Dank!!!quote:Op woensdag 22 november 2006 09:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nederlandkiest.nl/ de videolink 'Links haalt uit tijdens laatste lijstrekkersdebat'
Die frommel je er zelf maar tussen.quote:Op woensdag 22 november 2006 09:31 schreef Silmarwen het volgende:
Haakjes du_ke haakjes!
Ik kon het topic niet vinden.
Is goed, maak jij me even blauw?quote:Op woensdag 22 november 2006 09:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die frommel je er zelf maar tussen.
Heb nog een lfes Whiskey en een fles Wodka staan, moet lukkenquote:Op woensdag 22 november 2006 09:33 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Is goed, maak jij me even blauw?
ik zie daar alleen een nieuwsitem van anderhalve minuut .. niet het verkiezingsdebat van gisteren. Zou het ook graag nog een keer nakijken.quote:
Moet je zelf weten, ik ken ze niet zo. De eerste drie ken ik, Pechtold, Van der Ham een beetje en Bakker, waar ik op ga stemmen. Het is jammer dat Van der Laan er niet meer is.quote:Op woensdag 22 november 2006 09:35 schreef problematiQue het volgende:
tvlxd, wat is een toffe d66'er om op te stemmen?
Als Wilders nou geen zetels krijgt, is je stem voor niets geweest. Ik begrijp het.quote:Op woensdag 22 november 2006 09:38 schreef Reya het volgende:
Hmmm, ik heb toch maar een keuze gemaakt. Ik krijg er vast spijt van, maar dat risico loop je altijd.
Nee, eenieder moet prediken waar ie voor staat / in gelooft.quote:Op woensdag 22 november 2006 09:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
het bloed van vele miljoenen afrikanen kleeft aan hun handen, Ik zie liever dat ze daar wat aan doen door ze aan te zetten tot het gebruiken van condooms (of het in ieder geval niet meer te verbieden) dan dat ze prediken waar ze eigenlijk voor zouden moeten staan.
Ik drink geen wodka meer. Je gebruikt iig wel de goede spelling van Whiskeyquote:Op woensdag 22 november 2006 09:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb nog een lfes Whiskey en een fles Wodka staan, moet lukken.
Vertel vertel! Of niet, natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2006 09:38 schreef Reya het volgende:
Hmmm, ik heb toch maar een keuze gemaakt. Ik krijg er vast spijt van, maar dat risico loop je altijd.
Hihiquote:
Je moet wat op zo'n korte termijn. En waarom zou een afslutibare kliko onveiliger zijn dan een stembus?quote:Op woensdag 22 november 2006 10:01 schreef Autodidact het volgende:
In Amsterdam gebruiken ze afvalbakken om de stemmen in te doen, en wordt gestemd tussen houten schotten. Dat schijnt fraudebestendig te zijn...right.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 22 november 2006 10:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je moet wat op zo'n korte termijn. En waarom zou een afslutibare kliko onveiliger zijn dan een stembus?
hmm, idd. dat debat komt dan later zeker,het debat tussen de kleintjes staat er wel volledig op http://www.nos.nl/nosjour(...)oorverkiezingen.htmlquote:Op woensdag 22 november 2006 09:37 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik zie daar alleen een nieuwsitem van anderhalve minuut .. niet het verkiezingsdebat van gisteren. Zou het ook graag nog een keer nakijken.
Ik ga voor LibDem. Helpt dat?quote:Op woensdag 22 november 2006 10:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik moet zo nog stemmen. Ik twijfel tussen D'66, GroenLinks en LibDem. Kan iemand me helpen kiezen?
Ik stem SP, helpt dat?quote:Op woensdag 22 november 2006 10:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik moet zo nog stemmen. Ik twijfel tussen D'66, GroenLinks en LibDem. Kan iemand me helpen kiezen?
ga dan voor LibDem, die verdienen een zetelquote:Op woensdag 22 november 2006 10:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.sargasso.nl/ar(...)kentenissen-uitslag/ (niet geschikt voor stemmers ter rechterzijde van de VVD)quote:Op woensdag 22 november 2006 10:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
quote:Op woensdag 22 november 2006 10:34 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.sargasso.nl/ar(...)kentenissen-uitslag/ (niet geschikt voor stemmers ter rechterzijde van de VVD)
quote:Minister van Wetenschap: Ronald Plasterk
Staatssecretaris van Scepsis (tegen overhaaste domme plannen, geen eigen
portefeuille): Maarten van Rossem.
Leuke site.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:34 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.sargasso.nl/ar(...)kentenissen-uitslag/ (niet geschikt voor stemmers ter rechterzijde van de VVD)
Omdat je dan zeker weet dat je stem verloren gaat.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:50 schreef tvlxd het volgende:
Waarom LibDem en niet D66?
Een partij die Pechtold boven vd Laan kiest maakt niet de keuzes die ik wens.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:50 schreef tvlxd het volgende:
Waarom LibDem en niet D66?
quote:Op woensdag 22 november 2006 10:34 schreef sigme het volgende:
Silwarwen, had jij mijn post nou al gezien of sluit jouw stijl erg aan bij de mijne?
Ik had dus helemaal niks met van der Laan, met dr stinkklapkut. Ten eerst kon ze slecht debateren, veel te veel tijd nodig voor een te vaag uitleg, ten tweede zou ik haar taalgebruik niet 21e eeuws noemen. Zelfs Donner gebruikt modernere woorden. Ik vind haar eerlijk gezegd gewoon geen leid(st)er.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Een partij die Pechtold boven vd Laan kiest maakt niet de keuzes die ik wens.
Afhandeling van de kabinetscrisis door Pechtold bevestigde mijn afkeer van die man. Zo een hoef ik niet met een zetel in het parlement. Was vd Laan lijsttrekker geweest had ik vermoedelijk D66 gestemd.
Dat vind ik een moeilijk constructie. Het gaat mij sowieso niet erg om de standpunten van een partij (wel een beetje, maar het is niet doorslaggevend). Ik kies een parlement om het kabinet te controleren. D66 faalt nogal in de controlerende rol.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:55 schreef tvlxd het volgende:
Ik begrijp het. Maar het gaat dus niet om de standpunten, maar om de manier waarop de huidige fractie werkt.
Pardon?quote:Op woensdag 22 november 2006 10:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik had dus helemaal niks met van der Laan, met dr stinkklapkut.
Archaïsch. Zo een persoon. Zo iemand.quote:Ten eerst kon ze slecht debateren, veel te veel tijd nodig voor een te vaag uitleg, ten tweede zou ik haar taalgebruik niet 21e eeuws noemen. Zelfs Donner gebruikt modernere woorden. Ik vind haar eerlijk gezegd gewoon geen leid(st)er.
Wat is eigenlijk "zo een"?
Ook, maar toen ze eruit stapten hebben de bewindslieden van D66 (en met name Pechtold), die stap niet goed verdedigd. Niet tijdens en niet erna. Dat was zwak.quote:Het probleem is niet hoe D'66 eruit is gestapt, maar hoe D'66 2 keer is blijven zitten.
Balkenende en Zalm bliezen het opquote:Op woensdag 22 november 2006 11:04 schreef Autodidact het volgende:
Vaag. Je denkt toch niet dat vd Laan op eigen houtje het kabinet opblies ( = controlerende rol)?
Wat deed Pechtol concreet fout?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:03 schreef sigme het volgende:
[..]
D66 (en met name Pechtold), die stap niet goed verdedigd. Niet tijdens en niet erna. Dat was zwak.
Ik bedoel dus het opzeggen van het vertrouwen.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Balkenende en Zalm bliezen het op.
aah zo. Ikke begrijp. Je kan het inderdaad niet eens zijn met de manier waarop dat is gegaan. Ik heb me er persoonlijk niet zo aangestoord.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Pardon?
[..]
Archaïsch. Zo een persoon. Zo iemand.
[..]
Ook, maar toen ze eruit stapten hebben de bewindslieden van D66 (en met name Pechtold), die stap niet goed verdedigd. Niet tijdens en niet erna. Dat was zwak.
quote:Op woensdag 22 november 2006 11:04 schreef Autodidact het volgende:
Vaag. Je denkt toch niet dat vd Laan op eigen houtje het kabinet opblies ( = controlerende rol)?
quote:Op woensdag 22 november 2006 11:07 schreef DionysuZ het volgende:
Jup, de keuze tussen een falende minister of een regeringsfractie was makkelijk gemaakt.
Kabinet Balkenende 2 is opgeblazen, de coalitie is verdwenen en men heeft niet veel zinnigs gedaan naderhand omdat er een minderheidskabinet was. Je kunt er een semantische discussie over voeren maar ik noem dat opblazen.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:07 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Nee. Sterker nog, het kabinet is niet opgeblazen.
Dat is dualisme. Als er geen meerderheid is om een motie te steunen is het vrij democratisch om daar als kabinet niet naar te handelen. Pechtold was niet in dienst van Lousewies vd Laan. Het is naar mijn mening volstrekt normaal dat een coalitiefractie een afwijkende mening kan hebben dan een minister.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:07 schreef sigme het volgende:
Maar het gedraai van de D66 bewindslieden die wel het kabinet steunden in de beslissing de motie te negeren én de partij steunden in de beslissing de steun dan in te trekken was zwak. Slecht bedacht, slecht uitgevoerd, verdient slecht resultaat.
D66 heeft het niet opgeblazen; Balkenende heeft ontslag aangeboden. Zelf de stekker eruit getrokken, ze hadden aan kunnen blijven.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kabinet Balkenende 2 is opgeblazen, de coalitie is verdwenen en men heeft niet veel zinnigs gedaan naderhand omdat er een minderheidskabinet was. Je kunt er een semantische discussie over voeren maar ik noem dat opblazen.
Ja, dat was prima. De uitleg die Pechtold er naderhand over verschafte was zwak. Was het een voorbeeld geweest van mooi dualisme was die slappe praat erna niet nodig geweest.quote:[..]
Dat is dualisme. Als er geen meerderheid is om een motie te steunen is het vrij democratisch om daar als kabinet niet naar te handelen. Pechtold was niet in dienst van Lousewies vd Laan. Het is naar mijn mening volstrekt normaal dat een coalitiefractie een afwijkende mening kan hebben dan een minister.
Uh? Wie wat heeft geen poot meer?quote:Als je partij dat steun voor het hele kabinet intrekt heb je natuurlijk geen poot meer om op te staan.
Vorig jaar won ik nog zijn trofee..quote:Op woensdag 22 november 2006 11:19 schreef tvlxd het volgende:
Het is goed dat Dittrich weg is.
Nu verzand je een beetje in het kip-en-ei-verhaal. Juridisch heeft Balkenende natuurlijk zijn ontslag aangeboden, omdat hij de enige is die dat kan. Maar we zijn mensen en kunnen buiten juridische procedures denken, nietwaar? Als hij gewoon door was gegaan werd vroeg of laat zijn hele kabinet naar huis gestuurd. LPF moet ook een keer in het nieuws...quote:Op woensdag 22 november 2006 11:23 schreef sigme het volgende:
[..]
D66 heeft het niet opgeblazen; Balkenende heeft ontslag aangeboden. Zelf de stekker eruit getrokken, ze hadden aan kunnen blijven.
Men heeft niet niet veel zinnigs gedaan omdat het een minderheidskabinet is, maar omdat er nieuwe verkiezingen zijn uitgeschreven. Als minderheidskabinte hadden ze gewoon, met vol programma, door kunnen gaan. Het is niet D66 die de beslissing heeft genomen dat Balkenende 3 dat niet deed.
En welke slappe praat moge dat zijn? Dat je zonder vertrouwen van je eigen partij niet in het kabinet wil zitten?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:23 schreef sigme het volgende:
Ja, dat was prima. De uitleg die Pechtold er naderhand over verschafte was zwak. Was het een voorbeeld geweest van mooi dualisme was die slappe praat erna niet nodig geweest.
Pechtold en Brinkhorst natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:23 schreef sigme het volgende:
Uh? Wie wat heeft geen poot meer?
Voor straf met zijn kaart op Wilders stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:31 schreef Aoristus het volgende:
Verdomme, moet ik straks nog helemaal naar het Mercatorplein fietsen om de machtiging van mijn oud-buurman op te halen. Ik had 'm nog zo gezegd, regel dat even op tijd met je moccro flavour![]()
Ik heb er geen zin in
da's het ergste nog, ik heb 'm beloofd om op de sp te stemmenquote:Op woensdag 22 november 2006 11:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Voor straf met zijn kaart op Wilders stemmen.
Nou en. Geloof jij in Allah dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:37 schreef Aoristus het volgende:
[..]
da's het ergste nog, ik heb 'm beloofd om op de sp te stemmen![]()
Wat een nerds.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef Aoristus het volgende:
tering, er worden moderators geveild
Fok! voor FOK crew veiling!!
Ik geloof in eerwraak en oprechte leugensquote:Op woensdag 22 november 2006 11:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nou en. Geloof jij in Allah dan?
Ik bedoel het niet op die juridische toer. Het kabinet had gewoon kunnen blijven zitten. Dat ze dan het risico lopen ooit naar huis gestuurd te worden.. tsja. Dat is altijd zo (als het goed is).quote:Op woensdag 22 november 2006 11:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nu verzand je een beetje in het kip-en-ei-verhaal. Juridisch heeft Balkenende natuurlijk zijn ontslag aangeboden, omdat hij de enige is die dat kan. Maar we zijn mensen en kunnen buiten juridische procedures denken, nietwaar? Als hij gewoon door was gegaan werd vroeg of laat zijn hele kabinet naar huis gestuurd. LPF moet ook een keer in het nieuws...
Over hun steun aan het kabinet / hun steun aan de beslissing geen steun meer te verlenen.quote:[..]
En welke slappe praat moge dat zijn?
[..]
Pechtold en Brinkhorst natuurlijk.
Dat risico is aanzienlijk groter met een minderheidskabinet. Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet op die juridische toer. Het kabinet had gewoon kunnen blijven zitten. Dat ze dan het risico lopen ooit naar huis gestuurd te worden.. tsja. Dat is altijd zo (als het goed is).
Volgens mij steunde D66 het kabinet sowieso op basis van pragmatisme. Als men het op een punt niet eens was met het kabinet stemden ze gewoon tegen. Beloofd werd om van die houding niet af te stappen en ineens zure pogingen te doen het kabinet te laten vallen. Natuurlijk kan de LPF alleen het kabinet niet laten vallen, maar je weet ook dat PvdA, GL, SP en misschien ook D66 een kans zien de LPF te betrekken in een offensief. Geef ze een modelvliegtuig en de LPF is mee. Dat is het risico dat inherent was aan het vertrek van D66.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:49 schreef sigme het volgende:
Vergeet niet dat D66 uitdrukkelijk gezegd had het beleid te blijven steunen! De LPF kon helemaal niet het kabinet laten struikelen - daarvoor is nog altijd een meerderheid nodig. En die mag niet over verschillende gelegenheden bij elkaar gesprokkeld worden, dus de onttrekking van steun door D66 had op een later moment niet speciaal nog geteld.
Dat is gebeurd. De motie is verworpen en niet uitgevoerd. Wat uitgevoerd is, is het intrekken van de steun door D66.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:49 schreef sigme het volgende:
Over hun steun aan het kabinet / hun steun aan de beslissing geen steun meer te verlenen.
Er lag een motie, met erbij een consequentie bij verwerping ervan.
Deze twee verwerpen eerst de motie om er een dag laten alsnog gehoor aan te geven
Dat is niks. Je verwerpt de motie, of je voert 'm uit.
Om vervolgens te zien dat niemand je nog vertrouwd...quote:Op woensdag 22 november 2006 11:49 schreef sigme het volgende:
Het was dualistisch geweest de motie te verwerpen en erna gewoon aan te blijven.
Als Pechtold en Brinkhorst de motie wel hadden "gesteund" hadden ze een bestuurlijke beslissing genomen zonder democratisch mandaat. Zo is D66 niet getrouwd geloof ik.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:49 schreef sigme het volgende:
Het was verstandiger geweest het verwerpen van de motie niet te steunen, omdat ze de bijbehorende consequentie wél steunden (waaruit bestaat het verwerpen van de motie dan).
Goedzoquote:
dit is toch best nuttig om te wetenquote:Op woensdag 22 november 2006 12:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
ik weet niks nuttigs te posten.
Er kan altijd een meerderheid komen voor iets. Het risico dat je de hele kamer van links tot rechts op één lijn krijgt om allemaal een motie van wantrouwen te steunen is niet zo groot hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat risico is aanzienlijk groter met een minderheidskabinet. Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen?
[..]
Volgens mij steunde D66 het kabinet sowieso op basis van pragmatisme. Als men het op een punt niet eens was met het kabinet stemden ze gewoon tegen. Beloofd werd om van die houding niet af te stappen en ineens zure pogingen te doen het kabinet te laten vallen. Natuurlijk kan de LPF alleen het kabinet niet laten vallen, maar je weet ook dat PvdA, GL, SP en misschien ook D66 een kans zien de LPF te betrekken in een offensief. Geef ze een modelvliegtuig en de LPF is mee. Dat is het risico dat inherent was aan het vertrek van D66.
En de consequentie: dan liever de lucht in.quote:[..]
Dat is gebeurd. De motie is verworpen en niet uitgevoerd. Wat uitgevoerd is, is het intrekken van de steun door D66.
Nee, da's nu stukken beter. Terecht: eerst niet de motie uitvoeren om 'm daarna wel uit te voeren is niet erg vertrouwwekkend.quote:[..]
Om vervolgens te zien dat niemand je nog vertrouwd...
Pardon? Dan hadden ze toch echt gewoon moeten blijven zitten. Dat was ook uit te leggen geweest.quote:[..]
Als Pechtold en Brinkhorst de motie wel hadden "gesteund" hadden ze een bestuurlijke beslissing genomen zonder democratisch mandaat. Zo is D66 niet getrouwd geloof ik.
De motie is nooit uitgevoerd Sigme.quote:Nee, da's nu stukken beter. Terecht: eerst niet de motie uitvoeren om 'm daarna wel uit te voeren is niet erg vertrouwwekkend.
quote:Wat mij betreft heeft Pechtold gewonnen. Maar dat was dan ook zo ongeveer de enige die de eer aan zichzelf hield en zinnige taal uitsloeg, in plaats van te vervallen in simplistisch streepjespakpopulisme.
Terwijl Van der Vlies continu keek alsof de ruiters van de apocalyps zelve gewapend met felle zaklampen recht op hem af kwamen stormen en mevrouw Thieme vaker het woord 'dier' in één zin wist te noemen dan het totale aantal zaadcellen dat er in de loop der maanden bij Wilders, Pastors en Stuger bij elkaar is ontsnapt tijdens hun vele natte dromen van een blank Walhalla heb ik uit pure ergernis over het laatstgenoemde drietal en het feit dat een groot deel van het volk dermate simpel is dat het hun haatzaaiende praatjes als zoete koek slikt de normaal gesproken puntgave nagels van mijn beide duimen afgekloven. Getsie.
De motie is niet uitgevoerd, maar de consequenties van de motie werden door die twee bewindslieden na verwerping ervan wel uitgevoerd.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De motie is nooit uitgevoerd Sigme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |