lastig is dat he.quote:
Aad rules !!quote:Op maandag 19 november 2007 15:49 schreef MadGuy het volgende:
Je vraagt je wel eens af hoe sommige standhouders overleven. En de verschillen in prijzen zijn toch ook altijd briljant. Aad's Platenzaak had een singlebox van Robbie Williams voor ik meen een tientje, ergens anders stond die voor ik geloof zo'n 50 euro.
En ik heb wel wat geld over. Zou het er dan eindelijk eens van komen? Ik kan ook nog meerijden met mensen waarschijnlijk, daar ga ik maar eens naar informeren. Ik wil er nu eindelijk wel eens gaan kijken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:47 schreef mr_cucumber het volgende:
Volgende week!
Als je puur en alleen voor het kopen van muziek gaat, dan kun je net zo goed eBay en co. blijven doorsnuffelen. Op dit ogenblik heb Ik geen platen waar ik nog driftig naar op zoek ben, maar ik ga wel. De platenbeurs vind ik op een vreemde manier altijd een gezellig uitstapje om een uurtje of twee rond te hangen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:34 schreef timbob het volgende:
Nadeel is ook dat je niet alleen je geld voor de muziek kwijt bent, maar ook nog je reiskosten en de entree...
En als je slim bent haal je je entree vooraf bij de ANWB. Scheelt je weer 1,50.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:52 schreef ranja het volgende:
Voordeel van de beurs voor mij is dat je geen verzendkosten betaald als je een stuk of 40 singles en wat lp's kooptDie 12 euro entree kan er dan nog wel af.
Overigens denk ik dat ik nu toch oversla vanwege te druk met andere dingen.
Klopt, maar er gaat niks boven in het echie door platenbakken te snuffelen.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:49 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als je puur en alleen voor het kopen van muziek gaat, dan kun je net zo goed eBay en co. blijven doorsnuffelen.
quote:Op maandag 31 maart 2008 11:49 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als je puur en alleen voor het kopen van muziek gaat, dan kun je net zo goed eBay en co. blijven doorsnuffelen. Op dit ogenblik heb Ik geen platen waar ik nog driftig naar op zoek ben, maar ik ga wel. De platenbeurs vind ik op een vreemde manier altijd een gezellig uitstapje om een uurtje of twee rond te hangen.
Dan bedoelen we wat dat betreft precies hetzelfde. Maar je had het er over dat je dan ook nog entree- en reiskosten had en mede daardoor niet ging. Juist het snuffelen in de bakken en het bij elkaar zien van zoveel muziek nerds (mijzelf inclusief) is voor mij het extra geld meer dan waard. Nou ja, ik neem meestal ook nog een kijkje op de rest van de verzamelbeurs, vooral de boeken, dus dat maakt het nog meer waard om te gaan ... voor mij tenminste.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:34 schreef timbob het volgende:
Maar op ebay zoek je wat je wilt hebben, op de beurs vind je net wat er is. Als je echt bepaalde platen wilt hebben, moet je niet naar de beurs gaan, de kans dat je precies tegenkomt wat je zoekt is vrij klein.
Precies, je mag dan misschien niet thuiskomen met wat je plande, maar er is vaak genoeg ander leuk spul te vinden waar je eigenlijk niet eens aan dacht.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:58 schreef ranja het volgende:
Dat is juist het leuke. Je komt voor A, B en C en komt tuis met D, E, F, etc
Ik ook.quote:
ik hoop het voor je....quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ook.
Had morgen een afspraak, maar die gaat (gelukkig) niet door.
En dus tuffen we om 08.30 uur richting Utrecht, lekker voor de drukte uit...
Ik denk dat ik toch een heel andere richting zoek dan jijquote:Op vrijdag 4 april 2008 22:23 schreef MadMaster het volgende:
Ik ook.
Had morgen een afspraak, maar die gaat (gelukkig) niet door.
En dus tuffen we om 08.30 uur richting Utrecht, lekker voor de drukte uit...
Ik ga niet specifiek op zoek naar iets.quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch een heel andere richting zoek dan jijMaar misschien zie ik je nog.
Volgens de agenda van de Jaarbeurs is er morgen niets anders, dus ik neem aan dat ik zoals meestal vlakbij kan parkeren...quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:29 schreef Tokus het volgende:
ik hoop het voor je....
mijn ervaring is dat er een behoorlijke file staat, tot aan de jaarbeurs. Want meestal is er zo'n ouwewijvenbeurs (margriet ofzo) tegelijk.
het is het wel waard, maarja, als je het niet hebt, heb je het nietquote:Op vrijdag 4 april 2008 13:51 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dan bedoelen we wat dat betreft precies hetzelfde. Maar je had het er over dat je dan ook nog entree- en reiskosten had en mede daardoor niet ging. Juist het snuffelen in de bakken en het bij elkaar zien van zoveel muziek nerds (mijzelf inclusief) is voor mij het extra geld meer dan waard. Nou ja, ik neem meestal ook nog een kijkje op de rest van de verzamelbeurs, vooral de boeken, dus dat maakt het nog meer waard om te gaan ... voor mij tenminste.
Ah joh, dan verkoop je toch wat van je Orbital verzameling! Die ben je vast ondertussen al helemaal beu ...quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:56 schreef timbob het volgende:
het is het wel waard, maarja, als je het niet hebt, heb je het niet
Bovendien is gister m'n koptelefoon overleden, dus daar moet ook weer een nieuwe voor![]()
haquote:Op zaterdag 5 april 2008 20:51 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ah joh, dan verkoop je toch wat van je Orbital verzameling! Die ben je vast ondertussen al helemaal beu ...
Inclusief het ongecensureerde 'Get up and dance mother fuckers!!!'...quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:09 schreef AirwiN het volgende:
Ik ben ook geweest vandaag. Ik ben blij dat ik de 'neem in contanten hoeveel je wil uitgeven' tip ter harte heb genomen. De opbrengst:
The KLF - The White Room
....
2 tientjesquote:Op zaterdag 5 april 2008 19:34 schreef Pink_Floyd het volgende:
Wat kostte die Lateralus dubbel LP als ik vragen mag?
LOL! Ik heb me bij zo'n Frans standje ook helemaal een breuk zitten te lachen, ik weet precies wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:29 schreef MadMaster het volgende:
Met name de Franse handelaren die er staan vragen belachelijke prijzen voor CD's en alles wat ze op de stand hebben staan is rare, collectors-item, special import of limited edition...![]()
Als je dat durft te stellen tussen allemaal discofielen heb je enorme langspeelplaat voor je kop...![]()
Dit kan je beter verlies noemen.... Die CD had je, bij een beetje goede platenzaak, echt wel voor minder kunnen krijgen. Of was het een vinyl exemplaar?quote:Op zondag 6 april 2008 20:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mijn winst:
- Pink floyd - Piper at the gates of dawn (at last!! 10 euro)
Meeste cd's van Pink Floyd zijn toch wel een stuk duurder nog. Tenminste ik kom amper goedkope Floyd cd's tegen.quote:Op zondag 6 april 2008 20:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dit kan je beter verlies noemen.... Die CD had je, bij een beetje goede platenzaak, echt wel voor minder kunnen krijgen. Of was het een vinyl exemplaar?
Mijn idee, kom hem meestal voor 40 tot 60 tegen.quote:
Plato heeft de cd's van Pink Floyd vaak genoeg in de aanbieding!quote:Op zondag 6 april 2008 21:46 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Meeste cd's van Pink Floyd zijn toch wel een stuk duurder nog. Tenminste ik kom amper goedkope Floyd cd's tegen.
quote:Op zondag 6 april 2008 22:07 schreef mr_cucumber het volgende:
Dan moet ik daar maar snel eens gaan kijken![]()
Vinyl, ik koop nooit CD'squote:Op zondag 6 april 2008 20:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dit kan je beter verlies noemen.... Die CD had je, bij een beetje goede platenzaak, echt wel voor minder kunnen krijgen. Of was het een vinyl exemplaar?
CD, voor slechts 5 Euro.quote:
En wat zit er dan allemaal in die bakken?quote:Op maandag 7 april 2008 11:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
CD, voor slechts 5 Euro.
Vinyl doe ik niet meer, ik heb bakken vol staan en ik doe er te weinig mee...
Er zit van alles en nog wat in die bakken (van klassiek tot house en heavy metal), maar ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om ze de deur uit te doen.quote:Op maandag 7 april 2008 11:26 schreef n0r het volgende:
En wat zit er dan allemaal in die bakken?
Of gaan ze met geen mogelijkheid de deur uit?
Nee, die ik had ik sowieso officieel nog niet, alleen in MP3-formaat...quote:Op maandag 7 april 2008 11:34 schreef ruud_fr het volgende:
dus je hebt niet een Dummy LP die je wil verkopen?
Zelfde probleem hier.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:59 schreef peaceman het volgende:
voor de zoveelste keer in successie kan ik weer eens niet
Tip: Pin buiten de Jaarbeurshal. Op het station, op de weg er naar toe, een dag eerder... Het lijkt namelijk wel alsof de helft van de massa er op de dag zelf achter komt dat je niet kunt pinnen op de platenbeurs zelf. Dat betekent een lang stuk teruglopen naar de pinautomaten vanaf de beurs, om vervolgens aan te sluiten in een ellenlange rij bij één van het kleine aantal pinautomaten.quote:Op zaterdag 22 november 2008 16:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat je in de hal zelf niet kunt pinnen, alleen buiten bij de ingang. En dat je bij de standjes niet met pin kunt betalen. Dus als dat zo is moet ik me wel aan mijn limiet houden, want dan neem ik gewoon niet meer dan dat aan contanten mee.
Ik vond het wel meevallen met de drukte. Had het erger verwacht. Ik heb deze mee naar huis genomen:quote:Op zondag 23 november 2008 19:05 schreef Peter88Online het volgende:
Was behoorlijk druk. Maar heb weer even een grote slag geslagen vandaag.
lekker logisch, waarom zou je nog naar een beurs gaan als ze er hetzelfde gaan verkopen als in de winkelsquote:Op zondag 23 november 2008 21:01 schreef PDOA het volgende:
Wederom een deceptie. Elk half jaar lijkt het wel alsof de beurs alleen maar rock/pop georienteerder wordt. Ik had gehoopt wat fijne illustere electronica-plaatjes te scoren, maar het lijkt wel alsof al die stands elk jaar dezelfde zooi meenemen zonder enige nieuwe dingen er aan toe te voegen. Jammer. Ik denk dat ik niet meer ga volgende keer.
In welke winkels verkopen ze dan illustere electro?quote:Op zondag 23 november 2008 23:52 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
lekker logisch, waarom zou je nog naar een beurs gaan als ze er hetzelfde gaan verkopen als in de winkels
Hmm, ik denk er net zo over. Op de plattegrond lijkt het telkens alsof er heel wat electronica plaatjes te vinden zijn, maar de laatste paar keer kom ik steeds niet verder dan welgeteld 1 redelijk gesorteerde stand. Soms ligt er verdwaald tussen andere meuk nog wel eens iets, maar het is zeer treurig gesteld met het aanbod van electronica/IDM/folktronica etc.quote:Op zondag 23 november 2008 21:01 schreef PDOA het volgende:
Wederom een deceptie. Elk half jaar lijkt het wel alsof de beurs alleen maar rock/pop georienteerder wordt. Ik had gehoopt wat fijne illustere electronica-plaatjes te scoren, maar het lijkt wel alsof al die stands elk jaar dezelfde zooi meenemen zonder enige nieuwe dingen er aan toe te voegen. Jammer. Ik denk dat ik niet meer ga volgende keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |