abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26736220
Omdat de search het nog steeds niet doet, open ik een nieuw topic.

Het Nederlands elftal speelde de afgelopen twee dagen tegen de Engelse cricketers van Warwickshire. Deze wedstrijd was in het kader van de C&G Trophy, een knock out toernooi, wedstrijden duren 2x50 overs. Warwickshire is vorig jaar kampioen geworden in Engeland. Met opener Nick Knight, allrounders Ian Bell en Dougie Brown, snelle runner Trevor Penney en Zimbabwaanse topbowler Heath Streak is het ook dit jaar één van de sterkste teams van de Engelse league. Vandaag mochten de teams de wedstrijd afmaken die gister wegens de duisternis was afgebroken. Hieronder het verslag van de BBC-site.

Van Bunge knock in vain for Dutch
C&G Trophy first round, Rotterdam: Warwickshire 237-5 beat Holland 214 by 23 runs

Holland lost to Warwickshire by 23 runs Rotterdam in the C&G Trophy, but rising Dutch star Daan van Bunge hit a rousing 89 to give the minnows a sniff.

Nick Knight's 108 in a total of 237-5 had seemed to give Holland too much to chase as the hosts reached 101-4 off 27 overs overnight in Rotterdam. But van Bunge then hit 89 off 104 balls while South African Billy Stelling thumped 45 off just 38 deliveries. Things looked dicey for Warwickshire but they ultimately prevailed. And they had Heath Streak (4-27) and Neil Carter (4-34) to thank for that as Holland slumped from 205-5 - with four overs left and just 33 needed - to 214 all out at the end of the 49th.

Afterwards, Dutch veteran Tim de Leede said: "We surpassed many people's expectations. "Warwickshire are a great side and it would have been a massive win for us. It's a shame. "We've only beaten an English county once before and that was Durham. This would have been different. "We always seem to get one of the top sides. We can't see any cricket over here so apart from Nick Knight and Heath Streak we didn't know too much about them."
I intend to live forever, or die trying.
pi_26966244
Het loopt niet echt he, dwerg.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_26967568
Ach, dat gebeurt met sommige topics. Cricket is nu eenmaal geen sport die wekelijks op tv te zien is.

Een stukje uit het weekbericht van het Voorburgse VCC:

In de cricketsport zijn er vele voorbeelden van wonderbaarlijke wederopstandingen, maar wat VVV zondag tegen ons eerste presteerde grensde aan het onwaarschijnlijke: men bood VCC de opstand uit de dood op een presenteerblaadje aan. VVV had nog drie runs nodig voor de zege, met evenveel wickets in handen. Mooie vang van Atse (Buurman), een knullige run out en een razendsnelle stumping. Toch nog de gladiolen. Grote jubel: VCC wint met één run! Atse scoorde ook 62 runs en was daarmee zonder discussie the man of this ridiculous match.
_______

177 - 176, met 4 ballen te gaan had VVV deze wedstrijd kunnen winnen, maar Atse Buurman, de toekomstig wicketkeeper van het Nederlands elftal, stak daar een stokje voor.
pi_26969729
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 10:00 schreef dwerg het volgende:
Ach, dat gebeurt met sommige topics. Cricket is nu eenmaal geen sport die wekelijks op tv te zien is.

Een stukje uit het weekbericht van het Voorburgse VCC:

In de cricketsport zijn er vele voorbeelden van wonderbaarlijke wederopstandingen, maar wat VVV zondag tegen ons eerste presteerde grensde aan het onwaarschijnlijke: men bood VCC de opstand uit de dood op een presenteerblaadje aan. VVV had nog drie runs nodig voor de zege, met evenveel wickets in handen. Mooie vang van Atse (Buurman), een knullige run out en een razendsnelle stumping. Toch nog de gladiolen. Grote jubel: VCC wint met één run! Atse scoorde ook 62 runs en was daarmee zonder discussie the man of this ridiculous match.
_______

177 - 176, met 4 ballen te gaan had VVV deze wedstrijd kunnen winnen, maar Atse Buurman, de toekomstig wicketkeeper van het Nederlands elftal, stak daar een stokje voor.
Ik snap echt helemaal niets van dat stukje! Is dat heel erg?
pi_26969809
Ja, dwerg. Leg de spelregels eens uit. Want ik snap er nog steeds geen zak van.

Als je dus de bowl wegmept moet je tussen die twee dingen (wickets?) rennen. Sla de bal buiten het veld, dan telt het voor 6 runs, toch? Maar wat zijn dan de overs? Enzovoort ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:31:02 #6
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_26970654
Een bowler gooit een balletje naar de batsman, die probeert hem zo ver mogelijk weg te slaan. Gaat ie in 1 keer buiten de cirkel heb je 6 runs, gaat ie via de grond zijn het 4 runs, blijft ie in het veld, gaat hij naar de overkant rennen (iedere keer dat je de andere kant haalt is 1 run), evenals zijn collega batsman die aan de andere kant staat. Haalt hij de overkant niet voordat de bal tegen de wicket (de paaltjes en stokjes) wordt gegooid is de batsman 'run out', wordt de bal gevangen is hij 'caught out'. Gooit de bowler de wicket om is de batsman 'bowled out' en blokkeert de batsman het wicket met zijn been is hij uit vanwege 'leg before wicket' of zoiets. Zes keer gooien is een 'over' en bij wedstrijden van 50 overs is daarna de wedstrijd dus afgelopen. Bij meerdaagse wedstrijden gaan ze net zo lang door totdat iedereen uit is geloof ik. De ploeg met de meeste runs wint.

Zo heb ik het althans begrepen toen de BBC het een paar jaar terug nog regelmatig uitzond.
Happiness... is not a fish that you can catch
pi_26971376
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:05 schreef Liejannuh het volgende:
Ik snap echt helemaal niets van dat stukje! Is dat heel erg?
Je moet gewoon een keer zelf gaan kijken.
pi_26971631
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:31 schreef OLP_Moose het volgende:
-spelregels-

Zo heb ik het althans begrepen toen de BBC het een paar jaar terug nog regelmatig uitzond.
Je hebt het goed onthouden.

Zie ook: http://home.concepts.nl/~honkmuis/hnkmuis4.htm
pi_26972333
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:50 schreef dwerg het volgende:

[..]

Je moet gewoon een keer zelf gaan kijken.
Is goed!
Wanneer spelen jullie in de buurt en is het lekker zonnig weer?
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:11:50 #10
6536 dwerg
chagrijn
pi_27737094
Misschien hebben jullie al iets gelezen over de uitreiking van de iifa Awards in Amsterdam.

Celebrity Cricket Wedstrijd Olympisch Stadion – 10 juni
Indiase en Nederlandse sterren en top cricket spelers treffen elkaar in het Olympisch Stadion voor de IIFA Celebrity Cricket Wedstrijd. De IIFA Foundation schenkt de opbrengst van de kaartverkoop na afloop van de wedstrijd aan een goed doel. Entreeticket: €30,- Aanvang: 16:00 uur tot 20.30 uur Kaarten zijn verkrijgbaar via de website van Amsterdam Airport Schiphol (www.schiphol.nl ), via www.ticketbox.nl, ticketlijn 0900-9393 (EUR 0.90/minuut) of bij een van de 1000 ticket box vestigingen in Nederland.
pi_27884732
I dit het crickettopic?

Vandaag de eerste internationale Twenty20 wedstrijd tussen Australie en Engeland. Daarin worden 20 overs (1 over = 6 ballen) ipv 50. Zo'n wedstrijd duurt eens niet de hele dag, dus iets fijner om naar te kijken

Ik weet nog niet welke spelers meedoen, maar als Australie met een beetje goed team komt, wordt het een inmaakpartijtje
pi_27906636
Australie ingemaakt
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:08:04 #13
6536 dwerg
chagrijn
pi_27919992
't Is een wanhopige poging om de sport interessant te maken voor mensen met het concentratievermogen van een goudvis (en zoals we allemaal weten neemt deze groep mensen elk jaar sneller toe). Ik kan niet zeggen dat ik het leuk vind, het is net bedrijfscricket. Een 20 over wedstrijd aan het begin van de avond, een paar flinke klappen tegen de bal en daarna aan het bier.
pi_27923544
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:08 schreef dwerg het volgende:
't Is een wanhopige poging om de sport interessant te maken voor mensen met het concentratievermogen van een goudvis (en zoals we allemaal weten neemt deze groep mensen elk jaar sneller toe). Ik kan niet zeggen dat ik het leuk vind, het is net bedrijfscricket. Een 20 over wedstrijd aan het begin van de avond, een paar flinke klappen tegen de bal en daarna aan het bier.
Kben een goudvis

Test cricket kan ik echt niet naar kijken... zooooo saaaaai Ik zou het zelf leuk vindne als cricket wat populairder wordt in de rest van de wereld en met test cricket gaat dat nooit lukken.

One day is leuker, maar daar zit een stuk tussen van de ommenabij de 20e tot 35e over waarin helemaal nix gebeurd. De ploeg die moet slaan vindt het wel goed om 5/6 runs per over te halen en de ploeg in het veld ook. Pas in de laatste 10 overs wordt het weer interessant (als het dan nog een wedstrijd is).

Niet dat twenty20 nou zoveel beter is, maar het is wel een interessante nieuwe optie voor cricket die zeker een groter publike trekt (en daarmee waarschijnlijk ook meer kleine jochies die cricket willen spelen). Dat het alleen maar om hard meppen gaat, dachten de australiers waarschijnlijk ook... en dus gingen ze d'r allemaal uit met maar 79 runs.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:48:23 #15
6536 dwerg
chagrijn
pi_27924866
De Australiërs zijn op een geweldige manier op hun bek gegaan. Gewoon ontzettend slecht, de eerste twee batsmen gingen bijna tegelijk uit, en zonder na te denken gooien de nummers 3 t/m 7 ook hun wicket weg. Van 23-0 naar 31-7.
Engeland 179 voor 8 wickets, Australië 79 all out in 14.3 overs.
  maandag 11 juli 2005 @ 20:16:07 #16
6536 dwerg
chagrijn
pi_28716094
Het is waarschijnlijk niemand opgevallen, maar de afgelopen week is er gevochten om de ICC-Trophy, het WK voor B-klanden. En wat denk je:

Nederland heeft zich geplaatst voor het WK van 2007!

Oranje klopte maandag de Verenigde Arabische Emiraten in de strijd om de vijfde plaats en stelde daarmee het laatste WK-ticket veilig.

De Oranje cricketers gingen moeizaam van start. Van Troost ging op de derde bal al uit. Van Bunge moest even later ook al snel het veld ruimen. Zuiderent zette Oranje weer op het goede spoor.
Toen VAE aan bat kwam,was de klus snel geklaard.Nederland won uiteindelijk met 145 runs na 31,4 overs.

Bij het WK op de eilandjes St.Knitts & Nevis speelt Nederland in groep 1 met Australië, Zuid-Afrika en de winnaar van de ICC-Trophy: Ierland of Schotland.

Bron: pagina 615 van teletekst.
Meer cricket op http://www.cricinfo.com/

Mooi systeem ook, de nummers 1,2 en 5 van het toernooi gaan naar het 'echte' WK.

[ Bericht 3% gewijzigd door dwerg op 11-07-2005 20:35:06 ]
pi_28721323
We staan er toch maar bij hopelijk gaan we niet af daar
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:42:46 #18
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_29253075
Cricket
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_29662038
Ik zit nu al een paar dagen achter elkaar Engeland - Australië te kijken. Vorige week ook al.
Ik weet waarschijnlijk nog geen 10% van alle regels, maar ik begin het zowaar leuk te vinden. Wie had dat ooit gedacht.
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:28:10 #20
30919 mitt
Michael Corleone
pi_29662060
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:27 schreef Butra het volgende:
Ik zit nu al een paar dagen achter elkaar Engeland - Australië te kijken. Vorige week ook al.
Ik weet waarschijnlijk nog geen 10% van alle regels, maar ik begin het zowaar leuk te vinden. Wie had dat ooit gedacht.
Waar kijk je?
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_29662112
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:28 schreef mitt het volgende:

[..]

Waar kijk je?
Via mijn geliefde streamtvnow.com.
Het leek lang op een draw af te gaan, maar nu lijkt Engeland de 3e test match toch te gaan winnen. Dat snap ik dan weer wel.
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:34:32 #22
30919 mitt
Michael Corleone
pi_29662251
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:30 schreef Butra het volgende:

[..]

Via mijn geliefde streamtvnow.com.
Het leek lang op een draw af te gaan, maar nu lijkt Engeland de 3e test match toch te gaan winnen. Dat snap ik dan weer wel.
hoe werkt dat?

ik heb echt al tijden geen cricket meer gezien
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:35:00 #23
30919 mitt
Michael Corleone
pi_29662260
Niet het cricket hoor, dat snap ik wel.

je linkje
pi_29662362
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:35 schreef mitt het volgende:
Niet het cricket hoor, dat snap ik wel.

je linkje
Dat snap ik ja.

Ik heb het laatst ook aan suus uitgelegd in het tennistopic:
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:01 schreef Butra het volgende:

[..]

Inderdaad aanmelden. Dat is gratis. Dan kun je in het streamgedeelte van dat forum de juiste stream opzoeken (cricket is nu op channel 10 (Ashes)). Het wijst zich dan eigenlijk vanzelf, gewoon de username en wachtwoord intypen in het daarvoor bestemde gedeelte en de stream start op. Je hebt hiervoor wel WinAmp nodig (waar vrijwel iedereen zijn of haar mp3tjes mee afspeelt).
Als je een gratis lid bent, zijn er maar een bepaald aantal 'plaatsen' vrij om die streams te bekijken. Ik ben daar echter al een tijdje lid en betaal iedere maand 2,50 euro, dan is er altijd plaats vrij.
StreamTVNow
pi_29681663
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:27 schreef Butra het volgende:
Aha! Ben dus niet de enige....
Ik woon nu tijdelijk in Sydney en hier zijn de 'ashes' dus erg in het nieuws.
M'n huisgenoten (iers en engels) hebben me de regels uitgelegd en ik moet zeggen dat ik het een
erg coole sport vind!!

Het is erg relaxed om naar te kijken en ik vind het zowaar jammer dat gister de laatste dag was
pi_29682004
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Het is erg relaxed om naar te kijken en ik vind het zowaar jammer dat gister de laatste dag was
Er komen nog twee wedstrijden, de Ashes series bestaat uit vijf Tests.
pi_29682045
Overigens:

Knappe zege cricketsters
CARDIFF - De Nederlandse cricketsters hebben op de openingsdag van het Europees kampioenschap een knappe zege behaald op Wales. Oranje passeerde zondag in Cardiff in de 49e over het totaal van de gastvrouwen.

Het Nederlandse elftal liet 216 runs noteren voor het verlies van drie wickets. Wales was tot 215 voor 6 gekomen in 50 overs. Caroline Salomons was aan bat het productiefst met 89 runs. Leonie Hoitink (30) en Pauline te Beest (34 not out) droegen ook flink bij aan de eindscore.
pi_29682840
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:05 schreef dwerg het volgende:

[..]

Er komen nog twee wedstrijden, de Ashes series bestaat uit vijf Tests.
Yep maar de 4e begint toch pas volgend weekend??
pi_29686581
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Yep maar de 4e begint toch pas volgend weekend??
Vanaf donderdag 25 augustus op Trent Bridge, Nottingham.
pi_29971819
Eindstand EK vrouwen in Wales.
't Was vorige week al afgelopen, maar ik had er verder niet meer aan gedacht.
Nederland wint van Wales en Schotland, verliest van Engeland en Ierland.

1
2
3
4
5
6
           P   W  NR   L   Pts     
England     4   4   0   0    6     
Ireland     4   2   0   2    4     
Wales       4   2   0   2    4    
Holland     4   2   0   2    4    
Scotland    4   0   0   4    0    
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:59:19 #31
30919 mitt
Michael Corleone
pi_29975970
Dwerg, kan je trouwens uitleggen waarom er in Nederland wel aardig cricket gespeeld wordt?

Ik bedoel, waarom speelt Nederland op redelijk niveau en bijv. Duitsland niet.
pi_29976064
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:59 schreef mitt het volgende:
Dwerg, kan je trouwens uitleggen waarom er in Nederland wel aardig cricket gespeeld wordt?

Dat is idd opvallend.

Maar ook Denemarken doet het geloof ik vrij aardig.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 23:28:51 #33
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_29977364
quote:

Engelse nabijheid/oriëntatie.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_30109150
quote:
Nee.

Maar ik wil wel een gokje wagen. Er lopen in de Nederlandse competities natuurlijk best wel veel buitenlanders rond die in hun eigen land cricket speelden. Op de club waar ik speel (of speelde, het seizoen is tenslotte alweer voorbij) lopen mensen rond uit Australië, Pakistan, Sri Lanka, Nieuw-Zeeland, Engeland, Schotland, en we hadden zelfs een speler uit het Afghaanse elftal (pre-Taliban, want die verboden sport en amusement) en die was verdomd goed. Cricket is er bij deze mensen met de paplepel ingegoten, en de Nederlandse spelers kunnen zich aan hun niveau optrekken. Met batten, fielden en bowlen, als je genoeg kijkt hoe goede spelers het doen, zul je daar uiteindelijk ook zelf iets van opsteken. De meeste clubs hebben ook een (betaalde) buitenlandse coach, die vaak vier of vijf avonden in de week training geeft, en zoals een wijze man mij ooit zei 'practice pays'.
  maandag 12 september 2005 @ 14:13:40 #35
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_30513420
Ja Cricket!, speel het al sinds mijn 10e ofzo en ben helemaal gek ervan, zo'n vette sport!
ik ook kijk de ashes via Streamtvnow! en wat is de 5e test spanned!
ben duidelijk wel voor Engeland, het moet maar is afgelopen zijn met Australie's dominatie!
hoe kom je aan dat stuke uit weekbericht VCC Dwerg? ik speel namelijk bij Vcc, haha.
You might aswell do the white line...
  maandag 12 september 2005 @ 14:16:34 #36
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_30513499
nog een feitje voor de nieuwsgierige onder ons, Honkball komt voort uit Cricket. amerikanen kwamen naar Lords om cricket te leren begrijpen en hebben de regels aangepast naar het Honkbal nu, echt waar. Robbie Williams(de acteur) heeft cricket ook wel Baseball on valium genoemt.
pi_30514235
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:16 schreef tazman89 het volgende:
nog een feitje voor de nieuwsgierige onder ons, Honkball komt voort uit Cricket. amerikanen kwamen naar Lords om cricket te leren begrijpen en hebben de regels aangepast naar het Honkbal nu, echt waar. Robbie Williams(de acteur) heeft cricket ook wel Baseball on valium genoemt.
Kul natuurlijk, iedereen weet dat geëmigreerde Nederlanders dat in NY aan de Yankees hebben geleerd

maar het is wel uit cricket ontstaan ja
pi_30517242
Raad eens wat ik afgelopen zaterdag was? tip: ik woon in Londen
quote:

redelijk niveau

[ Bericht 49% gewijzigd door Chillmeister op 12-09-2005 17:04:51 ]
pi_30519148
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:57 schreef Chillmeister het volgende:
Raad eens wat ik afgelopen zaterdag was? tip: ik woon in Londen
The Oval?
*jaloers is.
quote:
redelijk niveau
Ja, toch wel. Het Nederlands elftal heeft zich tenslotte gekwalificeerd voor het WK in 2007. En dat is een goede zaak.
  maandag 12 september 2005 @ 18:34:34 #40
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_30519157
zeker wel redelijk niveau, 15e van de wereld ofzo. t niveau is niet heel slecht hoor, maar ver van goed...
duur kaartje Chillmeister?
  maandag 12 september 2005 @ 18:37:11 #41
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_30519223
Dwerg, vraag niet hoe!
pi_30519350
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:37 schreef tazman89 het volgende:
Dwerg, vraag niet hoe!
Ik vraag het niet, want ik weet het.
  maandag 12 september 2005 @ 18:46:41 #43
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_30519476
haha
Engeland all out ! wat een pot van Kevin Pietersen! wat een held!
pi_30519505
En Bell mag het wedstrijdformulier invullen. Een pair.
pi_30519508
idd the oval! Kaartje in Maart gewonnen voor 70 pond tijdens een goede doel veiling. Had het voor 500 kunnen verkopen op de dag zelf maar wou het liever een keer meemaken, zeker omdat Engeland gaat winnen. Mijn huisgenoot had voor vandaag een kaartje gekocht voor 15 pond, toen ze 'stiekem' in de voorverkoop gingen via de website.

Nee het is een goede zaak dat NL op het WK 2007 zal zijn. Ik zeihet alleen over de niveau van NL omdat ik meestal iemand daar over plaag, die een tijdje voor NL heeft gespeeld.

Trouwens, woonde tegenover VCC op de veurselaan (mijn ouders nog steeds). Is het nu echt definitief dat ze gaan verhuizen want dat zou ik echt jammer vinden
  maandag 12 september 2005 @ 18:50:37 #46
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_30519590
nee Jones dat is een ster...
Ashley Giles King Of Spain!!!!
ook geniaal gespeeld!
  maandag 12 september 2005 @ 19:03:31 #47
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_30519947
Ja Chillmeister we gaan naar wilhelmus, hockey club heeft ons weggepest(eikels)
we krijgen nu misschien een gras pitch.
zo ken je cricket dus ook neem ik aan Chillmeister?
pi_30520157
idd eikels, want iedereen weet dat VCC daar het eerst waren en wilhelmus vind ik maar niks, alhoewel een gras pitch toch goed is. Zo ken ik idd cricket, begon toen ik 6 was en maar een jaartje gespeeld. Denk dat ik misschien toch te vroeg begonnen was omdat op 6 jarige leeftijd niemand kan bowlen, batten of vangen en dus weinigs gebeurd. Trouwens ben zelf half engels, dus dat helpt ook wel. en afgelopen jaar speelde in NL veel golf met een cricketer. Je kent hem misschien wel, Nolan Clarke
pi_30520249
party time!!!
  maandag 12 september 2005 @ 19:17:06 #50
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_30520289
Clarke ken ik ja.
jup England Regain the ASHES!!!! BARMY ARMY!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')