicht hun echte leven straks ondergeschikt gaan achten.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Vooral het laatste. Second Life maakt al een tijdje een stabiele groei door. Van een hype kun je dus niet echt spreken. Alleen als je puur naar de media aandacht kijkt. Daarbij is het principe van de "Matrix" iets waar je niet uit kunt stappen. Bij second life is dat anders. Ookal doet het gedrag van de participanten anders geloven.
Vroeger, toen ik nog schattig en jong was (klein ben ik helaas nooit geweest, althans niet volgens de meetmaatstaven van de artsen), had ik vaak zo'n matrix gevoel. Zo'n onbestemd gevoel van in een droomwereld te leven en ieder moment te kunnen ontwaken in de waarheid. Ik moet er niet aandenken als we zo''n gevoel nu kunstmatig gan creeëren. Internet komt er soms al erg dichtbij, laat staan zulke virtuele werelden waar je iemand anders bent dan in het werkelijke leven.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:31 schreef problematiQue het volgende:
[..]
daarom, wie weet leeft iedereen over één decennium meer in z'n virtuele leven dan in z'n echte leven. Vandaar de vergelijking met the Matrix.
Verkiezingstijd en het feit dat FOK!kers sneller zullen zeuren dan becomplimenteren. Stelletje ouwe wijven zijn het.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Tsjah, als ik kijk in [FOK!Awards]Overige wordt POL opvallend vaak genoemd als best gemodereerd. Desondanks lijkt het wel alsof de claim steeds vaker gemaakt wordt dat we het ook weer slecht doen. Nu zal dat laatste ook wel te maken hebben met de drukte rond verkiezingstijd, maar toch ..
Vaker dan voorheen bedoelde ik.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:35 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Verkiezingstijd en het feit dat FOK!kers sneller zullen zeuren dan becomplimenteren. Stelletje ouwe wijven zijn het.
Komt door de drukte denk ik.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Vaker dan voorheen bedoelde ik.
Daarnaast heb je inderdaad de kwestie van niveau..
Ok, helder verhaal. Misschien dat een nieuwe politieke subsite wat soelaas biedt voor iedereen, zoals je bekend is. Een forum erachter met subfora per "portefeuille" zou misschien wat helpen. Ik zie dat laatste echter niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Komt door de drukte denk ik.
Kwestie van niveau, is moeilijk wat aan te doen. Je kunt domme mensen moeilijk laten bannen. Misschien wat strikter modden, maar dat gaat weer in tegen het algemene beleid van losser modden en je krijgt een hoop gemekker en gejank van buitenaf. Het hogere niveau wat je dan creeert kan weer andere users afschrikken, al lijkt dit minder dan toen POL er net was. Voor Fortuyn was politiek meer elitair, nu wil menigeen discussieren over politiek, de kwaliteit niet ten goede. (wat klinkt dat elitair)
Maar domme opmerkingen, non argumentaties en flames kun je natuurlijk wel harder modden. Alhoewel een leuke flamewar op zijn tijd wat leven brengt.
De SC'ers kunnen natuurlijk ook eens topics openen met niveau, zo had ik ooit een moeilijker topic geopenend en sizzler pas ook, maar die lopen dan niet goed omdat je specifieke kennis moet hebben van iets en dat bezit nu eenmaal niet iedereen. Een discussie over Kant en de Grondwet, tja dat zal niet alle POLlers wat doen denk ik zo. Maar de welles nietes spelletjes word ik wel moe vaan (ook in NWS kampen ze met dat probleem en de FP en weblog zijn wat dat betreft helemaal dramatisch).
Het is een moeilijk probleem en ik denk dat je het een en ander moet proberen, maar een oplossing ligt er niet zo voor het oprapen. Verschillende invloeden, verschillende problemen, verschillende oplossingen.
Komt uit die reclame/ filmpreview met Adam Sandler die met een afstand bediening de tijd kan terugspoelen, langzaam afspelen e.d.quote:
Borsten hebben toch geen haar gekkie.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:40 schreef Aoristus het volgende:
worden borsten eigenlijk moe van dat gebounce? Je hoort wel eens dat haar moe wordt..
Namedropping & moeilijke woorden gebruiken maakt nog geen kwaliteit..quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Voor Fortuyn was politiek meer elitair, nu wil menigeen discussieren over politiek, de kwaliteit niet ten goede. (wat klinkt dat elitair)
Als ik een topic open, stop ik daar veel tijd in en niet zo'n simpel links/rechts discussie topicje. Zo was die van sizzler ook, gewoon echte kwaliteit waar je na moet denken voor de discussie en wat naslag werk moet doen voor je een topic opent. Helaas ontbreekt veel mensen de tijd/intelligentie/zin om zo een te openen of er in te reageren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:35 schreef Napalm het volgende:
[..]
Namedropping & moeilijke woorden gebruiken maakt nog geen kwaliteit..
Nee, ik kwam een paar maanden nadat POL geopend was en poste hier heeeeeeel veeeeel. De kwaliteit was toen redelijk, maar ging al snel berg afwaarts, of misschien leek dat zo omdat als je een discussie hebt, je ze hier allemaal al kunt voorspellen.quote:Overigens is het nu verkiezingstijd, na de formatie zal het forum welweer tot rust komen.
Ja Elsevier is ook zo'n objectieve en betrouwbare informatiebron.quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/128824/index.html
Het enige resultaat van links beleid is chaos en de ondergang van de samenleving.
Ik ga met je mee.quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:45 schreef Silmarwen het volgende:
Anyway ik ga naar bedje toe.
En goede nacht toegewenst.
De newbie gaat mij vertellen hoe het hier "vroegah" was...quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:42 schreef Silmarwen het volgende:
Nee, ik kwam een paar maanden nadat POL geopend was en poste hier heeeeeeel veeeeel. De kwaliteit was toen redelijk, maar ging al snel berg afwaarts,
Bizar dat men lokaal nog immer denkt landelijk beleid te mogen frustreren. Simpelweg schandalig (en dan gaat het neit om het onderwerp maar om de staatrechtelijke consequenties). Opvallend ook dat dit altijd "linkse issues" zijn..quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/128824/index.html
Het enige resultaat van links beleid is chaos en de ondergang van de samenleving.
He he, ze was wel op de tweede POL-meet ja.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
De newbie gaat mij vertellen hoe het hier "vroegah" was...![]()
SK ziet tieten en opeens springt hij hoofs in de bres..quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
He he, ze was wel op de tweede POL-meet ja.
Hij heeft nog gelijk ook.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
SK ziet tieten en opeens springt hij hoofs in de bres..![]()
Yeah, jou moest ik hebben.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:09 schreef Silmarwen het volgende:
Heeft iemand hier trouwens Leviathan van Hobbes gelezen. Zo ja, was daar een beetje door te komen. Ik vond bijvoorbeeld Il Principe behoorlijk saai.Moet het lezen voor een tentamen namelijk.
Ik ben trouwens de Ilias aan het lezen, wat mooi wat mooi.
met het springen of zijn meet-constatering?quote:
Neu, ik heb er geen behoefte aan, ik vind de moderatie in z'n algemeenheid prima, en de mogelijkheden om erover te mopperen ookquote:Op vrijdag 1 december 2006 21:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wie zegt dat ik een newbie ben.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
De newbie gaat mij vertellen hoe het hier "vroegah" was...![]()
Maatschappijleer.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Yeah, jou moest ik hebben.
Wat studeer je?
p.s. ik ben zuipen
je profielquote:
kan je dat studeren?quote:
Mooi mooi mooiquote:Op zaterdag 2 december 2006 13:16 schreef Apropos het volgende:
Iets is zwaar, of het weegt veel. Maar wij hanteren zwaarwegende argumenten.
Ik doelde meer op de volslagen onzinnigheid van die bewering.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nederlands is ook een moeilijke taal. Hij doet iig zijn best.
Wat ga je nu doen?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:59 schreef Monidique het volgende:
Nee, hoor, geintje, maar ingewikkeld desalniettemin.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Een beetje meer respect voor mijnheer Stalin, gaarne.
http://www.youtube.com/watch?v=76xdPqYD0w8quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:31 schreef Monidique het volgende:
Well, she likes me, and she is attached, but she comes to me when she wants to be fed. And after I feed her -- guess what -- she's off to wherever she wants to be in the house, until the next time she gets hungry. She's smart enough to know she can't feed herself. She's actually a very smart cat. She gets loved. She gets adoration. She gets petted. She gets fed. And she doesn't have to do anything for it, which is why I say this cat's taught me more about women, than anything my whole life.
http://mediamatters.org/items/200612010005
Jij moet je niet-nationalisme ook van de daken schreeuwen, he.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:36 schreef Monidique het volgende:
Nou.
Niet het helder werk en de kortstondige bewustheid moeten het doel zijn, maar het teweegbrengen van een ding, dat, al is het maar met een centimeter, onze grenzen overschrijdt; een vrucht, die, al is het maar met een aanwijzing, los van ons geraakt, zelf een wil krijgt, een organisme wordt, en, al is het maar voor een ogenblik, buiten ons getreden een eigen leven vervolgt, iets meer uitsprekend dan wij het konden meegeven.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:41 schreef Apropos het volgende:
teweegbrengen.
ach man.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
De kwaliteiten van M zijn grenzeloos jammer dat we in een begrensde wereld leven.
Jouw kwaliteiten zijn ook niet mis, hoor. Vraag het P-Y.quote:
Ik kwam bijna klaar bij de gedachte dat dit de UEFA-boete was.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:56 schreef MrX1982 het volgende:
In Rotterdam zoeken ze nog een winnaar van ¤4 miljoen.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik kwam bijna klaar bij de gedachte dat dit de UEFA-boete was.
quote:De UEFA zal de zaak, gezien de slechte reputatie van de Feyenoord-aanhang, ernstig opnemen, en kan de club onmiddellijk uitsluiten van het UEFA-cuptoernooi.
hahaquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:56 schreef Apropos het volgende:
[..]
Jouw kwaliteiten zijn ook niet mis, hoor. Vraag het P-Y.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |