abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43861345
Zo, dit wordt weer een lekker rustig topic waar ik tegen mezelf kan ouwehoeren.

Het is gisteren begonnen: het gevecht tussen Engeland en Australië om The Ashes.
quote:
The series is named after a satirical obituary published in The Sporting Times in 1882 following the match at The Oval, in which Australia beat England in England for the first time. The obituary stated that English cricket had died, and the body will be cremated and the ashes taken to Australia. The English media dubbed the next English tour, to Australia (1882-83) as the quest to regain The Ashes.
De laatste keer in Engeland was de thuisploeg de sterkste (2-1, 'draws' tellen niet mee in de stand), in de winter van 2006/2007 mag Australië proberen om de trofee weer over te nemen. De Ashes Series bestaat uit vijf Testmatches van vijf dagen. De wedstrijden worden gehouden in Brisbane, Adelaide, Perth, Melbourne and Sydney. Alle wedstrijden waren uitverkocht op de dag dat de kaartjes in de verkoop gingen. Voor 25 dagen cricket waren alle kaartjes op één dag weg. Perth heeft het kleinste stadion, met 20.000 plaatsen, in de MCG in Melbourne kan 100.000 man een plek vinden. 't Is best wel een populaire sport, dat cricket.

Een aantal van de hoofdrolspelers:

Ricky Ponting, geboren op 19 december 1974. Captain van Australië en de beste batsman van dit moment. Waar de Pakistaan Inzamam Ul-Haq een reeks van briljante wedstrijden telkens afwisselt met een half dozijn nullen achter zijn naam, is Ponting de laatste jaren alleen maar stabieler, en beter geworden. Scoorde in de eerste innings van deze Series 196 runs uit 316 ballen.

Shane Warne, geboren 13 september 1969. De man waar de Engelsen de meeste angst voor hebben. Heeft 685 wickets gepakt in de 140 Tests die hij voor Australië heeft gespeeld. De Engelsen maken vaak de fout om zich zo ontzettend op Warne te focussen, dat ze vergeten dat Glenn McGrath en Brett Lee ook een aardig balletje kunnen bowlen.

Andrew 'Freddy' Flintoff, geboren op 6 december 1977.
Explosieve (in alle opzichten) allrounder, snelle bowler, nog snellere batsman. Heeft meer verantwoordelijkheid gekregen als captain van het Engelse team, en is duidelijk gegroeid in zijn rol.

Kevin Pietersen, geboren op 27 juni 1980. Engelse batsman, technisch goed aangelegd, zou één van de topspelers van deze Ashes moeten worden.

Mudhsuden Singh Panesar, geboren op 25 april 1982. 'Monty' Panesar is een jonge Engelse bowler. Hopelijk iemand die in de toekomst het verschil kan maken. Zou op z'n minst twee Tests van deze Series moeten spelen, al is het maar om hem te laten wennen aan het 'echte' werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door dwerg op 24-11-2006 20:49:49 ]
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:22:26 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43861488
Ik zet de fipo, veel meer zal ik niet toe te voegen hebben. Ik lees echter graag mee.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43861508
Leuk. Alhoewel ik cricket niet zo close volg, houd ik van The Ashes toch altijd wel de uitslagen in de gaten.

Kunnen we er ergens beelden van zien, op BBC ofzo? Of alleen maar achter de decoder op SkySports?
pi_43861584
Vandaag was dus de tweede dag van de eerste Testmatch. Australië was gisteren aan bat begonnen, en sloeg de Engelse bowlers alle kanten op. Ricky Ponting vond bij de stand van 602 runs voor het verlies van 9 wickets wel genoeg en haalde zijn laatste twee batsmen van het veld (een 'declaration' noemen we dat). Engeland bakte er ook met het bat weinig van, en eindigde de dag op 53 runs voor het verlies van 3 wickets. Ze zullen morgen de hele dag moeten batten, en minstens tot 402 runs moeten komen. Vanavond om 24 uur precies is er een samenvatting met de hoogtepunten van de dag op BBC2.

De Australische cijfers, 602 runs voor 9 wickets.

Batsman, how out, bowler, runs.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
J L Langer c K P Pietersen b A Flintoff 82 
M L Hayden c P D Collingwood b A Flintoff 21 
R T Ponting lbw b M J Hoggard 196 
D R Martyn c P D Collingwood b A F Giles 29 0 
M E K Hussey   b A Flintoff 86 
M J Clarke c A J Strauss b J M Anderson 56 
A C Gilchrist lbw b M J Hoggard 0 
S K Warne c G O Jones b S J Harmison 17  
B Lee not out   43 
S R Clark   b A Flintoff 39 
G D McGrath not out  8  

[ Bericht 2% gewijzigd door dwerg op 24-11-2006 20:36:38 ]
pi_43861754
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:25 schreef dwerg het volgende:
Vanavond om 24 uur precies is er een samenvatting met de hoogtepunten van de dag op BBC2.
Thanks.
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:33:52 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43863760
Aaah, dat mag ik graag kijken, liggend op de bank met een zak chips, verbazend over de regels.

Toffe OP overigens.
pi_43876655
Bedankt, pfaf.

Engeland heeft na de derde dag nog slechts een heel kleine kans om de eerste Test te winnen, zelfs een draw is onwaarschijnlijk. De Engelsen maakten een rommeltje van hun 1e batting innings, en strandden op 157 runs. Glenn McGrath pakte 6 wickets voor 50 runs.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 J Strauss c M E K Hussey b G D McGrath 12  
A N Cook c S K Warne b G D McGrath 11 
I R Bell c R T Ponting b S R Clark 50  
P D Collingwood c A C Gilchrist b S R Clark 5
K P Pietersen lbw b G D McGrath 16  
A Flintoff c A C Gilchrist b B Lee 0  
G O Jones lbw b G D McGrath 19  
A F Giles c M L Hayden b G D McGrath 24  
M J Hoggard c A C Gilchrist b S R Clark 0  
S J Harmison c A C Gilchrist b G D McGrath 0  
J M Anderson not out  2 
Extras 18 
Total   all out 157 

In meerdaagse wedstrijden (waarbij beide teams 2 keer mogen batten) is het gebruikelijk dat bij een achterstand van zoveel runs een follow-on wordt gevraagd van de tegenstander. De Australische captain kan dan tegen de umpires zeggen dat Engeland nog een keer moet batten. Ze lagen tenslotte nog ruim 400 runs achter. Geheel tegen de verwachting in besloot Ponting om Australië weer naar het midden te sturen. Het waarom is me niet helemaal duidelijk, het lijkt er op alsof hij de Engelse bowlers wil vernederen. Aan het eind van de dag had Australië in rap tempo 181 runs voor het verlies van slechts één wicket aan hun toch al imposante voorsprong toegevoegd. Ricky Ponting zal waarschijnlijk morgen voor lunch weer declareren, Justin Langer heeft nu 88 runs, en een century zou leuk zijn. Daarna staat Engeland voor de loodzware opgave om een totaal van 626 (plus wat er morgen nog gescoord wordt) te halen om te winnen, of gewoon de tijd uit te batten voor een draw.

De samenvatting van de derde dag is vannacht om 00.20 op BBC2 te zien.
pi_43877674
Als er iemand van het NRC meeleest: Testmatches duren dus vijf dagen. Niet twee, zoals jullie dachten. Als de sportredactie nog een parttimer zoekt die de stukjes over The Ashes wil schrijven, kunnen jullie me altijd mailen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:17:37 #9
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_43883608
Het wordt lang, heel lang batten voor Engeland als ze de test met een draw willen afsluiten. Het is tot nu toe een dramatische test match voor de Engelsen, met als symbool de eerste bal van Harmison. Enfin. Vanavond maar eens naar de highlights kijken, eerder in de week kon ik er niet voor opblijven helaas. Heb het grotendeels via de radio moeten volgen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_43886299
Zijn de meesten hier op de hand van de Aussies of van de Engelsen?
pi_43888051
In principe ben ik neutraal, ik kijk cricket omdat ik het een mooie sport vind. Ik vind wel dat Australië 'leuker' cricket speelt. Ze hebben een beter team, ongetwijfeld, maar er zitten ook meer persoonlijkheden in het elftal. Engeland speelt zonder Vaughn (knieblessure, speelt hopelijk mee vanaf Melbourne) en Trescothick (haakte kort voor The Ashes af), twee uitstekende batsmen én spelers die het team een duw in de goede richting kunnen geven.Daarom hoop ik ook dat Monty Panesar nog een paar Tests mee mag doen voor Engeland, Ashley Giles is een goeie bowler, maar hij kan niet het verschil maken in zo'n wedstrijd. Het zag er nu allemaal een beetje mat uit, maar gelukkig kan het bij cricket alle kanten op. Als Strauss of Pietersen plotseling de ballen als meloenen zien en ook 150+ scoren. Of Flintoff of Harmison zo'n dag hebben waarop de bal net wél de edge van het bat meepakt, dan kan een Test plotseling een heel andere kant opgaan.
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:09:16 #12
79262 Dwersdriever
pi_43890437
Persoonlijk heb ik het meest met het Engelse team. Australië was naar mijn mening de afgelopen vijftien jaar eigenlijk gewoon iets té goed. Het is wat mij betreft ook iets te veel een perfecte machine. Veel series en wedstrijden van de Aussies waren daarom de afgelopen jaren simpelweg behoorlijk saai. De overwinning van Engeland van 2005 was dan ook een geweldige, vooral omdat het Engelse team is samengesteld uit spelers zonder al te veel kapsones en die compleet overweldigd waren door wat hun zege losmaakte in Engeland. (Behalve Pietersen natuurlijk, die is wat minder bescheiden :-))Ik kijk de DVD-set nog regelmatig, misschien wel de beste testserie allertijden.

Dan nog even Ashley Giles verdedigen. Het is een veel betere bowler dan waar mensen hem krediet voor geven. In 2005 heeft hij iedereen in de top 6 van Australië tenminste één keer uitgebowld. Daarnaast is hij vooral ook een heel fatsoenlijk bat, zoals hij ook in deze test al heeft laten zien. Met Panesar in de opstelling hobbelt Hoggart al op nummer acht de trap af naar het wicket. Met Flintof of zes krijgt deze dan potentieel wel erg weinig steun. Zijn bowlen zag er ook niet slecht uit met de nieuwe actie en het feit dat hij een jaar niet gespeeld had.

Ik verwacht overigens dat Engeland vanaf de tweede test met twee spinbowlers speelt, dan komt dus Panesar in de opstelling. Ook al zo'n geweldig Engels verhaal. Een Sikh die zich in een paar maanden tijd ontwikkeld tot een absolute publiekslieveling.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dwersdriever op 25-11-2006 22:14:37 ]
We Came A Long Time Ago
pi_43890798
Engeland heeft op dit moment (nouja, eigenlijk al jaren) te weinig echt goede spinbowlers. Het feit dat Shaun Udal vorig jaar op 36-jarige leeftijd zijn Test-debuut maakte zegt wat dat betreft genoeg. Panesar is iemand voor de toekomst, ik verwacht dat hij over twee of drie jaar bij de vaste spelers hoort, maar nu is hij nog te wisselvallig (ook met fielden).
pi_43899334
Na de vierde dag:

Century voor Langer, en declaration op 202 voor 1.

1
2
3
4
5
J L Langer not out   100  
M L Hayden run out   37 
R T Ponting not out   60  
Extras   5   
Total   for 1 202 

Engeland heeft 647 runs nodig om de match te winnen, of ze moeten niet all out gaan voor een draw. Bij de stand op 36 was er alweer twee man terug in de kleedkamer, daarna herstelde Engeland zich. Jonkie Alistair Cook maakte een geduldige 43 runs. Collingwood kwam 4 runs tekort voor een century, stumping van Gilchrist op het bowlen van Warne. Warne pakte uiteindelijk vier wickets, en Engeland eindigde dag op 293 voor 5. Kevin Pietersen (92) en Geraint Jones (12) zullen morgen heel geconcentreerd moeten batten.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
A J Strauss c sub b S R Clark 11  
A N Cook c M E K Hussey b S K Warne 43 
I R Bell lbw b S K Warne 0  
P D Collingwood st A C Gilchrist b S K Warne 96  
K P Pietersen not out   92  
A Flintoff c J L Langer b S K Warne 16  
G O Jones not out   12
Extras   23   
Total   for 5 293 

Alistair Cook, geboren 25 december 1984. In 2005 sloeg hij voor Essex al eens 200 runs tegen Australië.

Kijk vanavond naar om 00.10 naar BBC2 voor de samenvattig.
pi_43902238
Als wij hier een draw kunnnen krijgen dan mogen we van geluk spreken
  zondag 26 november 2006 @ 17:50:03 #16
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_43910124
202/1 en dan declaren
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  Trouwste user 2022 zondag 26 november 2006 @ 23:47:22 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_43917761
Hoe is de stand nu ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 27 november 2006 @ 10:21:26 #18
30919 mitt
Michael Corleone
pi_43922553
dwerg

wanneer komt cricket weer terug op de publieke

Geweldig mooie samenvatting gister op de bbc.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  maandag 27 november 2006 @ 10:59:36 #19
79262 Dwersdriever
pi_43923330
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:21 schreef mitt het volgende:
wanneer komt cricket weer terug op de publieke
Volgens de geruchtenmachine in het Verenigd Koninkrijk wil de BBC bij de volgende biedingsronde weer meedoen. Ze zijn voorzichtig weer bezig om te bieden op losse rechten, zoals deze highlights en straks ook samenvattingen van de World Cup in de West-Indies. Het nieuwe contract van Sky is echter net ingegaan, dus het duurt nog wel een paar jaar voor het zo ver is.
We Came A Long Time Ago
pi_43924751
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:47 schreef tong80 het volgende:
Hoe is de stand nu ?

Op het moment dat jij dat postte, stond de wedstrijd op het punt om te beginnen. De wedstrijden om The Ashes worden deze winter namelijk in Australië gespeeld. Ze beginnen pas als (relatief) normale mensen als ik naar bed gaan. Omdat het alleen op satellietzenders wordt uitgezonden, ben ik ook afhankelijk van teletekst en internet en de BBC radio om de Tests te volgen. Ik ben al blij met een samenvatting van 40 minuten (die vanavond weer om 00.20 op BBC2 wordt uitgezonden), zelfs als die wordt uitgezonden 20 uur nadat de wedstrijd is afgelopen.

Want Australië heeft gewonnen. Kevin Pietersen voegde geen run meer toe aan zijn 92 van gisteren, en de batsmen die na hem inkwamen zijn dus vooral opgesteld omdat ze bowlers zijn, en niet vanwege hun kwaliteiten aan bat. Wicketkeeper Jones (33 runs) en Ashley Giles (23) wisten het onvermijdelijke nog even uit te stellen, maar op 370 runs viel het doek voor Engeland.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
J Strauss c sub b S R Clark 11 
A N Cook c M E K Hussey b S K Warne 43  
I R Bell lbw b S K Warne 0 
P D Collingwood st A C Gilchrist b S K Warne 96  
K P Pietersen c D R Martyn b B Lee 92 
A Flintoff c J L Langer b S K Warne 16 
G O Jones   b G D McGrath 33 
A F Giles c S K Warne b S R Clark 23 
M J Hoggard c S K Warne b S R Clark 8 
S J Harmison c G D McGrath b S R Clark 13  
J M Anderson not out   4  
Extras    31   
Total   all out 370 (100.1 ovs) 

Nog even terugkomen op de vierde dag: Shane Warne liet zich even gaan, en ik hoop toch wel dat hij nog een boete krijgt voor het gooien van de bal naar Pietersen tijdens dood spel.

De tweede Test begint komende vrijdag al, in Adelaide.

[ Bericht 5% gewijzigd door dwerg op 27-11-2006 12:26:09 ]
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 06:14:02 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_43952365
Gisteren genoten van een BBC reportage. Als leek snapte ik gelijk wat de importantie is.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 1 december 2006 @ 02:58:17 #22
79262 Dwersdriever
pi_44045343
We zijn weer begonnen. De tweede test is anderhalf uur geleden begonnen. Heb het eerste stuk zitten kijken in de Ierse pub. Alom onbegrip over het feit dat Engeland Panesar niet in de opstelling heeft. De Engelsen spelen net als Australië met een ongewijzigde ploeg. Het wicket lijkt een battingparadijs. Dit is het stadion waar Michael Vaughan tijdens de laatste tour van Engeland 177 scoorde.

De Engelsen wonnen de toss en besloten te batten. De start was solide genoeg, al bereikte Brett Lee snelheden van tegen de 96 mijl per uur. Een slordigheid van Andrew Strauss verpeste de goede start van Engeland. Zijn wicket viel voor 14 met de score op 32. Inmiddels staan Cook en Bell samen te batten. Cook ziet er goed uit en is 24*, Bell heeft net vier runs binnen.

Ben benieuwd hoe de score is als ik straks weer wakker wordt. Welterusten :
We Came A Long Time Ago
pi_44046981
266-3 niet slecht, maar ze moeten echt een hoge score hier om iets te kunnen doen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:58:35 #24
79262 Dwersdriever
pi_44048713
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:27 schreef Chillmeister het volgende:
266-3 niet slecht, maar ze moeten echt een hoge score hier om iets te kunnen doen.
Voor Paul Collingwood moet 2006 toch wel gelden als het jaar van de absolute doorbraak. In glanzende vorm afgelopen zomer tegen Pakistan en Sri Lanka en dat zet hij gewoon voort tegen Australië. Vorige week hield hij zich al prachtig staande en hopelijk kan hij nu zijn eerste Ashes-century maken.

Voor Engeland is het verder vooral van belang dat Pietersen nu niet zijn wicket in de ochtend weggooit. Als hij een hoge score maakt in zijn gebruikelijke tempo, krijgt Engeland misschien een buitenkans om druk te zetten op de Australiërs. De pitch lijkt volgens mij geschapen voor een draw, maar je weet maar nooit in het cricket. Vanavond maar weer highlights kijken.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:00:31 #25
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_44048753
Iemand voor mij een mooie link met de regels in het kort, liefst in het Nederlands?
Fascinerende sport, ik snap er alleen geen donder van
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_44048922
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:58 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Voor Paul Collingwood moet 2006 toch wel gelden als het jaar van de absolute doorbraak. In glanzende vorm afgelopen zomer tegen Pakistan en Sri Lanka en dat zet hij gewoon voort tegen Australië. Vorige week hield hij zich al prachtig staande en hopelijk kan hij nu zijn eerste Ashes-century maken.

Voor Engeland is het verder vooral van belang dat Pietersen nu niet zijn wicket in de ochtend weggooit. Als hij een hoge score maakt in zijn gebruikelijke tempo, krijgt Engeland misschien een buitenkans om druk te zetten op de Australiërs. De pitch lijkt volgens mij geschapen voor een draw, maar je weet maar nooit in het cricket. Vanavond maar weer highlights kijken.
draw is van absoluut belang. Als Engeland verliest dan is de Ashes zo goed als over.
pi_44048948
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:00 schreef Damzkieee het volgende:
Iemand voor mij een mooie link met de regels in het kort, liefst in het Nederlands?
wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Cricket
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:11:45 #28
79262 Dwersdriever
pi_44048970
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:00 schreef Damzkieee het volgende:
http://www.kncb.nl/images/stories/kncb/promotie/uitlegcricket.pdf

Het is minder ingewikkeld dan het lijkt. De meeste Nederlanders kennen de regels van honkbal wel. Die zijn een afgeleide van de cricketregels, dus dat helpt vaak bij de uitleg wel.
We Came A Long Time Ago
pi_44051073
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 02:58 schreef Dwersdriever het volgende:
Heb het eerste stuk zitten kijken in de Ierse pub. Alom onbegrip over het feit dat Engeland Panesar niet in de opstelling heeft. De Engelsen spelen net als Australië met een ongewijzigde ploeg. Het wicket lijkt een battingparadijs.
Ik vind het een goede zaak dat Engeland hetzelfde team heeft opgesteld als in de eerste Test. Als je meteen gaat wisselen kan dat nooit goed zijn voor het zelfvertrouwen van de spelers. Daarnaast heeft Panesar de eerste drie dagen helemaal niks te zoeken op deze vlakke pitch. Warne kan misschien nog gebruik maken van de voetstappen van de fastbowlers om spin te krijgen. Ik hoop dat Engeland er in slaagt om morgen de hele dag te batten en in ieder geval boven de 450 runs komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door dwerg op 01-12-2006 12:46:17 ]
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:19:24 #30
79262 Dwersdriever
pi_44052544
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:35 schreef dwerg het volgende:

[..]

Daarnaast heeft Panesar de eerste drie dagen helemaal niks te zoeken op deze vlakke pitch. Warne kan misschien nog gebruik maken van de voetstappen van de fastbowlers om spin te krijgen.
Daarmee illustreer je denk ik terecht dat Engeland de wedstrijd vooral niet wil verliezen.

De verwachting is dat de pitch op de laatste dagen een stuk beter is voor spin en dus een kans biedt de tegenstander uit te bowlen om de wedstrijd te kunnen winnen. Overigens heeft vandaag Michael Clark al een behoorlijk aantal overs gebowld met zijn part-time spin. Ian Chappell was vanmorgen op de radio ook niet erg te spreken over het feit dat Stuart MacGill niet eens in het team voor de wedstrijd zit.

Engeland was zo succesvol in 2005 omdat ze durfden de Australiërs uit te dagen en aan te vallen. Voorlopig proef ik tijdens deze tour vooral defensieve tactieken.
We Came A Long Time Ago
pi_44055189
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:19 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Engeland was zo succesvol in 2005 omdat ze durfden de Australiërs uit te dagen en aan te vallen. Voorlopig proef ik tijdens deze tour vooral defensieve tactieken.
2005 hadden ze de eerste test ook flink verloren. We zullen pas na de uitslag van deze test zien hoe het verder zal gaan
  vrijdag 1 december 2006 @ 14:35:24 #32
79262 Dwersdriever
pi_44055536
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:25 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

2005 hadden ze de eerste test ook flink verloren. We zullen pas na de uitslag van deze test zien hoe het verder zal gaan
Dat klopt. Maar de houding die ze toen in de tweede test toonden, en het mazzeltje van de blessure van McGrath, is nu niet zichtbaar. Ze maakten gehakt van Jason Gillespie en zetten daarmee de toon voor de rest van de serie.

Toen zat er overigens ook wel een langere pauze tussen de eerste en de tweede test. De Ashes worden dit jaar wel een beetje afgeraffeld.
We Came A Long Time Ago
pi_44056598
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:35 schreef Dwersdriever het volgende:
De Ashes worden dit jaar wel een beetje afgeraffeld.
De World Cup begint dan ook al op 4 maart. 't Wordt een drukke winter voor de cricketers.
  vrijdag 1 december 2006 @ 16:31:47 #34
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44058879
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:08 schreef dwerg het volgende:

[..]

De World Cup begint dan ook al op 4 maart. 't Wordt een drukke winter voor de cricketers.
Australië - Nederland wordt een mooie veegpartij
pi_44060594
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:31 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

1ste inning. 1813 all out, halve dag werk.
pi_44062229
Samenvatting vanavond om 0.05 uur. En daarna Jools Holland met o.a. Keane en de Red Hot Chili Peppers.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:55:15 #37
79262 Dwersdriever
pi_44062514
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:16 schreef dwerg het volgende:
Zo, dit wordt weer een lekker rustig topic waar ik tegen mezelf kan ouwehoeren.
Volgens mij wordt het tijd voor een Centraal Cricket Topic. Jouw vrees dat je alleen tegen jezelf zou zitten kletsen is niet bewaarheid.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:58:37 #38
79262 Dwersdriever
pi_44062608
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:31 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen zomer bij Nederland - Sri Lanka geweest en dat was inderdaad zo'n veegpartij.

Ik had echt medelijden met de Nederlandse bowlers.

Aan de andere kant, het Nederlands team doet het op dit moment helemaal niet onaardig tegen ploegen van ongeveer gelijkwaardig niveau.

http://content-uk.cricinf(...)nt/story/270240.html

http://content-uk.cricinf(...)nt/story/269949.html
We Came A Long Time Ago
pi_44063048
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:55 schreef Dwersdriever het volgende:
Volgens mij wordt het tijd voor een Centraal Cricket Topic. Jouw vrees dat je alleen tegen jezelf zou zitten kletsen is niet bewaarheid.
Het valt inderdaad mee.

Er was een heel oud topic over cricket, maar aangezien Fok al een paar jaar geen search heeft, kan ik die niet vinden. Vorig jaar heb ik Zomersporttopic: cricket. geopend, en er was ook nog een topic over het vorige EK (zie mijn eerdere opmerking over de search).
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:59:31 #40
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44064280
Cricket is een moeilijke sport als je het niet direct kent. De lengte van de wedstrijden schrikt mensen af. Aangezien Nederlanders ook nog eens lijden aan het "wat-de-boer-niet-kent...-syndroom" is het voor outsiders moeilijk te vatten wat er nou zo fascinerend aan het spelletje is.
pi_44065208
  zaterdag 2 december 2006 @ 01:29:30 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44071946
Een topic van dwerg in sport, da's heel bijzonder.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 2 december 2006 @ 10:24:34 #43
79262 Dwersdriever
pi_44074218
Het was een goede nacht voor de Engelsen. Het partnership van donderdag tussen Collingwood en Pietersen duurde nog een groot deel van de dag, waarbij Paul Collingwood de eerste Engelse dubbel-century sloeg tegen Australië in zeventig jaar. Wally Hammond was de laatste die dat deed. Collingwood verloor uiteindelijk zijn wicket op 206 na een partnership van 310 met Pietersen, het hoogste ooit voor voor Engeland voor het vierde wicket tegen Australië.

Pietersen ging nog even door, maar werd op 158 uiteindelijk door een run-out gevloerd. Flintoff maakte voor het eerst in de serie wat runs (38*), Giles deed zijn gebruikelijke werk (27*) en met de score op 551/6 wandelde skipper Flintoff naar binnen voor de declaratie. De innings was vooral een matige voor Glen McGrath, die zichzelf voor de wedstrijd fit verklaarde. In zijn eerste over van de dag kreeg hij drie vieren tegen, hij haalde nooit zijn normale snelheid en moest regelmatig het veld verlaten voor behandeling. De 103 runs tegen is het meeste in zijn loopbaan zonder een wicket te pakken. Stuart Clark met 3-75 in 34 de beste bowler aan Australische kant.

Engeland had toen nog negen overs om op de Australiërs te bowlen. Niet Steve Harmison, maar Freddie Flintoff pakte de nieuwe bal samen met Matthew Hoggard. Dit werkte, want de Engelse aanvoerder pakte het wicket van Justin Langer voor 4. Hayden en Ponting overleefden de rest van de dag, zodat we een spannende derde dag tegemoet gaan. Engeland heeft het initiatief, maar het is nog altijd een wicket voor batslieden.
We Came A Long Time Ago
pi_44076589
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
A J Strauss c D R Martyn b S R Clark 14  
A N Cook c A C Gilchrist b S R Clark 27  
I R Bell c and b B Lee 60 
P D Collingwood c A C Gilchrist b S R Clark 206  
K P Pietersen run out   158 
A Flintoff not out   38  
G O Jones c D R Martyn b S K Warne 1  
A F Giles not out   27  
Extras   20   
Total   for 6    551 (168.0 ovs) 

Samenvatting exact 0.00 uur op BBC2.

Paul Collingwood. Meer foto's op de site van de BBC.

[ Bericht 5% gewijzigd door dwerg op 02-12-2006 12:43:45 ]
pi_44078458
heb net een korte samenvatting gekeken op BBC online, jammer dat Sky de rechten heeft
pi_44081191
Waarom doen ze die wedstrijden in 5 verschillende steden? Dat is toch helemaal niet handig??
pi_44083730
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:12 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom doen ze die wedstrijden in 5 verschillende steden? Dat is toch helemaal niet handig??
Dat is juist leuk. Tevens elk veld is niet hetzelfde. Zo kan je bijvoorbeeld bij het bowlen veel spin generen op de ene terwijl een andere juist beter is voor degene die snel kan bowlen etc
pi_44097233
Hoi Liejannuh. Jij was toch in de SCG geweest?

Op derde dag nam Australië het initiatief over van Engeland. Ricky Ponting scoorde 142 runs, zijn 33e century in Test-cricket. Ponting en Mike Hussey (91) legden een partnership van 192 rus op de mat. De Engelse bowler Matthew Hoggard pakte alle wickets van de dag, de wickets van Ponting en Hussey na de thee. Daarmee zorgde hij ervoor dat de wedstrijd nog alle kanten op kan. Het is voor de Engelsen noodzakelijk dat ze morgen de staart van de Aussies zo snel mogelijk oprollen, om de follow on nog te forceren.

Na de derde dag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
J L Langer c K P Pietersen b A Flintoff 4 
M L Hayden c G O Jones b M J Hoggard 12  
R T Ponting c G O Jones b M J Hoggard 142  
D R Martyn c I R Bell b M J Hoggard 11  
M E K Hussey   b M J Hoggard 91 
M J Clarke not out   30 
A C Gilchrist not out   13 
Extras   9   
Total   for 5    312 

De samenvatting begint vanavond al om kwart voor 12 op BBC2.

[ Bericht 1% gewijzigd door dwerg op 03-12-2006 09:33:17 ]
  zondag 3 december 2006 @ 09:30:54 #49
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44097239
Cricket
geweldige sport...
Toen ik in Australie werd mij verteld hoe het spel in elkaar stak
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_44099545
quote:
Op zondag 3 december 2006 09:28 schreef dwerg het volgende:
Hoi Liejannuh. Jij was toch in de SCG geweest?
Hoi dwerg. Ik ben in de Melbourne cricket ground geweest. En ik heb ooit iemand ontmoet die in het Nederlandse dames cricketteam zat. Dat maakte vooral indruk in Melbourne. Plus het feit dat ik als Nederlander een rondleiding wilde door de MCG.
quote:
Op derde dag nam Australië het initiatief over van Engeland. Ricky Ponting scoorde 142 runs, zijn 33e century in Test-cricket. Ponting en Mike Hussey (91) legden een partnership van 192 rus op de mat. De Engelse bowler Matthew Hoggard pakte alle wickets van de dag, de wickets van Ponting en Hussey na de thee. Daarmee zorgde hij ervoor dat de wedstrijd nog alle kanten op kan. Het is voor de Engelsen noodzakelijk dat ze morgen de staart van de Aussies zo snel mogelijk oprollen, om de follow on nog te forceren.

Na de derde dag:
[ code verwijderd ]

De samenvatting begint vanavond al om kwart voor 12 op BBC2.
Ik heb vannacht nog de samenvatting zitten kijken. Heerlijk ontspannend. Moet me misschien toch maar eens verdiepen in de regels.
  zondag 3 december 2006 @ 15:08:56 #51
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44104066
Leuk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in cricket. Ben ik de enige die het daadwerkelijk gespeeld heeft?
pi_44105160
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:08 schreef ScudRaket het volgende:
Leuk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in cricket. Ben ik de enige die het daadwerkelijk gespeeld heeft?
toen ik 6 was ben in begonnen. Maar ben toen na een jaartje gestopt. Niemand kan bowlen, niemand kon batten en niemand kon vangen op zo'n leeftijd. Dus ik vond er niks aan, maar ik denk dat ik te vroeg begonnen was.
pi_44105286
quote:
Ben ik de enige die het daadwerkelijk gespeeld heeft?
Nee hoor. Kijk eens in m'n fotoboek.
Overigens ben ik juist tien jaar te laat begonnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door dwerg op 03-12-2006 15:53:07 ]
  zondag 3 december 2006 @ 15:53:30 #54
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44105489
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:46 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nee hoor. Kijk eens in m'n fotoboek.
Ah kijk aan
Ik hoop alleen niet dat je wekelijks op kokosmatten speelt
  zondag 3 december 2006 @ 16:44:12 #55
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44107066
quote:
Eeuh ik kijk pas sinds in ik Australië geweest ben maar goed dat is ook 1 groot Cricket land.
Geen idee met wie ik hier in de buurt dat zou moeten spelen... eerst maar eens de regels uitlegen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zondag 3 december 2006 @ 17:03:32 #56
79262 Dwersdriever
pi_44107576
Ik speel intussen alweer een jaar of dertien. Ook veel te laat begonnen. Meestal op kokosmatten , maar soms ook wel op gras (bij UD, Salland, Kampong ) en natuurlijk op kunstgras. Ik heb ook een aantal keren in Engeland gespeeld op prachtige graswickets.
We Came A Long Time Ago
  maandag 4 december 2006 @ 11:05:25 #57
79262 Dwersdriever
pi_44125988
De wedstrijd lijkt op een draw uit te lopen. Michael Clark scoorde 124, Adam Gilchrist 64 en Shane Warne 43, zodat Australië de follow-on ruimschoots vermeed en uiteindelijk eindigde op 513 all out. Dat leverde Engeland een voordeel op van 38 runs na de eerste innings. Matthew Hoggard was de grote man aan de kant van de Engelsen met de bal. Hij pakte 7-109. De andere wickets vandaag werden door Ashley Giles en James Anderson genomen.

Engeland moest nog ruim een uur batten tot het einde van de dag en verloor onderweg Alistair Cook voor 9. Andrew Strauss (31*) en Ian Bell (18*) tilden Engeland echter naar 59/1. Morgen heel snel runs scoren en dan proberen Australië in anderhalve sessie uit te bowlen, lijkt de voornaamste optie voor Engeland als ze willen winnen. De draw lijkt echter de meest voor de hand liggende uitkomst. De Engelsen staan nu 98 runs voor met nog negen wickets in handen.

Zorg voor Engeland is Andrew Flintoff. Hij bowlde slechts vier overs vannacht. Zijn enkel schijnt weer op te spelen. Door een operatie aan die enkel miste hij een belangrijk deel van de zomer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dwersdriever op 04-12-2006 11:17:02 ]
We Came A Long Time Ago
pi_44140604
Samenvatting vannacht om 0.20 op BBC2. Dat wordt de video. Of niet.
pi_44155221
The Ashes zijn nu zo goed als over
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:21:21 #60
79262 Dwersdriever
pi_44155431
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:09 schreef Chillmeister het volgende:
The Ashes zijn nu zo goed als over
Wat een onvoorstelbare afgang. Ik heb vanmorgen in de file met verbijstering naar de radio geluisterd.
We Came A Long Time Ago
pi_44155718
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:21 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Wat een onvoorstelbare afgang. Ik heb vanmorgen in de file met verbijstering naar de radio geluisterd.
Kon het niet geloven. Ik kom op werk (ik begin namelijk vroeg) zet sky sports op tv en zie ineens dat Engeland all out is voor 129!! Gisteren waren ze nog 59-1
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:46:36 #62
79262 Dwersdriever
pi_44156831
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:37 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

Kon het niet geloven. Ik kom op werk (ik begin namelijk vroeg) zet sky sports op tv en zie ineens dat Engeland all out is voor 129!! Gisteren waren ze nog 59-1
Ik kreeg al een beetje het vermoeden dat er iets opmerkelijks aan de hand was in de wedstrijd, want de site van Cricinfo wilde vanmorgen toen ik de computer aanzette niet laden. Op de site van de BBC zag ik toen het nieuws. In de auto kan ik BBC Radio Four ontvangen en daar werd het hele drama me pas écht duidelijk. Jonathan Agnew klonk alsof hij nog even het einde van de wedstrijd wilde afwachten alvorens hij met een strop om zijn nek van een stoel zou springen.

Mike Selvey vatte het vanmorgen in twee zinnen samen. 'De batsmen waren doodsbang voor Shane Warne en konden tegen de seamers niet scoren. We hebben de afgelopen jaren al veel meegemaakt, maar dit is de ergste collapse ooit.'

Geoff Boycot was ook zoals gebruikelijk keihard. 'Er is niets in dit wicket om bang van te worden. De batsmen hebben het helemaal aan zichzelf te wijten.'

Het is het hoogste gedeclareerde first innings total ooit van een verliezende ploeg, hoorde ik ook.

Wel luxe trouwens, Sky Sports op het werk....
We Came A Long Time Ago
pi_44159926
Wat een prutsers. Sorry dat ik het zeg.
Vannacht om half drie kon ik niet slapen, en toen had ik al gehoord dat het niet zo geweldig ging, maar een draw moest toch wel kunnen? Nouja, nu wil ik natuurlijk wél de samenvatting zien.

De tweede innings van Engeland. Collingwood 22 not out, uit 119 ballen. Hij bleef tenminste staan.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss c M E K Hussey b S K Warne 34  
A N Cook c A C Gilchrist b S R Clark 9  
I R Bell run out   26  
P D Collingwood not out   22  
K P Pietersen   b S K Warne 2  
A Flintoff c A C Gilchrist b B Lee 2  
G O Jones c M L Hayden b B Lee 10  
A F Giles c M L Hayden b S K Warne 0  
M J Hoggard   b S K Warne 4  
S J Harmison lbw b G D McGrath 8 
J M Anderson lbw b G D McGrath 1  
Extras   11   
Total   all out 129 (73.0 ovs )

En de winnende innings van Australië. Na de 551 v 6 en 129 all out van Engeland, en de 513 runs van hun eerste innings, had Australië 36 overs om 168 runs te scoren. En dat is ze ook gelukt. Ze hebben met een gemiddelde van ruim 5 runs per over goed hun best gedaan, Ponting 49 runs uit 65 ballen, en Hussey zelfs 61 uit 66.

1
2
3
4
5
6
7
8
J L Langer c I R Bell b M J Hoggard 7  
M L Hayden c P D Collingwood b A Flintoff 18 
R T Ponting c A J Strauss b A F Giles 49  
M E K Hussey not out   61  
D R Martyn c A J Strauss b A Flintoff 5 
M J Clarke not out   21  
Extras   7   
Total   for 4 168 (32.5 ovs)

Samenvatting om 0.20 op BBC2. Zoals gebruikelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door dwerg op 05-12-2006 18:24:59 ]
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:16:00 #64
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44160405
Wat een anticlimax
BTW al de tweede runout deze wedstrijd. Dat kan op dit niveau niet
pi_44163846
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:16 schreef ScudRaket het volgende:

BTW al de tweede runout deze wedstrijd. Dat kan op dit niveau niet
Gevalletje ball-watching van Bell. Hoe dom.

Hoe dan ook, je hebt gewoon never nooit het idee dat Engeland 20 wickets kan pakken. Alleen Flintoff en Hoggard zijn gevaarlijk. De druk wordt nu flink opgevoerd en Giles zal wel moeten sneuvelen voor Panesar.
pi_44229293
Engeland speelt de komende dagen een ééndaagse en een tweedaagse wedstrijd, waarin vooral de spelers die niet in de verloren Tests hebben gespeeld een kans zullen krijgen. 14 december begint de derde Test, in Perth.
  donderdag 7 december 2006 @ 18:01:38 #67
79262 Dwersdriever
pi_44229888
Vervelend, maar mijn interesse in de serie is fors gedaald. Als de Engelsen maar gewoon met verstand hadden gebat...

Vandaag in het Algemeen Dagblad een berichtje over een Schot die zijn huis heeft verkocht om het Engelse team de hele tour te kunnen volgens. Op de vraag of de reis niet erg duur is, antwoordde hij. 'Ik moet wel, hier in Schotland hebben we helemaal niets.'
We Came A Long Time Ago
pi_44272263
Een berichtje over The Ashes op de FP: Cricketfans laten afhaalcurry van heel ver komen
  maandag 11 december 2006 @ 13:55:23 #69
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44325586
  maandag 11 december 2006 @ 18:09:33 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44332430
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:22 schreef XL het volgende:
Ik zet de fipo, veel meer zal ik niet toe te voegen hebben. Ik lees echter graag mee.
Valt dat even mee, ik kan wel iets toevoegen! Vanavond ook op de Nederlandse televisie aandacht voor cricket.

20:30 NL3 Holland Sport met Erik van Muiswinkel en Alexei Kervezee
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_44333097
Ik ben benieuwd.

De laatste keer dat er cricket op de Nederlandse tv was, probeerden twee spelers van het NL elftal de laws uit te leggen aan Mart Smeets. Dat was, ehm, geen succes.
pi_44342763
Wanneer komt cricket nou een keer op de Nederlandse televisie? Wordt het WK ook uitgezonden? Ik heb in Zuid-Afrika gestudeerd het vorige half jaar en in dat half jaar had Zuid-Afrika een hoop wedstrijden gespeeld die allemaal live werden uitgezonden. Ben daar toen ook naar wel eens naar gaan kijken en ik vond het verrassend genoeg nog leuk ook. Ik heb een dvd meegenomen van "The greatest one-day game" (in maart tussen ZA en Australië), maar liever zie ik het gewoon live op tv
Ik heb het zelf daar helaas niet gespeeld, want ze hadden daar op de universiteit geen teams voor beginners. Misschien dat ik het in Nederland maar eens moet gaan proberen...
Maak nie regtig saak nie
  maandag 11 december 2006 @ 23:19:35 #73
79262 Dwersdriever
pi_44342994
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:13 schreef kassenbouwer het volgende:
Wanneer komt cricket nou een keer op de Nederlandse televisie? Wordt het WK ook uitgezonden?
Ik heb dat een keer besproken met Toine van Peperstraten van Studio Sport. Die beweerde een paar jaar geleden dat de kosten voor de uitzendrechten voor Nederland veel te hoog lagen voor Studio Sport. Er schijnt vooral door satellietkanalen gericht op Aziaten in Europa behoorlijk geboden te worden op de uitzendrechten voor het continent.

De doelgroep is natuurlijk niet zo groot, dus is er ook niet veel budget voor.

De BBC zendt overigens highlights uit van de World Cup, maar het is natuurlijk mooier om complete wedstrijden te kijken. Wij hebben op de club Sky Sports, erg gezellig om met een groep naar een wedstrijd te kijken, of ik kijk thuis op internet via sopcast of tvu. Heb zondag nog Pakistan - West-Indies zitten kijken op die manier.
We Came A Long Time Ago
  maandag 11 december 2006 @ 23:48:40 #74
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44343951
Holland Sport was erg leuk vond ik. Sowieso Erik van Muiswinkel maar hij heeft wel leuke anekdotes en fragmentjes
pi_44351390
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:19 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik heb dat een keer besproken met Toine van Peperstraten van Studio Sport. Die beweerde een paar jaar geleden dat de kosten voor de uitzendrechten voor Nederland veel te hoog lagen voor Studio Sport. Er schijnt vooral door satellietkanalen gericht op Aziaten in Europa behoorlijk geboden te worden op de uitzendrechten voor het continent.

De doelgroep is natuurlijk niet zo groot, dus is er ook niet veel budget voor.

De BBC zendt overigens highlights uit van de World Cup, maar het is natuurlijk mooier om complete wedstrijden te kijken. Wij hebben op de club Sky Sports, erg gezellig om met een groep naar een wedstrijd te kijken, of ik kijk thuis op internet via sopcast of tvu. Heb zondag nog Pakistan - West-Indies zitten kijken op die manier.
Eigenlijk op zich vreemd dat zo'n cricketorganisatie (of wie het ook regelt) Nederland hetzelfde behandeld als Engeland, Azië etc. Ze zouden juist de rechten voor een appel en een ei aan Nederland moeten verkopen. Zie het als ontwikkelingswerk. Want dat de doelgroep niet zo groot is, is natuurlijk ook mede omdat je het nooit op televisie ziet.

Maar stel je bent 22, is het dan al weer te laat om te zijn begonnen met cricket?
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:18:39 #76
79262 Dwersdriever
pi_44352716
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:28 schreef kassenbouwer het volgende:
Maar stel je bent 22, is het dan al weer te laat om te zijn begonnen met cricket?
Absoluut niet. De cricketwereld zit vol met spelers die rond die leeftijd zijn begonnen. Ikzelf ook en ik heb het uiteindelijk toch tot het tweede niveau in Nederland geschopt. De concurrentie met mensen die vanaf kind af aan spelen is natuurlijk niet makkelijk, maar met hard werk kun je best een eind komen.

Waar woon je ergens?
We Came A Long Time Ago
pi_44360133
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:18 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Absoluut niet. De cricketwereld zit vol met spelers die rond die leeftijd zijn begonnen. Ikzelf ook en ik heb het uiteindelijk toch tot het tweede niveau in Nederland geschopt. De concurrentie met mensen die vanaf kind af aan spelen is natuurlijk niet makkelijk, maar met hard werk kun je best een eind komen.

Waar woon je ergens?
Naaldwijk in het Westland.
Maak nie regtig saak nie
pi_44360283
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:11 schreef kassenbouwer het volgende:
Naaldwijk in het Westland.
Niet echt verrassend, met zo'n nick.
pi_44363672
Ik heb me er een paar jaar geleden (toen ik net terug was uit Australie ) in verdiept en er zit volgens mij een cricketclub bij Madestein en anders moet je richting Rotterdam.
Dwerg weet dan wel weer wat de leuke clubs zijn en wat niet.
pi_44366387
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:57 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb me er een paar jaar geleden (toen ik net terug was uit Australie ) in verdiept en er zit volgens mij een cricketclub bij Madestein en anders moet je richting Rotterdam.
Dwerg weet dan wel weer wat de leuke clubs zijn en wat niet.
Ja, Madestein is wel te doen. Maar graag hoor ik van Dwerg (of iemand anders) wat dan de leuke clubs zijn en welke niet
Maak nie regtig saak nie
pi_44427269
De derde Test is begonnen!

En de Australische batsmen hebben kennis gemaakt met Panesar. Vijf wickets voor 92 runs. In de 25e over van de dag, Monty's tweede over, pakte hij zijn eerste wicket. De Australische batsman Hussey eindigde op 74 not out. Met de score op 244 runs ging de laatste man uit. Steve Harmison (4 voor 48) pakte de laatste twee wickets.

De eerste innings van Australië:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
L Langer   b M S Panesar 37 
M L Hayden c G O Jones b M J Hoggard 24  
R T Ponting lbw b S J Harmison 2  
M E K Hussey not out   74  
M J Clarke c and b S J Harmison 37 
A Symonds c G O Jones b M S Panesar 26  
A C Gilchrist c I R Bell b M S Panesar 0  
S K Warne c G O Jones b M S Panesar 25 
B Lee lbw b M S Panesar 10  
S R Clark   b S J Harmison 3  
G D McGrath c A N Cook b S J Harmison 1 
Extras   5   
Total   all out 244 (71.0 ovs)

Engeland verloor twee man in de 14 overs die ze nog moesten batten. Cook (15) en Bell (0) waren te ongeduldig, zodat Engeland morgen begint op de stand 51-2.

Samenvatting: vannacht om 0.20 op BBC2.
Er gaan 12 wickets vallen! Gaat dat allen zien!
pi_44427546
Panesar has been named as one of the favourites for the Beard of the Year award, handed out annually by the Beard Liberation Front, an informal network of beard wearers.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:09:42 #83
79262 Dwersdriever
pi_44428452
Ik ben benieuwd naar de highlights vanavond. Gelukkig dat Engeland het nu wel heeft aangedurft om aan te vallen met Panesar. Het zal wel te laat zijn om de Ashes nog te kunnen behouden, maar in ieder geval toont Engeland aan er nog voor te willen vechten.
We Came A Long Time Ago
pi_44453711
Engeland wist de redelijke start niet om te zetten in een redelijk totaal. Slechts 215 runs, waarvan 70 voor Kevin Pietersen die als negende uit ging. Harmison (23 runs) en Panesar (16, waarvan drie boundaries) sloegen een nuttige 40 runs bijeen voor het laatste wicket. De vijf Australische bowlers verdeelden de wickets netjes, Clark 3, Warne 1, Lee, McGrath en Symonds ieder 2.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss c A C Gilchrist b S R Clark 42  
A N Cook c J L Langer b G D McGrath 15 
I R Bell c A C Gilchrist b B Lee 0  
P D Collingwood c M L Hayden b G D McGrath 11  
K P Pietersen c A Symonds b B Lee 70  
A Flintoff c S K Warne b A Symonds 13  
G O Jones c J L Langer b A Symonds 0  
S I Mahmood c A C Gilchrist b S R Clark 10  
M J Hoggard c M L Hayden b S K Warne 4  
S J Harmison c B Lee b S R Clark 23  
M S Panesar not out   16  
Extras   11   
Total   all out 215 ( 64.1 overs )

Op de eerste bal van hun tweede innings verloor Australië het wicket van Justin Langer. Matthew Hayden en Ricky Ponting hebben ieder 57 not out. Australië begint de derde dag morgen met de stand op 119 voor 1, en een voorsprong van 148 runs. Als Engeland deze Test verliest, zijn ze de Ashes kwijt.

Om half één is de samenvatting op BBC2. Vannacht dus.
pi_44479925
Adam Gilchrist sloeg 100 runs van 57 ballen. Normaal doet hij dat alleen bij ééndaagse wedstrijden, maar blijkbaar had hij er vandaag zin in. Ook Mike Hussey (103) en Michael Clarke (135 not out) wisten een century te scoren. Engeland had geen schijn van kans tegen de Aussies, die 408 runs wisten te scoren uit 66 overs. Monty Panesar kreeg in één over van zes ballen maar liefst 24 runs tegen. Toch was hij met drie wickets de meest succesvolle Engelse bowler. Ricky Ponting declareerde met de stand op 527 voor het verlies van 5 wickets. Engeland zal de laatste twee dagen uit moeten batten voor een draw, of 557 runs moeten scoren om te winnen. Ik denk dat Engeland vandaag de Ashes is kwijtgeraakt.

De tweede innings van Australië:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
J L Langer   b M J Hoggard 0 
M L Hayden c P D Collingwood b M S Panesar 92  
R T Ponting c G O Jones b S J Harmison 75  
M E K Hussey c G O Jones b M S Panesar 103  
M J Clarke not out   135  
A Symonds c P D Collingwood b M S Panesar 2  
A C Gilchrist not out   102  
Extras   18   
Total   for 5     527 (112 overs)

Engeland mocht nog zes overs batten tot het eind van de dag. Andrew Strauss hield het slechts vier ballen vol, en zat met 0 runs al snel weer in de kleedkamer. Met de stand op 19 voor 1 beginnen de Engelsen morgen aan de schier onmogelijke taak om deze wedstrijd winnend af te sluiten.

BBC2 zendt vannacht vanaf middernacht weer 40 minuten hoogtepunten uit.
pi_44480898
Monty

Nu ik in engeland zit, ben ik het meer gaan volgen De kranten stonden vol met kritiek na monty zijn succes volle run.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_44496128
BBC2 dus. Nog een paar minuten.
  zondag 17 december 2006 @ 00:12:12 #88
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44496465
Ik zie dat je ook de stats bekijkt dwerg.

Zeg is baseball niks voor jou of draaf ik dan te hard door?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44499043
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:12 schreef popolon het volgende:
Ik zie dat je ook de stats bekijkt dwerg.

Ik denk dat je te hard door draaitdtdtdtd!

''What's that comming over the hill.. Is it a monstah!! is it a monstah!!!''
http://youtube.com/watch?v=72LNRHHH5jI

Monty

http://youtube.com/watch?v=ncYrQcV20TI

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr. Orange op 17-12-2006 03:00:19 ]
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_44500941
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:12 schreef popolon het volgende:
Ja, baseball is niks voor mij.

In Australië zijn de teams nog bezig, een minuut of 50 te gaan op de vierde dag. Engeland doet het tot nu toe stiekem best goed. Ian Bell maakte 87 runs, en Alistair Cook heeft zojuist een single geslagen en 100 not out bereikt. *juichsmiley* Met de stand op 227 voor drie verandert er niet zo veel. Engeland moet nog steeds de resterende overs vandaag en de hele vijfde dag uitprikken, of 557 runs slaan om te winnen.

Hoi Orange.
pi_44501010
Het klopt wel, Orange. Ik draaf door, jij draaft door, hij draaft door.
pi_44506559
Alles ging goed voor Engeland, tot Glenn McGrath besloot om nog even twee wickets te pakken.

Het leek er lange tijd op dat Alistair Cook en Kevin Pietersen de dag rustig en geconcentreerd uit gingen batten. Een kwartier voor tijd sloeg McGrath toe. Cook (nog steeds slechts 21 jaar oud) had al de hele dag in het midden gestaan, raakte de bal slechts licht en gaf wicketkeeper Gilchrist een niet te missen vangkans. De Engelse captain Flintoff stuurde daarop Matthew Hoggard als 'nightwatchman' naar het wicket. De bedoeling was dat Hoggard de resterende twee overs zou blijven staan, zodat Engeland niet nog een goede batsmen zou verliezen voor het eind van de dag. Helaas werd Hoggard gebowld door een 'yorker', een bal die nét onder je rechte bat doorgaat (mijn coach zou zeggen dat ik gewoon te traag was om de bal te blokkeren). Flintoff moest dus alsnog zelf de laatste ballen stoppen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
A J Strauss lbw b B Lee 0  
A N Cook c A C Gilchrist b G D McGrath 116 
I R Bell c J L Langer b S K Warne 87  
K P Pietersen not out   37  
M J Hoggard   b G D McGrath 0  
A Flintoff not out   2  
Extras    18   
Total   for 5    265 (96.0 ovs)

Dat ziet er toch heel anders uit dan een uur voor de close. Slechts vijf wickets om de dag mee door te komen voor een draw, en nog steeds 292 runs nodig om te winnen.

Als de finale van het snooker tussen Hendry en Ebdon niet teveel uitloopt, is de samenvatting ook vanavond weer rond middernacht te zien op BBC2.

Glenn McGrath, geboren op 9 februari 1970. Sympathieke man, lang niet zo vervelend in het veld als Shane Warne. Inmiddels 36 jaar en wat meer gevoelig voor blessures. Met 1.95 m is hij lang, wat bij fastbowlers een voordeel is. (Overigens heb ik Curtly Ambrose een keer ontmoet, maar die is nog 7 centimeter langer.)
pi_44532450
Zo, dat was het dan. Australië wint met 206 runs. Met twee wedstrijden te gaan kan Engeland alleen nog respect winnen, de Ashes zijn ze kwijt.

Kevin Pietersen en Andrew Flintoff voegden samen nog 75 runs toe aan het totaal van gisteren, maar nadat Flintoff gebowld was door Warne was het Engelse verzet gebroken. De laatste vier batsmen wisten niet meer dan 5 runs te scoren, Kevin Pietersen eindigde op 60 not out. Twee ballen na de lunch pakte Shane Warne zijn 699e wicket in Test-cricket en was Panesar als laatste uit. Voor popolon: in augustus 2005 was Warne de eerste bowler met meer dan 600 wickets in Test-cricket, en volgende week kan hij dus de grens van 700 wickets passeren. Muttiah Muralitharan (Sri Lanka) staat nu op 664 wickets.

De cijfers van de tweede innings van Engeland:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss lbw b B Lee 0 
A N Cook c A C Gilchrist b G D McGrath 116  
I R Bell c J L Langer b S K Warne 87  
K P Pietersen not out   60  
M J Hoggard   b G D McGrath 0  
A Flintoff   b S K Warne 51 
G O Jones run out   0  
S I Mahmood lbw b S R Clark 4  
S J Harmison lbw b S K Warne 0 
M S Panesar   b S K Warne 1  
Extras   26   
Total   all out   350 (122.2 ovs) 

Op 26 december, Boxing Day, begint de vierde Test in Melbourne. Volgens een oude Australische traditie wordt Kerstmis dan gevierd langs de rand van het cricketveld, in de stralende zon, met bier. 8-)

De samenvatting van de laatste dag is vannacht om 0.20 te zien op BBC2.
pi_44532950
Vannacht na het snooker ook weer eens een tijdje naar cricket gekeken.
Was wel weer top.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_44623506
Legend Warne to quit after Ashes.
quote:
Australia's star spinner Shane Warne has announced he will retire from international cricket after the Ashes. Warne, 37, is one wicket away from becoming the first bowler in Test history to claim 700 wickets, with the fourth Test starting on 26 December.
Ook opvallend:
quote:
The fourth Ashes Test takes place on Warne's home turf, the Melbourne Cricket Ground, and is expected to break the previous attendance records of 90,800 for a single day and 350,354 for the whole match.
  donderdag 21 december 2006 @ 11:56:28 #96
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44623568
Hehe wat nou kleine sport

Die Warne haalt de 700 wickets overigens nog wel hoor
pi_44746100
Het begint een saai verhaal te worden. Het batten van Engeland was een drama, ze slaagden er niet in om de 200 runs te halen. 90.000 toeschouwers zagen dat Warne zijn 700ste wicket pakte (en nummers 701 t/m 704). Hij nam vijf wickets voor 39 runs. Andrew Strauss was nummer 700, met 50 runs was hij de enige speler die zich op deze regenachtige dag in Melbourne wist te onttrekken aan de malaise.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss   b S K Warne 50  
A N Cook c A C Gilchrist b B Lee 11  
I R Bell lbw b S R Clark 7  
P D Collingwood c R T Ponting b B Lee 28  
K P Pietersen c A Symonds b S K Warne 21  
A Flintoff c S K Warne b S R Clark 13  
C M W Read c R T Ponting b S K Warne 3  
S I Mahmood c A C Gilchrist b G D McGrath 0  
S J Harmison c M J Clarke b S K Warne 7  
M S Panesar c A Symonds b S K Warne 4  
M J Hoggard not out   9  
Extras   6   
Total   all out 159   (74.2 overs)

Australië kwam in 11 overs tot 48 runs voor 2 wickets. Justin Langer werd met 27 runs gevangen door wicketkeeper Chris Read op het bowlen van Flintoff. Nightwatchman Brett Lee deed hetzelfde op de volgende bal (een golden duck) zodat Ricky Ponting alsnog zelf de laatste ballen moest stoppen.

Samenvatting om middernacht op BBC2.
pi_44768725
Een goede dag voor Australië. Ze wisten een voorsprong van 213 runs op te bouwen. Dit was te danken aan twee spelers die een partnership van 279 runs op de mat legden. Matthew Hayden (153 runs) en Andrew Symonds (154 not out).

In de ochtend zag het er allemaal nog goed uit voor de Engelsen. Door strak bowlen konden de Australische batsmen geen vuist maken. De wickets vielen als rijpe appelen, en bij de stand 84 voor 5 dacht menigeen al aan een sensationele collapse van de Aussies. Op dat moment kwam Symonds in het veld. Na een nerveuze start vond hij (en Matthew Hayden ook) al snel de gaten in het veld, en konden de Engelsen regelmatig de bal aan de verkeerde kant van het touw oprapen. Engeland zal morgen snel de staart op moeten rollen, en dan rustig een flink totaal moeten scoren.

Een oude foto van Symonds, hier bowlt hij op Brian Lara. Symonds is een allrounder, kan aardig bowlen, kan aardig batten. De Flintoff van het Australische team. Andrew Symonds werd op 9 juni 1975 geboren in Birmingham. In 1995 kreeg hij de kans om voor Engeland A uit te komen, maar hij legde de uitnodiging naast zich neer. Hij woonde inmiddels al in Australië, waar zijn ouders naartoe verhuisd waren. Hij kwam daar uit voor Queensland, en in 1998 maakte hij zijn debuut voor het Australische team in een ééndaagse wedstrijd tegen Pakistan. Pas in 2004 kwam hij uit in een Testmatch, tegen Sri Lanka. Hij is nooit zeker geweest van zijn plaats in de Testwedstrijden, en speelt nu ook mee omdat de reguliere nummer zes geblesseerd is.

De score voor Australië na de tweede dag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
J L Langer c C M W Read b A Flintoff 27 
M L Hayden c C M W Read b S I Mahmood 153 
B Lee c C M W Read b A Flintoff 0  
R T Ponting c A N Cook b A Flintoff 7 
M E K Hussey   b M J Hoggard 6  
M J Clarke c C M W Read b S J Harmison 5  
A Symonds not out   154  
A C Gilchrist c P D Collingwood b S I Mahmood 1  
S K Warne not out   4  
Extras   15   
Total   for 7 372 (96.0 ovs)

Ook vannacht zendt BBC2 weer een samenvatting uit van de hoogtepunten van de dag. Aanvang 0.20 uur. Dat is eigenlijk best een kuttijd.
pi_44769229
Ik zag vannacht de samenvatting van gisteren. De engelsen hadden nog mazzel met de 159 runs die ze hadden. De vroege batsmen hadden op een 2tal momenten misscien uitgegeven moeten worden, maar ja dat gold misschien ook wel voor de kop van de batters van de aussies. Al met al werd de staart van de engelsen echt voor bijna niets naar huis gestuurd door Warne. Als je ziet hoeveel spin die op de bal krijgt kun je je ook wel iets voorstellen bij de slechte scores van de engelsen. De 5 wickets pakte hij bijna achteloos
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_44788815
ZO dat is dan het einde voor de engelsen in de 4e testmatch. De aussies kwamen tot 419 AO nadat Symonds vrij snel het veld moest ruimen en Warne toch nog een verdienstelijke 40 NO voor een bowler liet noteren. De engelsen gingen daarna 161 AO waardoor de Aussies met een inning over winnen. Meest succesvolle bowler van de aussies was Lee met 4 wickets voor 47 runs. Symonds had in zijn eentje maar 5 runs minder dat het hele engelse team in de 2e inning

De engelsen moeten zich nu wel realiseren dat ze werkelijk kansloos zijn tegen de aussies die natuurlijk een sterk team hebben. Maar eens zien of de engelsen in de laatste wedstrijd nog de eer kunnen redden door minimaal een gelijkspel af te dwingen.
pi_44789834
Hoi komrad.

Het was wel heel slecht. Toen ik vanmorgen aan het werk ging, was Engeland al zeven wickets kwijt, maar het is ze zelfs nog gelukt om de wedstrijd te verliezen op de derde dag. Australië rolde de Engelsen nog een keer op, ditmaal voor 161 runs.

Andrew Symonds wist slechts twee runs aan zijn totaal van gisteren toe te voegen, hij werd achter het wicket gevangen door wicketkeeper Chris Read, die uiteindelijk zes vangen pakte. Shane Warne tikte nog even rap 40 runs om zijn thuispubliek te plezieren, Glenn McGrath was als laatste uit met de stand op 419 runs. Sajid Mahmood nam vier Australische wickets voor 100 runs.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
L Langer c C M W Read b A Flintoff 27  
M L Hayden c C M W Read b S I Mahmood 153  
B Lee c C M W Read b A Flintoff 0  
R T Ponting c A N Cook b A Flintoff 7  
M E K Hussey   b M J Hoggard 6  
M J Clarke c C M W Read b S J Harmison 5  
A Symonds c C M W Read b S J Harmison 156  
A C Gilchrist c P D Collingwood b S I Mahmood 1  
S K Warne not out   40  
S R Clark c C M W Read b S I Mahmood 8  
G D McGrath c I R Bell b S I Mahmood 0  
Extras    16   
Total   all out 419 (108.3 ovs)

En toen mocht Engeland weer batten. Het werd een drama. Tot lunch was er nog weinig aan de hand. Engeland komt tot 28 runs zonder een wicket te verliezen. Glenn McGrath bowlt accuraat als altijd, maar zonder wickets te pakken. Tegen theetijd (om het zo maar te noemen) was Engeland vier wickets kwijt, en voor de dag voorbij was, hadden ze verloren. Weer verloren.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss c A C Gilchrist b B Lee 31  
A N Cook   b S R Clark 20  
I R Bell lbw b G D McGrath 2  
K P Pietersen   b S R Clark 1  
P D Collingwood c J L Langer b B Lee 16  
A Flintoff lbw b S R Clark 25  
C M W Read not out   26 
S I Mahmood lbw b S K Warne 0  
S J Harmison lbw b S K Warne 4 
M S Panesar c M J Clarke b B Lee 14  
M J Hoggard   b B Lee 5  
Extras    17   
Total   all out 161 (65.5 ovs)

Nog iets positiefs te melden? Monty Panesar is verkozen tot 'Beard of the Year' maar verder niet. In de vijfde Test komt Michael Vaughn misschien weer terug na een blessure, dat zal dan waarschijnlijk ten koste gaan van Ian Bell. Engeland zal serieus uit een ander vaatje moeten tappen om aan een 5-0 whitewash te ontkomen.

De samenvatting is vannacht om tien over te twaalf op BBC2 te zien.
  donderdag 28 december 2006 @ 12:53:54 #102
79262 Dwersdriever
pi_44789992
Het is een enorme wanprestatie, die het cricket in Engeland forse schade zal toebrengen. De board zal blij zijn dat ze niet dit jaar hoeven te onderhandelen over een nieuw televisiecontract.
We Came A Long Time Ago
pi_44820908
vannacht de samenvatting nog even bekenen. Kansloos is het enige passende woord. De engelse commentatoren zijn ook overtuigd van het feit dat de aussies hun whitewash zullen completeren. De captain van de engelsen wordt al afgemaakt en er wordt gesproken over een terugkeer van vaughan. In elk geval waren de bowlers van de aussies erg sterk. Warne heeft weinig gegooid en alleen maar genoten van het afscheid van zijn publiek. De engelsen moeten accepteren dat ze alles behalve top zijn en ook in de eendaagse wedstrijden missen ze slagkracht. Om dat kracht bij te zetten, de bowler Warne had als batter 40 runs in de eerste inning, dat is meer dan welke engelse batsmen in de 2e inning ook. In de eerste Engelse inning kwam alleen strauss tot een half-century, de rest haalde de 40 ook bij lange na niet. Strauss wordt trouwens voorzien om op wat langere termijn de captain van de engelsen te worden. Ik denk dat we hem daar veel sterkte bij moeten wensen!
pi_44911570
Morgen begint de vijfde en laatste Test, en ook Australische batsman Justin Langer heeft aangegeven dat het zijn laatste Test wordt. Naast Shane Warne en Glenn McGrath is hij dus de derde speler van Australië die in Sydney afscheid neemt van Testcricket.

Er is een grote kans dat de in Kenia geboren Engelsman Jamie Dalrymple zijn debuut maakt in Sydney. Dalrymple speelt voor Middlesex, hij bowlt off-spin, en is in staat om 30 runs te scoren tegen elk team. Engeland zal waarschijnlijk twee spinners opstellen, al hoop ik dat Flintoff dan zijn veld wat aanvallender opstelt dan in de vierde Test. Iedereen op de boundary zetten om de vieren te stoppen is niet mijn idee van leuk cricket.
  maandag 1 januari 2007 @ 13:26:46 #105
79262 Dwersdriever
pi_44912263
quote:
Op maandag 1 januari 2007 12:46 schreef dwerg het volgende:
Morgen begint de vijfde en laatste Test, en ook Australische batsman Justin Langer heeft aangegeven dat het zijn laatste Test wordt. Naast Shane Warne en Glenn McGrath is hij dus de derde speler van Australië die in Sydney afscheid neemt van Testcricket.
Dat is op zich een leuke aanleiding om toch nog te kijken. Mijn interesse in de serie is echter wel grotendeels weg. Ben vooral de wedstrijden tussen India en Zuid-Afrika aan het volgen, waar morgen een fascinerende derde test van start gaat. Omdat dit qua tijdzone wat meer lijkt op 'ons' is het ook mogelijk dit via wat linkjes live te volgen zonder dat mijn hele nachtrust eraan gaat.

Ben wel benieuwd of Shane Warne en de zijnen de whitewash kunnen completeren.
We Came A Long Time Ago
pi_44946160
Deze foto heb ik van de BBC-site geleend. De eerste dag van de vijfde Test begon met regen. Heel veel mensen op het veld om een lullig stukje gras te beschermen tegen het water, het is een koddig gezicht. Op de achtergrond is Sydney te zien.

Vijf kwartier later dan gepland begon de wedstrijd. Andrew Flintoff won de toss en besloot om te gaan batten. James Anderson vervangt de geblesseerde Matthew Hoggard, verder is het team ongewijzigd in vergelijking met de vierde test. Er is dus geen plaats voor Vaughn en Dalrymple. Het was een rustige dag, weinig spectaculaire dingen. Engeland verloor vier wickets, en scoorde 234 runs. Ian Bell en Kevin Pietersen maakten 108 runs voor het derde wicket, tot Glenn McGrath hun partnership beëindigde. In 5 ballen ging Engeland van 166 voor 2 naar 167 voor 4 wickets. Paul Collingwood en Flintoff tikten samen nog 67 runs erbij, en met de score op 234 voor 4 werd het te donker om nog verder te spelen. Bad light stopped play. Morgen verder, ik hoop dat Engeland de hele dag door kan batten tot 450 runs om er een echte wedstrijd van te maken.

De tussenstand na de eerste dag:

1
2
3
4
5
6
7
8
A J Strauss c A C Gilchrist b B Lee 29  
A N Cook c A C Gilchrist b S R Clark 20 
I R Bell   b G D McGrath 71  
K P Pietersen c M E K Hussey b G D McGrath 41  
P D Collingwood not out   25 
A Flintoff not out   42 
Extras   6   
Total   for 4  234 (80.0 ovs) 

Samenvatting: 0.20 BBC2.
pi_44961545
Half uurtje bezig en Engeland alweer 2 wickets kwijt. Dat voorspelt veel goeds voor de rest van de nacht.
pi_44961619
En Mahmood na 1 bal ook alweer exit. Goed bezig jongens.
pi_44992274
Even snel dan.

Engeland wist onder de 300 te blijven. Het was wederom niet goed genoeg. Alleen Flintoff deed nog net alsof hij niet met 5-0 wilde verliezen. De staart, tja, dat was de staart. Het wicket van Monty Panesar was Shane Warne's duizendste wicket in internationale wedstrijden.

Eerste innings van Engeland.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss c A C Gilchrist b B Lee 29  
A N Cook c A C Gilchrist b S R Clark 20 
I R Bell   b G D McGrath 71  
K P Pietersen c M E K Hussey b G D McGrath 41  
P D Collingwood c A C Gilchrist b G D McGrath 27  
A Flintoff c A C Gilchrist b S R Clark 89  
C M W Read c A C Gilchrist b B Lee 2  
S I Mahmood c M L Hayden b B Lee 0  
S J Harmison lbw b S R Clark 2 
M S Panesar lbw b S K Warne 0  
J M Anderson not out   0 
Extras   10   
Total   all out 291 (103.4 ovs)

De Australische batsmen begonnen saai en degelijk, net zoals de eerste batsmen van Engeland. Met de stand op 188 voor 4 zal Engeland straks snel wickets moeten pakken. Het is natuurlijk de vraag of dat lukt. Symonds zal willen bewijzen dat zijn score in de vierde Test geen toeval was, en Hussey is ook niet iemand die zijn wicket weggeeft. De tweede dag werd, net als de eerste, voortijdig afgebroken. Rain stopped play. De derde dag begint over een kwartier.

Eerste innings voor Australië

1
2
3
4
5
6
7
8
J L Langer c C M W Read b J M Anderson 26  
M L Hayden c P D Collingwood b S J Harmison 33  
R T Ponting run out   45  
M E K Hussey not out   37 
M J Clarke c C M W Read b S J Harmison 11  
A Symonds not out   22  
Extras    14   
Total   for 4 188 (55.0 ovs) 

Samenvatting van de tweede dag: over 35 minuten op BBC2. Maar dan lig ik te pitten.
pi_44993366
Goed begin van de Engelsen vandaag, Hussey is na 5 minuutjes al exit.
pi_44996884
ik voel de 5-0 aankomen.

Stand: FIFTH TEST, SYDNEY, DAY THREE: Tea: England 291 and 73-3 v Australia 393
pi_45013559
Engeland begint morgen de vierde dag met een voorsprong van 12 runs.

Hussey was inderdaad snel uit, maar daar stond tegenover dat Symonds (48), Gilchrist (62) en Warne (71 runs uit 65 ballen) de Engelsen alle hoeken van het veld lieten zien. Warne en Stuart Clark wisten de score tegen het eind van de Australische inninds zelfs nog van 325 voor 8 naar 393 voor 9 te tillen. Daarna was het ook afgelopen.

Eerste innings Australië.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
L Langer c C M W Read b J M Anderson 26
M L Hayden c P D Collingwood b S J Harmison 33  
R T Ponting run out   45  
M E K Hussey c C M W Read b J M Anderson 37  
M J Clarke c C M W Read b S J Harmison 11 
A Symonds   b M S Panesar 48  
A C Gilchrist c C M W Read b J M Anderson 62 
S K Warne st C M W Read b M S Panesar 71  
B Lee c C M W Read b A Flintoff 5 
S R Clark c K P Pietersen b S I Mahmood 35 
G D McGrath not out   0  
Extras   20   
Total   all out 393 (96.3 ovs)

Tja, wat kan ik verder nog zeggen. Engeland begon de tweede innings met een achterstand van 102 runs, en voordat ze die waren ingelopen zaten vier batsmen alweer aan de kant. Flintoff werd slachtoffer 1001 van Warne, een stumping van Gilchrist, en zo eindigde Engeland de dag op een rampzalige 114 voor 5 wickets. Alleen twee dagen regen kan de Engelsen nog redden van een vernederende 5-0.

Tweede innings Engeland:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
A J Strauss lbw b S R Clark 24 
A N Cook c A C Gilchrist b B Lee 4  
I R Bell c A C Gilchrist b B Lee 28  
K P Pietersen not out   29 
P D Collingwood c M L Hayden b S R Clark 17  
A Flintoff st A C Gilchrist b S K Warne 7  
M S Panesar not out   0  
Extras   5   
Total   for 5 114 (42.0 ovs) 

De samenvatting is wederom te zien om 0.20 op BBC2.
pi_45025539

Pietersen na 2 minuten batten vandaag al weg. Wat dus in feite de 5-0 betekent.

[ Bericht 5% gewijzigd door Piet_Veerman op 05-01-2007 00:24:04 ]
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:14:09 #114
79262 Dwersdriever
pi_45030681
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 00:12 schreef Piet_Veerman het volgende:

Pietersen na 2 minuten batten vandaag al weg. Wat dus in feite de 5-0 betekent.
Yep....it's a whitewash...
We Came A Long Time Ago
pi_45034099
Ik had de vraag hier al een keer eerder gesteld, maar ik doe het gewoon nog een keer. Stel dat je een jongen bent van 22 woonachtig in het pittoreske Westland (tussen Den Haag, Delft en Rotterdam) en je zou graag een keer willen kijken of het wat is om te cricketen bij een vereniging. Ik kan me zo voorstellen dat er grote verschillen zijn tussen de verenigingen. Kan iemand mij misschien een vereniging aanraden?
Maak nie regtig saak nie
pi_45053886
Hermes DVS - Schiedam Gezellige club, ook lagere teams.
VCC - Voorburg Leuke club.
Concordia - Delft Erg kleine club, bestaan jullie nog, just me?
VOC - Rotterdam (naast Zestienhoven) Mét bierteam.

De Haagse clubs zijn niet gezellig.
pi_45054808
Engeland kreeg dus klop, en de bobo's hebben al een onderzoek aangekondigd naar het hoe en waarom van deze historische slachtpartij in vijf delen.

Ze hadden vanmorgen nog geen runs gescoord en Pietersen en Panesar hadden de walk of shame terug naar het pavillion alweer gehad. Nog voor de toeschouwers hun eerste biertje leeg hadden gedronken waren de Engelsen uit voor 149 runs. Brett Lee en Glenn McGrath pakten ieder drie wickets. Overigens zou iedereen vanavond de samenvatting moeten kijken voor de derde bal van de dag waarmee McGrath Kevin Pietersen uit wist te krijgen. Als je vanaf de start zo geconcentreerd kan bowlen, dan ben was je echt een geweldige bowler. In zijn loopbaan als Test-speler pakte McGrath 563 wickets.

De tweede innings van Engeland:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss lbw b S R Clark 24  
A N Cook c A C Gilchrist b B Lee 4 
I R Bell c A C Gilchrist b B Lee 28  
K P Pietersen c A C Gilchrist b G D McGrath 29 
P D Collingwood c M L Hayden b S R Clark 17  
A Flintoff st A C Gilchrist b S K Warne 7  
M S Panesar run out   0  
C M W Read c R T Ponting b B Lee 4  
S I Mahmood   b G D McGrath 4 
S J Harmison not out   16  
J M Anderson c M E K Hussey b G D McGrath 5 
Extras   9   
Total   all out 147 (58.0 ovs)

Australië had 46 runs nodig, en openers Hayden en Langer sloegen de benodigde runs in 65 ballen. Voor lunch waren ze klaar. Ik ga de statistieken niet eens posten.

De samenvatting is al om 0.05 op BBC2.

Vanaf 5 maart wordt in de West Indies de World Cup gehouden, het WK voor landenteams. Eéndaagse wedstrijden, vier poules van vier landen, een waar festijn voor de cricketliefhebber. In de kranten stond de afgelopen week weer het gebruikelijke sportjaaroverzicht voor 2007, en nergens heb ik dit evenement gezien, terwijl de vorige finale (tussen Australië en India) wereldwijd best wel aardig bekeken werd. In ieder geval beter dan de wielerwedstrijd Kuurne - Brussel - Kuurne die wel in het overzicht stond. Nederland mag weer eens meedoen, ze zitten in dezelfde poule als de Aussies, South-Africa en Schotland. Ik denk dat ik later nog wel een keer terugkom op de World Cup.
pi_45062086
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:05 schreef dwerg het volgende:
Hermes DVS - Schiedam Gezellige club, ook lagere teams.
VCC - Voorburg Leuke club.
Concordia - Delft Erg kleine club, bestaan jullie nog, just me?
VOC - Rotterdam (naast Zestienhoven) Mét bierteam.

De Haagse clubs zijn niet gezellig.
Bedankt voor de tips!
Ik ben misschien een beetje een noob op cricketvereniginggebied, maar waarom zijn de Haagse clubs niet gezellig?
Maak nie regtig saak nie
pi_45171603
Niet meer de Ashes, maar op dit moment is een Twenty20 wedstrijd bezig tussen de Aussies en Engeland. En zelfs nu wordt Engeland compleet afgemaakt. Met nog 1 over te gaan staan de Aussies op 204 runs, nog 10 runs verwijderd van de hoogste score ooit in een internationale Twenty20 wedstrijd.

En daar is het record, 221/5. Ben benieuwd wat de Engelsen kunnen nu.

Erg leuk trouwens zo'n Twenty20 wedstrijd, prima manier om het cricket te promoten.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:20:14 #120
79262 Dwersdriever
pi_45173530
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:57 schreef Piet_Veerman het volgende:
Erg leuk trouwens zo'n Twenty20 wedstrijd, prima manier om het cricket te promoten.
Het wordt in Nederland ook al op bescheiden schaal gespeeld. Een competitie tussen de teams uit de hoofdklasse met een finale zou wellicht ook voor Studio Sport interessant kunnen zijn.
We Came A Long Time Ago
pi_45469601
hey!
waarom zie ik dit topic nou weer telaat:(

ben 17 en cricket alweer euh...sinds 1998 dus volgend jaar 10 jaar
speel op redelijk niveau en hoop volgend jaar hoofdklasse debut te maken
en ga in september voor 9 maanden naar Australie om te cricketen...so far me

The Ashes, ik heb 2 nachten gekeken(de 1ste twee dagen) toen gaf ik het al op en zei: FUCK IT !
ben Engeland fan en ik baalde er best wel van
wat vinden jullie Fletcher eruit?
en wie moet er keepen in tests? Nixon is een short-term ODI oplossing...
Davies is een talent maar nog te jong...dus dan toch maar Read?
you might aswell do the white line
pi_45469785
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:48 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips!
Ik ben misschien een beetje een noob op cricketvereniginggebied, maar waarom zijn de Haagse clubs niet gezellig?
omdat het arrogante balletjes zijn vaak. en gewoon wat sociale skills missen...om het zo maar is te stellen

Voorburg is super gezellig haha
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:48:29 #123
79262 Dwersdriever
pi_45469883
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:40 schreef kweek89 het volgende:
ben 17 en cricket alweer euh...sinds 1998 dus volgend jaar 10 jaar
speel op redelijk niveau en hoop volgend jaar hoofdklasse debut te maken
en ga in september voor 9 maanden naar Australie om te cricketen...so far me
VCC?

Daar ken ik wel een aantal mensen. Leuke club. Heb de afgelopen jaren ook een aantal keren tegen VCC 1 en 2 gespeeld. Ben nog uitgevangen door Tim de Leede

Wel stoer om negen maanden in Australië te gaan cricketen. Waar ga je naartoe?

Ik ben nooit verder gekomen dan wat trainingen in Nieuw-Zeeland en dat was alleen maar omdat ik er toch al op vakantie was.
We Came A Long Time Ago
pi_45470437
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:48 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

VCC?

Daar ken ik wel een aantal mensen. Leuke club. Heb de afgelopen jaren ook een aantal keren tegen VCC 1 en 2 gespeeld. Ben nog uitgevangen door Tim de Leede

Wel stoer om negen maanden in Australië te gaan cricketen. Waar ga je naartoe?

Ik ben nooit verder gekomen dan wat trainingen in Nieuw-Zeeland en dat was alleen maar omdat ik er toch al op vakantie was.
welke club speel je ?
speel in het tweede op dit moment.

Melbourne of Brisbane, gaan we nog even precies plannen, ligt een beetje aan of ik in de buurt van Le Loux blijf of echt in mijn 1tje ga.

super veel zin in, eerst ff eindexamen doen en geld verdienen
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:29:50 #125
79262 Dwersdriever
pi_45471516
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:03 schreef kweek89 het volgende:

[..]

welke club speel je ?
speel in het tweede op dit moment.

Melbourne of Brisbane, gaan we nog even precies plannen, ligt een beetje aan of ik in de buurt van Le Loux blijf of echt in mijn 1tje ga.

super veel zin in, eerst ff eindexamen doen en geld verdienen
Quick Nijmegen. Wij speelden het afgelopen jaar in de andere Overgangsklasse.

Ryan Le Loux komt uit Queensland toch? Zoekt hij een club voor je om te spelen?
We Came A Long Time Ago
pi_45471736
waarsch. bij zijn club

aah dan ken je Mark Wever !
ik sta regelmatig als een Wever in de Cricket omdat mijn achternaam maar 1 letter verscheelt en de duitste vertaling er van is
uitgevangen door Tim? heb je dus ook voor andere club gespeeld?
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:41:34 #127
79262 Dwersdriever
pi_45471987
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:35 schreef kweek89 het volgende:
waarsch. bij zijn club

aah dan ken je Mark Wever !
ik sta regelmatig als een Wever in de Cricket omdat mijn achternaam maar 1 letter verscheelt en de duitste vertaling er van is
uitgevangen door Tim? heb je dus ook voor andere club gespeeld?
Klinkt als een prachtig avontuur. Hou ons hier vooral op de hoogte van je avonturen down under. Maar eerst nog een nieuw seizoen natuurlijk :-)

Mark Wever ken ik wel goed ja. Erg aardige gozer en een zeer nuttige cricketer.

VCC 1 heeft niet altijd in de Hoofdklasse gespeeld, een paar jaar geleden waren ze gedegradeerd en toen speelde Quick nog in de Eerste Klasse.
We Came A Long Time Ago
pi_45472267
aah, ja dat was mijn 2e jaar cricket
kan ik me nog herinneren ook! toen werden we ongeslagen kampioen...zelfs nog een kratenartikel ergens van liggen(gek van't spelletje vanaf het begin dus)

Wever is zeker een nuttige cricketer, hij laat zich jammer genoeg het spelletje een beetje verpesten door andere mensen, moet je je niks van aan trekken gewoon lekker cricketen

ik zal zeker jullie op de hoogte houden haha
pi_45487375
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:40 schreef kweek89 het volgende:
hey!
en wie moet er keepen in tests? Nixon is een short-term ODI oplossing...
Davies is een talent maar nog te jong...dus dan toch maar Read?
Nixon is hartstikke oud. Dan toch maar Read. Over wicketkeepers gesproken: waarom gaat Atse Buurman niet naar het WK?

Na de Ashes zijn Engeland, Australië en Nieuw Zeeland verder gegaan met een aantal onderlinge one day internationals. De BBC zendt ook van deze wedstrijden weer samenvattingen uit op tijden dat ik allang in m'n nest lig, maar als je last hebt van slapeloosheid is het misschien leuk om eens te kijken. Het Engelse team ondergaat elke wedstrijd wel één of meer wijzigingen. Zo was Vaughn terug in het team, raakte geblesseerd en ligt er nu weer uit. Mal Loye, Ed Joyce en Ravi Bopara zijn enkele van de nieuwe namen die kans maken om het team voor de WK te komen. Morgen spelen Engeland en Australië weer tegen elkaar, morgenavond dus weer een samenvatting.
pi_45491433
@ Dwerg

Atse wou duidelijkheid van Mr Cantrell vlak na het seizoen zodat hij wist of hij door kon gaan werken etc., en die zij dat de kans niet zo groot is dat hij geselecteerd word.
ik vind het belachelijk, Atse is in bloedvorm met batten en altijd al beter geweest dan Smits, en qua keepen op hetzelfde niveau zo niet beter!

Mal Loye for president
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:43:40 #131
79262 Dwersdriever
pi_45500234
Engeland uitgegooid voor 155 vanmorgen. Mal Loye de topscorer met 36, terwijl Dalrymple er 31 scoorde. Australië is 93/5 in reply. Jon Lewis al vier wickets. Mike Hussey en Cameron White zijn nu aan het batten.
We Came A Long Time Ago
pi_45500568
En daar gaat White.
108/6.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:29:11 #133
79262 Dwersdriever
pi_45501403
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:57 schreef Piet_Veerman het volgende:
En daar gaat White.
108/6.
Hussey is de sleutel. Dat wicket moet Engeland veroveren, want Australië nadert de overwinning.
We Came A Long Time Ago
pi_45503151
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:45 schreef kweek89 het volgende:

[..]

omdat het arrogante balletjes zijn vaak. en gewoon wat sociale skills missen...om het zo maar is te stellen

Voorburg is super gezellig haha
Ik heb je raad opgevolgd en een mailtje naar de secretaris gestuurd voor meer info over een proeftraining!
Maak nie regtig saak nie
pi_45504987
zal Joyce zijn laatste wedstrijd wel zijn helaas, mag hij weer 4 jaar wachten op Ierland.
Hussey is wel een beetje speciaal hé? jammer dat hij zo oud al is

haha goed bezig Kassenbouwer !
  dinsdag 23 januari 2007 @ 08:32:40 #136
79262 Dwersdriever
pi_45587633
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:30 schreef kweek89 het volgende:
zal Joyce zijn laatste wedstrijd wel zijn helaas, mag hij weer 4 jaar wachten op Ierland.
Het valt mee. Ed Joyce staat vandaag gewoon in de opstelling voor Engeland. De commentatoren vanmorgen op de radio meldden wel dat er veel druk op zijn schouders ligt vandaag.

We zijn halverwege de wedstrijd. Nieuw-Zeeland heeft 210 all out gemaakt, waarbij het laatste wicket viel op de laatste bal van de innings. De score was een stuk hoger dan eerder op de dag werd verwacht. Anderson, Panesar en Collingwood pakten ieder een wicket in hun eerste over, terwijl ook Flintoff en Lewis toesloegen, waardoor Nieuw-Zeeland 6/5 was na amper 24 overs.

Een uitstekend partnership tussen Jacob Oram en Brandon McCullum legde echter een stevig fundament onder de innings van Nieuw-Zeeland. Oram scoorde met 86 zijn hoogste score in een ééndaagse, McCullum maakte er 30. Aan het slot ging het weer hard met vier wickets in nog geen twee overs, maar door 14 runs van de laatste over, kwam Nieuw-Zeeland uiteindelijk toch nog boven de tweehonderd.

Onder de bowlers de beste cijfers voor captain Andrew Flintoff met 4-21 in 10. Zuinig en effectief. Jon Lewis liep een enkelblessure op, maar kwam nog tot 1-31 in 10, de dure slotover van James Anderson bezorgde hem 2-47 in 10. Collingwood gaf vijf runs per over prijs, ongeveer hetzelfde als Monty Panesar, die volgens de commentatoren op de radio iets te veel als een test bowler bowlde voor wickets in plaats van economy. Dalrymple was duur in zijn drie overs.

Het wicket is mogelijk niet zo slecht als de Nieuw-Zeelandse batslieden denken, dus Engeland lijkt een redelijke kans te hebben. We merken het de komende uren wel.

Live verslag
http://content-uk.cricinf(...)nt/match/249237.html

Scorecard
http://content-uk.cricinf(...)rappertype=mainframe
We Came A Long Time Ago
pi_45588057
spannende pot, Mal Loye was al 1x eerder uit, maar ging uiteinderlijk op precies dezelfde bal.
Strauss begon slecht, maar slaat nu 2 vieren achterelkaar

en hij gaat nu net uit LBW
pi_45589097
Joyce op 29, raakt ze gemmideld, maar! hij blijft wel staan
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:10:16 #139
79262 Dwersdriever
pi_45590490
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:08 schreef kweek89 het volgende:
Joyce op 29, raakt ze gemmideld, maar! hij blijft wel staan
114/8, ik voel een nieuwe nederlaag aankomen voor Engeland. Joyce met 47 wel de enige scorende batsman.

Zit je de wedstrijd ergens te kijken?
We Came A Long Time Ago
pi_45590602
120 all out.
De Kiwi's krijgen ook nog eens een bonuspunt voor deze ruime overwinning, waardoor ze boven Engeland komen in de stand.
pi_45590751
ik had een streampje (A)

wat een catches van die kiwi's! Gillespie, Astle en Fleming aan het eind, alleen het fielde maakt Nieuwe-Zeeland al een 'half decent ODI team'
Panesar was vermakelijk om te zien batten, bal op z'n schouder van Bond om vervolgens goed achter de bal te komen en de bal voor 2 te driven...om de volgende bal recht in de lucht te staan.

Vettori bowlde super! echt van hem zou ik nog wel is een clinic willen hebben! iets meer zoals hem bowlen
pi_45635707
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:30 schreef kweek89 het volgende:
Hussey is wel een beetje speciaal hé? jammer dat hij zo oud al is

haha goed bezig Kassenbouwer !
Ik heb alleen nog steeds geen antwoord gehad van de secretaris. Checken ze hun mail daar één keer in de twee weken?
Maak nie regtig saak nie
pi_45636450
naar welk email adres heb je het gestuurt?

(pm verdere vragen maar als je wilt)
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:56:11 #144
79262 Dwersdriever
pi_45638615
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:20 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Ik heb alleen nog steeds geen antwoord gehad van de secretaris. Checken ze hun mail daar één keer in de twee weken?
Kom anders gezellig in Nijmegen spelen. Stukje rijden misschien, maar wij geven wel antwoord
We Came A Long Time Ago
pi_45639276
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:56 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Kom anders gezellig in Nijmegen spelen. Stukje rijden misschien, maar wij geven wel antwoord
Haha! Ja, Nijmegen ligt iets uit de richting...
Ik wacht nog maar even Voorburg af
Maak nie regtig saak nie
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:22:07 #146
79262 Dwersdriever
pi_45639487
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:17 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Haha! Ja, Nijmegen ligt iets uit de richting...
Heerlen heeft ook een leuke cricketclub als je nog wat meer kilometers wil maken. Daar speelt de zoon van de Australische cricketlegende Rodney Marsh. Die heeft daar vorig jaar hoogstpersoonlijk de eerste bal gegooid op hun nieuwe veld.
We Came A Long Time Ago
pi_45639679
je hebt een pm Kass

Heerlen uit altijd lastig(geen idee overgins nooit geweest, wil ik zo houden... vind PSV Eindhoven al een mijl op zeven, al pakt die pitch wel spin die ik nog nooit gezien heb...kan ook aan mijn dag liggen )
pi_45639716
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:22 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Heerlen heeft ook een leuke cricketclub als je nog wat meer kilometers wil maken. Daar speelt de zoon van de Australische cricketlegende Rodney Marsh. Die heeft daar vorig jaar hoogstpersoonlijk de eerste bal gegooid op hun nieuwe veld.
Cricketlegendes zeggen me (nog) niks eigenlijk!
Ik ken alleen wat cricketers van Australië, Engeland en Zuid-Afrika die ik op tv heb gezien

Maar mocht het in Voorburg niet lukken, dan ga ik uiteraard naar Nijmegen of Heerlen.

@Kweek89, zie pm
Maak nie regtig saak nie
pi_45639921
ik zie niks hoor

www.cricinfo.com heb ik veel cricket facts geleerd...
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:58:56 #150
79262 Dwersdriever
pi_45640907
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:27 schreef kweek89 het volgende:
Heerlen uit altijd lastig(geen idee overgins nooit geweest, wil ik zo houden... vind PSV Eindhoven al een mijl op zeven, al pakt die pitch wel spin die ik nog nooit gezien heb...kan ook aan mijn dag liggen )
Vanwege activiteiten op ons eigen terrein speelden wij dit jaar onze thuiswedstrijd tegen Hilversum op hun terrein.

Aanvoerder Hilversum: 'Wij zijn hier heel blij mee. Scheelt ons weer die enorme rit naar Nijmegen.'

Ik: 'Dit is onze dichtstbijzijnde uitwedstrijd.'
We Came A Long Time Ago
pi_45640967
ja, ben blij dat we vorig jaar niet bij jullie in de poul zaten!
al lijkt het me wel leuk volgend jaar tegen jullie te spelen haha!
pi_45643972
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:33 schreef kweek89 het volgende:
ik zie niks hoor

www.cricinfo.com heb ik veel cricket facts geleerd...
Ik heb hier thuis ook nog een dvd met de titel "438, the greatest one-day game" (de kenners weten natuurlijk welke wedstrijd). Toen ik in Zuid-Afrika was vorig jaar toen die wedstrijd gespeeld werd, was het hele land in rep en roer. Later heb ik toen maar die dvd gekocht om het allemaal nog eens goed op me te laten inwerken.
Daar heb ik ook wel veel aan gehad om het spelletje een beetje te begrijpen. Dat lukt nu gelukkig aardig.
Maak nie regtig saak nie
pi_45699002
Een nieuw dieptepunt voor het Engelse team. 72 voor 2 en vervolgens 110 all out. Australië hoefde niet eens moeite te doen om dat totaal te halen: 111 voor 1. Liefhebbers van het Australische cricket en masochistische Engelsen kunnen vannacht om 0.35 een samenvatting zien op BBC2.
pi_45840928
Canada 200 all out (44.0 overs)
The Netherlands 201-2 (35.0 overs)

Nederland wint de eerste wedstrijd in de World cricket league, een toernooi voor de 'B' landen
Nederland,Schotland,Ierland,Kenya,Bermuda en Canada doen mee

Schotland heeft op de laatste bal van Ierland gewonnen vandaag, chasing 280!
ze hadden er 10 per over nodig in de laatste 15, en dat lukte ze met 4 wickets in hand, that's what's cricket is all about

Morgen Kenia, maar is kijken of we die ook kunnen pakken, naast Ten Doeschate is het belangrijk dat twee andere mensen hun trucje doen Bas Zuiderent en Edgar Schiferli!
als zij doen waar ze in het team voor zijn, zie ik geen rede om niet van Kenia te winnen!

Go Dutchies!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:53:21 #155
79262 Dwersdriever
pi_45841632
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef kweek89 het volgende:
Canada 200 all out (44.0 overs)
The Netherlands 201-2 (35.0 overs)
Eat That Canucks! Stick to Hockey!
quote:
Schotland heeft op de laatste bal van Ierland gewonnen vandaag, chasing 280!
ze hadden er 10 per over nodig in de laatste 15, en dat lukte ze met 4 wickets in hand, that's what's cricket is all about
Behalve als je de bowler van dienst bent

Misschien wel een goede periode voor Nederland om het weer eens tegen Engeland te proberen....

[ Bericht 7% gewijzigd door Dwersdriever op 30-01-2007 23:11:08 ]
We Came A Long Time Ago
pi_45856359
of toch niet

Nederland 131 all out
Kenia 133/3

helaas

Bermuda 275-8 (50.0 overs)
Ireland 224-4 (41.0 overs)

interessant pot!
pi_45908074
Engeland eindelijk eens een respectabel aantal runs op het bord tegen Australie (292/7). En met 2 wickets in de eerste 2 overs (Gilchrist en Hodge) kan Engeland weleens gaan stunten..
pi_45910892
174/6 Australie

ik zie goeie kansen voor Engeland mag ook wel is !

Ed Joyce 100!
pi_45923288
Engeland heeft gewonnen!

De innings van Engeland:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
E C Joyce c N W Bracken b S W Tait 107  
M B Loye c N W Bracken b G D McGrath 29  
I R Bell c A C Gilchrist b G D McGrath 51  
A Flintoff lbw b C L White 3 10 0 0 
A J Strauss c S R Clark b N W Bracken 26  
J W M Dalrymple run out   30  
P A Nixon c B J Hodge b S W Tait 4 
R S Bopara not out   7  
L E Plunkett not out   10  
Extras   25   
Total   for 7 292 (50.0 ovs) 

En de Aussies voor 200 aan de kant.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A C Gilchrist   b L E Plunkett 0  
M L Hayden c J W M Dalrymple b S I Mahmood 51 
B J Hodge   b S I Mahmood 1 
M J Clarke c P A Nixon b L E Plunkett 18  
A Symonds retd hurt   39 
M E K Hussey   b R S Bopara 6  
C L White c P A Nixon b A Flintoff 13  
N W Bracken   b M S Panesar 21  
S R Clark not out   15  
G D McGrath lbw b L E Plunkett 1 
S W Tait run out   11  
Extras   24   
Total   for 9 200 (38.5 ovs)

Kijk vannacht om 0.35 naar BBC2 om te zien hoe Liam Plunkett het wicket van Gilchrist pakt met de eerste bal van de Australische innings. 8-)
  zaterdag 3 februari 2007 @ 12:22:31 #160
79262 Dwersdriever
pi_45939061
Nederland heeft zijn derde wedstrijd in de World Cricket League verloren in een zeer spannende ontmoeting met Schotland. Nederland leek op weg naar een overwinning, maar verloor drie wickets in de laatste over, waardoor Schotland met twee runs verschil won. De wedstrijd was ingekort tot 37 overs en Oranje moest vijf runs scoren in de laatste over, met Billy Stelling en Peter Borren aan het wicket, die samen al 76 runs hadden gemaakt.

Na singles van de eerste twee ballen werd Stelling gebowled op de derde bal, ging Borren run-out op de volgende bal en ging Schiferli gebowled op de voorlaatste bal van de wedstrijd. Stelling (45) en Reekers (37) waren de topscorers bij Nederland. Borren met 2-32 de succesvolste bowler, Tim de Leede de zuinigste man.

Ik heb jaren geleden in Northhampton overigens het debuut van Billy Stelling voor Oranje gezien. Dat was in een wedstrijd om de NatWest Trophy, waar Nederland toentertijd voor het eerst aan mee mocht doen. Heb nog een videoband met de highlights van Sky Sports. Daarin was vooral Bob Willis geschokt. Hij had als jonge Engelse international in 1970 tegen Clarke gespeeld toen deze nog in de West-Indies speelde.
We Came A Long Time Ago
  zondag 4 februari 2007 @ 18:09:31 #161
79262 Dwersdriever
pi_45978673
Ryan ten Doeschate finally lived up to his pre-tournament billing with an unbeaten to lead Netherlands to a facile eight-wicket win over Bermuda at Ruaraka. Although Netherlands lost Darron Reekers in the first over chasing 192 ten Doeschate and Bas Zuiderent timed their innings to perfection in a second-wicket stand of 177, taking few chances and milking a mediocre bowling attack. Zuiderent fell for 71 within sight of victory, but ten Doeschate applied the coup de grace with almost seven overs to spare.

Bermuda's batting had again let them down. They slumped to 12 for 3 after being stuck in, and although Janeiro Tucker (32) and David Hemp (58) staged a recovery of sorts, and Hemp and Lionel Cann (48) continued that with a sixth-wicket stand of 63, the damage had been done.

Netherlands now need to beat Ireland in their last game and hope that Kenya lose to Canada if they are to reach the final. And even then, they will need to have a better run-rate than the Canadians.
We Came A Long Time Ago
pi_46047174
Commonwealth Bank Series, Brisbane: England 270-7 (50 ovs) bt New Zealand 256-8 by 14 runs.

Engeland wint de toss en gaat batten. Michael Vaughn is terug na een blessure, en neemt de captaincy weer over van Andrew Flintoff. Dat is goed, Vaughn is namelijk een goeie captain, en Flintoff speelt veel beter als hij niet na hoeft te denken maar gewoon lekker kan ballen. Het batten van Vaughn duurde slechts één bal, maar Paul Collingwood (106) en Andrew Strauss (55) wisten de Nieuw-Zeelandse fielders aardig bezig te houden.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
C Joyce c B B McCullum b J E C Franklin 26  
M P Vaughan   b S E Bond 0  
I R Bell c S B Styris b S E Bond 12 
A J Strauss   b S B Styris 55 
P D Collingwood   b S E Bond 106  
A Flintoff c J E C Franklin b S E Bond 17  
J W M Dalrymple not out   29  
P A Nixon   b M R Gillespie 0  
L E Plunkett not out   15  
Extras   10   
Total   for 7 270 (50.0 ovs)

270 is een haalbaar totaal voor Nieuw Zeeland, en de wedstrijd bleef tot het einde spannend. De teams waren in evenwicht, het ene moment leek het alsof Nieuw Zeeland de wedstrijd naar zich toe trok, maar dan verloren ze een wicket en kreeg Engeland weer vertrouwen. Stephen Fleming scoorde een mooie century, maar ging uit toen er nog 39 runs nodig waren om te winnen. Aan het eind hadden de kiwi's 15 runs te weinig.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
L Vincent c A Flintoff b M S Panesar 31 32 3 0 
S P Fleming c P A Nixon b A Flintoff 106 149 11 0 
P G Fulton c I R Bell b L E Plunkett 12 30 1 0 
R L Taylor run out   25 27 1 0 
S B Styris c M S Panesar b P D Collingwood 16 20 0 0 
J D P Oram c P A Nixon b L E Plunkett 5 7 1 0 
B B McCullum   b L E Plunkett 2 6 0 0 
D L Vettori c M P Vaughan b P D Collingwood 10 7 2 0 
J E C Franklin not out   22 12 3 0 
S E Bond not out   8 10 0 0 
Extras   15w 1b 3lb 19   
Total   for 8 256 (50.0 ovs)

Door dit resultaat spelen Australië en Engeland de finale van dit mini-toernooi, een best-of-three, te spelen op 9, 11 en indien nodig, 13 februari.

Samenvatting om 0.20 op BBC2.
pi_46048690
Zijn die Ashes nou nog niet afgelopen?
Hoelang duurt die tweestrijd?
pi_46048754
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Zijn die Ashes nou nog niet afgelopen?
Al een paar weken. Engeland heeft nipt verloren.
Maar omdat ik geen zin heb om een nog ouder crickettopic omhoog te schoppen, posten we hier verder zolang de Engelsen nog in Australië zitten. Als de World Cup begint open ik (of een willekeurige andere user) wel een nieuw topic.
pi_46048807
Oke (ik volg cricket verder niet maar zie telkens het topic The Ashes voorbij komen, dus daarom vroeg ik het me af)
pi_46048837
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Oke (ik volg cricket verder niet maar zie telkens het topic The Ashes voorbij komen, dus daarom vroeg ik het me af)
Misschien is een andere titel een goed idee. Ik zal eens overleggen met de blauwen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:37:20 #167
79262 Dwersdriever
pi_46067533
Het Nederlands Elftal is overigens derde geworden in de World Cricket League. In een spannende wedstrijd werd van Ierland gewonnen, maar omdat de resultaten in de andere wedstrijden niet meezaten, was een finaleplaats niet meer mogelijk. Toch een mooi resultaat in de voorbereiding op de World Cup.
quote:
Netherlands ensured they finished in third place with a six-run victory over Ireland in the gloom at Nairobi Gymkhana. A late start because of overnight rain meant the game finished in virtual darkness as both sides agreed to play through to the death, and the ask of 14 off the final over proved just too much.

Netherlands started the day needing to win and hope that their run-rate would be good enough to see them past Kenya and Canada (assuming Canada had won). Stuck in on a drying track, Darron Reekers set them on their way to 260 for 7 with 104 off 83 balls, building the platform for Eric Szwarczynski to smack runs in the closing overs. William Porterfield (84) and Eoin Morgan (94), two of the tournament's leading batsmen, looked to have won the game as they took Ireland to 195 for 1, needing 65 off the last ten overs. But Porterfield's dismissal triggered a flurry of wickets and for the fourth time in the tournament Ireland failed within touching distance of the winning line.
We Came A Long Time Ago
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:45:44 #168
79262 Dwersdriever
pi_46067785
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:01 schreef dwerg het volgende:

[..]

Misschien is een andere titel een goed idee. Ik zal eens overleggen met de blauwen.
En met succes zo te lezen :-)
We Came A Long Time Ago
pi_46077583
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:37 schreef Dwersdriever het volgende:
Het Nederlands Elftal is overigens derde geworden in de World Cricket League. In een spannende wedstrijd werd van Ierland gewonnen, maar omdat de resultaten in de andere wedstrijden niet meezaten, was een finaleplaats niet meer mogelijk. Toch een mooi resultaat in de voorbereiding op de World Cup.
[..]
Ik hoop wel dat er nog wat flitsen van het WK te zien zullen zijn bij Studio Sport. Maar dat zal wel niet...
Maak nie regtig saak nie
pi_46134900
Engeland heeft nog 25 runs nodig uit 19 ballen om Australie in de 1e finale ODI te verslaan, 4 wickets in hand. Spannend.

En Engeland wint! Collingwood zorgt voor de laatste run, die stond lekker te batten zeg.

[ Bericht 21% gewijzigd door Piet_Veerman op 09-02-2007 12:25:39 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:38:22 #171
79262 Dwersdriever
pi_46135721
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:11 schreef Piet_Veerman het volgende:
Engeland heeft nog 25 runs nodig uit 19 ballen om Australie in de 1e finale ODI te verslaan, 4 wickets in hand. Spannend.

En Engeland wint! Collingwood zorgt voor de laatste run, die stond lekker te batten zeg.
Wat een waanzinnig vermakelijke wedstrijd, waarin beide teams een paar keer het voordeel hadden. Ik heb er via een stream naar kunnen kijken en Collingwood was inderdaad geniaal. De twee boundaries in de laatste over van Shane Watson waren vitaal. Goede cameo van Paul Nixon ook, met zoveel druk op je schouders.
We Came A Long Time Ago
pi_46136523
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:38 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Wat een waanzinnig vermakelijke wedstrijd, waarin beide teams een paar keer het voordeel hadden.
Inderdaad, ik had de hoop allang opgegeven toen Engeland 3 vroege wickets verloor.
Zometeen trouwens Zuid-Afrika vs Pakistan, ook een ODI. Daar gaan we ook maar eens goed voor zitten.
  zondag 11 februari 2007 @ 12:34:06 #173
79262 Dwersdriever
pi_46198094
Engeland is er bijna....wat een stunt. Wat een afgang voor de Aussies :-)
We Came A Long Time Ago
pi_46198416
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Dwersdriever het volgende:
Wat een afgang voor de Aussies :-)
Ik hoor het ze nog zeggen een paar weken geleden: "We hebben meer tegenstand nodig, want hier worden we niet beter van."
  zondag 11 februari 2007 @ 13:11:34 #175
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_46199423
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:45 schreef Piet_Veerman het volgende:

[..]

Ik hoor het ze nog zeggen een paar weken geleden: "We hebben meer tegenstand nodig, want hier worden we niet beter van."
Daar hebben ze toch gelijk in gehad
Waarom speelden de Engelsen niet zo tijdens de Ashes?
  zondag 11 februari 2007 @ 20:57:40 #176
79262 Dwersdriever
pi_46216865
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:11 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Daar hebben ze toch gelijk in gehad
Waarom speelden de Engelsen niet zo tijdens de Ashes?
De commentatoren van Channel 9 hadden het daar vandaag ook uitgebreid over. Ze zien hoe Liam Plunkett met fantastisch swing-bowling precies laat zien wat Steve Harmison de hele toer ontbeerde, hoe Sajid Mahmood goed staat de bowlen, hoe wicketkeeper Paul Nixon zijn ploeg omhoogtrekt met non-stop motivatie (de Aussies haten hem nu al), hoe Monty Panesar variatie en enthousiasme in het team brengt.

Het valt voor een belangrijk deel terug te voeren op zeer twijfelachtig selectiebeleid. Geraint Jones, Ashley Giles, Steve Harmison. Het waren allemaal spelers die bij het ingaan van de tour nauwelijks hadden gespeeld of al langere tijd uit vorm waren. Tel daarbij op dat Marcus Trescothick op het laatste moment vervangen moest worden en het begon allemaal al bijzonder slecht voor Engeland.

Mede door blessures heeft het team de afgelopen weken een enorme verjongingskuur doorgemaakt en dat heeft het team nieuw leven ingeblazen. De terugkeer van Michael Vaughan, al was het grotendeels op de achtergrond, werkte daarbij ook. Die steekt tactisch ver boven het gemiddelde uit.

Kijk vannacht om kwart voor een naar de highlights van deze wedstrijd, al was het maar vanwege een absoluut geniale vang van Jamie Dalrymple, waarmee Shane Watson zijn wicket verloor. Of zoek even online voor een samenvatting van de wedstrijd. (ik heb geen idee of dat soort links op dit forum zijn toegestaan)
We Came A Long Time Ago
pi_46236270
vast wel en anders gewoon posten!
  maandag 12 februari 2007 @ 14:12:40 #178
79262 Dwersdriever
pi_46236650
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:00 schreef kweek89 het volgende:
vast wel en anders gewoon posten!
http://link.brightcove.co(...)73429/bctid494918515

Dit is ook interessant. Een YouTube-filmpje van het incident rond Shahid Afridi in Zuid-Afrika, dat hem mogelijk een deel van de World Cup kost. In combinatie met de blessure voor Shoaib Akthar zijn dat harde klappen voor Pakistan in de voorbereiding op de World Cup en bijna harde klappen voor die toeschouwer.

http://www.youtube.com/watch?v=IqgTZUw09T8
We Came A Long Time Ago
  maandag 26 februari 2007 @ 14:50:26 #179
79262 Dwersdriever
pi_46695381
In afwachting van het Grote World Cup Topic. Hieronder alvast een link naar een interview met Peter Cantrell over het Nederlandse cricket. Uit de Melbourne Age. Let op de gruwelijk foute spelling van de naam van onder meer Daan van Bunge.

http://www.theage.com.au/articles/2007/02/25/1172338470160.html

Niemand hier die de grote reis naar de World Cup waagt?
We Came A Long Time Ago
pi_46695698
ik begin het een beetje eng te vinden dat jij die link hebt, terwijl diezelfde link zojuist over de VCC mail ook binnekomt....

en als ik geen eindexamen had gedaan, had ik zeker overwogen om naar de Caribbean te reizen
  maandag 26 februari 2007 @ 15:53:09 #181
79262 Dwersdriever
pi_46697493
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:00 schreef kweek89 het volgende:
ik begin het een beetje eng te vinden dat jij die link hebt, terwijl diezelfde link zojuist over de VCC mail ook binnekomt....

en als ik geen eindexamen had gedaan, had ik zeker overwogen om naar de Caribbean te reizen
Hij staat gewoon op Cricinfo, dus de bron zal in beide gevallen dezelfde zijn :-)
We Came A Long Time Ago
pi_46697609
aah dat verklaard

valt alweer mee!

Dann vunge maakte me toch wel lachen

altijd nog beter dan Dan van Bunjé zoals het sportjournaal er in 2003 na de wedstrijd tegen India van maakte
pi_46697915
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:00 schreef kweek89 het volgende:

Een reisje naar een Caribisch eiland is nooit verkeerd. Maar wat denken de kenners wat Nederland gaat doen? Geen schijn van kans tegen Zuid-Afrika en Australië neem ik aan?
Maak nie regtig saak nie
pi_46702552
en game on tegen Schotland
pi_46723923
Ik heb ook zeker zin in de World Cup.
En volgens de promo's van Sky Sports kan ik elke wedstrijd live zien. Nou zal ik daar niet aan toekomen, maar volgens mij zijn de speeltijden best gunstig voor ons Nederlanders.
Trouwens, om de hoeveel jaar wordt in het cricket een WK gehouden? Er zijn bijvoorbeeld sporten waar elk jaar een WK is, maakt het toch net een tikkeltje minder speciaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Piet_Veerman op 27-02-2007 11:53:15 ]
pi_46726046
het cricket WK wordt om de 4 jaar gehouden, dus een 'wk' is wel bijzonderder
en jij hebt SkySports? jaloers!
pi_46726965
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:22 schreef kweek89 het volgende:

en jij hebt SkySports? jaloers!
Yep. Ik betaal me wel scheel aan abonnementskosten, maar dan heb je ook wat.
En mooi dat het om de 4 jaar wordt gehouden.
pi_46729636
wat vet!
cricket je zelf ook ?
pi_46733784
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:16 schreef kweek89 het volgende:
wat vet!
cricket je zelf ook ?
Nee. Nooit gedaan ook.
Ik volg het cricket pas een klein jaartje (sinds ik Sky heb eigenlijk), dus ik leer nog zo'n beetje elke wedstrijd weer wat nieuws wat betreft spelregels en crickettermen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:55:18 #190
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_46737604
Ik hoop dat SS er wat aandacht aan besteedt. Al is het maar 5 minuten per wedstrijd.
pi_46737667
ja, dat hoop ik ook! maar zal wel weer niet
pi_46838517
Heeft iemand een idee wanneer er weer eens wat cricket op de BBC te zien is?
Naar de samenvattingen van Australië vs Engeland heb ik met veel plezier gekeken.
Een fiks aantal jaren geleden zond de BBC de testmatches uit en de eendagswedstrijden, smullen was dat.
Hopelijk keren deze tijden weer snel terug.

[ Bericht 76% gewijzigd door CurtlyAmbrose op 02-03-2007 11:00:37 ]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:57:27 #193
79262 Dwersdriever
pi_46853397
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:39 schreef CurtlyAmbrose het volgende:
Heeft iemand een idee wanneer er weer eens wat cricket op de BBC te zien is?
Naar de samenvattingen van Australië vs Engeland heb ik met veel plezier gekeken.
Een fiks aantal jaren geleden zond de BBC de testmatches uit en de eendagswedstrijden, smullen was dat.
Hopelijk keren deze tijden weer snel terug.
Met de World Cup zijn er weer highlights. Wie weet is het een voorbode van de terugkeer van het cricket op de publieke omroep, maar dat duurt nog wel een paar jaar.

Goede keuze, Curtly!
We Came A Long Time Ago
pi_46853525
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:57 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Met de World Cup zijn er weer highlights. Wie weet is het een voorbode van de terugkeer van het cricket op de publieke omroep, maar dat duurt nog wel een paar jaar.

Goede keuze, Curtly!
En die wedstrijden van Nederland zijn dus straks niet te volgen op de BBC?
Waar wel (Sky kom ik tegen in dit forum)? En is dat misschien te streamen?
Maak nie regtig saak nie
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:24:03 #195
79262 Dwersdriever
pi_46854176
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:01 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

En die wedstrijden van Nederland zijn dus straks niet te volgen op de BBC?
Waar wel (Sky kom ik tegen in dit forum)? En is dat misschien te streamen?
De BBC heeft highlights, geen live-wedstrijden. Die zijn op Sky te zien inderdaad. En in continentaal Europa op Ary Digital, vertelde iemand me gisteren. Als je een beetje rondkijkt, zijn veel wedstrijden wel via internet te kijken, al dan niet tegen een kleine vergoeding.
We Came A Long Time Ago
pi_46950138
Engeland is vandaag met de warm-up voor de World Cup begonnen. Bermuda de tegenstander, waar het levende bewijs rondloopt dat je niet afgetraind hoeft te zijn om topsport te beoefenen.
Deze afgetrainde god pakte toch maar mooi de wickets van Collingwood en Pietersen:

maandag 5 maart 2007 @ 23:59:38 #197
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_46962257
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:55 schreef ScudRaket het volgende:
Ik hoop dat SS er wat aandacht aan besteedt. Al is het maar 5 minuten per wedstrijd.
Mail naar de NOS verstuuurd!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:17:35 #198
79262 Dwersdriever
pi_46972235
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:59 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Mail naar de NOS verstuuurd!
Nederland oefent vanmiddag tegen India. Wedstrijd is live te zien te op Sky Sports.

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=388282&clid=&channel=cricket

Iemand zin om het Grote World Cup Cricket Topic te openen trouwens? Het is onderhand tijd
We Came A Long Time Ago
pi_46977270
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:17 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Nederland oefent vanmiddag tegen India. Wedstrijd is live te zien te op Sky Sports.
Niet bepaald een lekker begin. Jonkman begint met 6 no balls in de eerste over.
pi_46978090
hij is nog jong!

iemand een stream?! illegaal whatever...(mods komen hier toch nauwlijks)
pi_46979459
Ik heb helaas geen stream voor je.
Prima herstel van Nederland, 64-2 na 13 overs.
pi_46980221
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:55 schreef kweek89 het volgende:
hij is nog jong!

iemand een stream?! illegaal whatever...(mods komen hier toch nauwlijks)
Eigenlijk zouden er voor een "ontwikkelingsland" qua cricket als Nederland wat uitzonderingen gemaakt moeten worden om de sport hier wat populairder te maken. Gratis beelden voor de NOS, gratis streams...
Maak nie regtig saak nie
pi_46980516
ya! eigenlijk wel ja

84/3 erg netjes
pi_46990503
India 300 all out

Nederland 39/1

Zuiderent doet het goed met al 23 runs.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:41:43 #205
79262 Dwersdriever
pi_46992162
http://livecricketstreams.blogspot.com/

Sssssssssssssst. in IE met sopcast.
We Came A Long Time Ago
pi_46993420
haha, ik ook een streampje gevonden

105/7
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:13:34 #207
79262 Dwersdriever
pi_46993531
En het is afgelopen.

Het is altijd wel grappig om je te bedenken dat er misschien wel vijftig miljoen mensen naar deze wedstrijd hebben zitten kijken in India.

[ Bericht 32% gewijzigd door Dwersdriever op 06-03-2007 22:32:49 ]
We Came A Long Time Ago
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:47:20 #208
79262 Dwersdriever
pi_47009935
De Financial Times heeft een groot verhaal over het Nederlandse cricket. Geschreven door Simon Kuper, die ook veel voor Hard Gras schrijft. Hij is een Engelstalige journalist die in Nederland is opgegroeid.

http://www.ft.com/cms/s/bce4de52-cb20-11db-b436-000b5df10621.html
We Came A Long Time Ago
pi_47014376
super artikel! een van de beste artikelen over het nederlandse cricket en het laat heel goed zien hoe cricket in elkaar zit hier in Nederland
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:28:40 #210
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_47015395
quote:
Geachte heer

Dank u voor uw e-mail. De NOS zendt samenvattingen uit van de wedstrijden van
het Nederlands team tegen Zuid-Afrika en Schotland.

Met vriendelijke groet,

N. Kosterman

NOS Publieksvoorlichting
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:30:47 #211
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_47015482
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:47 schreef Dwersdriever het volgende:
De Financial Times heeft een groot verhaal over het Nederlandse cricket. Geschreven door Simon Kuper, die ook veel voor Hard Gras schrijft. Hij is een Engelstalige journalist die in Nederland is opgegroeid.

http://www.ft.com/cms/s/bce4de52-cb20-11db-b436-000b5df10621.html
Grappig dat hij ook nog Erik van Muiswinkel aanhaalt
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:48:30 #212
79262 Dwersdriever
pi_47018289
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:30 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

En een fijne sneer naar Luuk van Troost :-) 'Geen goede cricketer en sociaal niet erg vaardig'

Ik ken Luuk persoonlijk niet, maar heb zijn broer (fast bowler) André een paar jaar geleden ontmoet bij een countywedstrijd van Somerset. Hij was toen zelf al gestopt als prof en aan het studeren aan de universiteit daar. Wij waren op tour in Engeland en met een paar mensen op een vrije dag naar die wedstrijd gegaan van het Cheltenham Cricket Festival. Hij maakte uit zichzelf contact met ons toen we in de richting van een lokale pub liepen voor de lunch. Hebben daar bijna een uur zitten kletsen, hij heeft de rest van de wedstrijd met ons zitten kijken en bood ook nog aan om tijdens onze volgende crickettour naar Engeland een potje voor ons te spelen. Leek me toen een bijzonder aardige kerel.
We Came A Long Time Ago
pi_47019675
Luuk is...niet zo'n goeie cricketer, een slogger. kan wel aardig bowlen
heel erg slim lijkt hij mij ook niet ,maar te weinig gezien, wel aardige gozer lijkt me hoor!

wel vet dat er gewoon aandacht is bij de NOS voor cricket

[ Bericht 26% gewijzigd door kweek89 op 07-03-2007 16:31:49 ]
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:42:03 #214
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_47020316
Alleen de wedstrijd tegen Australië zenden ze dan weer niet uit

Zal wel met geld te maken hebben. Wedstrijden tegen de Aussies zullen wel flink duurder zijn dan tegen de andere 2.
pi_47020400
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:30 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Van Muiswinkel dus die cabaretier en wie zou dan die hockeyer zijn?
Maak nie regtig saak nie
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:46:41 #216
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_47020482
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:48 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

En een fijne sneer naar Luuk van Troost :-) 'Geen goede cricketer en sociaal niet erg vaardig'
Ik vind deze stukjes eigenlijk veel grappiger:
quote:
It (cricket) didn’t land on propitious soil. The Dutch summer is even shorter here than the English one, and Dutch clay is so soggy that cricket here can only be played on matting wickets or Astroturf. This means that even 14-year-olds can bounce balls at your head. At the most pathetic levels of Dutch cricket, many batsmen wear helmets.(FT)
quote:
And increasingly since about 1990, Dutch cricket has been played by poor Asian immigrants. When these dockworkers and cleaners meet Hague bankers, both sides presume (often correctly) that the other is cheating.(FT)
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:47:56 #217
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_47020535
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:44 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Van Muiswinkel dus die cabaretier en wie zou dan die hockeyer zijn?
Geen idee, ik weet wel dat Cédric van der Gun (die voetballer) uit een Haags cricketgezin komt.
pi_47021180
yup z'n zusje heeft voor NL dames gespeelt, en z'n oudere broek heeft 1ste van HCC gespeeld, en 2e, heeft ook volgens mij nog een nederlands record, 200 runs ofzo gemaakt
pi_47021348
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:46 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Ik vind deze stukjes eigenlijk veel grappiger:
[..]

[..]

die 2e quote is wel heel erg waar overgins
pi_47075673
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:42 schreef ScudRaket het volgende:
Alleen de wedstrijd tegen Australië zenden ze dan weer niet uit

Zal wel met geld te maken hebben. Wedstrijden tegen de Aussies zullen wel flink duurder zijn dan tegen de andere 2.
Zou Eurosport het heel misschien niet uitzenden? Ik vind het wel jammer dat het niet mogelijk is om hier straks live wedstrijden van Nederland te zien. Dan maar hopen dat er straks ergens een stream beschikbaar is.
Maak nie regtig saak nie
  zondag 11 maart 2007 @ 17:14:01 #221
6536 dwerg
chagrijn
pi_47160076
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:22:07 #222
6536 dwerg
chagrijn
pi_51218445
Zijn er nog mensen die de Twenty20 wedstrijden volgen op Sky Sports?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:24:33 #223
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_51218511
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:22 schreef dwerg het volgende:
No tengo Sky Sports
pi_51219151
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:22 schreef dwerg het volgende:
Ik pik weleens een wedstrijdje mee, maar er zijn zoveel andere sporten dat ik het niet heel intensief volg.

Ik kijk wel uit naar de Twenty20 World Cup trouwens, dat moet wel spektakel worden.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:22:48 #225
6536 dwerg
chagrijn
pi_51225341
Spektakel is het juiste woord, het heeft niet zo erg veel meer met het traditionele cricket te maken. Donderdag speelden Sussex en Surrey een 5 over wedstrijd (regen!), met belachelijk veel publiek. Sussex won, mede dankzij Mushtaq Ahmed, de Pakistaanse spinbowler. Elke vier, zes of wicket wordt begeleid door luide muziek, het heeft Amerikaanse vormen aangenomen. 't Is wel grappig om te zien, maar dan vind ik 50 over-wedstrijden toch interessanter.
pi_51225471
5 overs.

Maar ik kan me inderdaad goed voorstellen dat de traditionele cricketliefhebber er weinig van moet hebben met zoveel show. Ik denk echter wel dat het een goede manier is om cricket te promoten, om meer mensen warm te maken voor cricket. Zo'n Twenty20 wedstrijd kijkt natuurlijk lekker weg. Voor mensen die nog nooit cricket hebben gezien valt het niet mee om een hele Test of 50 overs uit te zitten denk ik.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:51:21 #227
79262 Dwersdriever
pi_51226756
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:35 schreef Piet_Veerman het volgende:
5 overs.

Maar ik kan me inderdaad goed voorstellen dat de traditionele cricketliefhebber er weinig van moet hebben met zoveel show. Ik denk echter wel dat het een goede manier is om cricket te promoten, om meer mensen warm te maken voor cricket. Zo'n Twenty20 wedstrijd kijkt natuurlijk lekker weg. Voor mensen die nog nooit cricket hebben gezien valt het niet mee om een hele Test of 50 overs uit te zitten denk ik.
Ik ben er heel eerlijk in, ik vind Twenty20 buitengewoon leuk om naar te kijken. Gewoon twee, drie uur entertainment. Dat enorme shot van Marlon Samuels op de Oval vorige week was verbazingwekkend, die raakte bijna de flats aan de andere kant van de straat. Volgens mij is het shot hier snel even te zien.

De meeste vijftig over potjes vind ik te voorspelbaar verlopen. Meestal kun je na een paar uur al zeggen wie er vrijwel zeker gaat winnen en dan duurt de wedstrijd nog urenlang. Er zijn af en toe wel verrassingen, maar dat gebeurt helemaal niet zo vaak.

Dé superieure vorm van cricket blijft de test match. Daar kan ik hele dagen voor achter de televisie, computer of radio zitten. Dat is de ultieme test voor bowlers en batslieden. Maar Twenty20 is toch ook zeer vermakelijk. Zou het erg leuk vinden om in Engeland een keer zo'n wedstrijd te bezoeken.

Overigens wordt er in Nederland ook zo;n competitie georganiseerd om een behoorlijk geldbedrag (voor Nederlandse begrippen). Ik sprak twee weken geleden een bowler van Hercules die in de wedstrijd tegen Rood & Wit had gespeeld, waar Nathan McCullum iets van 95 runs had gescoord in dertig ballen. Op 11 augustus is er een finaledag met drie wedstrijden, waar mogelijk zelfs Studio Sport komt kijken.
We Came A Long Time Ago
pi_51343198
Ik baal dat er op NL tv amper cricket wordt uitgezonden.. Heeft iemand sky? Ik speel trouwens in klass 4C:)
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:49:54 #229
6536 dwerg
chagrijn
pi_51357227
Groningen uit, altijd lastig.
pi_51357784
Hoe weet je dat ik in groningen speel? Of bedoel je gewoon dat groningen in 4c zit?
pi_51358244
Sinds een aantal weken ben ik nu aan het cricketen. Geen ervaring van tevoren ofzo.
Zaterdag batte ik voor de tweede keer en ik scoorde mijn eerste run ooit
Ging uit met run out, terwijl een ander aan het batten was. Zaterdag maar weer opnieuw proberen.
Maak nie regtig saak nie
pi_51358473
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:26 schreef kassenbouwer het volgende:
Sinds een aantal weken ben ik nu aan het cricketen. Geen ervaring van tevoren ofzo.
Zaterdag batte ik voor de tweede keer en ik scoorde mijn eerste run ooit
Ging uit met run out, terwijl een ander aan het batten was. Zaterdag maar weer opnieuw proberen.
Ik ging zondag uit voor 0
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:48:36 #233
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_51359012
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:33 schreef Zapp_B het volgende:

[..]

Ik ging zondag uit voor 0
*kwak**kwak*

pi_51363372
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:48 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

*kwak**kwak*

thx... ik baalde onwijs.
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:26:30 #235
6536 dwerg
chagrijn
pi_51375145
Hmm, Nederland doet het niet echt geweldig bij het vierlandentoernooi in Belfast. Nadat ze eerst klop kregen van de West Indies (NL 80 all out, en WI 82 voor 0 in 14.3 overs) hebben ze nu met één run verloren van Ierland. De Ieren hadden na 50 overs 210 runs voor 9 wickets, Nederland had 7 runs nodig van de laatste over, en ze wisten er maar 6 te scoren: 209 voor 6 na 50.
pi_51375506
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:26 schreef dwerg het volgende:
Hmm, Nederland doet het niet echt geweldig bij het vierlandentoernooi in Belfast. Nadat ze eerst klop kregen van de West Indies (NL 80 all out, en WI 82 voor 0 in 14.3 overs) hebben ze nu met één run verloren van Ierland. De Ieren hadden na 50 overs 210 runs voor 9 wickets, Nederland had 7 runs nodig van de laatste over, en ze wisten er maar 6 te scoren: 209 voor 6 na 50.
Waar kijk jij samenvattingen daarvan? Of lees jij het alleen?
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:40:08 #237
6536 dwerg
chagrijn
pi_51375683
Oh, dit soort dingen lees ik op de site van de BBC. In het clubhuis hebben we wel Sky Sports, maar daar heb ik (afgezien van het WK) nog geen Nederlands elftal gezien. Wel een paar Twenty20 wedstrijden.
pi_51377419
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:40 schreef dwerg het volgende:
Oh, dit soort dingen lees ik op de site van de BBC. In het clubhuis hebben we wel Sky Sports, maar daar heb ik (afgezien van het WK) nog geen Nederlands elftal gezien. Wel een paar Twenty20 wedstrijden.
bij welke club zit je dan? Ik heb sky gezien bij bloemendaal en Acc
pi_51463741
no response
  zondag 15 juli 2007 @ 19:12:12 #240
79262 Dwersdriever
pi_51497818
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:38 schreef Zapp_B het volgende:
no response
Dwerg speelt voor de club die zojuist van de mijne heeft verloren

Kon zelf vanwege een gebroken vinger helaas niet meedoen.
We Came A Long Time Ago
pi_51498654
eerste klasse? of...
  maandag 16 juli 2007 @ 11:11:23 #242
79262 Dwersdriever
pi_51515508
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:44 schreef Zapp_B het volgende:
eerste klasse? of...
Overgangsklasse
We Came A Long Time Ago
pi_51552934
vedettes...
pi_51552957
Ik speel in de prominente 4e klasse maar we gaan kampioen worden
pi_51691749
Denkt iemand dat ze ooit weer Cricket op de BBC gaan uitzenden??
pi_52973676
het groeit in nl;)
pi_52976667
Ik wil een cricketwedstrijd gaan bekijken in India.
Wanneer loopt daar het seizoen en waar kan ik dat het beste doen?
  donderdag 6 september 2007 @ 14:24:34 #249
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52982167
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:25 schreef Liejannuh het volgende:
Ik wil een cricketwedstrijd gaan bekijken in India.
Wanneer loopt daar het seizoen en waar kan ik dat het beste doen?
Oei dat is een lastige, maar ik zou buiten het regenseizoen blijven.
pi_52982349
Las ik laatst niet dat Lara in India ging spelen? Lijkt me niet verkeerd om 'm daar bezig te zien.

Vanaf dinsdag trouwens de Twenty20 World Cup.
pi_52989643
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:24 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Oei dat is een lastige, maar ik zou buiten het regenseizoen blijven.
Ik vertrek eind oktober voor een maand. Dus dat is behoorlijk buiten het regenseizoen.
Ik ga me echt niet iedere dag helemaal verrot laten regenen. Dan kan ik net zo goed thuis blijven.
  donderdag 6 september 2007 @ 22:41:02 #252
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52992835
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:47 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik vertrek eind oktober voor een maand. Dus dat is behoorlijk buiten het regenseizoen.
Ik ga me echt niet iedere dag helemaal verrot laten regenen. Dan kan ik net zo goed thuis blijven.
Met regen wordt er ook niet gespeeld. Dat scheelt.
pi_53000751
wordt die 20 twenty WC uitgezonden op BBC?
pi_53046016
pi_53108657
Hele leuke opening van de Twenty20 WC gezien. Jammer dat de bowlers van de West-Indies het verziekten. Ik ben gestopt met het tellen van wides, maar het moeten er meer dan 20 geweest zijn.
Gayle met 117 runs uit 57 ballen.
Graeme Smith waarschijnlijk een gebroken hand.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:22:02 #256
79262 Dwersdriever
pi_53130268
Australie heeft het niet makkelijk tegen Zimbabwe. De eerste upset van het toernooi lijkt op komst.

http://www.yousportz.tv/
We Came A Long Time Ago
pi_53134398

Ach de Aussies nemen het volgens mij ook totaal niet serieus. Hoorde Symonds een paar dagen geleden zeggen dat-ie deze vorm vooral als een beetje lol maken ziet. En de kinderen op de tribune vermaken.
Maar toch een zeer knappe prestatie van Zimbabwe.
  donderdag 13 september 2007 @ 14:35:52 #258
79262 Dwersdriever
pi_53146283
quote:
Op woensdag 12 september 2007 22:59 schreef Piet_Veerman het volgende:

Ach de Aussies nemen het volgens mij ook totaal niet serieus.
Ik speel met en tegen veel Australiërs en dat volk wil zelfs een double wicket competitie tijdens trainingen winnen...
We Came A Long Time Ago
pi_53173804
Australie had nog wat goed te maken. Slechts 135 runs voor Engeland na 20 overs.
Als Australie een beetje haast maakt, ligt Engeland eruit vanwege het verschil in runrate.
pi_53308204
Yuvraj Singh met 6 sixes in een over tegen Broad.
Ze vlogen aan alle kanten het stadion uit.

Engeland was door het verlies van NZ vanmiddag al uitgeschakeld, maar om je dan zo te laten slachten.

En passant werd Van Bunge ook nog genoemd vanwege die ene over in de World Cup tegen Gibbs. Die heeft toch maar mooi een vermelding in de recordboeken.
pi_53310073
Engeland heeft een team met spelers die 'thuis' heel leuk 20Twenty spelen, maar een aantal daarvan heeft vrijwel geen ervaring met internationale wedstrijden. Heel schattig dat ze nu ook een kans krijgen, maar het is volkomen kut. Zo iemand als Tremlett, wat heeft die gozer daar nou te zoeken?
pi_53324986
Even nagenieten:

http://www.youtube.com/watch?v=ynw98h4WNdk

Let op het gezicht van Flintoff na de 2e six. Dit gebeurde een over nadat Singh en Flintoff woorden hadden.
pi_53333038
Ik vond het commentaar van de BBC op de ruzie tussen Singh (klein) en Flintoff (groot) zo goed. Ze omschreven het als het boze kwaken van een eend naar een passerend cruiseschip. Dat was voor de zes zessen.
pi_53368189
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:52 schreef dwerg het volgende:
Ik vond het commentaar van de BBC op de ruzie tussen Singh (klein) en Flintoff (groot) zo goed. Ze omschreven het als het boze kwaken van een eend naar een passerend cruiseschip. Dat was voor de zes zessen.

Wel een lek cruiseschip dan, want waarom Flintoff meedeed is me een raadsel. Die heeft zo'n kapotte enkel dat 'ie vaak niet eens een fatsoenlijke aanloop nam bij het bowlen.
pi_53391116
De finale van het WK Twenty20 gaat tussen India en Pakistan. India versloeg Australië met 15 runs: 188-5 tegen 173-7 voor de Aussies. Nieuw Zeeland kwam weer eens nét tekort (okee, ruim tekort) in een halve finale, Pakistan won met 6 wickets.
pi_53394915
India - Australie was echt genieten. Aussies leken lange tijd op weg naar de overwinning, maar het bowlen van India in de laatste 5 overs was echt fenomenaal.
Yuvraj aan bat was ook weer vuurwerk.

Als ik me niet vergis is de finale maandagmiddag.
pi_53404889
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:02 schreef Piet_Veerman het volgende:
Als ik me niet vergis is de finale maandagmiddag.
Dat klopt. Maandag om 14 uur onze tijd.

En zaterdag spelen India en Australië alweer tegen elkaar in Bangalore. Het hele circus verhuist in een week tijd naar 'the subcontinent' zoals de Engelstaligen het noemen.
pi_53431477
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:09 schreef dwerg het volgende:

[..]

Dat klopt. Maandag om 14 uur onze tijd.
Ik ben maar wat eerder naar huis gegaan. Dit wil ik gewoon niet missen, ondanks dat ik op maandagmiddag niet echt een finale-gevoel krijg.
Lichte voorkeur voor India toch wel, daar heb ik toch het meest van genoten dit toernooi.
pi_53436543
India wint met 5 runs!
Wat een spanning.
  maandag 24 september 2007 @ 18:25:12 #270
79262 Dwersdriever
pi_53438181
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:21 schreef Piet_Veerman het volgende:
India wint met 5 runs!
Wat een spanning.
Hier had ik dus niets aan. Kon zelfs op de Engelse radio onderweg geen verslag vinden :-(
We Came A Long Time Ago
pi_53441219
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:25 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Hier had ik dus niets aan. Kon zelfs op de Engelse radio onderweg geen verslag vinden :-(
Zonde!
Vind het wel balen voor die ul-Haq. Hij bracht zo'n beetje in z'n eentje Pakistan terug in de wedstrijd, maar ik denk dat ze hem nu vooral zien als de man van het oerdomme lobje over de keeper.
pi_53597655
Yuvraj kan meer dan alle ballen het stadion uit meppen.

http://www.youtube.com/watch?v=2UVBHYSUYy4

Is van gisteren.
pi_57729949
aangezien ik niet kan beslissen welke topique van cricket het minst oud is...(ja het is winter)

doe ik deze maar...hebben we al een beetje zin in het nieuwe seizoen? nog een maandje!

deze winter de overstap van VCC naar Rood en Wit gemaakt omdat ik nu in de buurt van Haarlem woon en studeer leek me dat gewoon praktischer, al vind ik het wel erg jammer zeker omdat VCC zo'n top cricket faciliteit krijgt!
over een weekje eindelijk weer de netten in...zo'n zin in
  woensdag 2 april 2008 @ 12:22:49 #274
79262 Dwersdriever
pi_57777176
Wij zijn alweer een paar weken druk aan het trainen. Helaas kamp ik op het moment met een kuitblessure die het cricketen erg lastig maakt.

Enige verbetering van de weersomstandigheden zou ook helpen.

Ben je nog niet benaderd voor een contract in de IPL?
We Came A Long Time Ago
pi_57780555
nee, helaas niet, lijkt me best vet haha!
pi_58064955
Over de IPL gesproken, aanstaande vrijdag gaan we beginnnen.
Lijkt me heel gaaf als je zo naar die teams kijkt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Premier_League
  donderdag 17 april 2008 @ 18:12:10 #277
79262 Dwersdriever
pi_58117123
Hoewel ik 20/20 een stuk aardiger vind dan 50/50 om naar te kijken, ben ik een beetje bang dat mijn favoriete vorm van de sport, de testmatches, nog verder onder vuur komt te liggen. Verder is de IPL mij eigenlijk een beetje te poenig, maar ik zal via allerhande streams best wat wedstrijden gaan kijken.
We Came A Long Time Ago
pi_58119936
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:12 schreef Dwersdriever het volgende:
Hoewel ik 20/20 een stuk aardiger vind dan 50/50 om naar te kijken, ben ik een beetje bang dat mijn favoriete vorm van de sport, de testmatches, nog verder onder vuur komt te liggen. Verder is de IPL mij eigenlijk een beetje te poenig, maar ik zal via allerhande streams best wat wedstrijden gaan kijken.
We krijgen zelfs NFL cheerleaders.
Qua spelers ziet het er geweldig uit, maar als je dit stuk (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/cricket/7352278.stm) leest, zou het ook weleens een grote chaos kunnen worden de komende weken. Spelers die niet of nauwelijks hun "veilingbedrag" betaald hebben gekregen, journalisten die niet worden toegelaten etc.
  maandag 21 april 2008 @ 20:21:41 #279
79262 Dwersdriever
pi_58210061
Voorlopig loopt het allemaal redelijk geloof ik, op een storing met het licht na. Ik heb de afgelopen dagen een paar van de wedstrijden bekeken en het is wel vermakelijk allemaal, zonder nu te zeggen dat het geweldig cricket is. Al was Brendan McCullum vernietigend hard.

Wat vooral opvalt is, hoeveel commercials ze op televisie in zo'n wedstrijdje weten te proppen.Tussen iedere over in, tijdens de over ook nog eentje. De vele superlatieven van de commentatoren (alles is 'great', 'amazing', 'fantastic'). Het lijkt af en toe wel alsof je naar een uitzending van Tell Sell zit te kijken.

Maar de stadions zitten tjokvol en de kijkcijfers zijn goed. Het zal dus wel de toekomst van het cricket zijn.
We Came A Long Time Ago
pi_60731135
Nederland naar de 20/20 WC leuk nieuws lijkt mij zo

helaas geen kaartjes meer...het toernooi is uitverkocht...echt waardeloos
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:00:51 #281
79262 Dwersdriever
pi_60736637
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:25 schreef kweek89 het volgende:
Nederland naar de 20/20 WC leuk nieuws lijkt mij zo

helaas geen kaartjes meer...het toernooi is uitverkocht...echt waardeloos
Heb je gisteren tegen Quick gespeeld, Kweek?

Voor Nederland zeker een groot succes. Met dank aan Ryan ten Doeschate, een heerlijke speler in de 20/20. Hopelijk krijgt de KNCB nog wat kaarten toebedeeld voor de fans hier.
We Came A Long Time Ago
pi_60756702
nee Kweek heeft niet tegen Quick gespeeld...ik speelde tegen de Kikkers (doe het dit seizoen rustig aan met blessures en veel werk/studie drukte)
pi_60768069
De Kikkers zitten toch in 3B? Dan heb je ook tegen Ajax gespeeld.

Daar zijn dit seizoen alleen de Zami's en de dames enigszins succesvol.
pi_60793067
ja ook tegen Ajax gespeeld, 1x gewonnen 1x verloren
  donderdag 25 september 2008 @ 12:55:00 #285
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_61901714
quote:
Nederlander omgekomen in Z. Afrika

Een Nederlandse man is gisteren dood op straat gevonden in het Zuid-Afrikaanse Kaapstad. Het gaat om de 25-jarige Maurits van Nierop, een cricketer die onlangs was geselecteerd voor het nationale team. Het nieuws is bekend gemaakt op de website van de nationale cricketbond KNCB.

Verlies

Hoe Van Nierop om het leven is gekomen, is nog onduidelijk. Hij is gisterochtend vroeg gevonden door een beveiligingsbeambte, maar verder gaan de details niet. Voorzitter Marc Asselbergs van de KNCB spreekt op de website van de bond van "een groot verlies voor de Nederlandse cricketwereld, maar natuurlijk bovenal voor zijn familie".

Van Nierop speelde als prof voor de club Claremont.

Ik heb nog een aantal mooie wedstrijden met hem gespeeld
  donderdag 25 september 2008 @ 14:29:13 #286
79262 Dwersdriever
pi_61904444
Ja vreselijk bericht. Ik heb veel tegen hem gespeeld toen hij nog piepjong was en in de lagere teams van Koninklijke UD speelde. Later kwam ik hem nog wel tegen bij wedstrijden van het Nederlands team en dergelijke. Heel sympathieke jongen. Volgens CricketEurope is hij van een muur gevallen/gesprongen, maar wordt er later autopsie gepleegd om de oorzaak van de dood vast te stellen.
We Came A Long Time Ago
pi_61908164
Bah.
pi_61911596
Jeetje, wat treurig....
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:16:29 #289
79262 Dwersdriever
pi_61925347
De altijd subtiele Telegraaf meldt het overlijden op pagina 3, voorzien van de bonusinformatie dat zijn ex-vriendin vreesde dat het zelfmoord was omdat hun relatie recent op de klippen liep. Ze hebben ook Ryan Maron gesproken, die met hem uit was en eerder naar huis ging. 'Na de breuk met zijn vriendin heeft Maurits het een paar weken moeilijk gehad, maar deze avond was hij in opperbeste stemming.'

De autopsie en een reconstructie hebben uitgewezen dat het inderdaad een ongeluk is geweest met fatale afloop.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:08:40 #290
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_66647629
quote:
Gunmen shoot Sri Lanka cricketers

Sri Lankan cricketers under fire - Footage courtesy of Samaa TV and Dawn News

Gunmen have attacked a bus carrying the Sri Lankan cricket team on its way to play in the Pakistani city of Lahore.

At least five Pakistani policemen escorting the team bus were killed, while seven cricketers, and their assistant coach, were injured.

Pakistani officials said about 12 gunmen were involved and grenades and rocket launchers have been recovered.

Officials said the incident bore similarities to deadly attacks in Mumbai in India last November.

The Mumbai attacks were blamed on Pakistan-based Islamic militants.

INJURED PLAYERS
Thilan Samaraweera (hospital)
Tharanga Paranavitana (hospital)
Mahela Jayawardene
Kumar Sangakkara
Ajantha Mendis
Suranka Lakmal
Chaminda Vaas
Assistant coach Paul Farbrace

In pictures: Cricketers attacked
Lahore Test scrapped after attack
The BBC's Barbara Plett says the incident will come as a big blow to Pakistani cricket - already suffering from serious security concerns - and may put an end to international cricket in the country in the short term.

Commentators have questioned the wisdom of cricket authorities in giving the tour the go-ahead in the first place.

Pakistan invited Sri Lanka to tour only after India's cricket team pulled out of a scheduled cricket tour on security grounds, following the Mumbai attacks.

Evacuation

Reports suggest 10 to 12 gunmen ambushed the team coach and its accompanying police detail on the Liberty Square roundabout in the heart of Lahore, as the convoy was on the way to the Gaddafi stadium for a Test match.

Our Islamabad correspondent says accounts suggest the attack was sophisticated in nature, with one group of gunmen firing a rocket-propelled grenade in order to create a diversion, while others then approached, firing guns on the convoy.

She says the gunmen - two of whom were shown in TV pictures carrying backpacks - seemed to be well-trained.

Officials in Lahore said two members of the Sri Lankan team - Thilan Samaraweera and Tharanga Paranavitana - were sent to hospital. Another five received minor wounds, as well as assistant coach Paul Farbrace.

"The players are shocked. They have never gone through anything like this before," former Sri Lankan player Sanath Jayasuriya told an Indian news channel on the phone from Colombo.

None of the attackers was killed or apprehended. Grenades and rocket launchers were found at the site of the incident, police said, and a manhunt is under way.

Our correspondent says security forces will be investigating any connections to al-Qaeda and Taleban militants as well as Kashmiri jihadi groups.

A Pakistani air force helicopter has now airlifted uninjured members of the Sri Lankan team out of the Gaddafi Stadium.

Thilan Samaraweera (L) and Tharanga Paranavitana went to hospital
Sri Lankan President Mahinda Rajapakse condemned the "cowardly terrorist attack" and ordered the players' evacuation back to Sri Lanka. A plane is being chartered for this purpose.

Pakistani President Asif Ali Zardari also strongly condemned the attack, and ordered an immediate investigation "so that the perpetrators are identified and their motives exposed", said a statement from his office.

Meanwhile, a spokesperson for India's foreign ministry offered sympathy and urged Pakistan to take "prompt, meaningful and decisive steps to dismantle the terrorist infrastructure once and for all".

The third day of play in the Second Test was scheduled to begin, but officials said the match has now been cancelled.

International Cricket Council president David Morgan told the BBC it was "devastating news", adding: "It will be very difficult for international cricket to be hosted in Pakistan for quite some time to come."

Security fears

Pakistan is engaged in a bloody struggle against Islamist insurgents who have staged high-profile attacks on civilian targets before.

Meanwhile, Sri Lankan authorities are waging their own domestic military campaign against Tamil Tiger separatist rebels.

India and Australia have pulled out of cricket tours in Pakistan in the recent past citing security concerns.

The sport's world governing body, the International Cricket Council, last month decided not to hold the 2009 Champions Trophy in Pakistan due to safety worries.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7920260.stm

Er zal voorlopig niet meer in Pakistan worden gespeeld zo
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:05:59 #291
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66651249
Het verbaast mij wel dat ik nergens op FOK!forum iets terug kan vinden over dit voorval op de post van ScudRaket na

Dit is natuurlijk slecht nieuws voor cricket. Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat er voorlopig geen buitenlandse teams naar Pakistan afreizen, vooral als je de beelden zag waarin alle terroristen gewoon wegkwamen nadat ze 'eventjes' de boel op stelten zetten. De Pakistaanse autoriteiten en politie/leger lijken zo amateuristisch dan is het gewoon niet veilig voor die teams.
AFC AJAX
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:18:52 #292
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_66651672
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:05 schreef msnk het volgende:
Het verbaast mij wel dat ik nergens op FOK!forum iets terug kan vinden over dit voorval op de post van ScudRaket na

Dit is natuurlijk slecht nieuws voor cricket. Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat er voorlopig geen buitenlandse teams naar Pakistan afreizen, vooral als je de beelden zag waarin alle terroristen gewoon wegkwamen nadat ze 'eventjes' de boel op stelten zetten. De Pakistaanse autoriteiten en politie/leger lijken zo amateuristisch dan is het gewoon niet veilig voor die teams.
Sri Lankaans cricketteam beschoten in Pakistan
U vraagt wij draaien.

Anyway nu zelfs de cricketters Pakistan gaan mijden zal het ook minder goed gaan met het Pakistaanse cricket denk ik zo. Misschien dat deze terroristen zo fundamentalistisch zijn dat ze de sport wilden raken en alle sport in Pakistan willen stilleggen. In dat geval denk ik dat de daders in de Taliban-hoek gezocht moeten worden.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:54:23 #293
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66652884
Ik zei dus FOK!forum, dat is de frontpage.

Op de FP valt meestal niet te praten over zulke onderwerpen. Daar is 'iesh koeltoer' de sterkste argument
AFC AJAX
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:03:13 #294
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_66653205
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:54 schreef msnk het volgende:
Ik zei dus FOK!forum, dat is de frontpage.

Op de FP valt meestal niet te praten over zulke onderwerpen. Daar is 'iesh koeltoer' de sterkste argument
Hehe wat je zegt
Maar het houdt de Nederlander niet bezig denk ik, cricket stelt hier vrij weinig voor, zeker op Fok! Daar telt helaas alleen flutbal.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:11:42 #295
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66653582
Dat begrijp ik, maar nieuws blijft nieuws en ik had inmiddels wel een 'BREAKING NEWS' topic verwacht in het NWS subforum; niet het geval dus
AFC AJAX
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:14:09 #296
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_66653701
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:11 schreef msnk het volgende:
Dat begrijp ik, maar nieuws blijft nieuws en ik had inmiddels wel een 'BREAKING NEWS' topic verwacht in het NWS subforum; niet het geval dus
Open het
pi_66654411
Ik hoorde het vanmorgen. Triest en slecht voor de sport in pakistan
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_68127060
Nederland heeft zich wederom geplaatst voor het WK.
  zaterdag 18 april 2009 @ 03:19:25 #299
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_68132335
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:56 schreef wimderon het volgende:
Nederland heeft zich wederom geplaatst voor het WK.
Dan krijgen we weer mooie stukjes in de FT
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:19:14 #300
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_68792501
Nog een maandje voor het Twenty20 WK. Ik hoor hier helaas nog veel te weinig over

Nederland - Engeland @ Lords
pi_69492147
Volgende week begint T20WC, nog mensen die dit gaan volgen? Eerste wedstrijd ENGvNED @ Lord's , ben benieuwd! Lijkt me interessant om te zien wat Nannes voor Nederland kan betekenen, heeft toch behoorlijk gepresteerd in de IPL (hoewel ik dat niet echt gevolgd heb)...

Uiteindelijk is die hele WC natuurlijk maar een leuk opwarmertje voor het echte werk van 't zomer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')