Hoe fraai. Waarzo precies?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb een paar weken geleden een zweefvlucht gewonnen bij een wedstrijdHeb er al zin in, lijkt me supermooi!
Lapo
Da's balen voor je! Waarschijnlijk zul je nog tot maart moeten wachten!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb een paar weken geleden een zweefvlucht gewonnen bij een wedstrijdHeb er al zin in, lijkt me supermooi!
Lapo
Beetje jammer dat er zoveel kisten uit de lucht flikkeren daar.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:35 schreef cheukert het volgende:
DSA is wel toffe lui hoor
Die 505, welke nog meer dan recent? Heb wel een keer gelezen over een kist die het water in is gedoken toen ze nog van Ypenburg vlogenquote:Op donderdag 23 november 2006 23:58 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Beetje jammer dat er zoveel kisten uit de lucht flikkeren daar.
Nog mensen belangstelling voor wat rukmateriaal cq een avondje Delft-zweven?
Ik ben er twee keer geweest en heb diverse DSA'ers op wedstrijden meegemaakt... en daar werd ik niet echt vrolijk van, óók niet in vergelijking met andere clubs met een slechte reputatie die ik kende. Maargoed, ook dat is uiteraard maar een impressie... ik moet er nog steeds 's een keer gaan borrelen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:42 schreef cheukert het volgende:
Mafheid van de DSA valt best mee hoor
wanneer had je in gedachte?quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:55 schreef Autoreply het volgende:
Nog mensen behoefte aan een filmavondje in Delft of elsewhere?
Niet alleen de schoolquote:Op maandag 27 november 2006 15:59 schreef mcDavid het volgende:
Ik ben es met een excursie met de DSA meegeweest. een paar weken voor die 505 naar beneden kwam...
Het is zeker een hele gezellige club, alleen zoals wij met de veldauto's omgaan, gebeurt het daar met de vliegtuigen! Maargoed daar zijn ze vast niet de enigen in. Over gevaarlijk vliegwerk heb ik nog wel wat verhalen gehoord over de school op Terlet... inderdaad, half in de onweer vliegen en starten, 3 verschillende kanten op draaien in 1 bel, enz.
Niet dat het er verder toe doet. Zie signature he
Prima ende puickend!quote:Op maandag 27 november 2006 19:01 schreef Autoreply het volgende:
Wellicht gecombineerd met de Delftmeet 2.0
Heb'm nog niet! [quote:Op maandag 27 november 2006 23:12 schreef cheukert het volgende:
Heb je je theorie nog niet of verlopen?
Oi een klasgenoot van me kent de persoon die dat filmpje gemaakt heeft!quote:Op woensdag 8 november 2006 17:00 schreef jozef444 het volgende:
leuke filmpjeswaar is die 2e ergens gemaakt in NL ?
Ja. 1/100ste ongeveerquote:Op donderdag 30 november 2006 23:47 schreef cheukert het volgende:
Heeft er iemand poen voor een aandeeltje Nimbus 4DM?
Neuh heb ik gisteren bier en perensap van gekocht..quote:Op donderdag 30 november 2006 23:47 schreef cheukert het volgende:
Heeft er iemand poen voor een aandeeltje Nimbus 4DM?
Hoeveel poen?quote:Op donderdag 30 november 2006 23:47 schreef cheukert het volgende:
Heeft er iemand poen voor een aandeeltje Nimbus 4DM?
Maar zijn er hier mensen met serieuze plannen om een kist te kopen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:58 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Hoeveel poen?
Ik ga binnenkort een oudejaar-staatlot kopen, dus wie weet![]()
als ik later groot benquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:26 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Maar zijn er hier mensen met serieuze plannen om een kist te kopen?
quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:26 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Maar zijn er hier mensen met serieuze plannen om een kist te kopen?
Wel eens een rhön gezien?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
ghehe die kist heeft toch helemaal geen lift wan die heeft geen vleugels joh!!!:D:D @EINZ!!!111
Noem jij dat vleugels?quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:22 schreef YellowLedbetter het volgende:
ja maar een rhon heeft wel lollervleugels!!!
Air to turbulence convertorsquote:Op zondag 3 december 2006 21:48 schreef cheukert het volgende:
[..]
Hoe noem jij het dan? vortexgenerators?![]()
Sowieso BBQ emt BvL
Jouw kist steekt waarschijnlijk beterquote:Op vrijdag 1 december 2006 18:10 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wel eens een rhön gezien?![]()
en speciaal voor cheukert:
[afbeelding]
Tyfus; ik ben die kutwinter hier ook wel weer beu.quote:Practice day today.
For all the news that is the news see:
http://www.sssa,org.za
If the South African weather service is to be believed , they should
have 7m/s (average) to a tad over 18000' in the task area
With that in prospect there are those who may consider the 336.6 task a
mere limber-up?
Filmavond te Delft. (En daarna woescht de kroeg in)quote:Op zondag 3 december 2006 23:15 schreef cheukert het volgende:
nog stoere filmpjes? de meeste ken ik al wel enzo
Hebt u een beter voorstell?quote:Op woensdag 27 december 2006 00:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
Delftkom op men, dat ligt gans aan den anderen kant van het land
Waarom altijd boven die grote riolenquote:
Wat op tegen? Als ik in de werkplaats ben, is het toch meestal schuren of ontvettenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:47 schreef mcDavid het volgende:
Vooral leuk als dat mensen zijn die nog niet zelfstandig een schroevendraaier vast kunnen houden.
En nu maar hopen dat ze hier niet meeleest.
Jaquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:37 schreef YellowLedbetter het volgende:
Omfg, waarom zou ik in godsnaam kutopmerkingen moeten gaan motiveren. Ik had gewoon zin om dat te zeggen dus dan doe ik dat. Is die motivatie goed genoeg voor je?
Neequote:Op donderdag 22 februari 2007 14:26 schreef YellowLedbetter het volgende:ah tsssss. Anyway, ben jij nou al ergens aan het vliegen dan?
Je woont er vlakbij? Anders is gliding adventures Europe misschien een idee.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:51 schreef Keiichi het volgende:
[..]
NeeGa binnenkort maar eens bij GLC illustrious even informeren of ze mij willen hebben
![]()
Yep, gilze is zo'n beetje om de hoek.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:07 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Je woont er vlakbij? Anders is gliding adventures Europe misschien een idee.
Yepz. Onze nieuwe poster zou wat dat betreft stukken gaver zijn. Als ik naar de privekisten kijk zijn we de best uitgeruste club van Nederlandquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:31 schreef cheukert het volgende:
Een zweefvliegclub zoekt meer leden, wat doen ze? Ze maken een poster met lekker groot een 13 erop en oudjes. Ik kan me iets beters voorstellen eerlijkgezegd
Geen 14-jarige Duitse flicka'squote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:16 schreef cheukert het volgende:
Gepensioneerden willen juist jonge lekekre tjiks!
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:16 schreef cheukert het volgende:
Gepensioneerden willen juist jonge lekekre tjiks!
quote:
mail eens naar secretariaat@acnistelrode.nl die kunnen je misschien wel meer vertellen. Ik weet ook niet zeker of er bij ons een 8je uitgaat maar ik weet wel dat er een mogelijkheid is. (trouwens allebei de 8jes hebben nog een lopend bvl)quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:36 schreef cheukert het volgende:
Voor hoeveel kan je er 1tje kopen? (BvL niet nodig)
Die fikt anders ook prima hoor!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:36 schreef cheukert het volgende:
(BvL niet nodig)
De 353 heb ik nog in gevlogen tijdens zo'n kamp van jullie een keer!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:18 schreef jozef444 het volgende:
of de 286we hebben ook nog een 821 (7) in de aanbieding
Daarom raad ik een Ka6 aan! Zit meer hout aanquote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:00 schreef YellowLedbetter het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon hout kopen he cheuk...stukken goedkoper. Oke, ik geef toe dat de voldoening dn minder is mja
quote:Op zondag 25 februari 2007 10:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Die fikt anders ook prima hoor!
[..]
De 353 heb ik nog in gevlogen tijdens zo'n kamp van jullie een keer!
[..]
Daarom raad ik een Ka6 aan! Zit meer hout aan
Ik vond het wel lache hoor!quote:Op zondag 25 februari 2007 11:59 schreef jozef444 het volgende:
[..]
ach ik heb nog nooit in die vliegende BBQ's gevlogen
kpas der niet in
quote:Op zondag 25 februari 2007 12:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik vond het wel lache hoor!
Best een stevig windje die dag. Van de lier in een rechte lijn naar aanknopingspunt gevlogen.
11 minuten.
Navigatiequote:Op woensdag 28 februari 2007 20:35 schreef cheukert het volgende:
hoezo mondeling? was je eerst gezakt?
Ik heb er momenteel 2, één van mezelf, en één te leen van een klasgenootje. Die mag je wel kopen!quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:45 schreef Keiichi het volgende:
Als je toevallig je boeken in de aanbieding hebt![]()
Ik heb een paar ls-en gevlogen en veel gerapareerd. De constructie is kut. Niet gewoon kut, maar schandalig slecht. En daar vangen ze dan een ton voor oidquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:47 schreef mcDavid het volgende:
Nou Peter Jansen is blij met ons!
Na afgelopen seizoen 4x het landingsgestel van de LS4 te mogen aanschouwen, waarna 2x de testvlucht zonder problemen verliep, krijgt'ie hem wéér terug wegens een (gedeeltelijke) delaminatie op de wielbak
-edit-
verder op een lekkende slangkoppeling na alles in orde! [14.gif]
Moet je eens een Junior van dichtbij bekijkenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:18 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik heb een paar ls-en gevlogen en veel gerapareerd. De constructie is kut. Niet gewoon kut, maar schandalig slecht. En daar vangen ze dan een ton voor oid![]()
Als het net zo pittig is als bij mij moet het te doen zijn!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:32 schreef jozef444 het volgende:
nou morgen theoriebenieuwd wat we dervan bakken
Whahaha, heb je nog niet eens een GPL!!???quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als het net zo pittig is als bij mij moet het te doen zijn!
Kat -> bakkie. Nu nog ff 5x tussen die lappen landen.
Voor die auto heb je toch je wedstrijdvliegerquote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:01 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat meer typen hier heh.. het vliegen is inmiddels weer begonnen (bij ons leggen we nu de laatste hand aan het winteronderhoud).
Net een auto gekocht zodat ik een kist mee kan sleuren naar defensie en de zomerwedstrijden.. ben ophaalster.
Ja, maarja, als die wedstrijdvlieger ook nog eens je vriend is..quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:05 schreef Autoreply het volgende:
Voor die auto heb je toch je wedstrijdvlieger![]()
De lucky bastard! één van de weinigen met een vriendin én tijd om te vliegen!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:15 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ja, maarja, als die wedstrijdvlieger ook nog eens je vriend is..
Idd ik ben er ook nog steeds niet achtergekomen waar ik er zo één kan bestellenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
De lucky bastard! één van de weinigen met een vriendin én tijd om te vliegen!
Nog altijd dezelfde?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:15 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ja, maarja, als die wedstrijdvlieger ook nog eens je vriend is..
Zo moeilijk is dat niet hoorquote:Op zondag 4 maart 2007 09:32 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Idd ik ben er ook nog steeds niet achtergekomen waar ik er zo één kan bestellen
De laatste keer dat ik jullie als stel heb meegemaakt sloopte hij z'n motorblok in Venloquote:Op zondag 4 maart 2007 13:02 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Jep, nog altijd dezelfde.. (denk ik).
Ik weet niet wanneer ik jou voor het laatst heb gezien?
De ouwe garde komt wel weer terug. Eindeloze discussie over winglets, lasagna en bierquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb me maar even aangemeld. Maar het is nog niet echt bijster druk daar!
Komt u trouwens nog een keer rukken op m'n zweefpr0n? Gladiators of the sky, smokin 2004 en Champions of the wave klonk mij wel aardig in de orenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:08 schreef mcDavid het volgende:
Klinkt goed!
De site is ook pas sinds gisteravond weer in de lucht.. dat is de reden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb me maar even aangemeld. Maar het is nog niet echt bijster druk daar!
Och, 't draait toch allemaal om de knuppel he!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
zweefvliegpron..rukken op zulks iets....zweefvliegen is leuk om te doen maar om er nou op te lopen rukken...gaat mij wat te ver
Ik heb het even gespammed op ons forum!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Daarom moet je het ook even aan iedereen doorvertellen binnen je club.
Yum, lasagnaquote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:05 schreef Autoreply het volgende:
[..]
De ouwe garde komt wel weer terug. Eindeloze discussie over winglets, lasagna en bier![]()
Die Hilde is best welquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:06 schreef mcDavid het volgende:hip!
ZCFlevo is ook al eens op TV geweest!
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6750342168143376433
quote:- Er komt een 2 uur durende radiouitzending vanaf ons veld voor Veluwe FM.
Terugnemen en naar ZCFlevo gaan!quote:Op woensdag 11 april 2007 07:01 schreef Keiichi het volgende:
Heb aanmeldformuliertje voor GLC verzonden.
Iemand nog connecties daar die een mooi woordje voor me kunnen doen
Ja, Keiichi met die grote mond neemt stappen![]()
Waarom niet de WBAC?quote:Op woensdag 11 april 2007 07:01 schreef Keiichi het volgende:
Heb aanmeldformuliertje voor GLC verzonden.
Iemand nog connecties daar die een mooi woordje voor me kunnen doen
Ja, Keiichi met die grote mond neemt stappen![]()
Helpquote:Op woensdag 11 april 2007 10:20 schreef mcDavid het volgende:
GLC doen ze wel een leuke ontgroening, overigens
Als je zegt dat je niet tegen brandnetels kunt, laten ze je redelijk met rust!quote:
maar dan moet je wel tegen kontneuken kunnenquote:Op donderdag 12 april 2007 10:26 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als je zegt dat je niet tegen brandnetels kunt, laten ze je redelijk met rust!
eigen ervaring, ja!
details, details!quote:Op donderdag 12 april 2007 17:04 schreef cheukert het volgende:
[..]
maar dan moet je wel tegen kontneuken kunnen
Is dat dé Hilde?quote:
Ooit een tijdje met haar staan ouwehoeren toen ze aan het lieren was (bij ons jaquote:
Dat zou goed kunnen idd!quote:Op donderdag 12 april 2007 18:13 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ooit een tijdje met haar staan ouwehoeren toen ze aan het lieren was (bij ons ja), leuke meid
daar hadden we het inderdaad over, spuit 11!quote:Op donderdag 12 april 2007 18:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hebben jullie het over Hilde? --> http://www.youtube.com/watch?v=zk3oya5tbuw
quote:Op donderdag 12 april 2007 18:13 schreef MutZ het volgende:
Ooit een tijdje met haar staan ouwehoeren toen ze aan het lieren was (bij ons ja), leuke meid
Whehe, het gaat over "de concurrentie" en direct zijn alle vrouwelijk zweefvliegers presentquote:Op donderdag 12 april 2007 18:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hebben jullie het over Hilde? --> http://www.youtube.com/watch?v=zk3oya5tbuw
Niet allemaal hoor!quote:Op donderdag 12 april 2007 18:36 schreef Autoreply het volgende:
[..]
[..]
Whehe, het gaat over "de concurrentie" en direct zijn alle vrouwelijk zweefvliegers present![]()
Niet dat ik die ken overigens, leuke vrouwen die zweefvliegen. Of ze zijn desperate op zoek naar een kerel, of ze zijn zo mannelijk dat je gillend weg rend.
jij bent óók een uitzondering natuurlijk.quote:Op donderdag 12 april 2007 18:41 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ennem, @ARwil je dat niet meer zeggen?
quote:Op donderdag 12 april 2007 18:41 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ennem, @ARwil je dat niet meer zeggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet je vaker bij ZCFlevo over de vloer komen!quote:Op donderdag 12 april 2007 18:44 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Van de 300 zweefvliegers oid die ik ken zitten er miss 2 bij die daaraan voldoen![]()
Oh wacht, als dat inclusief Paula en Hilde is, dan zijn die 2 al van Flevoquote:Op donderdag 12 april 2007 18:44 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Van de 300 zweefvliegers oid die ik ken zitten er miss 2 bij die daaraan voldoen![]()
Paulaquote:Op donderdag 12 april 2007 18:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Oh wacht, als dat inclusief Paula en Hilde is, dan zijn die 2 al van Flevo
Dat ze (terechtquote:
Ik heb 'r nog geen twee minuten gesproken. Dat ze dan al een mening heeft lijkt me wat frappant...quote:Op donderdag 12 april 2007 19:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat ze (terecht) iets over je ego zei doet haar niet gelijk onder één van die categorieën vallen hoor!
Zó Duidelijk is hetquote:Op donderdag 12 april 2007 19:27 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik heb 'r nog geen twee minuten gesproken. Dat ze dan al een mening heeft lijkt me wat frappant...
Ik weet niet of ze daar blij van wordtquote:Op donderdag 12 april 2007 20:01 schreef cheukert het volgende:
foto's
Hou oud is die instructeur trouwens?quote:Op donderdag 12 april 2007 20:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze daar blij van wordt
Welke instructeur? Hilde?quote:Op donderdag 12 april 2007 20:31 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hou oud is die instructeur trouwens?
Stuur die van mij maar door. Heb jij er in ieder geval nog plezier vanquote:Op donderdag 12 april 2007 20:53 schreef mcDavid het volgende:
24. En ja dat moest ik opzoeken.
-edit-
moet je ook dr telefoonnummer?
Alles kan kapotquote:Op donderdag 12 april 2007 21:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze is bezet.................
Dat wist ik niet?quote:Op donderdag 12 april 2007 21:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze is bezet.................
Als zweefvlieger behoor je dat te weten inderdaad!quote:
quote:Op donderdag 12 april 2007 18:36 schreef Autoreply het volgende:
[..]
[..]
Whehe, het gaat over "de concurrentie" en direct zijn alle vrouwelijk zweefvliegers present![]()
Niet dat ik die ken overigens, leuke vrouwen die zweefvliegen. Of ze zijn desperate op zoek naar een kerel, of ze zijn zo mannelijk dat je gillend weg rend.
Ik zit ook nog steeds op de grondquote:Op zondag 15 april 2007 13:32 schreef MutZ het volgende:
[..]
En waarom moet ik vandaag nou echt wat aan m'n studie doen? Ik wil naar boven!
Dan doe je (net als ik) toch iets verkeerdquote:Op zondag 15 april 2007 14:04 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik zit ook nog steeds op de grond![]()
Wel 3 hoog, maar toch![]()
![]()
*lotgenoot meldt.quote:Op zondag 15 april 2007 14:04 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik zit ook nog steeds op de grond![]()
Wel 3 hoog, maar toch![]()
![]()
't stomme is, dan denk je "zondag ga ik niet vliegen, want ik moet leren"quote:Op zondag 15 april 2007 14:21 schreef MutZ het volgende:
[..]
Dan doe je (net als ik) toch iets verkeerd
Ik ben nog geen lid vaan clubje.quote:Op zondag 15 april 2007 14:21 schreef MutZ het volgende:
[..]
Dan doe je (net als ik) toch iets verkeerd
quote:Op zondag 15 april 2007 14:22 schreef mcDavid het volgende:
[..]
*lotgenoot meldt.
Gister wel 48 minuten gehangen
en de good 'old PH-454 weer in elkaar gezet (na anderhalf jaar weer bíjna vliegklaar)!
[[url=http://xs114.xs.to/xs114/07150/454.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
(hij heeft ge Sonja Bakkerd, hij is c.a. 6 kilo lichter geworden!
http://www.terlet.org/quote:Op zondag 15 april 2007 14:26 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik ben nog geen lid vaan clubje.
Ben eigenlijk nog in afwachting van een reactie![]()
Als ik apparaten uit elkaar haal en terug in elkaar zet hou ik wel eens schroefjes over, maar 6kgquote:Op zondag 15 april 2007 14:22 schreef mcDavid het volgende:
Gister wel 48 minuten gehangen
en de good 'old PH-454 weer in elkaar gezet (na anderhalf jaar weer bíjna vliegklaar)!
[[url=http://xs114.xs.to/xs114/07150/454.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
(hij heeft ge Sonja Bakkerd, hij is c.a. 6 kilo lichter geworden!
ssssstttquote:Op zondag 15 april 2007 14:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
't stomme is, dan denk je "zondag ga ik niet vliegen, want ik moet leren"
...en dan zit je hier op FOK!
Ik heb me aangemeld bij Gilze.quote:
Ik vind het grote voordeel dat je geen verplichtingen met betrekking tot o.a. winteronderhoud hebt...quote:Op zondag 15 april 2007 14:29 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik heb me aangemeld bij Gilze.
Terlet is wel een grote afstand vanaf hier, plus redelijk aan de prijs vind ik![]()
Die verplichtingen vind ik niet erg.quote:Op zondag 15 april 2007 14:31 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik vind het grote voordeel dat je geen verplichtingen met betrekking tot o.a. winteronderhoud hebt...
En de afstand kan idd een probleem zijn, hoewel ik ook vanuit Alphen a/d Rijn kom...
Vleugels en stabilo zijn compleet overhault (inclusief stuurstangen/beslagen enz.).quote:Op zondag 15 april 2007 14:27 schreef MutZ het volgende:
[..]
wat hebben jullie allemaal uit die k-13 gesloopt dan?
Is dat niet bijna zoals een zwever van scratch bouwen?quote:Op zondag 15 april 2007 14:33 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Vleugels en stabilo zijn compleet overhault (inclusief stuurstangen/beslagen enz.).
Best netjes om daarmee 6 kilo te winnen...quote:Op zondag 15 april 2007 14:33 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Vleugels en stabilo zijn compleet overhault (inclusief stuurstangen/beslagen enz.).
quote:Op zondag 15 april 2007 14:32 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Die verplichtingen vind ik niet erg.
Houd me 's winters van de straat![]()
Ongeveer het dubbele aan lidmaatschap betalen van een gewone club en dan ook nog eens GEEN winteronderhoud mogen doen?quote:Op zondag 15 april 2007 14:31 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik vind het grote voordeel dat je geen verplichtingen met betrekking tot o.a. winteronderhoud hebt...
En de afstand kan idd een probleem zijn, hoewel ik ook vanuit Alphen a/d Rijn kom...
Vond ik ook!quote:Op zondag 15 april 2007 14:35 schreef MutZ het volgende:
[..]
Best netjes om daarmee 6 kilo te winnen...
Wat moet jij allemaal ondermeer bij het winteronderhoud doen?quote:Op zondag 15 april 2007 14:38 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ongeveer het dubbele aan lidmaatschap betalen van een gewone club en dan ook nog eens GEEN winteronderhoud mogen doen?
Nee dankje
Ik ben nog jeugdlidquote:Op zondag 15 april 2007 14:38 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ongeveer het dubbele aan lidmaatschap betalen van een gewone club en dan ook nog eens GEEN winteronderhoud mogen doen?
Nee dankje
Afgelopen seizoen was ik ploegleider van de LS4 ploeg. Met 2 nieuwe leden en 1 met ook al wat ervaring hebben we dus dat hele vliegtuig binnenstebuiten gehaald. Vooral in de cockpit moest veel gebeuren, voor de rest de vleugels hier en daar wat bijlakken enzo.quote:Op zondag 15 april 2007 14:42 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Wat moet jij allemaal ondermeer bij het winteronderhoud doen?
Mij lijkt het interresant om alle in and outs van een toestel te weten![]()
23quote:Op zondag 15 april 2007 14:49 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dém tot hoe oud noemen ze het "jeugd", daar op terlet?
ik betaal iets meer dan de helftquote:
dan is het nogsteeds duurder dan een normale club senior lidmaatschap. En betaal je je ook nog blauw aan startkaarten en thermiektoeslag!quote:
Ik zeg daarom ook niet dat ik na volgend jaar hier nog zitquote:Op zondag 15 april 2007 15:02 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dan is het nogsteeds duurder dan een normale club senior lidmaatschap. En betaal je je ook nog blauw aan startkaarten en thermiektoeslag!
Whehehquote:Op zondag 15 april 2007 15:49 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik zeg daarom ook niet dat ik na volgend jaar hier nog zit
Ik vind het echt een onwijs leuke club, en die verhalen over de capriolen kunnen wel kloppen ja...quote:Op zondag 15 april 2007 16:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wheheh
Is het verder eigenlijk een beetje een leuke club, die SZT? Ik hoor altijd de wildste verhalen over de capriolen die er uitgehaald worden!
Wheheh jij draait ook om de bellen heen, in de tegengestelde richting van je voorgangers?quote:Op zondag 15 april 2007 16:13 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik vind het echt een onwijs leuke club, en die verhalen over de capriolen kunnen wel kloppen ja...
Nee, dat doe ik dan weer niet... Maar ik heb het wel eens gezien jaquote:Op maandag 16 april 2007 23:41 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wheheh jij draait ook om de bellen heen, in de tegengestelde richting van je voorgangers?
De SO vroeg nog of ik niet wou wachten op de LS4. Maar die is toen 2x omhoog geweest in de tijd dat ik in de lucht zat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:17 schreef YellowLedbetter het volgende:
Jaja, je bent gewoon keihard onderuitgetoeterd!!
Ik zal deze zomer nog wel harder mogen schroeven dan voorgaande zomers... Kom ik aan met m'n ff 60 kiloquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:13 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb weer es wat vrilles gemaakt van 't weekend! Altijd leuk, in de ASK13 met precíés 65 kilo op de voorste stoel!
En 2x een half uur gehangen dus, bij ons het max voor de 2zitters... [afbeelding]
60 kilo? voor de meeste plastic kisten is dat ongeveer het minimum toch?quote:Op woensdag 25 april 2007 22:04 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik zal deze zomer nog wel harder mogen schroeven dan voorgaande zomers... Kom ik aan met m'n ff 60 kilo
Bij onsquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo![]()
Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed)
Bij ons ook wel! Overigens, meeste clubs zijn door de weeks niet actief, dus dan heeft bellen naar de club niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo![]()
Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed)
Bij ons (Valkenburg) moest je als bezoeker ook nog aanmelden enzo wat ook weer een weekje duurde (militair veld) Ik denk niet dat het bij Gilze veel anders is als je dit weekend nog wil vliegen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo![]()
Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed)
Wij vliegen gewoon 7 dagen per week hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Bij ons ook wel! Overigens, meeste clubs zijn door de weeks niet actief, dus dan heeft bellen naar de club niet zoveel zin.
Kllinkt als een leuke clubquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:42 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Wij vliegen gewoon 7 dagen per week hoor![]()
Aldus een aantal leden van andere clubs die bij ons zijn komen vliegen: "Meest relaxte club waar ik ooit geweest ben" "Extreem goede sfeer" "Absurd veel mogelijkheden" enz.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:18 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Kllinkt als een leuke club![]()
Al heb ik nu een auto die het op elk moment kan begeven (verliest koelvloeistof, er komt olie in de koelvloeistof tank terecht, etc, etc)dus clubs op grote afstand lijkt me niet verstandig. (Wel voor een keertje
)
Kan ik morgen jullie secretaris bereiken? Ik heb wel zin om Zondag ochtend en begin van de middag even bij jullie rond te tourenquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:24 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Aldus een aantal leden van andere clubs die bij ons zijn komen vliegen: "Meest relaxte club waar ik ooit geweest ben" "Extreem goede sfeer" "Absurd veel mogelijkheden" enz.
Overigens woont een instructeur van ons jouw kant op, dus mocht je lid worden dan is samenrijden wellicht wel een idee![]()
Volgens mij is de ASK21 nog steeds zo'n beetje de grootste (gangbare) tweezitter. Die DG was een DG 500 of 505. Tegenwoordig heeft die een opvolger, DG1000, maar ik denk eerder dat die krapper is geworden dan ruimer.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zijn er tegenwoordig les-kisten voor 105 kg en 2.00 m. Ik paste destijds net in een k21 (k13 was echt te klein). dg5(6?)00 was ok, maar ik kon niet met links de remkleppen/wielrem bedienen. dan moest ik door mijn armlengte eerst stuurknuppel overpakken naar links, zodat ik rechts de handle kon bedienen. niet echt optimaal ...
wel een geweldige bezigheid!
Nope, de 21 romp is extreem klein, die is namelijk mede voor de 25 ontwikkelt en da's een ultieme prestatiekist.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:32 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Volgens mij is de ASK21 nog steeds zo'n beetje de grootstekleinste (gangbare) tweezitter. Die DG was een DG 500 of 505. Tegenwoordig heeft die een opvolger, DG1000, maar ik denk eerder dat die krapper is geworden dan ruimer.
Tot morgenquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:15 schreef Keiichi het volgende:
Ik ga morgen (waarschijnlijk) langs AutoReplykrijg zodadelijk nog bericht van 'm ter bevestiging.
Alleen kan hij hier zelf even niet zijn van vanwege een ban![]()
Ik weet niet hoor, maar de TwinIII hebben wij weggedaan i.v.m. payloadproblemen. Dat ding mocht maar 160 kilo mee!quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:49 schreef BlaatBart het volgende:
[..]
Nope, de 21 romp is extreem klein, die is namelijk mede voor de 25 ontwikkelt en da's een ultieme prestatiekist.
De Twin I, II en III passen personen in die grofweg 20 centimeter langer en 30 kilo groter zijn nog in. Tot pak 'm beet 2.18 en 135 kg pas je prima. Van de DG-500 zijn meer verschillende versies als geproduceerde kisten dus da's uitproberen. De Janus en Duo zijn stukken kleiner, de DG-1000 zit tussen een 21 en een Twin in.
NogeenMaarten past dus makkelijk in een Twin als leskist.
[..]
Tot morgen![]()
160kg? Aangesleuteld ofzo? Ik dacht ergens de fabriekopgaven te hebben gelezen was allemaal 200kg+... Verder ook 1x meegeholpen zo'n grafbak in elkaar te zetten, sindsdien heb ik spierballenquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:44 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar de TwinIII hebben wij weggedaan i.v.m. payloadproblemen. Dat ding mocht maar 160 kilo mee!
Maar je zat daar idd wel zeer riant in!
zal wel zonder instrumenten zijn dan!quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:01 schreef cheukert het volgende:
[..]
160kg? Aangesleuteld ofzo? Ik dacht ergens de fabriekopgaven te hebben gelezen was allemaal 200kg+... Verder ook 1x meegeholpen zo'n grafbak in elkaar te zetten, sindsdien heb ik spierballen
Nee hoor, oorspronkelijk 230(Twin II) 210(Twin III) kg met basis instrumentatie en accu's. Met een standaard-club uitrusting kom je dus op 220/200 kg uit, instrumenten wegen vrijwel niets...quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
zal wel zonder instrumenten zijn dan!
Maar sowieso moest het ding weg, het mocht alleen nog maar rechtdoorvliegen, of héél voorzichtig een bochtje!
Om 'm weer acro te maken zouden er extra verstijvers inmoeten, wat dan nog meer ten koste van de payload zou gaan...
De Twin III is niet de meest fijne kist; niet qua monteren en niet qua vliegen en al helemaal niet qua afwerking. Het enige wat hij goed deed was steken (motor erin) en vrille's maken. Tot het bittere einde helaas. Spijtig trouwens dat mensen alle Twins op een hoopje gooien; het onderlinge verschil is groter als dat tussen de dg500 en dg 1000 bijvoorbeeld...quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:01 schreef cheukert het volgende:
[..]
160kg? Aangesleuteld ofzo? Ik dacht ergens de fabriekopgaven te hebben gelezen was allemaal 200kg+... Verder ook 1x meegeholpen zo'n grafbak in elkaar te zetten, sindsdien heb ik spierballen
Dan zal het zijn dat die 160 kg die ik in mijn hoofd had idd inclusief acro-kit is. Gekraakt is hij iig nooit geweest. (of die belgen moeten het de afgelopen 2 jaar geflikt hebben... net als de oude B4, die is na de verkoop in 3 jaar 2x gekraaktquote:Op zondag 29 april 2007 00:57 schreef BlaatBart het volgende:
[..]
Nee hoor, oorspronkelijk 230(Twin II) 210(Twin III) kg met basis instrumentatie en accu's. Met een standaard-club uitrusting kom je dus op 220/200 kg uit, instrumenten wegen vrijwel niets...
Die van jullie is vast een keer gekraakt en niet al te zuinig gerepareerd. Meestal is het niet-dragende gewicht kritisch en dat ligt nogal ingewikkeld. 10 kg extra reparatie kan je zomaar 40 kg payload schelen... Overigens is bij ons Mmax nu ook 170 Kg oid, na een compleet herbouwde staart en een matig overlakte vleugeltip. Maar hij is dan wél weer volledig Acro![]()
Ik vond het idd leuk op datquote:Op zondag 29 april 2007 23:05 schreef mcDavid het volgende:
Sow, bumpy airlines vandaag!
Ik hoor dat Keiichi het leuk gevonden heeft?(
![]()
)
Ik ga het gewoon nog eens doenquote:Op maandag 30 april 2007 19:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
Whehe, heb je gekotst jaLeuk he vliegen
Als je zelf stuurt heb je nergens meer last vanquote:Op maandag 30 april 2007 22:49 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon nog eens doen![]()
AutoReply, e.d. zeggen allemaal dat het na een paar vluchten wel over zou moeten zijn.![]()
Ik mocht op een gegeven moment wel sturen van Autoreply, maar ik vrees dat het toen al te laat wasquote:Op maandag 30 april 2007 22:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als je zelf stuurt heb je nergens meer last van
Jullie vliegen niet in dat turbulente weer. Gisteren stond er 20 knopen, dwars op de baan en die kwam precies over de hangars. Vergelijkbaar met bergvliegen, mijn god, wat een weer. Motorkisten werden geadviseerd om maar uit te wijken...quote:Op maandag 30 april 2007 22:38 schreef mcDavid het volgende:
Bij ons vliegt men de paxen gewoon niet misselijk.
M.a.w. ik had dus een mooie dag uitgekozen om mee te vliegenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:23 schreef BlaatBart het volgende:
[..]
Jullie vliegen niet in dat turbulente weer. Gisteren stond er 20 knopen, dwars op de baan en die kwam precies over de hangars. Vergelijkbaar met bergvliegen, mijn god, wat een weer. Motorkisten werden geadviseerd om maar uit te wijken...
Gisteren stond er nog een knoopje of vijf meer, zo extreem heb ik het in Nederland nog niet meegemaakt. Microlights enzo mochten helemaal niet meer starten. Bij een van de vluchten kwam ik met een diepe slip terug. Ik keek naar beneden en ik bleef exact stil hangen tegen de wind in. 60 km/h oid...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:01 schreef Keiichi het volgende:
[..]
M.a.w. ik had dus een mooie dag uitgekozen om mee te vliegen![]()
Dus ik had het toch goed gezien dat sommige kisten bij het landen op het veld redelijk wat moeite hadden om gewoon rechtuit te vliegen![]()
Doet me denken toen ik vroeger eens met FS5 speelde. Naar het noorden starten en de windsnelheid op enkele honderde knopen instellenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:22 schreef BlaatBart het volgende:
[..]
Gisteren stond er nog een knoopje of vijf meer, zo extreem heb ik het in Nederland nog niet meegemaakt. Microlights enzo mochten helemaal niet meer starten. Bij een van de vluchten kwam ik met een diepe slip terug. Ik keek naar beneden en ik bleef exact stil hangen tegen de wind in. 60 km/h oid...
Volkel heeft volgens mij een keer een 8je aan de lier omhoog getrokken waarna ie acheruit vloog (door de harde wind) en gewoon weer terug op de startplaats gelandquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:17 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Doet me denken toen ik vroeger eens met FS5 speelde. Naar het noorden starten en de windsnelheid op enkele honderde knopen instellendan vlieg je gewoon achteruit
Maar ik neem aan dat het zo erg nooit zal komen
![]()
Dat doen we op Midden-Zeeland geregeld met stormweer. Zelfs met een Janus kan dat redelijk moeiteloosquote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:30 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Volkel heeft volgens mij een keer een 8je aan de lier omhoog getrokken waarna ie acheruit vloog (door de harde wind) en gewoon weer terug op de startplaats geland
Tja baas boven baas danquote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef BlaatBart het volgende:
[..]
Dat doen we op Midden-Zeeland geregeld met stormweer. Zelfs met een Janus kan dat redelijk moeiteloos![]()
Wij vliegen prima met heftig weer. Ook wel eens met 16m/s of meer (verder gaat de windmeter niet) 90o cross gevlogen!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:23 schreef BlaatBart het volgende:
[..]
Jullie vliegen niet in dat turbulente weer. Gisteren stond er 20 knopen, dwars op de baan en die kwam precies over de hangars. Vergelijkbaar met bergvliegen, mijn god, wat een weer. Motorkisten werden geadviseerd om maar uit te wijken...
Preciesquote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:51 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Tja baas boven baas danheb het weekend iig niet gevlogen wel een paar mooie foto's op het veld kunnen maken van de kisten.
Blijkbaar zijn we niet zo goed in schoonmakenquote:Op maandag 30 april 2007 22:37 schreef YellowLedbetter het volgende:
Lekker dan, maken ze dat bij jullie niet schoon als ze de boel onder gekotst hebben dan...
Als je in t doellandingsveld staat doe je toch iets fout... of jij kan heel goed remmenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:50 schreef mcDavid het volgende:
Sta ik na een uur pal in het doellandingsveld, is er geen instructeur om te kijken!
Jij hebt zeker je lolbroek aan.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:22 schreef cheukert het volgende:
[..]
Als je in t doellandingsveld staat doe je toch iets fout... of jij kan heel goed remmen
Logisch, wie blijft er dan ook een fucking uur weg om daarna een doellanding te doen.... als je het dan al aan een instructeur hebt verteld is deze het allang vergeten... geen wonder dat het gpl iets is wat je wel nooit zult bereikenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:50 schreef mcDavid het volgende:
Sta ik na een uur pal in het doellandingsveld, is er geen instructeur om te kijken!
Dat jij nou iedere keer onderuit kakt als de rest van de club op 1700 meter hangt!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Logisch, wie blijft er dan ook een fucking uur weg om daarna een doellanding te doen.... als je het dan al aan een instructeur hebt verteld is deze het allang vergeten... geen wonder dat het gpl iets is wat je wel nooit zult bereiken
Een teken van bovenquote:Op zondag 6 mei 2007 19:14 schreef mcDavid het volgende:
En vandaag stonden er steeds andere kisten in 't doellandingsveld als ik aankwam
Zo schiet het natuurlijk niet op!
sja het stond zo'n beetje zo:quote:
jeeeuuuuzuf, jij kan echt geen lollerpaints makenquote:Op zondag 6 mei 2007 19:30 schreef mcDavid het volgende:
[..]
sja het stond zo'n beetje zo:
[afbeelding]
Dus toen dacht ik... sja dan maar even géén doellanding
[edit]
had natuurlijk met 200 km/h even de grond kunnen tippen daar, om vervolgens snel op te trekken en even verderop nogmaals te landen, maar ik betwijfel of dat goedgekeurd zou worden
Daar heb je misschien wel gelijk inquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:32 schreef mcDavid het volgende:
[..]
PreciesBij Jarno gaat het altijd harder/stoerder/heftiger/beter dan bij anderen. Maar dat is logisch natuurlijk.
* Keiichi gewoon immer op werk zitquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:32 schreef mcDavid het volgende:
Pauperweer! [afbeelding]
*weer naar huis gaat
AR morgen gewoon vrolijk 8 man rond gaat vliegenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:35 schreef Keiichi het volgende:
[..]
* Keiichi gewoon immer op werk zitgeld maken enzo
![]()
* Keiichi legt 8 zakjes bij ARquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:18 schreef Autoreply het volgende:
[..]
AR morgen gewoon vrolijk 8 man rond gaat vliegen![]()
Zoals op ons leden-forum ook al opgemerkt werd: De zon schijnt als enige door te hebben dat er achteruit gevlogen wordt!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:39 schreef cheukert het volgende:
Ja maar ja maar ja maar de starthaak doet ut heeeulemaal niet goed. Ik zou hard gaan huilen als die chute zo nog bleef hangenHoe oud is je buurmeisje? Als ze 16 t/m 19 is ben ik wel bereid het haar uit te leggen.
Je ziet toch zo dat het eens zweefvliegtuig isquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
is dat een walvis aan een touwtje? En staat er geen copyright op?
Of gewoon wel 's leren vliegenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:13 schreef YellowLedbetter het volgende:
Misschien is een bril een idee
De tering. Vanmiddag nog twee pax en een sleepexamen (niet ik though).quote:Op zondag 27 mei 2007 22:40 schreef mcDavid het volgende:
Nou, mocht het op de 13 doen. Dat was niet bepaald moeilijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |