abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43858787
Kut, moet ik het topic openen zekers... En als het niet hoefde, fok dat.

En hier weer verder in deeltje zes.

Vorige topics:
Linkjes heb ik geen zin in.
Opleidingen Journalistiek
Opleidingen Journalistiek Deel II
opleidingen journalistiek deel III
opleidingen journalistiek deel IV
opleidingen journalistiek deel V
Opleidingen Journalistiek deel VI

Een compleet overzicht van de opleidingen, inclusief links, op http://www.villamedia.nl/journalist/n/opleidingskaart.shtm
pi_43859443
Utrecht hier. Iedereen naar 't LeF feest van volgende week ?
// Last.fm
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 19:55:50 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43860759
[[centrael]]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_43862634
T to the V to the P
pi_43863926
tvptje, ben benieuwd wat mijn mede studenten allemaal vinden
pi_43874692
ik ga volgende week mijn eerste achtergrondfilm maken heb er zo'n zin in
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_43912135
Een vraagje aan de journalistiekers van Windesheim die M. Knol hebben gehad: Wat heeft iedereen tegen haar? Ik heb al verschillende mensen negatief over haar horen praten en ook op dit forum staan er in een bepaald topic (weet even niet meer welke) niet al te positieve dingen over haar. Ik ben er alleen nog niet achter waarom mensen haar niet leuk vinden, op mij komt ze namelijk wel aardig over.
You can either agree with me or be wrong
pi_43921035
ik kan wel een berg negatieve verhalen over Liesbeth L. opnoemen, mrs. knol ken ik niet
pi_43928186
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:02 schreef Carolina123 het volgende:
Een vraagje aan de journalistiekers van Windesheim die M. Knol hebben gehad: Wat heeft iedereen tegen haar? Ik heb al verschillende mensen negatief over haar horen praten en ook op dit forum staan er in een bepaald topic (weet even niet meer welke) niet al te positieve dingen over haar. Ik ben er alleen nog niet achter waarom mensen haar niet leuk vinden, op mij komt ze namelijk wel aardig over.
ik kan ook niet zo heel goed over weg met haar.. ik ga hier niet op een forum gooien waarom allemaal niet, maar het komt erop neer dat we nogal botsten
pi_43939722
Over Liesbeth L. heb ik inderdaad ook niet al te positieve verhalen gehoord.... Hebben we nog wel goede docenten op Windesheim?
pi_43960610
ja zeker vooral tussen de docenten die ouderejaars lesgeven zitten echt wel toppers
pi_44007729
Mag ik eens iets positiefs zeggen over de leraren van Windesheim? Ik vind Tjeerd de Jong (taalbeheersing), Willem de Haan en Binne Keulen (Journalistiek) en Gonnie Eggink heulemaal top. Bob Bouhuijs (Cultuur) is ook al een topper. Ik vind het serieus leuke leraren die je weten te motiveren, zeker Bob.

Helaas ben ik al wel voor 3 van de 4 tentamens gezakt. Te veel aandacht aan mijn werk besteed en te weinig aan school. Van 2 tentamens wist ik al dat het net wel of net niet zou worden (TBH spelling 4,8 en massacommunicatie 5,2). Tekstanalyse heb ik echt zwaar verkloot en ik snap echt helemaal niet waarom. Volgens Tjeerd heb ik punten laten liggen op de definitie van het referentiele aspect van een boodschap en heb ik een tekstthema geformuleerd dat niet helemaal correct was. Zal het morgen wel zien, ik had een 3,7. Snik. Als ik de hertentamens in januari niet haal, krijg ik een bindend negatief studieadvies.
pi_44008147
Oh ja: hoe is die vereniging, Waltertje of zo? Heb je daar iets aan of is het alleen maar onzin waar je niets mee doet?
pi_44020287
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:35 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Oh ja: hoe is die vereniging, Waltertje of zo? Heb je daar iets aan of is het alleen maar onzin waar je niets mee doet?
Waltertje is wel oke. Je bent niks verplicht. Ze organiseren feesten enz. maar verder niet veel bijzonders, het is ook geen studentenvereniging.

Bob Bouhuijs van cultuur is niet mijn favoriete docent. Ik snap vooral niet hoe je kunt zeggen dat hij je weet te motiveren. Hij weet veel van de stof af en kan een boel vertellen maar daar gaat het ook meteen mis. Hij zegt dat het allemaal tentamenstof is en als je een keer geen aantekeningen maakt (4-5 kantjes per uur) dan gaat ie je vragen waarom. "Omdat mijn hand er bijna afvalt!"
pi_44020673
Whehehe, wij deeltijders hebben een betere reputatie. Hij is echt behoorlijk relaxt tegen ons hoor, maar wij hebben geen mensen in de klas die aangespoord moeten worden, iedereen doet erg zijn of haar best. Dat zal voor de meeste leraren wel leuk zijn om les te geven. Als ik geen aantekeningen maak krijg ik geen commentaar van hem. Ik stel wel heel veel vragen in de les. Gonnie zei ook al dat de voltijdmensen na 2 uur studeren denken dat ze heel veel gedaan hebben. Sorry jongens, maar jullie hebben wel een beetje een imagoprobleem ten opzichte van de deeltijdstudenten.

En over Bob, hij weet inderdaad ontzettend veel van de stof, het zal wel schelen dat ik sociologie een interessant vakgebied vind. Hij zei tegen ons dat de collegestof in hoge mate ook de tentamenstof is. Wees blij dat hij dat erbij verteld voordat je het hele boek Samenlevingen gaat stampen. Hij gaat wel snel door de stof heen dus soms heb ik moeite hem bij te houden maar ik kan toch elke keer weer goede aantekeningen maken.

Enne: als journalist zul je tijdens een langdurig interview ook moeten schrijven als de techniek je in de steek laat . Misschien probeerde hij wel een punt te maken.
pi_44073716
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:52 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Enne: als journalist zul je tijdens een langdurig interview ook moeten schrijven als de techniek je in de steek laat . Misschien probeerde hij wel een punt te maken.
Ik schrijf juist altijd.

Zo veel zelfs, dat mensen na een interview opmerken dat ik wel een lamme hand moet hebben. Nee hoor, ik ben het gewend. En geschreven tekst is voor mij achteraf veel duidelijker dan een opname.

Ik ben trouwens net klaar met stage! Drie maanden op een redactie was een geweldige ervaring. Nu terug naar Utrecht... Even wat anders, dus ik ben benieuwd hoe het me (weer) bevalt.
pi_44139772
Hier een vijfdejaars uit Zwolle

Vraagje voor de 5e/6e/7e/8e-jaars onder ons:
Is het nu echt zo dat je een tentamen maar 1x per jaar mag herkansen? Ik had me ingeschreven voor 3 hertentamens vorige week (2e jaar ), maar ik heb er 1 niet gemaakt. Mag ik die nu nog een keer herkansen dit jaar?
Ik wil toch wel heel graag dit schooljaar afstuderen...
pi_44607321
Goh, alweer het zevende topic. Dat de opleidingen journalistiek nog niet zijn opgehouden te bestaan.

Tilburg, 3e jaars hier.
pi_44607754
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:19 schreef Dropvetertje20 het volgende:
Hier een vijfdejaars uit Zwolle

Vraagje voor de 5e/6e/7e/8e-jaars onder ons:
Is het nu echt zo dat je een tentamen maar 1x per jaar mag herkansen? Ik had me ingeschreven voor 3 hertentamens vorige week (2e jaar ), maar ik heb er 1 niet gemaakt. Mag ik die nu nog een keer herkansen dit jaar?
Ik wil toch wel heel graag dit schooljaar afstuderen...
Volgens mij valt dat dik mee. Ik heb nog nooit wat van die regel gemerkt.

Over Bob, ik had hem tijdens zijn allereerste lessen (en verder) en toen deed hij neerbuigend over hbo-ers en dus ook tegen ons. Was nogal nerveus en idd immens aantal aantekeningen. Maar hij was wel weer heel schappelijk tijdens mijn herkansingstijd van een paper of twee (struikelvak toentertijd: statistiek). Dus tja, plus- en minpunten, zoals elke leraar.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_45293221
hoi, ik heb een vraagje

ik doe eind Maart mee aan de selectie-toets in utrecht. nu is mijn vraag, waar moet ik rekening mee houden, en wat kan ik ongeveer verwachten?
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_45312672
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:13 schreef Californian_dreamer het volgende:
hoi, ik heb een vraagje

ik doe eind Maart mee aan de selectie-toets in utrecht. nu is mijn vraag, waar moet ik rekening mee houden, en wat kan ik ongeveer verwachten?
Een koude hal met erg veel mensen

Je krijgt volgens mij nog een beschrijving vanuit de HU maar ik kan het wel even kort voor je samenvatten.

De toets bestaat uit vier onderdelen, elk duren ze volgens mij 20 min.
1. Meerkeuzevragen over de actualiteit.
2. Meerkeuzevragen over het medialandschap
3. Een betoog van een x aantal woorden over een onderwerp. Bij mij was dat 'de toekomst van de krant'.
4. Je CV opschrijven en, dit is volgens mij elk jaar anders, twee goede en twee slechte eigenschappen van een journalist opschrijven en toelichten.

Het niveau van m'n 'concurrenten' viel mij erg mee. Ondanks dat ik actualiteit, tegen mijn verwachtingen in, slecht had gemaakt, en voor de rest ook niet bijster goed, werd ik 81ste. Dus met een beetje schrijftalent en wat interesse in de journalistieke wereld kan je het volgens mij vrij makkelijk halen.
// Last.fm
pi_45319682
okay, moet op zich dus wel te doen zijn.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
  zondag 14 januari 2007 @ 22:53:52 #23
131278 moemoe
#teampanda
pi_45358604
Een tip: koop/leen/lees ''basisboek Journalistiek'' van Kussendrager. Als het aankomt op media inzicht, komen veel vragen uit dit boek terug in de selectietoets.
pi_45358618
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:53 schreef moemoe het volgende:
Een tip: koop/leen/lees ''basisboek Journalistiek'' van Kussendrager. Als het aankomt op media inzicht, komen veel vragen uit dit boek terug in de selectietoets.
psssssssssssssst
  zondag 14 januari 2007 @ 22:55:52 #25
131278 moemoe
#teampanda
pi_45358665
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:54 schreef veldmuis het volgende:

[..]

psssssssssssssst
It was you!
pi_45358693
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:55 schreef moemoe het volgende:

[..]

It was you!
no wai!
  zondag 14 januari 2007 @ 23:00:10 #27
131278 moemoe
#teampanda
pi_45358815
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:56 schreef veldmuis het volgende:

[..]

no wai!
Wedduh?
pi_45359182
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:00 schreef moemoe het volgende:

[..]

Wedduh?
Zeg maisje doe eens rustig! !
  zondag 14 januari 2007 @ 23:12:43 #29
131278 moemoe
#teampanda
pi_45359279
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:09 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Zeg maisje doe eens rustig! !
Houd het ook maar! !
pi_45360738
quote:
en als je zeker bent dat je journ. gaat doen moet je dat boek toch hebben ( ik geloof bij alle hogescholen )
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:31:52 #31
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_45452014
Ik ben nu bezig met mijn afstudeeropdracht (Windesheim). De motivatie is ver te zoeken...
Let's go fucking Mental.
pi_45471504
Kan ik me voorstellen op Windesheim. Ik ben nu eerstejaars en nog gemotiveerd omdat ik mijn propedeuse in 1 jaar wil halen en daarna door naar de universiteit. Die motivatie daalt echter wel bij iedere werkstukronde, als je weer eens merkt dat iedereen met een super slecht werkstuk maar een half puntje lager heeft dan jij, terwijl jouw werkstuk er stukken beter uitziet.
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:28:45 #33
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_45476382
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:29 schreef Carolina123 het volgende:
Kan ik me voorstellen op Windesheim. Ik ben nu eerstejaars en nog gemotiveerd omdat ik mijn propedeuse in 1 jaar wil halen en daarna door naar de universiteit. Die motivatie daalt echter wel bij iedere werkstukronde, als je weer eens merkt dat iedereen met een super slecht werkstuk maar een half puntje lager heeft dan jij, terwijl jouw werkstuk er stukken beter uitziet.
Slim van je om je P te halen en dan snel door naar de uni. Ik heb in die vier jaar dat ik er nu zit het idee dat ik amper iets nieuws heb geleerd. Natuurlijk, ik heb wel wat kennis opgedaan, maar dat is niet veel. Bovendien is de mentaliteit van de docenten en anderen ver te zoeken daar. Ik zal blij zijn als ik er straks klaar ben.
Let's go fucking Mental.
pi_45505571
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:29 schreef Carolina123 het volgende:
Ik raad je echt aan om naar de uni te gaan. Als je serieus aan de bak wilt in de journalistiek, is een academische graad noodzakelijk. Zelfs de regionale dagbladen willen inmiddels alleen nog maar academici. Ik had ook na mijn P moeten overstappen. De laatste twee jaar van de opleiding zijn weggegooide jaren, op de stages na. De docenten zijn laks, dagen je niet uit en hebben nul ervaring in het metier. Windesheim is waardeloos. Je kunt beter na één jaar je conclusies trekken dan aanmodderen om te kijken of het misschien beter wordt. Het wordt niet beter, alleen maar slechter, veel slechter.
http://i169.photobucket.c(...)orralla/claropy2.jpg
1942, 1944, 1947, 1971, 2002, 2004, 2008?
pi_45534351
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:57 schreef Baraja het volgende:

[..]

Ik raad je echt aan om naar de uni te gaan. Als je serieus aan de bak wilt in de journalistiek, is een academische graad noodzakelijk. Zelfs de regionale dagbladen willen inmiddels alleen nog maar academici. Ik had ook na mijn P moeten overstappen. De laatste twee jaar van de opleiding zijn weggegooide jaren, op de stages na. De docenten zijn laks, dagen je niet uit en hebben nul ervaring in het metier. Windesheim is waardeloos. Je kunt beter na één jaar je conclusies trekken dan aanmodderen om te kijken of het misschien beter wordt. Het wordt niet beter, alleen maar slechter, veel slechter.
Even terzijde: Ik heb ook nog niemand die naar utrecht is overgestapt gesproken die het daar qua aanmoediging veel beter vond. Misschien nog wel minder, meer een 'fabrieksgevoel'.
Maar goed, ik ben nu ook uni aan het doen. Toch heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik voor niks HBO heb gedaan hoor!
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_45535666
Is het goed te doen, die overstap?
pi_45570778
Er wordt gezegd dat het heel moeilijk is en dat maar weinig HBO'ers het redden, maar ik denk dat het vooral aan jezelf ligt. Als je voldoende inzet hebt en intelligent genoeg bent is het wel te doen. Maar de tijd zal het leren, misschien moet ik na een jaar ook wel weer terug naar het HBO!
pi_45609394
quote:
Die vragen mag je zonder dat boek ook wel goedhebben hoor. Als er wordt gevraagd waarom er soms ANP onder berichten staat zou het vrij triest zijn als je daar een boek voor nodig hebt.

Edit: Oh, zie net dat dat bericht dat ik quote al een tijdje geleden is geplaatst...

Toetsjesweek
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_45841721
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:31 schreef Freshthinking het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn afstudeeropdracht (Windesheim). De motivatie is ver te zoeken...
Klinkt bekend. Hoewel ik niet in Zwolle zit.
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_45852945
Ik mag me binnenkort weer gaan verheugen op een mediumkennistoets. Tijdschrift dit keer.
pi_45856786
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:39 schreef Olmo het volgende:
Ik mag me binnenkort weer gaan verheugen op een mediumkennistoets. Tijdschrift dit keer.
Eitje. Heb nog wel wat exemplaren liggen, geloof ik.
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_45977954

Ik ben momenteel 2e jaars redactie- mediaproductie aan de HvA, en heb het geweldige ( ) plan om vanaf volgend jaar journalistiek in Utrecht er bij te gaan doen. Dus zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel (verplichte) colleges je hebt, en of het een beetje te combineren is met een 2e opleiding? En die toelatingstoets is toch best easy als je goed kan schrijven, en je inzicht in de media ok is+je goed op de hoogte bent van de actualiteiten?
pi_45982184
Het is denk ik niet te combineren, tenzij je voor je huidige opleiding nooit verplicht aanwezig moet zijn. Je hebt namelijk werkgroepen waar je bij moet zijn en als die toevallig samen vallen, heb je al een probleem. En ik denk dat je binnenkort ook wel op stage moet. Dat kan natuurlijk al helemaal niet.
pi_45992108
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:38 schreef p-etr-a het volgende:
Het is denk ik niet te combineren, tenzij je voor je huidige opleiding nooit verplicht aanwezig moet zijn. Je hebt namelijk werkgroepen waar je bij moet zijn en als die toevallig samen vallen, heb je al een probleem. En ik denk dat je binnenkort ook wel op stage moet. Dat kan natuurlijk al helemaal niet.
HIj zal wel deeltijd bedoelen. Dat is 's avonds. Dat kan gemakkelijk. 1 studie 'savonds en de andere overdag. Zeker de studie journalistiek
pi_45994695
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:38 schreef p-etr-a het volgende:
Ik moet nu stage lopen, en wil per september wat vakjes van journalistiek aan de HU gaan doen. Bij mij huidige opldeing hoef ik niet héél vaak verplicht aanwezig te zijn, uurtje of 2 á 3 per week, sommige weken helemaal niet. En ik denk dat ik ook voor wat vakken wel vrijstelling kan krijgen
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:49 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

HIj zal wel deeltijd bedoelen. Dat is 's avonds. Dat kan gemakkelijk. 1 studie 'savonds en de andere overdag. Zeker de studie journalistiek
zij.
Nee, niet deeltijd, gewoon voltijd vanaf september
pi_45994792
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:57 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik moet nu stage lopen, en wil per september wat vakjes van journalistiek aan de HU gaan doen. Bij mij huidige opldeing hoef ik niet héél vaak verplicht aanwezig te zijn, uurtje of 2 á 3 per week, sommige weken helemaal niet. En ik denk dat ik ook voor wat vakken wel vrijstelling kan krijgen
[..]

zij.
Nee, niet deeltijd, gewoon voltijd vanaf september
pardon

Ik denk niet dat twee voltijd studies te combineren zijn, maarja ik ben geen kenner wat dat betreft
pi_45994840
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:59 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

pardon

Ik denk niet dat twee voltijd studies te combineren zijn, maarja ik ben geen kenner wat dat betreft
Ik wil redactie- mediaproductie (m'n huidige opleiding dus) gewoon volledig blijven doen, en bij journalistiek enkel de vakken die me echt interessant/nuttig lijken.

Mensen hier soms wel bekend met mogelijkheid tot vrijstelling als je al je p hebt gehaald op een soortgelijke opleiding?
pi_46078627
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:11 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Een koude hal met erg veel mensen

Je krijgt volgens mij nog een beschrijving vanuit de HU maar ik kan het wel even kort voor je samenvatten.

De toets bestaat uit vier onderdelen, elk duren ze volgens mij 20 min.
1. Meerkeuzevragen over de actualiteit.
2. Meerkeuzevragen over het medialandschap
3. Een betoog van een x aantal woorden over een onderwerp. Bij mij was dat 'de toekomst van de krant'.
4. Je CV opschrijven en, dit is volgens mij elk jaar anders, twee goede en twee slechte eigenschappen van een journalist opschrijven en toelichten.

Het niveau van m'n 'concurrenten' viel mij erg mee. Ondanks dat ik actualiteit, tegen mijn verwachtingen in, slecht had gemaakt, en voor de rest ook niet bijster goed, werd ik 81ste. Dus met een beetje schrijftalent en wat interesse in de journalistieke wereld kan je het volgens mij vrij makkelijk halen.
Bij dat betoog, krijg je dan ter plekke een onderwerp te horen, of moet je een bepaald onderwerp voorbereiden?
pi_46079058
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:50 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Bij dat betoog, krijg je dan ter plekke een onderwerp te horen, of moet je een bepaald onderwerp voorbereiden?
Ter plekke, maar het is natuurlijk wel een onderwerp waar zowat iedereen wat van weet.
// Last.fm
pi_46142526
Ik loop zo'n 3 keer per jaar rond op de FHJ in Tilburg. Kom af en toe een toetsje maken. Moet nu alleen nog de toets halen van inhoudelijke verdieping, het meest debiele project wat je maar kan hebben. Ik ben allle colleges ook alweer vergeten, dus ik vrees weer het ergste.

lotgenoten die in het bezit zijn van een samenvatting IV ben ik bereid lief aan te kijken

Verder is het meeste wel een beetje rond, dus ik hoop snel te kunnen afstuderen.
Woo-loo-loo!
pi_46175973
Nog mensen bij de open dag in Utrecht geweest vandaag? Goede indruk gekregen?

Ik werkte er vandaag, best leuk om te doen. Alhoewel ik m'n standaard verhaal wel heel vaak heb afgedraaid. Maar ach, hij was wel hilarisch.
// Last.fm
pi_46176631
Pim, zit jij nou in Utrecht of niet? Twijfel, gezien je woonplaats. Zo ja, ben jij de Pim van Ajax/410?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_46176689
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:26 schreef kevin6188 het volgende:
Pim, zit jij nou in Utrecht of niet? Twijfel, gezien je woonplaats. Zo ja, ben jij de Pim van Ajax/410?
Ik zit wel in Utrecht. Ajax/410 zegt me weinig

Zit in P12
// Last.fm
pi_46177381
Ah, nou. Dan was het een andere Pim.

Ik zit P4.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:27:54 #55
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_46257982
Ik heb hier nog een stapel boeken liggen van vorig jaar (1e jaar). Geintresseerden=
pi_46297237
is er hier iemand die in Zwolle mediaproducties heeft gekozen ( nieuwe richting) ? Ik zit namelijk nog wel met een hoop vragen en twijfels
pi_46373833
Ja, er zijn er meer die daar meer over willen weten!
pi_46392581
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:02 schreef littledrummergirl het volgende:
is er hier iemand die in Zwolle mediaproducties heeft gekozen ( nieuwe richting) ? Ik zit namelijk nog wel met een hoop vragen en twijfels
In welk jaar wordt dat aangeboden?

In het vernieuwde vierde jaar kun je wel kiezen uit allerlei aardige specialisaties. Al hangt het er puur af wie je krijgt als docent. Wie gaat voor recenseren, krijgt bijvoorbeeld die verschrikkelijke mislukte journalist/coordinator Hans Invernizzi, de Oberfeldwebel van Windesheim. Op Windesheim lopen daarom veel slechte docenten rond, want potentaten als Ikhebgeenvizzi stellen alleen hielenlikkers aan. Dan kies ik nog liever vormgeving (want Paul Noort), al heb ik een hekel aan opmaken en dergelijke.

De samenstelling van mijn vakkenpakket maak ik op basis van de leraren.
pi_46393863
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 10:39 schreef Baraja het volgende:

[..]

In welk jaar wordt dat aangeboden?

In het vernieuwde vierde jaar kun je wel kiezen uit allerlei aardige specialisaties. Al hangt het er puur af wie je krijgt als docent. Wie gaat voor recenseren, krijgt bijvoorbeeld die verschrikkelijke mislukte journalist/coordinator Hans Invernizzi, de Oberfeldwebel van Windesheim. Op Windesheim lopen daarom veel slechte docenten rond, want potentaten als Ikhebgeenvizzi stellen alleen hielenlikkers aan. Dan kies ik nog liever vormgeving (want Paul Noort), al heb ik een hekel aan opmaken en dergelijke.

De samenstelling van mijn vakkenpakket maak ik op basis van de leraren.
het is een nieuwe richting voor het 3e jaar ( een andere nieuwe richting is trouwens verhalende teksten )

Ik wil wel graag mediaproducties doen, maar ik krijg dan een "bachelor of communication"diploma en geen gewoon journalistiek diploma. Een journalistiek diploma kan wel, maar dan moet je een half jaar extra werken in de wijk doen. Maar dan heb je alleen maar een journalistiek diploma eigenlijk wil ik allebei, maar dat kan geloof ik niet.
pi_46394409
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

het is een nieuwe richting voor het 3e jaar ( een andere nieuwe richting is trouwens verhalende teksten )

Ik wil wel graag mediaproducties doen, maar ik krijg dan een "bachelor of communication"diploma en geen gewoon journalistiek diploma. Een journalistiek diploma kan wel, maar dan moet je een half jaar extra werken in de wijk doen. Maar dan heb je alleen maar een journalistiek diploma eigenlijk wil ik allebei, maar dat kan geloof ik niet.
Ik heb de 'oude' opleiding gedaan (alleen kiezen tussen geschreven of audiovisueel) en heb ook 'bachelor of communication' hoor. Hebben ze dat dan nu veranderd?
pi_46396712
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Werken in de wijk is erg leuk, zou ik je zeker aanraden. Ik zat in de pioniersfase van dat project.

Wel vreemd dat je een ander diploma krijgt op basis van een richting in het derde jaar. Ik neem aan dat je je stages loopt bij een journalistiek bedrijf? Aan de andere kant is het handig als je later eventueel door wilt gaan voor een master communicatie, hetgeen erg in zwang is.
pi_46401998
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:04 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Ik heb de 'oude' opleiding gedaan (alleen kiezen tussen geschreven of audiovisueel) en heb ook 'bachelor of communication' hoor. Hebben ze dat dan nu veranderd?
wat ik van de uitleg van charles begreep wel. Die had het steeds over twee diploma's. En ik wil ze allebei niet of de een of de ander
pi_46579134
Is het mogelijk om via een opleiding journalistiek te specialiseren richting tv/film productie?
pi_46579205
een journalist is geen producent.
pi_46579454
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:12 schreef lienelien het volgende:
een journalist is geen producent.
Dat weet ik, je zou dan dus bij redactiewerk eindigen?
pi_46579639
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:18 schreef Niek. het volgende:

[..]

Dat weet ik, je zou dan dus bij redactiewerk eindigen?
lijkt me het meest logische. Tuurlijk kan je via omwegen wel producent worden, maar je wordt daar niet echt voor opgeleidt, voor zover ik weet

Ik doe nu een productiestage, maak een programma voor Net5
pi_46579871
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:23 schreef lienelien het volgende:

[..]

lijkt me het meest logische. Tuurlijk kan je via omwegen wel producent worden, maar je wordt daar niet echt voor opgeleidt, voor zover ik weet

Ik doe nu een productiestage, maak een programma voor Net5
Welk programma en wat moet je doen?
pi_47474077
Ik heb even een vaagje mbt. de selectietoets 31 maart as. in Utrecht. Ik heb me opgegeven, maar heb van de Hogeschool nog geen bevestiging/uitnodiging gehad (wel bevestiging van de IB Groep). Zijn er nog andere mensen hier die datzelfde hebben?
pi_47474851
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:29 schreef Niek. het volgende:

[..]

Welk programma en wat moet je doen?
Ik lees het nu pas

Ik maak dvdtoday, uitzending op zaterdag en zondagmiddag.
Niet echt een superprogramma nee, maar ik mag wel alles zelf doen, en dat ik ook echt wel een groot voordeel

En ik doe zo´n beetje alles van begin tot eind, dus ook films kijken en ook de voice/over teksten schrijven

[ Bericht 14% gewijzigd door lienelien op 20-03-2007 16:12:18 ]
pi_47485763
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb even een vaagje mbt. de selectietoets 31 maart as. in Utrecht. Ik heb me opgegeven, maar heb van de Hogeschool nog geen bevestiging/uitnodiging gehad (wel bevestiging van de IB Groep). Zijn er nog andere mensen hier die datzelfde hebben?
quote:
In de derde week van maart ontvang je informatie over het tijdstip van de toets. De toets vindt plaats op zaterdag 31 maart in Utrecht.
HU

Zelf heb ik deze informatie ook nog niet ontvangen, maar dat zal een dezer dagen wel met de post komen. Als ik op vrijdag nog niets heb dan bel ik waar deze info blijft.
pi_47486508
Kan wel eens wat later komen dan beloofd. Daar hebben ze wel een handje van, weet ik nog.
pi_47490884
Top bedankt
pi_47514131
vandaag de brief binnengekregen. 10.50 in de vechtsebanen....ik ben er nu al een beetje nerveus voor Met name voor de laatste toets (motivatie en het schrijven van een CV). en het schrijven zal wel lukken, alleen hoop ik dat mijn Nederlands goed genoeg is (ben beter in Engels hoewel ik Nederlander ben).

ik doe gewoon mijn best, en hoop dat dat goed genoeg is.
pi_47529728
Heb hem vandaag ook binnen gekregen. Voor de toets zelf ben ik niet eens zo heel zenuwachtig (eerst het examen maar eens halen ) maar ik heb er zo'n hekel aan de brugklasser uit te moeten hangen (lokaal niet kunnen vinden etc)
pi_47532934
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:29 schreef El_Liberaliste het volgende:
Heb hem vandaag ook binnen gekregen. Voor de toets zelf ben ik niet eens zo heel zenuwachtig (eerst het examen maar eens halen ) maar ik heb er zo'n hekel aan de brugklasser uit te moeten hangen (lokaal niet kunnen vinden etc)
dat is gelukkig maar tijdelijk. Maar dat is idd wel vervelend.

en je examen ga je toch wel halen, of sta je er zo slecht voor?
pi_47606892
Ik ben er vrij zeker van dat ik het ga halen, hoewel het nog even pittig zal zijn. Maar ik ben vorig jaar (ook door omstandigheden) gezakt, en dat zal me niet nog een keer gebeuren.. Anyway, zo maar even langs de bieb, 'basisboek Journalistiek' van Kussendrager halen
pi_47608717
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:46 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat ik het ga halen, hoewel het nog even pittig zal zijn. Maar ik ben vorig jaar (ook door omstandigheden) gezakt, en dat zal me niet nog een keer gebeuren.. Anyway, zo maar even langs de bieb, 'basisboek Journalistiek' van Kussendrager halen
je hebt dat boek ( voor zover ik weet ) op alle locaties nodig, kun je em net zo goed meteen kopen, is wel leuk leesvoer ook
pi_47609063
dat boek heb ik een week geleden gekocht, na een tip die ik hier kreeg. ik geloof dat de prijs ergens tussen de 40-50 euro lag. heb alleen de komende week mijn laatste schoolexamen week, dus heb en zal niet veel kunnen lezen.
pi_47612952
Koop dat boek op marktplaats, dan heb je het een stuk goedkoper.
pi_47650580
Ga toch Commerciële Economie doen mensen, dat is tenminste een échte opleiding.
pi_47650693
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:40 schreef -Mo- het volgende:
pi_47656234
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:40 schreef -Mo- het volgende:

Net zoals die andere 95% Havo-verlaters
pi_47656615
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:55 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Net zoals die andere 95% Havo-verlaters
CE is een goede opvangplek voor de paupers die niet weten wat ze met hun leven willen.
pi_47686399
Inderdaad, dan laten we de opleiding journalistiek voor de mensen die er echt iets van willen maken.
pi_47845819
En, een beetje voorbereid op morgen?
pi_47847107
voor zover ik voorbereid kan zijn (ik ben zo bang dat het morgen echt heel erg fout gaat...)

Ik ben nog steeds nerveus, maar ergens heb ik er ook wel zin in (does that even make sense?)
pi_47847400
succes allemaal in ieder geval!
pi_47847552
Ik ben toch ook wel een tikkie zenuwachtig

Maarja, het is idd niet volledig voor te bereiden. Het is wel handig om bijvoorbeeld nog ff te kijken wie er staatssecretaris van iets of secretaris-generaal bij de VN.. enz.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Tnx!
pi_47849002
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:51 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ben toch ook wel een tikkie zenuwachtig

Maarja, het is idd niet volledig voor te bereiden. Het is wel handig om bijvoorbeeld nog ff te kijken wie er staatssecretaris van iets of secretaris-generaal bij de VN.. enz.
ja, precies, verder kun je gewoon niet veel aan voorbereiding doen. jij in ieder geval ook succes morgen
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Thnx
pi_47849145
Jah jij ook succes uiteraard

Verder nog mensen die de toets gaan maken?
pi_47857380
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:41 schreef Carolina123 het volgende:
Inderdaad, dan laten we de opleiding journalistiek voor de mensen die er echt iets van willen maken.
Dat lijkt me nou pas een echt goed idee. En dan ook geen mensen meer die er alleen komen omdat ze graag met hun kop op tv willen.
pi_47862825
Zo, dat is weer achter de rug

Ging wel lekker, en bij jullie?
pi_47863084
Ik heb de actualiteiten een beetje matig gemaakt, rond de 50% goed denk ik.. De media-vragen daarentegen had ik op een paar na allemaal goed (overlegd met m'n vader na afloop )

De rest ging ook best redelijk, ik ben gematigd positief
Bij het CBR op de parking stond trouwens een gruwelijke Rolls-Royce
pi_47864139
Ik heb vandaag toelatingsexamen gedaan in Utrecht voor journalistiek en ik hoop dat ik aangenomen word . Actualiteiten vond ik het lastigst denk ik, voor de rest leek het wel te doen. Was trouwens echt vaag, toen ik binnenkwam was het al bijna helemaal vol en het zag er zo vreemd uit zo'n gymzaal propvol met mensen in rechte rijen
zakelijk
pi_47865110
Ik vond actualiteit ook lastig, in het begin was het wel te doen maar later werd het best pittig, soms ook met strikvragen. Maar goed, ik heb beter op de andere onderdelen gescoord denk ik

Was idd knap druk daar..
pi_47870073
ja, het was idd druk. maar op zich had ik er niet echt veel moeite mee. ik ben wel redelijk positief, maar ja.. nu maar afwachten

het moeilijkst vond ik de try-out test (die niet verplicht was) maar actualiteiten had ook een paar moeilijke vragen. eind van volgende week de antwoorden maar eens checken

ik was er trouwens al erg vroeg (10 uur) dus toen ik de zaal binnenkwam was ie nog leeg. Ik vraag me af hoeveel mensen er nou eigenlijk waren.
pi_47871776
Vorig jaar waren er iets meer dan 600 geloof ik.
pi_47899290
Ik was zo onbeschaafd om de zaal voor de try outs te verlaten. M'n pa zou me ophalen en stond te wachten
pi_47900048
Ik heb het ook niet gedaan hoor. Niet omdat ik dat ding niet wilde maken, maar dan zou ik weer een kwartier moeten wachten voordat die try-out zou beginnen. Als het direct na het laatste onderdeel was geweest had ik het wel gedaan.
pi_47900409
Wat was dat dan voor iets?
pi_47900798
Volgend jaar willen ze bij de selectietoets ook een onderdeel 'algemene ontwikkeling' toevoegen en dat onderdeel wilden ze dit jaar alleen testen. Maar na 2 uur andere dingen gemaakt te hebben had ik er niet meer echt zin in
pi_47901235
die try-out was wel direct na het laatste onderdeel (althans, nadat iedereen die weg ging de zaal had verlaten).

maar hij was erg moeilijk, de moeilijkste van de dag om eerlijk te zijn.
  zondag 1 april 2007 @ 20:25:12 #103
145695 Zuen
E-Thug
pi_47902638
Ik bleef gewoon nog ff om hem te doen, vond ik wel zo aardig. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ie wel erg moeilijk was en dat ik het er een beetje makkelijk van af maakte.
zakelijk
pi_47927147
Trouwens weet iemand de uiterste datum waarop je je kunt opgeven voor journalistiek op het Fontys in Tilburg?
zakelijk
pi_47934119
zover ik weet is 15 Mei de uiterste datum. maar zeker weten doe ik het niet.
pi_48054072
blegh, wilde weer es van alles inhalen in de vrije dagen tussen de tentamens.. drie keer raden hoeveel ik gedaan heb
pi_48054851
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:58 schreef littledrummergirl het volgende:
blegh, wilde weer es van alles inhalen in de vrije dagen tussen de tentamens.. drie keer raden hoeveel ik gedaan heb
Ik weet 't, ik weet 't: noppes?
En: ik ken 't, ik ken 't
pi_48055982
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:17 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Ik weet 't, ik weet 't: noppes?
En: ik ken 't, ik ken 't
ging ik net een brandweerman interviewen, had ie een uitruk...

morgen nog maar weer es proberen
pi_48119297
Shit, ik heb mijn 2e opleidingskeuze dus veranderd naar journalistiek in Tilburg via IB-groep en als eerste keuze dus journalistiek in Utrecht. Maar je mag niet 2 opleidingen kiezen die beide een numeros fixus hebben, is er een manier om je in te schrijven op een andere manier dan IB-Groep?
zakelijk
pi_48121915
Nee
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:41:28 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48175141
Ha een reeks!

Ik heb even een vraagje. Ik zit nu in de masterfase van mijn studie Nederlands, specialisatie taalbeheersing en ik zou graag 'iets met journalistiek' willen doen. Niet de harde riooljournalistiek, maar eerder het schrijven van achtergrondverhalen en reportages.

Aangezien de centjes bijna op zijn (ook de lening), is het geen optie om een master journalistiek te gaan doen. Bovendien zit ik nu in Groningen en ik word al helemaal gestresst als ik zie wat je allemaal wel niet moet doen om door de selectieprocedure te komen. Bovendien heb ik de minor niet gedaan, dus aan de master hoef ik ook niet te beginnen .
Ik heb er wel even aan gedacht om in september alsnog de minor te doen (dan heb ik iig iets gedaan op het gebied vd journalistiek), maar van de 20 studiepunten worden er maar 5 aan het daadwerkelijke schrijven besteed. Ik zit daar niet om de geschiedenis vd journalistiek in vogelvlucht aan me voorbij te laten trekken. Ik wil zelf schrijfervaring opdoen.
Verder is de studie nog nergens in deeltijd te volgen (behalve op HBO-niveau dan, maar dat wil ik niet), dus lijkt het erop dat er nog één optie rest: een LOI-cursus van een jaar. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is het inhoudelijk een goede cursus? Heb je er echt wat van geleerd? etc. Heeft het zin om als afgestudeerd Neerlandica een LOI-cursus journalistiek erbij te doen of zou ik sowieso wel aan de slag kunnen komen als journalist, zonder zo'n cursus?
Niet meer actief op Fok!
pi_48184461
even een tvp.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_48208067
@ viking84, journalist is zowieso een vrij beroep, dus ook zonder diploma mag je je journalist noemen

als je van jezelf al goed bent in taal en denkt "het gevoel"te hebben kun je het misschien zelfs wel uit een paar boeken leren ( stijlboeken, basisboek journalistiek ).

Ik denk dat je bij een master of cursus heel veel hetzelfde gaat krijgen als bij je studie nederlands
  woensdag 11 april 2007 @ 11:11:49 #114
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_48208778
Iemand nog boeken nodig voor het eerste jaar?
  woensdag 11 april 2007 @ 11:21:13 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48209106
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:49 schreef littledrummergirl het volgende:
@ viking84, journalist is zowieso een vrij beroep, dus ook zonder diploma mag je je journalist noemen

als je van jezelf al goed bent in taal en denkt "het gevoel"te hebben kun je het misschien zelfs wel uit een paar boeken leren ( stijlboeken, basisboek journalistiek ).

Ik denk dat je bij een master of cursus heel veel hetzelfde gaat krijgen als bij je studie nederlands
Nou, dat valt tegen, denk ik. Ik heb helemaal geen journalistieke vakken gehad. Wat ik heb gehad: taalkunde, moderne en historische letterkunde en taalbeheersing. Taalbeheersing draait bij ons niet om zelf leuke stukjes schrijven, maar om geletterdheidsontwikkeling en dus taalonderwijs.

Als ik een werkstuk heb geschreven, krijg ik vaak wel complimenten mbt taalgebruik en structuur, dus dat zit wel goed, maar verder weet ik helemaal niks van de verschillende journalistieke genres, om over audiovisuele journalistiek nog maar niet te spreken.

Bovendien doe ik liever een cursus dan oefenen uit een stijlboek, want met een cursus heb ik een stok achter de deur, kan ik schrijfopdrachten maken (want schrijven leer je nog het meest door het te dóen) én krijg ik feedback op die schrijfopdrachten, zodat ik niet denk dat ik heel goed ben, terwijl ik gewoon een prutser ben .

Verder staat het wel leuk op je CV. Je hebt ahw een 'bewijs' dat je verstand hebt van journalistiek (ik moet 3 examens afleggen).
Niet meer actief op Fok!
pi_48221278
Iemand die weet of de antwoorden van de toelatingstest al online staan?
zakelijk
pi_48225939
nee, die staan nog niet online, maar dat kan niet echt lang meer duren lijkt me
pi_48229051
@Viking84, er zijn bedrijven (kranten o.i.d. zoals bijvoorbeeld Wegener) die mensen aannemen voor een WerkErvaringsPlaats (WEP). Het gekke is (en dat was voor mij heel irritant, maar voor jou is dat een uitkomst) dat ze academisch geschoolde starters willen die géén Journalistiek gedaan hebben. Het bestaat uit een jaarcontract of tweejaarscontract waarbij je de kneepjes van het vak in de praktijk leert. Ik zou zeggen, vraag eens bij Wegener, of surf eens naarVillamedia.nl.

(edit) voor een cursus zou ik even kijken bij Centrum voor Communicatie en Journalistiek van Hogeschool Utrecht, lijkt me beter dan een LOI-cursus

[ Bericht 25% gewijzigd door annoylikethewind op 11-04-2007 20:24:53 ]
pi_48229214
@LDG: is het nog gelukt met de brandweerman?
pi_48272122
De uitslagen van de toelatingstest staan inmiddels online...had er toch nog wel een aantal fout, maar het meeste gelukkig wel goed
pi_48273905
Ik kan het zelfs via de zoekfunctie niet inden. Heb je een linkje?
pi_48274085
http://www.hu.nl/NR/exere(...)htm?NRMODE=Published

Ik kan het me echt niet meer herinneren wat ik allemaal had, ipv dat ze de testen zelf er nog ff opzetten...
zakelijk
pi_48274144
Tnx.
Ik had de antwoorden gewoon op mijn blad geschreven, heb ze hier nog wel ergens liggen denk ik
pi_48276056
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:58 schreef El_Liberaliste het volgende:
Tnx.
Ik had de antwoorden gewoon op mijn blad geschreven, heb ze hier nog wel ergens liggen denk ik
had ik ook gedaan.
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:02:12 #125
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_48276315
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:15 schreef annoylikethewind het volgende:
@LDG: is het nog gelukt met de brandweerman?
haha nee, die heb ik laten gaan schoot niet zo op met die vent
  woensdag 18 april 2007 @ 12:41:45 #126
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_48456749
argh journalistiek, MER, pabo ?

Ik zou het nog niet weten, MBO ICT gedaan (nog 2 maanden stage) maar kan nog niet verzinnen welke opleiding ik hierna wil volgen.. bluh
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_48928159
Ah, gezellig, ik heb post van de IB Groep, een heel pak papier maar weinig mbt de toets in Utrecht, slechts 'je moet meedoen aan de loting'. Hier haalde ik niet uit of ik het nou wel of niet had gehaald (het vermoeden is er natuurlijk wel dat ik het dan niet gehaald heb) dus ik bellen en na 13 minuten menu's en medewerkers gehad te hebben schijnt het dat ik hier niets uit hoef te halen. De post of ik het gehaald heb komt van de HU. Echter, zal dit een reactie zijn op de uitslag van de HU dat ik het mogelijk niet gehaald heb, en dat de HU wat later met berichtgeving is? Hebben meer mensen vandaag zo'n brief ontvangen?
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:19:48 #128
145695 Zuen
E-Thug
pi_48928203
Ik heb ook die brief gehad ja, net binnen
zakelijk
pi_48929039
Ik heb hetzelfde ja, maar het is gewoon iets algemeens. Die loting komt eraan, dus als je het niet gehaald hebt en nu een paar dingen instuurt zal je meteen in de loting zitten. Niet erg handig, maar goed.. Neem niet aan dat er hier iets uitgehaald dient te worden.
So I've heard.
pi_48929748
Oke, ben iig blij te horen dat ik niet de enige ben
pi_48929910
Iemand ervaring met de master Media & Journalistiek?
pi_48931488
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:05 schreef shiNinG_staR het volgende:
Iemand ervaring met de master Media & Journalistiek?
Waar zit die?
pi_48936750
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:43 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Waar zit die?
Wat ik weet iig op de Erasmus..
pi_49112430
Al iets bekend over de uitslag van de selectietoets?
graag op anoniem
  maandag 7 mei 2007 @ 20:30:28 #135
100288 Rieleks
Dynasty
pi_49115444
'schriftelijk bericht uiterlijk 11 mei' was het toch?

Zeg dan iets in de trant van: Uitslag tussen 8 & 11 mei ofzo... Dit slaat nergens op.
So I've heard.
pi_49116821
Yeah, precies, maar goed zal wel precies de 11e worden als t niet uitgesteld word..
graag op anoniem
pi_49124756
de 11e? ik dacht uiterlijk de 9e
pi_49125324
Nope de 11e maar goed, maakt verder niet uit die twee dagen. Annnyyy day now..
graag op anoniem
pi_49126996
yeah...I have to admit, I'm nervous
pi_49128289
Zeker spannend
Hoop trouwens dat ze niet via Sandd gaan versturen want die bezorgt alles hier verkeerd in de buurt
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:46:32 #141
179006 CoLoGnE
* * Domstadt * *
pi_49144209
Ik zit er ook met spanning op te wachten... of ik mijn vwo dit jaar haal is nog maar de vraag maar ik wil graag weten of ik evt. zou worden toegelaten.
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:14:03 #142
179006 CoLoGnE
* * Domstadt * *
pi_49222289
Mijn resultaten zijn zojuist binnengekomen... 95e van de 508
pi_49222461
Gefeliciteerd

ikzelf heb helaas minder goed gescoord

217e van de 508
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:33:38 #144
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_49223097
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:18 schreef Californian_dreamer het volgende:
Gefeliciteerd

217e van de 508
maar wel ingeloot of hoe zit dat?
pi_49223193
Hoe kan het ook anders, bij mij zat het er wéér niet tussen
Verkeerd bezorgd zeker. Morgen ff bellen..

Ohja, mensen die het gehaald hebben gefeliciteerd!! Maybe tot volgend jaar
pi_49223381
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

maar wel ingeloot of hoe zit dat?
alleen de hoogste 180 hebben kans om op deze manier direct ingeloot te worden. ik zal moeten wachten tot de centrale loting in Juli, en helaas telt de score van deze test daar niet meer mee. je kunt nummer 181 of 508 zijn, het hangt dan gewoon helemaal van je examencijfers...en geluk af.

I'll just hope for the best
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:41:54 #147
131278 moemoe
#teampanda
pi_49226165
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:18 schreef Californian_dreamer het volgende:
Gefeliciteerd

217e van de 508
Ooooh wat jammer .
pi_49227624
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:41 schreef moemoe het volgende:

[..]

Ooooh wat jammer .
ja, ik baal er zelf ook vreselijk van...

[ Bericht 1% gewijzigd door Californian_dreamer op 10-05-2007 15:22:49 ]
pi_49229333
JOEPIE!!!!

78e plek

Super vervelend als je niet op deze manier aangenomen bent, gelukkig is er nog een kans bij de loting
pi_49232235
62e plek voor mij!
Schrijfvaardigheid 27,00/30 en motivatie 16,00/20 Rest was niet echt om over naar huis te schrijven.

Hopen op de loting dan maar Californian_dreamer, succes!
So I've heard.
pi_49233334
how lame do I feel reading these scores

thnx in ieder geval.
pi_49233651
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:22 schreef Californian_dreamer het volgende:
how lame do I feel reading these scores

thnx in ieder geval.
Hai, ik lees toevallig dit topic. Ik ben 4e jaars studente journalistiek in Utrecht. Ik kwam er ook niet door bij de toelatingstest en wilde het er niet op aan laten komen om OOK nog eens niet toegelaten te worden door middel van loting. Ik heb me toen voor de opleiding in Zwolle opgegeven (en kon/mocht dus niet meer meedoen met loten in Utrecht) en daar heb ik het 1e jaar gedaan. Na het behalen van mijn propedeuse kon ik in het tweede jaar zo, zonder problemen doorstromen naar Utrecht In Zwolle heb je veel meer kans om aangenomen te worden, ze kennen er geen toelatingstest.
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:59:59 #153
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_49234650
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:31 schreef .Muis het volgende:

[..]

Hai, ik lees toevallig dit topic. Ik ben 4e jaars studente journalistiek in Utrecht. Ik kwam er ook niet door bij de toelatingstest en wilde het er niet op aan laten komen om OOK nog eens niet toegelaten te worden door middel van loting. Ik heb me toen voor de opleiding in Zwolle opgegeven (en kon/mocht dus niet meer meedoen met loten in Utrecht) en daar heb ik het 1e jaar gedaan. Na het behalen van mijn propedeuse kon ik in het tweede jaar zo, zonder problemen doorstromen naar Utrecht In Zwolle heb je veel meer kans om aangenomen te worden, ze kennen er geen toelatingstest.
geen test, maar wel een loting de afgelopen twee jaren
pi_49234813
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

geen test, maar wel een loting de afgelopen twee jaren
Was die loting er vier jaar geleden ook al niet? Ik meen mij te herinneren dat ik in Zwolle ook moest loten, maar volgens mij is iedereen aangenomen toen. Ze hebben er in ieder geval veeeel minder aanmeldingen, daardoor heb je meer kans
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:12:26 #155
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_49235004
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:05 schreef .Muis het volgende:

[..]

Was die loting er vier jaar geleden ook al niet? Ik meen mij te herinneren dat ik in Zwolle ook moest loten, maar volgens mij is iedereen aangenomen toen. Ze hebben er in ieder geval veeeel minder aanmeldingen, daardoor heb je meer kans
volgens mij moeten alleen de late aanmelders loten, maar dat weet niet 100% zeker.

(ik hoefde twee jaar geleden ook niet te loten, maar ze loten uiteraard wel bij te veel aanmeldigen )
pi_49265193
Een gast uit m'n klas was 70ste bij de toets
Hopelijk brengt de postbode vandaag wel iets uit Utrecht mee..
pi_49266920
Ik ben 185e geworden.. Dat geloof je toch niet! Zooo dichtbij
pi_49268043
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:05 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ben 185e geworden.. Dat geloof je toch niet! Zooo dichtbij
dat is echt erg. dan zit je wel heel dichtbij...
pi_49268756
Waar gingen jullie twee de mist mee in? Oftewel wat zijn jullie precieze scores?
So I've heard.
pi_49269309
ik heb (geheel onverwacht moet ik zeggen) veel punten laten liggen bij de motivatie toets. de andere scores waren niet slecht, maar als je maar 8/20 punten haalt voor de motivatie, en de rest redelijk is, haal de top 180 niet.
pi_49272522
Ik heb bij de media-inzicht toets heel weinig punten gehaald, terwijl ik daar juist heel veel goed dacht te hebben. Vond het erg makkelijk en daar was ik erg optimistisch over.. Ik had ook iets van 8/20 punten daar. Actualiteiten had ik onverwacht wel erg goed gemaakt. Maarja, ik zit nog steeds bij de betere helft
Hoewel ik er wel van baal.. Mja eerst maar examen doen en zuipen enzo, dan zien we wel weer verder
pi_49280644
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb bij de media-inzicht toets heel weinig punten gehaald, terwijl ik daar juist heel veel goed dacht te hebben. Vond het erg makkelijk en daar was ik erg optimistisch over.. Ik had ook iets van 8/20 punten daar. Actualiteiten had ik onverwacht wel erg goed gemaakt. Maarja, ik zit nog steeds bij de betere helft
Hoewel ik er wel van baal.. Mja eerst maar examen doen en zuipen enzo, dan zien we wel weer verder
dat is een redelijk postieve kijk erop. Ik zelf loop me nu vreselijk zorgen te maken...ach ja, ik kijk wel, eerst mijn examen...en dan hopen...I just wasn't good enough, too bad.
pi_49295005
Ik heb het overduidelijk niet gehaald, maarja ook wel een klein beetje verwacht want ik had niet heel veel motivatie, toch jammer.
zakelijk
pi_49301478
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:27 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

dat is een redelijk postieve kijk erop. Ik zelf loop me nu vreselijk zorgen te maken...ach ja, ik kijk wel, eerst mijn examen...en dan hopen...I just wasn't good enough, too bad.
Ach, de wereld vergaat niet, het is gewoon vervelend, maar shit happens. Als ik niet door de loting kom ga ik gewoon een jaartje werken voor een leuke auto en dan probeer ik het volgend jaar opnieuw. Dan weet ik zeker dat ik het wél haal
pi_49304370
Jezelf voor die toets motiveren was voor velen een probleem denk ik. Ikzelf heb mn gymnasium al gehaald, ben nu een jaartje aan het chillen en wilde graag deze opleiding gaan volgen. Ik was ervan overtuigd dat ik het zou halen.

En voor de mensen die zich zorgen maken over hun eindexamen, don't. Ik was nooit een goeie leerling, maar met mn examen heb ik opeens alles opgehaald. Gewoon rieleks blijven en doen waar je goed in bent.
So I've heard.
pi_49305125
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:30 schreef Rieleks het volgende:
Jezelf voor die toets motiveren was voor velen een probleem denk ik. Ikzelf heb mn gymnasium al gehaald, ben nu een jaartje aan het chillen en wilde graag deze opleiding gaan volgen. Ik was ervan overtuigd dat ik het zou halen.

En voor de mensen die zich zorgen maken over hun eindexamen, don't. Ik was nooit een goeie leerling, maar met mn examen heb ik opeens alles opgehaald. Gewoon rieleks blijven en doen waar je goed in bent.
pi_49305463
oh, maar over mijn eind examen maak ik me echt totaal geen zorgen. ik bereid me goed voor, veel stof begrijp ik al door op te letten tijdens de lessen, cijfers zijn allemaal voldoende, dus dat komt wel goed.

Mijn probleem is gewoon dat ik niet weer een jaar wil verspillen (dat zou al het 4e jaar worden namelijk). hopen, afwachten...en als ik niet ingeloot word...erg balen, en dingen in motion zetten voor het jaar erop.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:07:59 #168
39841 japeke
Jag taler inte Svenska...
pi_49527582
Ik ben van plan om in September te starten op de FHJ in Tilburg, de voltijdvariant.
Ik heb een MBO-opleiding achter de rug (verpleegkunde) en heb een vaste baan en een koopappartement, dus voor September dient er nog het een en ander te gebeuren.
Er zijn een aantal vragen die ik heb betreffende het eerste jaar. Als ik hier geen antwoord krijg kan ik natuurlijk altijd nog contact opnemen met Fontys, maar de ervaring leert dat deze weg waarschijnlijk een stuk sneller is
-Hoeveel verplichte boeken moet ik hebben en hoeveel kost dit 'ongeveer'?
-Hoe ziet een eerstejaars week er gemiddeld uit? Hiermee bedoel ik dan het aantal uren en dagen...
-Zijn er mensen die in het eerste jaar een bijbaan hebben, en zo ja, hoe valt dit te combineren met de opleiding?

Dit was het vooralsnog... Ik hoop dat iemand me enigszins kan helpen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:10:57 #169
39841 japeke
pi_50130568
Iemand???
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:16:24 #170
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_50132615
heb eindelijk mijn p gehaald ( mag ook wel, einde vh tweede jaar )
pi_50132967
Gefeliciteerd LDG!!
Nog net niet van school geschopt? Of hebben ze die regel afgeschaft?

Sorry Japeke, ik kan je niet helpen met info over Fontys.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:55:44 #172
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_50133851
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:24 schreef annoylikethewind het volgende:
Gefeliciteerd LDG!!
Nog net niet van school geschopt? Of hebben ze die regel afgeschaft?

Sorry Japeke, ik kan je niet helpen met info over Fontys.
danku
nee die regel is er nog moest heel portfolio herkansen dus dat was wel een kloteklus om dat ff tussendoor
te doen. maar het is me gelukt
pi_50450890
Hey!

Voor iedereen die ingeloot gaat worden of al door de selectieprocedure is gekomen via de toets: de website van de introductieweek van de School voor Journalistiek in Utrecht is nu online!

Binnenkort lees je daar het definitieve programma, maar nu kun je er alvast de sfeer proeven en kijken naar een leuk filmpje van vorig jaar. Veel plezier!

Groetjes,

Michiel de Vries
Tweedejaars student journalistiek
Lid introductiecommissie / webredactie

P.S.: enne, wel allemaal komen he het word bere-gezellig!
pi_50453396
Eerlijk is eerlijk, het is één van de leukste onderdelen van het eerste jaar.
De rest valt toch tegen, vind ik dan
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:35:49 #175
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_50457291
Als iemand nog boeken voor zijn eerste jaar nodig heeft, PM me even
pi_50651898
Eindelijk mijn Propedeuse gehaald. Het heeft even geduurd, maar hij is binnen! Op naar het derde jaar.
pi_50652105
Ik moet alleen nog een hertentamen voor Economie en een opdracht inleveren en dan heb ik m'n p zoals gepland! En dan stop ik ermee, want dan ga ik lekker sociologie studeren.
  zondag 8 juli 2007 @ 17:56:52 #178
39841 japeke
pi_51264742
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:07 schreef japeke het volgende:
Ik ben van plan om in September te starten op de FHJ in Tilburg, de voltijdvariant.
Ik heb een MBO-opleiding achter de rug (verpleegkunde) en heb een vaste baan en een koopappartement, dus voor September dient er nog het een en ander te gebeuren.
Er zijn een aantal vragen die ik heb betreffende het eerste jaar. Als ik hier geen antwoord krijg kan ik natuurlijk altijd nog contact opnemen met Fontys, maar de ervaring leert dat deze weg waarschijnlijk een stuk sneller is
-Hoeveel verplichte boeken moet ik hebben en hoeveel kost dit 'ongeveer'?
-Hoe ziet een eerstejaars week er gemiddeld uit? Hiermee bedoel ik dan het aantal uren en dagen...
-Zijn er mensen die in het eerste jaar een bijbaan hebben, en zo ja, hoe valt dit te combineren met de opleiding?

Dit was het vooralsnog... Ik hoop dat iemand me enigszins kan helpen.
Probeer het nog maar eens
pi_51463488
YESSS!!!!!!!!
Ik ben toegelaten dmv. de loting in Utrecht
pi_51476555
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:28 schreef El_Liberaliste het volgende:
YESSS!!!!!!!!
Ik ben toegelaten dmv. de loting in Utrecht
gefeliciteerd.

ik weet het nog niet, heb nog geen bericht gekregen...not a good sign I'm afraid

heb zo'n digid geval niet aangevraagd (nu dus wel, maar dat is dus te laat om de uitslag te lezen...)

mag ik vragen in welke lotingsklasse je zat (just out of curiousity)

[ Bericht 13% gewijzigd door Californian_dreamer op 15-07-2007 00:26:50 ]
pi_51484712
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:48 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

gefeliciteerd.

ik weet het nog niet, heb nog geen bericht gekregen...not a good sign I'm afraid

heb zo'n digid geval niet aangevraagd (nu dus wel, maar dat is dus te laat om de uitslag te lezen...)

mag ik vragen in welke lotingsklasse je zat (just out of curiousity)
Klasse D.

Ik had overigens een 6,9 gemiddeld voor m'n eindexamen, dus zat ik boven de 6,5. Onder de 6,5 maak je wat minder kans geloof ik, dus dat soort dingen kunnen ook meespelen. Op zich ben ik wel blij omdat ik 5 plaatsen tekort kwam bij de toets (185e). Een gozer uit m'n klas was 80e geworden bij de toets oid. en was meteen aangenomen maar heeft zowel z'n examen als herexamen verpest, das ook balen..

Succes iig.
pi_51496543
thnx, ik bel morgen denk ik maar even om de uitslag op te vragen. ik zit ook in klasse D (6.7 gemiddeld).

I'll just hope for the best.
pi_51499118
Ik ben ingeloot in Zwolle, niet verassend want er waren minder aanmeldingen dan plaatsen.

Ik heb er best zin in.
pi_51516849
helaas uitgeloot. maar ik moet tegeven dat ik het wel verwacht had.

nu ga ik communicatie doen aan de Han, en wil ik binnen een jaar mijn p halen, om vervolgens door te kunnen stromen naar de universiteit.
pi_51517173
Jammer man
Maar succes er mee, zal ook wel een leuke opleiding zijn
pi_51570606
Ingeloot bij de HU ^^
graag op anoniem
pi_51583353
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:30 schreef Wiley het volgende:
Ingeloot bij de HU ^^
quote:
Geboortedatum: 25-04-1984
Ik heb zo het idee dat ik volgend jaar niet wéer de oudste van de groep ben
(1989 )
pi_51588387
Hehe, denk het niet nee

2 jaar geleden jaar pabo gedaan, toen ik 21 was dus en toen zat ik al in de klas met iemand van 25, er is nog hoop dus
graag op anoniem
pi_51593018
Heeft iemand misschien ook de vragen van die toelatingstest ? Ga dit jaar journalistiek doen in Zwolle, ben wel nieuwsgierig naar het niveau van die toets. Nog meer mensen hier trouwens die volgend jaar beginnen in Zwolle?

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Bassie op 18-07-2007 21:51:00 (volgend jaar is dit jaar) ]
pi_51595496
Ook ingeloot bij de HU. Niet verrassend, ik was 62e geworden bij die selectietoets. Ik ben benieuwd..

1989 trouwens? Moet je er dan niet een jaartje tussenuit? Ik ben van '86 trouwens.
So I've heard.
pi_51600052
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:19 schreef Rieleks het volgende:
Ook ingeloot bij de HU. Niet verrassend, ik was 62e geworden bij die selectietoets. Ik ben benieuwd..

1989 trouwens? Moet je er dan niet een jaartje tussenuit? Ik ben van '86 trouwens.
Ik ben vorig jaar al blijven zitten, je zou dus kunnen stellen dat je met 1990 al op die opleiding kan komen

[ Bericht 13% gewijzigd door El_Liberaliste op 18-07-2007 23:36:44 ]
pi_51607380
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:13 schreef El_Bassie het volgende:
Heeft iemand misschien ook de vragen van die toelatingstest ? Ga volgend jaar journalistiek doen in Zwolle, ben wel nieuwsgierig naar het niveau van die toets. Nog meer mensen hier trouwens die volgend jaar beginnen in Zwolle?
Zwolle doet niet aan toelatingstesten. Tenzij je bedoelt dat je gewoon het niveau ervan wilt weten, dan heb ik niets gezegd.
pi_51607411
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:48 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Zwolle doet niet aan toelatingstesten. Tenzij je bedoelt dat je gewoon het niveau ervan wilt weten, dan heb ik niets gezegd.
Dat 2e dus, was gewoon nieuwsgierig
pi_51609042
Oké, lijkt me ook wel leuk om te zien.

Ik ga volgend jaar ook voor het eerste jaar, vandaag inschrijvingsgebeuren gekregen, heb voorlopig geen tijd om het in te vullen.
pi_51624877
Net post over de introductieweek gekregen, gaat vast gezellig worden
pi_51627398
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:56 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar al blijven zitten, je zou dus kunnen stellen dat je met 1990 al op die opleiding kan komen
Inderdaad, ik ga met 1987 naar het vierde jaar. Geen enkel probleem hoor als je jong bent! Daar merk je bijna niets van.
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:54:48 #197
131278 moemoe
#teampanda
pi_51627519
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:03 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb zo het idee dat ik volgend jaar niet wéer de oudste van de groep ben
(1989 )
Wheh ik ben van 1985, don't worry .
pi_51630766
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:23 schreef El_Liberaliste het volgende:
Net post over de introductieweek gekregen, gaat vast gezellig worden
Ik vind het ver gaan.. Beetje mensen leren kennen ok, maar om nou meteen te gaan kamperen? Ik heb ook nog andere verplichtingen (lees: sport) en kan niet zomaar die intro-week in Utrecht én die intro-week voor Journalistiek voor 100% volgen..
So I've heard.
pi_51630839
Je bent niet verplicht, Rieleks.
pi_51630925
voor iedereen die naar zwolle gaat! Wel mee op waltertje intro! forum van waltertje is helaas op dit moment naar de klote maar je kunt je op de introsite wel opgeven
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
pi_51631355
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:41 schreef requiem4adream het volgende:
voor iedereen die naar zwolle gaat! Wel mee op waltertje intro! forum van waltertje is helaas op dit moment naar de klote maar je kunt je op de introsite wel opgeven
Ben ik het mee eens! Ik ga nu naar het derde jaar ( Tijdschrift journalistiek! ) Maar ik herinner me de intro nog vers. Super leuke tijd!
pi_51631621
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:39 schreef p-etr-a het volgende:
Je bent niet verplicht, Rieleks.
Zo wordt het anders wel overgebracht. Anyway, het is niet zo dat ik er niet bij wil zijn, alleen gaat het wel heel veel tijd in beslag nemen. Zeker met overnachtingen.
So I've heard.
pi_51631816
Oh, toen bij ons waren er ook een stel niet bij. Maar de moeite waard is het wel. Je bent de eerste maand ongeveer nog over de intro aan het praten en voor degenen die er niet bij waren, was dat niet leuk.
pi_51632376
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:36 schreef Rieleks het volgende:

[..]

Ik vind het ver gaan.. Beetje mensen leren kennen ok, maar om nou meteen te gaan kamperen? Ik heb ook nog andere verplichtingen (lees: sport) en kan niet zomaar die intro-week in Utrecht én die intro-week voor Journalistiek voor 100% volgen..
Ik ben ook geen kampeer-liefhebber maar het lijkt me erg leuk om iedereen snel te leren kennen (en dat gaat heel snel met zo'n kamp). Wie weet maak je vast vrienden, altijd mooi meegenomen. En het zal ongetwijfeld leerzaam zijn mbt. de dingen die je gedurende je studie nodig zal hebben..
Ik heb momenteel 3 verschillende baantjes/werkgevers maar geef dit toch wel voorrang.. Tis toch een deel van je fulltime studie
pi_51634250
Die intro van Waltertje lijkt me heel leuk, maar dan is er ook kermis in het dorp. En dat is wel altijd gezellig. Of ik mis 1 dag, maar dan voel ik me weer zo´n laatkomer en dat iedereen al vrienden heeft gemaakt.
pi_51665890
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:36 schreef Rieleks het volgende:

[..]

Introweek Utrecht (UIT) is te missen. Intro van journalistiek zou ik echt niet overslaan. De mensen die na deze week pas bij de klas kwamen, vielen, zeker het eerste half jaar, een beetje buiten de groep.

En ach, aan 2 nachten kamperen ga je ook niet dood, niet zeuren

Ik schrijf trouwens voor de krant die jullie twee keer per dag gaan krijgen op de Intro van Utrecht.
// Last.fm
pi_51667519
Zijn ze serieus een half jaar buiten de groep gevallen? Dat vind ik echt sneu, zo lang duurde dat bij ons niet.
pi_51667832
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:43 schreef frame-saw het volgende:
Die intro van Waltertje lijkt me heel leuk, maar dan is er ook kermis in het dorp. En dat is wel altijd gezellig. Of ik mis 1 dag, maar dan voel ik me weer zo´n laatkomer en dat iedereen al vrienden heeft gemaakt.
Tjah blijft eigen keuze, je kunt in feite rustig 'n dag later komen, daarnaast vangt je willie (groepsbegeleider ik ben er ook één) dat meestal wel op... Maar echter vond ik destijds mijn eigen intro zo leuk dat ik de dag die ik eigenlijk zou missen voor een lokaal festival maar heb laten schieten en ik heb het niet gemist
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
pi_51669666
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:31 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Introweek Utrecht (UIT) is te missen. Intro van journalistiek zou ik echt niet overslaan. De mensen die na deze week pas bij de klas kwamen, vielen, zeker het eerste half jaar, een beetje buiten de groep.

En ach, aan 2 nachten kamperen ga je ook niet dood, niet zeuren

Ik schrijf trouwens voor de krant die jullie twee keer per dag gaan krijgen op de Intro van Utrecht.
Het gaat me niet om het kamperen, het gaat me om het overnachten. Er gaat gewoon veel tijd inzitten, en (als ik het zo hoor) heb je geen keuze. Ik hoop dat ik m'n trainer nog enigszins kan overtuigen.. Ik ben benieuwd.
So I've heard.
pi_51670995
Heb me ook ingeschreven voor het introkamp van Waltertje, heb bij mijn vorige studie (rechten) gemerkt dat je toch veel blijft omgaan met de mensen die je op introkamp ontmoet.
pi_51678546
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:36 schreef Rieleks het volgende:

[..]

Het gaat me niet om het kamperen, het gaat me om het overnachten. Er gaat gewoon veel tijd inzitten, en (als ik het zo hoor) heb je geen keuze. Ik hoop dat ik m'n trainer nog enigszins kan overtuigen.. Ik ben benieuwd.
Veel tijd, ach, één week, van maandag t/m vrijdag, en woensdag slaap je thuis. Dat moet toch te doen zijn dacht ik zo.

Sowieso is enig flexabiliteit wel gewenst bij journalistiek, soms doe je een hele week niets, soms maak je weken van 50 uur. Alhoewel dat tot op zekere hoogte een persoonlijke keuze is; je kan snel je opdrachten maken en ook je punten binnen halen, of je kan er iets moois van maken en er een hoop meer plezier aan beleven.
// Last.fm
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:52:04 #212
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_51680213
Ik ben dus niet de enige Jorunalistiek-student hier. Ik ben in februari begonnen in Zwolle en tot nu toe bevalt het uitstekend
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
pi_51959321
Ik heb besloten gewoon alle dagen te gaan, maar ik heb een vraagje: hoe is het nou geregeld met die slaapplaatsen? Want ik kan mijn kamer pas intrekken op 1 september, die zaterdag erna dus. Maar op de site lees ik dan weer niks over een overnachting.

Ik kan anders eventueel bij een vriendin logeren, maar ik denk dat dat krap wordt in haar studentenkamertje.
pi_52023851
Kick it baby.
pi_52023899
In de brief stond toch dat zij als het ware verantwoordelijk waren voor je slaapplaats in Utrecht? (die ene nacht dan he)

Volgens mij gooien ze je gewoon in een hotelletje of jeugdherberg, wordt door hen geregeld.
pi_52040445
O ik heb het over Zwolle (A)
pi_52041700
Volgens mij slaap je in Zwolle in de sporthal met zijn allen. Maar ik heb toen de intro niet gedaan (niemand had me verteld dat ik toegelaten was, ik was een beetje laat met aanmelden), dus zeker weten doe ik het niet.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:42:49 #218
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52042364
Was bij mij vorig jaar wel zo ja
pi_52050033
Oké. Ik hoop dat ik wel kan douchen, 1 keer per jaar Lowlands is genoeg.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:30:11 #220
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52050111
Bij mij vorig jaar kon je wel douchen.
pi_52050948
Dan kan ik gerust adem halen.

Ik neem aan dat het hetzelfde is namelijk.
pi_52054670
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:30 schreef ralfseltje het volgende:
Bij mij vorig jaar kon je wel douchen.
gelukkig wel ja helemaal na dat nachtspel met vieze rommel.

ik zie trouwens ook de lol niet echt in van intro's waar je niet kunt douchen ed
pi_52055658
Ik stap over naar sociologie. Wil iemand mijn boeken overnemen?
pi_52096000
Toch maar niet mee op waltertje kamp, waarschijnlijk nog een last minute boeken
pi_52099061
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:56 schreef loehoes het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens! Ik ga nu naar het derde jaar ( Tijdschrift journalistiek! ) Maar ik herinner me de intro nog vers. Super leuke tijd!
Intro was inderdaad wel leuk. Ik had een nare blessure aan mn voet en toen leerde ik loehoes kennen

Anyways, de intro is leuk. De opleiding zelf is ook wel leuk maar ik vind de organisatie op het windesheim (gebouw D iig) bagger. Er zijn te weinig computers, er is altijd chaos met de opmaak, cameras, computers, MD-recorders enz. Verder vind ik de leraren weinig behulpzaam. Een aantal dan, want er zijn ook een boel goede lui bij natuurlijk.
pi_52101706
-
pi_52102200
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:13 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb besloten gewoon alle dagen te gaan, maar ik heb een vraagje: hoe is het nou geregeld met die slaapplaatsen? Want ik kan mijn kamer pas intrekken op 1 september, die zaterdag erna dus. Maar op de site lees ik dan weer niks over een overnachting.

Ik kan anders eventueel bij een vriendin logeren, maar ik denk dat dat krap wordt in haar studentenkamertje.
Voor slaapplaatsen wordt gezorgd dus hoef je je niet druk om te maken... wel ff een slaapmatje e.d. meenemen..
Original Ratbiker
  zondag 5 augustus 2007 @ 11:04:59 #228
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_52114486
oh wauw, is het alweer zover met het waltertje intro? ik kan de mijne nog haarscherp voor me halen, oh die goede oude tijd van een jaar geleden... wel vet dat er zoveel kids op fok zitten dan
pi_52115292
Hebben jullie ook zo een gedoe met het bestellen van die laptop?

Eerst krijg ik een briefkaart in de bus dat ik via de HU goedkoper een laptop kan bestellen bij een internetwinkel. Wil ik dat doen, heb ik een @hu.nl emailadres nodig wat ik nog niet heb als aankomend student. Als ik dat bedrijf email om te vragen hoe ik dan die laptop moet bestellen zeggen ze dat ik een emailadres kan aanvragen bij de HU. Na gemaild te hebben naar de HU krijg ik te horen dat ik moet bellen naar een bepaalde afdeling binnen de HU, maar als ik bel wordt er niet opgenomen en word ik doorgeschakeld naar de receptie daar. Daar kunnen ze me ook niet helpen dus ik moet nog maar een keertje terugbellen. Als ik dat doe wordt er nog steeds niet opgenomen en kom ik weer bij de receptie uit. Dan krijg ik een adres waarnaar ik moet emailen om te vragen om een @hu.nl emailadres, met daarbij wel de woorden dat het vakantietijd is en ik dus hoogstwaarschijnlijk een standaardantwoord terug krijg Nu moet ik dus maandag weer bellen om het nog een keertje te proberen...

Niet zo slim om zo een actie op te zetten als je er een emailadres voor nodig hebt wat je nog niet hebt gekregen
pi_52115476
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:00 schreef Rens_Wilders het volgende:
Hebben jullie ook zo een gedoe met het bestellen van die laptop?

Eerst krijg ik een briefkaart in de bus dat ik via de HU goedkoper een laptop kan bestellen bij een internetwinkel. Wil ik dat doen, heb ik een @hu.nl emailadres nodig wat ik nog niet heb als aankomend student. Als ik dat bedrijf email om te vragen hoe ik dan die laptop moet bestellen zeggen ze dat ik een emailadres kan aanvragen bij de HU. Na gemaild te hebben naar de HU krijg ik te horen dat ik moet bellen naar een bepaalde afdeling binnen de HU, maar als ik bel wordt er niet opgenomen en word ik doorgeschakeld naar de receptie daar. Daar kunnen ze me ook niet helpen dus ik moet nog maar een keertje terugbellen. Als ik dat doe wordt er nog steeds niet opgenomen en kom ik weer bij de receptie uit. Dan krijg ik een adres waarnaar ik moet emailen om te vragen om een @hu.nl emailadres, met daarbij wel de woorden dat het vakantietijd is en ik dus hoogstwaarschijnlijk een standaardantwoord terug krijg Nu moet ik dus maandag weer bellen om het nog een keertje te proberen...

Niet zo slim om zo een actie op te zetten als je er een emailadres voor nodig hebt wat je nog niet hebt gekregen
Ik heb een paar dagen geleden een brief gekregen met 'mijn' @hu.nl adres, ik denk dat jij dat binnenkort nog wel gaat krijgen. Laptop bestellen heb ik me (nog) niet mee bezig gehouden.
pi_52115576
Oke thanks, dan komt het vanzelf wel.
pi_52425681
Ik heb een vraagje aan de studenten die 1 of meerdere jaren op de HU hebben gezeten of zitten..

Bij het bestellen van de laptop/notebook staan een aantal leuke opties, allemaal met Windows Vista en allerlei meuk waar ik wel ervaren mee ben. Maar op de site van HU wordt voor de opleiding Journalistiek zo'n Apple-Mac aangeraden. Mijn kennis over Apple is echt 0,0 en eigenlijk heb ik veel liever gewoon een 'normale' laptop, kan iemand mij vertellen of een Apple echt noodzakelijk is of kan ik ook gewoon een 'normale' bestellen?
pi_52427578
Apple is totaal niet noodzakelijk, en buiten dat zou ik op de HU zelf ook zo min mogelijk de Apple-dingen gebruiken die ze hebben staan, want dat is een groot drama.

Ik heb ook 'gewoon' een laptop met XP.
pi_52446334
Ze raden dat volgens mij aan omdat je dan bij de hippe lui hoort, of zo. Veel journalistiekstudenten en -docenten daar dragen Apple op handen. Dom gedoe, niet aan meedoen, gewoon een normale laptop bestellen.

En Rens Wilders, het is waarschijnlijk dat je mailadres rens.wilders@student.hu.nl wordt (maar dan natuurlijk met je echte naam).
pi_52446881
Bedankt Kevin en Petra
Hopelijk haalt dit mijn sponsor vader over de streep om toch een Windhoos laptop te kopen.
pi_52459573
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:20 schreef Filay het volgende:

[..]

Intro was inderdaad wel leuk. Ik had een nare blessure aan mn voet en toen leerde ik loehoes kennen

Anyways, de intro is leuk. De opleiding zelf is ook wel leuk maar ik vind de organisatie op het windesheim (gebouw D iig) bagger. Er zijn te weinig computers, er is altijd chaos met de opmaak, cameras, computers, MD-recorders enz. Verder vind ik de leraren weinig behulpzaam. Een aantal dan, want er zijn ook een boel goede lui bij natuurlijk.
Ohjah, dat was ook zo!

Ben het gedeeltelijk met je eens. De computers zijn niet veel waard. Te weinig & vrij traag. Daarom is het erg prettig als je je eigen laptop hebt. En er zijn op sommige momenten inderdaad te weinig monteer ruimtes en camera's e.d.

Ik heb eigenlijk niet echt slechte ervaringen met docenten.
pi_52741719
Ik ga journalistiek doen op Windesheim (donderdag voor het eerst ernaar toe) en niet naar dat introkamp. Ik heb best lang getwijfeld, maar kamperen met alleen maar vreemden... nah. Ik weet, iedereen die er naar toe gaat, zal zich zo voelen, maar ik bleef er maar gemengde gevoelens over houden. Nu zit ik wel een beetje met een gevoel van 'fok, straks ben ik like, de enige die niet geweest is', maar goed. xD
pi_52742475
Larsch, ik ben 'vroeger' ook niet geweest en ik heb er nooit last van gehad. Contact met je klasgenoten heb je zo

[ Bericht 8% gewijzigd door annoylikethewind op 28-08-2007 12:14:01 ]
pi_52749043
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:59 schreef Larsch het volgende:
Ik ga journalistiek doen op Windesheim (donderdag voor het eerst ernaar toe) en niet naar dat introkamp. Ik heb best lang getwijfeld, maar kamperen met alleen maar vreemden... nah. Ik weet, iedereen die er naar toe gaat, zal zich zo voelen, maar ik bleef er maar gemengde gevoelens over houden. Nu zit ik wel een beetje met een gevoel van 'fok, straks ben ik like, de enige die niet geweest is', maar goed. xD
don't worry, je vind zo mensen om mee op te trekken, alleen maar makkelijk dat iedereen dan lekker vrolijk en in de gloria is van de intro.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:46:19 #240
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_52750766
Je bent echt niet de enige die niet naar dat kamp is geweest, meestal kan de helft van de nieuwe studenten maar mee! Ik ben wel meegeweest en vond het harstikke gaaf enzo, maar de helft van mijn klas was er niet bij en daar trok ik net zo leuk mee op als met de rest, dus... dat maakt heus niet uit hoor.
pi_52752526
Ben ook niet meegeweest op intro, op het laatst toch nog maar op vakantie gegaan
pi_52755809
Ah, gelukkig maar. Blij om dat te horen, heb er zin in.
pi_52757650
* EDMAN- is gisteren begonnen in Tilburg.. Fontys Hogeschool voor Journalistiek en ook op intro geweest trouwens
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_52779400
Intro-kamperen Utrecht was geweldig
Groep 10 hier
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:40:23 #245
145942 Stylez
zoals gewoonelijk
pi_52792649
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:43 schreef El_Liberaliste het volgende:
Intro-kamperen Utrecht was geweldig
Groep 10 hier
Inderdaad

Groep 3 hiero
:7
pi_52843523
kutschool. Weet niet eens in welke klas ik zit...
pi_52844052
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:40 schreef Stylez het volgende:

[..]

Inderdaad

Groep 3 hiero
Ook met je brakke hoofd in de sportzaal geslapen donderdag?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:47:59 #248
145942 Stylez
zoals gewoonelijk
pi_52849089
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:48 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ook met je brakke hoofd in de sportzaal geslapen donderdag?
Was het wel van plan eerst maar ben uiteindelijk uit gegaan en zonder slaap gelijk door gegaan. En nu ben ik echt doodmoe
pi_52849936
Maandag om half negen college, zijn ze nou helemaal van het padje af daar in Zwolle?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:38:02 #250
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_52855419
hahahaha dat had ik het hele jaar vorig jaar! (nu gelukkig ein-de-lijk maandag eerste paar uur vrij.) welk vak heb je dan dat uur?
pi_52861569
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:38 schreef xuanery het volgende:
hahahaha dat had ik het hele jaar vorig jaar! (nu gelukkig ein-de-lijk maandag eerste paar uur vrij.) welk vak heb je dan dat uur?
hmm op het rooster staat alleen JOU, basisjournalistiek of iets dergelijks. Volgens mijn klasseleraar (Ten Brink) gaan we basic nieuwsberichtjes schrijven. Daar wordt Rob de Geus niet vrolijk van. Ik ook niet trouwens.
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:05:57 #252
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_52864367
aha, juist. ik had ook steeds om half 9 Journalistiek Practicum, het is niet zo heel erg als je daar een uurtje later komt. tenminste, probeer de eerste les gewoon wel op tijd aanwezig te zijn en zeg dan tegen je docent dat je dat niet iedere week gaat lukken... ik moest drie uur in de trein zitten op maandag dus ik kwam ook drie uur later en op zich miste ik niet zo vreselijk veel. je hebt twee dagen journalistiek practicum dus meer dan genoeg tijd voor je opdrachten! je merkt het vanzelf wel. en als je echt een chille leraar hebt zal hij het rooster nog wel een uurtje opschuiven ook

en begin je in 1A of 1B? veel van waar je mee begint in het eerste jaar is idd dodelijk saai, maar er zitten ook leuke dingen tuseen zoals een gezamelijke krant maken, kijk dan is het echt leuk enzo. in 1B ga je er ook veel op uit, naar de rechtbank enzo, dat vond ik ook wel leuk. 1A daarentegen vond ik bagger. maar dat komt misschien omdat ik met 1B begon en daarna pas 1A kreeg, en dan is veel van wat je daar leert al achterhaald omdat je dat al kent enzo. Ik begin dit jaar WEER in B. :| naja! ik zal deze tirade snel tot einde brengen, mijn excuses voor de lengte
pi_52895295
Ik ben meegeweest met de introductieweek van Utrecht, moet zeggen dat ik het heel leuk en gezellig vond (leuker dan ik had gedacht)! En dan vanaf morgen het echt werk
pi_52895859
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:46 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik ben meegeweest met de introductieweek van Utrecht, moet zeggen dat ik het heel leuk en gezellig vond (leuker dan ik had gedacht)! En dan vanaf morgen het echt werk
*El_Liberaliste heeft maandag en vrijdag vrij, vooralsnog..

Week was idd heel tof
pi_52898272
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:05 schreef xuanery het volgende:
aha, juist. ik had ook steeds om half 9 Journalistiek Practicum, het is niet zo heel erg als je daar een uurtje later komt. tenminste, probeer de eerste les gewoon wel op tijd aanwezig te zijn en zeg dan tegen je docent dat je dat niet iedere week gaat lukken... ik moest drie uur in de trein zitten op maandag dus ik kwam ook drie uur later en op zich miste ik niet zo vreselijk veel. je hebt twee dagen journalistiek practicum dus meer dan genoeg tijd voor je opdrachten! je merkt het vanzelf wel. en als je echt een chille leraar hebt zal hij het rooster nog wel een uurtje opschuiven ook

en begin je in 1A of 1B? veel van waar je mee begint in het eerste jaar is idd dodelijk saai, maar er zitten ook leuke dingen tuseen zoals een gezamelijke krant maken, kijk dan is het echt leuk enzo. in 1B ga je er ook veel op uit, naar de rechtbank enzo, dat vond ik ook wel leuk. 1A daarentegen vond ik bagger. maar dat komt misschien omdat ik met 1B begon en daarna pas 1A kreeg, en dan is veel van wat je daar leert al achterhaald omdat je dat al kent enzo. Ik begin dit jaar WEER in B. :| naja! ik zal deze tirade snel tot einde brengen, mijn excuses voor de lengte
Nee, dat idee had ik al. Die leraar gaf al wel een beetje aan dat er misschien wel wat te regelen viel, maar zo in het begin nog niet. Voor iemand die zondag als favoriete stapavond heeft is dat toch wel redelijk zuur. Ach, maar eens kijken of er nog wat te onderhandelen valt. Volgens mijn readers begin ik in/met 1A. Ach, dat verschil tussen 1a en 1b zegt me nou toch nog niks, als het saai begint kan het alleen maar beter worden. Toch he, half negen , om 6 uur uit bed dan maar. Hopelijk is de koffie een beetje te pruimen daar
pi_52901247
Hebben jullie een beetje goede roosters (Utrecht)?

Ik hoef alleen maandag en woensdag naar school, dus ik vind het echt perfect.
So I've heard.
  zondag 2 september 2007 @ 21:49:00 #257
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_52901823
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:58 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Nee, dat idee had ik al. Die leraar gaf al wel een beetje aan dat er misschien wel wat te regelen viel, maar zo in het begin nog niet. Voor iemand die zondag als favoriete stapavond heeft is dat toch wel redelijk zuur. Ach, maar eens kijken of er nog wat te onderhandelen valt. Volgens mijn readers begin ik in/met 1A. Ach, dat verschil tussen 1a en 1b zegt me nou toch nog niks, als het saai begint kan het alleen maar beter worden. Toch he, half negen , om 6 uur uit bed dan maar. Hopelijk is de koffie een beetje te pruimen daar
ik raad je aan koffie te halen in de C-kantine en ik moest toendertijd omg om 6 uur al in de trein zitten, herriner ik me ineens. iig veel succes!
pi_52904019
quote:
Op zondag 2 september 2007 21:35 schreef Rieleks het volgende:
Hebben jullie een beetje goede roosters (Utrecht)?

Ik hoef alleen maandag en woensdag naar school, dus ik vind het echt perfect.
Ik heb zoals gezegd dinsdag, woensdag en donderdag school.. Dus een prima rooster. Hoewel jouw rooster nog iets beter lijkt
  zondag 2 september 2007 @ 23:55:00 #259
145942 Stylez
zoals gewoonelijk
pi_52905729
Ik heb ook wel een relaxed rooster @ Utrecht. Maandag van half 2 to half 4, dinsdag half 2 tot half 6, woensdag half 9 tot half 11, donderdag half 11 tot half 2 en vrijdag vrij. Ik klaag niet
pi_53019107
Ik zit op het Windesheim, vind vooral de practicum tot nu toe erg leuk en de rest wel saai. Begin wel met 1A, schijnt ook wel beter te zijn.

En de koffie is zeker te drinken, lekker wakker worden ermee.
pi_53022598
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:16 schreef frame-saw het volgende:
Ik zit op het Windesheim, vind vooral de practicum tot nu toe erg leuk en de rest wel saai. Begin wel met 1A, schijnt ook wel beter te zijn.

En de koffie is zeker te drinken, lekker wakker worden ermee.
de practicum?
pi_53026200
De praktijk dus. Beetje moe ofzo gisteravond.
pi_53978739
Vraagje aan de studenten uit Utrecht/Zwolle/Tilburg/Ede:
Hebben jullie scholen afspraken met stagebedrijven? En is dat voor veel stageplaatsen of moet je veel tijd investeren in het vinden naar een plek?
pi_53988066
Toad, alle scholen komen in aanmerking voor dezelfde plaatsen en die verdelen ze per stageperiode eerst onderling. Vervolgens worden ze aan de studenten uitgedeeld op basis van eigen voorkeuren die je aangeeft op een formulier of in een gesprek, de studenten met de meeste punten hebben voorrang bij de eerste stage en het advies van de leraar bij tweede stage (zo gaat het in elk geval in Utrecht).
pi_54081419
Moet er iemand nog boeken voor Journalistiek in Zwolle? Ik kap ermee en moet het spul kwijt. PM me maar.
pi_54143294
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 00:45 schreef GuyFawkes het volgende:
Ik kap ermee
Goede keus
pi_54144775
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:50 schreef Olmo het volgende:

[..]

Goede keus
Hou toch op. Journalistiek is zo leuk zoals je 't zelf maakt. Weinig inzet/motivatie, weinig plezier.
// Last.fm
pi_54145399
Is er veel verschil tussen de opleiding journalistiek in amsterdam/utrecht/zwolle? Of komt het allemaal op hetzelfde neer?
pi_54145729
In ieder geval wel tussen Amsterdam en Utrecht/Zwolle. Bij Amsterdam is het een afstudeerprofiel. Er is ook niet de keuze om je te specialiseren voor een bepaald medium (vanuit crossmediaal oogpunt). Daarnaast is er ook veel aandacht voor ondernemerschap (freelancen). Dat is waarmee Amsterdam zich probeert te onderscheiden van de huidige opleidingen journalistiek.
pi_54146890
Ik ga met school naar Moskou
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:07:07 #271
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_54149482
wat stoer! dan ga je met twee van mijn klasgenootjes mee... i'm jealous.
pi_54155383
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:07 schreef xuanery het volgende:
wat stoer! dan ga je met twee van mijn klasgenootjes mee... i'm jealous.
Waarom ging jij niet dan?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 12:07:28 #273
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_54156412
ik moet in die tijd nog studiepunten halen voor mijn propedeuse. ik ga volgend jaar proberen erin te komen.
pi_54196333
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:07 schreef xuanery het volgende:
ik moet in die tijd nog studiepunten halen voor mijn propedeuse. ik ga volgend jaar proberen erin te komen.
Dat meen je niet.. ik moest van de opleiding af omdat ik aan het einde van het tweede jaar studiepunten tekort kwam voor mn propedeuse. Welgeteld 4 punten op 0.2 punt.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:09:44 #275
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_54197474
nou dat is ook niet handig... ik moet nog 3 tentamens inhalen- no biggie. valt gewoon net in die ene periode, helaas.
pi_54197959
Hoe gaat journalistiek bij jullie allemaal? Khad die toelatingstest niet gehaald dus ging ik maar communicatiemanagement (Utrecht) doen, ook een leuke studie . Maar hoeveel tentamens hebben jullie volgende week?
zakelijk
pi_54198843
Zit in Tilburg op de FHJ, niet deze week maar de week erna 4 tentamens
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_54199093
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 03:24 schreef Filay het volgende:

[..]

Dat meen je niet.. ik moest van de opleiding af omdat ik aan het einde van het tweede jaar studiepunten tekort kwam voor mn propedeuse. Welgeteld 4 punten op 0.2 punt.
Maar volgens mij zit zij nu in het tweede jaar Filay, dus moet ze het voor het einde van dit jaar halen.
pi_54199104
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:47 schreef Zuen het volgende:
Hoe gaat journalistiek bij jullie allemaal? Khad die toelatingstest niet gehaald dus ging ik maar communicatiemanagement (Utrecht) doen, ook een leuke studie . Maar hoeveel tentamens hebben jullie volgende week?
3e jaars journalistiek in Zwolle. Richting Tijdschriftjournalistiek. Dit halfjaar geen tentamens
pi_54200669
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 00:45 schreef GuyFawkes het volgende:
Moet er iemand nog boeken voor Journalistiek in Zwolle? Ik kap ermee en moet het spul kwijt. PM me maar.
Eerstejaars neem ik aan. Maar ik heb net alle boeken gekocht, nog eventjes voor het tentamen

Wat is de reden?
pi_54203102
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:47 schreef Zuen het volgende:
2. Eigenlijk 3, maar was te laat met aanmelden voor het derde (gelukkig niet zo heel belangrijke) tentamen
pi_54208039
Utrecht, eerstejaars, 1 tentamen. Prima dus!
So I've heard.
pi_54222353
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:14 schreef loehoes het volgende:

[..]

Maar volgens mij zit zij nu in het tweede jaar Filay, dus moet ze het voor het einde van dit jaar halen.
Hmm maar dan ga je toch niet naar NY/Moskou? Bij ons tenminste niet.... tenzij ze natuurlijk mensen uit de derde bij zich in de klas heeft zitten
pi_54222785
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 20:38 schreef Rieleks het volgende:
Utrecht, eerstejaars, 1 tentamen. Prima dus!
Jij was ook te laat met het opgeven voor de spellingstoets?
pi_54222948
Dat jullie je moeten opgeven voor je tentamens in je eerste jaar snap ik niet, wij hoeven dat nog niet te doen.
zakelijk
pi_54223055
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 14:38 schreef Zuen het volgende:
Dat jullie je moeten opgeven voor je tentamens in je eerste jaar snap ik niet, wij hoeven dat nog niet te doen.
Hoeft ook niet, alleen vormt de spellingstoets hierop een uitzondering.. (tja, ik vind het ook vaag)

Maar door de slechte communicatie van school naar de studenten was de helft hiervan niet op de hoogte.
  zondag 28 oktober 2007 @ 17:34:03 #287
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_54227012
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 14:16 schreef Filay het volgende:

[..]

Hmm maar dan ga je toch niet naar NY/Moskou? Bij ons tenminste niet.... tenzij ze natuurlijk mensen uit de derde bij zich in de klas heeft zitten
nope, tweedeklassers mogen ook mee.
pi_54227462
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:41 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Hou toch op. Journalistiek is zo leuk zoals je 't zelf maakt. Weinig inzet/motivatie, weinig plezier.
Journalistiek is wel leuk ja. De opleiding daarentegen is bagger. Motivatie is bij de meeste studenten (in Tilburg in ieder geval) ver te zoeken. Volledige inzet tonen op je stages en dan maar snel afstuderen.
pi_54232078
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:41 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Niet waar, HU is kut. Zeker als je al stappen hebt gezet op journalistiek gebied, dan zit je er de eerste anderhalfjaar sowieso voor niets. Heb ook overwogen om ermee te nokken na het eerste jaar. Onder iedere tekst die ik inlever staan drie dingen: goed geschreven, goed verhaal, goede bronnen. En een acht in een rondje of een streepje eronder.

Verder is de organisatie een puinhoop, kloppen dingen niet, en kan ik nu voor de zoveelste keer bij een vak leraren gaan mailen die hun administratie niet op orde hebben. Schijn ineens drie van de zes of zeven ingeleverde opdrachten te missen terwijl ik ze allemaal heb gemaakt.

En ja, dat de motivatie daarvan minder wordt ben ik met je eens, maar het ligt niet altijd (alleen) aan de student. Voor de dingen die ik op journalistiek gebied heb geleerd, heb ik de HU tot nu toe niet of nauwelijks nodig gehad.

Ben blij als ik mijn diploma heb, mits ik de motivatie kan opbrengen om het nog iets langer dan 2,5 jaar vol te houden, dan kan ik er tenminste weg en fulltime de praktijk in. Liever gisteren dan vandaag.
pi_54242826
Even een vraagje over de selectietoetsen...

Kun je tegelijkertijd meedoen met de selectietoets en loting van Utrecht én Tilburg? Ik wil volgend jaar namelijk het liefst naar Utrecht, maar zou ik daar niet door de selectie en loting komen dan heb ik Tilburg "nog achter de hand". Is dat mogelijk? Alvast bedankt.
Ik heb 't
pi_54243117
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 14:16 schreef Filay het volgende:

[..]

Dat is veranderd geloof ik. Tweedejaars mogen nu ook
  maandag 29 oktober 2007 @ 14:02:33 #292
131278 moemoe
#teampanda
pi_54243826
Oeh misschien leuk voor studenten uit Utrecht die interesse hebben in de internationale politiek.

Morgen wordt er een lezing georganiseerd door het SIB met Conny Mus als spreker. De portrettering van het Midden-Oosten conflict in de westerse media zal centraal staan. Ik ben benieuwd of hij dezelfde visies deelt als Luyendijk.

Elke dinsdag hebben ze wel een interessante spreker, gewoon vrij toegankelijk. Je hoeft niet lid te zijn en/of te worden. Ben nu zo'n twee keer geweest, best leuk.
pi_54243961
Mus deelt niet dezelfde visies als Luyendijk kan ik je alvast verklappen.
  maandag 29 oktober 2007 @ 14:10:53 #294
131278 moemoe
#teampanda
pi_54243979
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 14:10 schreef Toad het volgende:
Mus deelt niet dezelfde visies als Luyendijk kan ik je alvast verklappen.
Dan is het nog interessanter om te gaan.
pi_54245985
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:07 schreef Le-Penseur het volgende:
Even een vraagje over de selectietoetsen...

Kun je tegelijkertijd meedoen met de selectietoets en loting van Utrecht én Tilburg? Ik wil volgend jaar namelijk het liefst naar Utrecht, maar zou ik daar niet door de selectie en loting komen dan heb ik Tilburg "nog achter de hand". Is dat mogelijk? Alvast bedankt.
Je mag maar voor 1 opleiding loten.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_54246370
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:00 schreef jakkop het volgende:

[..]

Je mag maar voor 1 opleiding loten.
Maar wat dan als je gaat inschrijven voor utrecht maar daar niet terecht kan... kun je je dan nog inschrijven bij zwolle of moet je dan een jaar gaan werken/jezelf op een andere manier bezighouden?
pi_54249339
Nou meestal is er wel plek over, iig de afgelopen twee jaren weet ik. Zo'n 3 weken geleden hadden wij ook een nieuweling in de klas die de laatste selectie had ofzo.
Of je kunt in februari instromen ofzo, maar lijkt me vreemd als je dan niks daarvoor heb moeten doen, weet het niet meer.
pi_54262982
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:22 schreef Niek. het volgende:

[..]

Maar wat dan als je gaat inschrijven voor utrecht maar daar niet terecht kan... kun je je dan nog inschrijven bij zwolle of moet je dan een jaar gaan werken/jezelf op een andere manier bezighouden?
Als je niet ingeloot bent kan je alsnog inschrijven voor een opleiding zonder loting. Of een jaar uit je neus baggeren.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_54263456
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:50 schreef jakkop het volgende:

[..]

Als je niet ingeloot bent kan je alsnog inschrijven voor een opleiding zonder loting. Of een jaar uit je neus baggeren.
Kan dan nog leuk worden... mn eerste keuze van opleiding is met loting, en mn tweede keuze(journalistiek) ook. Maarja anders maar (half) jaartje werken.
pi_54265787
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:21 schreef Niek. het volgende:

[..]

Kan dan nog leuk worden... mn eerste keuze van opleiding is met loting, en mn tweede keuze(journalistiek) ook. Maarja anders maar (half) jaartje werken.
dan zou ik als ik jou was gewoon lekker een jaartje gaan werken. Het is allemaal zon gedoe ( in zwolle althans) als je halverwege instroomt. Ieder half jaar n andere klas, nooit dezelfde studieloopbaanbegeleider als je klasgenoten, andere inleverdata van dingen... hoop gedoe
pi_54273024
Wat ik graag eens zou willen weten van mensen die de opleiding journalistiek doen:
Om welke redenen heb je journalistiek gekozen? En waarom denken je dat deze opleiding bij je past?

Ben eens benieuwd naar jullie motivaties.
Ik heb 't
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')