Hai, ik lees toevallig dit topic. Ik ben 4e jaars studente journalistiek in Utrecht. Ik kwam er ook niet door bij de toelatingstest en wilde het er niet op aan laten komen om OOK nog eens niet toegelaten te worden door middel van loting. Ik heb me toen voor de opleiding in Zwolle opgegeven (en kon/mocht dus niet meer meedoen met loten in Utrecht) en daar heb ik het 1e jaar gedaan. Na het behalen van mijn propedeuse kon ik in het tweede jaar zo, zonder problemen doorstromen naar Utrechtquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:22 schreef Californian_dreamer het volgende:
how lame do I feel reading these scores
thnx in ieder geval.
geen test, maar wel een loting de afgelopen twee jarenquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:31 schreef .Muis het volgende:
[..]
Hai, ik lees toevallig dit topic. Ik ben 4e jaars studente journalistiek in Utrecht. Ik kwam er ook niet door bij de toelatingstest en wilde het er niet op aan laten komen om OOK nog eens niet toegelaten te worden door middel van loting. Ik heb me toen voor de opleiding in Zwolle opgegeven (en kon/mocht dus niet meer meedoen met loten in Utrecht) en daar heb ik het 1e jaar gedaan. Na het behalen van mijn propedeuse kon ik in het tweede jaar zo, zonder problemen doorstromen naar UtrechtIn Zwolle heb je veel meer kans om aangenomen te worden, ze kennen er geen toelatingstest.
Was die loting er vier jaar geleden ook al niet? Ik meen mij te herinneren dat ik in Zwolle ook moest loten, maar volgens mij is iedereen aangenomen toen. Ze hebben er in ieder geval veeeel minder aanmeldingen, daardoor heb je meer kansquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
geen test, maar wel een loting de afgelopen twee jaren
volgens mij moeten alleen de late aanmelders loten, maar dat weet niet 100% zeker.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:05 schreef .Muis het volgende:
[..]
Was die loting er vier jaar geleden ook al niet? Ik meen mij te herinneren dat ik in Zwolle ook moest loten, maar volgens mij is iedereen aangenomen toen. Ze hebben er in ieder geval veeeel minder aanmeldingen, daardoor heb je meer kans
dat is echt erg. dan zit je wel heel dichtbij...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:05 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ben 185e geworden.. Dat geloof je toch niet! Zooo dichtbij![]()
![]()
![]()
dat is een redelijk postieve kijk erop. Ik zelf loop me nu vreselijk zorgen te maken...ach ja, ik kijk wel, eerst mijn examen...en dan hopen...I just wasn't good enough, too bad.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb bij de media-inzicht toets heel weinig punten gehaald, terwijl ik daar juist heel veel goed dacht te hebben. Vond het erg makkelijk en daar was ik erg optimistisch over.. Ik had ook iets van 8/20 punten daar. Actualiteiten had ik onverwacht wel erg goed gemaakt. Maarja, ik zit nog steeds bij de betere helft
Hoewel ik er wel van baal.. Mja eerst maar examen doen en zuipen enzo, dan zien we wel weer verder
Ach, de wereld vergaat niet, het is gewoon vervelend, maar shit happens. Als ik niet door de loting kom ga ik gewoon een jaartje werken voor een leuke auto en dan probeer ik het volgend jaar opnieuw. Dan weet ik zeker dat ik het wél haalquote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:27 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
dat is een redelijk postieve kijk erop. Ik zelf loop me nu vreselijk zorgen te maken...ach ja, ik kijk wel, eerst mijn examen...en dan hopen...I just wasn't good enough, too bad.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:30 schreef Rieleks het volgende:
Jezelf voor die toets motiveren was voor velen een probleem denk ik. Ikzelf heb mn gymnasium al gehaald, ben nu een jaartje aan het chillen en wilde graag deze opleiding gaan volgen. Ik was ervan overtuigd dat ik het zou halen.
