en zo is hetquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:21 schreef pfaf het volgende:
Zal toch een keer moeten gebeuren, de held.
ja, dat wel, maar die man voetbalt voor mijn gevoel al mijn hele leven, dus dat is toch jammer.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:21 schreef pfaf het volgende:
Het is ook wel iets makkelijker wat betreft clubliefde jaren bij Milan te blijven dan bij VVV natuurlijk.quote:
Dat is waar. Maar ook Milan heeft veel mindere jaren gekend. En ook toen bleef ie trouw.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is ook wel iets makkelijker wat betreft clubliefde jaren bij Milan te blijven dan bij VVV natuurlijk.
Jantje Vremanquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:20 schreef Everett het volgende:
zonder ook maar één uitstapje naar een andere club. Waar vind je ze nog?
Dan nog, erg knap en respect voor Maldini.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is ook wel iets makkelijker wat betreft clubliefde jaren bij Milan te blijven dan bij VVV natuurlijk.
Zou ik ook zijn voor het hoogste Roma-salaris uit de geschiedenis, zoveel kan hij niet eens bij Real verdienenquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:38 schreef opgebaarde het volgende:
Zo zal Totti ook zijn gehele leven slijten bij AS Roma, geweldig dat ze zo loyaal zijn.
Totti is dan ook een held.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan nog, erg knap en respect voor Maldini.
Zo zal Totti ook zijn gehele leven slijten bij AS Roma, geweldig dat ze zo loyaal zijn.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:21 schreef pfaf het volgende:
quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:34 schreef Dos37 het volgende:
Grote voorbeeld van club liefde
wat een held zeg.
Volgens mij is dat de wedstrijd waar Ajax word uitgeschakeld in de kwartfinale CL door een kut goal van Thomasson.quote:
quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:32 schreef Mr.Mills het volgende:
Weinig voetballers waar ik zoveel respect voor heb
Raúl speelt al sinds zijn vijftiende voor Real Madrid.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:20 schreef Everett het volgende:
Nog 9 wedstrijden en dan heeft Maldini 600 wedstrijden voor het eerste van Milan gespeeld. Sinds 1984 in het eerste van Milan zonder ook maar één uitstapje naar een andere club. Waar vind je ze nog?
Maldini...held![]()
Ik dacht er ook net aanquote:Op woensdag 22 november 2006 02:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij moet toch meer wedstrijden dan 600 wedstrijden gespeeld hebben?
Giggs heeft er ook al 500+ opzitten bij United tochquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:20 schreef Everett het volgende:
Nog 9 wedstrijden en dan heeft Maldini 600 wedstrijden voor het eerste van Milan gespeeld. Sinds 1984 in het eerste van Milan zonder ook maar één uitstapje naar een andere club. Waar vind je ze nog?
Maldini...held![]()
opzich heeft ie dus vrij weinig gescoord...quote:Op woensdag 22 november 2006 02:40 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
PASPOORT
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
1984/85 AC Milan 1 0
1985/86 AC Milan 27 0
1986/87 AC Milan 29 1
1987/88 AC Milan 26 2
1988/89 AC Milan 26 0
1989/90 AC Milan 30 1
1990/91 AC Milan 26 4
1991/92 AC Milan 31 3
1992/93 AC Milan 31 2
1993/94 AC Milan 30 1
1994/95 AC Milan 29 2
1995/96 AC Milan 30 3 Serie A
1996/97 AC Milan 26 1 Serie A
1997/98 AC Milan 30 0 Serie A
1998/99 AC Milan 31 1 Serie A
1999/00 AC Milan 27 1 Serie A
2000/01 AC Milan 31 1 Serie A
2001/02 AC Milan 15 0 Serie A
2002/03 AC Milan 29 2 Serie A
2003/04 AC Milan 30 0 Serie A
2004/05 AC Milan 33 0 Serie A
2005/06 AC Milan 14 2 Serie A
2006/07 AC Milan 9 0 Serie A
Totaal 591 27
591 competitie wedstrijden, stuk of 100 Europa Cup wedstrijden, stuk of 40 beker wedstrijden en 126 interlands
Hij zal wel bijna de 900 wedstrijden halen
Misschien moest je de TT nog eens goed bekijken..quote:Op maandag 27 november 2006 11:00 schreef Grimm het volgende:
Zal wel net zoals Costacurta tot z'n 45e doorgaan.
Hij speelde gister weer als nooit te voren dus valt wel wat meequote:Op maandag 27 november 2006 11:17 schreef Betaserc het volgende:
[..]
Misschien moest je de TT nog eens goed bekijken..
Nee, terwijl je dat toch wel zou verwachten van een Italiaanse verdedigerquote:Op maandag 27 november 2006 11:00 schreef MoChe het volgende:
[..]
opzich heeft ie dus vrij weinig gescoord...
quote:Op maandag 27 november 2006 11:23 schreef wolfrolf het volgende:
En ja hoorIk ken hem niet
![]()
kan gebeuren als je geen die-hard voetbalfan bent I guess
Maar hij klinkt als een fijne gozert?![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:34 schreef Dos37 het volgende:
Grote voorbeeld van club liefde
wat een held zeg.
Bij mij voetbalt ie echt zo lang ik leef bij Milanquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, dat wel, maar die man voetbalt voor mijn gevoel al mijn hele leven, dus dat is toch jammer.
Verander dan ook de PI, nu is het net alsof TS het jammer vindt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:47 schreef dndiek het volgende:
TT-change
Idd, ik dacht meteen: wat is dit een vuig topic.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:32 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Verander dan ook de PI, nu is het net alsof TS het jammer vindt.
Kan nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:32 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Verander dan ook de PI, nu is het net alsof TS het jammer vindt.
Lijkt mij wel. Zo'n type is het wel.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:17 schreef Dos37 het volgende:
Geweldig dat ie nog doorgaat.
Zal ie straks trouwens ook trainer worden, netzo als zijn pa.
Precies,quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:07 schreef the_legend_killer het volgende:
hij kan het niveau nog aan en daar heb ik respect voor.
aquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:46 schreef Apekoek het volgende:
maldini is voor mij de beste verdediger of all-time
Hij heeft zijn hoogtepunt al gehad hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:55 schreef One_conundrum het volgende:
Wat is er gebeurd met stoppen op je hoogtepunt?
het maakt niet uit wanneer hij stopt hoor! hij zit altijd op een hoogte punt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 02:38 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hij heeft zijn hoogtepunt al gehad hoor [afbeelding]
Moet hij nu maar doen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:55 schreef One_conundrum het volgende:
Waarom niet volgend jaar nog een keer de CL winnen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:55 schreef One_conundrum het volgende:
Omdat Milan dat niet verdient.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom niet volgend jaar nog een keer de CL winnen?
Vind ik wel een goede ideequote:Op woensdag 23 mei 2007 23:08 schreef DrDentz het volgende:
krijgt Maldini nu ook een echte Champions League voor thuis?
Niet echt belangrijk maar dit klopt niet helemaal ,volgens mij maakte hij zijn debuut in 87 of 88. In 84 was hij 15.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:20 schreef Everett het volgende:
Maldini...held![]()
volgens wiki speelde hij in '84/'85 1 wedstrijdquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:17 schreef navigator het volgende:
[..]
Niet echt belangrijk maar dit klopt niet helemaal ,volgens mij maakte hij zijn debuut in 87 of 88. In 84 was hij 15.
http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=b8be1aquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:17 schreef navigator het volgende:
[..]
Niet echt belangrijk maar dit klopt niet helemaal ,volgens mij maakte hij zijn debuut in 87 of 88. In 84 was hij 15.
quote:AC Milan-icoon Paolo Maldini heeft aangekondigd te zullen stoppen met voetbal aan het einde van het huidige seizoen. De Milanese verdediger maakte dit zondagmiddag bekend na het behalen voor het WK voor clubteams ten koste van Boca Juniors.
“Vandaag voel ik me oprecht tevreden met wat ik allemaal heb bereikt”, aldus de 39-jarige wereldkampioen die eerder dit jaar ook al de Champions League-bokaal boven zijn hoofd mocht heffen.
Maldini debuteerde in 1985 op zestienjarige leeftijd in de Milaneze hoofdmacht en heeft zich sindsdien ontpopt als een ware clubheld. In zijn 22-jarige dienstverband voor de Rossoneri behaalde de ex-international vijf Champions League-titels, vijf Europese Supercups, twee Intercontinental Cups en zeven Serie A kampioenschappen.
“Milan heeft me altijd de mogelijkheid gegunt om in belangrijke wedstrijden te spelen. Ik heb alles behaald in het voetbal, maar nu doet alles pijn. Ik heb nog steeds ontzettend veel plezier in het spelletje, maar de pijn begint de overhand te krijgen.”
quote:Op zondag 16 december 2007 20:54 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Meeste Caps voor Italie, Meest CL's in de kast, Op 1 naast meeste CL/EC1 finales gespeeld, Meeste Serie A wedstrijden gespeeld, Oudste speler ooit in de CL finale gescoord, als snelste ooit in een CL finale gescoord, ALLE club prijzen, 1e verdediger die de FIFA speler van het jaar verkiezing won en dan te bedenken dat ie op 16 jarige debuteerde bij Milan om tzt ene "Franco Baresi" op te volgen, alsof dat uberhaupt al een makkelijke opgave was.
Echt, levende legende, voetbalheld. Alleen misschien te vroeg met z'n interland loopbaan gestopt, dan had ie ook nog een WK titel op z'n naam. Maar juist door te stoppen kon ie zoveel voor z'n club blijven geven. En de EK titel liep hij met 1 minuutje mis in Rotterdam.
Ja, maar spelen ze allebei ook bij Milan? Volgens mij alleen Christian toch?quote:Op maandag 17 december 2007 00:32 schreef BonJovi het volgende:
Hij heeft 2 zoons
Hahaha okquote:Op maandag 17 december 2007 00:34 schreef BonJovi het volgende:
volgens mij zijn jongste ook hoor, maar check http://www.youtube.com/watch?v=zXpPD3FpxIg
het is mooi geweest, goed momentquote:Op maandag 17 december 2007 08:02 schreef Rumille het volgende:
Zonde dat ie stopt, toch top dat je 24 jaar bij dezelfde club blijft.
Zo had ik het nog niet bekeken, maar het is idd wel zoquote:Op maandag 17 december 2007 09:32 schreef M0NTANA het volgende:
Paolo Maldini heeft een grotere erelijst dan de meeste clubs, ook al bestaan die al honderd jaar.
Mooi gezegd!quote:Op maandag 17 december 2007 09:32 schreef M0NTANA het volgende:
Paolo Maldini heeft een grotere erelijst dan de meeste clubs, ook al bestaan die al honderd jaar.
Iddquote:Op maandag 17 december 2007 09:32 schreef M0NTANA het volgende:
OMG perfecte tackle...!quote:Op maandag 17 december 2007 00:34 schreef BonJovi het volgende:
volgens mij zijn jongste ook hoor, maar check http://www.youtube.com/watch?v=zXpPD3FpxIg
Zijn zoon?quote:Op maandag 17 december 2007 15:24 schreef Kadoc het volgende:
Misschien wel de beste verdediger die ik heb zien spelen. Legende.
dat doet ie goedquote:Op maandag 17 december 2007 00:34 schreef BonJovi het volgende:
Geweldig opstomend over links. Hij zou zo nog een jaar meekunnen...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij voetbalde nog wel als een jonge god.
Ik gok op Nesta.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:01 schreef DANILXL het volgende:
wat een ongelofelijke held. Wie zal de aanvoerdersband overnemen?
gattuso?
pirlo?
seedorf?
Kaka?
Nesta?
Iddquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:58 schreef VoreG het volgende:
Het is ook maar beter dat hij stopt. Op deze leeftijd zo lang nog doorgaan trekt je lichaam gewoon niet meer. Nu herinner je je de grote Maldini, dat zou alleen maar gaan tegenvallen als hij langer doorgaat
Vervelende uitstraling?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd
Wat een held zeg, 172 wedstrijden, 5 CL's winnen, hulde voor die man
En ook niets geen vervelende uitstaling, sympathieke gozert
Waardig afscheid van hem in Europa.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij voetbalde nog wel als een jonge god.
Nee. Nog steeds een mooi jochie gebleven.quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:21 schreef Beschouw het volgende:
[ afbeelding ]
Veel is-ie nog niet veranderd.
Gattuso.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:01 schreef DANILXL het volgende:
wat een ongelofelijke held. Wie zal de aanvoerdersband overnemen?
gattuso?
pirlo?
seedorf?
Kaka?
Nesta?
Tuurlijk mag je dat zeggen. Vind ik ook.quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Nog steeds een mooi jochie gebleven.
of mag je dat als mannelijke voetbalfan niet zeggen?
Tjah "waardig afscheid" , het mooiste afscheid was natuurlijk geweest met de beker met de grote oren in de lucht boven z'n hoofd ...quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Waardig afscheid van hem in Europa.
Zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt.
Standbeeld voor hem bij Milanello is wel op z'n plek.
Dat zat er vandaag met de rest van het team niet meer in.quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tjah "waardig afscheid" , het mooiste afscheid was natuurlijk geweest met de beker met de grote oren in de lucht boven z'n hoofd ...
Ik denk dat stiekem iedere VBL'er wel de looks van Maldini zou willen hebben. Ook zonder zijn status als voetballer had ie wel vrouwen van uitzonderlijke schoonheid kunnen krijgen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Nog steeds een mooi jochie gebleven.
of mag je dat als mannelijke voetbalfan niet zeggen?
En de ideale familie(naam) om zo'n carrière op te bouwen ook natuurlijk ... (voor hetzelfde geld was ie ergens in Zuid-Sicilië geboren en nooit ontdekt geweest ...)quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik denk dat stiekem iedere VBL'er wel de looks van Maldini zou willen hebben. Ook zonder zijn status als voetballer had ie wel vrouwen van uitzonderlijke schoonheid kunnen krijgen.
Maldini heeft eigenlijk vanaf z'n geboorte al alles mee gehad: opgegroeid in weelde, het uiterlijk mee, niet al te dom en dan nog kunnen voetballen ook.
Dat dusquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:06 schreef toma het volgende:
[..]
Vervelende uitstraling?
[ afbeelding ]
wat is dat?
Zou wel schitterend zijn, al is hij nog maar elf jaar en valt er weinig over te zeggen. Mooi gebaar van AC Milan om na het pensioen van Paolo rugnummer drie niet meer te gebruiken tot Christian Maldini eventueel wordt opgenomen in de selectie van AC Milan.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:11 schreef DIGGER het volgende:
Niet eerder MONTANA, als bijvoorbeeld z'n zoontje met een CL in de handen staat?
Anyway, naast z'n enorme palmeras zou elke club ter wereld wensen 1 of meer van zulke model superprofs in de selectie te hebben als Maldini.
Altijd een gentleman, op en naast het veld, jegens z'n fans, de media etc.
En er altijd zijn voor de club, ook al zat ie wel eens wissel tegen z'n zin in of wat dan ook.
Naast die 172 EC Matchen oinmiddels ook > 1000 officiele wedstrijden voor Milan, ga er maar even aanstaan.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik bij Milan in de basis sta heb ik ook onvoorwaardelijke clubliefde
Maar begin daar maar eens een internationale carriere uit te bouwen waarbij je nooit bij een andere club gespeeld hebt ...quote:Op woensdag 5 maart 2008 07:44 schreef DIGGER het volgende:
Ehhh er zijn ongelooflijk veel voetballers met hun roots in het armere Zuid Italie hoor. Juist daar, omdat dat een mooie weg is om te ontsnappen uit de harde dagelijkse realiteit.
Het helpt natuurlijk wel ontzettend mee. Je zit in een van de grootste competities van de wereld en ook bij een van de grootste clubs ter wereld.quote:
fantastischquote:Op woensdag 5 maart 2008 18:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[ afbeelding ]
Donadoni(bondscoach), Van Basten(bondscoach), Maldini, Massaro, Ancelotti (momenteel zijn coach bij Milan).
En hij voetbalt gewoon nog, al is het niet lang meer. Maldini is gewoon een legende
prachtig verwoordquote:Op woensdag 5 maart 2008 01:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik denk dat stiekem iedere VBL'er wel de looks van Maldini zou willen hebben. Ook zonder zijn status als voetballer had ie wel vrouwen van uitzonderlijke schoonheid kunnen krijgen.
Maldini heeft eigenlijk vanaf z'n geboorte al alles mee gehad: opgegroeid in weelde, het uiterlijk mee, niet al te dom en dan nog kunnen voetballen ook.
Je snapt er ook niets van...quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik bij Milan in de basis sta heb ik ook onvoorwaardelijke clubliefde
je hoeft niet in de basis te staan om clubliefde te hebben hoorquote:Op woensdag 5 maart 2008 17:46 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk wel ontzettend mee. Je zit in een van de grootste competities van de wereld en ook bij een van de grootste clubs ter wereld.
Ik snap em niet?quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:08 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
je hoeft niet in de basis te staan om clubliefde te hebben hoor
DAM zei dat het niet zo moeilijk is om clubliefde te hebben omdat Maldini altijd speelde, toen reageerde ik met 'quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:21 schreef VoreG het volgende:
[..]
Gedaan, maar ik begrijp je niet. Kan zijn dat ik er overheen lees.
quote:Op donderdag 6 maart 2008 08:26 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind het wel zonde dat uitgerekend toen ie pas gestopt was met spelen voor de squadra, deze de wereldtitel won.
Hij had daar gewoon bij moeten zijn.
voetbalprimeur4lifequote:Maldini overweegt nog een seizoen
Eigenlijk zou hij komende zomer stoppen, maar het voetbaldier in Paolo Maldini brengt hem toch weer aan het twijfelen. "Ze willen dat ik nog een seizoen doorga, we zullen zien."
AC Milan-verdediger Maldini speelde afgelopen dinsdagavond tegen Arsenal (0-2 verlies) zijn laatste Europese duel en zou komende zomer eigenlijk zijn kicksen aan de wilgen hangen. De onverslijtbare verdediger lijkt echter toch weer te twijfelen.
"Bij Milan oefent men druk uit om toch nog een seizoen door te gaan", zegt de 39-jarige Maldini tegen Sky Italia. "Drie maanden geleden was ik verre van fit, maar intussen voel ik mij een stuk beter. Ik hou van deze sport en ik hou ook van trainen. Of ik doorga? We zullen zien."
Vooral voorzitter Silvio Berlucsoni en algemeen directeur Andrea Galliani willen graag dat Maldini nog een seizoen doorgaat. De verdediger debuteerde in 1985 in de hoofdmacht van de Milanese topclub en won sindsdien een hele rits aan (Europese) prijzen.
http://www.voetbalprimeur(...)nog_een_seizoen.html
865 volgens wikipediaquote:Op maandag 10 maart 2008 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij is gewoon een van de betere hoor en zou nog makkelijk nog een seizoen meekunnen
Hoeveel wedstrijden heeft ie nu in zijn carriere gespeeld?
quote:Maldini overweegt extra jaar
MILAAN - Voor Paolo Maldini lijkt er geen einde aan te komen. De levende AC Milan-legende overweegt om nog een seizoen door te gaan met profvoetbal.
De 39-jarige verdediger, die 26 juni veertig jaar wordt en onlangs zijn duizendste wedstrijd in het shirt van de Rossoneri speelde, was aanvankelijk van plan om na dit seizoen zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. In Gazzetta dello Sport zegt Maldini echter dat hij nog niet aan het einde denkt.
,,Misschien ga ik nog een jaar door," zegt Maldini, die de laatste tijd steeds meer last krijgt van knieblessures. Met dit rampseizoen, waarbij AC Milan uitgeschakeld is in de CL en deelname aan het miljoenenbal voor volgend seizoen drijgt mis te lopen, lijkt Maldini niet te willen eindigen.
,,Ploeggenoten vragen of ik nog een jaar door wil gaan. Dan begin je wel te twijfelen," aldus de geboren Milanees, die sinds 1984 voor AC Milan speelt. In al die jaren veroverde Maldini vijf Europa Cups en zeven landstitels. Ook Maldini's vader Cesare speelde en zoontje Christian (8) speelt voor de Milanezen.
Dat is geen bron. Waar heb je het gehoord of gelezen?quote:
quote:Paolo Maldini heeft een blessure aan
zijn dijbeen opgelopen en mist mogelijk
de laatste vijf competitiewedstrijden
met AC Milan.Maandag wordt onderzocht
hoe ernstig zijn blessure precies is.
De 39-jarige verdediger twijfelt nog of
hij aan het einde van het seizoen zijn
imposante profcarrière zal afsluiten of
dat hij er nog een jaar aan vastplakt.
Maldini was van plan te stoppen,maar de
leiding van de club heeft hem gevraagd
na 23 seizoenen in het eerste elftal
nog één keer bij te tekenen.
Inderdaadquote:Op donderdag 17 april 2008 16:24 schreef M0NTANA het volgende:
Blijft toch jammer, die PI van de OP.
quote:Maldini gaat toch nog een jaar door
MILAAN - Paolo Maldini gaat vrijwel zeker nog een seizoen door. De 39-jarige verdediger van AC Milan tekent volgens de Italiaanse sportkrant Corriere dello Sport na het slotweekeinde in de Serie A, zondag, een nieuwe eenjarige verbintenis.
In februari had Maldini nog laten doorschemeren na dit seizoen een punt te zetten achter zijn imposante loopbaan. Sinds maart liet hij echter doorschemeren dat er mogelijk toch nog een seizoen aan wordt vastgeplakt. ,,Als mijn fysieke gesteldheid het toelaat, teken ik bij,'' zei hij toen.
Maldini, die deze week een ontmoeting heeft gepland met vice-president Adriano Galliani, laat dinsdag op de website van AC Milan weten dat zijn lichaam hem nog niet in de steek heeft gelaten. Sterker: ,,Ik sta er momenteel beter voor dan aan het begin van dit seizoen.''
En wat is daar ''quote:
Costacurta was toch ook 40 ?quote:Op woensdag 14 mei 2008 01:57 schreef DrDentz het volgende:
Een 40-jarige in de basis van Milan volgend seizoen dan
tong80 post zonder tong, een zeldzaamheidquote:Op woensdag 14 mei 2008 03:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Costacurta was toch ook 40 ?
Stanley Matthews stopte trouwens op zijn 53ste
quote:MILAAN - De actieve voetbalcarrière van Paolo Maldini is nog niet voorbij. AC Milan maakte bekend dat de routinier besloten heeft niet te stoppen, maar dat hij er nog aan jaartje aan vastknoopt. Daarover is vrijdag overeenstemming bereikt.
De verdediger, die later deze maand 40 wordt, heeft zijn verbintenis na lang aandringen van de Italiaanse club en zijn ploeggenoten verlengd tot 30 juni 2009.
Joh, ik zou het alleen al een eer vinden om in de buurt van die man te mogen trainen. Ook qua mentaliteit is het een hele grote.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:25 schreef DIGGER het volgende:
Hij zal wel niet zo vaak meer spelen, maar is natuurlijk ook buiten het veld (of op de training) van onschatbare waarde, zeker voor de jongere garde.
Hij wil geen afscheid nemen met een vijfde plek en een matig Europees seizoen. Denk ik althans.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik weet niet waarom hij zich weer over laat halen, pik je plek in de trainersstaf denk ik dan.
Zeker, een man van 40 die vrijwel elke wedstrijd als een beer staat te verdedigen en zelfs panna´s uitdeelt en schoten lost op doel is écht overdatum!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:28 schreef Anonymousz het volgende:
Nog een jaartje deze man moet echt stoppen
Hij is over datum
quote:Maldini: Nog een keer voor Italië?
MILAAN - Paolo Maldini zou nog een keer voor het Italiaanse elftal willen spelen voor hij zijn loopbaan beëindigt. De 40-jarige verdediger van AC Milan heeft dit dinsdag gezegd. Maldini stopt na dit seizoen met voetballen. Zijn 126e en laatste interland speelde hij in 2002.
,,Het zou niet goed zijn hiervoor echt om mijn rentree te maken, maar ik zou het wel geweldig vinden om met nog een wedstrijd mijn lange carrière in het blauwe shirt te vieren,’’ zei Maldini tegen een televisiezender in Milaan.
Italië speelt in maart en april WK-kwalificatiewedstrijden tegen Montenegro en Ierland. In juni staat er een aantal vriendschappelijke duels gepland. (ANP)
Een maand geblesseerd ja.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:31 schreef Radegast het volgende:
Chiellini is momenteel geblesseerd toch? Het zou wel leuk zijn.
Ben het wel met je eens, op je slotzin na, Materazzi was 1 van de beste spelers van Italie op het WK.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:27 schreef BramKVO het volgende:
Ik blijf het een zonde vinden dat Maldini nooit een prijs pakte met de Squadra, hij moest er gewoon nog bij zijn op het WK 06. Zeker als je ziet dat hij nu al recordhouder is qua caps bij Italie en dat terwijl hij er in 2002 de brui aangaf. Een speler als Materazzi heeft dan wel een wereldtitel op zak
En elke wedstrijd scoort ie gewoon standaard een dikke voldoende? Misschien kan PSV hem overhalen om volgend jaar nog een 'exotisch' uitstapje te maken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:08 schreef DIGGER het volgende:
Maldini dit seizoen:
Milan: 22 Competitiewedstrijden
Maldini: 16 maal Basis, slechts 2 maal geel.
quote:Maldini speelt 900ste duel
Door Carlo Willemsen
Zondag, 17 mei 2009, 13:06
Paolo Maldini heeft zaterdagavond in het competitieduel met Udinese zijn 900ste wedstrijd in dienst van AC Milan gespeeld. Het veertigjarige clubicoon, die na dit seizoen zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangt, speelt al sinds 1985 in het shirt van zijn jeugdliefde.
Maldini speelde in totaal 646 duels in de Serie A, 168 wedstrijden in Europees verband, 72 Italiaanse bekerwedstrijden en veertien duels in andere officiële eindtoernooien. Dit seizoen kwam hij ondanks zijn hoge leeftijd ook nog tot 28 optredens in de hoofdmacht van Milan.
True, maar die zie ik niet blijven ballen tot na zn 40equote:Op zondag 17 mei 2009 14:34 schreef WeebI het volgende:
Raúl speelde gisteren zijn 700e, en die is pas 31
Raúl die speelt zeker niet tot z'n 40e bij Real Madridquote:Op zondag 17 mei 2009 19:01 schreef don-diablo het volgende:
[..]
True, maar die zie ik niet blijven ballen tot na zn 40e
quote:Op zondag 17 mei 2009 14:28 schreef Houniet het volgende:
Held.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar?quote:
quote:The rest of the Rossoneri fans waved special Maldini scarves while Roma players came back on the pitch at the end wearing T-shirts hailing the defender.
http://www.corrieredellos(...)ini%20a%20San%20Siroquote:Op zondag 24 mei 2009 22:47 schreef Smeich het volgende:
Wat deden zij dan?
Mooi!quote:Op zondag 24 mei 2009 23:27 schreef DIGGER het volgende:
http://www.corrieredellos(...)l%27addio+di+Maldini
ik hoop dat dit een klein gedeelte van de fans was ? Want anders ben ik, als Milan-fan, heel ontgoocheld in de tifosi.quote:Op zondag 24 mei 2009 23:02 schreef pfaf het volgende:
Een spandoek dat Baresi de enige echte capitano is. Belachelijk, ziek en triest gedrag, ook al waren er altijd al spanningen tussen de ultra's en Maldini.
Voor een speler die 21 jaar lang jouw clubkleuren (met succes) heeft verdedigd is dit wel erg schraal ja.quote:Op zondag 24 mei 2009 23:45 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik hoop dat dit een klein gedeelte van de fans was ? Want anders ben ik, als Milan-fan, heel ontgoocheld in de tifosi.
edit : aan de beelden van de corriere te zien, was het dus maar een klein groepje idioten, gelukkig.
Wel spijtig dat er geen tifo was ter ere van hem ?
Ja, Digger is degene die het spandoek heeft ontworpenquote:
Waarom zwaaien ze met de Amsterdamse vlag?quote:Op maandag 25 mei 2009 01:03 schreef Smeich het volgende:
Deze spandoek hing er trouwens ook
[ afbeelding ]
Wellicht niet voor langquote:Op maandag 25 mei 2009 07:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zwaaien ze met de Amsterdamse vlag?Marco is er al weg.
Heeft met de hoerenbuurt e.d. te makenquote:Op maandag 25 mei 2009 07:51 schreef nostra het volgende:
[..]
quote:Maldini: 'Ik ben trots niet een van hen te zijn'
25/05/2009 09:52
Zijn laatste duel in San Siro paste niet in zijn imposante loopbaan. Paolo Maldini verloor en kreeg in zijn 901ste wedstrijd voor
AC Milan een fluitconcert.
Maldini, die volgende week met het duel met Fiorentina na 24 jaar profvoetbal afzwaait, zei weinig na afloop van zijn laatste thuiswedstrijd. 'Ik ben trots niet een van hen te zijn', was het summiere commentaar na de 3-2 nederlaag. De veertigjarige verdediger refereerde aan een deel van de Milan-aanhang, dat hem tijdens de wedstrijd in San Siro uitfloot.
'De nederlaag is bijzonder vervelend voor Paolo, maar het overschaduwt zijn carrière niet', zei Milan-trainer Carlo Ancelotti. 'In het hele stadion was een enorm warm onthaal voor hem. Laten we dat benadrukken. Het protest kwam van een kleine minderheid die dit had moeten laten op deze speciale dag voor Paolo.'
Ook zijn Roma-collega Luciano Spalletti maakte zich kwaad over het gedrag van de fanatieke Milan-aanhang. 'Als je Maldini beledigt, dan heb je echt de grens overschreden.'
Maldini had zich niet geliefd gemaakt door vraagtekens te zetten bij de steun van een deel van het eigen publiek. Bovendien zou hij voor zijn laatste seizoen een te stevig salaris hebben gevraagd (en gekregen). 'Bedankt aanvoerder', luidde een spandoek. 'Op het veld was je een echte kampioen, maar je had geen respect voor die mensen die je rijk hebben gemaakt.'
Haha viel me ook al op, welke reden zou daar achter zitten?quote:Op maandag 25 mei 2009 07:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij is nu 13, dus dat duurt nog wel zeker 4 jaar voordat we hem in het eerste zien.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:11 schreef Barca het volgende:
Hoe zit het met zoontje Maldini? Schijnt een lekkere tackle in huis te hebben. Clarence heeft ervaring op dat gebied.
Verwacht nu niet dat hij ook al op zijn 17e debuteert en meteen goed is. De wereld heeft nu al té hoge verwachtingen van hem..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hij is nu 13, dus dat duurt nog wel zeker 4 jaar voordat we hem in het eerste zien.
quote:Totti angry at Maldini insults
Francesco Totti has hit out at the fans who booed Milan legend Paolo Maldini during his final home game.
After a glorious 25-year career with the Rossoneri, Maldini has decided to hang up his boots this summer.
But the stopper's swansong didn't go according to plan as a section of the Curva Sud displayed an inflammatory banner and chanted the name of former captain Franco Baresi after a 3-2 defeat against Roma.
“Things in calcio need to change,” Roma talisman Totti wrote in the Corriere dello Sport.
“There is a lack of values and respect in the game. What happened to Maldini on Sunday is a sign of the negative phase the sport is going through.
“Paolo has always been a role model for us players. Nothing can justify what happened to a player who has worn the same shirt for 900 games.
“I completely understand his disappointment. Maldini deserves plaudits from everyone from the supporters to the directors and Coaches. It will be difficult for anyone to match his achievements.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |