quote:AC Milan-icoon Paolo Maldini heeft aangekondigd te zullen stoppen met voetbal aan het einde van het huidige seizoen. De Milanese verdediger maakte dit zondagmiddag bekend na het behalen voor het WK voor clubteams ten koste van Boca Juniors.
“Vandaag voel ik me oprecht tevreden met wat ik allemaal heb bereikt”, aldus de 39-jarige wereldkampioen die eerder dit jaar ook al de Champions League-bokaal boven zijn hoofd mocht heffen.
Maldini debuteerde in 1985 op zestienjarige leeftijd in de Milaneze hoofdmacht en heeft zich sindsdien ontpopt als een ware clubheld. In zijn 22-jarige dienstverband voor de Rossoneri behaalde de ex-international vijf Champions League-titels, vijf Europese Supercups, twee Intercontinental Cups en zeven Serie A kampioenschappen.
“Milan heeft me altijd de mogelijkheid gegunt om in belangrijke wedstrijden te spelen. Ik heb alles behaald in het voetbal, maar nu doet alles pijn. Ik heb nog steeds ontzettend veel plezier in het spelletje, maar de pijn begint de overhand te krijgen.”
quote:Op zondag 16 december 2007 20:54 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Meeste Caps voor Italie, Meest CL's in de kast, Op 1 naast meeste CL/EC1 finales gespeeld, Meeste Serie A wedstrijden gespeeld, Oudste speler ooit in de CL finale gescoord, als snelste ooit in een CL finale gescoord, ALLE club prijzen, 1e verdediger die de FIFA speler van het jaar verkiezing won en dan te bedenken dat ie op 16 jarige debuteerde bij Milan om tzt ene "Franco Baresi" op te volgen, alsof dat uberhaupt al een makkelijke opgave was.
Echt, levende legende, voetbalheld. Alleen misschien te vroeg met z'n interland loopbaan gestopt, dan had ie ook nog een WK titel op z'n naam. Maar juist door te stoppen kon ie zoveel voor z'n club blijven geven. En de EK titel liep hij met 1 minuutje mis in Rotterdam.
Ja, maar spelen ze allebei ook bij Milan? Volgens mij alleen Christian toch?quote:Op maandag 17 december 2007 00:32 schreef BonJovi het volgende:
Hij heeft 2 zoons
Hahaha okquote:Op maandag 17 december 2007 00:34 schreef BonJovi het volgende:
volgens mij zijn jongste ook hoor, maar check http://www.youtube.com/watch?v=zXpPD3FpxIg
het is mooi geweest, goed momentquote:Op maandag 17 december 2007 08:02 schreef Rumille het volgende:
Zonde dat ie stopt, toch top dat je 24 jaar bij dezelfde club blijft.
Zo had ik het nog niet bekeken, maar het is idd wel zoquote:Op maandag 17 december 2007 09:32 schreef M0NTANA het volgende:
Paolo Maldini heeft een grotere erelijst dan de meeste clubs, ook al bestaan die al honderd jaar.
Mooi gezegd!quote:Op maandag 17 december 2007 09:32 schreef M0NTANA het volgende:
Paolo Maldini heeft een grotere erelijst dan de meeste clubs, ook al bestaan die al honderd jaar.
Iddquote:Op maandag 17 december 2007 09:32 schreef M0NTANA het volgende:
OMG perfecte tackle...!quote:Op maandag 17 december 2007 00:34 schreef BonJovi het volgende:
volgens mij zijn jongste ook hoor, maar check http://www.youtube.com/watch?v=zXpPD3FpxIg
Zijn zoon?quote:Op maandag 17 december 2007 15:24 schreef Kadoc het volgende:
Misschien wel de beste verdediger die ik heb zien spelen. Legende.
dat doet ie goedquote:Op maandag 17 december 2007 00:34 schreef BonJovi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |