abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49233334
how lame do I feel reading these scores

thnx in ieder geval.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_49233651
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:22 schreef Californian_dreamer het volgende:
how lame do I feel reading these scores

thnx in ieder geval.
Hai, ik lees toevallig dit topic. Ik ben 4e jaars studente journalistiek in Utrecht. Ik kwam er ook niet door bij de toelatingstest en wilde het er niet op aan laten komen om OOK nog eens niet toegelaten te worden door middel van loting. Ik heb me toen voor de opleiding in Zwolle opgegeven (en kon/mocht dus niet meer meedoen met loten in Utrecht) en daar heb ik het 1e jaar gedaan. Na het behalen van mijn propedeuse kon ik in het tweede jaar zo, zonder problemen doorstromen naar Utrecht In Zwolle heb je veel meer kans om aangenomen te worden, ze kennen er geen toelatingstest.
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:59:59 #153
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_49234650
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:31 schreef .Muis het volgende:

[..]

Hai, ik lees toevallig dit topic. Ik ben 4e jaars studente journalistiek in Utrecht. Ik kwam er ook niet door bij de toelatingstest en wilde het er niet op aan laten komen om OOK nog eens niet toegelaten te worden door middel van loting. Ik heb me toen voor de opleiding in Zwolle opgegeven (en kon/mocht dus niet meer meedoen met loten in Utrecht) en daar heb ik het 1e jaar gedaan. Na het behalen van mijn propedeuse kon ik in het tweede jaar zo, zonder problemen doorstromen naar Utrecht In Zwolle heb je veel meer kans om aangenomen te worden, ze kennen er geen toelatingstest.
geen test, maar wel een loting de afgelopen twee jaren
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_49234813
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

geen test, maar wel een loting de afgelopen twee jaren
Was die loting er vier jaar geleden ook al niet? Ik meen mij te herinneren dat ik in Zwolle ook moest loten, maar volgens mij is iedereen aangenomen toen. Ze hebben er in ieder geval veeeel minder aanmeldingen, daardoor heb je meer kans
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:12:26 #155
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_49235004
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:05 schreef .Muis het volgende:

[..]

Was die loting er vier jaar geleden ook al niet? Ik meen mij te herinneren dat ik in Zwolle ook moest loten, maar volgens mij is iedereen aangenomen toen. Ze hebben er in ieder geval veeeel minder aanmeldingen, daardoor heb je meer kans
volgens mij moeten alleen de late aanmelders loten, maar dat weet niet 100% zeker.

(ik hoefde twee jaar geleden ook niet te loten, maar ze loten uiteraard wel bij te veel aanmeldigen )
pi_49265193
Een gast uit m'n klas was 70ste bij de toets
Hopelijk brengt de postbode vandaag wel iets uit Utrecht mee..
pi_49266920
Ik ben 185e geworden.. Dat geloof je toch niet! Zooo dichtbij
pi_49268043
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:05 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ben 185e geworden.. Dat geloof je toch niet! Zooo dichtbij
dat is echt erg. dan zit je wel heel dichtbij...
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
pi_49268756
Waar gingen jullie twee de mist mee in? Oftewel wat zijn jullie precieze scores?
So I've heard.
pi_49269309
ik heb (geheel onverwacht moet ik zeggen) veel punten laten liggen bij de motivatie toets. de andere scores waren niet slecht, maar als je maar 8/20 punten haalt voor de motivatie, en de rest redelijk is, haal de top 180 niet.
pi_49272522
Ik heb bij de media-inzicht toets heel weinig punten gehaald, terwijl ik daar juist heel veel goed dacht te hebben. Vond het erg makkelijk en daar was ik erg optimistisch over.. Ik had ook iets van 8/20 punten daar. Actualiteiten had ik onverwacht wel erg goed gemaakt. Maarja, ik zit nog steeds bij de betere helft
Hoewel ik er wel van baal.. Mja eerst maar examen doen en zuipen enzo, dan zien we wel weer verder
pi_49280644
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb bij de media-inzicht toets heel weinig punten gehaald, terwijl ik daar juist heel veel goed dacht te hebben. Vond het erg makkelijk en daar was ik erg optimistisch over.. Ik had ook iets van 8/20 punten daar. Actualiteiten had ik onverwacht wel erg goed gemaakt. Maarja, ik zit nog steeds bij de betere helft
Hoewel ik er wel van baal.. Mja eerst maar examen doen en zuipen enzo, dan zien we wel weer verder
dat is een redelijk postieve kijk erop. Ik zelf loop me nu vreselijk zorgen te maken...ach ja, ik kijk wel, eerst mijn examen...en dan hopen...I just wasn't good enough, too bad.
pi_49295005
Ik heb het overduidelijk niet gehaald, maarja ook wel een klein beetje verwacht want ik had niet heel veel motivatie, toch jammer.
zakelijk
pi_49301478
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:27 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

dat is een redelijk postieve kijk erop. Ik zelf loop me nu vreselijk zorgen te maken...ach ja, ik kijk wel, eerst mijn examen...en dan hopen...I just wasn't good enough, too bad.
Ach, de wereld vergaat niet, het is gewoon vervelend, maar shit happens. Als ik niet door de loting kom ga ik gewoon een jaartje werken voor een leuke auto en dan probeer ik het volgend jaar opnieuw. Dan weet ik zeker dat ik het wél haal
pi_49304370
Jezelf voor die toets motiveren was voor velen een probleem denk ik. Ikzelf heb mn gymnasium al gehaald, ben nu een jaartje aan het chillen en wilde graag deze opleiding gaan volgen. Ik was ervan overtuigd dat ik het zou halen.

En voor de mensen die zich zorgen maken over hun eindexamen, don't. Ik was nooit een goeie leerling, maar met mn examen heb ik opeens alles opgehaald. Gewoon rieleks blijven en doen waar je goed in bent.
So I've heard.
pi_49305125
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:30 schreef Rieleks het volgende:
Jezelf voor die toets motiveren was voor velen een probleem denk ik. Ikzelf heb mn gymnasium al gehaald, ben nu een jaartje aan het chillen en wilde graag deze opleiding gaan volgen. Ik was ervan overtuigd dat ik het zou halen.

En voor de mensen die zich zorgen maken over hun eindexamen, don't. Ik was nooit een goeie leerling, maar met mn examen heb ik opeens alles opgehaald. Gewoon rieleks blijven en doen waar je goed in bent.
pi_49305463
oh, maar over mijn eind examen maak ik me echt totaal geen zorgen. ik bereid me goed voor, veel stof begrijp ik al door op te letten tijdens de lessen, cijfers zijn allemaal voldoende, dus dat komt wel goed.

Mijn probleem is gewoon dat ik niet weer een jaar wil verspillen (dat zou al het 4e jaar worden namelijk). hopen, afwachten...en als ik niet ingeloot word...erg balen, en dingen in motion zetten voor het jaar erop.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:07:59 #168
39841 japeke
Jag taler inte Svenska...
pi_49527582
Ik ben van plan om in September te starten op de FHJ in Tilburg, de voltijdvariant.
Ik heb een MBO-opleiding achter de rug (verpleegkunde) en heb een vaste baan en een koopappartement, dus voor September dient er nog het een en ander te gebeuren.
Er zijn een aantal vragen die ik heb betreffende het eerste jaar. Als ik hier geen antwoord krijg kan ik natuurlijk altijd nog contact opnemen met Fontys, maar de ervaring leert dat deze weg waarschijnlijk een stuk sneller is
-Hoeveel verplichte boeken moet ik hebben en hoeveel kost dit 'ongeveer'?
-Hoe ziet een eerstejaars week er gemiddeld uit? Hiermee bedoel ik dan het aantal uren en dagen...
-Zijn er mensen die in het eerste jaar een bijbaan hebben, en zo ja, hoe valt dit te combineren met de opleiding?

Dit was het vooralsnog... Ik hoop dat iemand me enigszins kan helpen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:10:57 #169
39841 japeke
pi_50130568
Iemand???
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:16:24 #170
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_50132615
heb eindelijk mijn p gehaald ( mag ook wel, einde vh tweede jaar )
pi_50132967
Gefeliciteerd LDG!!
Nog net niet van school geschopt? Of hebben ze die regel afgeschaft?

Sorry Japeke, ik kan je niet helpen met info over Fontys.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:55:44 #172
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_50133851
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:24 schreef annoylikethewind het volgende:
Gefeliciteerd LDG!!
Nog net niet van school geschopt? Of hebben ze die regel afgeschaft?

Sorry Japeke, ik kan je niet helpen met info over Fontys.
danku
nee die regel is er nog moest heel portfolio herkansen dus dat was wel een kloteklus om dat ff tussendoor
te doen. maar het is me gelukt
pi_50450890
Hey!

Voor iedereen die ingeloot gaat worden of al door de selectieprocedure is gekomen via de toets: de website van de introductieweek van de School voor Journalistiek in Utrecht is nu online!

Binnenkort lees je daar het definitieve programma, maar nu kun je er alvast de sfeer proeven en kijken naar een leuk filmpje van vorig jaar. Veel plezier!

Groetjes,

Michiel de Vries
Tweedejaars student journalistiek
Lid introductiecommissie / webredactie

P.S.: enne, wel allemaal komen he het word bere-gezellig!
pi_50453396
Eerlijk is eerlijk, het is één van de leukste onderdelen van het eerste jaar.
De rest valt toch tegen, vind ik dan
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:35:49 #175
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_50457291
Als iemand nog boeken voor zijn eerste jaar nodig heeft, PM me even
pi_50651898
Eindelijk mijn Propedeuse gehaald. Het heeft even geduurd, maar hij is binnen! Op naar het derde jaar.
pi_50652105
Ik moet alleen nog een hertentamen voor Economie en een opdracht inleveren en dan heb ik m'n p zoals gepland! En dan stop ik ermee, want dan ga ik lekker sociologie studeren.
  zondag 8 juli 2007 @ 17:56:52 #178
39841 japeke
pi_51264742
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:07 schreef japeke het volgende:
Ik ben van plan om in September te starten op de FHJ in Tilburg, de voltijdvariant.
Ik heb een MBO-opleiding achter de rug (verpleegkunde) en heb een vaste baan en een koopappartement, dus voor September dient er nog het een en ander te gebeuren.
Er zijn een aantal vragen die ik heb betreffende het eerste jaar. Als ik hier geen antwoord krijg kan ik natuurlijk altijd nog contact opnemen met Fontys, maar de ervaring leert dat deze weg waarschijnlijk een stuk sneller is
-Hoeveel verplichte boeken moet ik hebben en hoeveel kost dit 'ongeveer'?
-Hoe ziet een eerstejaars week er gemiddeld uit? Hiermee bedoel ik dan het aantal uren en dagen...
-Zijn er mensen die in het eerste jaar een bijbaan hebben, en zo ja, hoe valt dit te combineren met de opleiding?

Dit was het vooralsnog... Ik hoop dat iemand me enigszins kan helpen.
Probeer het nog maar eens
pi_51463488
YESSS!!!!!!!!
Ik ben toegelaten dmv. de loting in Utrecht
pi_51476555
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:28 schreef El_Liberaliste het volgende:
YESSS!!!!!!!!
Ik ben toegelaten dmv. de loting in Utrecht
gefeliciteerd.

ik weet het nog niet, heb nog geen bericht gekregen...not a good sign I'm afraid

heb zo'n digid geval niet aangevraagd (nu dus wel, maar dat is dus te laat om de uitslag te lezen...)

mag ik vragen in welke lotingsklasse je zat (just out of curiousity)

[ Bericht 13% gewijzigd door Californian_dreamer op 15-07-2007 00:26:50 ]
pi_51484712
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:48 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

gefeliciteerd.

ik weet het nog niet, heb nog geen bericht gekregen...not a good sign I'm afraid

heb zo'n digid geval niet aangevraagd (nu dus wel, maar dat is dus te laat om de uitslag te lezen...)

mag ik vragen in welke lotingsklasse je zat (just out of curiousity)
Klasse D.

Ik had overigens een 6,9 gemiddeld voor m'n eindexamen, dus zat ik boven de 6,5. Onder de 6,5 maak je wat minder kans geloof ik, dus dat soort dingen kunnen ook meespelen. Op zich ben ik wel blij omdat ik 5 plaatsen tekort kwam bij de toets (185e). Een gozer uit m'n klas was 80e geworden bij de toets oid. en was meteen aangenomen maar heeft zowel z'n examen als herexamen verpest, das ook balen..

Succes iig.
pi_51496543
thnx, ik bel morgen denk ik maar even om de uitslag op te vragen. ik zit ook in klasse D (6.7 gemiddeld).

I'll just hope for the best.
pi_51499118
Ik ben ingeloot in Zwolle, niet verassend want er waren minder aanmeldingen dan plaatsen.

Ik heb er best zin in.
pi_51516849
helaas uitgeloot. maar ik moet tegeven dat ik het wel verwacht had.

nu ga ik communicatie doen aan de Han, en wil ik binnen een jaar mijn p halen, om vervolgens door te kunnen stromen naar de universiteit.
pi_51517173
Jammer man
Maar succes er mee, zal ook wel een leuke opleiding zijn
pi_51570606
Ingeloot bij de HU ^^
graag op anoniem
pi_51583353
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:30 schreef Wiley het volgende:
Ingeloot bij de HU ^^
quote:
Geboortedatum: 25-04-1984
Ik heb zo het idee dat ik volgend jaar niet wéer de oudste van de groep ben
(1989 )
pi_51588387
Hehe, denk het niet nee

2 jaar geleden jaar pabo gedaan, toen ik 21 was dus en toen zat ik al in de klas met iemand van 25, er is nog hoop dus
graag op anoniem
pi_51593018
Heeft iemand misschien ook de vragen van die toelatingstest ? Ga dit jaar journalistiek doen in Zwolle, ben wel nieuwsgierig naar het niveau van die toets. Nog meer mensen hier trouwens die volgend jaar beginnen in Zwolle?

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Bassie op 18-07-2007 21:51:00 (volgend jaar is dit jaar) ]
pi_51595496
Ook ingeloot bij de HU. Niet verrassend, ik was 62e geworden bij die selectietoets. Ik ben benieuwd..

1989 trouwens? Moet je er dan niet een jaartje tussenuit? Ik ben van '86 trouwens.
So I've heard.
pi_51600052
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:19 schreef Rieleks het volgende:
Ook ingeloot bij de HU. Niet verrassend, ik was 62e geworden bij die selectietoets. Ik ben benieuwd..

1989 trouwens? Moet je er dan niet een jaartje tussenuit? Ik ben van '86 trouwens.
Ik ben vorig jaar al blijven zitten, je zou dus kunnen stellen dat je met 1990 al op die opleiding kan komen

[ Bericht 13% gewijzigd door El_Liberaliste op 18-07-2007 23:36:44 ]
pi_51607380
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:13 schreef El_Bassie het volgende:
Heeft iemand misschien ook de vragen van die toelatingstest ? Ga volgend jaar journalistiek doen in Zwolle, ben wel nieuwsgierig naar het niveau van die toets. Nog meer mensen hier trouwens die volgend jaar beginnen in Zwolle?
Zwolle doet niet aan toelatingstesten. Tenzij je bedoelt dat je gewoon het niveau ervan wilt weten, dan heb ik niets gezegd.
pi_51607411
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:48 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Zwolle doet niet aan toelatingstesten. Tenzij je bedoelt dat je gewoon het niveau ervan wilt weten, dan heb ik niets gezegd.
Dat 2e dus, was gewoon nieuwsgierig
pi_51609042
Oké, lijkt me ook wel leuk om te zien.

Ik ga volgend jaar ook voor het eerste jaar, vandaag inschrijvingsgebeuren gekregen, heb voorlopig geen tijd om het in te vullen.
pi_51624877
Net post over de introductieweek gekregen, gaat vast gezellig worden
pi_51627398
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:56 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar al blijven zitten, je zou dus kunnen stellen dat je met 1990 al op die opleiding kan komen
Inderdaad, ik ga met 1987 naar het vierde jaar. Geen enkel probleem hoor als je jong bent! Daar merk je bijna niets van.
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:54:48 #197
131278 moemoe
#teampanda
pi_51627519
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:03 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb zo het idee dat ik volgend jaar niet wéer de oudste van de groep ben
(1989 )
Wheh ik ben van 1985, don't worry .
pi_51630766
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:23 schreef El_Liberaliste het volgende:
Net post over de introductieweek gekregen, gaat vast gezellig worden
Ik vind het ver gaan.. Beetje mensen leren kennen ok, maar om nou meteen te gaan kamperen? Ik heb ook nog andere verplichtingen (lees: sport) en kan niet zomaar die intro-week in Utrecht én die intro-week voor Journalistiek voor 100% volgen..
So I've heard.
pi_51630839
Je bent niet verplicht, Rieleks.
pi_51630925
voor iedereen die naar zwolle gaat! Wel mee op waltertje intro! forum van waltertje is helaas op dit moment naar de klote maar je kunt je op de introsite wel opgeven
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')