11 euro , maar voorverkoop bij de ANWB 9,50quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:41 schreef Tokus het volgende:
vorige keer was het iets van 10 of 11 euro.
Ik ga er heen om veel goedkope cd's in te slaan , en om dingen te kopen die je normaal niet zo vaak in de winkel ziet liggen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:35 schreef Devlinsect het volgende:
ga je erheen om goedkoop cd's in te slaan of voor andere redenen? Ben benieuwd![]()
Ik ga er heen er om de beurs af te struinen. Net dat andere hoesje , ander B kant enz.quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:35 schreef Devlinsect het volgende:
ga je erheen om goedkoop cd's in te slaan of voor andere redenen? Ben benieuwd![]()
Zucht.. Same herequote:Op dinsdag 4 april 2006 17:51 schreef timbob het volgende:
mijn hart zegt ja!
mijn portomonee zegt nee!
behalve John Zorn. Sebbo zocht vorig jaar de beurs af, maar kon weinig vinden.quote:Op woensdag 5 april 2006 22:57 schreef ranja het volgende:
Sowieso is het zo ontzettend groot dat er van alles is. Veel vinyl maar ook veel cd's, in allerlei genres behalve huidige top 40. Sommige mensen gaan heen om voor veel geld iet sbijzonders te kopen, anderen om voor weinig veel 'bulk' te kopen. Het is er allemaal. Ik heb alleen geen idee wat voor muziek je precies zoekt, maar het is er vast
Ik ben zelf twee keer geweest (geen veteraan dus, maar weet toch wel iets) en kan je het volgende vertellen:quote:Op woensdag 5 april 2006 22:49 schreef Weakling het volgende:
Ben er nog nooit geweest, maar zit er wel over te denken om te gaan. Ik weet alleen totaal niet wat ik kan verwachten en van de thuispagina van de beurs word ik ook niet veel wijzer. Wat is de verhouding vinyl / cd op de beurs? Ik ben alleen maar geinteresseerd in cd's. Is er ook veel nieuwe muziek uit de alternatieve hoek te krijgen, ehm kopen, of is het voornamelijk "top 100" spul? Ikzelf hou voornamelijk van wat experimentele electronische muziek namelijk. Heeft het alleen maar zin om te gaan als je vooraf een wishlist hebt, of is het ook leuk om zomaar wat rond te snuffelen? Hoopjes vragen van deze platenbeurs newbie, hopelijk dat een platenbeurs veteran mij wat bij kan spijkeren ...
Klopte goed je beschrijving! Nog dank daarvoor. Ben net terug en zelfs als je wel iets koopt is het een leuke dag. Heb toch een paar dingetjes van mijn wishlist kunnen strepen.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:15 schreef apestaartje het volgende:
Zelfs als je niets koopt garandeer ik je een leuke dag ... Veel plezier!
*zucht* Dat bakje van warp heb ik dan weer gemistquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Klopte goed je beschrijving! Nog dank daarvoor. Ben net terug en zelfs als je wel iets koopt is het een leuke dag. Heb toch een paar dingetjes van mijn wishlist kunnen strepen.
Kon gelukkig overal goed bij, maar ik was er dan ook al redeljk vroeg bij. Ik ben welgeteld één CD van Aphex Twin (om maar eens iets te noemen) tegen gekomen. Eén bakje met een stuk of 20 Warp releases en één stand die echt toegelegd was op electronische muziek, maar dan wel de meest gangbare namen. Dus wat mijn muzieksmaak betreft is het geen vetpot.
Heb mezelf op een gegeven moment maar buiten geschopt, want ik dreigde bijna te hebberig te worden en dat vind mijn portemonee niet zo leuk ...
Ondanks dat: volgend jaar weer wat mij betreft (die in december is mij net ff te vroeg)!
Mjah, rock en metal zijn wel een beetje oververtegenwoordigd op de beurs. Op de plattegrond lijkt het aanbod van andere stromingen nog redelijk groot, maar in de praktijk valt dat heel erg tegen.quote:Op zondag 9 april 2006 16:40 schreef Croupouque het volgende:
Ik vond het geen succes. Ik heb gisteren in totaal zo'n 60 euro uitgegeven om uiteindelijk maar één LP te kopen van 3,50 omdat ik niet met lege handen naar huis wilde gaan. Zo op het eerste gezicht was het aanbod gigantisch, maar dat viel vies tegen. Tenzij je een Elvis- of Stonesfan bent.
Nu vond ik het metal aanbod eerlijk gezegd behoorlijk karig (en heel eentonig), alleen rechts achterin had je wat tentjes, verder her en der wat losse cd's.quote:Op zondag 9 april 2006 17:10 schreef Weakling het volgende:
[..]
Mjah, rock en metal zijn wel een beetje oververtegenwoordigd op de beurs. Op de plattegrond lijkt het aanbod van andere stromingen nog redelijk groot, maar in de praktijk valt dat heel erg tegen.
Hmmm ... is er nog iemand die wel zijn of haar muzieksmaak heeft weten terug te vinden op de beurs?quote:Op zondag 9 april 2006 18:14 schreef mr_cucumber het volgende:
Nu vond ik het metal aanbod eerlijk gezegd behoorlijk karig (en heel eentonig), alleen rechts achterin had je wat tentjes, verder her en der wat losse cd's.
Phew...quote:Op donderdag 30 november 2006 15:08 schreef Nosh het volgende:
Ik heb geen geld, maar wel een ziekelijke MOETIKHEBBEN-drang, dus ik ga ook.
Om zoals ieder jaar heel veel geld bij te pinnen, en een kast vol muziek te hebben die ik nooit luister..
Precies die kraampjes ga ik voor.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:50 schreef Jarno het volgende:
Zijn jullie trouwens nog op zoek naar specifieke meuk of ga je meer op de goed geluk toer? Ik heb niet echt dingen waar ik voor ga kijken, vroeger was ik nog wel eens op zoek naar Doors spul maar de meeste boots heb ik nu wel en de écht interessante zaken kun je daar toch niet vinden.
Wat ik altijd wel leuk vind zijn die 3 cd's voor 5 euro (oid) standjes, met cd's van "oh, die wil ik!" van artiesten van vroeger ofzo. Die bandjes die je eigenlijk al vergeten was enzo. Heerlijk is dat.
Dat is bij mij ook hetzelfde geval, vandaar dat ik bijv op MUZ meets en ik denk ook as weekend geen pinpas mee ga nemen, dan weet ik nl zeker dat mn net gestortte loon nog voor sinterklaas/kerstmis op isquote:Op donderdag 30 november 2006 15:08 schreef Nosh het volgende:
Ik heb geen geld, maar wel een ziekelijke MOETIKHEBBEN-drang, dus ik ga ook.
Om zoals ieder jaar heel veel geld bij te pinnen, en een kast vol muziek te hebben die ik nooit luister..
Jij woont dan ook vrij dicht bij Utrecht, als ik me niet vergis. Dat is wel een voordeel. Ik ben toch al anderhalf uur onderweg met de trein om in Utrecht te komen. En dat is ook niet goedkoop. De OV-jaarkaart zou de hele week geldig moeten zijn.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Hmm, interessant en ik heb nog niks te doen, mssn dat ik eens ga kijken
Ja idd met de trein is het hooguit 20 minuten(mits geen vertraging/werkzaamheden).quote:Op donderdag 30 november 2006 16:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jij woont dan ook vrij dicht bij Utrecht, als ik me niet vergis. Dat is wel een voordeel. Ik ben toch al anderhalf uur onderweg met de trein om in Utrecht te komen. En dat is ook niet goedkoop. De OV-jaarkaart zou de hele week geldig moeten zijn.
OV moet gewoon gratis zijn.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jij woont dan ook vrij dicht bij Utrecht, als ik me niet vergis. Dat is wel een voordeel. Ik ben toch al anderhalf uur onderweg met de trein om in Utrecht te komen. En dat is ook niet goedkoop. De OV-jaarkaart zou de hele week geldig moeten zijn.
Jazekerquote:Op donderdag 30 november 2006 21:34 schreef Et-Cetera het volgende:
Zijn er ook veel dance platen op die beurs?
Sinds wanneer woon jij in Utrecht?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:46 schreef Pink_Floyd het volgende:
Ik ga lekker ook, tis maar 2 minuten fietsen zelfs dus dat moet wel lukken
OTquote:Op donderdag 30 november 2006 23:25 schreef JelleS het volgende:
[..]
Sinds wanneer woon jij in Utrecht?
Pffffquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:02 schreef PDOA het volgende:
Ben een half jaar geleden niet geweest omdat ik op zwart zaad zat, maar nu ik een nieuwe dikbetaalde baan heb ga ik morgen lekker mijn zuurverdiende centjes uitgeven en alle Orbital en Long Range shit onder Timbob's neus weggraaien, gnagna.![]()
Mwhehehe, vorig keer ben ik ook geweest en eigenlijk redelijk snel uitgekeken (Orbital op CD kwam ik ieder geval maar bij drie standjes tegen), maar ik denk er toch over om zaterdag weer te gaan. Op de één of andere manier is het toch wel relaxed om over die beurs te wandelen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:08 schreef timbob het volgende:
Pffff
van orbital heb ik toch bijna alles al, doe je ding
Wedstrijdje orbital gerelateerd spul zoeken doen?
Ik heb anders van orbital in de laatste paar jaren aardig wat kunnen vinden. meerendeel platen inderdaad, maar toch.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:10 schreef Weakling het volgende:
[..]
Mwhehehe, vorig keer ben ik ook geweest en eigenlijk redelijk snel uitgekeken (Orbital op CD kwam ik ieder geval maar bij drie standjes tegen), maar ik denk er toch over om zaterdag weer te gaan. Op de één of andere manier is het toch wel relaxed om over die beurs te wandelen.
Ik heb de vorige keer een beetje het omgekeerde beleefd. He nou weet ik niet meer wat ik wil hebben ... als in: zoveel keuze, zo weinig geld ...quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:16 schreef Jarno het volgende:
De muziek die ze draaien in de hal is ook altijd wel eh, apart. Kom je soms echt leuke pareltjes tegen onder het struinen. (Waardoor je weet gaat denken, hey, die wil ik ook!).
Ik heb niet echt de discipline om alle bakken door te snuffelen. Zie ik bij een stand geen bakje met netjes de Orbital spulletjes bijelkaar, dan sla ik die al over. En het viel me op dat er nogal wat stands zijn die alles doorelkaar in een paar grote bakken hebben staan.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:14 schreef timbob het volgende:
Ik heb anders van orbital in de laatste paar jaren aardig wat kunnen vinden. meerendeel platen inderdaad, maar toch.
OT: Als het goed is binnekort in het centrum.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:53 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
OT
Sinds april dit jaar ongeveer, koophuis in t centrum (10 min lopen vh station en 10 min vh Neude), zit jij op de Uithof ergens of ook in het centrum?
quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:47 schreef timbob het volgende:
Ik zit ook vaak zo van, ja! die en die en die zijn vet! maar die heb ik al!
das dan een beetje jammer...
Heb je die rij wel eens gezien daar?quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:18 schreef Pink_Floyd het volgende:
er zijn ook pinautomaten in de jaarbeurs
quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:12 schreef turnpike het volgende:
Man ik ben 2 weken geleden al geweest....
Dat bleek dus de datum van de planten en cd beurs van vorig jaar, maar de margriet winter fair was ook best tof hoor.
netjes voor die prijs inderdaad!quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:10 schreef PDOA het volgende:
De score:
[afbeelding]
Lijst
In totaal iets van 100 euro kwijt. Lekker gescoord dus, voor relatief weinig geld.
Same here ...quote:Op zondag 3 december 2006 10:36 schreef timbob het volgende:
Door omstandighedenkan ik pas zometeen heen.. vraag me af of het nog wel zin heeft...
Mooie promo. Dit is 'm: http://www.discogs.com/release/53418quote:Op zondag 3 december 2006 10:36 schreef timbob het volgende:
[..]
netjes voor die prijs inderdaad!
Die orbital plaat had ik nog niet
Door omstandighedenkan ik pas zometeen heen.. vraag me af of het nog wel zin heeft...
Die's mooi ja. Wat heb je allemaal (nog meer) gekocht?quote:Op zondag 3 december 2006 17:17 schreef Weakling het volgende:
Mwah, ondanks een dag later dan gepland toch nog een paar aardige CD-singles op de kop weten te tikken om mijn Orb en FSOL verzameling verder compleet te maken. Jammer genoeg wederom niet de speciale versies waar ik al een tijdje naar op zoek ben, dus dat wordt voorlopig maar weer eBay in de gaten houden
edit: Holy smokes. Ik kom er net achter dat 1 van de gekochte CD singles toch de 40 minuten versie van Blue Room van The Orb bevat waar ik al lang naar op zoek was. Woohoo!![]()
*doet gepast vreugdedansje
Leuk dat je er naar vraagt! Niet zo heel veel bijzonders hoor:quote:Op zondag 3 december 2006 20:36 schreef PDOA het volgende:
Die's mooi ja. Wat heb je allemaal (nog meer) gekocht?
Toxygene heb je ook in zo'n mooi roze kartonnen digipack doosje, waar je beide singles in kan doen. Asylum heeft er ook zo één (blauw). Heb je die al? Die US single heeft toch andere remixes dan de UK-EU single?quote:Op maandag 4 december 2006 11:05 schreef Weakling het volgende:
[..]
Leuk dat je er naar vraagt! Niet zo heel veel bijzonders hoor:
Orb - Blue Room (cd single, german release met 40 min versie dus)
Orb - Assassin (cd single, deel 2, helaas deel 1 niet gevonden)
Orb - Asylum (cd single)
Orb - Toxygene (cd single, US release)
FSOL - We Have Explosive (cd single)
FSOL - We Have Explosive (cd remix single)
Al met al toch een leuke aanvulling op mijn Orb en FSOL collectie
Ik miste een aantal goede stands die de voorgaande jaren er wel waren (en waar ik dan ook altijd leuke hebbedingetjes bij scoorde). Ook heb ik maar weinig stands gezien met nieuwe album promo's.quote:Op maandag 4 december 2006 11:41 schreef ranja het volgende:
Ik mistte vooral de Engelse stands met een hoop jaren 90 spul.
Ik heb echt weinig uitgegeven, 90 euro aan singles, lp's, cd-singles (waaronder 6 van Sleeper voor 1 euro per stuk) en cd's.
En daar bovenop nog dé girlgroup verzamelaar allertijden, in een hoedendoos 4 cd's en uitgebreid boek met in totaal 120 minder bekende liedjes van groepen als The Chiffons, The Angels, The Ronettes, Jackie DeShannon, Little Eve en vele anderen.
[afbeelding]
Asylum ook? Oeh, dat moet ik eens gaan opzoeken dan. Ik meen me wel te herinneren dat er zo eentje van Assassin bestaat, maar geen van alle tegengekomen, dus dat wordt eBayen.quote:Op maandag 4 december 2006 11:20 schreef PDOA het volgende:
Toxygene heb je ook in zo'n mooi roze kartonnen digipack doosje, waar je beide singles in kan doen. Asylum heeft er ook zo één (blauw). Heb je die al?
Alleen de "Live Vegas" mix van Toxygene daarop is niet op een andere single verschenen voor zover ik weet. Tis deze: http://www.discogs.com/release/32076quote:Die US single heeft toch andere remixes dan de UK-EU single?
Ik ben 'm onlangs tegengekomen op eBay, maar daar was het openingsbedrag al meteen 45 euro. Nou ben ik wel een beetje een verzamelaar, maar dat ging me (nog even) te ver. Hoewel het wel kriebelt moet ik toegeven.quote:Die Blue Room heb je ook als digipack, met een boekje. Maar die heb ik jammer genoeg (nog) niet.
Ik heb dus gewonnen wat betreft die Orbital score.quote:Op maandag 4 december 2006 14:56 schreef timbob het volgende:
Toch nog maar geweestmoest er toch langs..
[afbeelding]
deze keer:
Platen:
Erlend Øye - Sudden Rush (m'n noorse held)
Faithless - No Roots
Shantel - (niet echt een duidelijke titel.) 2x10" (stond ook nog niet op discogs)
CD's
Moving Shadow 98.1
Moving Shadow 98.2
DJ-Kicks: Vikter Duplaix (maar dan een promo, stond nog niet in discogs)
Speedy J - Public Energy No. 1
Sly & Robbie - Drum & Bass Strip To The Bone By Howie B
Da Damn Phreak Noize Phunk - Electric Crate Digger
Sneaker Pimps - Splinter
Monkey Mafia - Shoot The Boss
Underworld - Beaucoup Fish
Wat!?!?! geen Orbital?!
Ja, het klinkt misschien stom, maar alles wat ik van orbital vond had ik alBehalve 1 7" Jukebox plaatje met op 2 kanten The Saint, die ik al op tig versies heb staan, voor 4 eu.. heb ik laten gaan...
ik heb gemiddeld 3.25 ¤ betaald per cd, goeie score dacht ik. De plaat van faithless was echt helemaal nog puntgaaf, mooie foto. leuk om in te lijsten. Niet onaardig album trouwens
Die cd van Sly & Robbie zocht ik ook al een tijd, erg blij dat ik die gevonden heb
Zie ook die van de Sneaker Pimps.
De moving shadow cd's zijn om de collectie compleet te maken
Het was niet de beste beurs, maar toch weer leuk. ik was ook op de zondag, dat is toch weer wat minder...
Als ik dat eerder had geweten.quote:Op maandag 4 december 2006 14:56 schreef timbob het volgende:
Toch nog maar geweestmoest er toch langs..
...
Sly & Robbie - Drum & Bass Strip To The Bone By Howie B
...
Die cd van Sly & Robbie zocht ik ook al een tijd, erg blij dat ik die gevonden heb
...
Het was niet de beste beurs, maar toch weer leuk. ik was ook op de zondag, dat is toch weer wat minder...
Jep, deze keer welquote:Op maandag 4 december 2006 15:03 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik heb dus gewonnen wat betreft die Orbital score.
Ja verdorie!quote:Op maandag 4 december 2006 15:20 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als ik dat eerder had geweten.Ik weet niet helemaal zeker, moet het nakijken, maar volgens mij heb ik die Sly & Robbie in mijn kast staan, met nog een kartonnetje om het doosje heen. Welgeteld 1 hele keer gespeeld. Nou ja, voor 3,25 gemiddeld heb je daar geen verkeerde deal aan. Toch maar goed dat je geweest bent he!
Dat denk ik niet. Ik mis nog een heleboel 12" es uit hun beginperiode. Radiccio, The Omen, Satan etc. Bovendien heb jij iets van 10 verschillende versies van In Sides, terwijl ik er maar twee heb...quote:Op maandag 4 december 2006 15:50 schreef timbob het volgende:
[..]
Jep, deze keer wel
Ik ken die plaat inderdaad, van nothing left. ik heb 'm zelf niet
Ik vond het een beetje onzinnig om orbital spullen te kopen die ik al hadMaar gefeliciteerd hoor!
Is je collectie nu al groter dan de mijne?
Mwehehe, ik dacht al bij mezelf "laat ik expres erbij zetten met kartonnen hoesje, dat vind ie niet leuk".quote:Op maandag 4 december 2006 15:50 schreef timbob het volgende:
Ja verdorie! nu heb ik 'm dus zelfs zonder kartonnen hoesje![]()
Nou moet je mij niet lekker gaan zitten maken he, dan ga ik 'm ook weer draaien en vind ik 'm ook weer tofquote:De eerste keer dat ik 'm speelde vond ik 'm ook wat mager. maar na een paar keer op de koptelefoon kwam ik erachter dat ie echt goed is!
Heb ik 'm echt in mijn platenkast en vind ik er nog steeds niks aan na een paar keer draaien dan laat ik het je wel weten!quote:Als je 'm evengoed nog kwijt wilt?...![]()
Oh neee! Niet weer die drie pagina's met Orbital meuk van timbob!quote:Op maandag 4 december 2006 16:22 schreef PDOA het volgende:
Maare... als je een lijstje wil posten van al jouw Orbital stuff?![]()
Maar even in de agenda noteren voor volgend jaarquote:Megafair 2007
Mega Platen & CD Beurs - Jaarbeurs Utrecht
Op zaterdag 14 en zondag 15 april vindt in de Jaarbeurs Utrecht weer het wereldwijde festijn plaats op het gebied van popmuziek: de Mega Platen & CD Beurs. Dit halfjaarlijkse evenement - dat zoals altijd gecombineerd wordt met de VerzamelaarsJaarbeurs - staat als de grootste platenbeurs ter wereld in hoog aanzien bij popkenners, verzamelaars, dj's en fans. Bij de ruim 500 exposanten ligt de verzamelde popgeschiedenis van de afgelopen vijftig jaar uitgestald in de vorm van elpees, singles, maxisingles, cd's en dvd's Verder zijn er veel popgerelateerde spullen te vinden, zoals boeken, foto's en tijdschriften. De fanclubs van grote popsterren zijn vertegenwoordigd en er is zoals altijd ook weer een onderhoudend programma met signeersessies, cd-presentaties, live optredens en deejaysets.
Data 2007
14 & 15 april 2007
17 & 18 november 2007
Op naar het Orbital Topic!quote:Op maandag 4 december 2006 16:22 schreef PDOA het volgende:
[..]
Haha idd, blijft lekkerquote:Op donderdag 30 november 2006 23:07 schreef timbob het volgende:
[..]
Jazeker
mapje:
[afbeelding]
In dat rode gedeelte
en daar vind je wel alle soorten dance en elektronisch aanverwante bliepjes.
(Goed nummer trouwens, van in je Sig)
JA!quote:Op maandag 4 december 2006 16:22 schreef PDOA het volgende:
[..]
quote:[b]Op zondag 3 december 2006 00:07
"Fallout Boy - Hallucination generation (Bulletproof PROOF 018-1)"
"Scooter - I'm raving (the remixes) (Edel 0063100CLU)"
![]()
quote:Op vrijdag 8 december 2006 02:23 schreef MaJo het volgende:
Waarom lees ik dit nu pas?Zit op dit moment op ebay in te slaan alsof ik op de platenbeurs wandel
Ach op eBay is het toch eigenlijk 365 dagen per jaar platenbeurs? Als je ergens koopjes op kunt pikken is het daar wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 december 2006 02:23 schreef MaJo het volgende:
Waarom lees ik dit nu pas?Zit op dit moment op ebay in te slaan alsof ik op de platenbeurs wandel
En op Ebay ben je vaak toch iets gerichter aan het zoeken. Op zo'n beurs kom je vaker iets tegen waarvan je denkt, ja, das ook vet!quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:58 schreef Jape het volgende:
[..]
Ach op eBay is het toch eigenlijk 365 dagen per jaar platenbeurs? Als je ergens koopjes op kunt pikken is het daar wel natuurlijk.
Alleen op die beurs is het toch wel zo heerlijk om lekker door die bakken te kijken.![]()
Nou, dan zit er maar 1 ding op!quote:Op zondag 15 april 2007 15:19 schreef peaceman het volgende:
Die vervelende beurs is altijd in het weekend als ik mijn verjaardag vier
En ja, er is er ook in november, ik weet het...maar dat is altijd in het weekend dat mijn vriendin haar verjaardag viert![]()
Maar ja, voor mijn banksaldo is het wel beter natuurlijk
quote:Op zondag 15 april 2007 15:41 schreef timbob het volgende:
[..]
Nou, dan zit er maar 1 ding op!
Dump je vriendin
ijnd mij mein vrouw, bedoel jequote:Op zondag 15 april 2007 15:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
![]()
Maar nee.... sterker nog... ze wordt eind mij mijn vrouw![]()
Ja, vond het ook een slechte beurs. Heel weinig dance, en heel veel stands met een hele hoop meuk waar nog nooit iemand van heeft gehoord. Ook waren er een paar stands niet waar ik de voorgaande jaren heel wat bij elkaar heb gescoord. Ik ben geloof ik één Orbital plaat tegengekomen, en die had ik al.quote:Op zondag 15 april 2007 22:24 schreef MadGuy het volgende:
Matte bedoening vandaag trouwens. Wel wat cd-tjes voor de collectie. Eigenlijk albums die ik allang moest hebben, maar waar ik niet teveel voor uit wilde geven, haha.
Eej, die verzameling ken ik! Mooi he?quote:Op maandag 16 april 2007 00:36 schreef Ouzooo het volgende:
Oh wat voel ik me rot, ik zie dit nu pas. Vooral op [afbeelding] ben ik verschrikkelijk jaloers, gewoon voor een groot deel parallel aan wat ik echt leuk vind... en een Sudden rush LP, arghhhhhh. Bookmarken voor de volgende keer dan maar.
Helemaal mee eens. Er wordt op de plattegrond van de beurs altijd net gedaan alsof een derde van de kramen uit dance gerelateerde meuk bestaat, maar in de praktijk is het aanbod niet zo groot.quote:Op maandag 16 april 2007 12:16 schreef PDOA het volgende:
Ja, vond het ook een slechte beurs. Heel weinig dance, en heel veel stands met een hele hoop meuk waar nog nooit iemand van heeft gehoord.
Ja, idem! Miste er ook een paar, maar mijn belangrijkste leveranciers van de afgelopen jaren stonden er gelukkig wel. Veel Orbital ben ik ook niet tegengekomen. Wel in een kraampje die helemaal niet dance georienteerd was de 3 track CD single van "Are We Here?" gescoord, maar verder niks bijzonders wat betreft Orbital, of je moet de japanse uitgave van Blue Album leuk vinden ...quote:Ook waren er een paar stands niet waar ik de voorgaande jaren heel wat bij elkaar heb gescoord. Ik ben geloof ik één Orbital plaat tegengekomen, en die had ik al.
Volgens mij is dat vooral omdat je met het idee ernaar toegaat dat je iets MOET vinden wat je zoekt, terwijl het meer van toevalligheid afhankelijk is. Herkenbaar in ieder geval.quote:Op maandag 16 april 2007 13:12 schreef Weakling het volgende:
Dus in ieder geval niet met lege handen thuisgekomen, ondanks dat het aanbod me elk jaar weer tegenvalt![]()
vertel mij wat, als je geld bijna op is kom je net de leukste dingen tegenquote:Op maandag 16 april 2007 15:20 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Volgens mij is dat vooral omdat je met het idee ernaar toegaat dat je iets MOET vinden wat je zoekt, terwijl het meer van toevalligheid afhankelijk is. Herkenbaar in ieder geval.
Ha-ha dacht je datquote:Op maandag 16 april 2007 20:48 schreef timbob het volgende:
[..]
Das dus wel plus 9,50 voor je kaartje
is dan wel weer jammer.
quote:Op maandag 16 april 2007 00:36 schreef Ouzooo het volgende:
Oh wat voel ik me rot, ik zie dit nu pas. Vooral op [afbeelding] ben ik verschrikkelijk jaloers, gewoon voor een groot deel parallel aan wat ik echt leuk vind... en een Sudden rush LP, arghhhhhh. Bookmarken voor de volgende keer dan maar.
Nah, dan sta ik altijd na een uur of 2 ontiegelijk in de rij bij de pinautomaat.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:13 schreef MadGuy het volgende:
Ik wil ook een vrijkaartje!
Ik heb alvast weer 100 euri gereserveerd voor dit weekend. Niet dat ik daarmee de illusie heb toe te komen, maar het is een begin. Wel handig om jezelf een limiet te stellen inderdaad.![]()
Heb wederom besloten een vast bedrag mee te nemen en de pinpas thuis te laten..anders weet ik wel hoe het gaatquote:Op woensdag 14 november 2007 16:13 schreef MadGuy het volgende:
Ik wil ook een vrijkaartje!
Ik heb alvast weer 100 euri gereserveerd voor dit weekend. Niet dat ik daarmee de illusie heb toe te komen, maar het is een begin. Wel handig om jezelf een limiet te stellen inderdaad.![]()
dan loop je richting station, daar is zo een gebouw, ben vergeten hoe het heet, maar je komt binnen via de draaideuren. en het is naast die grote schouwburg. daar is er ook een (postbank)quote:Op woensdag 14 november 2007 16:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nah, dan sta ik altijd na een uur of 2 ontiegelijk in de rij bij de pinautomaat..
Het is er wel, maar wel iets minder. Maar zoals Jarno zegt: er is veel te vinden, het aanbod wisselt per keer, zelfs per dag. Ik hoop ook wat dingen van mijn lijst te kunnen strepen, hoewel ik er toch een hard hoofd in heb...quote:Op donderdag 15 november 2007 15:10 schreef Reena het volgende:
Ik ga dit weekend voor het eerst. Mijn broertje wilde ook mee, maar hij houdt voornamelijk van Nederlandse muziek (Andre Hazes, etc.) Ik neem aan dat dat ook te vinden is, toch? Hij is vooral geinteresseerd in vinyl. We doen haast nooit iets samen, dus heb er wel zin in om met hem naar de beurs te gaan.
Hhhmm die zoek ik bijvoorbeeld.....quote:Op donderdag 15 november 2007 21:33 schreef fripper het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar Horse Rotorvator van Coil. Nog nooit gezien op de beurs in Utrecht ....
True, al vond ik het 'koopjes'-gehalte vorig jaar nogal tegenvallen. Toch voornamelijk gespecialiseerd-dus-minstens-full-price spul. Maar het spitten an sich maakt een hoop goed, net zoals het feit dat er altijd wel een paar stands tussen zitten die aan onderhandelen (liefst in gebroken Duits|) doen.quote:Op donderdag 15 november 2007 15:17 schreef Jarno het volgende:
Er is eigenlijk maar weinig wat je níet kunt vinden daar..
Mwah, ik vind het aanbod van CDs met de wat experimentelere electronische muziek maar zeer minimaal, maar goed je hebt gelijk, het is te vinden daar. Ben nu drie keer geweest en telkens bij hetzelfde standje beland waar nog iets te vinden was. Daarnaast begin ik ook behoorlijk compleet te raken met waar ik naar zocht. Ondanks dat heb ik toch zin om er naartoe te gaan en een beetje doelloos rond te wandelen.quote:Op donderdag 15 november 2007 15:17 schreef Jarno het volgende:
Er is eigenlijk maar weinig wat je níet kunt vinden daar..
Ohja, tsja, zelf ben ik nogal Doors fan en ik heb het opgegeven om daar nog wat rare bootlegs te vinden ofzo. Wat ik zoek hebben ze toch niet, en wat ze wel hebben is te standaard. Ik ga nu vooral om gewoon maar eens te kijken waar ik tegen aan loop. Zo had ik vorig jaar opeens een soul-tic en heb ik wat leuke soulplaten meegenomen. Ik heb wat titels en artiesten opgekrabbeld waar ik wel wat meer van zou willen hebben, en ik zie wel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:16 schreef Weakling het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het aanbod van CDs met de wat experimentelere electronische muziek maar zeer minimaal. Ben nu drie keer geweest en telkens bij hetzelfde standje beland waar nog iets te vinden was. Daarnaast begin ik ook behoorlijk compleet te raken met waar ik naar zocht. Ondanks dat heb ik toch zin om er naartoe te gaan en een beetje doelloos rond te wandelen.![]()
Beetje het effect van een speelgoedwinkel toen je wat kleiner was. Ook al mocht je niets kopen wilde je altijd even rondkijken.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:16 schreef Weakling het volgende:
Ondanks dat heb ik toch zin om er naartoe te gaan en een beetje doelloos rond te wandelen.![]()
Coil kan nog wel eens donders moeilijk gaan worden, alhoewel ik ook zeker op zoek ga. Ik heb er maar eentje van, en wil er zeker meer. Er zijn wel wat mailorder-zaakjes die wat minder obscuur spul hebben liggen en nlstore.nl heeft aardig wat in de lijst, maar kan er vast niet meer aankomen.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:12 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Hhhmm die zoek ik bijvoorbeeld.....
Andere cd's van Coil, zijn die wel te krijgen?
Zo wil ik ook graag Ape of Napels, Love's secret domain en Musick to play in the dark vol. I.
Als je je kaartje bij de ANWB haalt krijg je dezelfde korting en hoef je niet in de rij te staan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:01 schreef xix82 het volgende:
Volgens mij stond er in de Spits van gister (of een ander gratis krantje) een kortingsbon.
Je kreeg dan ¤ 1,50 korting op de toegangsprijs ofzo.
Niet veel, maar misschien heb je er wat aan.
Klote, nou ja ik ga gewoon op jacht morgenquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:20 schreef Pantheon het volgende:
[..]
Coil kan nog wel eens donders moeilijk gaan worden, alhoewel ik ook zeker op zoek ga. Ik heb er maar eentje van, en wil er zeker meer. Er zijn wel wat mailorder-zaakjes die wat minder obscuur spul hebben liggen en nlstore.nl heeft aardig wat in de lijst, maar kan er vast niet meer aankomen.
Ik heb ergens een Coil gezienquote:Op zaterdag 17 november 2007 00:55 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Klote, nou ja ik ga gewoon op jacht morgen![]()
Ik helaas nietquote:
die zwarte floppy disc hoes op 12" formaat, daar hoort een plaat in te zitten hoorquote:Op zondag 18 november 2007 19:35 schreef ruud_fr het volgende:
vandaag voor het eerst geweest, was erg leuk![]()
dit aangeschaft:
[ afbeelding ]
die was ik aan het draaienquote:Op zondag 18 november 2007 19:40 schreef ranja het volgende:
[..]
die zwarte floppy disc hoes op 12" formaat, daar hoort een plaat in te zitten hoor
Okquote:
Behalve dat ik 40 minuten in de rij heb gestaan voor een kaartje, wat ik nog niet eerder had meegemaakt, was het niet zo druk nee ... nah ja, zal wel net op het verkeerde moment aangekomen zijn.quote:Op zondag 18 november 2007 19:54 schreef Tokus het volgende:
Was het nou niet zo super druk zaterdag, of lag dat aan mij?
Eerste paar tentjes aan de rechterkant was het erg druk toen ik aankwam, maar daarna was het idd goed te doen en niet te druk.quote:Op zondag 18 november 2007 19:54 schreef Tokus het volgende:
Was het nou niet zo super druk zaterdag, of lag dat aan mij?
Ik had alles al!quote:Op maandag 19 november 2007 11:16 schreef nipeng het volgende:
PDOA, geen Orbital spul gescored?
Dan was het echt een matige beurs voor je.
Mwehehe, klinkt bekend ... alleen een CD single van Mike Oldfield met daarop een remix door The Orb had nog een klein beetje mijn interesse, maar ik bedacht me dat ik die mix ook al op een CD van The Orb zelf heb staan. Ben uit armoede naderhand maar de stad ingelopen naar Plato en heb daar wat CD's gekocht.quote:Op maandag 19 november 2007 01:28 schreef PDOA het volgende:
Matige beurs weer, weinig electronica. Dat wil zeggen, ik had het meeste al.
lastig is dat he.quote:
Aad rules !!quote:Op maandag 19 november 2007 15:49 schreef MadGuy het volgende:
Je vraagt je wel eens af hoe sommige standhouders overleven. En de verschillen in prijzen zijn toch ook altijd briljant. Aad's Platenzaak had een singlebox van Robbie Williams voor ik meen een tientje, ergens anders stond die voor ik geloof zo'n 50 euro.
En ik heb wel wat geld over. Zou het er dan eindelijk eens van komen? Ik kan ook nog meerijden met mensen waarschijnlijk, daar ga ik maar eens naar informeren. Ik wil er nu eindelijk wel eens gaan kijken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:47 schreef mr_cucumber het volgende:
Volgende week!
Als je puur en alleen voor het kopen van muziek gaat, dan kun je net zo goed eBay en co. blijven doorsnuffelen. Op dit ogenblik heb Ik geen platen waar ik nog driftig naar op zoek ben, maar ik ga wel. De platenbeurs vind ik op een vreemde manier altijd een gezellig uitstapje om een uurtje of twee rond te hangen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:34 schreef timbob het volgende:
Nadeel is ook dat je niet alleen je geld voor de muziek kwijt bent, maar ook nog je reiskosten en de entree...
En als je slim bent haal je je entree vooraf bij de ANWB. Scheelt je weer 1,50.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:52 schreef ranja het volgende:
Voordeel van de beurs voor mij is dat je geen verzendkosten betaald als je een stuk of 40 singles en wat lp's kooptDie 12 euro entree kan er dan nog wel af.
Overigens denk ik dat ik nu toch oversla vanwege te druk met andere dingen.
Klopt, maar er gaat niks boven in het echie door platenbakken te snuffelen.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:49 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als je puur en alleen voor het kopen van muziek gaat, dan kun je net zo goed eBay en co. blijven doorsnuffelen.
quote:Op maandag 31 maart 2008 11:49 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als je puur en alleen voor het kopen van muziek gaat, dan kun je net zo goed eBay en co. blijven doorsnuffelen. Op dit ogenblik heb Ik geen platen waar ik nog driftig naar op zoek ben, maar ik ga wel. De platenbeurs vind ik op een vreemde manier altijd een gezellig uitstapje om een uurtje of twee rond te hangen.
Dan bedoelen we wat dat betreft precies hetzelfde. Maar je had het er over dat je dan ook nog entree- en reiskosten had en mede daardoor niet ging. Juist het snuffelen in de bakken en het bij elkaar zien van zoveel muziek nerds (mijzelf inclusief) is voor mij het extra geld meer dan waard. Nou ja, ik neem meestal ook nog een kijkje op de rest van de verzamelbeurs, vooral de boeken, dus dat maakt het nog meer waard om te gaan ... voor mij tenminste.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:34 schreef timbob het volgende:
Maar op ebay zoek je wat je wilt hebben, op de beurs vind je net wat er is. Als je echt bepaalde platen wilt hebben, moet je niet naar de beurs gaan, de kans dat je precies tegenkomt wat je zoekt is vrij klein.
Precies, je mag dan misschien niet thuiskomen met wat je plande, maar er is vaak genoeg ander leuk spul te vinden waar je eigenlijk niet eens aan dacht.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:58 schreef ranja het volgende:
Dat is juist het leuke. Je komt voor A, B en C en komt tuis met D, E, F, etc
Ik ook.quote:
ik hoop het voor je....quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ook.
Had morgen een afspraak, maar die gaat (gelukkig) niet door.
En dus tuffen we om 08.30 uur richting Utrecht, lekker voor de drukte uit...
Ik denk dat ik toch een heel andere richting zoek dan jijquote:Op vrijdag 4 april 2008 22:23 schreef MadMaster het volgende:
Ik ook.
Had morgen een afspraak, maar die gaat (gelukkig) niet door.
En dus tuffen we om 08.30 uur richting Utrecht, lekker voor de drukte uit...
Ik ga niet specifiek op zoek naar iets.quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch een heel andere richting zoek dan jijMaar misschien zie ik je nog.
Volgens de agenda van de Jaarbeurs is er morgen niets anders, dus ik neem aan dat ik zoals meestal vlakbij kan parkeren...quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:29 schreef Tokus het volgende:
ik hoop het voor je....
mijn ervaring is dat er een behoorlijke file staat, tot aan de jaarbeurs. Want meestal is er zo'n ouwewijvenbeurs (margriet ofzo) tegelijk.
het is het wel waard, maarja, als je het niet hebt, heb je het nietquote:Op vrijdag 4 april 2008 13:51 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dan bedoelen we wat dat betreft precies hetzelfde. Maar je had het er over dat je dan ook nog entree- en reiskosten had en mede daardoor niet ging. Juist het snuffelen in de bakken en het bij elkaar zien van zoveel muziek nerds (mijzelf inclusief) is voor mij het extra geld meer dan waard. Nou ja, ik neem meestal ook nog een kijkje op de rest van de verzamelbeurs, vooral de boeken, dus dat maakt het nog meer waard om te gaan ... voor mij tenminste.
Ah joh, dan verkoop je toch wat van je Orbital verzameling! Die ben je vast ondertussen al helemaal beu ...quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:56 schreef timbob het volgende:
het is het wel waard, maarja, als je het niet hebt, heb je het niet
Bovendien is gister m'n koptelefoon overleden, dus daar moet ook weer een nieuwe voor![]()
haquote:Op zaterdag 5 april 2008 20:51 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ah joh, dan verkoop je toch wat van je Orbital verzameling! Die ben je vast ondertussen al helemaal beu ...
Inclusief het ongecensureerde 'Get up and dance mother fuckers!!!'...quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:09 schreef AirwiN het volgende:
Ik ben ook geweest vandaag. Ik ben blij dat ik de 'neem in contanten hoeveel je wil uitgeven' tip ter harte heb genomen. De opbrengst:
The KLF - The White Room
....
2 tientjesquote:Op zaterdag 5 april 2008 19:34 schreef Pink_Floyd het volgende:
Wat kostte die Lateralus dubbel LP als ik vragen mag?
LOL! Ik heb me bij zo'n Frans standje ook helemaal een breuk zitten te lachen, ik weet precies wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:29 schreef MadMaster het volgende:
Met name de Franse handelaren die er staan vragen belachelijke prijzen voor CD's en alles wat ze op de stand hebben staan is rare, collectors-item, special import of limited edition...![]()
Als je dat durft te stellen tussen allemaal discofielen heb je enorme langspeelplaat voor je kop...![]()
Dit kan je beter verlies noemen.... Die CD had je, bij een beetje goede platenzaak, echt wel voor minder kunnen krijgen. Of was het een vinyl exemplaar?quote:Op zondag 6 april 2008 20:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mijn winst:
- Pink floyd - Piper at the gates of dawn (at last!! 10 euro)
Meeste cd's van Pink Floyd zijn toch wel een stuk duurder nog. Tenminste ik kom amper goedkope Floyd cd's tegen.quote:Op zondag 6 april 2008 20:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dit kan je beter verlies noemen.... Die CD had je, bij een beetje goede platenzaak, echt wel voor minder kunnen krijgen. Of was het een vinyl exemplaar?
Mijn idee, kom hem meestal voor 40 tot 60 tegen.quote:
Plato heeft de cd's van Pink Floyd vaak genoeg in de aanbieding!quote:Op zondag 6 april 2008 21:46 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Meeste cd's van Pink Floyd zijn toch wel een stuk duurder nog. Tenminste ik kom amper goedkope Floyd cd's tegen.
quote:Op zondag 6 april 2008 22:07 schreef mr_cucumber het volgende:
Dan moet ik daar maar snel eens gaan kijken![]()
Vinyl, ik koop nooit CD'squote:Op zondag 6 april 2008 20:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dit kan je beter verlies noemen.... Die CD had je, bij een beetje goede platenzaak, echt wel voor minder kunnen krijgen. Of was het een vinyl exemplaar?
CD, voor slechts 5 Euro.quote:
En wat zit er dan allemaal in die bakken?quote:Op maandag 7 april 2008 11:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
CD, voor slechts 5 Euro.
Vinyl doe ik niet meer, ik heb bakken vol staan en ik doe er te weinig mee...
Er zit van alles en nog wat in die bakken (van klassiek tot house en heavy metal), maar ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om ze de deur uit te doen.quote:Op maandag 7 april 2008 11:26 schreef n0r het volgende:
En wat zit er dan allemaal in die bakken?
Of gaan ze met geen mogelijkheid de deur uit?
Nee, die ik had ik sowieso officieel nog niet, alleen in MP3-formaat...quote:Op maandag 7 april 2008 11:34 schreef ruud_fr het volgende:
dus je hebt niet een Dummy LP die je wil verkopen?
Zelfde probleem hier.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:59 schreef peaceman het volgende:
voor de zoveelste keer in successie kan ik weer eens niet
Tip: Pin buiten de Jaarbeurshal. Op het station, op de weg er naar toe, een dag eerder... Het lijkt namelijk wel alsof de helft van de massa er op de dag zelf achter komt dat je niet kunt pinnen op de platenbeurs zelf. Dat betekent een lang stuk teruglopen naar de pinautomaten vanaf de beurs, om vervolgens aan te sluiten in een ellenlange rij bij één van het kleine aantal pinautomaten.quote:Op zaterdag 22 november 2008 16:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat je in de hal zelf niet kunt pinnen, alleen buiten bij de ingang. En dat je bij de standjes niet met pin kunt betalen. Dus als dat zo is moet ik me wel aan mijn limiet houden, want dan neem ik gewoon niet meer dan dat aan contanten mee.
Ik vond het wel meevallen met de drukte. Had het erger verwacht. Ik heb deze mee naar huis genomen:quote:Op zondag 23 november 2008 19:05 schreef Peter88Online het volgende:
Was behoorlijk druk. Maar heb weer even een grote slag geslagen vandaag.
lekker logisch, waarom zou je nog naar een beurs gaan als ze er hetzelfde gaan verkopen als in de winkelsquote:Op zondag 23 november 2008 21:01 schreef PDOA het volgende:
Wederom een deceptie. Elk half jaar lijkt het wel alsof de beurs alleen maar rock/pop georienteerder wordt. Ik had gehoopt wat fijne illustere electronica-plaatjes te scoren, maar het lijkt wel alsof al die stands elk jaar dezelfde zooi meenemen zonder enige nieuwe dingen er aan toe te voegen. Jammer. Ik denk dat ik niet meer ga volgende keer.
In welke winkels verkopen ze dan illustere electro?quote:Op zondag 23 november 2008 23:52 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
lekker logisch, waarom zou je nog naar een beurs gaan als ze er hetzelfde gaan verkopen als in de winkels
Hmm, ik denk er net zo over. Op de plattegrond lijkt het telkens alsof er heel wat electronica plaatjes te vinden zijn, maar de laatste paar keer kom ik steeds niet verder dan welgeteld 1 redelijk gesorteerde stand. Soms ligt er verdwaald tussen andere meuk nog wel eens iets, maar het is zeer treurig gesteld met het aanbod van electronica/IDM/folktronica etc.quote:Op zondag 23 november 2008 21:01 schreef PDOA het volgende:
Wederom een deceptie. Elk half jaar lijkt het wel alsof de beurs alleen maar rock/pop georienteerder wordt. Ik had gehoopt wat fijne illustere electronica-plaatjes te scoren, maar het lijkt wel alsof al die stands elk jaar dezelfde zooi meenemen zonder enige nieuwe dingen er aan toe te voegen. Jammer. Ik denk dat ik niet meer ga volgende keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |