quote:Ten Cate: heilig vertrouwen in deze groep 1 december 2006
Ondanks de tegenvallende resultaten van Ajax heeft trainer Henk ten Cate nog steeds alle vertrouwen in zijn team. De coach weet als geen ander dat zijn ploeg een moeilijke fase doormaakt, maar blijft wel het vertrouwen in zijn spelers uitspreken. "Ik heb een heilig vertrouwen in deze groep", aldus Ten Cate. "Het kan ook niet zo zijn dat ze in twee weken het voetballen verleerd zijn."
De oefenmeester sprak over de ontstane crisis tijdens zijn wekelijkse perspraatje. Hij weigerde het woord 'crisis' echter in de mond te nemen. "Met een nieuwe, jonge ploeg hebben we in korte tijd veel wedstrijden moeten spelen en er zijn in korte tijd best wat incidenten geweest. Dan wordt het alles bij elkaar ineens een hele hoop. Het is nu heel gemakkelijk om mee te huilen met de wolven in het bos, maar ik heb het volste vertrouwen in deze ploeg."
Henk ten Cate: 'Ik heb het volste vertrouwen in deze ploeg'Los van alle incidenten had Ten Cate geconstateerd dat Espanyol, de ploeg waarvan Ajax donderdagavond met 0-2 verloor in de UEFA Cup, over veel kwaliteit beschikt. "Ze mogen in de Primera División dan niet al te hoog staan, het verschil tussen Spanje en Nederland is heel groot. Als wij gespeeld hadden zoals in de eerste helft tegen PSV, hadden we een kansje gehad. Nu eigenlijk nauwelijks. Ze hebben in Spanje een heel andere spelopvatting. Het is puur overleven en op resultaat spelen."
Volgens de Amsterdammer kampt Ajax met problemen waar ook het gehele Nederlandse voetbal mee te maken heeft. "Je ziet het eigenlijk ook bij wedstrijden van Oranje. Het Nederlandse voetbal is op dit moment eenvoudigweg niet zo sterk. Er is nu wel een goede talentvolle lichting aan het doorkomen, dus over vier à vijf jaar denk ik dat we heel goed zijn. Het is niet slecht gesteld met het Nederlandse voetbal, maar het heeft wel tijd nodig."
Ten Cate voelt er nog steeds niets voor om Klaas-Jan Huntelaar eens een wedstrijd op de bank te houden. "Wie Klaas-Jan op de bank zet en dan denkt dat hij dan even uit beeld is, slaat de plank behoorlijk mis. Ik vind dat hij al frisser en scherper oogt. Je kon duidelijk zien dat hij aan het terugkomen is. Wat voor de ploeg geldt, geldt eigenlijk ook voor hem. Iemand die vorig seizoen zoveel doelpunten heeft gemaakt, kan het nu opeens niet zijn verleerd."
Klaas-Jan Huntelaar zal ook tegen Willem II in de basis beginnenOm alle commotie van de laatste weken het hoofd te bieden en de weg naar boven weer in te slaan heeft Ajax zondag 'een goede overwinning' nodig op Willem II. "Als we een goede zege behalen, ziet de wereld er opeens weer heel anders uit. Dan krijgen de spelers gelijk weer wat vertrouwen in zichzelf. We moeten de negatieve spiraal doorbreken, dat is de essentie."
Tegen Willem II kan Ajax niet beschikken over de middenvelders Gabri en Wesley Sneijder. Zij zijn geschorst. Ook Kenneth Perez ontbreekt. Hij kreeg een schorsing van vijf duels opgelegd naar aanleiding van zijn discriminerende opmerking aan het adres van assistent-scheidsrechter Nicky Siebert in het duel met FC Twente.
Aanvoerder Jaap Stam kan wel aantreden tegen Willem II. De verdediger is volledig hersteld van een blessure. Ryan Babel is daarentegen nog niet inzetbaar. Het ligt in de lijn der verwachting dat de aanvaller volgende week weer kan spelen in het competitieduel tegen AZ. Waarschijnlijk krijgt de Belg Jan Vertonghen, die tegen Espanyol een goede indruk achterliet, een basisplaats van Ten Cate.
Ik zeg toch niet dat ik niet ga. Ik ga toch wel. Ik zeg alleen dat ik waarschijnlijk voor het eerst met TEGENZIN ga.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:14 schreef Everett het volgende:
[..]
Of je gaat juist in een slechte periode achter je club staan. Kan natuurlijk ook.
quote:
En dit is een ado supporter jongensquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:55 schreef Backdoorman het volgende:
beter opdoeken die club, wat een vertoning zeg van die perez en afgelopen weekend tegen sparta! ongehoord asociaal en dat is niet de eerste keer dat ajax in opspraak komt. wat een mentaliteit! een schande voor het nederlands voetbal en de nederlandse samenleving (normen en waarden)
onbegrijpelijk dat het ajax bestuur iemand als perez nog niet op non-actief heeft gesteld en ook sneijder niet kapittelt in de pers!!!! tekent wel de aard van de club![]()
iddquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
En dit is een ado supporter jongens![]()
ach vergeleken met wat zich nu bij ajax afspeelt en wat er gisteren bij feyenoord is gebeurt zijn wij echte lieverdjes en hebben wij ons keurig gedragen. dat blijkt nu wel weer achteraf.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
En dit is een ado supporter jongens![]()
Mja, wij lopen niet het veld op bij 3-0 achterstand.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:03 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
ach vergeleken met wat zich nu bij ajax afspeelt en wat er gisteren bij feyenoord is gebeurt zijn wij echte lieverdjes en hebben wij ons keurig gedragen. dat blijkt nu wel weer achteraf.
gelukkig nemen alleen enkele supporters van ons zo nu en dan de woorden in de mond die jullie eigen spelers zelfs gebruiken...echt een godsschande en ik hoop dan ook dat perez nooit meer op een voetbalveld te zien zal zijn! ajax laat zich weer eens van z'n slechtste kant zien, hele slechte verliezers...daar zou harder tegen opgetreden moeten worden vanuit de knvb!![]()
![]()
Goed gesproken van Henk.quote:
Zullen we ff een microfoontje bij Vreven plaatsen, niet zo zeiken manquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:55 schreef Backdoorman het volgende:
beter opdoeken die club, wat een vertoning zeg van die perez en afgelopen weekend tegen sparta! ongehoord asociaal en dat is niet de eerste keer dat ajax in opspraak komt. wat een mentaliteit! een schande voor het nederlands voetbal en de nederlandse samenleving (normen en waarden)
onbegrijpelijk dat het ajax bestuur iemand als perez nog niet op non-actief heeft gesteld en ook sneijder niet kapittelt in de pers!!!! tekent wel de aard van de club![]()
jaja, stap er maar weer makkelijk over heen....khoop dat de knvb dit nu eens niet doet want dit kan zo niet langer! samen met feyenoord zorgen dit soort clubs ervoor dat nederland een modderfiguur in europa slaat en dat we echt heel slecht voor de dag komen....dus: aanpakken en uitroeien!quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:13 schreef Jasza het volgende:
[..]
Zullen we ff een microfoontje bij Vreven plaatsen, niet zo zeiken man![]()
Ik stap er niet makkelijk overheen, ze hebben toch een straf gehad. Maar je moet niet doen alsof dit alleen bij Ajax gebeurdquote:Op vrijdag 1 december 2006 20:15 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
jaja, stap er maar weer makkelijk over heen....khoop dat de knvb dit nu eens niet doet want dit kan zo niet langer! samen met feyenoord zorgen dit soort clubs ervoor dat nederland een modderfiguur in europa slaat en dat we echt heel slecht voor de dag komen....dus: aanpakken en uitroeien!
Backdoorman, aan de naam te zien vast en zeker een vriendje van Postmaquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:55 schreef Backdoorman het volgende:
quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:15 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
jaja, stap er maar weer makkelijk over heen....khoop dat de knvb dit nu eens niet doet want dit kan zo niet langer! samen met feyenoord zorgen dit soort clubs ervoor dat nederland een modderfiguur in europa slaat en dat we echt heel slecht voor de dag komen....dus: aanpakken en uitroeien!
We scoorde 2xquote:Op vrijdag 1 december 2006 23:47 schreef -Wolf- het volgende:
Ik had vannacht toch zo'n ontzettende nachtmerrie. We werden met 8-2 ingemaakt door ik weet niet meer welke ploeg..
quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:59 schreef -Wolf- het volgende:
Ja, daarom was het zo bizar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |