Weltrusten.quote:
Die eerste is wel leuk.quote:
ze is vooral nogal een huppelkutje.quote:Op vrijdag 24 november 2006 06:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Die eerste is wel leuk.
Wordt die Fleur zo "fout" geacht?
Is dat zo? Ze zat toch in de provinciale staten, dacht ik?quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:26 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ze is vooral nogal een huppelkutje.
bron provinciale staten noord hollandquote:Statenleden
Agema, ma. M. (Fleur) (Fractie Agema) (geb. datum: 16-09-1976)
p/a Fractiehuis, Paviljoenslaan 7-9
2012 JE Haarlem
lid provinciale staten, fractievoorzitter
info@fleuragema.nl
Tel. Mobiel: 06-22261724
Fleur Agema
Opleiding: HAVO; HBO Master ri. MAID; HBO Master ri. architectuur 2de jrs.; HBO Bachelor ri. architectuur; HTS cursus MBD.
Beroep: Ontwerper, Ruimtelijk analist
Statenlid sinds 2003
Lid statencommissie:
Lid van alle statencommissies
Lid van het presidium
Interview met Agema in Reformatorisch Dagblad 17-11-2006quote:„Een steeds smeriger verhaal”
Statenlid Noord-Holland jaagt op foute subsidies
Jan van Klinken
HAARLEM - Toen ze in 2003 voor de LPF lid werd van de Noord-Hollandse Staten, verkeerde Fleur Agema in de veronderstelling „dat er bij zo’n provinciebestuur in ieder geval fatsoenlijk met geld zou worden omgegaan.” Nu ze weet hoe er met subsidies wordt omgesprongen, heeft ze haar mening drastisch bijgesteld.
Agema: „Bij de voorbereiding van de algemene beschouwingen viel me op dat er ontzettend veel geld aan subsidies wegging. Zo’n 136 miljoen euro per jaar. Naar wie dat ging, was niet erg duidelijk. Ik kreeg het idee dat het niet helemaal pluis was. Vervolgens kwam ik in contact met onderzoeker Peter Siebelt. Hij raadde me aan een lijst met gesubsidieerde instellingen op te vragen. Maar die lijst was er helemaal niet. De provincie had dus geen enkel overzicht van wat er aan subsidies werd verstrekt.”
Na lang trekken en duwen werd eindelijk de gevraagde lijst opgesteld. Daaruit bleek dat er 4200 verschillende subsidies werden verstrekt. Agema moest bijna naar lucht happen. „Ik vond het raar dat geen enkel Statenlid geïnteresseerd was in de vraag of dat geld wel goed terechtkwam. Toen we ernaar bleven vragen, werd het een steeds smeriger verhaal.”
Subsidies kwamen terecht bij stichtingen die alleen maar een eigen organisatie in stand hielden, zonder dat er noemenswaardige activiteiten werden ontplooid. Maar al te vaak was het financieel beleid een chaos. Ook werden wantoestanden afgedekt door bestuurders die deel uitmaakten van een politiek netwerk.
Een typerend voorbeeld vindt Agema de subsidieverstrekking in het kader van de stedenband tussen Haarlem en het Zimbabwaanse plaatsje Mutare. De provincie droeg bij aan een fonds dat bewoners geld leende voor een eigen huisje. Door de inflatie van 600 procent was het fonds binnen de kortste keren verdampt. „Toen we alles gingen uitzoeken, bleek de gedeputeerde voorzitter te zijn van de betreffende stichting. Zo kan ik tig voorbeelden noemen”, zegt Agema.
„Wat ik echt van de zotte vond, was dat een organisatie werd gesteund die een project aanvocht dat met steun van de provincie was opgezet. Een familie had op haar landgoed een paddenpoel aangelegd, waarna de provinciale Milieufederatie, die voor 97 procent op subsidie dreef, een rechtszaak begon om dat tegen te houden. Terwijl die paddenpoel met geld van de provincie was gerealiseerd!”
Het Statenlid wil de bevoegdheid om over subsidieaanvragen te beslissen, weer terug van de ambtenaren naar de politiek. Maar veel Statenleden vinden dat helemaal niet nodig. Agema: „Die hebben het veel te druk met hogerop komen of ze voegen zich zonder morren naar de fractiediscipline. De een na de ander zie je vertrekken naar een betere baan.”
Ze kreeg maar moeilijk een voet tussen de deur, zo blijkt uit het deze week verschenen boek ”Sinistra” van onderzoeker Peter Siebelt. „Voortdurend zijn fracties bezig om de gelederen gesloten te houden. Dat is eigenlijk mijn grootste aanklacht. Het dualisme had dat moeten doorbreken, maar dat is in de praktijk een wassen neus. De grote fracties sluiten een coalitie met elkaar en stoppen voor vier jaar proppen in de oren. Zeker van de VVD had ik op dit punt van zuinig omspringen met geld van de belastingbetaler een andere houding verwacht.”
De kans is groot dat Agema woensdag tot Kamerlid wordt gekozen. Ze staat nummer twee op de lijst van Wilders. „Ik zal me dan zeker op de subsidieverstrekking van de rijksoverheid richten. Ik heb al een eerste verkennende mail verstuurd en prompt kreeg ik als antwoord dat het door mij gevraagde overzicht voorheen wel bestond, maar dat die zogeheten subsidiebijbel al sinds 2003 niet meer verschijnt. Precies hetzelfde liedje!”
quote:RTL ontevreden over prognose
AMSTERDAM - RTL Nieuws is ontevreden over de exitpoll die het onderzoeksbureau TNS NIPO tien minuten voor sluiting van de stembussen presenteerde.
Volgens hoofdredacteur Harm Taselaar zou de prognose er niet meer dan één of maximaal twee zetels per partij naast hebben mogen zitten. De SP kreeg volgens de prognose echter vier zetels te veel, het CDA drie te weinig. De PvdA kreeg er twee te veel, VVD twee te weinig. ‘Als de methodiek niet wordt verbeterd, doen we het de volgende keer niet meer’, zegt Taselaar.
Onderzoeker Peter Kanne van TNS NIPO gaat onderzoeken waar het verschil vandaan komt.
toen ze krap een maand in de fractie van de LPF in de provinciale staten zat ging ze al voor zichzelf beginnen. Gonny v2 deze mevrouw.quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:19 schreef sigme het volgende:
[..]
bron provinciale staten noord holland
[..]
Interview met Agema in Reformatorisch Dagblad 17-11-2006
Nah - de LPF verlaten pleit niet erg tegen een policus, en Gonny is uit de fractie gezet, niet eruit gestapt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
toen ze krap een maand in de fractie van de LPF in de provinciale staten zat ging ze al voor zichzelf beginnen. Gonny v2 deze mevrouw.
daar houdt de vergelijking met gonny niet op hoor, het is ook een ongelooflijke doos. Wacht ik zoek even een filmpje op.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Nah - de LPF verlaten pleit niet erg tegen een policus, en Gonny is uit de fractie gezet, niet eruit gestapt.
Tsk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
daar houdt de vergelijking met gonny niet op hoor, het is ook een ongelooflijke doos.
Als ik eraan denk zal ik vanavond misschien even kijken. Maar ik geef de voorkeur aan uitgeschreven argumentatie.quote:Wacht ik zoek even een filmpje op.
De verkiezing duurt een maand, half december ergens sluit de inschrijving. (Staat ook wel in de OP van het trofeetopic). Hoezo?quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:35 schreef Reya het volgende:
Trouwens sigme, wanneer komt eik de uitslag van de POL-trofeeen?
Ik heb al wel eens eerder even naar die Agema gesnuffeld, ik denk nav iets in de POLSC. Ik heb ook toen haar posts op stormfront even doorgelezen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:28 schreef problematiQue het volgende:
zie ook Gonny is weg: Leve Fleur Agema
Aha, ik dacht namelijk dat je van plan was de uitslagen tegelijk met de Kamerverkiezingen te publicerenquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:38 schreef sigme het volgende:
[..]
De verkiezing duurt een maand, half december ergens sluit de inschrijving. (Staat ook wel in de OP van het trofeetopic). Hoezo?
Je zit op je werk?quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:45 schreef problematiQue het volgende:
dit gaat zo'n lange dag worden.
Heb jij zeker geen last van, luie hommelquote:
Nee.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:00 schreef Litpho het volgende:
Ligt het aan mij dat ik heel moe wordt van de tendens "partij X heeft tien zetels gewonnen en is nog steeds kleiner dan partij Y, maar omdat partij X nu dé winnaar is moet partij X in de coalitie want dat is de wens van de kiezer"?
zouden ze er blij mee zijn? Ik denk dat PvdA in de beste positie verkeert. Wel alle touwtjes in handen maar geen verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:15 schreef Godslasteraar het volgende:
wel grappig trouwens dat het CDA zich opnieuw in de spilpositie heeft weten te manoeuvreren.
en dé Nederlander is blijkbaar én man, én vrouw.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:15 schreef problematiQue het volgende:
dé wens van dé kiezer is blijkbaar PVV, CU en SP in één coalitie.
hihi.
Nee. PvdA zit klem. In de positie waar VVD bij de vorige verkiezingen zat. Dat is de VVD ook niet best bekomen, en de PvdA vreest hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:16 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik denk dat PvdA in de beste positie verkeert. Wel alle touwtjes in handen maar geen verantwoordelijkheid.
Ik stoor mij er ook al de hele tijd aan. Nee, de kiezer heeft niet gekozen voor een centrum-linkse koers, zoveel procent heeft gestemd op het CDA en zoveel op PvdA en niet op centrum-links. 't Is dat jij het nu zegt, anders had ik het wel gedaan.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:10 schreef sigme het volgende:
Ik word sowieso heel moe van het idee dat je alle kiezerswensen bij elkaar kan optellen, delen, en dat je dan 'de wens' van 'de kiezer' kan afleiden.
dat is weird. Je hebt wel een backup neem ik aan? Maar waarom zouden je jou er af gooien?quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:19 schreef Autodidact het volgende:
Ja, lycos heeft me eraf gegooid denk ik. Bitches.
tja ik was nog niet zo politiek geintresseerd tijdens de vorige formatie, maar het het CDA moet de formatie dit keer leiden, en is aangewezen op de PvdA. Bij de vorige formatie was het CDA niet per sé aangewezen op de VVD.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. PvdA zit klem. In de positie waar VVD bij de vorige verkiezingen zat. Dat is de VVD ook niet best bekomen, en de PvdA vreest hetzelfde.
ik vermoed dat de interne verhoudingen binnen de Pvda nu wel behoorlijk verstoord zullen zijn. Kandidaat ministers die hun gewenste baantjes nu niet krijgen, en nu een appeltje te schillen hebben met Wouter en iedereen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:16 schreef problematiQue het volgende:
[..]
zouden ze er blij mee zijn? Ik denk dat PvdA in de beste positie verkeert. Wel alle touwtjes in handen maar geen verantwoordelijkheid.
Het achtervolgt me digitaal. Overal misdraag ik me. D'r staat wat auteursrechtelijk materiaal opquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:22 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
dat is weird. Je hebt wel een backup neem ik aan? Maar waarom zouden je jou er af gooien?
Het is de dVTB-redenatie, die meende dat we de vorige keer een CDA-PvdA coalitie hadden moeten krijgen omdat dat duidelijk de wens van de kiezer was.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:22 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik stoor mij er ook al de hele tijd aan. Nee, de kiezer heeft niet gekozen voor een centrum-linkse koers, zoveel procent heeft gestemd op het CDA en zoveel op PvdA en niet op centrum-links. 't Is dat jij het nu zegt, anders had ik het wel gedaan.
http://www.yourhosting.nl/goto.php?afid=22207670quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:23 schreef Autodidact het volgende:
Blijkbaar hebben meer mensen bij lycos er last van...eerste wat ik doe als het weer online is een mirror maken.
Dat eerste hoeft nog niet per se hè. Hij kan meer vijanden hebben gehad en -als het niet door het Kremlin is gebeurd- is het goede dekmantel, Rusland zal als eerste aangewezen worden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:28 schreef tvlxd het volgende:
Er is geen bewijs, maar mij lijkt het zeer waarschijnlijk dat Rusland weer een terroristische aanslag heeft gepleegd in een Europees land. Tegelijkertijd is onder andere en misschien met name Duitsland bezig te onderhandelen met Rusland over gas- en olieleveranties en, vraag ik mij dan af, zien ze dan niet dat de Russen over tien of dertig jaar Europa zo (nog meer) kunnen chanteren?
ach, zolang je er geen geld mee probeert te verdienen speelt dat geen/nauwelijks een rol. Weet natuurlijk niet wat je erop gezet hebt, als het Windows Vista is ofzo, of Photoshop, tja ..quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het achtervolgt me digitaal. Overal misdraag ik me. D'r staat wat auteursrechtelijk materiaal op.
Zit jij daarbij? Tevreden? Ik zal sowieso php'/mysql moeten hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
http://www.yourhosting.nl/goto.php?afid=22207670
![]()
Dat klopt helemaal.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat eerste hoeft nog niet per se hè. Hij kan meer vijanden hebben gehad en -als het niet door het Kremlin is gebeurd- is het goede dekmantel, Rusland zal als eerste aangewezen worden.
Die eerste, die lijkt.quote:
zelfportret?quote:
Elementaire deeltjes gelezen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:53 schreef problematiQue het volgende:
wil de nieuwe verlichte mensheid opstaan aub?
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.htmlquote:'De honden worden zonder verdoving ontleed. Het is iets verschrikkelijks, de hulpeloos jankende en piepende dieren die zich met rollende ogen proberen te bevrijden uit de touwen waarmee ze zijn vastgebonden, terwijl het bloed uit hun wonden gutst en ze hun urine en feces laten lopen.'
Het is een schokkende beschrijving van dierproeven. Des te schokkender dat het zich in Nederland afspeelt.
Goed dus dat de Partij voor de Dieren met twee zetels in de Tweede Kamer komt?
Nee. Het bovenstaande citaat komt uit het boek 'De Ei & Sperma Race' van bioloog Matthew Cobb, dat ik zonet heb gelezen. Het is een bijna letterlijk citaat.
(...)
Toen was er een soort Marianne Thieme en een soort Partij voor de Dieren nodig. Nu niet meer. We gaan in vergelijking met vroeger en in vergelijking met andere, armere landen enorm fatsoenlijk met dieren om. Voor proefdieren wordt muziek gespeeld in hun kooien en in de zo vermaledijde bio-industrie hebben de meeste dieren een beter leven dan wanneer ze zich werkelijk in het wild zouden moeten redden. Natuurlijk kan het altijd nog een tikje beter maar het is dom, anti-intellectueel en a-historisch om anno 2006 in Nederland een Partij voor de Dieren in de Tweede Kamer te hebben.
die logica van 'ja maar vroeger was het nog erger' die stoort mij ook zo enorm. Het feit dat waarschijnlijk velen in de redenatie 'vroeger was het erger => nu is het goed' trappen stoort mij helemaal. Ziekelijk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:57 schreef tvlxd het volgende:
Gaan we weer. Mr. Logica gaat nogmaals los:
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html
Oftewel: vierhonderd jaar geleden werden er honden mishandeld, dus er is nu geen noodzaak voor een Partij voor de Dieren. Een soort van "klimaatverandering is onzin, want Al Gore vliegt".
Dat is hetzelfde als 'tijdgeest' en 'de kiezer heeft gekozen voor'. Vage termen die slechts gebruikt worden om te verhullen dat er weinig concreets kan worden gezegd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:00 schreef problematiQue het volgende:
waar slaat de term 'a-historisch' trouwens op.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zit jij daarbij? Tevreden? Ik zal sowieso php'/mysql moeten hebben.
Hoe dan ook, ik heb deze host gevonden via Tweakers, en het heeft een zéér goede reputatie. Het zal niet de goedkoopste zijn, maar de ondersteuning wordt zeer geprezen.quote:Yourhosting.nl geeft een royale vergoeding aan klanten die ons aanbevelen bij hun relaties, vrienden, familie of andere websitebezoekers. De voordelen op een rijtje:
- Eenmalige inkomsten per aangebrachte klant
- Uw vergoeding kan oplopen van ¤ 7,50 tot maar liefst ¤ 255,00, afhankelijk van het pakket
- U bent verzekerd van extra inkomsten zonder investeringen te hoeven doen
- Wij betalen uit ongeacht of de aangebrachte klant zijn factuur al heeft betaald
U kunt ook nieuwe klanten aanbrengen op uw affiliate account door middel van de volgende link: http://www.yourhosting.nl/goto.php?afid=22207670. Wanneer nieuwe klanten zich aanmelden via deze link, worden zij toegevoegd aan uw affiliate account.
![]()
Herken je wel de titel?quote:
dat bedoel ik, echt weer zo'n semi-intellectuele uit-m'n-duim-gezogen term.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:03 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als 'tijdgeest' en 'de kiezer heeft gekozen voor'. Vage termen die slechts gebruikt worden om te verhullen dat er weinig concreets kan worden gezegd.
ik herkende de titel van die film, is zeker de verfilming van dit boek?quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Herken je wel de titel?
Elementaire deeltjes van Michel Houellebecq, uit 1999 alweer zie ik.
http://www.groene.nl/1999/34/pdm_deeltjes.html
Hier nog een recentie, de url zou je moeten aanspreken.
http://www.apologetique.o(...)becq_elementaire.htm
Ja, maar het klopt niet helemaal. Boek is beterquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:09 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik herkende de titel van die film, is zeker de verfilming van dit boek?
Dat zeg je alleen maar omdat je een pseudo-intellectueel bent...quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, maar het klopt niet helemaal. Boek is beter.
Is het verfilmdquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:09 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik herkende de titel van die film, is zeker de verfilming van dit boek?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Herken je wel de titel?
Elementaire deeltjes van Michel Houellebecq, uit 1999 alweer zie ik.
http://www.groene.nl/1999/34/pdm_deeltjes.html
Hier nog een recentie, de url zou je moeten aanspreken.
http://www.apologetique.o(...)becq_elementaire.htm
quote:HOUELLEBECQ: 'Ik situeer me noch links, noch rechts. De punten waarop links en rechts van elkaar verschillen, zijn volgens mij niet zo belangrijk. De problemen die mij interesseren, komen in de politiek niet aan bod. Ik geloof dat vragen over religie, wetenschap, biologie, fysica en techniek voor de mensen meer belang hebben dan de traditionele politieke kwesties. Het staat vast dat ik er niet in slaag me te situeren op het politieke vlak. Neem nu de groenen. Ik vind dat ze ongelijk hebben op bijna elk terrein. Maar ik ben het met hen eens dat drugs moeten worden gelegaliseerd. Ik begrijp niet hoe een maatschappij zijn onderdanen kan verbieden drugs te nemen. Dat lijkt me compleet geschift. Telkens als ik ga stemmen, stel ik vast dat ik - zelfs na diep nadenken - virtueel voor om het even wie kan stemmen.'
vrij recentelijk http://www.imdb.com/title/tt0430051/quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Is het verfilmd?
Dat kan nooit recht doen aan alle filosofische boodschappen in het boek - ik vrees dat je een vrij plat verhaal met vreugdeloze sex overhoud, in een film.
Eerlijk gezegd gebruik ik de redenering dat wij, Nederlanders, gerekend in tijd & plaats, het bizar goed hebben (welvarendheid) wel als argument tegen de azijnpissers.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:00 schreef problematiQue het volgende:
[..]
die logica van 'ja maar vroeger was het nog erger' die stoort mij ook zo enorm. Het feit dat waarschijnlijk velen in de redenatie 'vroeger was het erger => nu is het goed' trappen stoort mij helemaal. Ziekelijk.
I'm coolquote:het nudistenstrand van Cap d'Agde. Ik ben daar gaan rondsnuffelen omdat het altijd beter is zelf ter plaatse te gaan als je ergens over wil schrijven. Ik heb op Cap d'Agde met veel mensen gesproken. Vooral het gedrag van de Nederlanders vond ik merkwaardig. Het experimenteren met verschillende onbekende partners leek hen totaal niet te storen, helemaal in tegenstelling tot de Duitsers die voortdurend het pro en contra afwogen. Ik vond de Nederlanders op een bizarre manier "cool".'
Auf Deutsch? Wieso?quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:19 schreef problematiQue het volgende:
[..]
vrij recentelijk http://www.imdb.com/title/tt0430051/
Je mag wel relativeren, maar om er nu voor te pleiten niets te doen tegen iets, omdat dat iets vroeger nóg erger was, dat is absurd. En kennelijk volledig geaccepteerd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd gebruik ik de redenering dat wij, Nederlanders, gerekend in tijd & plaats, het bizar goed hebben (welvarendheid) wel als argument tegen de azijnpissers.
dat komt omdat wij het nu ook goed hebben, dieren hebben het nu wel beter dan vroeger, maar nog steeds niet goed.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd gebruik ik de redenering dat wij, Nederlanders, gerekend in tijd & plaats, het bizar goed hebben (welvarendheid) wel als argument tegen de azijnpissers.
Eens. Ik vraag me wel eens af wat je dan voor ogen moet hebben. Terug naar hoe het was opdat er dan wel iets gedaan mag worden? Nog afgezien van de bodemloze duizeling van de tijd die ermee geopend wordt: vroeger was er óók al vroeger, toen alles nog primitief en onbeschaafd was.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:23 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Je mag wel relativeren, maar om er nu voor te pleiten niets te doen tegen iets, omdat dat iets vroeger nóg erger was, dat is absurd.
Uiteraard. Onderdeel van vooruitgangsgeloof, wat zo algemeen is dat het niet eens herkend wordt.quote:En kennelijk volledig geaccepteerd.
Ja, het is een cliché dat vaak ook niet klopt hoor...maar bij deze klopt het wel.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:14 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen maar omdat je een pseudo-intellectueel bent...
Jij bent nudist?quote:
Ik word gedemoniseerd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb jij zeker geen last van, luie hommel.
Ik ben nog nooit een boekverfilming tegengekomen die beter was dan het boek. Welke film is beter dan z'n boek?quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, het is een cliché dat vaak ook niet klopt hoor...maar bij deze klopt het wel.
Mais non!quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:42 schreef problematiQue het volgende:
[..]
is het geen duitse schrijver?
Oui.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:42 schreef tvlxd het volgende:
La Réunion is toch een eiland?
Heinlein.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:48 schreef tvlxd het volgende:
Starship Troopers?
Bij voorkeur nog wel een film die iets van doen heeft met het boek. Anders noem ik wel een The spy who loved mequote:Op vrijdag 24 november 2006 11:48 schreef tvlxd het volgende:
Starship Troopers?
Thrillers en actie. Bij Stephen King vind ik de films meestal beter bijvoorbeeld. De boeken in deze twee genres houden zelden mijn aandacht.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een boekverfilming tegengekomen die beter was dan het boek. Welke film is beter dan z'n boek?
Yentl !quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bij voorkeur nog wel een film die iets van doen heeft met het boek. Anders noem ik wel een The spy who loved me.
da vinci codequote:Op vrijdag 24 november 2006 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een boekverfilming tegengekomen die beter was dan het boek. Welke film is beter dan z'n boek?
King schrijft dan natuurlijk ook langdradige filmscripts. Zeker bij iets als The Running Man lees ik veel liever het korte verhaal van Robert Sheckley waar het op gebaseerd is dan alle fluff die King heeft toegevoegd om het op romanlengte te krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Thrillers en actie. Bij Stephen King vind ik de films meestal beter bijvoorbeeld. De boeken in deze twee genres houden zelden mijn aandacht.
Mijn moeder was helemaal idolaat van Streisand begin jaren 80, dus je trekt nu wel een paar jeugdtrauma's openquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Yentl !
Van *graaf graaf* iets met een S.. Een Amerikaanse Pool.
De verfilming was met Barbara Streisand.
Ja.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:03 schreef Autodidact het volgende:
Even een test. Werkt deze bij jullie?
O. Stephen King vind ik de boeken prima. Ook ruimschoots eng genoeg om de film niet te willen zienquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Thrillers en actie. Bij Stephen King vind ik de films meestal beter bijvoorbeeld. De boeken in deze twee genres houden zelden mijn aandacht.
Nee. Je liet m'n Fx vastlopenquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:03 schreef Autodidact het volgende:
Even een test. Werkt deze bij jullie? http://storage.oxle.com/files/124/PHP%205%20For%20Dummies.pdf
Ze kwam bij een reportage van ik meen 2 vandaag ofzo echt ongelovelijk achterlijk uit de hoek. Veel simpeler van ziel tref je ze niet. Dat zal de reden wel zijn. En GS durft de grote roerganger op rechts niet aan te pakken natuurlijkquote:Op vrijdag 24 november 2006 06:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Die eerste is wel leuk.
Wordt die Fleur zo "fout" geacht?
Vermakelijke simpelheid of angstwekkend?quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze kwam bij een reportage van ik meen 2 vandaag ofzo echt ongelovelijk ([red]) achterlijk uit de hoek. Veel simpeler van ziel tref je ze niet. Dat zal de reden wel zijn. En GS durft de grote roerganger op rechts niet aan te pakken natuurlijk
.
Eerder vermakelijk ze begon behoorlijk te stamelen toen ze wat tegenspraak kreegquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Vermakelijke simpelheid of angstwekkend?
http://www.knack.be/cmp/1(...)liberal-article.htmlquote:De Cadillac liberal
Vorige week donderdag werd Nancy Pelosi, als eerste vrouw ooit, verkozen tot speaker van het Huis van Afgevaardigden.
De nationale conservatieve televisiebullebak Bill O'Reilly van Fox News had het er maar moeilijk mee. Een meerderheid van de Amerikanen, zo bleek uit onderzoek, zag dat de oorlog in Irak behoorlijk uit de hand liep. Ook O'Reilly moest bekennen dat niet alles van een leien dakje ging. Maar zou het iets oplossen om op 7 november op de Democraten te stemmen? Bijna dagelijks herhaalde hij waar volgens hem het verkiezingsdebat om draaide: 'De normen en waarden van San Francisco tegenover chaos in Irak.'
Met 'San Francisco' verwees O'Reilly naar Nancy Pelosi (66), afgevaardigde namens het achtste district van Californië in het Huis van Afgevaardigden, waaronder de liberale stad aan de westkust valt, en leider van de Democraten. Afgelopen donderdag werd ze officieel verkozen tot speaker van het Huis. In die functie is ze tweede in lijn voor het presidentschap. In het onwaarschijnlijke geval dat zowel president George Bush als vicepresident Dick Cheney iets overkomt, wordt Pelosi geacht het land te leiden. Voor mensen als Bill O'Reilly is dat een schrikbeeld waarbij zelfs de situatie in het desintegrerende Irak verbleekt.
San Francisco is volgens de Fox-presentator 'de meest linkse stad' van de VS en Pelosi's kiesdistrict is 'het meest linkse in de wereld'. Maar hoe links is Pelosi zelf eigenlijk? In San Francisco wordt ze juist bekritiseerd omdat ze geen afzettingsprocedure tegen president Bush wil beginnen ('tijdverspilling') en omdat ze niet in één keer de troepen uit Irak wil terughalen ('onverantwoord'). Ze is, zegt men, een 'Cadillac liberal': een liberale Democraat in een conservatief jasje. Pelosi, wier vader burgemeester van de gematigde stad Baltimore was, is 'San Francisco vanbinnen en Baltimore vanbuiten', zei een van haar collega's in The New York Times . Ze is een pragmatische liberaal.
Dat bleek niet het minst in de afgelopen jaren toen onder aanvoering van Pelosi door de Democraten een uitgekiende strategie werd uitgestippeld om het Congres terug te winnen. In districten waar sinds jaar en dag de Republikeinen wonnen, stonden nu conservatieve Democraten kandidaat. Terwijl Pelosi haar hele leven geijverd heeft voor het recht op abortus, heeft ze er in het kader van deze strategie voor gezorgd dat in de conservatievere staat Tennessee een vrouw met vergelijkbare liberale opvattingen geen Democratisch kandidaat werd. Pelosi stak veel geld in de campagne van haar meer gematigde tegenstander. Pelosi staat, mede door de contacten van haar schatrijke echtgenoot, bekend als een van de betere fondsenwervers van de Democratische Partij.
Deze strategie heeft gewerkt: zowel het Huis als de Senaat zijn in Democratische handen. Maar tegelijk ziet Pelosi zich geconfronteerd met partijgenoten die aanzienlijk minder liberaal zijn dan zijzelf of haar achterban. Veel van deze Blue Dog Democrats zitten voor ethische onderwerpen - abortus, homohuwelijk, stamcelonderzoek - meer op één lijn met Bill O'Reilly dan met oude rotten in de Democratische Partij. Als partijleider moet Pelosi de boel tenminste tot de presidentsverkiezingen van 2008 bij elkaar zien te houden.
Haar eerste dag als speaker was wat dat betreft geen succes. De door haar gesteunde kandidaat voor de positie van meerderheidsleider in het Huis, de vrij radicale Irakcriticus John Murtha, werd vernietigend verslagen door Steny Hoyer uit Maryland, een meer gematigde afgevaardigde waarmee Pelosi vaak aanvaringen heeft gehad. 'Ze heeft een pak slaag gehad', zei een Democraat in The Washington Post . Direct rezen alweer vragen over haar leiderschap. Maar Pelosi zelf glimlachte na afloop van de stemming en feliciteerde Hoyer met zijn 'prachtige overwinning'.
Die lenigheid van geest kwam haar de afgelopen weken vaker van pas. Noemde ze president George W. Bush tijdens de campagnes nog 'incompetent', 'gevaarlijk' en 'een leider zonder inschattingsvermogen', direct na de verkiezingen liet ze geen kans voorbijgaan om uit te leggen dat ze ernaar uitziet om de komende jaren met de president samen te werken. De verhoudingen zijn allervriendelijkst. Toen Pelosi's jongste dochter Alexandra afgelopen week van een dochter beviel, belde Bush met de jonge moeder en met de trotse oma. Zes jaar geleden maakte Alexandra Pelosi over de presidentscampagne van Bush de zeer kritische documentaire Journeys with George .
Peter Vermaas
Foxit Reader.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:15 schreef Silmarwen het volgende:
PDF is het meest kuttige programma ever, of bijna alles van Adobe. Als mijn pc vastloopt is het bijna altijd door een PDF-file.
wasda?quote:
Ow. Ik zal straks vanaf huis eens testen met Fx.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:10 schreef Autodidact het volgende:
Nieuwe computer vragen aan je baas omdat je geen auteursrechtelijk materiaal van een forum kan downloaden.
quote:De SP krijgt in de Tweede Kamer waarschijnlijk 25 zetels, een minder dan tot nu toe werd gemeld. De PvdA krijgt er één meer en komt uit op 33.Dat meldt het ANP op basis zijn eigen verkiezingsdienst.
De aangepaste uitslag is het gevolg van de stembusuitslag van Nederlanders in het buitenland en de hertelling van uitslagen in onder meer Eindhoven. De Kiesraad presenteert maandag de officiële uitslag.
Ach het zal nog wel wat schuiven. Maar het beeld is redelijk duidelijkquote:
Is dit niet zielig voor de no. 26 van de SP? Misschien heeft die zijn/haar baan al opgezegdquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach het zal nog wel wat schuiven. Maar het beeld is redelijk duidelijk.
we krijgen er wel Waalkens voor terugquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Is dit niet zielig voor de no. 26 van de SP? Misschien heeft die zijn/haar baan al opgezegd.
Potverdorie:quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Is dit niet zielig voor de no. 26 van de SP? Misschien heeft die zijn/haar baan al opgezegd.
http://www.sp.nl/2006/concept-kandidatenlijst.shtmlquote:De kandidaten nr. 25 tot en met 29 variëren per kieskring
Die is nog niet bekend. Moet volgens een heel ingewikkeld systeem worden berekend Sp verliest zetel bij hertellingen . dat is toch niet klaar voor maandagquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ha, ik was niet de enige die aan het kijken wasquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Potverdorie:
[..]
http://www.sp.nl/2006/concept-kandidatenlijst.shtml
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:48 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
we krijgen er wel Waalkens voor terug![]()
Als de PvdA deze extra zetel niet had gekregen, was Waalkens wellicht uiteindelijk alsnog in de Kamer gekomen, aangezien het evident lijkt dat de PvdA gaat meeregeren, en enkele PvdA-kamerleden in dat geval wellicht verhuizen naar het kabinet.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:48 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
we krijgen er wel Waalkens voor terug![]()
Volgens mij wil ik deze procedure helemaal niet snappen...quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die is nog niet bekend. Moet volgens een heel ingewikkeld systeem worden berekend Sp verliest zetel bij hertellingen . dat is toch niet klaar voor maandag.
Wat ik van 'm zie lijkt het een prima parlementariër. Liever een boer die voor z'n beroep opkomt dan SP-klapvee.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
En Waalkens is wel een goede.
Zag z'n rode koe maandag nog langsrijden.
ik ook echt nietquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Volgens mij wil ik deze procedure helemaal niet snappen...
[..]
Lijkt me ook de Sp zal het nog lastig genoeg krijgen om die 25 zetels met goede mensen op te vullen.quote:Wat ik van 'm zie lijkt het een prima parlementariër. Liever een boer die voor z'n beroep opkomt dan SP-klapvee.
Nono, dat zou niet mogen gebeuren. Bos heeft de kandidaten voor de keuze gesteld: OF beschikbaar voor de lijst, OF beschikbaar voor een kabinetspost.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Als de PvdA deze extra zetel niet had gekregen, was Waalkens wellicht uiteindelijk alsnog in de Kamer gekomen, aangezien het evident lijkt dat de PvdA gaat meeregeren, en enkele PvdA-kamerleden in dat geval wellicht verhuizen naar het kabinet.
Het klasje van de SPquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:03 schreef du_ke het volgende:
Lijkt me ook de Sp zal het nog lastig genoeg krijgen om die 25 zetels met goede mensen op te vullen.
Is dit zo? Ik heb het hem nooit horen zeggen namelijk. Hoogstens dat het erg moeilijk zou zijn.quote:SP-leider Marijnissen wil met CDA en PvdA praten over coalitievorming, ook al wees hij samenwerking met het CDA vóór de verkiezingen af.
Hij heeft gezegd dat samenwerking met dit CDA zo goed als onmogelijk zou zijn, maar samenwerking met de meer sociale vleugel van het CDA best zou gaan. En ook op regionaal niveau reeds bestaat.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:50 schreef kLowJow het volgende:
Deze zin lees ik in veel nieuwsberichten over de aanstaande formatie:
[..]
Is dit zo? Ik heb het hem nooit horen zeggen namelijk. Hoogstens dat het erg moeilijk zou zijn.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:00 schreef Apropos het volgende:
Now yous can't leave.
Wees gegroet beste edelgermaan... Summum der hoog-arische voortplanting.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:00 schreef Apropos het volgende:
Now yous can't leave.
Nou nou, de aanwezigheid van Coen is altijd niveauverhogend, maar dit is overdreven.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wees gegroet beste edelgermaan... Summum der hoog-arische voortplanting..
Ja, ik zag in één of ander programma ook zo'n gemeentelijk CDA/SP/PvdA-coalitie verhalen over hoe geweldig de samenwerking wel niet was.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:59 schreef sigme het volgende:
En ook op regionaal niveau reeds bestaat.
Leuk en aardig, maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat Now yous can't leave betekent.quote:
Ik weet het ook niet.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat Now yous can't leave betekent.
'yous' is een soort van slang voor 2e persoon meervoud. Officieel is dat ook gewoon 'you', maar dan is het niet duidelijk of het nou meer- of enkelvoud is. Er staat dus gewoon 'now you can't leave'.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat Now yous can't leave betekent.
Coen from da gutter.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
'yous' is een soort van slang voor 2e persoon meervoud. Officieel is dat ook gewoon 'you', maar dan is het niet duidelijk of het nou meer- of enkelvoud is. Er staat dus gewoon 'now you can't leave'.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:17 schreef tvlxd het volgende:
Ik heb een Space Race Victory behaald.
Wat heb je nodig om een undead rogue zo klein als een gnome te laten worden?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Volgens mij nemen jullie het e.e.a. iets te serieus.
Een blonde Germaan?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:20 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat heb je nodig om een undead rogue zo klein als een gnome te laten worden?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh, die heb ik nog wel ergens... waar offer ik die?
Volstaat dit ook Finder_elf_towns?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:55 schreef du_ke het volgende:
[..]ik ben ook een blonde Germaan
.
Maar ik bedank er voor om geofferd te worden, Offer wel weer aan Bacchus vanavond.
Ondanks mijn fragmentarische lectuur, durf ik dit wel aan te hangen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Volgens mij nemen jullie het e.e.a. iets te serieus.
Toch nog iemand met enige algemene ontwikkeling.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:16 schreef kLowJow het volgende:
A Bronx Tale.
Je komt teveel op GS. Dat tast je hersenen aanquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:30 schreef Godslasteraar het volgende:
De amerikaanse luchtmacht is UITGESCHAKELD!
Hmm... misschien dit...quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Op www.thottbot.com staan alle drankjes en spreuken kLowJow. Ik ben met 1001 andere dingen dan WoW bezig dus vergeef me mijn onwetendheid.
quote:The uncooked deviate fish can also provide some fun:
- "Party Time" - a 2 minute debuff that causes the person afflicted to do random emotes, such as /dance, /cheer, /chicken
- "Shrink" - a 2 minute debuff that causes the person afflicted to shrink for 2 minutes, causing a small loss to sta and str
- "Rejuvenation" - a short duration regeneration spell
- "Healthy Spirit" - a 30 minute spirit buff
- "Sleep" - causes the player to fall into a 30 second sleep
quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:27 schreef Apropos het volgende:
Morgen ga ik op zoek naar een nieuwe computer. Tot dan.
dat ligt niet aan GS, sarcasme als uitlaatklep voor de overvloed aan banaliteiten volstaat niet meer, wat weer leidt tot meligheidquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je komt teveel op GS. Dat tast je hersenen aan
géén lapflopquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:27 schreef Apropos het volgende:
Morgen ga ik op zoek naar een nieuwe computer. Tot dan.
Ligt eraan welke.quote:
quote:Vanavond in NOVA Politiek
22.30 Nederland 2
3 winnende vrouwen
In de laatste NOVA Politiek van dit jaar drie topvrouwen van drie winnende partijen: de nummers twee van de SP en de Partij voor de Dieren, Agnes Kant en Esther Ouwehand en de nummer drie van de ChristenUnie Tineke Huizinga-Heringa.
En verder de visie van Joep Bertrams en de mening in 'De Straat'.
Presentatie: Clairy Polak en Joost Karhof
als een lapflop noodzaak is voor werk ofzo, dan zul je wel moeten. Maar anders raad ik het sterk af. Bij een normale desktop ben je zoveel flexibeler, ook als er eens iets stuk gaat. Of als je er een harddisc bij wilt zetten voor de prunmp3-collectie. En al helemaal als je ook nog op zo''n ding wilt gamen.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
als een lapflop noodzaak is voor werk ofzo, dan zul je wel moeten. Maar anders raad ik het sterk af. Bij een normale desktop ben je zoveel flexibeler, ook als er eens iets stuk gaat. Of als je er een harddisc bij wilt zetten voor de prunmp3-collectie. En al helemaal als je ook nog op zo''n ding wilt gamen.
quote:Limburg stemt op ‘ein vaan us’
Heerlen, 24 nov. Nergens was de polarisatie bij de verkiezingen zo hevig als in Limburg. Wilders en de SP wonnen van het CDA.
Bij het aansnijden van de taart door de Tweede- Kamerfractie van de SP, gisteren in Den Haag, moest Jan Marijnissen het toegeven. Hij was verslagen door fractiegenoot Jan de Wit uit het Limburgse Heerlen.
Altijd had de SP het best gescoord in Oss, de woonplaats van Marijnissen. Nu haalde Heerlen de hoogste score. Bijna een op de drie Heerlenaren stemde woensdag bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer op de SP.
Dat succes is mede te danken aan het Heerlense echtpaar De Wit. Jan de Wit zit sinds 1998 voor de SP in de Kamer. Zijn vrouw Riet is lokaal bijzonder populair. In haar eentje was ze bij de gemeenteraadsverkiezingen goed voor bijkans een kwart van alle uitgebrachte stemmen. „We zijn beloond voor vele jaren van hard werk en inzet”, zegt Jan de Wit.
De SP scoorde ook elders in Limburg beter dan het landelijk gemiddelde. In de zuidelijkste provincie overvleugelde de SP zelfs de PvdA, en is nu met eenvijfde van alle stemmen (20,6 procent) de tweede partij in de provincie.
Geert Wilders is de andere grote winnaar in Limburg. Hij haalde met zijn Partij voor de Vrijheid (PVV) in deze provincie twee keer zo veel stemmen als het landelijk gemiddelde. De PvdV is in Limburg nu groter dan de VVD.
Nergens in Nederland kreeg Wilders zoveel stemmen als in Venlo, waar hij vandaan komt. In die stad stemde één op de vijf kiezers op hem, hetzelfde aantal stemde er SP. Maar ook in de rest van de provincie beschikt Wilders over een grote aanhang. Zowel in plattelandsgemeenten als Swalmen en Beesel als in de voormalige mijnsteden is hij populair.
Tegenover de triomfen van de SP en Wilders staat dat het CDA, traditioneel de grootste partij in Limburg, daar vier keer zo veel aanhang verloor als elders in het land. De tien gemeenten in Nederland waar de partij de meeste stemmen verloor, liggen allemaal in Limburg. Theo Bovens, voorzitter van de CDA-afdeling Limburg, wijt het grote verlies onder meer aan de bovenmatige winst van de SP en Wilders. Beide partijen hebben stemmen weggehaald bij het CDA. Ook het ontbreken van een Limburgse stemmentrekker als Camiel Eurlings telt mee, volgens Bovens. Eurlings verhuisde naar het Europees Parlement. „In Limburg miste het CDA herkenbaarheid.” VVD en PvdA verloren in Limburg ongeveer net zo veel als in de rest van het land.
Vergeleken met andere provincies sloeg de polarisatie in de politiek woensdag harder toe in Limburg. De vraag is hoe dat kan.
Volgens CDA’er Theo Bovens heeft Wilders zich in Limburg sterk geprofileerd. „Hij had hier zelfs zijn eigen tv-serie”, zegt Bovens. Programmamaker Dion Graus maakte afgelopen jaar een ‘docusoap’ rond Geert Wilders voor het commerciële station TV Limburg. De serie, met als titel ‘Wild, Wilder, Wilders’, volgde het Kamerlid in zijn dagelijkse bezigheden. Dion Graus is nu een van de negen nieuwe leden van de fractie van Wilders.
Het CDA verloor veel stemmen aan Wilders, vooral op platteland in Noord-Limburg. Bovens: „Blijkbaar is men gevoelig voor zijn anti-islamstandpunt, ook al zijn hier weinig allochtonen. Mensen kijken naar landelijke media en als in Den Haag een moord plaatsvindt, voelt men zich in Maastricht onveilig op straat. Als Wilders tamboereert op de joods-christelijke cultuur, dan appelleert dat hier aan een ‘Heimat’-gevoel. Het is de angst om de eigen, Limburgse identiteit te verliezen. Daar komt bij dat hij ‘ein vaan us’ is. Hij spreekt nog Limburgs ook.”
De omvang van de politieke polarisatie in de provincie wordt duidelijk in de voormalige mijnwerkerswijken in het zuiden van Limburg. In het stemlokaal van het gebouw van Scouting Sint Jan Baptist in de Heerlense wijk Meezenbroek kreeg de SP 42,7 procent van de stemmen. De partij van Wilders 11,6 procent. Samen een meerderheid.
PvdA-Kamerlid Frans Timmermans, woonachtig in Heerlen, verklaart de hoge scores vanuit de geschiedenis. „Hier zijn de mensen altijd al bereid geweest om harde electorale signalen af te geven”, zegt Timmermans. „Dat zag je in 2002 met de opkomst van Fortuyn. Nergens kreeg die partij zoveel stemmen als hier. In het oosten van Zuid-Limburg bestond altijd al de neiging tot protest tegen autoriteiten, als men daartoe de gelegenheid kreeg. Dat uitte zich na de mijnsluitingen, toen de PvdA fors won, maar ook al eerder, in de jaren dertig.”
Timmermans doelt op de verkiezingen in 1935. De fascistische Nationaal-Socialistische Beweging (NSB) kreeg nergens zoveel stemmen als in het katholieke Limburg. In gemeenten in het zuiden van de provincie kreeg de beweging zelfs een kwart van de stemmen. Timmermans: „Ook toen waren dat veel proteststemmen tegen de machthebbers. Ik weet dat het gevaarlijk is om de NSB aan te roeren. Ik wil ook geen vergelijking trekken tussen Wilders en de NSB. Het gaat mij alleen om het gedrag van de kiezer. Dat men sneller dan elders overgaat tot een proteststem.”
De grote winst van de SP en Wilders beneden de grote rivieren duidt misschien ook op de weinig libertaire levensopvatting in dit van oudsher katholieke landsdeel, zegt Timmermans. „Met een homohuwelijk en gratis kinderopvang win je geen verkiezingen in het zuiden. Dat zie je nu in Roermond: tegelijk met de Kamerverkiezingen is daar voor de gemeenteraad gestemd. Plaatselijk kreeg de VVD twee keer zoveel stemmen als voor de Tweede Kamer. Lokaal is de VVD dan ook veel meer een middenstandspartij. Landelijk, onder Rutte, is de VVD libertair, gericht op maatschappelijke vrijheden. Daar stemt men dus niet op. Maar wel op Wilders.”
Tenzij je echt héél klein behuisd bent.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
als een lapflop noodzaak is voor werk ofzo, dan zul je wel moeten. Maar anders raad ik het sterk af. Bij een normale desktop ben je zoveel flexibeler, ook als er eens iets stuk gaat. Of als je er een harddisc bij wilt zetten voor de prunmp3-collectie. En al helemaal als je ook nog op zo''n ding wilt gamen.
Ik zal het herhalen als je er weer bent.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:11 schreef Apropos het volgende:
Het is dat dit forum bij mij nog steeds kuren vertoont en ik niet eens m'n eigen schrijfsels kan lezen, anders zou ik vragen wie het woord ''cultuurracisme'' introduceerde.
Ik gok op melkboerehonde.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:44 schreef kLowJow het volgende:
Wat is eigenlijk de natuurlijke haarkleur van Geert?
Een laptop koop je alleen als je de mobiliteit nodig hebt. Voor de rest verliezen ze het op elk punt qua prijs, kwaliteit en mogelijkheden van gelijkwaardige desktops.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Wordt lastig..quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:51 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat eruit ziet... Heb je misschien een hexadecimale kleurencode voor me?
Van Dale:quote:Melkboerenhondenhaar
Melkboerenhondenhaar is een spottende of zelfspottende term die niet slaat op honden, doch op mensenhaar.
Hiermee wordt bedoeld haar van een vrij onbestemde, vaak bruingele kleur, dat vaak ook nog weerbarstig is bij het kammen.
quote:
smoesjes, daarbij ben ik géén nudist, daar ging het ook helemaal niet om, gladjanusientjequote:Op vrijdag 24 november 2006 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Tenzij je echt héél klein behuisd bent.
nog wel ...quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een laptop koop je alleen als je de mobiliteit nodig hebt. Voor de rest verliezen ze het op elk punt qua prijs, kwaliteit en mogelijkheden van gelijkwaardige desktops.
Dat daargelaten, ik ben erg tevreden met mijn laptop.
Allochtonen zwart.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:44 schreef kLowJow het volgende:
Wat is eigenlijk de natuurlijke haarkleur van Geert?
Pff ik plan er net voor die tijd in te liggenquote:Op vrijdag 24 november 2006 19:17 schreef sigme het volgende:
02:50
Jij bent mijn voorbeeld, mijn idool.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:03 schreef tvlxd het volgende:
Dus wat heb je vandaag gedaan? Niets. Ben je trots? Nee.
Jawel, dat mag ik wel.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:11 schreef tvlxd het volgende:
Je mag niet liegen.
Ik vraag Allah wel om een second opinion.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Niet van God, Sidekick, niet van God.
Waarom zie je Frans Bauer nooit in Nova.. bah.. intellectueel novagedoequote:Op vrijdag 24 november 2006 22:11 schreef pberends het volgende:
Wat raar, nu zeggen ze opeens dat Ronald van Raak (SP) en Freek de Jonge (Links) te gast zijn in NOVA Politiek
Van Middelkoop van de ChristenUnie zit er ook (natuurlijk)quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:11 schreef pberends het volgende:
Wat raar, nu zeggen ze opeens dat Ronald van Raak (SP) en Freek de Jonge (Links) te gast zijn in NOVA Politiek
quote:Een derde wil coalitie van CDA, PvdA en SP
RIJSWIJK - Van de Nederlanders heeft 35 procent een voorkeur voor een nieuwe regering van CDA, PvdA en SP. Andere mogelijke combinaties scoren lager in een opinieonderzoek van Maurice de Hond.
Zo voelt 16 procent voor een combinatie van CDA, PvdA en ChristenUnie. Een coalitie van CDA, VVD, ChristenUnie en Partij voor de Vrijheid heeft de voorkeur van 21 procent.
Nederlanders voelen niets voor een minderheidskabinet. Als er geen meerderheid in de Tweede Kamer te vinden is voor een coalitie willen de meeste Nederlanders nieuwe verkiezingen.
Nieuwe verkiezingen
Van de kiezers verwacht 57 procent dat al voor eind 2008 nieuwe verkiezingen worden gehouden. Van de VVD-kiezers vindt 47 procent dat Mark Rutte leiding moet blijven geven aan deze partij, 31 procent ziet liever dat Rita Verdonk dit doet, en 21 procent Henk Kamp.
Nee, dan zou er geen reden meer zijn om het te verbergen. Om het te dramatiseren zou je het ook islamitisch zwart kunnen noemen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
kan toch ook autochtone zwart zijn?
laten we maar niet dramatiseren...dat wordt al genoeg gedaan in pol..quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee, dan zou er geen reden meer zijn om het te verbergen.
ze passen goed bij elkaar..quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:11 schreef pberends het volgende:
deja vu hè?quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wordt lastig..
[..]
Van Dale:
melk·boe·ren·hon·den·haar
het melkboerenhondenhaar
piekerig, steil haar van onbestemde kleur
Ik wist helemaal niet dat we een Kankerherdenkingsbos hebben.quote:Vandalisme in Kankerherdenkingsbos
DRONTEN - Onbekenden hebben in Dronten vernielingen aangericht aan de gedenkplek voor overleden kankerpatiënten in het Koningin Wilhelminabos. Dat liet de Stichting Nationale Boomfeestdag vrijdag weten.
Er is aangifte gedaan van vernielingen van een aantal glaspanelen met daarop gedichten en teksten over het ontstaan van het bos. De vernielingen werden gepleegd aan de vooravond van de zevende 'Bomen voor het Leven'-dag in het Koningin Wilhelminabos.
Op deze plek worden zaterdag ruim 6500 nabestaanden verwacht, die bomen gaan planten ter nagedachtenis aan dierbaren die overleden zijn aan kanker.
Raadsel
"Het gebeuren werpt een schaduw over de emotionele bijeenkomst voor de duizenden aanwezigen", zo stelden de organisatoren van de herdenkingsdag, Stichting Nationale Boomfeestdag, Staatsbosbeheer en KWF Kankerbestrijding, vrijdag. "De organisatie staat voor een raadsel waarom en door wie deze vernielingen zijn aangericht."
Nabestaanden planten zaterdag 1700 bomen ter nagedachtenis aan overleden kankerpatiënten. Dit jaar wordt de 13.000ste boom in het herdenkingsbos geplant. De namen van aan kanker overleden dierbaren worden aangebracht op glaspanelen die op de gedenkplek staan.
quote:
quote:Dat is de dubbele moraal waar we helaas nog tegen te hoop lopen
quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:03 schreef sigme het volgende:
Môgge Finder. Goedgehumd?
Thieme, over door dominomussen emotioneerde kiloknalkipvreters:
[..]
Niets, ik vond die term wel grappig.quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:07 schreef sigme het volgende:
Wat behoeft toelichting?
Ze is met name lekker.quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:10 schreef Drugshond het volgende:
Thieme is wel cool, soort dubbele moraal proteststem.
Als dieren konden stemmen..... zucht.
Dat zullen homoseksuelen geweest zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:23 schreef sigme het volgende:
Gek is dat. Volgens mij heb ik dat van dat lekkere kontje van Bos ook alleen maar uit de pen van heren zien komen.
Huh? Ging het om de inhoud? Hooguit over de "links" of "rechts"-heid van wat gezegd werd. Maar Thiemequote:Op zaterdag 25 november 2006 05:29 schreef sigme het volgende:
Ik krijg wel eens de indruk dat de onderbuik nog best hoog is als plaats waar de mening gevormd wordt.
Ik maakte het gister 24:00. Vandaag begon voor mij om 0:00.quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:34 schreef sigme het volgende:
Nee hoor, het ging niet over de inhoud. Over de plaats van het denkraam, misschien.
Je maakt het weer laat gister! Voor jou moet vandaag nog gister zijn.
Dan maakte je het maximaal laat.quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik maakte het gister 24:00. Vandaag begon voor mij om 0:00.
Never mind.quote:Ik zou verder niet weten waar je het over hebt, eigenlijk.
Ja, haha, slim.quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:38 schreef sigme het volgende:
Dan maakte je het maximaal laat.
Ik dacht dat het je natuur was?quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:38 schreef sigme het volgende:
Ik moet nog één keer een weekend vroeg (maar niet zo vroeg als vandaag), en dan is het voorlopig klaar.
Die's gekquote:Op zaterdag 25 november 2006 05:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik dacht dat het je natuur was?
Arme jijquote:Op zaterdag 25 november 2006 05:43 schreef sigme het volgende:
Die's gek![]()
Nee man. Dit is onnatuurlijk en zeker niet voor mijn lol.
Jij bent hier uit jezelf op dit soort tijdstippen, ik dankzij de wekker..
quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:34 schreef sigme het volgende:
Ah zo, sorry dat je het zo voor me uit moest spellen. Ik had het niet door.quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:54 schreef sigme het volgende:
Voor de meeste mensen eindigt de dag als ze gaan slapen, en begint de nieuwe bij opstaan.
EWK is vrijdag opgestaan,en begon de dag. EWK is nog niet naar bed geweest sindsdien, dus voor EWK is de huidige dag (vandaag) nog steeds de dag die gisteren begon.
Voor mij - en de meeste mensen- is de dag die begon toen EWK begon aan diens vandaag, gisteren.
EWK maakt het laat, op diens vandaag - het is inmiddels zo'n (ik schat eens wat) 22 uur geleden dat EWK's dag begon.
Het is laat, voor jou. Voor mij is het al niet eens zo vroeg meer.quote:Op zaterdag 25 november 2006 06:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ah zo, sorry dat je het zo voor me uit moest spellen. Ik had het niet door.
Moet je niet ergens in Lmbafwe "vandel draaien". ?quote:Op zaterdag 25 november 2006 06:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ga je roes uitslapen.
Ik denk dat ik een cape om me heen zal slaan. Heerlijk warm.quote:Op zaterdag 25 november 2006 06:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ga je roes uitslapen.
quote:De Bijbel en Mein Kampf waren hun inspiratiebronnen, jubelt de Slavische Unie (SS) op zijn website. Hun daad markeert de komst van een generatie blanke zelfmoordterroristen.
Een van mijn Nederlandse bloedverwanten is ooit burgemeester van Venlo geweest, totdat hij werd ontslagen na een religieus protest tegen het invoeren van euthanasie. Dus een beetje trots ben ik wel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 06:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Moet je niet ergens in Lmbafwe "vandel draaien". ?
Ghe, mijn bloedverwant (oom) van me was wethouder (PVDA) van roosendaal (N..B.)quote:Op zaterdag 25 november 2006 07:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Een van mijn Nederlandse bloedverwanten is ooit burgemeester van Venlo geweest, totdat hij werd ontslagen na een religieus protest tegen het invoeren van euthanasie. Dus een beetje trots ben ik wel.
Het artikel is inderdaad extreem, bizar en niet bepaald rooskleurig voor de toekomst. Bovenal bewijst het waarom het etnocentrische gedachtengoed geen overeenkomsten vertoond met dat van Wilde Geert. Daarom plaatste ik het ook.quote:Op zaterdag 25 november 2006 07:00 schreef sigme het volgende:
Finder, wat een fraai artikel! Die komt bij de favorieten.
Vooral deze zinssnede gaat vast nog wel eens van pas komen:
[..]
![]()
http://www.nrc.nl/buitenland/article427542.ece
Dat was duidelijk, en ook niet onterecht. Maar vergis je niet in dat soort malloten - die kunnen best besluiten dat ze Wilders als vertegenwoordiger zien. Je hebt je fans niet voor het uitkiezen.. zie ook die Franse voetbalclub.quote:Op zaterdag 25 november 2006 07:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het artikel is inderdaad extreem, bizar en niet bepaald rooskleurig voor de toekomst. Bovenal bewijst het waarom het etnocentrische gedachtengoed geen overeenkomsten vertoond met dat van Wilde Geert. Daarom plaatste ik het ook.
Huh? Ben jij een Vlaming?quote:Op zaterdag 25 november 2006 07:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Een van mijn Nederlandse bloedverwanten is ooit burgemeester van Venlo geweest, totdat hij werd ontslagen na een religieus protest tegen het invoeren van euthanasie. Dus een beetje trots ben ik wel.
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5092244quote:EU waarschuwt Indonesië tegen sharia-wetten
Invoering van de islamitische sharia-wetten in Indonesië kan schadelijk zijn voor de internationale betrekkingen van Jakarta. Met die waarschuwing komt een delegatie van acht Europarlementariërs, op bezoek in Indonesië.
De Duitse delegatieleider Hartmut Nassauer zegt dat religie niet bepalend mag zijn voor de wetten van een staat. Dat zou in strijd zijn met de vrijheid van godsdienst, een fundamenteel mensenrecht. Van mensen zonder geloof, of met een ander geloof, mag je niet eisen dat ze zich houden aan de wetten van één bepaalde religie, zegt de Europarlementariër.
In de provincie Atjeh zijn enkele sharia-wetten ingevoerd. Overigens is de grootste Indonesische moslimorganisatie tegen invoering van de sharia.
http://www.wereldomroep.n(...)0061124_geertwildersquote:Geert Wilders van niks op negen
Een commentaar van politiek redacteur Rutger van Santen
24-11-2006
Geert Wilders, niet langer de lone wolf in Den Haag.
Naast heel veel verwarring en daarbij -vooral voor politici - behorende hoofdpijnen, leverde de verkiezingsuitslag een nieuw begrip op: de gordijnbonus. Want zo wordt het fenomeen genoemd dat ervoor zorgde dat Geert Wilders en zijn Partij voor de Vrijheid (PvdV) niet de gepeilde twee of drie zetels scoorde, maar met maar liefst negen zetels het parlement in denderde.
Volgens onderzoekers hielden ondervraagden zelfs bij de opiniepeilingen hun kaarten verborgen en toetsten ze pas in het stemhokje - achter de gesloten gordijnen - op de naam Wilders. Dat geeft wel aan dat de mensen die de Partij van de Vrijheid aan die opzienbarende zetelwinst hebben geholpen - en dat zijn er toch ruim half miljoen - dat liever niet aan de grote klok hangen. Ze schamen zich als het ware voor hun eigen stemgedrag. En dat leidt weer tot enkele conclusies. In de regel zal het niet gaan om keiharde racisten die vanuit een (semi-)principiële overtuiging op Wilders stemmen omdat die simpelweg alle vreemde snuiters met afwijkende kleuren uit de Nederlandse samenleving wil verwijderen.
Boterzacht
Het betekent dat de zetels van Wilders en zijn fractiegenoten boterzacht zijn. Zijn electoraat voelt zich immers bijna schuldig vanwege hun stemgedrag en die mensen laten zich makkelijk overtuigen van hun ongelijk als ze maar weer een alternatief zien. Bij een volgende verkiezing kunnen de zetels van de Partij van de Vrijheid dus zomaar weer landen bij iemand anders.
Die bewering wint nog aan kracht als ook in overweging wordt genomen dat uit eerste onderzoek blijkt dat veel van de kiezers die de laatste LPF-fractie van acht zetels mogelijk maakten, deze verkiezingen overstapten naar Wilders en zijn vrienden. Zichtbaar effect; PvdV van 0 naar 9 en LPF van 8 naar niks.
Volgens Geert Wilders zelf bestaat zijn electorale aanhang uit "doodgewone doorzonmensen" die zich zorgen maken over de ontwikkelingen in Nederland. Zij zijn - volgens de fractievoorzitter - bang voor de oprukkende islam en wensen niet meer "vreemdelingen" en moskeeën in hun straatbeeld.
Als het om Wilders' aanhang in de grote steden gaat, heeft de politicus wellicht een punt omdat het denkbaar is, dat die burgers daar werkelijk zijn aangedaan en worden gehinderd in hun dagelijks bestaan, door de kwakkelende integratie van veel islamitische medeburgers en alles dat daar meer of minder mee samenhangt. Maar het is tegelijkertijd merkwaardig dat de PvdV ook heeft gescoord in streken in Nederland waar men bij wijze van spreken nog nooit een allochtoon heeft gezien en waar de eerste moskee nog moet verrijzen. Daar moet de aanhang van Wilders dus bestaan uit de typische kleinburgers die bijna per definitie ontevreden zijn en die 'andere' politici vanuit hun permanente frustratie betitelen als 'zakkenvullers'.
Kleinburgers
Wilders refereert met zijn harde anti-islamuitspraken aan de inborst van die kleinburgers, wiens bewondering voor de verbale durfal met zijn opvallende en afwijkende mozartkuif nog wordt versterkt door het feit dat hij al een paar jaar rondom de klok wordt beveiligd. 'Die Wilders heeft toch maar het lef om voor zijn overtuiging op te komen', is hun veelgehoorde argument, 'en daarom verdient hij steun.'
Zo beschouwd moet nog maar blijken of het bolwerk dat Wilders' PvdV sinds afgelopen woensdag heeft aan het Haagse Binnenhof ook echt beklijft of wellicht zelfs groter kan groeien. Het is niet ondenkbaar dat de huidige crisis uiteindelijk moet worden opgelost door nieuwe algemene verkiezingen in het late voorjaar van 2007. Als het zover komt moet blijken of het verhaal van Wilders ook werkt nu hij niet langer 'de bedreigde lone wolf' is, maar een doodgewone fractievoorzitter die niet alleen een groot aantal eigenwijze individuen moet managen maar ook zal moeten proberen concreet iets van zijn partijprogramma tot stand te brengen.
Cordon sanitaire
En dan is een poging om zich al op zijn eerste dag als nieuwgekozen leider te verschuilen achter een zelf verzonnen cordon sanitaire - waardoor hij en zijn mensen "gewoonweg niks kunnen" - zelfs voor de aanhang van de bedreigde politicus, iets te doorzichtig.
http://gids.omroep.nl/core/pi.php?uid=11798400&third=0&md5=b224a4c3630b4ebe963b8cdf8aa2a4d4quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:15 schreef tvlxd het volgende:
Ik dacht gisteren een reclamespotje te hebben gezien dat zei dat vandaag 'Offers' op televisie kwam, maar ik zie het nergens..
de mijne heeft een kijkwijzerplaatje meerquote:Op zaterdag 25 november 2006 11:15 schreef tvlxd het volgende:
O, wacht: http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5948295.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 07:00 schreef sigme het volgende:
Finder, wat een fraai artikel! Die komt bij de favorieten.
Vooral deze zinssnede gaat vast nog wel eens van pas komen:
[..]
![]()
http://www.nrc.nl/buitenland/article427542.ece
quote:Wist het Sovjetbestuur Moskou blank te houden via een strikt systeem van woonvergunningen, nu heeft ook Moskou getto’s. Dat resulteert in verontrustende statistieken: zo kon eind vorig jaar 53 procent van de Russen zich vinden in de slogan ‘Rusland voor de Russen’.
Verloedering van de Westerse cultuur.quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:18 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de mijne heeft een kijkwijzerplaatje meer
Kaukasiër, aap. (Of moet ik zwarte zeggen?)quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:26 schreef tvlxd het volgende:
Hoe worden Kaukasiërs ook alweer genoemd, apen of zwarten?
Que?quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Kaukasiër, aap. (Of moet ik zwarte zeggen?)
quote:25 november 1986
De Iran-Contra affaire komt volledig aan het licht. Drie weken eerder had een Libanese krant bericht over de geheime verkoop door Amerika van wapens aan Iran om zo Amerikaanse gijzelaars die vastgehouden werden door pro-Iraanse groepen in Libanon vrij te kopen. Dit druiste geheel in tegen de belofte van Ronald Reagan om niet te onderhandelen met terroristen. Bovendien onthulde de Minister van Justitie Edwin Meese dat de opbrengsten van de wapenverkoop doorgesluisd werden naar Nicaragua om de Contra's die streden tegen de linkse regering te steunen. Na een speciaal onderzoek worden elf personen schuldig bevonden, maar Reagan en vice-president Bush zouden geen wetten geschonden hebben.
Je weet toch wel wat ik bedoel? Mensen uit de Kaukasus worden niet ontzettend fijn behandeld in het witte Rusland...quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:38 schreef sigme het volgende:
Hoe worden Kaukasiërs ook alweer genoemd, apen of zwarten?
Kaukasiërs noemt men Kaukasiërs. Ook als je het aan apen of zwarten vraagt.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary;sid=GR-p1t_HXh6p65qvBkSX4T8fturD53X1OyY=?BOL_OWNER_ID=1001004002638848&Secondary=description&Section=BOOKquote:In 1491 woonden er waarschijnlijk meer mensen in Amerika dan in Europa. Grote steden als Tenochtitlán hadden stromend water en bezaten prachtige botanische tuinen. In Mexico verbouwden precolumbiaanse Indianen maïs volgens zeer geavanceerde teelttechnieken. De Inca's hadden het grootste rijk in de toenmalige wereld opgebouwd, groter dan de Ming-dynastie of het Ottomaanse Rijk. Totdat de Europeanen met hun ziektes hier een einde aan maakten.
1491 maakt voor eens en voor altijd duidelijk dat de geschiedenis van Amerika zeker niet begint met Columbus, die in 1492 op een van de Bahama's voet aan wal zette. Charles C. Mann schreef een heldere en levendige synthese van wat door historici, geografen en archeologen de afgelopen dertig is ontdekt over de prestaties en het lot van de oorspronkelijke inwoners van Amerika.
Mann ontkracht op overtuigende wijze talloze mythen en neemt de lezer mee naar de intrigerende, hoogontwikkelde wereld van onder meer de Inca's, Azteken en Maya's.
Heten witten in de USA niet ''Kaukasisch"? Ik meen zoiets op gevangen te hebben in die "Bowling at Columbine" van Michael Moore.quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:39 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat ik bedoel? Mensen uit de Kaukasus worden niet ontzettend fijn behandeld in het witte Rusland...
quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:47 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Deze titel is momenteel niet leverbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |