23quote:Op zondag 15 april 2007 14:49 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dém tot hoe oud noemen ze het "jeugd", daar op terlet?
ik betaal iets meer dan de helftquote:
dan is het nogsteeds duurder dan een normale club senior lidmaatschap. En betaal je je ook nog blauw aan startkaarten en thermiektoeslag!quote:
Ik zeg daarom ook niet dat ik na volgend jaar hier nog zitquote:Op zondag 15 april 2007 15:02 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dan is het nogsteeds duurder dan een normale club senior lidmaatschap. En betaal je je ook nog blauw aan startkaarten en thermiektoeslag!
Whehehquote:Op zondag 15 april 2007 15:49 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik zeg daarom ook niet dat ik na volgend jaar hier nog zit
Ik vind het echt een onwijs leuke club, en die verhalen over de capriolen kunnen wel kloppen ja...quote:Op zondag 15 april 2007 16:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wheheh
Is het verder eigenlijk een beetje een leuke club, die SZT? Ik hoor altijd de wildste verhalen over de capriolen die er uitgehaald worden!
Wheheh jij draait ook om de bellen heen, in de tegengestelde richting van je voorgangers?quote:Op zondag 15 april 2007 16:13 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik vind het echt een onwijs leuke club, en die verhalen over de capriolen kunnen wel kloppen ja...
Nee, dat doe ik dan weer niet... Maar ik heb het wel eens gezien jaquote:Op maandag 16 april 2007 23:41 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wheheh jij draait ook om de bellen heen, in de tegengestelde richting van je voorgangers?
De SO vroeg nog of ik niet wou wachten op de LS4. Maar die is toen 2x omhoog geweest in de tijd dat ik in de lucht zat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:17 schreef YellowLedbetter het volgende:
Jaja, je bent gewoon keihard onderuitgetoeterd!!
Ik zal deze zomer nog wel harder mogen schroeven dan voorgaande zomers... Kom ik aan met m'n ff 60 kiloquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:13 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb weer es wat vrilles gemaakt van 't weekend! Altijd leuk, in de ASK13 met precíés 65 kilo op de voorste stoel!
En 2x een half uur gehangen dus, bij ons het max voor de 2zitters... [afbeelding]
60 kilo? voor de meeste plastic kisten is dat ongeveer het minimum toch?quote:Op woensdag 25 april 2007 22:04 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik zal deze zomer nog wel harder mogen schroeven dan voorgaande zomers... Kom ik aan met m'n ff 60 kilo
Bij onsquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo![]()
Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed)
Bij ons ook wel! Overigens, meeste clubs zijn door de weeks niet actief, dus dan heeft bellen naar de club niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo![]()
Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed)
Bij ons (Valkenburg) moest je als bezoeker ook nog aanmelden enzo wat ook weer een weekje duurde (militair veld) Ik denk niet dat het bij Gilze veel anders is als je dit weekend nog wil vliegen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo![]()
Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed)
Wij vliegen gewoon 7 dagen per week hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Bij ons ook wel! Overigens, meeste clubs zijn door de weeks niet actief, dus dan heeft bellen naar de club niet zoveel zin.
Kllinkt als een leuke clubquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:42 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Wij vliegen gewoon 7 dagen per week hoor![]()
Aldus een aantal leden van andere clubs die bij ons zijn komen vliegen: "Meest relaxte club waar ik ooit geweest ben" "Extreem goede sfeer" "Absurd veel mogelijkheden" enz.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:18 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Kllinkt als een leuke club![]()
Al heb ik nu een auto die het op elk moment kan begeven (verliest koelvloeistof, er komt olie in de koelvloeistof tank terecht, etc, etc)dus clubs op grote afstand lijkt me niet verstandig. (Wel voor een keertje
)
Kan ik morgen jullie secretaris bereiken? Ik heb wel zin om Zondag ochtend en begin van de middag even bij jullie rond te tourenquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:24 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Aldus een aantal leden van andere clubs die bij ons zijn komen vliegen: "Meest relaxte club waar ik ooit geweest ben" "Extreem goede sfeer" "Absurd veel mogelijkheden" enz.
Overigens woont een instructeur van ons jouw kant op, dus mocht je lid worden dan is samenrijden wellicht wel een idee![]()
Volgens mij is de ASK21 nog steeds zo'n beetje de grootste (gangbare) tweezitter. Die DG was een DG 500 of 505. Tegenwoordig heeft die een opvolger, DG1000, maar ik denk eerder dat die krapper is geworden dan ruimer.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zijn er tegenwoordig les-kisten voor 105 kg en 2.00 m. Ik paste destijds net in een k21 (k13 was echt te klein). dg5(6?)00 was ok, maar ik kon niet met links de remkleppen/wielrem bedienen. dan moest ik door mijn armlengte eerst stuurknuppel overpakken naar links, zodat ik rechts de handle kon bedienen. niet echt optimaal ...
wel een geweldige bezigheid!
Nope, de 21 romp is extreem klein, die is namelijk mede voor de 25 ontwikkelt en da's een ultieme prestatiekist.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:32 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Volgens mij is de ASK21 nog steeds zo'n beetje de grootstekleinste (gangbare) tweezitter. Die DG was een DG 500 of 505. Tegenwoordig heeft die een opvolger, DG1000, maar ik denk eerder dat die krapper is geworden dan ruimer.
Tot morgenquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:15 schreef Keiichi het volgende:
Ik ga morgen (waarschijnlijk) langs AutoReplykrijg zodadelijk nog bericht van 'm ter bevestiging.
Alleen kan hij hier zelf even niet zijn van vanwege een ban![]()
Ik weet niet hoor, maar de TwinIII hebben wij weggedaan i.v.m. payloadproblemen. Dat ding mocht maar 160 kilo mee!quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:49 schreef BlaatBart het volgende:
[..]
Nope, de 21 romp is extreem klein, die is namelijk mede voor de 25 ontwikkelt en da's een ultieme prestatiekist.
De Twin I, II en III passen personen in die grofweg 20 centimeter langer en 30 kilo groter zijn nog in. Tot pak 'm beet 2.18 en 135 kg pas je prima. Van de DG-500 zijn meer verschillende versies als geproduceerde kisten dus da's uitproberen. De Janus en Duo zijn stukken kleiner, de DG-1000 zit tussen een 21 en een Twin in.
NogeenMaarten past dus makkelijk in een Twin als leskist.
[..]
Tot morgen![]()
160kg? Aangesleuteld ofzo? Ik dacht ergens de fabriekopgaven te hebben gelezen was allemaal 200kg+... Verder ook 1x meegeholpen zo'n grafbak in elkaar te zetten, sindsdien heb ik spierballenquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:44 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar de TwinIII hebben wij weggedaan i.v.m. payloadproblemen. Dat ding mocht maar 160 kilo mee!
Maar je zat daar idd wel zeer riant in!
zal wel zonder instrumenten zijn dan!quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:01 schreef cheukert het volgende:
[..]
160kg? Aangesleuteld ofzo? Ik dacht ergens de fabriekopgaven te hebben gelezen was allemaal 200kg+... Verder ook 1x meegeholpen zo'n grafbak in elkaar te zetten, sindsdien heb ik spierballen
Nee hoor, oorspronkelijk 230(Twin II) 210(Twin III) kg met basis instrumentatie en accu's. Met een standaard-club uitrusting kom je dus op 220/200 kg uit, instrumenten wegen vrijwel niets...quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
zal wel zonder instrumenten zijn dan!
Maar sowieso moest het ding weg, het mocht alleen nog maar rechtdoorvliegen, of héél voorzichtig een bochtje!
Om 'm weer acro te maken zouden er extra verstijvers inmoeten, wat dan nog meer ten koste van de payload zou gaan...
De Twin III is niet de meest fijne kist; niet qua monteren en niet qua vliegen en al helemaal niet qua afwerking. Het enige wat hij goed deed was steken (motor erin) en vrille's maken. Tot het bittere einde helaas. Spijtig trouwens dat mensen alle Twins op een hoopje gooien; het onderlinge verschil is groter als dat tussen de dg500 en dg 1000 bijvoorbeeld...quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:01 schreef cheukert het volgende:
[..]
160kg? Aangesleuteld ofzo? Ik dacht ergens de fabriekopgaven te hebben gelezen was allemaal 200kg+... Verder ook 1x meegeholpen zo'n grafbak in elkaar te zetten, sindsdien heb ik spierballen
Dan zal het zijn dat die 160 kg die ik in mijn hoofd had idd inclusief acro-kit is. Gekraakt is hij iig nooit geweest. (of die belgen moeten het de afgelopen 2 jaar geflikt hebben... net als de oude B4, die is na de verkoop in 3 jaar 2x gekraaktquote:Op zondag 29 april 2007 00:57 schreef BlaatBart het volgende:
[..]
Nee hoor, oorspronkelijk 230(Twin II) 210(Twin III) kg met basis instrumentatie en accu's. Met een standaard-club uitrusting kom je dus op 220/200 kg uit, instrumenten wegen vrijwel niets...
Die van jullie is vast een keer gekraakt en niet al te zuinig gerepareerd. Meestal is het niet-dragende gewicht kritisch en dat ligt nogal ingewikkeld. 10 kg extra reparatie kan je zomaar 40 kg payload schelen... Overigens is bij ons Mmax nu ook 170 Kg oid, na een compleet herbouwde staart en een matig overlakte vleugeltip. Maar hij is dan wél weer volledig Acro![]()
Ik vond het idd leuk op datquote:Op zondag 29 april 2007 23:05 schreef mcDavid het volgende:
Sow, bumpy airlines vandaag!
Ik hoor dat Keiichi het leuk gevonden heeft?(
![]()
)
Ik ga het gewoon nog eens doenquote:Op maandag 30 april 2007 19:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
Whehe, heb je gekotst jaLeuk he vliegen
Als je zelf stuurt heb je nergens meer last vanquote:Op maandag 30 april 2007 22:49 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon nog eens doen![]()
AutoReply, e.d. zeggen allemaal dat het na een paar vluchten wel over zou moeten zijn.![]()
Ik mocht op een gegeven moment wel sturen van Autoreply, maar ik vrees dat het toen al te laat wasquote:Op maandag 30 april 2007 22:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als je zelf stuurt heb je nergens meer last van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |