quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:10 schreef golfer het volgende:
Ik vond die andere Belg trouwens verrassend goed invallen, ondanks die onterechte gele kaart van hem.![]()
De tekst van dit nummer is nog best toepasselijk tegenwoordig:quote:
quote:Ajax is niet dood
Ajax is springlevend
Ajax kent geen nood
blijft steeds toonaangevend
Ajax is niet dood
en zonder kinnesinne
van ied're club in Nederland
kan Ajax nog wel winnen
Je hoort nu over Ajax
die club zit in het slop
ze kunnen niet meer winnen
hoe komen ze erop?
en gaat het soms wat minder
het blijft een club met faam
want overal in de wereld
heeft Ajax een grote naam.
Ajax is niet dood
Ajax is springlevend
Ajax kent geen nood
Ajax is niet dood
en zonder kinnesinne
kan Ajax nog wel winnen.
Ajax is niet dood
Ajax is springlevend
Ajax kent geen nood
Ajax is niet dood
en zonder kinnesinne
kan Ajax nog wel winnen.
Men is wel gauw vergeten
wat Ajax heeft gedaan
in het Europese voetbal
staat Ajax bovenaan
hou op met denigreren
want Ajax is ons lief
probeer het niet te trappen
want dat is onsportief.
Ajax is niet dood
Ajax is springlevend
Ajax kent geen nood
Ajax is niet dood
en zonder kinnesinne
kan Ajax nog wel winnen
Ajax is niet dood
Ajax is springlevend
Ajax kent geen nood
Ajax is niet dood
en zonder kinnesinne
van iedere club in Nederland
kan Ajax nog wel winnen
Wil je een echte analyse hebben of zal ik die maar na 45 jaar bewust Ajax-fan zijn achterwege laten, want dan blijft er weinig over van de huidige bestuursleden, het technisch beleid, het aankoopbeleid en de spelopvatting en mentaliteit.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:14 schreef Tvduijn het volgende:
Wat is er toch in godsnaam mis met ons ajax opeens....
Doe maar de echte analyse.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Wil je een echte analyse hebben of zal ik die maar na 45 jaar bewust Ajax-fan zijn achterwege laten, want dan blijft er weinig over van de huidige bestuursleden, het technisch beleid, het aankoopbeleid en de spelopvatting en mentaliteit.
Je ziet onvrede en ongenoegen. Huntelaar is de nieuwe Zlatan met zijn idiote acties, de spelers kunnen geen 4-3-3 aan en er wordt slecht ingekocht (dit gaat imo goedkomen onder Van Geel), er wordt niet ingekocht voor buitenspelers, wel redelijk op mentaliteit (afgelopen 2 zomers 2 spelers vanwege mentaliteit niet aangetrokken, nice!).quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Wil je een echte analyse hebben of zal ik die maar na 45 jaar bewust Ajax-fan zijn achterwege laten, want dan blijft er weinig over van de huidige bestuursleden, het technisch beleid, het aankoopbeleid en de spelopvatting en mentaliteit.
Van mij mag je hem geven....alleen weet ik wel dat de structuur niet al te best is, maar nu is het team qua voetbal ook zo ongelofelijk snel omgeslagen...en dat begrijp ik echt niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, niet achterwege laten. Serieus, die wil ik graag lezen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:17 schreef golfer het volgende:
Morgen misschien.quote:
Ik vond juist dat hij vaak ingesloten stond, als ajax de bal in bezig had, gingen ze echt op de 16 meter lijn rondspelen (de middenvelders dan) Als die nou is een stapje terug zouden doen, zouden er ook steekballetjes kunnen komen etc, maar nu staat Huntelaar helemaal vast en als er dan niks van de flanken komt....tja...quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:20 schreef zjroentje het volgende:
Huntelaar staat echt compleet op een eiland, letterlijk.
De aansluiting was echt een aanfluiting vandaag.
Henk heeft andere plannen met hem. Welke weet ik ook niet, maar wat ik wel weet is dat hij met zijn kont naar de goal niet tot zijn recht komt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:20 schreef zjroentje het volgende:
Hele seizoen al. Gelukkig schoppen de anderen er een paar in.quote:De aansluiting was echt een aanfluiting vandaag.
Je bent niet de enige die terug verlangt naar het oude stadion.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Soms betrap ik me erop terug te verlangen naar De Meer en Jaap van Praag.
Hoe erg kan het zijn.![]()
5 of 6 man achter de bal was geen uitzonderingquote:Op vrijdag 1 december 2006 01:20 schreef zjroentje het volgende:
De aansluiting was echt een aanfluiting vandaag.
Dat was een strafcorner maar dan op een voetbalveld.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:26 schreef zjroentje het volgende:
Dat eerste doelpunt van Espanyol was wel pijnlijk om te zien. Zo'n doelpunten moeten wij maken ...
quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:32 schreef zjroentje het volgende:
En nu maar in Gent de schade tot 2-0 beperkt houden.
Wat had ie er over te zeggen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:35 schreef golfer het volgende:
Overigens heb ik vandaag bijna met tranen op de wangen van het lachen de laatste uitgave van Ajax Live zitten lezen met een interview met Rosales over 'De voorzet'.![]()
Ik hoop dat ze hem vandaag gevolgd hebben. Kijken wat voor een positief verhaal ze daar van kunnen maken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:35 schreef golfer het volgende:
Overigens heb ik vandaag bijna met tranen op de wangen van het lachen de laatste uitgave van Ajax Live zitten lezen met een interview met Rosales over 'De voorzet'.![]()
Korte samenvatting:quote:
Rembrandt was tenminste gezellig, toch?quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik kan wel janken...
quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Korte samenvatting:
Hij traint er veel op, let op waar de achterlijn is en zijn tegenstander is..bla,bla... daarbij spelen ze niet overal bij elke club met dezelfde ballen....bla,bla, hij is al blij dat er uit 1 van de 10 voorzetten van hem (...) gescoord wordt en ja...hij probeert ook verschillend schoeisel uit om nog betere (...) voorzetten te kunnen geven.![]()
Ach gossie, wees blij dat je niet moest janken van het traangas in Nancy.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik kan wel janken...
Dit is erg.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Korte samenvatting:
Hij traint er veel op, let op waar de achterlijn is en zijn tegenstander is..bla,bla... daarbij spelen ze niet overal bij elke club met dezelfde ballen....bla,bla, hij is al blij dat er uit 1 van de 10 voorzetten van hem (...) gescoord wordt en ja...hij probeert ook verschillend schoeisel uit om nog betere (...) voorzetten te kunnen geven.![]()
Ik krijg bijna heimwee naar Wooter.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:45 schreef golfer het volgende:
Ik wil Sjaak Swart weer terug als rechtbuiten.
Ja.. FC Twente PSV 1 - 0quote:Op vrijdag 1 december 2006 02:43 schreef rubbereend het volgende:
schandalig........ kom zeg verliezen van Espanyol........... wtf
ja oke...... 1 competitewedstrijd........ maar ondertussen staan we bovenaan.quote:Op vrijdag 1 december 2006 02:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja.. FC Twente PSV 1 - 0![]()
Maar ga je nu weer lekker boeren?
Voor de foto's zie www.dapprestrijders.nlquote:Censuur in het stadion (menting is watching you)
Vanavond zijn twee supporters het stadion uitgezet omdat zij hun spandoek terug wilden hebben. Het doek met de tekst 'Menting moraalridder' (bovenste foto) werd aan het begin van de tweede helft op de lange zijde opgehangen. Reden voor de tekst: de veiligheidsman van Ajax die nog altijd stevig in de commandokamer zit bij elke wedstrijd keurde op het laatste moment een grootse sfeeractie voor de wedstrijd af (een deel van de voorbereidingen op de laatste foto). Hoewel de plannen van tevoren bij Ajax bekend waren werd toegelaten dat er ruim 600 manuren in werd gestoken voordat de actie deels werd afgekeurd. Omdat de actie in de afgeslankte vorm geen actie meer was werd besloten om het geheel af te blazen en een reactie op een doek te zetten.
Blijkbaar was dit voor de kleine kale smurf te veel richting zijn persoon gericht en gaf hij direct opdracht om deze 'grove' belediging aan zijn adres te verwijderen (middelste foto). Toen de supporters het doek van de stewards terug pakten en weigerden deze in te leveren werden zij door de beveiliging en de politie buiten het stadion gezet.
Dit gebeurde echter pas nadat zij eerder hun identiteitsbewijs moesten tonen en alles was genoteerd. Duidelijk is dat de man die volgens Ajax niets meer met supporters te maken heeft (dit staat zwart op wit) nog altijd achter de schermen in de commandokamer zit en dat hij elke vorm van kritiek op zijn persoon door anderen laat pareren.
Menting, als je ballen had gehad was je zelf dat doek van de tribune komen halen. Laffe ty*&^shond (=straattaal).
vind je wel een beetje negatief hoorquote:Op vrijdag 1 december 2006 08:51 schreef HeatWave het volgende:
De eerste die nu NOG loopt te zeiken over mijn negatieve insteek kan echt een f'noord shirt in zijn reet proppen.
Ajax is naar de klote, geen andere woorden voor. Wat een kansloze kut partij weer.
En Rosales is en blijft de waardelooste speler die ik ooit in een Ajax shirt heb gezien.
Ik ben er ZO ZO ZO FUCKING ZIEK van!!!!!!!
quote:Op vrijdag 1 december 2006 08:58 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
vind je wel een beetje negatief hoor![]()
Nee, ik word doodziek om Ajax jaar in en jaar uit structureel naar de klote te zien gaan..quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:04 schreef the_hunter het volgende:
Kampioen worden wordt lastig. UC komen we gewoon een ronde verder en dan is weer alles mogelijk. En de beker kan ook nog alle kanten op. Zie vorig seizoen...
HW word je nou nooit moe van jezelf met dat negatieve gezeik van je?
Wie zegt dat ik het best vind??quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, ik word doodziek om Ajax jaar in en jaar uit structureel naar de klote te zien gaan..
Die gasten uit eindhoven zijn al jaren met afstand de beste club in Nederland, maar blijkbaar vinden mensen als jij dat wel best zo.
Nou ik niet......
Zou je denken?quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:06 schreef M0NTANA het volgende:
Ach, we kunnen ook te positief blijven, het is toch ook gewwon kut momenteel?
Als makke schapen alles maar ok vinden ook niet hoorquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:09 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het best vind??
Maar de hele dag negatief zeiken op een internetforumpje heeft nog nooit tot een ommekeer geleid.
Oh, dus omdat ik het seizoen nog niet verloren vind, mag ik me geen Ajacied meer noemen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou je denken?
Dit team kan gewoon niet meer normaal voetballen lijkt wel. Weer een wedstrijd zonder kans te creeren....
Hoeveel punten zijn we in 3 weken nou kwijt geraakt? Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zich Ajacied durft te noemen nu nog steeds positief is.... We zijn het lachertje van Nederland en Europa, en als trotse Amsterdammer doet mij dat heel veel pijn..
Mwah, in eindhoven vonden ze het vast weer hilarisch, en idd wat montana zegt, gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:12 schreef Robar het volgende:
Heb ik nou gisteren naar een voetbalwedstrijd zitten kijken of was dit een zwaar mislukte poging tot humor?
Jij kijkt net als velen WEER alleen naar dit seizoen, de laaste 10 jaar is eigenlijk Ajax onwaardig geweest.....quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:13 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Oh, dus omdat ik het seizoen nog niet verloren vind, mag ik me geen Ajacied meer noemen?![]()
Weet je wat, zondag vanaf het begin van de wedstrijd keren we ons tegen de ploeg. Dat zal ze vast goed doen en dan gaat het vast beter..
Verder is feyenoord het lachertje van Nederland en Europa.
Naar mijn mening zijn alleen AZ en PSV op dit moment geen lachertjes.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:13 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Oh, dus omdat ik het seizoen nog niet verloren vind, mag ik me geen Ajacied meer noemen?![]()
Weet je wat, zondag vanaf het begin van de wedstrijd keren we ons tegen de ploeg. Dat zal ze vast goed doen en dan gaat het vast beter..
Verder is feyenoord het lachertje van Nederland en Europa.
Ik ben absoluut geen mak schaap. Daarvoor heb ik al te vaak actie gevoerd tegen bepaalde dingen mbt Ajax. Oude logo, vorig jaar tegen Jaakke bij Ajax-twente. Na nec-Ajax nog met het gesprek in het supportershome, om maar wat voorbeelden te noemen van de afgelopen twee jaar.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij kijkt net als velen WEER alleen naar dit seizoen, de laaste 10 jaar is eigenlijk Ajax onwaardig geweest.....
Je mag je best Ajacied noemen, maar je hebt totaal geen realisme als je dit seizoen nog ok vindt... Ja, op papier kan alles nog ja. Maar zoals ze nu spelen is degradatie echt een gevaar.
Je neemt het te persoonlijk op nuquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:20 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen mak schaap. Daarvoor heb ik al te vaak actie gevoerd tegen bepaalde dingen mbt Ajax. Oude logo, vorig jaar tegen Jaakke bij Ajax-twente. Na nec-Ajax nog met het gesprek in het supportershome, om maar wat voorbeelden te noemen van de afgelopen twee jaar.
Ik ben blij dat ik me van jou Ajacied mag noemen![]()
Inderdaad, zo lang het maar niet op de "Feyenoord-manier" gedaan wordt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:24 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax is een club, een club waarvoor supporters (heel) veel geld uitgeven en iets terug verwachten. Als die club dan niet geeft wat een supporter mag verwachten, mag je toch kritiek hebben? Dan mag je toch negatief zijn? Dan mag je toch laten horen dat je ontevreden bent?
Dat heeft ook niet met de slechte prestaties te maken, SV'tjes die daar rondliepen kunnen nog geen eens tien spelers bij naam noemen, het voetbal is slechts een bijzaak.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:24 schreef Robar het volgende:
[..]
Inderdaad, zo lang het maar niet op de "Feyenoord-manier" gedaan wordt.
Tuurlijk, moet je allemaal zelf weten. Maar wat schiet de club er mee op? Zondag sta ik er weer. En sta ik gewoon weer achter mijn cluppie. Dat lijkt me vooralsnog de beste oplossing. Behalve als er acties aangekondigt worden door de bekende personen. En die personen zijn geen HW of Montana..quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:24 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax is een club, een club waarvoor supporters (heel) veel geld uitgeven en iets terug verwachten. Als die club dan niet geeft wat een supporter mag verwachten, mag je toch kritiek hebben? Dan mag je toch negatief zijn? Dan mag je toch laten horen dat je ontevreden bent?
DAT bedoel ik dus. Dit seizoen is idd al slecht, maar het zit al jaren niet helemaal lekker bij Ajax.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:26 schreef StarGazer het volgende:
Twee echt goede seizoenen in 10 jaar. Schandalig.
Ik kan helaas ook niet ontkennen dat het kut is. Maar zondag winnen en die week erop az verslaan en de meningen van de meeste supporters (ik zeg niet dat jij daar bij hoort) zijn weer compleet veranderd en is het weer hosanna. Dáár kan ik niet tegen!quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je neemt het te persoonlijk op nu.
Ik kan er gewoon niet meer tegen om Ajax zo zwak te zien spelen. Dat de resultaten even minder zijn kan gebeuren, maar het spel is niet om aan te zien zo slap... al 5 wedstrijden geen kans gecreeerd.
Heb je ook al commentaar gegeven op onze stofzuiger? Of vond je hem weer goed voetballen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:24 schreef M0NTANA het volgende:
Dat is dus niet de oplossing zo blijkt. Maar wat is dan wel de oplossing? Ik zou het niet weten. Dus waar wil je dan actie tegen voeren?quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elk seizoen weer beginnen we met frisse moed, nieuwe trainer, nieuwe spelers, nieuw bestuur en elk seizoen wordt psv weer kampioen.
Zondag zal ik er ook weer staan en dan sta ik ook weer achter mijn club, Ajax is voor mij ook meer dan alleen voetbal, maar het voetbal is toch wel dermate belangrijk, dat ik de huidige gang van zaken betreur.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:27 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Tuurlijk, moet je allemaal zelf weten. Maar wat schiet de club er mee op? Zondag sta ik er weer. En sta ik gewoon weer achter mijn cluppie. Dat lijkt me vooralsnog de beste oplossing. Behalve als er acties aangekondigt worden door de bekende personen. En die personen zijn geen HW of Montana..
Hosanna KAN het al niet meer worden, dat was al weg na Kopenhagen. En weer verlies tegen psv in eigen huis is ook gewoon te erg voor woorden. tel daar de resultaten van de andere partijen bij op en zelfs bij een evt kampioenschap (yeah right) is het geen hosanna seizoen..quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:29 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Ik kan helaas ook niet ontkennen dat het kut is. Maar zondag winnen en die week erop az verslaan en de meningen van de meeste supporters (ik zeg niet dat jij daar bij hoort) zijn weer compleet veranderd en is het weer hosanna. Dáár kan ik niet tegen!
Misschien een beter voorbeeld: "Ado Den Haag-manier" dan !!!!quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat heeft ook niet met de slechte prestaties te maken, SV'tjes die daar rondliepen kunnen nog geen eens tien spelers bij naam noemen, het voetbal is slechts een bijzaak.
Ik heb geen idee wat er moet gebeuren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar wat is er te doen? Nog meer geld erin pompen? Nog meer oud-Ajacieden in het bestuur en andere posities?
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zondag zal ik er ook weer staan en dan sta ik ook weer achter mijn club, Ajax is voor mij ook meer dan alleen voetbal, maar het voetbal is toch wel dermate belangrijk, dat ik de huidige gang van zaken betreur.
Leonardoquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:34 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er moet gebeuren.
net alsof rosales dan wel ineens een voorzet kan gevenquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:34 schreef Robar het volgende:
[..]
Misschien een beter voorbeeld: "Ado Den Haag-manier" dan !!!!
Ik ook niet meer. Er is redelijk ingekocht leek het maar het komt er opeens voor geen meter meer uit.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:34 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Sinds er een trainer/coach was, die het in zijn bolle kop haalde om 4-3-3 te spelen met de punt naar achteren, dus zónder tien, geef ik al aan dat dat de reden is van het moeizame spel. Er wordt niets gecreëerd, aangezien de negen geen bruikbare ballen krijgt, de opleving van Klaas Jan Huntelaar in de tweede helft van vorig seizoen had dan ook alleen te maken met de opportunistische spelopvatting die Danny Blind toen hanteerde, onder het motto: we hebben toch niets meer te verliezen. Om een lang verhaal kort te maken, óf Henk ten Cate moet 4-3-3 met tien gaan spelen of een heel ander systeem, want zo doorgaan kan simpelweg niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:30 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Dat is dus niet de oplossing zo blijkt. Maar wat is dan wel de oplossing? Ik zou het niet weten. Dus waar wil je dan actie tegen voeren?
Realistischer voetballen misschien?quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:34 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat we dat juist NIET moeten doen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:36 schreef Sethje het volgende:
[..]
net alsof rosales dan wel ineens een voorzet kan geven
gelukkigquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:43 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat we dat juist NIET moeten doen.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sinds er een trainer/coach was, die het in zijn bolle kop haalde om 4-3-3 te spelen met de punt naar achteren, dus zónder tien, geef ik al aan dat dat de reden is van het moeizame spel. Er wordt niets gecreëerd, aangezien de negen geen bruikbare ballen krijgt, de opleving van Klaas Jan Huntelaar in de tweede helft van vorig seizoen had dan ook alleen te maken met de opportunistische spelopvatting die Danny Blind toen hanteerde, onder het motto: we hebben toch niets meer te verliezen. Om een lang verhaal kort te maken, óf Henk ten Cate moet 4-3-3 met tien gaan spelen of een heel ander systeem, want zo doorgaan kan simpelweg niet.
Ik hoop een keiharde straftraining.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:49 schreef Black-Death het volgende:
Nou ik ga misschien vanmiddag even bij het stadion rondneuzen, kijken of ik nog iets zie ofzo
Trouwens denk jij dat een straftraining helpt,of dat deze spelers gewoon niet goed genoeg zijn.Ik vind trouwens het 2e het geval.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik hoop een keiharde straftraining.
Ze zullen vast wel genoeg kracht over hebben, want zoveel hebben ze niet uitgevoerd gisterenquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:19 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Trouwens denk jij dat een straftraining helpt,of dat deze spelers gewoon niet goed genoeg zijn.Ik vind trouwens het 2e het geval.
Ze waren wel goed genoeg om in utrecht en heerenveen te winnen. Het is vooral een mentale kwestie ben ik bang.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:19 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Trouwens denk jij dat een straftraining helpt,of dat deze spelers gewoon niet goed genoeg zijn.Ik vind trouwens het 2e het geval.
Zeker weten, daar win je niet zomaar van, zeker niet in de huidige vorm.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:17 schreef devv05 het volgende:
Zulte uit zal nog heeeeel lastig gaan worden.
Dat horen ze al te weten.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Systeem omgooien, kei- en keihard trainen, de juiste mensen op de juiste plek zetten en vechten voor je geld!!!!
Naar wat 442? Dat hebben we gisteren en tegen Sparta Praag gezienquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Systeem omgooien, kei- en keihard trainen, de juiste mensen op de juiste plek zetten en vechten voor je geld!!!!
4-3-3 met tien.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Naar wat 442? Dat hebben we gisteren en tegen Sparta Praag gezien
Helemaal mee eens, ik heb ooit ergens laat in de nacht een topic geopend voor de onmogelijke compromis die op de NLse voetbalvelden wordt gehanteerd. Als je aanvallend met vleugels wilt spelen doe je dat met een nummer 10, wil je behoudender spelen, haal dan een 4-4-2 uit de kast.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:38 schreef M0NTANA het volgende:
Sinds er een trainer/coach was, die het in zijn bolle kop haalde om 4-3-3 te spelen met de punt naar achteren, dus zónder tien, geef ik al aan dat dat de reden is van het moeizame spel. Er wordt niets gecreëerd, aangezien de negen geen bruikbare ballen krijgt, de opleving van Klaas Jan Huntelaar in de tweede helft van vorig seizoen had dan ook alleen te maken met de opportunistische spelopvatting die Danny Blind toen hanteerde, onder het motto: we hebben toch niets meer te verliezen. Om een lang verhaal kort te maken, óf Henk ten Cate moet 4-3-3 met tien gaan spelen of een heel ander systeem, want zo doorgaan kan simpelweg niet.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:32 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Maar er moeten wel andere buitenspelers komen lijkt me.Want al werken die 110%, dat komt toch niet goed.Daarom moet Leonardo komen.
Als je speelt met de punt naar achteren wordt je al overlopen.Een 10 zal ruimte in zn rug hebben, dus die wordt nog makkelijker overlopen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:44 schreef M0NTANA het volgende:
De tien is de belangrijkste man in het 4-3-3-systeem, het kloppende hart. Hij kan iedereen beter laten spelen: de buitenspelers kunnen in de diepte worden weggestuurd, hij ondersteunt de aanval en is de eerste die meeverdedigt. Dennis Bergkamp en Jari Litmanen waren gigantisch goed in die rol en ook nu heb je met Kenneth Perez en Wesley Sneijder twee spelers die op tien kunnen spelen. Het huidige systeem is zwaar kut, dat zie je bij Ajax en dat zie je bij Oranje, er wordt weinig tot niets gecreëerd, terwijl de oplossing zo simpel is. Een tien opstellen met een rechts- en een linkshalf in zijn rug heeft in het verleden al tot successen geleid en laten we eerlijk zijn, erger dan nu kan toch niet?
En met een Gabri die veel balverlies lijdt (gisteren weer een aantal keer waaronder de 0-1) wordt het dan helemaal feest.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Als je speelt met de punt naar achteren wordt je al overlopen.Een 10 zal ruimte in zn rug hebben, dus die wordt nog makkelijker overlopen.
Als je op die manier 4-4-2 gaat spelen, dan werkt het ook niet!quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Naar wat 442? Dat hebben we gisteren en tegen Sparta Praag gezien
Je moet zelf het spel maken, Ajax werd in de periode 1994-96 toch ook niet overlopen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Als je speelt met de punt naar achteren wordt je al overlopen.Een 10 zal ruimte in zn rug hebben, dus die wordt nog makkelijker overlopen.
Goeie jonge speler! Als die straks weg is dan maakt ie t zeker bij zn nieuwe club. Let maar opquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:39 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Rosenberg?Een mening hebben is ok, maar Rosenberg?
Toen stond er een man voor de verdediging om dat op te vangenquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je moet zelf het spel maken, Ajax werd in de periode 1994-96 toch ook niet overlopen?
Gabri speelde gisteren echt kinderlijk gewoon. Hij liep in de duels vaak in al zijn enthousiasme de tegenstander gewoon voorbij, dat zag er echt heel knullig uit.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:48 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
En met een Gabri die veel balverlies lijdt (gisteren weer een aantal keer waaronder de 0-1) wordt het dan helemaal feest.
OK, maar dat is iets anders.Het gaat mij erom dat ie het bij Ajax maakt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:50 schreef Zakboekje het volgende:
[..]
Goeie jonge speler! Als die straks weg is dan maakt ie t zeker bij zn nieuwe club. Let maar op
Krijgt ie niet echt de kans voor he..quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:50 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
OK, maar dat is iets anders.Het gaat mij erom dat ie het bij Ajax maakt.
Uit bij Praag pakte hij die kans anders met beide handen aanquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:51 schreef Zakboekje het volgende:
[..]
Krijgt ie niet echt dat kans voor he..
Ja, en? Dat kan nu toch ook? 3-4-3 is 4-3-3 met inschuivende verdediger, prima. Alles beter dan nu!quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:50 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Toen stond er een man voor de verdediging om dat op te vangen![]()
Leo---Hunter---De Mulquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je kan toch 343 spelen.
Heitinga doet het meer dan behoorlijk dan op verdedigende middenvelder dan welke andere positie ook.
Dan heb je Stam erachter, met Grygera en Vermaelen als mandekkers. Linkshalf Emanuelson, in het midden Sneijder en Maduro of Verthongen. Op rechtshalf Gabri.
Voorin met Babel, Huntelaar en Perez. Of De Mul.
Ja maar als je daar centraal iemand op zet en je dus 1-1 achterin komt te spelen is dat op tevangen. Je hebt wel snelle backs nodig. Verder is een 10 dan aanvallend meer van waarde als ie vooruit speelt ipv de hele tijd mee moet verdedigen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Nou doen we datquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, en? Dat kan nu toch ook? 3-4-3 is 4-3-3 met inschuivende verdediger, prima. Alles beter dan nu!
Leo---Hunter---De Mul C. Ronaldo of V. Persiequote:Op vrijdag 1 december 2006 10:56 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Leo---Hunter---De Mul
-------Sneijder----------
Urby--------------Gabri
------Vertongen--------
Tomas--Jaap---Krikera
---------Steek-----------
Babel, nooit aan gedacht.Idd Babel op de plaats van de Mul.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:01 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Babel hoort in die opstelling ipv De Mul. Of Mitea ooit de oude wordt vraag ik mij af. ManUchary wordt een grote.
Willem 2 legt ons normaalgesproken geen strobreed in de weg dus als het zondag niet lukt om te winnen (of uberhaupt te scoren) dan zie ik het HEEL somber inquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:58 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Gelukkig is er nog niets aan de hand, we zijn zo goed als zeker door in de UEFA Cup.
En ook nationaal is alles nog mogelijk.
Maar dit zal héél slecht zijn voor het moraalHoop dat we tegen Willem II ons wel eindelijk herpakken...
Totaal geen rust aan de bal.. zag je gisteren ook.. die verdediger kan nooit bij die bal en hij maar bewegen en raar doen tot ie de bal verloor en over de achterlijn legde door zijn schijnbewegingen die niet hadden gehoeven.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:01 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Babel hoort in die opstelling ipv De Mul. Of Mitea ooit de oude wordt vraag ik mij af. ManUchary wordt een grote.
Zal lastig worden, ik geloof dat Willem II ook ergens rond de 15de plaats staat?quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:58 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Gelukkig is er nog niets aan de hand, we zijn zo goed als zeker door in de UEFA Cup.
En ook nationaal is alles nog mogelijk.
Maar dit zal héél slecht zijn voor het moraalHoop dat we tegen Willem II ons wel eindelijk herpakken...
Als je op basis van 1 wedstrijd gaat kijken bij alle spelers mag je de hele boel wel wisselen. Ik vind t een speler met heel veel potentie, wat er op den duur zeker uit gaat komen. Heeft namelijk al wel wat assistjes op zn naam met slechts weinig speelminutenquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:52 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Uit bij Praag pakte hij die kans anders met beide handen aan![]()
Ik begin heimwee te krijgen naar het vorig seizoen. Toen kregen we tenminste nog kansenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:15 schreef venomsnake het volgende:
Is iedereen hier nu ineens bang voor Willem II?![]()
Begint een beetje op vorig seizoen te lijken zo.
De Mul voor Rosenberg, daarbij Perez als tien laten spelen en Heitinga laten inschuiven.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:17 schreef PyTh het volgende:
Als al jullie spelers weer fit zijn en niet geschorst zou ik het met deze opstelling een keer proberen:
Stekelenburg
Ogararu-Stam-Heitinga-Grygera
Sneijder-Perez-Emanuelson
Rosenberg-Huntelaar-Babel
1999-2000 kopie. Toen begonnen we de eerste 10 a 11 wedstrijden ook gewoon goed. Totdat we thuis van Roda en Haifa verloren en Ajax als een kaartenhuis in elkaar zakte.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:17 schreef HeatWave het volgende:
Echt idioot dat het idd nu nog slechter gaat dan vorig jaar.....
Dat lijkt er goed op! Perez beetje op 10 zeg maar en dan Sneijder en Emanuelson beetje knijpen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:17 schreef PyTh het volgende:
Als al jullie spelers weer fit zijn en niet geschorst zou ik het met deze opstelling een keer proberen:
Stekelenburg
Ogararu-Stam-Heitinga-Grygera
Sneijder-Perez-Emanuelson
Rosenberg-Huntelaar-Babel
Rosenberg deed het vorig jaar op het einde van het seizoen toch perfect als rechter buitenspeler of niet?quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De Mul voor Rosenberg, daarbij Perez als tien laten spelen en Heitinga laten inschuiven.
Rosenberg stond toen links, rechts vind ik De Mul beter.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:26 schreef PyTh het volgende:
[..]
Rosenberg deed het vorig jaar op het einde van het seizoen toch perfect als rechter buitenspeler of niet?
de Mul is gewoon veel en veel te licht nog voor zover ik hem gezien heb.
Sneijder of Perez zou inderdaad het beste op 10 kunnen spelen.
Heb jij je mening over Gabri nu eindelijk bijgesteld??
Die halve kopbal van hem gisteren na een goede voorzet was weer typerend voor hem.......
Opzich Gabri aardig storend werk alleen jammer dat ie verder zn verdedigende werk laat schietenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:26 schreef PyTh het volgende:
[..]
Rosenberg deed het vorig jaar op het einde van het seizoen toch perfect als rechter buitenspeler of niet?
de Mul is gewoon veel en veel te licht nog voor zover ik hem gezien heb.
Sneijder of Perez zou inderdaad het beste op 10 kunnen spelen.
Heb jij je mening over Gabri nu eindelijk bijgesteld??
Die halve kopbal van hem gisteren na een goede voorzet was weer typerend voor hem.......
Z'n aanvallende werk is ook 3x niks dus waar hebben we het dan in godsnaam over?quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:28 schreef Zakboekje het volgende:
[..]
Opzich Gabri aardig storend werk alleen jammer dat ie verder zn verdedigende werk laat schieten
Ik dacht dat Babel van links speelde en Rosenberg vanaf rechts toen het aan het einde van het seizoen weer een beetje goed ging met ajax.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Rosenberg stond toen links, rechts vind ik De Mul beter.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:31 schreef PyTh het volgende:
[..]
Z'n aanvallende werk is ook 3x niks dus waar hebben we het dan in godsnaam over?
Hij kan inderdaad aardig storen en opjagen, dan kun je er net zo goed een dolle stier neerkletsen![]()
Ryan Babel speelde vorig jaar niet zoveel, daarom vond men het zo onterecht dat hij wél werd geselecteerd voor het WK. Mauro Rosales stond op rechts, Markus Rosenberg op links en KJH centraal.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:32 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik dacht dat Babel van links speelden en Rosenberg vanaf rechts toen het aan het einde van het seizoen weer een beetje goed ging met ajax.
Vorig jaar?quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:34 schreef Zakboekje het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk aan. Maar in een goed lopend ajax had dat veel minder opgevallen natuurlijk..
Vorig jaar met Babel Huntelaar en Rosenberg ging t![]()
Jij gelukkig, ik dacht het alleen weer eens beter te wetenquote:
Maakt niet uit, jij discussieert hier tenminste normaal mee als buitenstaander.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:37 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jij gelukkig, ik dacht het alleen weer eens beter te weten
Dat laatste stukje betrof Gabri niet, ging alleen over genoemd trio!quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:36 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Vorig jaar?Volgens mij zat hij toen nog op de bank in barcelona.
En hij zal best wel goed functioneren in een goed lopend elftal, maar dat zegt ook iets over zijn kwaliteiten.
Ik was er 1 van, maar na het gisteren met eigen ogen te hebben gezien. Wat een scheitwedstrijd zeg. Alles in 1 tempo, geen enkele inspiratie en durf. Iedereen die gewoon kut speelde. De enige die nog redelijk speelde was misschien Ogararu, en Verthongen viel wel goed in. Maar jezus, wat is er mis met ons team? Ze lopen er met hun ziel onder hun arm, lopen alsof alles al verloren is. Geen enkele intentie voor een goede actie. Geen enkele loopactie, het was werkelijk helemaal niets.quote:Op vrijdag 1 december 2006 08:51 schreef HeatWave het volgende:
De eerste die nu NOG loopt te zeiken over mijn negatieve insteek kan echt een f'noord shirt in zijn reet proppen.
Ajax is naar de klote, geen andere woorden voor. Wat een kansloze kut partij weer.
En Rosales is en blijft de waardelooste speler die ik ooit in een Ajax shirt heb gezien.
Ik ben er ZO ZO ZO FUCKING ZIEK van!!!!!!!
Ajax werd zonder nummer 10 door Sparta Praag, Sparta Rotterdam en Espanyol overlopen.........Dat ze veel minuten met 10 man speelden lijkt me geen excuus, want tegen Sparta Rotterdam ging Ajax achterin 1 op 1 spelen om het middenveld in tact te houden.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
En je punt is?quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:13 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ajax werd zonder nummer 10 door Sparta Praag, Sparta Rotterdam en Espanyol overlopen.........Dat ze veel minuten met 10 man speelden lijkt me geen excuus, want tegen Sparta Rotterdam ging Ajax achterin 1 op 1 spelen om het middenveld in tact te houden.
Ik ook en dan Sneijder naar rechts en Urby naar links.Kun je wel proberen.We hebben de echte Manu nog niet gezein, hij kan zo veel met een bal.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:24 schreef the_hunter het volgende:
Manucharyan wil ik wel eens op de 10 zien spelen.
Maar dan wel met iemand voor de verdedigingquote:Op vrijdag 1 december 2006 12:23 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dat ajax weer met een 10 moet gaan spelen?
Bedoelde meer voor aankomende zondag. Willem2 mag geen probleem zijn, dus dan kan je best eens proberen met Manucharyan op de 10. Gabri rechts en Urby links half dan.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:35 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Ik ook en dan Sneijder naar rechts en Urby naar links.Kun je wel proberen.We hebben de echte Manu nog niet gezein, hij kan zo veel met een bal.
Sparta Rotterdam mag ook geen probleem zijn, maar dat werd het toch . . . .quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:38 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Bedoelde meer voor aankomende zondag. Willem2 mag geen probleem zijn, dus dan kan je best eens proberen met Manucharyan op de 10. Gabri rechts en Urby links half dan.
bang, mwah maar wel op de hoede. Dit Ajax kan echt van iedereen verliezen, elke club krijgt wel eens een kans tegen Ajax, maar we creeren ze zelf niet...quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:47 schreef the_hunter het volgende:
Ja Sparta vorige week was kut. Maar moeten we dan nu ook ineens bang zijn voor Willem2?
Ik hoop zo erg dat we Andy van der Meijde terughalen in de winter.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:51 schreef Messenga het volgende:
Maar ja, dit wordt gewoon weer enkele winteraankopen doen, en we staan er weer.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:51 schreef Messenga het volgende:
Maar ja, dit wordt gewoon weer enkele winteraankopen doen, en we staan er weer.
Ach, door Rosales op te stellen speel je sowieso met 10 man, als je dan enkele spelers uit vorm hebt speel je met 6 spelers.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:53 schreef Robar het volgende:
[..]was het maar zo simpel, het ligt echt niet alleen aan de spelers.
Er moeten ook een paar spelers vervangen worden.Sommigen zijn op 200% gewoon niet goed genoeg.Wij zijn godverdomme Ajax, wij moeten koploper zijn.Nu figureren we een beetje in de HCquote:Op vrijdag 1 december 2006 12:57 schreef Ajaxfan het volgende:
De koppen moeten bij elkaar gestoken worden. De spelers zelf moeten toch ook begrijpen dat dit zo niet verder kan.
Gisteren of de laatste 15 wedstrijden?quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:12 schreef Roi het volgende:
Rosales heeft geen een voorzet gegeven volgens mij
Idd, alles gaat in één tempo, erg slecht.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:18 schreef Robar het volgende:
Ligt het ook aan mij, of lijkt het erop dat de spelers van Ajax ook heel veel snelheid te kort komen?
Dat het onzin is te stellen dat je niet mét echte nummer 10 moet spelen uit angst dat je middenveld wordt overlopen. Dat gebeurd namelijk sowieso al.quote:
Maar het wordt dan wel erger.Tenzij je iemand voor je verdediging heb lopen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:35 schreef Stpan het volgende:
[..]
Dat het onzin is te stellen dat je niet mét echte nummer 10 moet spelen uit angst dat je middenveld wordt overlopen. Dat gebeurd namelijk sowieso al.
Beter eerst wat conditietraining en psychoanalyse toepassen op de huidige selectie...quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:53 schreef SoA-Holic het volgende:
Ik denk dat Martin v. G. in de winsterstop wat kwaliteitsaankopen moet gaan doen.
Misschien worden we schromelijk overschat...
Accepteren, erover ophouden dit gezeik en in 2007 fris weer beginnen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Schikkingsvoorstel Perez: 5 wedstrijden en 12.500 euro boete
quote:Huntelaar: "Het is gewoon slecht, wat we doen"
01 december 2006
Drie weken geleden was Ajax nog de trotse koploper van de Eredivisie. De ploeg draaide lekker, de punten stroomden binnen. Natuurlijk was er die uitglijder tegen Kopenhagen geweest, maar afgezien daarvan verliep het seizoen prima. Plotseling, zonder aanwijsbare oorzaak, is ineens de klad er in gekomen. Met name aanvallend hapert de Amsterdamse machine. FCUpdate.nl sprak met de verpersoonlijking van de Amsterdamse vormcrisis, Klaas Jan Huntelaar.
De balans van Ajax de afgelopen weken is ronduit dramatisch. Van de laatste vijf wedstrijden verloor de ploeg er drie, de overige twee duels eindigden in een gelijkspel. Nog zorgwekkender is dat Ajax in deze vijf duels slechts één keer wist te scoren, en dat was uit een directe vrije trap van Wesley Sneijder. Voor het laatste 'velddoelpunt' moeten we alweer terug naar 9 november, toen ADO Den Haag in de ArenA met 2-0 verslagen werd.
Het probleem is echter niet alleen dat Ajax niet scoort, maar vooral ook dat de ploeg amper kansen weet te creëren. "We voetballen niet", legt Klaas Jan Huntelaar de vinger op de zere plek. "We creëren inderdaad geen kansen, maar daarnaast is ook het positiespel gewoon niet goed. Er klopt heel weinig van, we laten helemaal niets zien. De eerste helft van de wedstrijd tegen PSV was nog goed, daarna hebben we eigenlijk niet meer op niveau gespeeld."
Wat de Amsterdamse vormcrisis des te opvallender maakt, in het feit dat er eigenlijk geen aanwijsbare oorzaak is. De ploeg heeft niet ineens te kampen gekregen met blessures of iets dergelijks, feitelijk is er amper iets veranderd is ten opzichte van een paar weken geleden. Wat is dan de oorzaak van de opmerkelijke dip waarin Ajax verkeert?
"Tsja, wisten we het maar", zegt Huntelaar met een somber gezicht. "Als we het wisten, zouden we er tenminste iets aan kunnen doen. Tijdens sommige wedstrijden hebben we onszelf in de problemen gebracht met een rode kaart, maar ook in die duels hadden we voetballend meer moeten brengen. Het is gewoon slecht, wat we laten zien."
Het ligt, aangezien het tot de wedstrijd tegen PSV goed ging, voor de hand om te concluderen dat er na de nederlaag in de topper tegen de Eindhovenaren iets 'geknakt' is in de ploeg. "Zelf had ik niet het gevoel dat die nederlaag tegen PSV zo'n enorme tik was, maar feit is dat we het daarna niet meer hebben opgepikt. Sinds die wedstrijd is het bergaf gegaan. Op zich is het dan ook logisch om te concluderen dat die wedstrijd iets met het team gedaan heeft. Maar goed, zelf zie ik die wedstrijd niet als de oorzaak van deze slechte serie, hoor."
Niet alleen heel Ajax, maar ook Huntelaar zelf krijgt de laatste weken veel kritiek te verduren. De man die vorig seizoen bij wijze van spreken nog vaker scoorde dan ademde, weet dit seizoen maar zelden het net te vinden. Toch vindt hij de kritiek op zijn spel niet terecht. "Het draait niet om mij, het draait om het hele team. We moeten eerst als team maar eens beter gaan voetballen. Zo lang we niet spelen zoals we moeten spelen, blijft het moeilijk."
Het lijkt me sterk dat alle spelers 'kankerneger' roepen hoor?quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:16 schreef Robar het volgende:
Ik praat het niet goed wat Perez heeft gezegd, maar hij wordt bestraft voor iets dat praktisch alle spelers doen.
Damn, dat is waar ook, hij zei heel iets anders dan Sneijder, ik ben even in de war, excuses.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat alle spelers 'kankerneger' roepen hoor?
De straf voor Perez is gewoon terecht. Noem mij maar een moraalridder, maar als professionele voetballers al 'kankerneger' gaan roepen op het veld is het einde zoek lijkt mij.
Gewoon straf accepteren en niet zeiken.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat alle spelers 'kankerneger' roepen hoor?
De straf voor Perez is gewoon terecht. Noem mij maar een moraalridder, maar als professionele voetballers al 'kankerneger' gaan roepen op het veld is het einde zoek lijkt mij.
Gewoon straf accepteren en niet zeiken.
Accepteren, boetegeld naar 't kankerfonds en door met voetballen!quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:43 schreef S-Two het volgende:
Het aantal wedstrijden is wel okay, maar die geldboete is wel erg hoog.
Peanuts voor een Ajax prof man...quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:43 schreef S-Two het volgende:
Het aantal wedstrijden is wel okay, maar die geldboete is wel erg hoog.
Nee die stopt de knvb natuurlijk in hun eigen zakquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:46 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Accepteren, boetegeld naar 't kankerfonds en door met voetballen!
quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:48 schreef Erwtensoep het volgende:
En een helft naar het negerfonds.
misschien tijd voor een kankernegerfonds?quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:48 schreef Erwtensoep het volgende:
En een helft naar het negerfonds.
vergeet dan niet het blinde witte tyfushondenfonds!quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:53 schreef Tomaz het volgende:
[..]
misschien tijd voor een kankernegerfonds?
Ruudje Bossen, weet je wat jij zou moeten doen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
vergeet dan niet het blinde witte tyfushondenfonds!
Inderdaad. Er was geen enkele fatsoenlijke aanval bij.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:04 schreef Urquhart het volgende:
Wat een drama gisteren. Ik heb gewoon tenenkrommend zitten kijken.
Het lijkt verdomme wel of we niet meer kunnen voetballen
Jawel, eentje vanaf links, helaas resulteerde dat slechts in een schamp op de paal...quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:04 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Inderdaad. Er was geen enkele fatsoenlijke aanval bij.
Die ene op links was ook leuk. Vermaelen en Mitea 2 x met een één-tweetje ofso een paar man voorbij, en dan een voorzet van Mitea die in de 6de ring belandt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:06 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Jawel, eentje vanaf links, helaas resulteerde dat slechts in een schamp op de paal...
Dat was een dood spelmoment. Dat Grygera die er niet in schoot was typerend.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:06 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Jawel, eentje vanaf links, helaas resulteerde dat slechts in een schamp op de paal...
Dat was Vermaelen met de mislukte voorzet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:10 schreef S-Two het volgende:
[..]
Die ene op links was ook leuk. Vermaelen en Mitea 2 x met een één-tweetje ofso een paar man voorbij, en dan een voorzet van Mitea die in de 6de ring belandt.
![]()
Oh, ik dacht dat dat schot uit die solo van Mitea kwam.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:10 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat was een dood spelmoment. Dat Grygera die er niet in schoot was typerend.
Die bal zijn ze nu nog aan het zoeken volgens mijquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:11 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat was Vermaelen met de mislukte voorzet.
Of je gaat juist in een slechte periode achter je club staan. Kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:09 schreef Bananenman het volgende:
Klotezooi. Het gebeurt me echt nooit, maar ik denk dat ik zondag voor het eerst echt met tegenzin naar Ajax ga. Het is wel vaker kut, maar dan is het drinken eromheen met de jongens enzo nog altijd top. Maar nu overheerst dat slechte spel wel bij me. Gatverdamme, geeneens zin in zondag
Het zag er lomp genoeg uit in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:14 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Die bal zijn ze nu nog aan het zoeken volgens mij![]()
Geloof mij, Bananenman staat er zondag echt wel weer en dan staat hij toch echt wel weer achter zijn club.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:14 schreef Everett het volgende:
[..]
Of je gaat juist in een slechte periode achter je club staan. Kan natuurlijk ook.
Ok, kan ook. Maar dat toonde ook wel perfect hoe uit vorm ze zijn. Maar wat ik het meest erge nog wel vind is dat alles in 1 tempo gebeurd. Iedereen staat maar een beetje. Als de bal achterin is, loopt niemand vrij of doet een poging. En dat resulteert dan maar weer in kansloos achterin rond gespeel of de lange bal.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:11 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat was Vermaelen met de mislukte voorzet.
Dat was een echt Machlasje jaquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:18 schreef Pritt het volgende:
Gister ben ik bij de 0-2 gaan zappen.
Geen moment vermaakt. Of het moest de fopduik van Roger zijn.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:17 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Geloof mij, Bananenman staat er zondag echt wel weer en dan staat hij toch echt wel weer achter zijn club.
Agh, gister zat het redelijk vol op Zuid en Noord, zondag zal het wel wat minder zijn omdat Ajax kut draait en WII niet echt komt om te voetballen denk ikquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:23 schreef Everett het volgende:
[..]
![]()
Ik denk dat ze juist nu supporters nodig hebben die er voor 100% achter gaan staan. Kan me trouwens wel voorstellen dat het leuker is om naar de Arena te gaan als Ajax in vorm is, maar ja...dipjes horen er helaas ook bij.
Pass je kaartje isquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:00 schreef -Wolf- het volgende:
Het was kut, maar zondag gewoon weer in het stadion. AJAX-Roda moet ik verstek laten gaan. Zit dan weer in het buitenland.
Alves moet je als 10 halen, niet als diepe spitsquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:18 schreef Grimm het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=35949
Nu las ik net dit stukje en ook de comments, en nu word d'r al aan de poten van Huntelaar gezaagd, en word er geschreeuwd om suarez, alves en leonardo.
Wat vinden de fok ajacieden hier van dan? ik vind 't dikke onzin.
Typisch voetbalzone publiek.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:18 schreef Grimm het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=35949
Nu las ik net dit stukje en ook de comments, en nu word d'r al aan de poten van Huntelaar gezaagd, en word er geschreeuwd om suarez, alves en leonardo.
Wat vinden de fok ajacieden hier van dan? ik vind 't dikke onzin.
Neuh maar Alves kan als 10 gewoon goed zijn, ik zeg niet dat we hem moeten halen maar hijs wel goedquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:20 schreef the_hunter het volgende:
Pfff ja laten we Alves gaan halen. Weer 10 miljoen armer...
Een Huntelaar in vorm had de rebound na die bal op de paal van Grygera gewoon het doel ingejaagt. Nu reageerde hij een fractie te laat, waardoor de kans verkeken was. Tuurlijk ligt het niet aan Huntelaar, maar hij zit ook duidelijk niet lekker in zijn vel. Het hele seizoen al niet. Maar dat komt allemaal weer goed. Dat weet ik zeker!quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:23 schreef -Wolf- het volgende:
Ligt niet aan Huntelaar.
Alves als 10, Babel als 10. Rosenberg als 10. Tijdje terug zelfs Huntelaar als 10. Het moet echt niet veel gekker wordenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:23 schreef Jasza het volgende:
[..]
Neuh maar Alves kan als 10 gewoon goed zijn, ik zeg niet dat we hem moeten halen maar hijs wel goed![]()
Ja, want dat ging gisteren fantastischquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:26 schreef Grimm het volgende:
Volgens mij kan ajax beter de tien afschaffen en 442 gaan voetballen
Dat was het enige positieve ja. Was jij daar ook? Iig lees ik dat je in het stadion niet ver uit m'n buurt zat, moest genoegen nemen met 430. Enig idee wat de aanleiding voor die knokpartij was?quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:48 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Rembrandt was tenminste gezellig, toch?
Pff, ik wou dat ik gisteren ook kon zappen in het stadion. Soms heeft een wedstrijd op tv kijken toch zo z'n voordelen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik heb gisteravond maar gezapt naar James Bond.
Wat is er in Ajax' naam aan de hand met onze jongens???
Misschien al langsgekomen maar ik heb niet alles teruggelezen.quote:ROSENBERG MOET WEG
In het Ajax journaal van RTV-NH werd vanmiddag gemeld dat Markus Rosenberg Ajax moet verlaten, dit volgens insiders binnen Ajax. Zijn zaakwaarnemer Martin Dahlin zou inmiddels op de hoogte zijn gesteld.
(Bron: Ajax journaal RTV-NH)
Prima keuze! Zal je net zien dat ie bij een andere club wel schittert, maar deze Rosenberg in deze vorm is totaal geen toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:29 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Misschien al langsgekomen maar ik heb niet alles teruggelezen.
Media....................quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:40 schreef Jasza het volgende:
Het zit wel lekker hoor bij Ajax, eerst zegt van Geel dat ie weg moet, dan moet ie weer blijven van Ten Cate en zegt van Geel ook dat hij moet knokken.
Wees dan gewoon duidelijk en ga er niet omheen lopen draaien
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum2/13826.phpquote:Op vrijdag 1 december 2006 18:46 schreef Jasza het volgende:
F1Bas, op welke site staat het eigenlijk of heb je het zelf getikt?:P
Goede reactie van Kenneth! Voor mij is het een held!quote:1/12/2006 - Perez: straf accepteren om einde aan discussie te maken
(Gepost door RvN)
BRON: Ajax.nl
Op Ajax.nl heeft Kenneth Perez laten weten waarom hij het schikkingsvoorstel van 5 wedstrijden schorsing en 12.500 euro boete heeft geaccepteerd. "De straf die de KNVB mij heeft opgelegd, aanvaard ik. In de eerste plaats uit respect voor de mensen die ik met mijn opmerking heb gekwetst. Bovendien wil ik in het belang van mijn gezin, mijn club en mijn teamgenoten een streep zetten onder deze zaak. De rede geeft mij in dat acceptatie van de straf de beste manier is om een einde te maken aan de publieke discussie die in mijn ogen mede heeft geleid tot een straf die ik in mijn hart als onevenredig hoog ervaar. In een eerder stadium heb ik al mijn diepe spijt betuigd over hetgeen er tijdens de wedstrijd Ajax - FC Twente van zondag 19 november is gebeurd. Ik wil nogmaals benadrukken dat ik absoluut geen racist ben, maar, in de hitte van het moment, onbedoeld een discriminerende opmerking als scheldwoord heb gebruikt. Ik zal zoals vorige week gemeld een financiële bijdrage leveren aan een goed doel. Ik hoop dat de KNVB met mijn boetebedrag hetzelfde doet."
Deze reactie doet mij meer dan die verklaring op Ajax.nl een tijdje terug. Hopelijk kan er nu idd een streep onder worden gezet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:54 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Goede reactie van Kenneth! Voor mij is het een held!
quote:Ten Cate: heilig vertrouwen in deze groep 1 december 2006
Ondanks de tegenvallende resultaten van Ajax heeft trainer Henk ten Cate nog steeds alle vertrouwen in zijn team. De coach weet als geen ander dat zijn ploeg een moeilijke fase doormaakt, maar blijft wel het vertrouwen in zijn spelers uitspreken. "Ik heb een heilig vertrouwen in deze groep", aldus Ten Cate. "Het kan ook niet zo zijn dat ze in twee weken het voetballen verleerd zijn."
De oefenmeester sprak over de ontstane crisis tijdens zijn wekelijkse perspraatje. Hij weigerde het woord 'crisis' echter in de mond te nemen. "Met een nieuwe, jonge ploeg hebben we in korte tijd veel wedstrijden moeten spelen en er zijn in korte tijd best wat incidenten geweest. Dan wordt het alles bij elkaar ineens een hele hoop. Het is nu heel gemakkelijk om mee te huilen met de wolven in het bos, maar ik heb het volste vertrouwen in deze ploeg."
Henk ten Cate: 'Ik heb het volste vertrouwen in deze ploeg'Los van alle incidenten had Ten Cate geconstateerd dat Espanyol, de ploeg waarvan Ajax donderdagavond met 0-2 verloor in de UEFA Cup, over veel kwaliteit beschikt. "Ze mogen in de Primera División dan niet al te hoog staan, het verschil tussen Spanje en Nederland is heel groot. Als wij gespeeld hadden zoals in de eerste helft tegen PSV, hadden we een kansje gehad. Nu eigenlijk nauwelijks. Ze hebben in Spanje een heel andere spelopvatting. Het is puur overleven en op resultaat spelen."
Volgens de Amsterdammer kampt Ajax met problemen waar ook het gehele Nederlandse voetbal mee te maken heeft. "Je ziet het eigenlijk ook bij wedstrijden van Oranje. Het Nederlandse voetbal is op dit moment eenvoudigweg niet zo sterk. Er is nu wel een goede talentvolle lichting aan het doorkomen, dus over vier à vijf jaar denk ik dat we heel goed zijn. Het is niet slecht gesteld met het Nederlandse voetbal, maar het heeft wel tijd nodig."
Ten Cate voelt er nog steeds niets voor om Klaas-Jan Huntelaar eens een wedstrijd op de bank te houden. "Wie Klaas-Jan op de bank zet en dan denkt dat hij dan even uit beeld is, slaat de plank behoorlijk mis. Ik vind dat hij al frisser en scherper oogt. Je kon duidelijk zien dat hij aan het terugkomen is. Wat voor de ploeg geldt, geldt eigenlijk ook voor hem. Iemand die vorig seizoen zoveel doelpunten heeft gemaakt, kan het nu opeens niet zijn verleerd."
Klaas-Jan Huntelaar zal ook tegen Willem II in de basis beginnenOm alle commotie van de laatste weken het hoofd te bieden en de weg naar boven weer in te slaan heeft Ajax zondag 'een goede overwinning' nodig op Willem II. "Als we een goede zege behalen, ziet de wereld er opeens weer heel anders uit. Dan krijgen de spelers gelijk weer wat vertrouwen in zichzelf. We moeten de negatieve spiraal doorbreken, dat is de essentie."
Tegen Willem II kan Ajax niet beschikken over de middenvelders Gabri en Wesley Sneijder. Zij zijn geschorst. Ook Kenneth Perez ontbreekt. Hij kreeg een schorsing van vijf duels opgelegd naar aanleiding van zijn discriminerende opmerking aan het adres van assistent-scheidsrechter Nicky Siebert in het duel met FC Twente.
Aanvoerder Jaap Stam kan wel aantreden tegen Willem II. De verdediger is volledig hersteld van een blessure. Ryan Babel is daarentegen nog niet inzetbaar. Het ligt in de lijn der verwachting dat de aanvaller volgende week weer kan spelen in het competitieduel tegen AZ. Waarschijnlijk krijgt de Belg Jan Vertonghen, die tegen Espanyol een goede indruk achterliet, een basisplaats van Ten Cate.
Ik zeg toch niet dat ik niet ga. Ik ga toch wel. Ik zeg alleen dat ik waarschijnlijk voor het eerst met TEGENZIN ga.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:14 schreef Everett het volgende:
[..]
Of je gaat juist in een slechte periode achter je club staan. Kan natuurlijk ook.
quote:
En dit is een ado supporter jongensquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:55 schreef Backdoorman het volgende:
beter opdoeken die club, wat een vertoning zeg van die perez en afgelopen weekend tegen sparta! ongehoord asociaal en dat is niet de eerste keer dat ajax in opspraak komt. wat een mentaliteit! een schande voor het nederlands voetbal en de nederlandse samenleving (normen en waarden)
onbegrijpelijk dat het ajax bestuur iemand als perez nog niet op non-actief heeft gesteld en ook sneijder niet kapittelt in de pers!!!! tekent wel de aard van de club![]()
iddquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
En dit is een ado supporter jongens![]()
ach vergeleken met wat zich nu bij ajax afspeelt en wat er gisteren bij feyenoord is gebeurt zijn wij echte lieverdjes en hebben wij ons keurig gedragen. dat blijkt nu wel weer achteraf.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
En dit is een ado supporter jongens![]()
Mja, wij lopen niet het veld op bij 3-0 achterstand.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:03 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
ach vergeleken met wat zich nu bij ajax afspeelt en wat er gisteren bij feyenoord is gebeurt zijn wij echte lieverdjes en hebben wij ons keurig gedragen. dat blijkt nu wel weer achteraf.
gelukkig nemen alleen enkele supporters van ons zo nu en dan de woorden in de mond die jullie eigen spelers zelfs gebruiken...echt een godsschande en ik hoop dan ook dat perez nooit meer op een voetbalveld te zien zal zijn! ajax laat zich weer eens van z'n slechtste kant zien, hele slechte verliezers...daar zou harder tegen opgetreden moeten worden vanuit de knvb!![]()
![]()
Goed gesproken van Henk.quote:
Zullen we ff een microfoontje bij Vreven plaatsen, niet zo zeiken manquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:55 schreef Backdoorman het volgende:
beter opdoeken die club, wat een vertoning zeg van die perez en afgelopen weekend tegen sparta! ongehoord asociaal en dat is niet de eerste keer dat ajax in opspraak komt. wat een mentaliteit! een schande voor het nederlands voetbal en de nederlandse samenleving (normen en waarden)
onbegrijpelijk dat het ajax bestuur iemand als perez nog niet op non-actief heeft gesteld en ook sneijder niet kapittelt in de pers!!!! tekent wel de aard van de club![]()
jaja, stap er maar weer makkelijk over heen....khoop dat de knvb dit nu eens niet doet want dit kan zo niet langer! samen met feyenoord zorgen dit soort clubs ervoor dat nederland een modderfiguur in europa slaat en dat we echt heel slecht voor de dag komen....dus: aanpakken en uitroeien!quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:13 schreef Jasza het volgende:
[..]
Zullen we ff een microfoontje bij Vreven plaatsen, niet zo zeiken man![]()
Ik stap er niet makkelijk overheen, ze hebben toch een straf gehad. Maar je moet niet doen alsof dit alleen bij Ajax gebeurdquote:Op vrijdag 1 december 2006 20:15 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
jaja, stap er maar weer makkelijk over heen....khoop dat de knvb dit nu eens niet doet want dit kan zo niet langer! samen met feyenoord zorgen dit soort clubs ervoor dat nederland een modderfiguur in europa slaat en dat we echt heel slecht voor de dag komen....dus: aanpakken en uitroeien!
Backdoorman, aan de naam te zien vast en zeker een vriendje van Postmaquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:55 schreef Backdoorman het volgende:
quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:15 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
jaja, stap er maar weer makkelijk over heen....khoop dat de knvb dit nu eens niet doet want dit kan zo niet langer! samen met feyenoord zorgen dit soort clubs ervoor dat nederland een modderfiguur in europa slaat en dat we echt heel slecht voor de dag komen....dus: aanpakken en uitroeien!
We scoorde 2xquote:Op vrijdag 1 december 2006 23:47 schreef -Wolf- het volgende:
Ik had vannacht toch zo'n ontzettende nachtmerrie. We werden met 8-2 ingemaakt door ik weet niet meer welke ploeg..
quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:59 schreef -Wolf- het volgende:
Ja, daarom was het zo bizar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |