De 20 haalt ie wel dit seizoenquote:Op maandag 27 november 2006 18:34 schreef Dos37 het volgende:
Hij gaat het aantal van 2004/2005 zeker halen.
Je bent eigenlijk wel een zielig mannetjequote:Op donderdag 30 november 2006 23:54 schreef defranseslag het volgende:
Heeft die kutpauper bij Mainz gespeeld?
wat een kutspeler
Vorig jaar om deze tijd hoorde ik jullie anders ook nooit maar zal wel aan mij liggen...quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:27 schreef tukkeronline het volgende:
[..]
Je bent eigenlijk wel een zielig mannetje
N`Kufo olé![]()
quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:04 schreef DarkShine het volgende:
Een van mijn favo's spelers in de Eredivisie!!
Ach, dat valt wel mee. Lazovic is toch iets erger.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:40 schreef defranseslag het volgende:
[..]
Vorig jaar om deze tijd hoorde ik jullie anders ook nooit maar zal wel aan mij liggen...
Kufo is zielig dat hij met z'n 100 kilo altijd gaat liggen, diver
Wat tong zegt.quote:
Komt 'ie wel een beetje laat mee.quote:Op zondag 17 december 2006 16:16 schreef Messenga het volgende:
Hij is klaar voor een volgende stap, dat absoluut.
Zou vrij uitzonderlijk zijn.quote:Op zondag 17 december 2006 16:17 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Volgende stap? Je bedoelt FC Twente kampioen
Mwoah, het moet kunnen, mits een goede playoff loting voor twente.quote:Op zondag 17 december 2006 16:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:
FC Twente in de Champions League?
Hij zit bij Twente op zijn plek.quote:Op zondag 17 december 2006 16:16 schreef Messenga het volgende:
Hij is klaar voor een volgende stap, dat absoluut.
Twijfelachtig, maar denk dat je wel gelijk hebt. Kan beter lekker bij FC Twente blijven.quote:Op zondag 17 december 2006 21:00 schreef the_legend_killer het volgende:
Ideale spits voor een subtopper
Jonge weest nou blij dat die Sansoni in de FirstPo staat achter N'Kufoquote:Op donderdag 30 november 2006 23:54 schreef defranseslag het volgende:
Heeft die kutpauper bij Mainz gespeeld?
wat een kutspeler
Hij heeft er wel het doorzettingsvermogen voor. Echte zwitsers geven niet zo snel op.quote:Op zondag 17 december 2006 21:00 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hij zit bij Twente op zijn plek.
Bij een topper moet hij teveel gaan doen.
Ik denk dat hij bij Feyenoord wel zou kunnen slagen samen met Charisteas in een 2 spitsen systeem.quote:Op zondag 17 december 2006 21:00 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hij zit bij Twente op zijn plek.
Bij een topper moet hij teveel gaan doen.
Know the power of anti-voetbal!quote:Op zondag 17 december 2006 21:21 schreef the_legend_killer het volgende:
Iedereen kan overlopen naar de dark side.
Fred Benson.quote:Op maandag 18 december 2006 20:40 schreef bolivian het volgende:
Mijn favoriete eredivisie-neger, derhalve,.
Ik ben al een paar jaar elke zomer blij dat we daar geen paar miljoen voor over de balk hebben gegooid....quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:28 schreef hello_moto1992 het volgende:
Goede speler. Ik snap niet waarom Feyenoord hem nooit gehaald heeft![]()
Hee Jorien!quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:35 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Dit jaar is tie overigens inderdaad best sterk... jammer dat ie dik is
Hoezo, hij heeft het naar zijn zin in Enschede, woont nog altijd in Hannover en met zijn 31 jaar is hij voor weinig clubs aantrekkelijk. Bovendien heeft hij een contract tot 2009, waar sinds een tijdje ook de gelimiteerde transfersom uit is verdwenen. Ik denk daarom dat Blaise zijn carriere bij Twente af zal sluiten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:28 schreef BobbyHill het volgende:
Maar ik denk dat het nu wel echt z'n laatste seizoen wordt.
Hij woont toch in Gronau?quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:38 schreef tukkeronline het volgende:
[..]
Hoezo, hij heeft het naar zijn zin in Enschede, woont nog altijd in Hannover en met zijn 31 jaar is hij voor weinig clubs aantrekkelijk. Bovendien heeft hij een contract tot 2009, waar sinds een tijdje ook de gelimiteerde transfersom uit is verdwenen. Ik denk daarom dat Blaise zijn carriere bij Twente af zal sluiten.
Nou ja, bij Grasshoppers lukte het niet echt. In Hannover ook niet zo.quote:Op zaterdag 30 december 2006 01:03 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoe lang staat die nog onder contract?
Heeft het overal eigenlijk wel aardig gedaan. Zijn persoonlijk record van 18 doelpunten bij Laussan zal die wel gaan verbreken.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 09:36 schreef Moody het volgende:
Iedereen roept dat Kufo goed is voor de subtop en het niet gaat redden in de top.
Maar is Kufo nou zoveel minder dan Huntelaar, Kone of Charisteas? Denk het niet...
De eerste 2 hebben wel meer potentie, omdat ze jonger zijn, maar die spitsen hebben ook nog geen hol gepresteerd.
Arnautovic mag van mij in de basis zondagquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:49 schreef 9christensen het volgende:
briljante pass ook van arnautovic
soww dan hej er 4 die in de spits kuntquote:Op vrijdag 28 december 2007 17:32 schreef Dos37 het volgende:
en Huysegems gewoon ook in de basis achter de spits. Brama eruit.
topscorer eredivisie, staat nu ook weer boven aan de lijst. Dat heeft n'kufo niet gepresteerd.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:02 schreef Moody het volgende:
Grapjes. Je doet alsof je een feit uitspreekt.
Wat heeft Huntelaar tot nu toe bereikt? Kone is sneller dan N'Kufo, maar zijn afwerking voor de goal is bedroevend. En Charisteas wil ik echt niet als opvolger van Kufo.
Ik zeg niet dat Kufo de top van NL aankan, maar aan de andere kant; hoe groot is het verschil tussen de top en Twente? Op dit moment weinig.
Ook een prijs van niets. Zat spelers die topscorer werden, maar waarbij de club niets won. Machlas, Alves, Kezman etc etc. Liever kampioen dan je topscorer in huis hebben, toch?quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:54 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
topscorer eredivisie, staat nu ook weer boven aan de lijst. Dat heeft n'kufo niet gepresteerd.
is ook moeilijk te vergelijken of je bij ajax of twente in de spits speeltquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:54 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
topscorer eredivisie, staat nu ook weer boven aan de lijst. Dat heeft n'kufo niet gepresteerd.
Omdat die Fredi Bobic konden strikken en die vervolgens nog één keer alles uit de kast haalde met 14 goals in 27 duels. En Jiri Stajner was ook een zekerheidje voorin en dan hadden ze ook nog Mo Idrissou die er 9 maakte.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:39 schreef hello_moto1992 het volgende:
Maar waarom dan maar 9 wedstrijdjes voor Hannover 96?
Zijn toch enorm nette cijfers voor een spits.quote:N´Kufo nadert eigen record
door onze Telesportredactie
Enschede - Blaise N´Kufo is hard op weg zijn persoonlijke record te verbeteren. De Zwitserse spits van FC Twente scoorde zaterdagavond tegen Vitesse zijn 20ste en 21ste goal van het seizoen. Vorige jaar scoorde de geboren Congolees 22 keer. N´Kufo heeft nog vijf duels om zijn totaal op te schroeven.
In vijf seizoenen Twente maakte de bonkige spits 85 doelpunten in 155 wedstrijden.
Dan moet ie zn gezin hier achterlaten en daar heeft ie geen zin inquote:Op zondag 16 maart 2008 13:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik denk dat hij na dit seizoen wel eens naar het Midden-Oosten kan gaan. Hij is er het type voor.
klopt, maar we moeten nog tegen ajax en psvquote:Op zondag 16 maart 2008 12:38 schreef Blawh het volgende:
Ik mis alleen de pareltjes zoals toen in dat seizoen dat hij fraai scoorde tegen Ajax en Feyenoord.
quote:N'Kufo goud waard voor FC Twente
Door EDDY VAN DER LEY
ENSCHEDE - De 32-jarige topschutter Blaise N'Kufo sloopt op zijn oude voetbaldag het ene record na het andere. Jan Jeuring leek een record met eeuwigheidswaarde in handen te hebben. De gedrongen spits scoorde in de 'gouden' jaren zeventig 104 competitietreffers voor FC Twente, een schier onaanraakbaar aantal.
Althans, volgens de wetten van de voetbalindustrie, die voorschrijven dat een veelscorende aanvaller tegenwoordig niet langer dan twee seizoenen behouden blijft voor een provincieclub. Voor FC Twente en Blaise N'Kufo gaat die moderne voetballogica niet op. De Congolese Zwitser bemant al vijf jaar de spitspositie bij de club uit Enschede. Het dienstverband gaat gepaard met fraaie cijfers.
Zo is N'Kufo het magische clubrecord van Jeuring tot op negentien treffers genaderd: hij staat nu al op 85 goals in 157 duels, een gemiddelde van 0,55. Gelet op zijn tot 2009 doorlopende contract en zijn uitmuntende fysieke conditie moet N'Kufo in staat worden geacht de historische reeks van Jeuring te overtreffen. ,,Zou kunnen,'' lacht de Zwitser. ,,Als ik fit blijf, moet ik nog een 'paar doelpunten' kunnen scoren. Maar ik ben er niet speciaal mee bezig. Ik wil de play-offs halen met FC Twente, dát is mijn focus.''
Goed beschouwd leeft N'Kufo al in een roes van records. Tussen 15 december en 24 januari trof hij in zeven achtereenvolgende wedstrijden doel, waarmee hij de monumentale serie van Dick van Dijk (zes wedstrijden met een treffer, eind jaren zestig) uit de annalen schoot.
Voorts zal N'Kufo voor de vijfde opeenvolgende keer tot clubtopscorer van FC Twente worden gekroond, waarmee hij de reeks van Jan Jeuring (vier keer) overtreft. Slaagt N'Kufo er in de resterende drie competitiewedstrijden nog ten minste één keer te scoren, dan evenaart hij bovendien zijn persoonlijke seizoensrecord van 22 doelpunten.
De 1.86 meter lange aanvaller, die als een basketballer over het veld sjokt, vertegenwoordigt voor FC Twente een onschatbare waarde. N'Kufo, niet de man van het onooglijke intikkertje of de onbelangrijke 3-0, is dit seizoen goed voor 44 procent van de totale Twentse doelpuntenproductie. Een hoog aandeel, dat door geen enkele andere speler in de eredivisie wordt benaderd.
Klaas Jan Huntelaar, met 29 doelpunten topscorer van de eredivisie, neemt bij Ajax 34 procent van de treffers voor zijn rekening, Robin Nelisse bij FC Utrecht 29 procent en Marcus Berg bij FC Groningen eveneens 29 procent.
Dat N'Kufo de kleuren van FC Twente nog verdedigt, is eigenlijk een wonder. Clubs uit Engeland, Frankrijk, Italië en Duitsland aasden op hem. Maar óf FC Twente vroeg een te hoge afkoopsom óf een overgang ketste af op het afbreukrisico van zijn relatief hoge leeftijd. Daarbij komt dat de onrust niet meer door zijn aderen giert. ,,Ik heb me hier met mijn gezin gesetteld. Dat is ook belangrijk.''
N'Kufo hoopt in juni op het EK met Zwitserland te verrassen. Dat hij zijn scoringsdrift nog niet weet te projecteren op het Zwitserse elftal, wijt hij aan het systeem. ,,In de oefenwedstrijden was ik vaak de enige spits in een 4-5-1-opstelling.''
Hij gaat nóóit naar Feyenoordquote:Op woensdag 2 april 2008 22:50 schreef jorienvdherik het volgende:
Wanneer gaat Feyenoord nou eens op hem bieden ?
Een jaartje extra om Nederlands te leren.quote:FC Twente verlengt contract N'Kufo
ENSCHEDE - FC Twente heeft het contract van Blaise N'Kufo met een jaar verlengd tot 2010. N’Kufo kwam in 2003 over van het Duitse Hannover 96. Hij speelde tot dusverre 158 duels voor Twente, waarin hij 85 keer scoorde.
N’Kufo is al vier jaar achtereen clubtopsorer en die titel kan hem dit seizoen ook niet meer ontgaan. Die prestatie is uniek in de geschiedenis van Twente.
www.tctubantia.nl
32, in mei wordt hij 33.quote:Op maandag 7 april 2008 22:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hoe oud is hij inmiddels?
Idd en was het nou een van Persie of Robben die om de week in lappen mand liggen. Maar Kufo is nooit geblesseerd.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Erg zuur.Vecht ie zich eindelijk in de selectie, krijgt ie dit.
Eigenlijk is het gewoon Kufo las ik laatst in een interview met hem in de Sportweek (?).quote:Op maandag 7 april 2008 22:29 schreef Radegast het volgende:
Opvallend trouwens hoevaak zijn naam verkeerd wordt geschreven, in de TT staat hoe het hoort.
Nkufo.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:15 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gewoon Kufo las ik laatst in een interview met hem in de Sportweek (?).
Meende toch echt gelezen te hebben dat die N er gewoon voor geplakt was.quote:
quote:Twente-spits N'Kufo: 'm’n officiële naam is Kufo, zonder N'
Door Edwin Struis
Laten we maar eens beginnen met een schokkende primeur. Blaise N’Kufo (foto, links) heet helemaal geen Blaise N’Kufo. Blaise N’Kufo heet ‘gewoon’ Blaise Kufo. Die N plus apostrof is er onderweg door iemand aan vastgeplakt, misschien om het wat Afrikaanser te laten klinken. N’Kufo weet niet meer waarom en door wie. “Ik zit er niet zo mee, maar m’n officiële naam is Kufo, zonder N. Zo staat het ook in m’n paspoort,” aldus de aanvaller deze week in Sportweek.
Zijn voorgeschiedenis is bekend. Gevlucht uit Zaïre (tegenwoordig Democratische Republiek Congo geheten), opgegroeid in Zwitserland en als voetballer pendelend tussen dat land en Duitsland met een excentriek uitstapje naar Qatar in 1995. Liefst negen clubs versleet hij voordat hij in 2003 neerstreek in het Twentse land. En nu wil hij er niet meer weg. Vorige week verlengde hij wederom z’n contract met een jaar. “Ik wil oud worden bij FC Twente,” zegt hij met zachte, omfloerste stem.
“Niemand kent z’n toekomst, ik had nooit verwacht dat ik hier zo lang zou blijven. Maar ik voelde me hier al heel snel thuis. Het is een wisselwerking. De club en ik hebben vertrouwen in elkaar. Natuurlijk zijn er in die vijf jaar wel andere clubs langsgekomen, vooral uit Engeland, maar ik had er nooit het goede gevoel bij. Het gevoel dat ik hier wel heb. En laten we eerlijk zijn: misschien ben ik ook wel niet goed genoeg.”
Hoewel hij z’n kunsten dus niet in de hogere regionen van het voetbal etaleert, weigert de 32-jarige goalgetter te spreken van bijgestelde ambities. “Nee, die zijn onveranderd hoog. Net als de verwachtingen van de mensen. Die willen goals. Op welk niveau ik ook speel. Daar wil ik aan voldoen. Ik ben altijd fit, scoor een hoop goals, ik wil elke wedstrijd weer een superprestatie leveren. Dat doe ik nu al vijf jaar voor FC Twente. Nou ja, prima toch? We kunnen niet allemaal bij Real Madrid spelen.”
bron: http://www.sportweek.nl/v(...)aam_is_Kufo_zonder_N
Normaal zou ik zeggen, des te fitter voor de CL-voorronde, maar helaas...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:09 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Idd en was het nou een van Persie of Robben die om de week in lappen mand liggen. Maar Kufo is nooit geblesseerd.
Waarom heeft ie dat nooit eerder uit de wereld geholpen?quote:
Netjes hoorquote:N'Kufo bijna topscorer Twente
Blaise N’Kufo heeft nog zes doelpunten nodig om Jan Jeuring te onttronen als topscorer aller tijden van FC Twente. Door zijn doelpunt tegen Volendam staat de 33-jarige Zwitser op een totaal van 99 competitietreffers, terwijl het record van Jeuring – uit de jaren zeventig – 104 doelpunten omvat.
De kans dat N’Kufo de mijlpaal nog dit seizoen bereikt, is groot. De competitie telt nog elf wedstrijden. Dit seizoen scoorde de Zwitserse goalgetter al dertien keer.
http://nl.wikipedia.org/w(...)divisie_aller_tijdenquote:Op zondag 1 maart 2009 20:26 schreef RayMania het volgende:
Netjes hoor.
Volgens mij zijn er niet zoveel buitenlandse spelers die de 100 hebben gepasseerd.
mooiquote:
Ballie baalde der ook wa vanquote:Op maandag 2 maart 2009 16:08 schreef 9christensen het volgende:
[..]
mooi
jammer dat ik er niet bij was.
haha, hij heeft z'n shirt gekregen ofniequote:
Dat zou ie wel willenquote:Op maandag 2 maart 2009 16:19 schreef 9christensen het volgende:
[..]
haha, hij heeft z'n shirt gekregen ofnie
quote:'NKufo na komend seizoen weg uit Enschede'
Blaise NKufo zal na het lopende seizoen nog één jaar te bezichtigen zijn in de Grolsch Veste. Dat is de verwachting van FC Twente-voorzitter Joop Munsterman, die onlangs een gesprek voerde met de Zwitser van Congolese komaf over zijn toekomst. De spits is volgens TC/Tubantia van plan om naar Canada te emigreren.
NKufo heeft nog een contract tot en met de zomer van 2010, en is van plan om daarna zijn vrouw achterna te reizen, die momenteel al woonachtig is in het Noord-Amerikaanse land. Tegen die tijd is de voormalig voetbalnomaad 35 jaar, en vindt hij het welletjes geweest, zo liet Munsterman weten tegenover de regionale krant.
De Zwitsers international arriveerde in 2003 in Enschede, en verwierf daar al snel de status van superspits. In vijf seizoenen bij FC Twente speelde hij 186 competitieduels, waarin hij 101 treffers produceerde. Dat komt neer op 0,54 doelpunt per gespeelde wedstrijd. Voor zijn contract in Overijssel kwam hij uit voor negen andere clubs.
quote:N'Kufo hoeft plots nog maar een goal
ENSCHEDE - Is het record nou 103 of 104? Lange tijd ging men er vanuit dat het clubrecord van FC Twente van Jan Jeuring op 104 treffers staat. Maar na intern onderzoek is de clubleiding tot de conclusie gekomen dat het toch 103 goals moet zijn. En dat betekent dat Blaise N'Kufo plots nog maar een doelpunt is verwijderd van de recordscore van Jeuring.
Dat N'Kufo het record gaat evenaren staat vrijwel zeker vast. Maar wanneer? Zondag tegen FC Groningen al?
Meer over de zoektocht naar die ene verdwenen goal van Jeuring in de krant van vrijdag
Fantastisch is dat eigenlijk. 9 clubs in 10 jaar ofzo (?) en nu al bijna 6 jaar bij Twente.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:45 schreef Dos37 het volgende:
Prima oplossing, sowieso moet ie eindigen in Twente. Wat een held is dat geworden zeg wie had dat gedacht in 2003.
quote:N’Kufo overpeinst afscheid
AMSTERDAM - FC Twente-spits Blaise N'Kufo overweegt om zijn voetbalschoenen aan het eind van komend seizoen aan de wilgen te hangen. De Zwitserse international overweegt volgens De Telegraaf te stoppen.
De 35-jarige spits is dit seizoen de topscorer van FC Twente met zestien treffers. Begin maart bereikte hij tegen ADO Den Haag de bijzondere mijlpaal van honderd doelpunten in de eredivisie voor de Tukkers. Daarvoor had hij minder dan zes seizoenen nodig.
dus eind 2010, WK nog even meepakken en stoppen. Hij moet sowieso niet naar een andere club. Stoppen bij Twentequote:aan het eind van komend seizoen
Dat lijkt me wel duidelijk, ja. Wie had dat nou ooit verwacht toen hij zijn intrede maakte in het betaalde voetbal in 2003quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |