abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51631355
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:41 schreef requiem4adream het volgende:
voor iedereen die naar zwolle gaat! Wel mee op waltertje intro! forum van waltertje is helaas op dit moment naar de klote maar je kunt je op de introsite wel opgeven
Ben ik het mee eens! Ik ga nu naar het derde jaar ( Tijdschrift journalistiek! ) Maar ik herinner me de intro nog vers. Super leuke tijd!
pi_51631621
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:39 schreef p-etr-a het volgende:
Je bent niet verplicht, Rieleks.
Zo wordt het anders wel overgebracht. Anyway, het is niet zo dat ik er niet bij wil zijn, alleen gaat het wel heel veel tijd in beslag nemen. Zeker met overnachtingen.
So I've heard.
pi_51631816
Oh, toen bij ons waren er ook een stel niet bij. Maar de moeite waard is het wel. Je bent de eerste maand ongeveer nog over de intro aan het praten en voor degenen die er niet bij waren, was dat niet leuk.
pi_51632376
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:36 schreef Rieleks het volgende:

[..]

Ik vind het ver gaan.. Beetje mensen leren kennen ok, maar om nou meteen te gaan kamperen? Ik heb ook nog andere verplichtingen (lees: sport) en kan niet zomaar die intro-week in Utrecht én die intro-week voor Journalistiek voor 100% volgen..
Ik ben ook geen kampeer-liefhebber maar het lijkt me erg leuk om iedereen snel te leren kennen (en dat gaat heel snel met zo'n kamp). Wie weet maak je vast vrienden, altijd mooi meegenomen. En het zal ongetwijfeld leerzaam zijn mbt. de dingen die je gedurende je studie nodig zal hebben..
Ik heb momenteel 3 verschillende baantjes/werkgevers maar geef dit toch wel voorrang.. Tis toch een deel van je fulltime studie
pi_51634250
Die intro van Waltertje lijkt me heel leuk, maar dan is er ook kermis in het dorp. En dat is wel altijd gezellig. Of ik mis 1 dag, maar dan voel ik me weer zo´n laatkomer en dat iedereen al vrienden heeft gemaakt.
pi_51665890
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:36 schreef Rieleks het volgende:

[..]

Ik vind het ver gaan.. Beetje mensen leren kennen ok, maar om nou meteen te gaan kamperen? Ik heb ook nog andere verplichtingen (lees: sport) en kan niet zomaar die intro-week in Utrecht én die intro-week voor Journalistiek voor 100% volgen..
Introweek Utrecht (UIT) is te missen. Intro van journalistiek zou ik echt niet overslaan. De mensen die na deze week pas bij de klas kwamen, vielen, zeker het eerste half jaar, een beetje buiten de groep.

En ach, aan 2 nachten kamperen ga je ook niet dood, niet zeuren

Ik schrijf trouwens voor de krant die jullie twee keer per dag gaan krijgen op de Intro van Utrecht.
// Last.fm
pi_51667519
Zijn ze serieus een half jaar buiten de groep gevallen? Dat vind ik echt sneu, zo lang duurde dat bij ons niet.
pi_51667832
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:43 schreef frame-saw het volgende:
Die intro van Waltertje lijkt me heel leuk, maar dan is er ook kermis in het dorp. En dat is wel altijd gezellig. Of ik mis 1 dag, maar dan voel ik me weer zo´n laatkomer en dat iedereen al vrienden heeft gemaakt.
Tjah blijft eigen keuze, je kunt in feite rustig 'n dag later komen, daarnaast vangt je willie (groepsbegeleider ik ben er ook één) dat meestal wel op... Maar echter vond ik destijds mijn eigen intro zo leuk dat ik de dag die ik eigenlijk zou missen voor een lokaal festival maar heb laten schieten en ik heb het niet gemist
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
pi_51669666
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:31 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Introweek Utrecht (UIT) is te missen. Intro van journalistiek zou ik echt niet overslaan. De mensen die na deze week pas bij de klas kwamen, vielen, zeker het eerste half jaar, een beetje buiten de groep.

En ach, aan 2 nachten kamperen ga je ook niet dood, niet zeuren

Ik schrijf trouwens voor de krant die jullie twee keer per dag gaan krijgen op de Intro van Utrecht.
Het gaat me niet om het kamperen, het gaat me om het overnachten. Er gaat gewoon veel tijd inzitten, en (als ik het zo hoor) heb je geen keuze. Ik hoop dat ik m'n trainer nog enigszins kan overtuigen.. Ik ben benieuwd.
So I've heard.
pi_51670995
Heb me ook ingeschreven voor het introkamp van Waltertje, heb bij mijn vorige studie (rechten) gemerkt dat je toch veel blijft omgaan met de mensen die je op introkamp ontmoet.
pi_51678546
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:36 schreef Rieleks het volgende:

[..]

Het gaat me niet om het kamperen, het gaat me om het overnachten. Er gaat gewoon veel tijd inzitten, en (als ik het zo hoor) heb je geen keuze. Ik hoop dat ik m'n trainer nog enigszins kan overtuigen.. Ik ben benieuwd.
Veel tijd, ach, één week, van maandag t/m vrijdag, en woensdag slaap je thuis. Dat moet toch te doen zijn dacht ik zo.

Sowieso is enig flexabiliteit wel gewenst bij journalistiek, soms doe je een hele week niets, soms maak je weken van 50 uur. Alhoewel dat tot op zekere hoogte een persoonlijke keuze is; je kan snel je opdrachten maken en ook je punten binnen halen, of je kan er iets moois van maken en er een hoop meer plezier aan beleven.
// Last.fm
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:52:04 #212
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_51680213
Ik ben dus niet de enige Jorunalistiek-student hier. Ik ben in februari begonnen in Zwolle en tot nu toe bevalt het uitstekend
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
pi_51959321
Ik heb besloten gewoon alle dagen te gaan, maar ik heb een vraagje: hoe is het nou geregeld met die slaapplaatsen? Want ik kan mijn kamer pas intrekken op 1 september, die zaterdag erna dus. Maar op de site lees ik dan weer niks over een overnachting.

Ik kan anders eventueel bij een vriendin logeren, maar ik denk dat dat krap wordt in haar studentenkamertje.
pi_52023851
Kick it baby.
pi_52023899
In de brief stond toch dat zij als het ware verantwoordelijk waren voor je slaapplaats in Utrecht? (die ene nacht dan he)

Volgens mij gooien ze je gewoon in een hotelletje of jeugdherberg, wordt door hen geregeld.
pi_52040445
O ik heb het over Zwolle (A)
pi_52041700
Volgens mij slaap je in Zwolle in de sporthal met zijn allen. Maar ik heb toen de intro niet gedaan (niemand had me verteld dat ik toegelaten was, ik was een beetje laat met aanmelden), dus zeker weten doe ik het niet.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:42:49 #218
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52042364
Was bij mij vorig jaar wel zo ja
pi_52050033
Oké. Ik hoop dat ik wel kan douchen, 1 keer per jaar Lowlands is genoeg.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:30:11 #220
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52050111
Bij mij vorig jaar kon je wel douchen.
pi_52050948
Dan kan ik gerust adem halen.

Ik neem aan dat het hetzelfde is namelijk.
pi_52054670
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:30 schreef ralfseltje het volgende:
Bij mij vorig jaar kon je wel douchen.
gelukkig wel ja helemaal na dat nachtspel met vieze rommel.

ik zie trouwens ook de lol niet echt in van intro's waar je niet kunt douchen ed
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_52055658
Ik stap over naar sociologie. Wil iemand mijn boeken overnemen?
pi_52096000
Toch maar niet mee op waltertje kamp, waarschijnlijk nog een last minute boeken
pi_52099061
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:56 schreef loehoes het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens! Ik ga nu naar het derde jaar ( Tijdschrift journalistiek! ) Maar ik herinner me de intro nog vers. Super leuke tijd!
Intro was inderdaad wel leuk. Ik had een nare blessure aan mn voet en toen leerde ik loehoes kennen

Anyways, de intro is leuk. De opleiding zelf is ook wel leuk maar ik vind de organisatie op het windesheim (gebouw D iig) bagger. Er zijn te weinig computers, er is altijd chaos met de opmaak, cameras, computers, MD-recorders enz. Verder vind ik de leraren weinig behulpzaam. Een aantal dan, want er zijn ook een boel goede lui bij natuurlijk.
pi_52101706
-
pi_52102200
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:13 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb besloten gewoon alle dagen te gaan, maar ik heb een vraagje: hoe is het nou geregeld met die slaapplaatsen? Want ik kan mijn kamer pas intrekken op 1 september, die zaterdag erna dus. Maar op de site lees ik dan weer niks over een overnachting.

Ik kan anders eventueel bij een vriendin logeren, maar ik denk dat dat krap wordt in haar studentenkamertje.
Voor slaapplaatsen wordt gezorgd dus hoef je je niet druk om te maken... wel ff een slaapmatje e.d. meenemen..
Original Ratbiker
  zondag 5 augustus 2007 @ 11:04:59 #228
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_52114486
oh wauw, is het alweer zover met het waltertje intro? ik kan de mijne nog haarscherp voor me halen, oh die goede oude tijd van een jaar geleden... wel vet dat er zoveel kids op fok zitten dan
pi_52115292
Hebben jullie ook zo een gedoe met het bestellen van die laptop?

Eerst krijg ik een briefkaart in de bus dat ik via de HU goedkoper een laptop kan bestellen bij een internetwinkel. Wil ik dat doen, heb ik een @hu.nl emailadres nodig wat ik nog niet heb als aankomend student. Als ik dat bedrijf email om te vragen hoe ik dan die laptop moet bestellen zeggen ze dat ik een emailadres kan aanvragen bij de HU. Na gemaild te hebben naar de HU krijg ik te horen dat ik moet bellen naar een bepaalde afdeling binnen de HU, maar als ik bel wordt er niet opgenomen en word ik doorgeschakeld naar de receptie daar. Daar kunnen ze me ook niet helpen dus ik moet nog maar een keertje terugbellen. Als ik dat doe wordt er nog steeds niet opgenomen en kom ik weer bij de receptie uit. Dan krijg ik een adres waarnaar ik moet emailen om te vragen om een @hu.nl emailadres, met daarbij wel de woorden dat het vakantietijd is en ik dus hoogstwaarschijnlijk een standaardantwoord terug krijg Nu moet ik dus maandag weer bellen om het nog een keertje te proberen...

Niet zo slim om zo een actie op te zetten als je er een emailadres voor nodig hebt wat je nog niet hebt gekregen
pi_52115476
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:00 schreef Rens_Wilders het volgende:
Hebben jullie ook zo een gedoe met het bestellen van die laptop?

Eerst krijg ik een briefkaart in de bus dat ik via de HU goedkoper een laptop kan bestellen bij een internetwinkel. Wil ik dat doen, heb ik een @hu.nl emailadres nodig wat ik nog niet heb als aankomend student. Als ik dat bedrijf email om te vragen hoe ik dan die laptop moet bestellen zeggen ze dat ik een emailadres kan aanvragen bij de HU. Na gemaild te hebben naar de HU krijg ik te horen dat ik moet bellen naar een bepaalde afdeling binnen de HU, maar als ik bel wordt er niet opgenomen en word ik doorgeschakeld naar de receptie daar. Daar kunnen ze me ook niet helpen dus ik moet nog maar een keertje terugbellen. Als ik dat doe wordt er nog steeds niet opgenomen en kom ik weer bij de receptie uit. Dan krijg ik een adres waarnaar ik moet emailen om te vragen om een @hu.nl emailadres, met daarbij wel de woorden dat het vakantietijd is en ik dus hoogstwaarschijnlijk een standaardantwoord terug krijg Nu moet ik dus maandag weer bellen om het nog een keertje te proberen...

Niet zo slim om zo een actie op te zetten als je er een emailadres voor nodig hebt wat je nog niet hebt gekregen
Ik heb een paar dagen geleden een brief gekregen met 'mijn' @hu.nl adres, ik denk dat jij dat binnenkort nog wel gaat krijgen. Laptop bestellen heb ik me (nog) niet mee bezig gehouden.
pi_52115576
Oke thanks, dan komt het vanzelf wel.
pi_52425681
Ik heb een vraagje aan de studenten die 1 of meerdere jaren op de HU hebben gezeten of zitten..

Bij het bestellen van de laptop/notebook staan een aantal leuke opties, allemaal met Windows Vista en allerlei meuk waar ik wel ervaren mee ben. Maar op de site van HU wordt voor de opleiding Journalistiek zo'n Apple-Mac aangeraden. Mijn kennis over Apple is echt 0,0 en eigenlijk heb ik veel liever gewoon een 'normale' laptop, kan iemand mij vertellen of een Apple echt noodzakelijk is of kan ik ook gewoon een 'normale' bestellen?
pi_52427578
Apple is totaal niet noodzakelijk, en buiten dat zou ik op de HU zelf ook zo min mogelijk de Apple-dingen gebruiken die ze hebben staan, want dat is een groot drama.

Ik heb ook 'gewoon' een laptop met XP.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_52446334
Ze raden dat volgens mij aan omdat je dan bij de hippe lui hoort, of zo. Veel journalistiekstudenten en -docenten daar dragen Apple op handen. Dom gedoe, niet aan meedoen, gewoon een normale laptop bestellen.

En Rens Wilders, het is waarschijnlijk dat je mailadres rens.wilders@student.hu.nl wordt (maar dan natuurlijk met je echte naam).
pi_52446881
Bedankt Kevin en Petra
Hopelijk haalt dit mijn sponsor vader over de streep om toch een Windhoos laptop te kopen.
pi_52459573
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:20 schreef Filay het volgende:

[..]

Intro was inderdaad wel leuk. Ik had een nare blessure aan mn voet en toen leerde ik loehoes kennen

Anyways, de intro is leuk. De opleiding zelf is ook wel leuk maar ik vind de organisatie op het windesheim (gebouw D iig) bagger. Er zijn te weinig computers, er is altijd chaos met de opmaak, cameras, computers, MD-recorders enz. Verder vind ik de leraren weinig behulpzaam. Een aantal dan, want er zijn ook een boel goede lui bij natuurlijk.
Ohjah, dat was ook zo!

Ben het gedeeltelijk met je eens. De computers zijn niet veel waard. Te weinig & vrij traag. Daarom is het erg prettig als je je eigen laptop hebt. En er zijn op sommige momenten inderdaad te weinig monteer ruimtes en camera's e.d.

Ik heb eigenlijk niet echt slechte ervaringen met docenten.
pi_52741719
Ik ga journalistiek doen op Windesheim (donderdag voor het eerst ernaar toe) en niet naar dat introkamp. Ik heb best lang getwijfeld, maar kamperen met alleen maar vreemden... nah. Ik weet, iedereen die er naar toe gaat, zal zich zo voelen, maar ik bleef er maar gemengde gevoelens over houden. Nu zit ik wel een beetje met een gevoel van 'fok, straks ben ik like, de enige die niet geweest is', maar goed. xD
pi_52742475
Larsch, ik ben 'vroeger' ook niet geweest en ik heb er nooit last van gehad. Contact met je klasgenoten heb je zo

[ Bericht 8% gewijzigd door annoylikethewind op 28-08-2007 12:14:01 ]
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_52749043
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:59 schreef Larsch het volgende:
Ik ga journalistiek doen op Windesheim (donderdag voor het eerst ernaar toe) en niet naar dat introkamp. Ik heb best lang getwijfeld, maar kamperen met alleen maar vreemden... nah. Ik weet, iedereen die er naar toe gaat, zal zich zo voelen, maar ik bleef er maar gemengde gevoelens over houden. Nu zit ik wel een beetje met een gevoel van 'fok, straks ben ik like, de enige die niet geweest is', maar goed. xD
don't worry, je vind zo mensen om mee op te trekken, alleen maar makkelijk dat iedereen dan lekker vrolijk en in de gloria is van de intro.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:46:19 #240
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_52750766
Je bent echt niet de enige die niet naar dat kamp is geweest, meestal kan de helft van de nieuwe studenten maar mee! Ik ben wel meegeweest en vond het harstikke gaaf enzo, maar de helft van mijn klas was er niet bij en daar trok ik net zo leuk mee op als met de rest, dus... dat maakt heus niet uit hoor.
pi_52752526
Ben ook niet meegeweest op intro, op het laatst toch nog maar op vakantie gegaan
pi_52755809
Ah, gelukkig maar. Blij om dat te horen, heb er zin in.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:29:36 #243
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_52757650
* EDMAN- is gisteren begonnen in Tilburg.. Fontys Hogeschool voor Journalistiek en ook op intro geweest trouwens
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
pi_52779400
Intro-kamperen Utrecht was geweldig
Groep 10 hier
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:40:23 #245
145942 Stylez
zoals gewoonelijk
pi_52792649
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:43 schreef El_Liberaliste het volgende:
Intro-kamperen Utrecht was geweldig
Groep 10 hier
Inderdaad

Groep 3 hiero
:7
pi_52843523
kutschool. Weet niet eens in welke klas ik zit...
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_52844052
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:40 schreef Stylez het volgende:

[..]

Inderdaad

Groep 3 hiero
Ook met je brakke hoofd in de sportzaal geslapen donderdag?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:47:59 #248
145942 Stylez
zoals gewoonelijk
pi_52849089
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:48 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ook met je brakke hoofd in de sportzaal geslapen donderdag?
Was het wel van plan eerst maar ben uiteindelijk uit gegaan en zonder slaap gelijk door gegaan. En nu ben ik echt doodmoe
:7
pi_52849936
Maandag om half negen college, zijn ze nou helemaal van het padje af daar in Zwolle?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:38:02 #250
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_52855419
hahahaha dat had ik het hele jaar vorig jaar! (nu gelukkig ein-de-lijk maandag eerste paar uur vrij.) welk vak heb je dan dat uur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')