Dan moet ie zn gezin hier achterlaten en daar heeft ie geen zin inquote:Op zondag 16 maart 2008 13:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik denk dat hij na dit seizoen wel eens naar het Midden-Oosten kan gaan. Hij is er het type voor.
klopt, maar we moeten nog tegen ajax en psvquote:Op zondag 16 maart 2008 12:38 schreef Blawh het volgende:
Ik mis alleen de pareltjes zoals toen in dat seizoen dat hij fraai scoorde tegen Ajax en Feyenoord.
quote:N'Kufo goud waard voor FC Twente
Door EDDY VAN DER LEY
ENSCHEDE - De 32-jarige topschutter Blaise N'Kufo sloopt op zijn oude voetbaldag het ene record na het andere. Jan Jeuring leek een record met eeuwigheidswaarde in handen te hebben. De gedrongen spits scoorde in de 'gouden' jaren zeventig 104 competitietreffers voor FC Twente, een schier onaanraakbaar aantal.
Althans, volgens de wetten van de voetbalindustrie, die voorschrijven dat een veelscorende aanvaller tegenwoordig niet langer dan twee seizoenen behouden blijft voor een provincieclub. Voor FC Twente en Blaise N'Kufo gaat die moderne voetballogica niet op. De Congolese Zwitser bemant al vijf jaar de spitspositie bij de club uit Enschede. Het dienstverband gaat gepaard met fraaie cijfers.
Zo is N'Kufo het magische clubrecord van Jeuring tot op negentien treffers genaderd: hij staat nu al op 85 goals in 157 duels, een gemiddelde van 0,55. Gelet op zijn tot 2009 doorlopende contract en zijn uitmuntende fysieke conditie moet N'Kufo in staat worden geacht de historische reeks van Jeuring te overtreffen. ,,Zou kunnen,'' lacht de Zwitser. ,,Als ik fit blijf, moet ik nog een 'paar doelpunten' kunnen scoren. Maar ik ben er niet speciaal mee bezig. Ik wil de play-offs halen met FC Twente, dát is mijn focus.''
Goed beschouwd leeft N'Kufo al in een roes van records. Tussen 15 december en 24 januari trof hij in zeven achtereenvolgende wedstrijden doel, waarmee hij de monumentale serie van Dick van Dijk (zes wedstrijden met een treffer, eind jaren zestig) uit de annalen schoot.
Voorts zal N'Kufo voor de vijfde opeenvolgende keer tot clubtopscorer van FC Twente worden gekroond, waarmee hij de reeks van Jan Jeuring (vier keer) overtreft. Slaagt N'Kufo er in de resterende drie competitiewedstrijden nog ten minste één keer te scoren, dan evenaart hij bovendien zijn persoonlijke seizoensrecord van 22 doelpunten.
De 1.86 meter lange aanvaller, die als een basketballer over het veld sjokt, vertegenwoordigt voor FC Twente een onschatbare waarde. N'Kufo, niet de man van het onooglijke intikkertje of de onbelangrijke 3-0, is dit seizoen goed voor 44 procent van de totale Twentse doelpuntenproductie. Een hoog aandeel, dat door geen enkele andere speler in de eredivisie wordt benaderd.
Klaas Jan Huntelaar, met 29 doelpunten topscorer van de eredivisie, neemt bij Ajax 34 procent van de treffers voor zijn rekening, Robin Nelisse bij FC Utrecht 29 procent en Marcus Berg bij FC Groningen eveneens 29 procent.
Dat N'Kufo de kleuren van FC Twente nog verdedigt, is eigenlijk een wonder. Clubs uit Engeland, Frankrijk, Italië en Duitsland aasden op hem. Maar óf FC Twente vroeg een te hoge afkoopsom óf een overgang ketste af op het afbreukrisico van zijn relatief hoge leeftijd. Daarbij komt dat de onrust niet meer door zijn aderen giert. ,,Ik heb me hier met mijn gezin gesetteld. Dat is ook belangrijk.''
N'Kufo hoopt in juni op het EK met Zwitserland te verrassen. Dat hij zijn scoringsdrift nog niet weet te projecteren op het Zwitserse elftal, wijt hij aan het systeem. ,,In de oefenwedstrijden was ik vaak de enige spits in een 4-5-1-opstelling.''
Hij gaat nóóit naar Feyenoordquote:Op woensdag 2 april 2008 22:50 schreef jorienvdherik het volgende:
Wanneer gaat Feyenoord nou eens op hem bieden ?
Een jaartje extra om Nederlands te leren.quote:FC Twente verlengt contract N'Kufo
ENSCHEDE - FC Twente heeft het contract van Blaise N'Kufo met een jaar verlengd tot 2010. N’Kufo kwam in 2003 over van het Duitse Hannover 96. Hij speelde tot dusverre 158 duels voor Twente, waarin hij 85 keer scoorde.
N’Kufo is al vier jaar achtereen clubtopsorer en die titel kan hem dit seizoen ook niet meer ontgaan. Die prestatie is uniek in de geschiedenis van Twente.
www.tctubantia.nl
32, in mei wordt hij 33.quote:Op maandag 7 april 2008 22:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hoe oud is hij inmiddels?
Idd en was het nou een van Persie of Robben die om de week in lappen mand liggen. Maar Kufo is nooit geblesseerd.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Erg zuur.Vecht ie zich eindelijk in de selectie, krijgt ie dit.
Eigenlijk is het gewoon Kufo las ik laatst in een interview met hem in de Sportweek (?).quote:Op maandag 7 april 2008 22:29 schreef Radegast het volgende:
Opvallend trouwens hoevaak zijn naam verkeerd wordt geschreven, in de TT staat hoe het hoort.
Nkufo.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:15 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gewoon Kufo las ik laatst in een interview met hem in de Sportweek (?).
Meende toch echt gelezen te hebben dat die N er gewoon voor geplakt was.quote:
quote:Twente-spits N'Kufo: 'm’n officiële naam is Kufo, zonder N'
Door Edwin Struis
Laten we maar eens beginnen met een schokkende primeur. Blaise N’Kufo (foto, links) heet helemaal geen Blaise N’Kufo. Blaise N’Kufo heet ‘gewoon’ Blaise Kufo. Die N plus apostrof is er onderweg door iemand aan vastgeplakt, misschien om het wat Afrikaanser te laten klinken. N’Kufo weet niet meer waarom en door wie. “Ik zit er niet zo mee, maar m’n officiële naam is Kufo, zonder N. Zo staat het ook in m’n paspoort,” aldus de aanvaller deze week in Sportweek.
Zijn voorgeschiedenis is bekend. Gevlucht uit Zaïre (tegenwoordig Democratische Republiek Congo geheten), opgegroeid in Zwitserland en als voetballer pendelend tussen dat land en Duitsland met een excentriek uitstapje naar Qatar in 1995. Liefst negen clubs versleet hij voordat hij in 2003 neerstreek in het Twentse land. En nu wil hij er niet meer weg. Vorige week verlengde hij wederom z’n contract met een jaar. “Ik wil oud worden bij FC Twente,” zegt hij met zachte, omfloerste stem.
“Niemand kent z’n toekomst, ik had nooit verwacht dat ik hier zo lang zou blijven. Maar ik voelde me hier al heel snel thuis. Het is een wisselwerking. De club en ik hebben vertrouwen in elkaar. Natuurlijk zijn er in die vijf jaar wel andere clubs langsgekomen, vooral uit Engeland, maar ik had er nooit het goede gevoel bij. Het gevoel dat ik hier wel heb. En laten we eerlijk zijn: misschien ben ik ook wel niet goed genoeg.”
Hoewel hij z’n kunsten dus niet in de hogere regionen van het voetbal etaleert, weigert de 32-jarige goalgetter te spreken van bijgestelde ambities. “Nee, die zijn onveranderd hoog. Net als de verwachtingen van de mensen. Die willen goals. Op welk niveau ik ook speel. Daar wil ik aan voldoen. Ik ben altijd fit, scoor een hoop goals, ik wil elke wedstrijd weer een superprestatie leveren. Dat doe ik nu al vijf jaar voor FC Twente. Nou ja, prima toch? We kunnen niet allemaal bij Real Madrid spelen.”
bron: http://www.sportweek.nl/v(...)aam_is_Kufo_zonder_N
Normaal zou ik zeggen, des te fitter voor de CL-voorronde, maar helaas...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:09 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Idd en was het nou een van Persie of Robben die om de week in lappen mand liggen. Maar Kufo is nooit geblesseerd.
Waarom heeft ie dat nooit eerder uit de wereld geholpen?quote:
Netjes hoorquote:N'Kufo bijna topscorer Twente
Blaise N’Kufo heeft nog zes doelpunten nodig om Jan Jeuring te onttronen als topscorer aller tijden van FC Twente. Door zijn doelpunt tegen Volendam staat de 33-jarige Zwitser op een totaal van 99 competitietreffers, terwijl het record van Jeuring – uit de jaren zeventig – 104 doelpunten omvat.
De kans dat N’Kufo de mijlpaal nog dit seizoen bereikt, is groot. De competitie telt nog elf wedstrijden. Dit seizoen scoorde de Zwitserse goalgetter al dertien keer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |