abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 december 2006 @ 15:08:56 #51
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44104066
Leuk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in cricket. Ben ik de enige die het daadwerkelijk gespeeld heeft?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_44105160
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:08 schreef ScudRaket het volgende:
Leuk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in cricket. Ben ik de enige die het daadwerkelijk gespeeld heeft?
toen ik 6 was ben in begonnen. Maar ben toen na een jaartje gestopt. Niemand kan bowlen, niemand kon batten en niemand kon vangen op zo'n leeftijd. Dus ik vond er niks aan, maar ik denk dat ik te vroeg begonnen was.
pi_44105286
quote:
Ben ik de enige die het daadwerkelijk gespeeld heeft?
Nee hoor. Kijk eens in m'n fotoboek.
Overigens ben ik juist tien jaar te laat begonnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door dwerg op 03-12-2006 15:53:07 ]
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 3 december 2006 @ 15:53:30 #54
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44105489
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:46 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nee hoor. Kijk eens in m'n fotoboek.
Ah kijk aan
Ik hoop alleen niet dat je wekelijks op kokosmatten speelt
  zondag 3 december 2006 @ 16:44:12 #55
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44107066
quote:
Eeuh ik kijk pas sinds in ik Australië geweest ben maar goed dat is ook 1 groot Cricket land.
Geen idee met wie ik hier in de buurt dat zou moeten spelen... eerst maar eens de regels uitlegen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zondag 3 december 2006 @ 17:03:32 #56
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_44107576
Ik speel intussen alweer een jaar of dertien. Ook veel te laat begonnen. Meestal op kokosmatten , maar soms ook wel op gras (bij UD, Salland, Kampong ) en natuurlijk op kunstgras. Ik heb ook een aantal keren in Engeland gespeeld op prachtige graswickets.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 4 december 2006 @ 11:05:25 #57
79262 Dwersdriever
pi_44125988
De wedstrijd lijkt op een draw uit te lopen. Michael Clark scoorde 124, Adam Gilchrist 64 en Shane Warne 43, zodat Australië de follow-on ruimschoots vermeed en uiteindelijk eindigde op 513 all out. Dat leverde Engeland een voordeel op van 38 runs na de eerste innings. Matthew Hoggard was de grote man aan de kant van de Engelsen met de bal. Hij pakte 7-109. De andere wickets vandaag werden door Ashley Giles en James Anderson genomen.

Engeland moest nog ruim een uur batten tot het einde van de dag en verloor onderweg Alistair Cook voor 9. Andrew Strauss (31*) en Ian Bell (18*) tilden Engeland echter naar 59/1. Morgen heel snel runs scoren en dan proberen Australië in anderhalve sessie uit te bowlen, lijkt de voornaamste optie voor Engeland als ze willen winnen. De draw lijkt echter de meest voor de hand liggende uitkomst. De Engelsen staan nu 98 runs voor met nog negen wickets in handen.

Zorg voor Engeland is Andrew Flintoff. Hij bowlde slechts vier overs vannacht. Zijn enkel schijnt weer op te spelen. Door een operatie aan die enkel miste hij een belangrijk deel van de zomer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dwersdriever op 04-12-2006 11:17:02 ]
We Came A Long Time Ago
pi_44140604
Samenvatting vannacht om 0.20 op BBC2. Dat wordt de video. Of niet.
pi_44155221
The Ashes zijn nu zo goed als over
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:21:21 #60
79262 Dwersdriever
pi_44155431
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:09 schreef Chillmeister het volgende:
The Ashes zijn nu zo goed als over
Wat een onvoorstelbare afgang. Ik heb vanmorgen in de file met verbijstering naar de radio geluisterd.
We Came A Long Time Ago
pi_44155718
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:21 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Wat een onvoorstelbare afgang. Ik heb vanmorgen in de file met verbijstering naar de radio geluisterd.
Kon het niet geloven. Ik kom op werk (ik begin namelijk vroeg) zet sky sports op tv en zie ineens dat Engeland all out is voor 129!! Gisteren waren ze nog 59-1
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:46:36 #62
79262 Dwersdriever
pi_44156831
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:37 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

Kon het niet geloven. Ik kom op werk (ik begin namelijk vroeg) zet sky sports op tv en zie ineens dat Engeland all out is voor 129!! Gisteren waren ze nog 59-1
Ik kreeg al een beetje het vermoeden dat er iets opmerkelijks aan de hand was in de wedstrijd, want de site van Cricinfo wilde vanmorgen toen ik de computer aanzette niet laden. Op de site van de BBC zag ik toen het nieuws. In de auto kan ik BBC Radio Four ontvangen en daar werd het hele drama me pas écht duidelijk. Jonathan Agnew klonk alsof hij nog even het einde van de wedstrijd wilde afwachten alvorens hij met een strop om zijn nek van een stoel zou springen.

Mike Selvey vatte het vanmorgen in twee zinnen samen. 'De batsmen waren doodsbang voor Shane Warne en konden tegen de seamers niet scoren. We hebben de afgelopen jaren al veel meegemaakt, maar dit is de ergste collapse ooit.'

Geoff Boycot was ook zoals gebruikelijk keihard. 'Er is niets in dit wicket om bang van te worden. De batsmen hebben het helemaal aan zichzelf te wijten.'

Het is het hoogste gedeclareerde first innings total ooit van een verliezende ploeg, hoorde ik ook.

Wel luxe trouwens, Sky Sports op het werk....
We Came A Long Time Ago
pi_44159926
Wat een prutsers. Sorry dat ik het zeg.
Vannacht om half drie kon ik niet slapen, en toen had ik al gehoord dat het niet zo geweldig ging, maar een draw moest toch wel kunnen? Nouja, nu wil ik natuurlijk wél de samenvatting zien.

De tweede innings van Engeland. Collingwood 22 not out, uit 119 ballen. Hij bleef tenminste staan.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss c M E K Hussey b S K Warne 34  
A N Cook c A C Gilchrist b S R Clark 9  
I R Bell run out   26  
P D Collingwood not out   22  
K P Pietersen   b S K Warne 2  
A Flintoff c A C Gilchrist b B Lee 2  
G O Jones c M L Hayden b B Lee 10  
A F Giles c M L Hayden b S K Warne 0  
M J Hoggard   b S K Warne 4  
S J Harmison lbw b G D McGrath 8 
J M Anderson lbw b G D McGrath 1  
Extras   11   
Total   all out 129 (73.0 ovs )

En de winnende innings van Australië. Na de 551 v 6 en 129 all out van Engeland, en de 513 runs van hun eerste innings, had Australië 36 overs om 168 runs te scoren. En dat is ze ook gelukt. Ze hebben met een gemiddelde van ruim 5 runs per over goed hun best gedaan, Ponting 49 runs uit 65 ballen, en Hussey zelfs 61 uit 66.

1
2
3
4
5
6
7
8
J L Langer c I R Bell b M J Hoggard 7  
M L Hayden c P D Collingwood b A Flintoff 18 
R T Ponting c A J Strauss b A F Giles 49  
M E K Hussey not out   61  
D R Martyn c A J Strauss b A Flintoff 5 
M J Clarke not out   21  
Extras   7   
Total   for 4 168 (32.5 ovs)

Samenvatting om 0.20 op BBC2. Zoals gebruikelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door dwerg op 05-12-2006 18:24:59 ]
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:16:00 #64
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44160405
Wat een anticlimax
BTW al de tweede runout deze wedstrijd. Dat kan op dit niveau niet
pi_44163846
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:16 schreef ScudRaket het volgende:

BTW al de tweede runout deze wedstrijd. Dat kan op dit niveau niet
Gevalletje ball-watching van Bell. Hoe dom.

Hoe dan ook, je hebt gewoon never nooit het idee dat Engeland 20 wickets kan pakken. Alleen Flintoff en Hoggard zijn gevaarlijk. De druk wordt nu flink opgevoerd en Giles zal wel moeten sneuvelen voor Panesar.
pi_44229293
Engeland speelt de komende dagen een ééndaagse en een tweedaagse wedstrijd, waarin vooral de spelers die niet in de verloren Tests hebben gespeeld een kans zullen krijgen. 14 december begint de derde Test, in Perth.
  donderdag 7 december 2006 @ 18:01:38 #67
79262 Dwersdriever
pi_44229888
Vervelend, maar mijn interesse in de serie is fors gedaald. Als de Engelsen maar gewoon met verstand hadden gebat...

Vandaag in het Algemeen Dagblad een berichtje over een Schot die zijn huis heeft verkocht om het Engelse team de hele tour te kunnen volgens. Op de vraag of de reis niet erg duur is, antwoordde hij. 'Ik moet wel, hier in Schotland hebben we helemaal niets.'
We Came A Long Time Ago
pi_44272263
Een berichtje over The Ashes op de FP: Cricketfans laten afhaalcurry van heel ver komen
  maandag 11 december 2006 @ 13:55:23 #69
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44325586
  maandag 11 december 2006 @ 18:09:33 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44332430
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:22 schreef XL het volgende:
Ik zet de fipo, veel meer zal ik niet toe te voegen hebben. Ik lees echter graag mee.
Valt dat even mee, ik kan wel iets toevoegen! Vanavond ook op de Nederlandse televisie aandacht voor cricket.

20:30 NL3 Holland Sport met Erik van Muiswinkel en Alexei Kervezee
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_44333097
Ik ben benieuwd.

De laatste keer dat er cricket op de Nederlandse tv was, probeerden twee spelers van het NL elftal de laws uit te leggen aan Mart Smeets. Dat was, ehm, geen succes.
pi_44342763
Wanneer komt cricket nou een keer op de Nederlandse televisie? Wordt het WK ook uitgezonden? Ik heb in Zuid-Afrika gestudeerd het vorige half jaar en in dat half jaar had Zuid-Afrika een hoop wedstrijden gespeeld die allemaal live werden uitgezonden. Ben daar toen ook naar wel eens naar gaan kijken en ik vond het verrassend genoeg nog leuk ook. Ik heb een dvd meegenomen van "The greatest one-day game" (in maart tussen ZA en Australië), maar liever zie ik het gewoon live op tv
Ik heb het zelf daar helaas niet gespeeld, want ze hadden daar op de universiteit geen teams voor beginners. Misschien dat ik het in Nederland maar eens moet gaan proberen...
Maak nie regtig saak nie
  maandag 11 december 2006 @ 23:19:35 #73
79262 Dwersdriever
pi_44342994
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:13 schreef kassenbouwer het volgende:
Wanneer komt cricket nou een keer op de Nederlandse televisie? Wordt het WK ook uitgezonden?
Ik heb dat een keer besproken met Toine van Peperstraten van Studio Sport. Die beweerde een paar jaar geleden dat de kosten voor de uitzendrechten voor Nederland veel te hoog lagen voor Studio Sport. Er schijnt vooral door satellietkanalen gericht op Aziaten in Europa behoorlijk geboden te worden op de uitzendrechten voor het continent.

De doelgroep is natuurlijk niet zo groot, dus is er ook niet veel budget voor.

De BBC zendt overigens highlights uit van de World Cup, maar het is natuurlijk mooier om complete wedstrijden te kijken. Wij hebben op de club Sky Sports, erg gezellig om met een groep naar een wedstrijd te kijken, of ik kijk thuis op internet via sopcast of tvu. Heb zondag nog Pakistan - West-Indies zitten kijken op die manier.
We Came A Long Time Ago
  maandag 11 december 2006 @ 23:48:40 #74
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44343951
Holland Sport was erg leuk vond ik. Sowieso Erik van Muiswinkel maar hij heeft wel leuke anekdotes en fragmentjes
pi_44351390
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:19 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik heb dat een keer besproken met Toine van Peperstraten van Studio Sport. Die beweerde een paar jaar geleden dat de kosten voor de uitzendrechten voor Nederland veel te hoog lagen voor Studio Sport. Er schijnt vooral door satellietkanalen gericht op Aziaten in Europa behoorlijk geboden te worden op de uitzendrechten voor het continent.

De doelgroep is natuurlijk niet zo groot, dus is er ook niet veel budget voor.

De BBC zendt overigens highlights uit van de World Cup, maar het is natuurlijk mooier om complete wedstrijden te kijken. Wij hebben op de club Sky Sports, erg gezellig om met een groep naar een wedstrijd te kijken, of ik kijk thuis op internet via sopcast of tvu. Heb zondag nog Pakistan - West-Indies zitten kijken op die manier.
Eigenlijk op zich vreemd dat zo'n cricketorganisatie (of wie het ook regelt) Nederland hetzelfde behandeld als Engeland, Azië etc. Ze zouden juist de rechten voor een appel en een ei aan Nederland moeten verkopen. Zie het als ontwikkelingswerk. Want dat de doelgroep niet zo groot is, is natuurlijk ook mede omdat je het nooit op televisie ziet.

Maar stel je bent 22, is het dan al weer te laat om te zijn begonnen met cricket?
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:18:39 #76
79262 Dwersdriever
pi_44352716
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:28 schreef kassenbouwer het volgende:
Maar stel je bent 22, is het dan al weer te laat om te zijn begonnen met cricket?
Absoluut niet. De cricketwereld zit vol met spelers die rond die leeftijd zijn begonnen. Ikzelf ook en ik heb het uiteindelijk toch tot het tweede niveau in Nederland geschopt. De concurrentie met mensen die vanaf kind af aan spelen is natuurlijk niet makkelijk, maar met hard werk kun je best een eind komen.

Waar woon je ergens?
We Came A Long Time Ago
pi_44360133
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:18 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Absoluut niet. De cricketwereld zit vol met spelers die rond die leeftijd zijn begonnen. Ikzelf ook en ik heb het uiteindelijk toch tot het tweede niveau in Nederland geschopt. De concurrentie met mensen die vanaf kind af aan spelen is natuurlijk niet makkelijk, maar met hard werk kun je best een eind komen.

Waar woon je ergens?
Naaldwijk in het Westland.
Maak nie regtig saak nie
pi_44360283
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:11 schreef kassenbouwer het volgende:
Naaldwijk in het Westland.
Niet echt verrassend, met zo'n nick.
pi_44363672
Ik heb me er een paar jaar geleden (toen ik net terug was uit Australie ) in verdiept en er zit volgens mij een cricketclub bij Madestein en anders moet je richting Rotterdam.
Dwerg weet dan wel weer wat de leuke clubs zijn en wat niet.
pi_44366387
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:57 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb me er een paar jaar geleden (toen ik net terug was uit Australie ) in verdiept en er zit volgens mij een cricketclub bij Madestein en anders moet je richting Rotterdam.
Dwerg weet dan wel weer wat de leuke clubs zijn en wat niet.
Ja, Madestein is wel te doen. Maar graag hoor ik van Dwerg (of iemand anders) wat dan de leuke clubs zijn en welke niet
Maak nie regtig saak nie
pi_44427269
De derde Test is begonnen!

En de Australische batsmen hebben kennis gemaakt met Panesar. Vijf wickets voor 92 runs. In de 25e over van de dag, Monty's tweede over, pakte hij zijn eerste wicket. De Australische batsman Hussey eindigde op 74 not out. Met de score op 244 runs ging de laatste man uit. Steve Harmison (4 voor 48) pakte de laatste twee wickets.

De eerste innings van Australië:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
L Langer   b M S Panesar 37 
M L Hayden c G O Jones b M J Hoggard 24  
R T Ponting lbw b S J Harmison 2  
M E K Hussey not out   74  
M J Clarke c and b S J Harmison 37 
A Symonds c G O Jones b M S Panesar 26  
A C Gilchrist c I R Bell b M S Panesar 0  
S K Warne c G O Jones b M S Panesar 25 
B Lee lbw b M S Panesar 10  
S R Clark   b S J Harmison 3  
G D McGrath c A N Cook b S J Harmison 1 
Extras   5   
Total   all out 244 (71.0 ovs)

Engeland verloor twee man in de 14 overs die ze nog moesten batten. Cook (15) en Bell (0) waren te ongeduldig, zodat Engeland morgen begint op de stand 51-2.

Samenvatting: vannacht om 0.20 op BBC2.
Er gaan 12 wickets vallen! Gaat dat allen zien!
pi_44427546
Panesar has been named as one of the favourites for the Beard of the Year award, handed out annually by the Beard Liberation Front, an informal network of beard wearers.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:09:42 #83
79262 Dwersdriever
pi_44428452
Ik ben benieuwd naar de highlights vanavond. Gelukkig dat Engeland het nu wel heeft aangedurft om aan te vallen met Panesar. Het zal wel te laat zijn om de Ashes nog te kunnen behouden, maar in ieder geval toont Engeland aan er nog voor te willen vechten.
We Came A Long Time Ago
pi_44453711
Engeland wist de redelijke start niet om te zetten in een redelijk totaal. Slechts 215 runs, waarvan 70 voor Kevin Pietersen die als negende uit ging. Harmison (23 runs) en Panesar (16, waarvan drie boundaries) sloegen een nuttige 40 runs bijeen voor het laatste wicket. De vijf Australische bowlers verdeelden de wickets netjes, Clark 3, Warne 1, Lee, McGrath en Symonds ieder 2.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss c A C Gilchrist b S R Clark 42  
A N Cook c J L Langer b G D McGrath 15 
I R Bell c A C Gilchrist b B Lee 0  
P D Collingwood c M L Hayden b G D McGrath 11  
K P Pietersen c A Symonds b B Lee 70  
A Flintoff c S K Warne b A Symonds 13  
G O Jones c J L Langer b A Symonds 0  
S I Mahmood c A C Gilchrist b S R Clark 10  
M J Hoggard c M L Hayden b S K Warne 4  
S J Harmison c B Lee b S R Clark 23  
M S Panesar not out   16  
Extras   11   
Total   all out 215 ( 64.1 overs )

Op de eerste bal van hun tweede innings verloor Australië het wicket van Justin Langer. Matthew Hayden en Ricky Ponting hebben ieder 57 not out. Australië begint de derde dag morgen met de stand op 119 voor 1, en een voorsprong van 148 runs. Als Engeland deze Test verliest, zijn ze de Ashes kwijt.

Om half één is de samenvatting op BBC2. Vannacht dus.
pi_44479925
Adam Gilchrist sloeg 100 runs van 57 ballen. Normaal doet hij dat alleen bij ééndaagse wedstrijden, maar blijkbaar had hij er vandaag zin in. Ook Mike Hussey (103) en Michael Clarke (135 not out) wisten een century te scoren. Engeland had geen schijn van kans tegen de Aussies, die 408 runs wisten te scoren uit 66 overs. Monty Panesar kreeg in één over van zes ballen maar liefst 24 runs tegen. Toch was hij met drie wickets de meest succesvolle Engelse bowler. Ricky Ponting declareerde met de stand op 527 voor het verlies van 5 wickets. Engeland zal de laatste twee dagen uit moeten batten voor een draw, of 557 runs moeten scoren om te winnen. Ik denk dat Engeland vandaag de Ashes is kwijtgeraakt.

De tweede innings van Australië:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
J L Langer   b M J Hoggard 0 
M L Hayden c P D Collingwood b M S Panesar 92  
R T Ponting c G O Jones b S J Harmison 75  
M E K Hussey c G O Jones b M S Panesar 103  
M J Clarke not out   135  
A Symonds c P D Collingwood b M S Panesar 2  
A C Gilchrist not out   102  
Extras   18   
Total   for 5     527 (112 overs)

Engeland mocht nog zes overs batten tot het eind van de dag. Andrew Strauss hield het slechts vier ballen vol, en zat met 0 runs al snel weer in de kleedkamer. Met de stand op 19 voor 1 beginnen de Engelsen morgen aan de schier onmogelijke taak om deze wedstrijd winnend af te sluiten.

BBC2 zendt vannacht vanaf middernacht weer 40 minuten hoogtepunten uit.
pi_44480898
Monty

Nu ik in engeland zit, ben ik het meer gaan volgen De kranten stonden vol met kritiek na monty zijn succes volle run.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_44496128
BBC2 dus. Nog een paar minuten.
  zondag 17 december 2006 @ 00:12:12 #88
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44496465
Ik zie dat je ook de stats bekijkt dwerg.

Zeg is baseball niks voor jou of draaf ik dan te hard door?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44499043
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:12 schreef popolon het volgende:
Ik zie dat je ook de stats bekijkt dwerg.

Ik denk dat je te hard door draaitdtdtdtd!

''What's that comming over the hill.. Is it a monstah!! is it a monstah!!!''
http://youtube.com/watch?v=72LNRHHH5jI

Monty

http://youtube.com/watch?v=ncYrQcV20TI

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr. Orange op 17-12-2006 03:00:19 ]
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_44500941
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:12 schreef popolon het volgende:
Ja, baseball is niks voor mij.

In Australië zijn de teams nog bezig, een minuut of 50 te gaan op de vierde dag. Engeland doet het tot nu toe stiekem best goed. Ian Bell maakte 87 runs, en Alistair Cook heeft zojuist een single geslagen en 100 not out bereikt. *juichsmiley* Met de stand op 227 voor drie verandert er niet zo veel. Engeland moet nog steeds de resterende overs vandaag en de hele vijfde dag uitprikken, of 557 runs slaan om te winnen.

Hoi Orange.
pi_44501010
Het klopt wel, Orange. Ik draaf door, jij draaft door, hij draaft door.
pi_44506559
Alles ging goed voor Engeland, tot Glenn McGrath besloot om nog even twee wickets te pakken.

Het leek er lange tijd op dat Alistair Cook en Kevin Pietersen de dag rustig en geconcentreerd uit gingen batten. Een kwartier voor tijd sloeg McGrath toe. Cook (nog steeds slechts 21 jaar oud) had al de hele dag in het midden gestaan, raakte de bal slechts licht en gaf wicketkeeper Gilchrist een niet te missen vangkans. De Engelse captain Flintoff stuurde daarop Matthew Hoggard als 'nightwatchman' naar het wicket. De bedoeling was dat Hoggard de resterende twee overs zou blijven staan, zodat Engeland niet nog een goede batsmen zou verliezen voor het eind van de dag. Helaas werd Hoggard gebowld door een 'yorker', een bal die nét onder je rechte bat doorgaat (mijn coach zou zeggen dat ik gewoon te traag was om de bal te blokkeren). Flintoff moest dus alsnog zelf de laatste ballen stoppen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
A J Strauss lbw b B Lee 0  
A N Cook c A C Gilchrist b G D McGrath 116 
I R Bell c J L Langer b S K Warne 87  
P D Collingwood c A C Gilchrist b S R Clark 5 
K P Pietersen not out   37  
M J Hoggard   b G D McGrath 0  
A Flintoff not out   2  
Extras    18   
Total   for 5    265 (96.0 ovs)

Dat ziet er toch heel anders uit dan een uur voor de close. Slechts vijf wickets om de dag mee door te komen voor een draw, en nog steeds 292 runs nodig om te winnen.

Als de finale van het snooker tussen Hendry en Ebdon niet teveel uitloopt, is de samenvatting ook vanavond weer rond middernacht te zien op BBC2.

Glenn McGrath, geboren op 9 februari 1970. Sympathieke man, lang niet zo vervelend in het veld als Shane Warne. Inmiddels 36 jaar en wat meer gevoelig voor blessures. Met 1.95 m is hij lang, wat bij fastbowlers een voordeel is. (Overigens heb ik Curtly Ambrose een keer ontmoet, maar die is nog 7 centimeter langer.)
pi_44532450
Zo, dat was het dan. Australië wint met 206 runs. Met twee wedstrijden te gaan kan Engeland alleen nog respect winnen, de Ashes zijn ze kwijt.

Kevin Pietersen en Andrew Flintoff voegden samen nog 75 runs toe aan het totaal van gisteren, maar nadat Flintoff gebowld was door Warne was het Engelse verzet gebroken. De laatste vier batsmen wisten niet meer dan 5 runs te scoren, Kevin Pietersen eindigde op 60 not out. Twee ballen na de lunch pakte Shane Warne zijn 699e wicket in Test-cricket en was Panesar als laatste uit. Voor popolon: in augustus 2005 was Warne de eerste bowler met meer dan 600 wickets in Test-cricket, en volgende week kan hij dus de grens van 700 wickets passeren. Muttiah Muralitharan (Sri Lanka) staat nu op 664 wickets.

De cijfers van de tweede innings van Engeland:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss lbw b B Lee 0 
A N Cook c A C Gilchrist b G D McGrath 116  
I R Bell c J L Langer b S K Warne 87  
P D Collingwood c A C Gilchrist b S R Clark 5  
K P Pietersen not out   60  
M J Hoggard   b G D McGrath 0  
A Flintoff   b S K Warne 51 
G O Jones run out   0  
S I Mahmood lbw b S R Clark 4  
S J Harmison lbw b S K Warne 0 
M S Panesar   b S K Warne 1  
Extras   26   
Total   all out   350 (122.2 ovs) 

Op 26 december, Boxing Day, begint de vierde Test in Melbourne. Volgens een oude Australische traditie wordt Kerstmis dan gevierd langs de rand van het cricketveld, in de stralende zon, met bier. 8-)

De samenvatting van de laatste dag is vannacht om 0.20 te zien op BBC2.
pi_44532950
Vannacht na het snooker ook weer eens een tijdje naar cricket gekeken.
Was wel weer top.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_44623506
Legend Warne to quit after Ashes.
quote:
Australia's star spinner Shane Warne has announced he will retire from international cricket after the Ashes. Warne, 37, is one wicket away from becoming the first bowler in Test history to claim 700 wickets, with the fourth Test starting on 26 December.
Ook opvallend:
quote:
The fourth Ashes Test takes place on Warne's home turf, the Melbourne Cricket Ground, and is expected to break the previous attendance records of 90,800 for a single day and 350,354 for the whole match.
  donderdag 21 december 2006 @ 11:56:28 #96
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_44623568
Hehe wat nou kleine sport

Die Warne haalt de 700 wickets overigens nog wel hoor
pi_44746100
Het begint een saai verhaal te worden. Het batten van Engeland was een drama, ze slaagden er niet in om de 200 runs te halen. 90.000 toeschouwers zagen dat Warne zijn 700ste wicket pakte (en nummers 701 t/m 704). Hij nam vijf wickets voor 39 runs. Andrew Strauss was nummer 700, met 50 runs was hij de enige speler die zich op deze regenachtige dag in Melbourne wist te onttrekken aan de malaise.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A J Strauss   b S K Warne 50  
A N Cook c A C Gilchrist b B Lee 11  
I R Bell lbw b S R Clark 7  
P D Collingwood c R T Ponting b B Lee 28  
K P Pietersen c A Symonds b S K Warne 21  
A Flintoff c S K Warne b S R Clark 13  
C M W Read c R T Ponting b S K Warne 3  
S I Mahmood c A C Gilchrist b G D McGrath 0  
S J Harmison c M J Clarke b S K Warne 7  
M S Panesar c A Symonds b S K Warne 4  
M J Hoggard not out   9  
Extras   6   
Total   all out 159   (74.2 overs)

Australië kwam in 11 overs tot 48 runs voor 2 wickets. Justin Langer werd met 27 runs gevangen door wicketkeeper Chris Read op het bowlen van Flintoff. Nightwatchman Brett Lee deed hetzelfde op de volgende bal (een golden duck) zodat Ricky Ponting alsnog zelf de laatste ballen moest stoppen.

Samenvatting om middernacht op BBC2.
pi_44768725
Een goede dag voor Australië. Ze wisten een voorsprong van 213 runs op te bouwen. Dit was te danken aan twee spelers die een partnership van 279 runs op de mat legden. Matthew Hayden (153 runs) en Andrew Symonds (154 not out).

In de ochtend zag het er allemaal nog goed uit voor de Engelsen. Door strak bowlen konden de Australische batsmen geen vuist maken. De wickets vielen als rijpe appelen, en bij de stand 84 voor 5 dacht menigeen al aan een sensationele collapse van de Aussies. Op dat moment kwam Symonds in het veld. Na een nerveuze start vond hij (en Matthew Hayden ook) al snel de gaten in het veld, en konden de Engelsen regelmatig de bal aan de verkeerde kant van het touw oprapen. Engeland zal morgen snel de staart op moeten rollen, en dan rustig een flink totaal moeten scoren.

Een oude foto van Symonds, hier bowlt hij op Brian Lara. Symonds is een allrounder, kan aardig bowlen, kan aardig batten. De Flintoff van het Australische team. Andrew Symonds werd op 9 juni 1975 geboren in Birmingham. In 1995 kreeg hij de kans om voor Engeland A uit te komen, maar hij legde de uitnodiging naast zich neer. Hij woonde inmiddels al in Australië, waar zijn ouders naartoe verhuisd waren. Hij kwam daar uit voor Queensland, en in 1998 maakte hij zijn debuut voor het Australische team in een ééndaagse wedstrijd tegen Pakistan. Pas in 2004 kwam hij uit in een Testmatch, tegen Sri Lanka. Hij is nooit zeker geweest van zijn plaats in de Testwedstrijden, en speelt nu ook mee omdat de reguliere nummer zes geblesseerd is.

De score voor Australië na de tweede dag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
J L Langer c C M W Read b A Flintoff 27 
M L Hayden c C M W Read b S I Mahmood 153 
B Lee c C M W Read b A Flintoff 0  
R T Ponting c A N Cook b A Flintoff 7 
M E K Hussey   b M J Hoggard 6  
M J Clarke c C M W Read b S J Harmison 5  
A Symonds not out   154  
A C Gilchrist c P D Collingwood b S I Mahmood 1  
S K Warne not out   4  
Extras   15   
Total   for 7 372 (96.0 ovs)

Ook vannacht zendt BBC2 weer een samenvatting uit van de hoogtepunten van de dag. Aanvang 0.20 uur. Dat is eigenlijk best een kuttijd.
pi_44769229
Ik zag vannacht de samenvatting van gisteren. De engelsen hadden nog mazzel met de 159 runs die ze hadden. De vroege batsmen hadden op een 2tal momenten misscien uitgegeven moeten worden, maar ja dat gold misschien ook wel voor de kop van de batters van de aussies. Al met al werd de staart van de engelsen echt voor bijna niets naar huis gestuurd door Warne. Als je ziet hoeveel spin die op de bal krijgt kun je je ook wel iets voorstellen bij de slechte scores van de engelsen. De 5 wickets pakte hij bijna achteloos
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_44788815
ZO dat is dan het einde voor de engelsen in de 4e testmatch. De aussies kwamen tot 419 AO nadat Symonds vrij snel het veld moest ruimen en Warne toch nog een verdienstelijke 40 NO voor een bowler liet noteren. De engelsen gingen daarna 161 AO waardoor de Aussies met een inning over winnen. Meest succesvolle bowler van de aussies was Lee met 4 wickets voor 47 runs. Symonds had in zijn eentje maar 5 runs minder dat het hele engelse team in de 2e inning

De engelsen moeten zich nu wel realiseren dat ze werkelijk kansloos zijn tegen de aussies die natuurlijk een sterk team hebben. Maar eens zien of de engelsen in de laatste wedstrijd nog de eer kunnen redden door minimaal een gelijkspel af te dwingen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')