quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:35 schreef Piet_Veerman het volgende:5 overs.
![]()
Maar ik kan me inderdaad goed voorstellen dat de traditionele cricketliefhebber er weinig van moet hebben met zoveel show. Ik denk echter wel dat het een goede manier is om cricket te promoten, om meer mensen warm te maken voor cricket. Zo'n Twenty20 wedstrijd kijkt natuurlijk lekker weg. Voor mensen die nog nooit cricket hebben gezien valt het niet mee om een hele Test of 50 overs uit te zitten denk ik.
![]()
Ik ben er heel eerlijk in, ik vind Twenty20 buitengewoon leuk om naar te kijken. Gewoon twee, drie uur entertainment. Dat enorme shot van Marlon Samuels op de Oval vorige week was verbazingwekkend, die raakte bijna de flats aan de andere kant van de straat. Volgens mij is het shot
hier snel even te zien.
De meeste vijftig over potjes vind ik te voorspelbaar verlopen. Meestal kun je na een paar uur al zeggen wie er vrijwel zeker gaat winnen en dan duurt de wedstrijd nog urenlang. Er zijn af en toe wel verrassingen, maar dat gebeurt helemaal niet zo vaak.
Dé superieure vorm van cricket blijft de test match. Daar kan ik hele dagen voor achter de televisie, computer of radio zitten. Dat is de ultieme test voor bowlers en batslieden. Maar Twenty20 is toch ook zeer vermakelijk. Zou het erg leuk vinden om in Engeland een keer zo'n wedstrijd te bezoeken.
Overigens wordt er in Nederland ook zo;n competitie georganiseerd om een behoorlijk geldbedrag (voor Nederlandse begrippen). Ik sprak twee weken geleden een bowler van Hercules die in de wedstrijd tegen Rood & Wit had gespeeld, waar Nathan McCullum iets van 95 runs had gescoord in dertig ballen. Op 11 augustus is er een finaledag met drie wedstrijden, waar mogelijk zelfs Studio Sport komt kijken.