En voor de mensen die zich zorgen maken over hun eindexamen, don't. Ik was nooit een goeie leerling, maar met mn examen heb ik opeens alles opgehaald. Gewoon rieleks blijven en doen waar je goed in bent.
dankuquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:24 schreef annoylikethewind het volgende:
Gefeliciteerd LDG!!
Nog net niet van school geschopt? Of hebben ze die regel afgeschaft?
Sorry Japeke, ik kan je niet helpen met info over Fontys.
Probeer het nog maar eensquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:07 schreef japeke het volgende:
Ik ben van plan om in September te starten op de FHJ in Tilburg, de voltijdvariant.
Ik heb een MBO-opleiding achter de rug (verpleegkunde) en heb een vaste baan en een koopappartement, dus voor September dient er nog het een en ander te gebeuren.
Er zijn een aantal vragen die ik heb betreffende het eerste jaar. Als ik hier geen antwoord krijg kan ik natuurlijk altijd nog contact opnemen met Fontys, maar de ervaring leert dat deze weg waarschijnlijk een stuk sneller is
-Hoeveel verplichte boeken moet ik hebben en hoeveel kost dit 'ongeveer'?
-Hoe ziet een eerstejaars week er gemiddeld uit? Hiermee bedoel ik dan het aantal uren en dagen...
-Zijn er mensen die in het eerste jaar een bijbaan hebben, en zo ja, hoe valt dit te combineren met de opleiding?
Dit was het vooralsnog... Ik hoop dat iemand me enigszins kan helpen.
gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:28 schreef El_Liberaliste het volgende:
YESSS!!!!!!!!![]()
![]()
Ik ben toegelaten dmv. de loting in Utrecht![]()
![]()
Klasse D.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:48 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
gefeliciteerd.
ik weet het nog niet, heb nog geen bericht gekregen...not a good sign I'm afraid
heb zo'n digid geval niet aangevraagd (nu dus wel, maar dat is dus te laat om de uitslag te lezen...)
mag ik vragen in welke lotingsklasse je zat (just out of curiousity)
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:30 schreef Wiley het volgende:
Ingeloot bij de HU ^^
Ik heb zo het idee dat ik volgend jaar niet wéer de oudste van de groep benquote:Geboortedatum: 25-04-1984
Ik ben vorig jaar al blijven zitten, je zou dus kunnen stellen dat je met 1990 al op die opleiding kan komenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:19 schreef Rieleks het volgende:
Ook ingeloot bij de HU. Niet verrassend, ik was 62e geworden bij die selectietoets. Ik ben benieuwd..
1989 trouwens? Moet je er dan niet een jaartje tussenuit? Ik ben van '86 trouwens.
Zwolle doet niet aan toelatingstesten. Tenzij je bedoelt dat je gewoon het niveau ervan wilt weten, dan heb ik niets gezegd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:13 schreef El_Bassie het volgende:
Heeft iemand misschien ook de vragen van die toelatingstest ? Ga volgend jaar journalistiek doen in Zwolle, ben wel nieuwsgierig naar het niveau van die toets. Nog meer mensen hier trouwens die volgend jaar beginnen in Zwolle?
Dat 2e dus, was gewoon nieuwsgierigquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:48 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Zwolle doet niet aan toelatingstesten. Tenzij je bedoelt dat je gewoon het niveau ervan wilt weten, dan heb ik niets gezegd.![]()
Inderdaad, ik ga met 1987 naar het vierde jaar. Geen enkel probleem hoor als je jong bent! Daar merk je bijna niets van.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar al blijven zitten, je zou dus kunnen stellen dat je met 1990 al op die opleiding kan komen
Wheh ik ben van 1985, don't worryquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:03 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb zo het idee dat ik volgend jaar niet wéer de oudste van de groep ben
(1989)
Ik vind het ver gaan.. Beetje mensen leren kennen ok, maar om nou meteen te gaan kamperen? Ik heb ook nog andere verplichtingen (lees: sport) en kan niet zomaar die intro-week in Utrecht én die intro-week voor Journalistiek voor 100% volgen..quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:23 schreef El_Liberaliste het volgende:
Net post over de introductieweek gekregen, gaat vast gezellig worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |