De laatste keer in Engeland was de thuisploeg de sterkste (2-1, 'draws' tellen niet mee in de stand), in de winter van 2006/2007 mag Australië proberen om de trofee weer over te nemen. De Ashes Series bestaat uit vijf Testmatches van vijf dagen. De wedstrijden worden gehouden in Brisbane, Adelaide, Perth, Melbourne and Sydney. Alle wedstrijden waren uitverkocht op de dag dat de kaartjes in de verkoop gingen. Voor 25 dagen cricket waren alle kaartjes op één dag weg. Perth heeft het kleinste stadion, met 20.000 plaatsen, in de MCG in Melbourne kan 100.000 man een plek vinden. 't Is best wel een populaire sport, dat cricket.quote:The series is named after a satirical obituary published in The Sporting Times in 1882 following the match at The Oval, in which Australia beat England in England for the first time. The obituary stated that English cricket had died, and the body will be cremated and the ashes taken to Australia. The English media dubbed the next English tour, to Australia (1882-83) as the quest to regain The Ashes.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | M L Hayden c P D Collingwood b A Flintoff 21 R T Ponting lbw b M J Hoggard 196 D R Martyn c P D Collingwood b A F Giles 29 0 M E K Hussey b A Flintoff 86 M J Clarke c A J Strauss b J M Anderson 56 A C Gilchrist lbw b M J Hoggard 0 S K Warne c G O Jones b S J Harmison 17 B Lee not out 43 S R Clark b A Flintoff 39 G D McGrath not out 8 |
Thanks.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:25 schreef dwerg het volgende:
Vanavond om 24 uur precies is er een samenvatting met de hoogtepunten van de dag op BBC2.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A N Cook c S K Warne b G D McGrath 11 I R Bell c R T Ponting b S R Clark 50 P D Collingwood c A C Gilchrist b S R Clark 5 K P Pietersen lbw b G D McGrath 16 A Flintoff c A C Gilchrist b B Lee 0 G O Jones lbw b G D McGrath 19 A F Giles c M L Hayden b G D McGrath 24 M J Hoggard c A C Gilchrist b S R Clark 0 S J Harmison c A C Gilchrist b G D McGrath 0 J M Anderson not out 2 Extras 18 Total all out 157 |
1 2 3 4 5 | M L Hayden run out 37 R T Ponting not out 60 Extras 5 Total for 1 202 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | A N Cook c M E K Hussey b S K Warne 43 I R Bell lbw b S K Warne 0 P D Collingwood st A C Gilchrist b S K Warne 96 K P Pietersen not out 92 A Flintoff c J L Langer b S K Warne 16 G O Jones not out 12 Extras 23 Total for 5 293 |
Volgens de geruchtenmachine in het Verenigd Koninkrijk wil de BBC bij de volgende biedingsronde weer meedoen. Ze zijn voorzichtig weer bezig om te bieden op losse rechten, zoals deze highlights en straks ook samenvattingen van de World Cup in de West-Indies. Het nieuwe contract van Sky is echter net ingegaan, dus het duurt nog wel een paar jaar voor het zo ver is.quote:Op maandag 27 november 2006 10:21 schreef mitt het volgende:
wanneer komt cricket weer terug op de publieke
Op het moment dat jij dat postte, stond de wedstrijd op het punt om te beginnen. De wedstrijden om The Ashes worden deze winter namelijk in Australië gespeeld. Ze beginnen pas als (relatief) normale mensen als ik naar bed gaan. Omdat het alleen op satellietzenders wordt uitgezonden, ben ik ook afhankelijk van teletekst en internet en de BBC radio om de Tests te volgen. Ik ben al blij met een samenvatting van 40 minuten (die vanavond weer om 00.20 op BBC2 wordt uitgezonden), zelfs als die wordt uitgezonden 20 uur nadat de wedstrijd is afgelopen.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A N Cook c M E K Hussey b S K Warne 43 I R Bell lbw b S K Warne 0 P D Collingwood st A C Gilchrist b S K Warne 96 K P Pietersen c D R Martyn b B Lee 92 A Flintoff c J L Langer b S K Warne 16 G O Jones b G D McGrath 33 A F Giles c S K Warne b S R Clark 23 M J Hoggard c S K Warne b S R Clark 8 S J Harmison c G D McGrath b S R Clark 13 J M Anderson not out 4 Extras 31 Total all out 370 (100.1 ovs) |
Voor Paul Collingwood moet 2006 toch wel gelden als het jaar van de absolute doorbraak. In glanzende vorm afgelopen zomer tegen Pakistan en Sri Lanka en dat zet hij gewoon voort tegen Australië. Vorige week hield hij zich al prachtig staande en hopelijk kan hij nu zijn eerste Ashes-century maken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:27 schreef Chillmeister het volgende:
266-3 niet slecht, maar ze moeten echt een hoge score hier om iets te kunnen doen.
draw is van absoluut belang. Als Engeland verliest dan is de Ashes zo goed als over.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:58 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Voor Paul Collingwood moet 2006 toch wel gelden als het jaar van de absolute doorbraak. In glanzende vorm afgelopen zomer tegen Pakistan en Sri Lanka en dat zet hij gewoon voort tegen Australië. Vorige week hield hij zich al prachtig staande en hopelijk kan hij nu zijn eerste Ashes-century maken.
Voor Engeland is het verder vooral van belang dat Pietersen nu niet zijn wicket in de ochtend weggooit. Als hij een hoge score maakt in zijn gebruikelijke tempo, krijgt Engeland misschien een buitenkans om druk te zetten op de Australiërs. De pitch lijkt volgens mij geschapen voor een draw, maar je weet maar nooit in het cricket. Vanavond maar weer highlights kijken.
wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Cricketquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:00 schreef Damzkieee het volgende:
Iemand voor mij een mooie link met de regels in het kort, liefst in het Nederlands?
Fascinerende sport, ik snap er alleen geen donder van
http://www.kncb.nl/images/stories/kncb/promotie/uitlegcricket.pdfquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:00 schreef Damzkieee het volgende:
Iemand voor mij een mooie link met de regels in het kort, liefst in het Nederlands?
Fascinerende sport, ik snap er alleen geen donder van
Ik vind het een goede zaak dat Engeland hetzelfde team heeft opgesteld als in de eerste Test. Als je meteen gaat wisselen kan dat nooit goed zijn voor het zelfvertrouwen van de spelers. Daarnaast heeft Panesar de eerste drie dagen helemaal niks te zoeken op deze vlakke pitch. Warne kan misschien nog gebruik maken van de voetstappen van de fastbowlers om spin te krijgen. Ik hoop dat Engeland er in slaagt om morgen de hele dag te batten en in ieder geval boven de 450 runs komt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 02:58 schreef Dwersdriever het volgende:
Heb het eerste stuk zitten kijken in de Ierse pub. Alom onbegrip over het feit dat Engeland Panesar niet in de opstelling heeft. De Engelsen spelen net als Australië met een ongewijzigde ploeg. Het wicket lijkt een battingparadijs.
Daarmee illustreer je denk ik terecht dat Engeland de wedstrijd vooral niet wil verliezen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:35 schreef dwerg het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Panesar de eerste drie dagen helemaal niks te zoeken op deze vlakke pitch. Warne kan misschien nog gebruik maken van de voetstappen van de fastbowlers om spin te krijgen.
2005 hadden ze de eerste test ook flink verloren. We zullen pas na de uitslag van deze test zien hoe het verder zal gaanquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:19 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Engeland was zo succesvol in 2005 omdat ze durfden de Australiërs uit te dagen en aan te vallen. Voorlopig proef ik tijdens deze tour vooral defensieve tactieken.
Dat klopt. Maar de houding die ze toen in de tweede test toonden, en het mazzeltje van de blessure van McGrath, is nu niet zichtbaar. Ze maakten gehakt van Jason Gillespie en zetten daarmee de toon voor de rest van de serie.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:25 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
2005 hadden ze de eerste test ook flink verloren. We zullen pas na de uitslag van deze test zien hoe het verder zal gaan
De World Cup begint dan ook al op 4 maart. 't Wordt een drukke winter voor de cricketers.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:35 schreef Dwersdriever het volgende:
De Ashes worden dit jaar wel een beetje afgeraffeld.
Australië - Nederland wordt een mooie veegpartijquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:08 schreef dwerg het volgende:
[..]
De World Cup begint dan ook al op 4 maart. 't Wordt een drukke winter voor de cricketers.
1ste inning. 1813 all out, halve dag werk.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:31 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Australië - Nederland wordt een mooie veegpartij
Volgens mij wordt het tijd voor een Centraal Cricket Topic. Jouw vrees dat je alleen tegen jezelf zou zitten kletsen is niet bewaarheid.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:16 schreef dwerg het volgende:
Zo, dit wordt weer een lekker rustig topic waar ik tegen mezelf kan ouwehoeren.
Ik ben afgelopen zomer bij Nederland - Sri Lanka geweest en dat was inderdaad zo'n veegpartij.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:31 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Australië - Nederland wordt een mooie veegpartij
Het valt inderdaad mee.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:55 schreef Dwersdriever het volgende:
Volgens mij wordt het tijd voor een Centraal Cricket Topic. Jouw vrees dat je alleen tegen jezelf zou zitten kletsen is niet bewaarheid.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | A N Cook c A C Gilchrist b S R Clark 27 I R Bell c and b B Lee 60 P D Collingwood c A C Gilchrist b S R Clark 206 K P Pietersen run out 158 A Flintoff not out 38 G O Jones c D R Martyn b S K Warne 1 A F Giles not out 27 Extras 20 Total for 6 551 (168.0 ovs) |
Dat is juist leuk. Tevens elk veld is niet hetzelfde. Zo kan je bijvoorbeeld bij het bowlen veel spin generen op de ene terwijl een andere juist beter is voor degene die snel kan bowlen etcquote:Op zaterdag 2 december 2006 16:12 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom doen ze die wedstrijden in 5 verschillende steden? Dat is toch helemaal niet handig??
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | M L Hayden c G O Jones b M J Hoggard 12 R T Ponting c G O Jones b M J Hoggard 142 D R Martyn c I R Bell b M J Hoggard 11 M E K Hussey b M J Hoggard 91 M J Clarke not out 30 A C Gilchrist not out 13 Extras 9 Total for 5 312 |
Hoi dwerg.quote:Op zondag 3 december 2006 09:28 schreef dwerg het volgende:
Hoi Liejannuh.Jij was toch in de SCG geweest?
Ik heb vannacht nog de samenvatting zitten kijken. Heerlijk ontspannend.quote:Op derde dag nam Australië het initiatief over van Engeland. Ricky Ponting scoorde 142 runs, zijn 33e century in Test-cricket. Ponting en Mike Hussey (91) legden een partnership van 192 rus op de mat. De Engelse bowler Matthew Hoggard pakte alle wickets van de dag, de wickets van Ponting en Hussey na de thee. Daarmee zorgde hij ervoor dat de wedstrijd nog alle kanten op kan. Het is voor de Engelsen noodzakelijk dat ze morgen de staart van de Aussies zo snel mogelijk oprollen, om de follow on nog te forceren.
Na de derde dag:
[ code verwijderd ]
De samenvatting begint vanavond al om kwart voor 12 op BBC2.
toen ik 6 was ben in begonnen. Maar ben toen na een jaartje gestopt. Niemand kan bowlen, niemand kon batten en niemand kon vangen op zo'n leeftijd. Dus ik vond er niks aan, maar ik denk dat ik te vroeg begonnen was.quote:Op zondag 3 december 2006 15:08 schreef ScudRaket het volgende:
Leuk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in cricket. Ben ik de enige die het daadwerkelijk gespeeld heeft?
Nee hoor. Kijk eens in m'n fotoboek.quote:Op zondag 3 december 2006 15:08 schreef ScudRaket het volgende:
Ben ik de enige die het daadwerkelijk gespeeld heeft?
Ah kijk aanquote:
Eeuhquote:Op zondag 3 december 2006 15:08 schreef ScudRaket het volgende:
Leuk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in cricket. Ben ik de enige die het daadwerkelijk gespeeld heeft?
Wat een onvoorstelbare afgang. Ik heb vanmorgen in de file met verbijstering naar de radio geluisterd.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:09 schreef Chillmeister het volgende:
The Ashes zijn nu zo goed als over
Kon het niet geloven. Ik kom op werk (ik begin namelijk vroeg) zet sky sports op tv en zie ineens dat Engeland all out is voor 129!! Gisteren waren ze nog 59-1quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:21 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Wat een onvoorstelbare afgang. Ik heb vanmorgen in de file met verbijstering naar de radio geluisterd.
Ik kreeg al een beetje het vermoeden dat er iets opmerkelijks aan de hand was in de wedstrijd, want de site van Cricinfo wilde vanmorgen toen ik de computer aanzette niet laden. Op de site van de BBC zag ik toen het nieuws. In de auto kan ik BBC Radio Four ontvangen en daar werd het hele drama me pas écht duidelijk. Jonathan Agnew klonk alsof hij nog even het einde van de wedstrijd wilde afwachten alvorens hij met een strop om zijn nek van een stoel zou springen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:37 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
Kon het niet geloven. Ik kom op werk (ik begin namelijk vroeg) zet sky sports op tv en zie ineens dat Engeland all out is voor 129!! Gisteren waren ze nog 59-1
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A N Cook c A C Gilchrist b S R Clark 9 I R Bell run out 26 P D Collingwood not out 22 K P Pietersen b S K Warne 2 A Flintoff c A C Gilchrist b B Lee 2 G O Jones c M L Hayden b B Lee 10 A F Giles c M L Hayden b S K Warne 0 M J Hoggard b S K Warne 4 S J Harmison lbw b G D McGrath 8 J M Anderson lbw b G D McGrath 1 Extras 11 Total all out 129 (73.0 ovs ) |
1 2 3 4 5 6 7 8 | M L Hayden c P D Collingwood b A Flintoff 18 R T Ponting c A J Strauss b A F Giles 49 M E K Hussey not out 61 D R Martyn c A J Strauss b A Flintoff 5 M J Clarke not out 21 Extras 7 Total for 4 168 (32.5 ovs) |
Gevalletje ball-watching van Bell. Hoe dom.quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:16 schreef ScudRaket het volgende:
BTW al de tweede runout deze wedstrijd. Dat kan op dit niveau niet
Valt dat even mee, ik kan wel iets toevoegen! Vanavond ook op de Nederlandse televisie aandacht voor cricket.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:22 schreef XL het volgende:
Ik zet de fipo, veel meer zal ik niet toe te voegen hebben. Ik lees echter graag mee.
Ik heb dat een keer besproken met Toine van Peperstraten van Studio Sport. Die beweerde een paar jaar geleden dat de kosten voor de uitzendrechten voor Nederland veel te hoog lagen voor Studio Sport. Er schijnt vooral door satellietkanalen gericht op Aziaten in Europa behoorlijk geboden te worden op de uitzendrechten voor het continent.quote:Op maandag 11 december 2006 23:13 schreef kassenbouwer het volgende:
Wanneer komt cricket nou een keer op de Nederlandse televisie? Wordt het WK ook uitgezonden?
Eigenlijk op zich vreemd dat zo'n cricketorganisatie (of wie het ook regelt) Nederland hetzelfde behandeld als Engeland, Azië etc. Ze zouden juist de rechten voor een appel en een ei aan Nederland moeten verkopen. Zie het als ontwikkelingswerk. Want dat de doelgroep niet zo groot is, is natuurlijk ook mede omdat je het nooit op televisie ziet.quote:Op maandag 11 december 2006 23:19 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer besproken met Toine van Peperstraten van Studio Sport. Die beweerde een paar jaar geleden dat de kosten voor de uitzendrechten voor Nederland veel te hoog lagen voor Studio Sport. Er schijnt vooral door satellietkanalen gericht op Aziaten in Europa behoorlijk geboden te worden op de uitzendrechten voor het continent.
De doelgroep is natuurlijk niet zo groot, dus is er ook niet veel budget voor.
De BBC zendt overigens highlights uit van de World Cup, maar het is natuurlijk mooier om complete wedstrijden te kijken. Wij hebben op de club Sky Sports, erg gezellig om met een groep naar een wedstrijd te kijken, of ik kijk thuis op internet via sopcast of tvu. Heb zondag nog Pakistan - West-Indies zitten kijken op die manier.
Absoluut niet. De cricketwereld zit vol met spelers die rond die leeftijd zijn begonnen. Ikzelf ook en ik heb het uiteindelijk toch tot het tweede niveau in Nederland geschopt. De concurrentie met mensen die vanaf kind af aan spelen is natuurlijk niet makkelijk, maar met hard werk kun je best een eind komen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:28 schreef kassenbouwer het volgende:
Maar stel je bent 22, is het dan al weer te laat om te zijn begonnen met cricket?
Naaldwijk in het Westland.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:18 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Absoluut niet. De cricketwereld zit vol met spelers die rond die leeftijd zijn begonnen. Ikzelf ook en ik heb het uiteindelijk toch tot het tweede niveau in Nederland geschopt. De concurrentie met mensen die vanaf kind af aan spelen is natuurlijk niet makkelijk, maar met hard werk kun je best een eind komen.
Waar woon je ergens?
Niet echt verrassend, met zo'n nick.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:11 schreef kassenbouwer het volgende:
Naaldwijk in het Westland.
Ja, Madestein is wel te doen. Maar graag hoor ik van Dwerg (of iemand anders) wat dan de leuke clubs zijn en welke nietquote:Op dinsdag 12 december 2006 17:57 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb me er een paar jaar geleden (toen ik net terug was uit Australie) in verdiept en er zit volgens mij een cricketclub bij Madestein en anders moet je richting Rotterdam.
Dwerg weet dan wel weer wat de leuke clubs zijn en wat niet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | M L Hayden c G O Jones b M J Hoggard 24 R T Ponting lbw b S J Harmison 2 M E K Hussey not out 74 M J Clarke c and b S J Harmison 37 A Symonds c G O Jones b M S Panesar 26 A C Gilchrist c I R Bell b M S Panesar 0 S K Warne c G O Jones b M S Panesar 25 B Lee lbw b M S Panesar 10 S R Clark b S J Harmison 3 G D McGrath c A N Cook b S J Harmison 1 Extras 5 Total all out 244 (71.0 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A N Cook c J L Langer b G D McGrath 15 I R Bell c A C Gilchrist b B Lee 0 P D Collingwood c M L Hayden b G D McGrath 11 K P Pietersen c A Symonds b B Lee 70 A Flintoff c S K Warne b A Symonds 13 G O Jones c J L Langer b A Symonds 0 S I Mahmood c A C Gilchrist b S R Clark 10 M J Hoggard c M L Hayden b S K Warne 4 S J Harmison c B Lee b S R Clark 23 M S Panesar not out 16 Extras 11 Total all out 215 ( 64.1 overs ) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | M L Hayden c P D Collingwood b M S Panesar 92 R T Ponting c G O Jones b S J Harmison 75 M E K Hussey c G O Jones b M S Panesar 103 M J Clarke not out 135 A Symonds c P D Collingwood b M S Panesar 2 A C Gilchrist not out 102 Extras 18 Total for 5 527 (112 overs) |
Ik denk dat je te hard door draaitdtdtdtd!quote:Op zondag 17 december 2006 00:12 schreef popolon het volgende:
Ik zie dat je ook de stats bekijkt dwerg.
Zeg is baseball niks voor jou of draaf ik dan te hard door?
Ja, baseball is niks voor mij.quote:Op zondag 17 december 2006 00:12 schreef popolon het volgende:
Zeg is baseball niks voor jou of draaf ik dan te hard door?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | A N Cook c A C Gilchrist b G D McGrath 116 I R Bell c J L Langer b S K Warne 87 P D Collingwood c A C Gilchrist b S R Clark 5 K P Pietersen not out 37 M J Hoggard b G D McGrath 0 A Flintoff not out 2 Extras 18 Total for 5 265 (96.0 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A N Cook c A C Gilchrist b G D McGrath 116 I R Bell c J L Langer b S K Warne 87 P D Collingwood c A C Gilchrist b S R Clark 5 K P Pietersen not out 60 M J Hoggard b G D McGrath 0 A Flintoff b S K Warne 51 G O Jones run out 0 S I Mahmood lbw b S R Clark 4 S J Harmison lbw b S K Warne 0 M S Panesar b S K Warne 1 Extras 26 Total all out 350 (122.2 ovs) |
Ook opvallend:quote:Australia's star spinner Shane Warne has announced he will retire from international cricket after the Ashes. Warne, 37, is one wicket away from becoming the first bowler in Test history to claim 700 wickets, with the fourth Test starting on 26 December.
quote:The fourth Ashes Test takes place on Warne's home turf, the Melbourne Cricket Ground, and is expected to break the previous attendance records of 90,800 for a single day and 350,354 for the whole match.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A N Cook c A C Gilchrist b B Lee 11 I R Bell lbw b S R Clark 7 P D Collingwood c R T Ponting b B Lee 28 K P Pietersen c A Symonds b S K Warne 21 A Flintoff c S K Warne b S R Clark 13 C M W Read c R T Ponting b S K Warne 3 S I Mahmood c A C Gilchrist b G D McGrath 0 S J Harmison c M J Clarke b S K Warne 7 M S Panesar c A Symonds b S K Warne 4 M J Hoggard not out 9 Extras 6 Total all out 159 (74.2 overs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | M L Hayden c C M W Read b S I Mahmood 153 B Lee c C M W Read b A Flintoff 0 R T Ponting c A N Cook b A Flintoff 7 M E K Hussey b M J Hoggard 6 M J Clarke c C M W Read b S J Harmison 5 A Symonds not out 154 A C Gilchrist c P D Collingwood b S I Mahmood 1 S K Warne not out 4 Extras 15 Total for 7 372 (96.0 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | M L Hayden c C M W Read b S I Mahmood 153 B Lee c C M W Read b A Flintoff 0 R T Ponting c A N Cook b A Flintoff 7 M E K Hussey b M J Hoggard 6 M J Clarke c C M W Read b S J Harmison 5 A Symonds c C M W Read b S J Harmison 156 A C Gilchrist c P D Collingwood b S I Mahmood 1 S K Warne not out 40 S R Clark c C M W Read b S I Mahmood 8 G D McGrath c I R Bell b S I Mahmood 0 Extras 16 Total all out 419 (108.3 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A N Cook b S R Clark 20 I R Bell lbw b G D McGrath 2 K P Pietersen b S R Clark 1 P D Collingwood c J L Langer b B Lee 16 A Flintoff lbw b S R Clark 25 C M W Read not out 26 S I Mahmood lbw b S K Warne 0 S J Harmison lbw b S K Warne 4 M S Panesar c M J Clarke b B Lee 14 M J Hoggard b B Lee 5 Extras 17 Total all out 161 (65.5 ovs) |
Dat is op zich een leuke aanleiding om toch nog te kijken. Mijn interesse in de serie is echter wel grotendeels weg. Ben vooral de wedstrijden tussen India en Zuid-Afrika aan het volgen, waar morgen een fascinerende derde test van start gaat. Omdat dit qua tijdzone wat meer lijkt op 'ons' is het ook mogelijk dit via wat linkjes live te volgen zonder dat mijn hele nachtrust eraan gaat.quote:Op maandag 1 januari 2007 12:46 schreef dwerg het volgende:
Morgen begint de vijfde en laatste Test, en ook Australische batsman Justin Langer heeft aangegeven dat het zijn laatste Test wordt. Naast Shane Warne en Glenn McGrath is hij dus de derde speler van Australië die in Sydney afscheid neemt van Testcricket.
1 2 3 4 5 6 7 8 | A N Cook c A C Gilchrist b S R Clark 20 I R Bell b G D McGrath 71 K P Pietersen c M E K Hussey b G D McGrath 41 P D Collingwood not out 25 A Flintoff not out 42 Extras 6 Total for 4 234 (80.0 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A N Cook c A C Gilchrist b S R Clark 20 I R Bell b G D McGrath 71 K P Pietersen c M E K Hussey b G D McGrath 41 P D Collingwood c A C Gilchrist b G D McGrath 27 A Flintoff c A C Gilchrist b S R Clark 89 C M W Read c A C Gilchrist b B Lee 2 S I Mahmood c M L Hayden b B Lee 0 S J Harmison lbw b S R Clark 2 M S Panesar lbw b S K Warne 0 J M Anderson not out 0 Extras 10 Total all out 291 (103.4 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 | M L Hayden c P D Collingwood b S J Harmison 33 R T Ponting run out 45 M E K Hussey not out 37 M J Clarke c C M W Read b S J Harmison 11 A Symonds not out 22 Extras 14 Total for 4 188 (55.0 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | M L Hayden c P D Collingwood b S J Harmison 33 R T Ponting run out 45 M E K Hussey c C M W Read b J M Anderson 37 M J Clarke c C M W Read b S J Harmison 11 A Symonds b M S Panesar 48 A C Gilchrist c C M W Read b J M Anderson 62 S K Warne st C M W Read b M S Panesar 71 B Lee c C M W Read b A Flintoff 5 S R Clark c K P Pietersen b S I Mahmood 35 G D McGrath not out 0 Extras 20 Total all out 393 (96.3 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | A N Cook c A C Gilchrist b B Lee 4 I R Bell c A C Gilchrist b B Lee 28 K P Pietersen not out 29 P D Collingwood c M L Hayden b S R Clark 17 A Flintoff st A C Gilchrist b S K Warne 7 M S Panesar not out 0 Extras 5 Total for 5 114 (42.0 ovs) |
Yep....it's a whitewash...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:12 schreef Piet_Veerman het volgende:
Pietersen na 2 minuten batten vandaag al weg. Wat dus in feite de 5-0 betekent.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A N Cook c A C Gilchrist b B Lee 4 I R Bell c A C Gilchrist b B Lee 28 K P Pietersen c A C Gilchrist b G D McGrath 29 P D Collingwood c M L Hayden b S R Clark 17 A Flintoff st A C Gilchrist b S K Warne 7 M S Panesar run out 0 C M W Read c R T Ponting b B Lee 4 S I Mahmood b G D McGrath 4 S J Harmison not out 16 J M Anderson c M E K Hussey b G D McGrath 5 Extras 9 Total all out 147 (58.0 ovs) |
Bedankt voor de tips!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:05 schreef dwerg het volgende:
Hermes DVS - Schiedam Gezellige club, ook lagere teams.
VCC - Voorburg Leuke club.
Concordia - Delft Erg kleine club, bestaan jullie nog, just me?
VOC - Rotterdam (naast Zestienhoven) Mét bierteam.
De Haagse clubs zijn niet gezellig.
Het wordt in Nederland ook al op bescheiden schaal gespeeld. Een competitie tussen de teams uit de hoofdklasse met een finale zou wellicht ook voor Studio Sport interessant kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:57 schreef Piet_Veerman het volgende:
Erg leuk trouwens zo'n Twenty20 wedstrijd, prima manier om het cricket te promoten.
omdat het arrogante balletjes zijn vaak. en gewoon wat sociale skills missen...om het zo maar is te stellenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:48 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips!
Ik ben misschien een beetje een noob op cricketvereniginggebied, maar waarom zijn de Haagse clubs niet gezellig?
VCC?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:40 schreef kweek89 het volgende:
ben 17 en cricket alweer euh...sinds 1998 dus volgend jaar 10 jaar![]()
speel op redelijk niveau en hoop volgend jaar hoofdklasse debut te maken
en ga in september voor 9 maanden naar Australie om te cricketen...so far me
welke club speel je ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:48 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
VCC?
Daar ken ik wel een aantal mensen. Leuke club. Heb de afgelopen jaren ook een aantal keren tegen VCC 1 en 2 gespeeld. Ben nog uitgevangen door Tim de Leede![]()
Wel stoer om negen maanden in Australië te gaan cricketen. Waar ga je naartoe?
Ik ben nooit verder gekomen dan wat trainingen in Nieuw-Zeeland en dat was alleen maar omdat ik er toch al op vakantie was.
Quick Nijmegen. Wij speelden het afgelopen jaar in de andere Overgangsklasse.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:03 schreef kweek89 het volgende:
[..]
welke club speel je ?
speel in het tweede op dit moment.
Melbourne of Brisbane, gaan we nog even precies plannen, ligt een beetje aan of ik in de buurt van Le Loux blijf of echt in mijn 1tje ga.
super veel zin in, eerst ff eindexamen doen en geld verdienen![]()
Klinkt als een prachtig avontuur. Hou ons hier vooral op de hoogte van je avonturen down under. Maar eerst nog een nieuw seizoen natuurlijk :-)quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:35 schreef kweek89 het volgende:
waarsch. bij zijn club
aah dan ken je Mark Wever !
ik sta regelmatig als een Wever in de Cricket omdat mijn achternaam maar 1 letter verscheelt en de duitste vertaling er van is
uitgevangen door Tim? heb je dus ook voor andere club gespeeld?
Nixon is hartstikke oud. Dan toch maar Read. Over wicketkeepers gesproken: waarom gaat Atse Buurman niet naar het WK?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:40 schreef kweek89 het volgende:
hey!
en wie moet er keepen in tests? Nixon is een short-term ODI oplossing...
Davies is een talent maar nog te jong...dus dan toch maar Read?
Hussey is de sleutel. Dat wicket moet Engeland veroveren, want Australië nadert de overwinning.quote:
Ik heb je raad opgevolgd en een mailtje naar de secretaris gestuurd voor meer info over een proeftraining!quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:45 schreef kweek89 het volgende:
[..]
omdat het arrogante balletjes zijn vaak. en gewoon wat sociale skills missen...om het zo maar is te stellen
Voorburg is super gezellig haha![]()
Het valt mee. Ed Joyce staat vandaag gewoon in de opstelling voor Engeland. De commentatoren vanmorgen op de radio meldden wel dat er veel druk op zijn schouders ligt vandaag.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:30 schreef kweek89 het volgende:
zal Joyce zijn laatste wedstrijd wel zijnhelaas, mag hij weer 4 jaar wachten op Ierland.
114/8, ik voel een nieuwe nederlaag aankomen voor Engeland. Joyce met 47 wel de enige scorende batsman.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:08 schreef kweek89 het volgende:
Joyce op 29, raakt ze gemmideld, maar! hij blijft wel staan
Ik heb alleen nog steeds geen antwoord gehad van de secretaris. Checken ze hun mail daar één keer in de twee weken?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:30 schreef kweek89 het volgende:
zal Joyce zijn laatste wedstrijd wel zijnhelaas, mag hij weer 4 jaar wachten op Ierland.
Hussey is wel een beetje speciaal hé? jammer dat hij zo oud al is
haha goed bezig Kassenbouwer !![]()
Kom anders gezellig in Nijmegen spelen. Stukje rijden misschien, maar wij geven wel antwoordquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:20 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog steeds geen antwoord gehad van de secretaris. Checken ze hun mail daar één keer in de twee weken?
Haha! Ja, Nijmegen ligt iets uit de richting...quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Kom anders gezellig in Nijmegen spelen. Stukje rijden misschien, maar wij geven wel antwoord![]()
Heerlen heeft ook een leuke cricketclub als je nog wat meer kilometers wil maken. Daar speelt de zoon van de Australische cricketlegende Rodney Marsh. Die heeft daar vorig jaar hoogstpersoonlijk de eerste bal gegooid op hun nieuwe veld.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:17 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Haha! Ja, Nijmegen ligt iets uit de richting...
Cricketlegendes zeggen me (nog) niks eigenlijk!quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:22 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Heerlen heeft ook een leuke cricketclub als je nog wat meer kilometers wil maken. Daar speelt de zoon van de Australische cricketlegende Rodney Marsh. Die heeft daar vorig jaar hoogstpersoonlijk de eerste bal gegooid op hun nieuwe veld.
Vanwege activiteiten op ons eigen terrein speelden wij dit jaar onze thuiswedstrijd tegen Hilversum op hun terrein.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:27 schreef kweek89 het volgende:
Heerlen uit altijd lastig(geen idee overgins nooit geweest, wil ik zo houden... vind PSV Eindhoven al een mijl op zeven, al pakt die pitch wel spin die ik nog nooit gezien heb...kan ook aan mijn dag liggen)
Ik heb hier thuis ook nog een dvd met de titel "438, the greatest one-day game" (de kenners weten natuurlijk welke wedstrijd). Toen ik in Zuid-Afrika was vorig jaar toen die wedstrijd gespeeld werd, was het hele land in rep en roer. Later heb ik toen maar die dvd gekocht om het allemaal nog eens goed op me te laten inwerken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:33 schreef kweek89 het volgende:
ik zie niks hoor
www.cricinfo.com heb ik veel cricket facts geleerd...
Eat That Canucks! Stick to Hockey!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef kweek89 het volgende:
Canada 200 all out (44.0 overs)
The Netherlands 201-2 (35.0 overs)
Behalve als je de bowler van dienst bentquote:Schotland heeft op de laatste bal van Ierland gewonnen vandaag, chasing 280!
ze hadden er 10 per over nodig in de laatste 15, en dat lukte ze met 4 wickets in hand, that's what's cricket is all about![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | M B Loye c N W Bracken b G D McGrath 29 I R Bell c A C Gilchrist b G D McGrath 51 A Flintoff lbw b C L White 3 10 0 0 A J Strauss c S R Clark b N W Bracken 26 J W M Dalrymple run out 30 P A Nixon c B J Hodge b S W Tait 4 R S Bopara not out 7 L E Plunkett not out 10 Extras 25 Total for 7 292 (50.0 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | M L Hayden c J W M Dalrymple b S I Mahmood 51 B J Hodge b S I Mahmood 1 M J Clarke c P A Nixon b L E Plunkett 18 A Symonds retd hurt 39 M E K Hussey b R S Bopara 6 C L White c P A Nixon b A Flintoff 13 N W Bracken b M S Panesar 21 S R Clark not out 15 G D McGrath lbw b L E Plunkett 1 S W Tait run out 11 Extras 24 Total for 9 200 (38.5 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | M P Vaughan b S E Bond 0 I R Bell c S B Styris b S E Bond 12 A J Strauss b S B Styris 55 P D Collingwood b S E Bond 106 A Flintoff c J E C Franklin b S E Bond 17 J W M Dalrymple not out 29 P A Nixon b M R Gillespie 0 L E Plunkett not out 15 Extras 10 Total for 7 270 (50.0 ovs) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | S P Fleming c P A Nixon b A Flintoff 106 149 11 0 P G Fulton c I R Bell b L E Plunkett 12 30 1 0 R L Taylor run out 25 27 1 0 S B Styris c M S Panesar b P D Collingwood 16 20 0 0 J D P Oram c P A Nixon b L E Plunkett 5 7 1 0 B B McCullum b L E Plunkett 2 6 0 0 D L Vettori c M P Vaughan b P D Collingwood 10 7 2 0 J E C Franklin not out 22 12 3 0 S E Bond not out 8 10 0 0 Extras 15w 1b 3lb 19 Total for 8 256 (50.0 ovs) |
Al een paar weken. Engeland heeft nipt verloren.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Zijn die Ashes nou nog niet afgelopen?
Misschien is een andere titel een goed idee. Ik zal eens overleggen met de blauwen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Oke (ik volg cricket verder niet maar zie telkens het topic The Ashes voorbij komen, dus daarom vroeg ik het me af)
quote:Netherlands ensured they finished in third place with a six-run victory over Ireland in the gloom at Nairobi Gymkhana. A late start because of overnight rain meant the game finished in virtual darkness as both sides agreed to play through to the death, and the ask of 14 off the final over proved just too much.
Netherlands started the day needing to win and hope that their run-rate would be good enough to see them past Kenya and Canada (assuming Canada had won). Stuck in on a drying track, Darron Reekers set them on their way to 260 for 7 with 104 off 83 balls, building the platform for Eric Szwarczynski to smack runs in the closing overs. William Porterfield (84) and Eoin Morgan (94), two of the tournament's leading batsmen, looked to have won the game as they took Ireland to 195 for 1, needing 65 off the last ten overs. But Porterfield's dismissal triggered a flurry of wickets and for the fourth time in the tournament Ireland failed within touching distance of the winning line.
En met succes zo te lezen :-)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:01 schreef dwerg het volgende:
[..]
Misschien is een andere titel een goed idee. Ik zal eens overleggen met de blauwen.
Ik hoop wel dat er nog wat flitsen van het WK te zien zullen zijn bij Studio Sport. Maar dat zal wel niet...quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:37 schreef Dwersdriever het volgende:
Het Nederlands Elftal is overigens derde geworden in de World Cricket League. In een spannende wedstrijd werd van Ierland gewonnen, maar omdat de resultaten in de andere wedstrijden niet meezaten, was een finaleplaats niet meer mogelijk. Toch een mooi resultaat in de voorbereiding op de World Cup.
[..]
Wat een waanzinnig vermakelijke wedstrijd, waarin beide teams een paar keer het voordeel hadden. Ik heb er via een stream naar kunnen kijken en Collingwood was inderdaad geniaal. De twee boundaries in de laatste over van Shane Watson waren vitaal. Goede cameo van Paul Nixon ook, met zoveel druk op je schouders.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:11 schreef Piet_Veerman het volgende:
Engeland heeft nog 25 runs nodig uit 19 ballen om Australie in de 1e finale ODI te verslaan, 4 wickets in hand. Spannend.![]()
En Engeland wint! Collingwood zorgt voor de laatste run, die stond lekker te batten zeg.
Inderdaad, ik had de hoop allang opgegeven toen Engeland 3 vroege wickets verloor.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:38 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Wat een waanzinnig vermakelijke wedstrijd, waarin beide teams een paar keer het voordeel hadden.
Ik hoor het ze nog zeggen een paar weken geleden: "We hebben meer tegenstand nodig, want hier worden we niet beter van."quote:Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Dwersdriever het volgende:
Wat een afgang voor de Aussies :-)
Daar hebben ze toch gelijk in gehadquote:Op zondag 11 februari 2007 12:45 schreef Piet_Veerman het volgende:
[..]
Ik hoor het ze nog zeggen een paar weken geleden: "We hebben meer tegenstand nodig, want hier worden we niet beter van."![]()
De commentatoren van Channel 9 hadden het daar vandaag ook uitgebreid over. Ze zien hoe Liam Plunkett met fantastisch swing-bowling precies laat zien wat Steve Harmison de hele toer ontbeerde, hoe Sajid Mahmood goed staat de bowlen, hoe wicketkeeper Paul Nixon zijn ploeg omhoogtrekt met non-stop motivatie (de Aussies haten hem nu al), hoe Monty Panesar variatie en enthousiasme in het team brengt.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:11 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch gelijk in gehad
Waarom speelden de Engelsen niet zo tijdens de Ashes?
http://link.brightcove.co(...)73429/bctid494918515quote:Op maandag 12 februari 2007 14:00 schreef kweek89 het volgende:
vast wel en anders gewoon posten!
Hij staat gewoon op Cricinfo, dus de bron zal in beide gevallen dezelfde zijn :-)quote:Op maandag 26 februari 2007 15:00 schreef kweek89 het volgende:
ik begin het een beetje eng te vinden dat jij die link hebt, terwijl diezelfde link zojuist over de VCC mail ook binnekomt....
en als ik geen eindexamen had gedaan, had ik zeker overwogen om naar de Caribbean te reizen![]()
Een reisje naar een Caribisch eiland is nooit verkeerd. Maar wat denken de kenners wat Nederland gaat doen? Geen schijn van kans tegen Zuid-Afrika en Australië neem ik aan?quote:Op maandag 26 februari 2007 15:00 schreef kweek89 het volgende:
ik begin het een beetje eng te vinden dat jij die link hebt, terwijl diezelfde link zojuist over de VCC mail ook binnekomt....
en als ik geen eindexamen had gedaan, had ik zeker overwogen om naar de Caribbean te reizen![]()
Yep. Ik betaal me wel scheel aan abonnementskosten, maar dan heb je ook wat.quote:
Nee. Nooit gedaan ook.quote:
Met de World Cup zijn er weer highlights. Wie weet is het een voorbode van de terugkeer van het cricket op de publieke omroep, maar dat duurt nog wel een paar jaar.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:39 schreef CurtlyAmbrose het volgende:
Heeft iemand een idee wanneer er weer eens wat cricket op de BBC te zien is?
Naar de samenvattingen van Australië vs Engeland heb ik met veel plezier gekeken.
Een fiks aantal jaren geleden zond de BBC de testmatches uit en de eendagswedstrijden, smullen was dat.
Hopelijk keren deze tijden weer snel terug.
En die wedstrijden van Nederland zijn dus straks niet te volgen op de BBC?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:57 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Met de World Cup zijn er weer highlights. Wie weet is het een voorbode van de terugkeer van het cricket op de publieke omroep, maar dat duurt nog wel een paar jaar.
Goede keuze, Curtly!
De BBC heeft highlights, geen live-wedstrijden. Die zijn op Sky te zien inderdaad. En in continentaal Europa op Ary Digital, vertelde iemand me gisteren. Als je een beetje rondkijkt, zijn veel wedstrijden wel via internet te kijken, al dan niet tegen een kleine vergoeding.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:01 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
En die wedstrijden van Nederland zijn dus straks niet te volgen op de BBC?
Waar wel (Sky kom ik tegen in dit forum)? En is dat misschien te streamen?
Mail naar de NOS verstuuurd!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:55 schreef ScudRaket het volgende:
Ik hoop dat SS er wat aandacht aan besteedt. Al is het maar 5 minuten per wedstrijd.
Nederland oefent vanmiddag tegen India. Wedstrijd is live te zien te op Sky Sports.quote:
Niet bepaald een lekker begin. Jonkman begint met 6 no balls in de eerste over.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:17 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nederland oefent vanmiddag tegen India. Wedstrijd is live te zien te op Sky Sports.
Eigenlijk zouden er voor een "ontwikkelingsland" qua cricket als Nederland wat uitzonderingen gemaakt moeten worden om de sport hier wat populairder te maken. Gratis beelden voor de NOS, gratis streams...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:55 schreef kweek89 het volgende:
hij is nog jong!
iemand een stream?! illegaal whatever...(mods komen hier toch nauwlijks)
quote:Geachte heer
Dank u voor uw e-mail. De NOS zendt samenvattingen uit van de wedstrijden van
het Nederlands team tegen Zuid-Afrika en Schotland.
Met vriendelijke groet,
N. Kosterman
NOS Publieksvoorlichting
Grappig dat hij ook nog Erik van Muiswinkel aanhaaltquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:47 schreef Dwersdriever het volgende:
De Financial Times heeft een groot verhaal over het Nederlandse cricket. Geschreven door Simon Kuper, die ook veel voor Hard Gras schrijft. Hij is een Engelstalige journalist die in Nederland is opgegroeid.
http://www.ft.com/cms/s/bce4de52-cb20-11db-b436-000b5df10621.html
En een fijne sneer naar Luuk van Troost :-) 'Geen goede cricketer en sociaal niet erg vaardig'quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:30 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Grappig dat hij ook nog Erik van Muiswinkel aanhaalt
Van Muiswinkel dus die cabaretier en wie zou dan die hockeyer zijn?quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:30 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Grappig dat hij ook nog Erik van Muiswinkel aanhaalt
Ik vind deze stukjes eigenlijk veel grappiger:quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:48 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
En een fijne sneer naar Luuk van Troost :-) 'Geen goede cricketer en sociaal niet erg vaardig'
quote:It (cricket) didn’t land on propitious soil. The Dutch summer is even shorter here than the English one, and Dutch clay is so soggy that cricket here can only be played on matting wickets or Astroturf. This means that even 14-year-olds can bounce balls at your head. At the most pathetic levels of Dutch cricket, many batsmen wear helmets.(FT)
quote:And increasingly since about 1990, Dutch cricket has been played by poor Asian immigrants. When these dockworkers and cleaners meet Hague bankers, both sides presume (often correctly) that the other is cheating.(FT)
Geen idee, ik weet wel dat Cédric van der Gun (die voetballer) uit een Haags cricketgezin komt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:44 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Van Muiswinkel dus die cabaretier en wie zou dan die hockeyer zijn?
die 2e quote is wel heel erg waar overginsquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:46 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ik vind deze stukjes eigenlijk veel grappiger:
[..]
[..]
Zou Eurosport het heel misschien niet uitzenden? Ik vind het wel jammer dat het niet mogelijk is om hier straks live wedstrijden van Nederland te zien. Dan maar hopen dat er straks ergens een stream beschikbaar is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:42 schreef ScudRaket het volgende:
Alleen de wedstrijd tegen Australië zenden ze dan weer niet uit
Zal wel met geld te maken hebben. Wedstrijden tegen de Aussies zullen wel flink duurder zijn dan tegen de andere 2.
No tengo Sky Sportsquote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:22 schreef dwerg het volgende:
Zijn er nog mensen die de Twenty20 wedstrijden volgen op Sky Sports?
Ik pik weleens een wedstrijdje mee, maar er zijn zoveel andere sporten dat ik het niet heel intensief volg.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:22 schreef dwerg het volgende:
Zijn er nog mensen die de Twenty20 wedstrijden volgen op Sky Sports?
Ik ben er heel eerlijk in, ik vind Twenty20 buitengewoon leuk om naar te kijken. Gewoon twee, drie uur entertainment. Dat enorme shot van Marlon Samuels op de Oval vorige week was verbazingwekkend, die raakte bijna de flats aan de andere kant van de straat. Volgens mij is het shot hier snel even te zien.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:35 schreef Piet_Veerman het volgende:
5 overs.
Maar ik kan me inderdaad goed voorstellen dat de traditionele cricketliefhebber er weinig van moet hebben met zoveel show. Ik denk echter wel dat het een goede manier is om cricket te promoten, om meer mensen warm te maken voor cricket. Zo'n Twenty20 wedstrijd kijkt natuurlijk lekker weg. Voor mensen die nog nooit cricket hebben gezien valt het niet mee om een hele Test of 50 overs uit te zitten denk ik.
Ik ging zondag uit voor 0quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:26 schreef kassenbouwer het volgende:
Sinds een aantal weken ben ik nu aan het cricketen. Geen ervaring van tevoren ofzo.
Zaterdag batte ik voor de tweede keer en ik scoorde mijn eerste run ooit
Ging uit met run out, terwijl een ander aan het batten was. Zaterdag maar weer opnieuw proberen.
*kwak**kwak*quote:
Waar kijk jij samenvattingen daarvan? Of lees jij het alleen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:26 schreef dwerg het volgende:
Hmm, Nederland doet het niet echt geweldig bij het vierlandentoernooi in Belfast. Nadat ze eerst klop kregen van de West Indies (NL 80 all out, en WI 82 voor 0 in 14.3 overs) hebben ze nu met één run verloren van Ierland. De Ieren hadden na 50 overs 210 runs voor 9 wickets, Nederland had 7 runs nodig van de laatste over, en ze wisten er maar 6 te scoren: 209 voor 6 na 50.
bij welke club zit je dan? Ik heb sky gezien bij bloemendaal en Accquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:40 schreef dwerg het volgende:
Oh, dit soort dingen lees ik op de site van de BBC. In het clubhuis hebben we wel Sky Sports, maar daar heb ik (afgezien van het WK) nog geen Nederlands elftal gezien. Wel een paar Twenty20 wedstrijden.
Dwerg speelt voor de club die zojuist van de mijne heeft verlorenquote:
Oei dat is een lastige, maar ik zou buiten het regenseizoen blijven.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:25 schreef Liejannuh het volgende:
Ik wil een cricketwedstrijd gaan bekijken in India.
Wanneer loopt daar het seizoen en waar kan ik dat het beste doen?
Ik vertrek eind oktober voor een maand. Dus dat is behoorlijk buiten het regenseizoen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:24 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Oei dat is een lastige, maar ik zou buiten het regenseizoen blijven.
Met regen wordt er ook niet gespeeld. Dat scheelt.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:47 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik vertrek eind oktober voor een maand. Dus dat is behoorlijk buiten het regenseizoen.
Ik ga me echt niet iedere dag helemaal verrot laten regenen. Dan kan ik net zo goed thuis blijven.
Ik speel met en tegen veel Australiërs en dat volk wil zelfs een double wicket competitie tijdens trainingen winnen...quote:Op woensdag 12 september 2007 22:59 schreef Piet_Veerman het volgende:
Ach de Aussies nemen het volgens mij ook totaal niet serieus.
quote:Op donderdag 20 september 2007 17:52 schreef dwerg het volgende:
Ik vond het commentaar van de BBC op de ruzie tussen Singh (klein) en Flintoff (groot) zo goed. Ze omschreven het als het boze kwaken van een eend naar een passerend cruiseschip. Dat was voor de zes zessen.
Dat klopt. Maandag om 14 uur onze tijd.quote:Op zondag 23 september 2007 00:02 schreef Piet_Veerman het volgende:
Als ik me niet vergis is de finale maandagmiddag.![]()
Ik ben maar wat eerder naar huis gegaan. Dit wil ik gewoon niet missen, ondanks dat ik op maandagmiddag niet echt een finale-gevoel krijg.quote:Op zondag 23 september 2007 14:09 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat klopt. Maandag om 14 uur onze tijd.
Hier had ik dus niets aan. Kon zelfs op de Engelse radio onderweg geen verslag vinden :-(quote:Op maandag 24 september 2007 17:21 schreef Piet_Veerman het volgende:
India wint met 5 runs!
Wat een spanning.
Zonde!quote:Op maandag 24 september 2007 18:25 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hier had ik dus niets aan. Kon zelfs op de Engelse radio onderweg geen verslag vinden :-(
We krijgen zelfs NFL cheerleaders.quote:Op donderdag 17 april 2008 18:12 schreef Dwersdriever het volgende:
Hoewel ik 20/20 een stuk aardiger vind dan 50/50 om naar te kijken, ben ik een beetje bang dat mijn favoriete vorm van de sport, de testmatches, nog verder onder vuur komt te liggen. Verder is de IPL mij eigenlijk een beetje te poenig, maar ik zal via allerhande streams best wat wedstrijden gaan kijken.
Heb je gisteren tegen Quick gespeeld, Kweek?quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:25 schreef kweek89 het volgende:
Nederland naar de 20/20 WC leuk nieuws lijkt mij zo
helaas geen kaartjes meer...het toernooi is uitverkocht...echt waardeloos
Ik heb nog een aantal mooie wedstrijden met hem gespeeldquote:Nederlander omgekomen in Z. Afrika
Een Nederlandse man is gisteren dood op straat gevonden in het Zuid-Afrikaanse Kaapstad. Het gaat om de 25-jarige Maurits van Nierop, een cricketer die onlangs was geselecteerd voor het nationale team. Het nieuws is bekend gemaakt op de website van de nationale cricketbond KNCB.
Verlies
Hoe Van Nierop om het leven is gekomen, is nog onduidelijk. Hij is gisterochtend vroeg gevonden door een beveiligingsbeambte, maar verder gaan de details niet. Voorzitter Marc Asselbergs van de KNCB spreekt op de website van de bond van "een groot verlies voor de Nederlandse cricketwereld, maar natuurlijk bovenal voor zijn familie".
Van Nierop speelde als prof voor de club Claremont.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7920260.stmquote:Gunmen shoot Sri Lanka cricketers
Sri Lankan cricketers under fire - Footage courtesy of Samaa TV and Dawn News
Gunmen have attacked a bus carrying the Sri Lankan cricket team on its way to play in the Pakistani city of Lahore.
At least five Pakistani policemen escorting the team bus were killed, while seven cricketers, and their assistant coach, were injured.
Pakistani officials said about 12 gunmen were involved and grenades and rocket launchers have been recovered.
Officials said the incident bore similarities to deadly attacks in Mumbai in India last November.
The Mumbai attacks were blamed on Pakistan-based Islamic militants.
INJURED PLAYERS
Thilan Samaraweera (hospital)
Tharanga Paranavitana (hospital)
Mahela Jayawardene
Kumar Sangakkara
Ajantha Mendis
Suranka Lakmal
Chaminda Vaas
Assistant coach Paul Farbrace
In pictures: Cricketers attacked
Lahore Test scrapped after attack
The BBC's Barbara Plett says the incident will come as a big blow to Pakistani cricket - already suffering from serious security concerns - and may put an end to international cricket in the country in the short term.
Commentators have questioned the wisdom of cricket authorities in giving the tour the go-ahead in the first place.
Pakistan invited Sri Lanka to tour only after India's cricket team pulled out of a scheduled cricket tour on security grounds, following the Mumbai attacks.
Evacuation
Reports suggest 10 to 12 gunmen ambushed the team coach and its accompanying police detail on the Liberty Square roundabout in the heart of Lahore, as the convoy was on the way to the Gaddafi stadium for a Test match.
Our Islamabad correspondent says accounts suggest the attack was sophisticated in nature, with one group of gunmen firing a rocket-propelled grenade in order to create a diversion, while others then approached, firing guns on the convoy.
She says the gunmen - two of whom were shown in TV pictures carrying backpacks - seemed to be well-trained.
Officials in Lahore said two members of the Sri Lankan team - Thilan Samaraweera and Tharanga Paranavitana - were sent to hospital. Another five received minor wounds, as well as assistant coach Paul Farbrace.
"The players are shocked. They have never gone through anything like this before," former Sri Lankan player Sanath Jayasuriya told an Indian news channel on the phone from Colombo.
None of the attackers was killed or apprehended. Grenades and rocket launchers were found at the site of the incident, police said, and a manhunt is under way.
Our correspondent says security forces will be investigating any connections to al-Qaeda and Taleban militants as well as Kashmiri jihadi groups.
A Pakistani air force helicopter has now airlifted uninjured members of the Sri Lankan team out of the Gaddafi Stadium.
Thilan Samaraweera (L) and Tharanga Paranavitana went to hospital
Sri Lankan President Mahinda Rajapakse condemned the "cowardly terrorist attack" and ordered the players' evacuation back to Sri Lanka. A plane is being chartered for this purpose.
Pakistani President Asif Ali Zardari also strongly condemned the attack, and ordered an immediate investigation "so that the perpetrators are identified and their motives exposed", said a statement from his office.
Meanwhile, a spokesperson for India's foreign ministry offered sympathy and urged Pakistan to take "prompt, meaningful and decisive steps to dismantle the terrorist infrastructure once and for all".
The third day of play in the Second Test was scheduled to begin, but officials said the match has now been cancelled.
International Cricket Council president David Morgan told the BBC it was "devastating news", adding: "It will be very difficult for international cricket to be hosted in Pakistan for quite some time to come."
Security fears
Pakistan is engaged in a bloody struggle against Islamist insurgents who have staged high-profile attacks on civilian targets before.
Meanwhile, Sri Lankan authorities are waging their own domestic military campaign against Tamil Tiger separatist rebels.
India and Australia have pulled out of cricket tours in Pakistan in the recent past citing security concerns.
The sport's world governing body, the International Cricket Council, last month decided not to hold the 2009 Champions Trophy in Pakistan due to safety worries.
Sri Lankaans cricketteam beschoten in Pakistanquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:05 schreef msnk het volgende:
Het verbaast mij wel dat ik nergens op FOK!forum iets terug kan vinden over dit voorval op de post van ScudRaket na
Dit is natuurlijk slecht nieuws voor cricket. Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat er voorlopig geen buitenlandse teams naar Pakistan afreizen, vooral als je de beelden zag waarin alle terroristen gewoon wegkwamen nadat ze 'eventjes' de boel op stelten zetten. De Pakistaanse autoriteiten en politie/leger lijken zo amateuristisch dan is het gewoon niet veilig voor die teams.
Hehe wat je zegtquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:54 schreef msnk het volgende:
Ik zei dus FOK!forum, dat is de frontpage.
Op de FP valt meestal niet te praten over zulke onderwerpen. Daar is 'iesh koeltoer' de sterkste argument
Open hetquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:11 schreef msnk het volgende:
Dat begrijp ik, maar nieuws blijft nieuws en ik had inmiddels wel een 'BREAKING NEWS' topic verwacht in het NWS subforum; niet het geval dus
Dan krijgen we weer mooie stukjes in de FTquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:56 schreef wimderon het volgende:
Nederland heeft zich wederom geplaatst voor het WK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |