ik kan ook niet zo heel goed over weg met haar.. ik ga hier niet op een forum gooien waarom allemaal niet, maar het komt erop neer dat we nogal botstenquote:Op zondag 26 november 2006 19:02 schreef Carolina123 het volgende:
Een vraagje aan de journalistiekers van Windesheim die M. Knol hebben gehad: Wat heeft iedereen tegen haar? Ik heb al verschillende mensen negatief over haar horen praten en ook op dit forum staan er in een bepaald topic (weet even niet meer welke) niet al te positieve dingen over haar. Ik ben er alleen nog niet achter waarom mensen haar niet leuk vinden, op mij komt ze namelijk wel aardig over.
Waltertje is wel oke. Je bent niks verplicht. Ze organiseren feesten enz. maar verder niet veel bijzonders, het is ook geen studentenvereniging.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:35 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Oh ja: hoe is die vereniging, Waltertje of zo? Heb je daar iets aan of is het alleen maar onzin waar je niets mee doet?
Ik schrijf juist altijd.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:52 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Enne: als journalist zul je tijdens een langdurig interview ook moeten schrijven als de techniek je in de steek laat. Misschien probeerde hij wel een punt te maken.
Volgens mij valt dat dik mee. Ik heb nog nooit wat van die regel gemerkt.quote:Op maandag 4 december 2006 18:19 schreef Dropvetertje20 het volgende:
Hier een vijfdejaars uit Zwolle![]()
Vraagje voor de 5e/6e/7e/8e-jaars onder ons:
Is het nu echt zo dat je een tentamen maar 1x per jaar mag herkansen? Ik had me ingeschreven voor 3 hertentamens vorige week (2e jaar), maar ik heb er 1 niet gemaakt. Mag ik die nu nog een keer herkansen dit jaar?
Ik wil toch wel heel graag dit schooljaar afstuderen...
Een koude hal met erg veel mensenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:13 schreef Californian_dreamer het volgende:
hoi, ik heb een vraagje
ik doe eind Maart mee aan de selectie-toets in utrecht. nu is mijn vraag, waar moet ik rekening mee houden, en wat kan ik ongeveer verwachten?
psssssssssssssstquote:Op zondag 14 januari 2007 22:53 schreef moemoe het volgende:
Een tip: koop/leen/lees ''basisboek Journalistiek'' van Kussendrager. Als het aankomt op media inzicht, komen veel vragen uit dit boek terug in de selectietoets.
en als je zeker bent dat je journ. gaat doen moet je dat boek toch hebben ( ik geloof bij alle hogescholen )quote:Op zondag 14 januari 2007 22:53 schreef moemoe het volgende:
Een tip: koop/leen/lees ''basisboek Journalistiek'' van Kussendrager. Als het aankomt op media inzicht, komen veel vragen uit dit boek terug in de selectietoets.
Slim van je om je P te halen en dan snel door naar de uni. Ik heb in die vier jaar dat ik er nu zit het idee dat ik amper iets nieuws heb geleerd. Natuurlijk, ik heb wel wat kennis opgedaan, maar dat is niet veel. Bovendien is de mentaliteit van de docenten en anderen ver te zoeken daar. Ik zal blij zijn als ik er straks klaar ben.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:29 schreef Carolina123 het volgende:
Kan ik me voorstellen op Windesheim. Ik ben nu eerstejaars en nog gemotiveerd omdat ik mijn propedeuse in 1 jaar wil halen en daarna door naar de universiteit. Die motivatie daalt echter wel bij iedere werkstukronde, als je weer eens merkt dat iedereen met een super slecht werkstuk maar een half puntje lager heeft dan jij, terwijl jouw werkstuk er stukken beter uitziet.
Ik raad je echt aan om naar de uni te gaan. Als je serieus aan de bak wilt in de journalistiek, is een academische graad noodzakelijk. Zelfs de regionale dagbladen willen inmiddels alleen nog maar academici. Ik had ook na mijn P moeten overstappen. De laatste twee jaar van de opleiding zijn weggegooide jaren, op de stages na. De docenten zijn laks, dagen je niet uit en hebben nul ervaring in het metier. Windesheim is waardeloos. Je kunt beter na één jaar je conclusies trekken dan aanmodderen om te kijken of het misschien beter wordt. Het wordt niet beter, alleen maar slechter, veel slechter.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:29 schreef Carolina123 het volgende:
Kan ik me voorstellen op Windesheim. Ik ben nu eerstejaars en nog gemotiveerd omdat ik mijn propedeuse in 1 jaar wil halen en daarna door naar de universiteit. Die motivatie daalt echter wel bij iedere werkstukronde, als je weer eens merkt dat iedereen met een super slecht werkstuk maar een half puntje lager heeft dan jij, terwijl jouw werkstuk er stukken beter uitziet.
Even terzijde: Ik heb ook nog niemand die naar utrecht is overgestapt gesproken die het daar qua aanmoediging veel beter vond. Misschien nog wel minder, meer een 'fabrieksgevoel'.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:57 schreef Baraja het volgende:
[..]
Ik raad je echt aan om naar de uni te gaan. Als je serieus aan de bak wilt in de journalistiek, is een academische graad noodzakelijk. Zelfs de regionale dagbladen willen inmiddels alleen nog maar academici. Ik had ook na mijn P moeten overstappen. De laatste twee jaar van de opleiding zijn weggegooide jaren, op de stages na. De docenten zijn laks, dagen je niet uit en hebben nul ervaring in het metier. Windesheim is waardeloos. Je kunt beter na één jaar je conclusies trekken dan aanmodderen om te kijken of het misschien beter wordt. Het wordt niet beter, alleen maar slechter, veel slechter.
Die vragen mag je zonder dat boek ook wel goedhebben hoor. Als er wordt gevraagd waarom er soms ANP onder berichten staat zou het vrij triest zijn als je daar een boek voor nodig hebt.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:53 schreef moemoe het volgende:
Klinkt bekend. Hoewel ik niet in Zwolle zit.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:31 schreef Freshthinking het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn afstudeeropdracht (Windesheim). De motivatie is ver te zoeken...
Eitje. Heb nog wel wat exemplaren liggen, geloof ik.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:39 schreef Olmo het volgende:
Ik mag me binnenkort weer gaan verheugen op een mediumkennistoets. Tijdschrift dit keer.
HIj zal wel deeltijd bedoelen. Dat is 's avonds. Dat kan gemakkelijk. 1 studie 'savonds en de andere overdag. Zeker de studie journalistiekquote:Op zondag 4 februari 2007 19:38 schreef p-etr-a het volgende:
Het is denk ik niet te combineren, tenzij je voor je huidige opleiding nooit verplicht aanwezig moet zijn. Je hebt namelijk werkgroepen waar je bij moet zijn en als die toevallig samen vallen, heb je al een probleem. En ik denk dat je binnenkort ook wel op stage moet. Dat kan natuurlijk al helemaal niet.
Ik moet nu stage lopen, en wil per september wat vakjes van journalistiek aan de HU gaan doen. Bij mij huidige opldeing hoef ik niet héél vaak verplicht aanwezig te zijn, uurtje of 2 á 3 per week, sommige weken helemaal niet. En ik denk dat ik ook voor wat vakken wel vrijstelling kan krijgenquote:Op zondag 4 februari 2007 19:38 schreef p-etr-a het volgende:
Het is denk ik niet te combineren, tenzij je voor je huidige opleiding nooit verplicht aanwezig moet zijn. Je hebt namelijk werkgroepen waar je bij moet zijn en als die toevallig samen vallen, heb je al een probleem. En ik denk dat je binnenkort ook wel op stage moet. Dat kan natuurlijk al helemaal niet.
zij.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:49 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
HIj zal wel deeltijd bedoelen. Dat is 's avonds. Dat kan gemakkelijk. 1 studie 'savonds en de andere overdag. Zeker de studie journalistiek
pardonquote:Op zondag 4 februari 2007 23:57 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik moet nu stage lopen, en wil per september wat vakjes van journalistiek aan de HU gaan doen. Bij mij huidige opldeing hoef ik niet héél vaak verplicht aanwezig te zijn, uurtje of 2 á 3 per week, sommige weken helemaal niet. En ik denk dat ik ook voor wat vakken wel vrijstelling kan krijgen
[..]
zij.
Nee, niet deeltijd, gewoon voltijd vanaf september
Ik wil redactie- mediaproductie (m'n huidige opleiding dus) gewoon volledig blijven doen, en bij journalistiek enkel de vakken die me echt interessant/nuttig lijken.quote:Op zondag 4 februari 2007 23:59 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
pardon![]()
Ik denk niet dat twee voltijd studies te combineren zijn, maarja ik ben geen kenner wat dat betreft![]()
Bij dat betoog, krijg je dan ter plekke een onderwerp te horen, of moet je een bepaald onderwerp voorbereiden?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:11 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Een koude hal met erg veel mensen![]()
Je krijgt volgens mij nog een beschrijving vanuit de HU maar ik kan het wel even kort voor je samenvatten.
De toets bestaat uit vier onderdelen, elk duren ze volgens mij 20 min.
1. Meerkeuzevragen over de actualiteit.
2. Meerkeuzevragen over het medialandschap
3. Een betoog van een x aantal woorden over een onderwerp. Bij mij was dat 'de toekomst van de krant'.
4. Je CV opschrijven en, dit is volgens mij elk jaar anders, twee goede en twee slechte eigenschappen van een journalist opschrijven en toelichten.
Het niveau van m'n 'concurrenten' viel mij erg mee. Ondanks dat ik actualiteit, tegen mijn verwachtingen in, slecht had gemaakt, en voor de rest ook niet bijster goed, werd ik 81ste. Dus met een beetje schrijftalent en wat interesse in de journalistieke wereld kan je het volgens mij vrij makkelijk halen.
Ter plekke, maar het is natuurlijk wel een onderwerp waar zowat iedereen wat van weet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Bij dat betoog, krijg je dan ter plekke een onderwerp te horen, of moet je een bepaald onderwerp voorbereiden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |