hmm op het rooster staat alleen JOU, basisjournalistiek of iets dergelijks. Volgens mijn klasseleraar (Ten Brink) gaan we basic nieuwsberichtjes schrijven. Daar wordt Rob de Geus niet vrolijk van. Ik ook niet trouwens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:38 schreef xuanery het volgende:
hahahaha dat had ik het hele jaar vorig jaar! (nu gelukkig ein-de-lijk maandag eerste paar uur vrij.) welk vak heb je dan dat uur?
*El_Liberaliste heeft maandag en vrijdag vrij, vooralsnog..quote:Op zondag 2 september 2007 17:46 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik ben meegeweest met de introductieweek van Utrecht, moet zeggen dat ik het heel leuk en gezellig vond (leuker dan ik had gedacht)! En dan vanaf morgen het echt werk![]()
Nee, dat idee had ik al. Die leraar gaf al wel een beetje aan dat er misschien wel wat te regelen viel, maar zo in het begin nog niet. Voor iemand die zondag als favoriete stapavond heeft is dat toch wel redelijk zuur. Ach, maar eens kijken of er nog wat te onderhandelen valt. Volgens mijn readers begin ik in/met 1A. Ach, dat verschil tussen 1a en 1b zegt me nou toch nog niks, als het saai begint kan het alleen maar beter worden. Toch he, half negenquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:05 schreef xuanery het volgende:
aha, juist. ik had ook steeds om half 9 Journalistiek Practicum, het is niet zo heel erg als je daar een uurtje later komt. tenminste, probeer de eerste les gewoon wel op tijd aanwezig te zijn en zeg dan tegen je docent dat je dat niet iedere week gaat lukken... ik moest drie uur in de trein zitten op maandag dus ik kwam ook drie uur later en op zich miste ik niet zo vreselijk veel. je hebt twee dagen journalistiek practicum dus meer dan genoeg tijd voor je opdrachten! je merkt het vanzelf wel. en als je echt een chille leraar hebt zal hij het rooster nog wel een uurtje opschuiven ook
en begin je in 1A of 1B? veel van waar je mee begint in het eerste jaar is idd dodelijk saai, maar er zitten ook leuke dingen tuseen zoals een gezamelijke krant maken, kijk dan is het echt leuk enzo. in 1B ga je er ook veel op uit, naar de rechtbank enzo, dat vond ik ook wel leuk. 1A daarentegen vond ik bagger. maar dat komt misschien omdat ik met 1B begon en daarna pas 1A kreeg, en dan is veel van wat je daar leert al achterhaald omdat je dat al kent enzo. Ik begin dit jaar WEER in B. :| naja! ik zal deze tirade snel tot einde brengen, mijn excuses voor de lengte
ik raad je aan koffie te halen in de C-kantinequote:Op zondag 2 september 2007 19:58 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Nee, dat idee had ik al. Die leraar gaf al wel een beetje aan dat er misschien wel wat te regelen viel, maar zo in het begin nog niet. Voor iemand die zondag als favoriete stapavond heeft is dat toch wel redelijk zuur. Ach, maar eens kijken of er nog wat te onderhandelen valt. Volgens mijn readers begin ik in/met 1A. Ach, dat verschil tussen 1a en 1b zegt me nou toch nog niks, als het saai begint kan het alleen maar beter worden. Toch he, half negen, om 6 uur uit bed dan maar. Hopelijk is de koffie een beetje te pruimen daar
![]()
Ik heb zoals gezegd dinsdag, woensdag en donderdag school.. Dus een prima rooster. Hoewel jouw rooster nog iets beter lijktquote:Op zondag 2 september 2007 21:35 schreef Rieleks het volgende:
Hebben jullie een beetje goede roosters (Utrecht)?
Ik hoef alleen maandag en woensdag naar school, dus ik vind het echt perfect.
de practicum?quote:Op vrijdag 7 september 2007 23:16 schreef frame-saw het volgende:
Ik zit op het Windesheim, vind vooral de practicum tot nu toe erg leuk en de rest wel saai. Begin wel met 1A, schijnt ook wel beter te zijn.
En de koffie is zeker te drinken, lekker wakker worden ermee.
Hou toch op. Journalistiek is zo leuk zoals je 't zelf maakt. Weinig inzet/motivatie, weinig plezier.quote:
Waarom ging jij niet dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:07 schreef xuanery het volgende:
wat stoer! dan ga je met twee van mijn klasgenootjes mee... i'm jealous.
Dat meen je niet.. ik moest van de opleiding af omdat ik aan het einde van het tweede jaar studiepunten tekort kwam voor mn propedeuse. Welgeteld 4 punten op 0.2 punt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:07 schreef xuanery het volgende:
ik moet in die tijd nog studiepunten halen voor mijn propedeuse.ik ga volgend jaar proberen erin te komen.
Maar volgens mij zit zij nu in het tweede jaar Filay, dus moet ze het voor het einde van dit jaar halen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:24 schreef Filay het volgende:
[..]
Dat meen je niet.. ik moest van de opleiding af omdat ik aan het einde van het tweede jaar studiepunten tekort kwam voor mn propedeuse. Welgeteld 4 punten op 0.2 punt.
3e jaars journalistiek in Zwolle. Richting Tijdschriftjournalistiek. Dit halfjaar geen tentamensquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:47 schreef Zuen het volgende:
Hoe gaat journalistiek bij jullie allemaal? Khad die toelatingstest niet gehaald dus ging ik maar communicatiemanagement (Utrecht) doen, ook een leuke studie. Maar hoeveel tentamens hebben jullie volgende week?
Eerstejaars neem ik aan. Maar ik heb net alle boeken gekocht, nog eventjes voor het tentamenquote:Op maandag 22 oktober 2007 00:45 schreef GuyFawkes het volgende:
Moet er iemand nog boeken voor Journalistiek in Zwolle? Ik kap ermee en moet het spul kwijt. PM me maar.
2. Eigenlijk 3, maar was te laat met aanmelden voor het derde (gelukkig niet zo heel belangrijke) tentamenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:47 schreef Zuen het volgende:
Hoe gaat journalistiek bij jullie allemaal? Khad die toelatingstest niet gehaald dus ging ik maar communicatiemanagement (Utrecht) doen, ook een leuke studie. Maar hoeveel tentamens hebben jullie volgende week?
Hmm maar dan ga je toch niet naar NY/Moskou? Bij ons tenminste niet.... tenzij ze natuurlijk mensen uit de derde bij zich in de klas heeft zittenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:14 schreef loehoes het volgende:
[..]
Maar volgens mij zit zij nu in het tweede jaar Filay, dus moet ze het voor het einde van dit jaar halen.
Jij was ook te laat met het opgeven voor de spellingstoets?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:38 schreef Rieleks het volgende:
Utrecht, eerstejaars, 1 tentamen. Prima dus!
Hoeft ook niet, alleen vormt de spellingstoets hierop een uitzondering.. (tja, ik vind het ook vaag)quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:38 schreef Zuen het volgende:
Dat jullie je moeten opgeven voor je tentamens in je eerste jaar snap ik niet, wij hoeven dat nog niet te doen.
nope, tweedeklassers mogen ook mee.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:16 schreef Filay het volgende:
[..]
Hmm maar dan ga je toch niet naar NY/Moskou? Bij ons tenminste niet.... tenzij ze natuurlijk mensen uit de derde bij zich in de klas heeft zitten
Journalistiek is wel leuk ja. De opleiding daarentegen is bagger. Motivatie is bij de meeste studenten (in Tilburg in ieder geval) ver te zoeken. Volledige inzet tonen op je stages en dan maar snel afstuderen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:41 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Hou toch op. Journalistiek is zo leuk zoals je 't zelf maakt. Weinig inzet/motivatie, weinig plezier.
Niet waar, HU is kut. Zeker als je al stappen hebt gezet op journalistiek gebied, dan zit je er de eerste anderhalfjaar sowieso voor niets. Heb ook overwogen om ermee te nokken na het eerste jaar. Onder iedere tekst die ik inlever staan drie dingen: goed geschreven, goed verhaal, goede bronnen. En een acht in een rondje of een streepje eronder.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:41 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Hou toch op. Journalistiek is zo leuk zoals je 't zelf maakt. Weinig inzet/motivatie, weinig plezier.
Dat is veranderd geloof ik. Tweedejaars mogen nu ookquote:Op zondag 28 oktober 2007 14:16 schreef Filay het volgende:
[..]
Hmm maar dan ga je toch niet naar NY/Moskou? Bij ons tenminste niet.... tenzij ze natuurlijk mensen uit de derde bij zich in de klas heeft zitten
Dan is het nog interessanter om te gaan.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:10 schreef Toad het volgende:
Mus deelt niet dezelfde visies als Luyendijk kan ik je alvast verklappen.
Je mag maar voor 1 opleiding loten.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:07 schreef Le-Penseur het volgende:
Even een vraagje over de selectietoetsen...
Kun je tegelijkertijd meedoen met de selectietoets en loting van Utrecht én Tilburg? Ik wil volgend jaar namelijk het liefst naar Utrecht, maar zou ik daar niet door de selectie en loting komen dan heb ik Tilburg "nog achter de hand". Is dat mogelijk? Alvast bedankt.![]()
Maar wat dan als je gaat inschrijven voor utrecht maar daar niet terecht kan... kun je je dan nog inschrijven bij zwolle of moet je dan een jaar gaan werken/jezelf op een andere manier bezighouden?quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:00 schreef jakkop het volgende:
[..]
Je mag maar voor 1 opleiding loten.
Als je niet ingeloot bent kan je alsnog inschrijven voor een opleiding zonder loting. Of een jaar uit je neus baggeren.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:22 schreef Niek. het volgende:
[..]
Maar wat dan als je gaat inschrijven voor utrecht maar daar niet terecht kan... kun je je dan nog inschrijven bij zwolle of moet je dan een jaar gaan werken/jezelf op een andere manier bezighouden?
Kan dan nog leuk worden... mn eerste keuze van opleiding is met loting, en mn tweede keuze(journalistiek) ook. Maarja anders maar (half) jaartje werken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:50 schreef jakkop het volgende:
[..]
Als je niet ingeloot bent kan je alsnog inschrijven voor een opleiding zonder loting. Of een jaar uit je neus baggeren.
dan zou ik als ik jou was gewoon lekker een jaartje gaan werken. Het is allemaal zon gedoe ( in zwolle althans) als je halverwege instroomt. Ieder half jaar n andere klas, nooit dezelfde studieloopbaanbegeleider als je klasgenoten, andere inleverdata van dingen... hoop gedoequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:21 schreef Niek. het volgende:
[..]
Kan dan nog leuk worden... mn eerste keuze van opleiding is met loting, en mn tweede keuze(journalistiek) ook. Maarja anders maar (half) jaartje werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |