abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 maart 2006 @ 10:11:45 #1
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_36456060
8 en 9 april is het weer zover, weer een Mega Platenbeurs in Utrecht.
Ik ben er nu 2x geweest, en er is erg veel te vinden, al dan niet voor een leuk prijsje.
Afgelopen november kwam ik ook weer met teveel spul thuis dan ik eigenlijk van plan was.

Het is trouwens onderdeel van de verzameljaarbeurs, dus als je je nog sigarenbandjes of luciferdoosjes zoekt, die kun je daar ook vinden.


25th Mega Record & CD Fair

On Saturday, April 8th and Sunday, April 9th in Utrecht (The Netherlands) the 25th Mega Record & CD Fair is held. The anniversary calls for a special celebration of this world-wide meeting of experts, aficionados and collectors of popmusic. From 35 countries the exhibitors and visitors travel in to Utrecht: from all over Europe, as well as from Canada, Argentina, Japan and the United States.

The collectors come here for music on every format: on CD, on DVD, but most of all for LPs, singles and 12-inches. Or rather for vinyl. So extra attention will be paid to vinyl that weekend. With the arrival of digital music in the mid eighties, it looked like vinyl would completely disappear, but luckily it made an unexpected come back, partly because of the interest of young people for deejaying. Playing records is very hip again.

To show how a record is actually made Record Industry from Haarlem will give a demonstration of cutting and pressing at the fair with their mobile equipment. In 1998 this biggest pressing plant in Europe was nearly closed down, but since then the demand for vinyl has grown explosively and in 2004 there were 7 million records pressed again. To keep the vinyl in spotless condition after purchase special record cleaning machines are on display at the fair and a useful booklet with maintenance advise is available.



The 25th anniversary is suitably celebrated with the release of a limited single by the Dutch band C-Mon & Kypski with a Dutch RareGroove from their compilation and remix CD with the same title, released last year. For their CD they collected a good number of phat early Dutch funkhits from the sixties and seventies.

The exhibition is put together by the 'Rock and Art Hall of Fame' from Hoek of Holland,
where the history of Dutch popmusic is displayed in the shape of memorabilia like instruments, equipment, stage costumes, posters, golden and platinum records, music magazines, contracts and records of Dutch bands. The topitems from their collection are shown at the record fair.
As usual the surrounding program offers live performances, signing sessions and guest deejays. The fanclubs of major rockstars are presents and there are many poprelated articles, such as posters, pictures, books and magazines.

The Mega Record & CD Fair in the Utrecht Jaarbeurs is open on Saturday, April 8th from 9 a.m. till 6 p.m. and on Sunday, April 9th from 10 a.m. till 5 p.m. For more details phone ARC Productions during office hours at 0031 229 213891 or email to: info@recordplanet.nl



http://www.recordplanet.nl/index.php?page=beurzen&id=39
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_36456431
Weet je toevallig ook hoe duur de entree is?? kon het nl niet zo snel vinden op de site...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 maart 2006 @ 10:41:02 #3
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_36456659
vorige keer was het iets van 10 of 11 euro.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_36461942
Na het de laatste 2 keer te hebben moeten missen (ondanks de plannen om erheen te gaan) ga ik nu erg mijn best doen om hierbij te zijn.
pi_36469962
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 10:41 schreef Tokus het volgende:
vorige keer was het iets van 10 of 11 euro.
11 euro , maar voorverkoop bij de ANWB 9,50

Zoom gaat altijd 2 keer per jaar naar Utrecht , kan altijd wel wat leuks vinden

Mischien in verkeerde topic :
maar in Hal 11 zijn speciaal 2 gasten uit de serie Allo Allo , Kim Hartman ( Helga) en Richard Gison ( Herr Flick) aanwezig .

Het is denk ik ook een promotie voor de dutch starcon : www.dutchstarcon.nl

http://beurzen.jem.nl/sit(...)age.asp?nav_id=15297

[ Bericht 1% gewijzigd door zoom op 29-03-2006 19:00:20 (moeilijk he dat typen) ]
pi_36639936
Hey dat is tof, camera ook maar even meenemen dan
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:24:24 #7
13973 ranja
image means nothing
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:51:10 #8
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36646832
mijn hart zegt ja!
mijn portomonee zegt nee!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_36648009
Jezus, 10 EURO

Ben er al een tijd niet geweest. De laatste keer was in 1998 toen het nog 5 oud hollandsche florijnen kostte. En je kon er live materiaal van bands kopen. Daar deed je het voor. Oxygen label, blind pig (of blue pig), die labels hadden de beste kwaliteit.

Later werd het verboden en vond het niet veel meer aan om de beurzen af te struinen. Dus de vraag:

ga je erheen om goedkoop cd's in te slaan of voor andere redenen? Ben benieuwd
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:37:38 #10
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_36648076
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:35 schreef Devlinsect het volgende:

ga je erheen om goedkoop cd's in te slaan of voor andere redenen? Ben benieuwd
Ik ga er heen om veel goedkope cd's in te slaan , en om dingen te kopen die je normaal niet zo vaak in de winkel ziet liggen.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_36656630
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:35 schreef Devlinsect het volgende:
ga je erheen om goedkoop cd's in te slaan of voor andere redenen? Ben benieuwd
Ik ga er heen er om de beurs af te struinen. Net dat andere hoesje , ander B kant enz.
Veel standhouders uit het buitenland dus groter kans dat je iets speciaals ziet.

Het meeste waar ik mee thuis kom is trouwens vinyl
pi_36657610
Fijn de goedkope cd bakken doorspitten, en dan net die cd tegenkomen die je al jaren zocht, en idd, veel te veel vinyl kopen voor weinig.
pi_36659737
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:51 schreef timbob het volgende:
mijn hart zegt ja!
mijn portomonee zegt nee!
Zucht.. Same here
pi_36683607
Ik ga erheen om goedkoop platen in te slaan, ben er elke keer en tot nu toe is het nog niet tegengevallen. Heb m'n kaartje vandaag alvast gehaald
  woensdag 5 april 2006 @ 19:08:15 #15
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36683826
Voor de zoveelste keer in successie kan ik niet.. waarom plannen ze het altijd als ik niet kan?
  woensdag 5 april 2006 @ 22:49:03 #16
27648 Weakling
available in strong mint
pi_36692462
Ben er nog nooit geweest, maar zit er wel over te denken om te gaan. Ik weet alleen totaal niet wat ik kan verwachten en van de thuispagina van de beurs word ik ook niet veel wijzer. Wat is de verhouding vinyl / cd op de beurs? Ik ben alleen maar geinteresseerd in cd's. Is er ook veel nieuwe muziek uit de alternatieve hoek te krijgen, ehm kopen, of is het voornamelijk "top 100" spul? Ikzelf hou voornamelijk van wat experimentele electronische muziek namelijk. Heeft het alleen maar zin om te gaan als je vooraf een wishlist hebt, of is het ook leuk om zomaar wat rond te snuffelen? Hoopjes vragen van deze platenbeurs newbie, hopelijk dat een platenbeurs veteran mij wat bij kan spijkeren ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 5 april 2006 @ 22:57:06 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_36692730
Sowieso is het zo ontzettend groot dat er van alles is. Veel vinyl maar ook veel cd's, in allerlei genres behalve huidige top 40. Sommige mensen gaan heen om voor veel geld iet sbijzonders te kopen, anderen om voor weinig veel 'bulk' te kopen. Het is er allemaal. Ik heb alleen geen idee wat voor muziek je precies zoekt, maar het is er vast
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 april 2006 @ 23:09:56 #18
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_36693201
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:57 schreef ranja het volgende:
Sowieso is het zo ontzettend groot dat er van alles is. Veel vinyl maar ook veel cd's, in allerlei genres behalve huidige top 40. Sommige mensen gaan heen om voor veel geld iet sbijzonders te kopen, anderen om voor weinig veel 'bulk' te kopen. Het is er allemaal. Ik heb alleen geen idee wat voor muziek je precies zoekt, maar het is er vast
behalve John Zorn. Sebbo zocht vorig jaar de beurs af, maar kon weinig vinden.

Maar verder was er op vele gebieden erg veel te krijgen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_36693392
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:49 schreef Weakling het volgende:
Ben er nog nooit geweest, maar zit er wel over te denken om te gaan. Ik weet alleen totaal niet wat ik kan verwachten en van de thuispagina van de beurs word ik ook niet veel wijzer. Wat is de verhouding vinyl / cd op de beurs? Ik ben alleen maar geinteresseerd in cd's. Is er ook veel nieuwe muziek uit de alternatieve hoek te krijgen, ehm kopen, of is het voornamelijk "top 100" spul? Ikzelf hou voornamelijk van wat experimentele electronische muziek namelijk. Heeft het alleen maar zin om te gaan als je vooraf een wishlist hebt, of is het ook leuk om zomaar wat rond te snuffelen? Hoopjes vragen van deze platenbeurs newbie, hopelijk dat een platenbeurs veteran mij wat bij kan spijkeren ...
Ik ben zelf twee keer geweest (geen veteraan dus, maar weet toch wel iets) en kan je het volgende vertellen:

-Ongeveer tweederde is vinyl en de rest zijn het cd's.
-Het meeste wat je er zult vinden is pop/rock/alternatief/andere niet zo heel erg electronische stromingen. Ik schat het aandeel dance op hooguit een kwart. Dat viel mij tegen, want ik houd júist van electronisch.
-Als je van plat-commercieel houdt zijn er een paar kratten met verzamelaars vol outdated eurohouse. That's it, op dat gebied. Niet overheersend, dus. Het aandeel van de betere commerciële dingen is wat groter, maar dan moet je denken aan stands van specifieke artiesten als Madonna.
-Snuffelen is leuk. Erheen gaan met een wishlist zal moeilijk worden, omdat het er vaak zó druk is bij sommige stands dat je nergens bij kunt. En zo'n standhouder kan natuurlijk niet iedereen tegelijk te woord staan.

En als de cd's niet bevallen kan je altijd nog een van de 389029302 andere stands op de beurs. Misschien vind je nog een leuk boek of stuk antiek. Ik kon mijn spullen de vorige keer bijna niet meer tillen, maar er zat geen enkele cd of vinyltje bij.

Zelfs als je niets koopt garandeer ik je een leuke dag. Platenbeurs-bezoekers zijn er namelijk in alle soorten en maten en hier en daar zitten er van die heerlijk vage figuren tussen. Ga (tussen het zoeken door) af en toe eens lekker langs de kant zitten kijken en geniet van de bonte stoet die aan je voorbij trekt. Veel plezier!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2006 23:27:47 ]
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:54:50 #20
27648 Weakling
available in strong mint
pi_36769027
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:15 schreef apestaartje het volgende:
Zelfs als je niets koopt garandeer ik je een leuke dag ... Veel plezier!
Klopte goed je beschrijving! Nog dank daarvoor. Ben net terug en zelfs als je wel iets koopt is het een leuke dag. Heb toch een paar dingetjes van mijn wishlist kunnen strepen.

Kon gelukkig overal goed bij, maar ik was er dan ook al redeljk vroeg bij. Ik ben welgeteld één CD van Aphex Twin (om maar eens iets te noemen) tegen gekomen. Eén bakje met een stuk of 20 Warp releases en één stand die echt toegelegd was op electronische muziek, maar dan wel de meest gangbare namen. Dus wat mijn muzieksmaak betreft is het geen vetpot.

Heb mezelf op een gegeven moment maar buiten geschopt, want ik dreigde bijna te hebberig te worden en dat vind mijn portemonee niet zo leuk ...

Ondanks dat: volgend jaar weer wat mij betreft (die in december is mij net ff te vroeg)!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 april 2006 @ 18:44:09 #21
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_36772012
Uit zelfbescherming ben ik toch maar niet gegaan. Zo'n beurs is niet goed voor de beurs, meestal.

Gelukkig kan ik me wel bezig houden met de 20 cds die ik vandaag binnen kreeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_36772423
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:54 schreef Weakling het volgende:

[..]

Klopte goed je beschrijving! Nog dank daarvoor. Ben net terug en zelfs als je wel iets koopt is het een leuke dag. Heb toch een paar dingetjes van mijn wishlist kunnen strepen.

Kon gelukkig overal goed bij, maar ik was er dan ook al redeljk vroeg bij. Ik ben welgeteld één CD van Aphex Twin (om maar eens iets te noemen) tegen gekomen. Eén bakje met een stuk of 20 Warp releases en één stand die echt toegelegd was op electronische muziek, maar dan wel de meest gangbare namen. Dus wat mijn muzieksmaak betreft is het geen vetpot.

Heb mezelf op een gegeven moment maar buiten geschopt, want ik dreigde bijna te hebberig te worden en dat vind mijn portemonee niet zo leuk ...

Ondanks dat: volgend jaar weer wat mij betreft (die in december is mij net ff te vroeg)!
*zucht* Dat bakje van warp heb ik dan weer gemist . Viel mij inderdaad op dat er niet zoveel electronische muziek was. Maar toch nog wat cdtjes kunnen aanschaffen, was de eerste keer dat ik er was en het is me wel bevallen.
pi_36774181
Vond het een beetje tegenvallen. Van de wishlist heb ik er maar 1 kunnen vinden en verder eigenlijk maar een paar cd'tjes gevonden in de uitverkoopbakken.
pi_36795230
Vond het inderdaad een beetje tegenvallen. Bij de italo en danceplaten was er gewoon erg veel troep. Gelukkig heb ik nog wel het een en ander kunnen vinden, zie daarvoor het DJ-topic:
DJ's: welke platen het laatst gekocht? (deel 9)
pi_36795877
Ik vond het geen succes. Ik heb gisteren in totaal zo'n 60 euro uitgegeven om uiteindelijk maar één LP te kopen van 3,50 omdat ik niet met lege handen naar huis wilde gaan. Zo op het eerste gezicht was het aanbod gigantisch, maar dat viel vies tegen. Tenzij je een Elvis- of Stonesfan bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')