abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:34:43 #101
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43744285
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mooie inhoudelijke reactie.
Het is ook nooit goed hè. Als we ons verdedigen, zijn we triest. En nu moet ik wel weer inhoudelijk reageren.

Jullie Ajacieden mogen zeuren wat jullie willen.
pi_43744313
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed hè. Als we ons verdedigen, zijn we triest. En nu moet ik wel weer inhoudelijk reageren.

Jullie Ajacieden mogen zeuren wat jullie willen.
Prima, ook goed. Probeer hier enigszins een discussie aan te gaan, maar blijkt niet te kunnen. Jammer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:43:18 #103
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43744514
Ajax fans kunnen niet tegen hun verlies, en dan gaan ze vervelend zeuren.
Psv heeft over 90 minuten misschien 1 of 2 voorzetten voor het goal weg gehaald.
En dan kun je hoog of laag springen schreeuwen of zeuren dat ajax veel en veel beter is maar het resultaat telt nog altijd.
En daarom speelt ajax uefa cup en psv champions league, en staat psv bovenaan nu.
Omdat het een stukje beter is.
pi_43744560
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:43 schreef Grimm het volgende:
Misschien moet je je oogkleppen even afzetten en goed lezen. Knullige poging tot trollen dit.
In Southern Sun
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:45:21 #105
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43744568
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Prima, ook goed. Probeer hier enigszins een discussie aan te gaan, maar blijkt niet te kunnen. Jammer.
Een discussie? Waarom begin je dan op zo'n manier een discussie.
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:22 schreef Da_Sandman het volgende:
. Jullie moeten je verdedigen. Triest zeg. Alles uit de kast halen om jullie gelijk te halen, zegt genoeg.
Dan heb ik de behoefte al niet eens meer om serieus te reageren.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:57:59 #106
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_43744920
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Misschien moet je je oogkleppen even afzetten en goed lezen. Knullige poging tot trollen dit.
Hou op zeg kneus. Ga naar je eigen topic toe, daar vallen tenminste nog een hoop verbeteringen te bespreken. Hou je daar maar mee bezig
pi_43744984
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb niet het idee dat het sarcasme was. Ik deel de mening van Ten Cate wel. Nogmaals, Ten Cate stelt dat Ajax net iets beter was dan psv maar dat de laatste ploeg door een lucky heeft gewonnen. Ik zie niet in wat daar fout aan is?
Ik heb het ook niet over de reactie na die wedstrijd, want dat was natuurlijk wel een dubbeltje op zijn kant. Vond het geen lucky maar wel een gelukkige overwinning.

Ik doel meer op het collecftieve gepiep van Ten Cate en bijvoorbeeld ook Van Geel dat het allemaal zo'n afbraakvoetbal in Eindhoven is. De jaren onder Hiddink is er gebouwd aan een solide basis waardoor er veel resultaat maar weinig spectaculaire wedstrijden te zien waren. Dit seizoen wordt er onder Koeman aanmerkelijk attractiever gespeeld, met meer goals, meer variatie, meer spelvreugde en meer te zien voor de supporters. Ik zeg niet dat het elke week waanzinnig is om te zien qua hakballetjes en omhalen, maar het is zeker fraaier en attractiever. Dáár doel ik op: het is zo gemakkelijk om maar te roepen dat het alleen maar afbraakvoetbal is, terwijl dat oordeel bij het gros wordt gevormd door het klakkeloos volgen van het geschetste beeld van de trainer/technisch directeur van Ajax en teletekstvolgers. Is gewoon jammer...

Maar goed, ik ben wel eerlijk: hoe meer ik dat gejank en die verontwaardiging van Henk ten Cate en Louis van Gaal over zoveel onrecht hoor, hoe mooier ik het vind. Heerlijk.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_43745022
DD
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43745045
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Probeerde ik enige tijd geleden ook in het Ajax-topic. Helaas. Werd ik meteen verrot gescholden, voor kutboer utigemaakt en niet zo vriendelijk verzocht op te flikkeren naar 'mijn eigen topic'.
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:24:17 #110
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43745643
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik lees overal dat ajax zo geweldig is etc. terwijl ze uefa cup spelen en 3 punten achter staan, en AZ nog krijgen
Misschien moet jij je oogkleppen n's afzetten.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:30:53 #111
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_43745845
Wie heeft in godsnaam bedacht dat voetbal mooi moet zijn....Het gaat er toch om dat je als club veel punten haalt en dus beter bent dan je tegenstanders? Je wilt de wedstrijden toch winnen, DAAR gaat het toch om? Met 'mooi' voetbal schiet je toch geen zak op? Natuurlijk willen supporters graag een mooie wedstrijd zien, maar ze willen toch net iets liever dan hun club wint!!! En waarom oordeelt de coach van een andere club (Ten Cate) over het mooiheidsgehalte van de wedstrijden van PSV??? Laat hij naar de resultaten van zijn eigen club kijken, ipv zich druk te maken of PSV wel mooi voetbal speelt! Het gaat niet om mooi voetbal maar om goed voetbal, en voetbal is goed wanneer je wint, en PSV WINT!!!
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:35:45 #112
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_43745990
Precies, en Cruijff is ook een (k)neus
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_43746213
Hallo PSV'ers

Ik wil binnenkort graag weer eens een PSV wedstrijd in Eindhoven bezoeken, en aangezien de laatste keer in 1990 was, wil ik graag van jullie weten welk vak of welke plek het leukst is om te zitten. Ik kan uit behoorlijk wat vakken kiezen zag ik al.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:54:13 #114
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_43746566
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:00 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over de reactie na die wedstrijd, want dat was natuurlijk wel een dubbeltje op zijn kant. Vond het geen lucky maar wel een gelukkige overwinning.

Ik doel meer op het collecftieve gepiep van Ten Cate en bijvoorbeeld ook Van Geel dat het allemaal zo'n afbraakvoetbal in Eindhoven is. De jaren onder Hiddink is er gebouwd aan een solide basis waardoor er veel resultaat maar weinig spectaculaire wedstrijden te zien waren. Dit seizoen wordt er onder Koeman aanmerkelijk attractiever gespeeld, met meer goals, meer variatie, meer spelvreugde en meer te zien voor de supporters. Ik zeg niet dat het elke week waanzinnig is om te zien qua hakballetjes en omhalen, maar het is zeker fraaier en attractiever. Dáár doel ik op: het is zo gemakkelijk om maar te roepen dat het alleen maar afbraakvoetbal is, terwijl dat oordeel bij het gros wordt gevormd door het klakkeloos volgen van het geschetste beeld van de trainer/technisch directeur van Ajax en teletekstvolgers. Is gewoon jammer...

Maar goed, ik ben wel eerlijk: hoe meer ik dat gejank en die verontwaardiging van Henk ten Cate en Louis van Gaal over zoveel onrecht hoor, hoe mooier ik het vind. Heerlijk.
Haha dat kan ik me prima voorstellen, want iedereen denkt zo. Ik kan me die bekerfinale tegen Utrecht herinneren waarin ajax in blessuretijd in buitenspelpositie nog de gelijkmaker erin knalt. Vet oneerlijk natuurlijk, maar HEERLIJK. En de reactie achteraf in bladen en kranten is nog het mooist.

Ik vind wel dat het zogenaamde gejank van Ten Cate erg opgeblazen. Hij zei gewoon dat hij tevreden was over het eigen spel en dat PSV met een lucky de wedstrijd won. Ajacieden zullen het zien als lucky. PSV'ers zullen zeggen dat Simons die bal precies zo heeft bedoeld en dat er op getraind wordt. Daar kom je toch niet uit. Komt er op neer dat op basis van de wedstrijd PSV met 2 punten teveel weggaat (gelijkspel was gewoon terecht geweest imho) en dat levert frustratie op bij Ajax. Zelfde bij AZ waar een gelijkspel ook veel beter de verhouding weergegeven zou hebben. Geeft verder niks hoor. Geluk is een deel van het voetbal en geluk dwing je af dus PSV doet vast wel iets goed.

Ik ben het echter niet met je eens als jij vind dat PSV dit jaar attractiever speelt dan vorig jaar. Ik vind dat dit jaar nog meer als vorig jaar wordt gegokt op de snelle counter met kone en farfan. In wedstrijden tegen ploegen uit de top van het linkerrijtje en in Europa begint PSV met een defensieve strategie en gokt op de counter. Dat was vorig jaar mijn inziens anders, toen PSV ook in die wedstrijden wel de wedstrijd probeerde te bepalen.

Lekker Boeiend verder. Als jullie het leuk vinden om naar dit elftal te kijken en het succes oogst, dan is dat toch prima. Ik heb wel respect voor PSV iig, want ze doen het hoe je het wendt of keert gewoon goed.
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_43746852
Ik heb vaak het idee dat Ajacieden 'mooi en attractief voetbal' hetzelfde bestempelen als 'goed voetbal', terwijl het toch echt wat anders is.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_43748407
Weet je wat het is, het zal me mijn reet roesten wat de media over PSV zeggen. Na de wedstrijd tegen Ajax doken er ook weer stukjes op over hoe solide het beleid van PSV wel niet is en meer van dat soort blabla op.

Hadden we die wedstrijd gelijk gespeeld of verloren dan hadden waarschijnlijk dezelfde journalisten stukjes geschreven over hoe PSV worstelt en dat de onrust in de club (Westerhof na een korte periode weer weg als voorzitter) zijn tol eist of iets in die geest.

Het is altijd zo'n opportunistisch geblaat dat ik het meestal niet eens meer lees. Ik vorm mijn eigen mening wel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_43748727
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:24 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ik lees overal dat ajax zo geweldig is etc. terwijl ze uefa cup spelen en 3 punten achter staan, en AZ nog krijgen
Misschien moet jij je oogkleppen n's afzetten.
Lees je dat van mij? Zoja, quotes graag. Zo nee, niet relevant.
In Southern Sun
pi_43748770
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Weet je wat het is, het zal me mijn reet roesten wat de media over PSV zeggen. Na de wedstrijd tegen Ajax doken er ook weer stukjes op over hoe solide het beleid van PSV wel niet is en meer van dat soort blabla op.

Hadden we die wedstrijd gelijk gespeeld of verloren dan hadden waarschijnlijk dezelfde journalisten stukjes geschreven over hoe PSV worstelt en dat de onrust in de club (Westerhof na een korte periode weer weg als voorzitter) zijn tol eist of iets in die geest.

Het is altijd zo'n opportunistisch geblaat dat ik het meestal niet eens meer lees. Ik vorm mijn eigen mening wel.
Kijk, daar je heb je nou eens een goed punt. Dat bedoel ik met het verdedigen enzo. Laat die media toch eens. Maar nee, er moet toch weer worden verwezen naar hoe de media Ajax behandelen. Daar kan ik slecht tegen.
In Southern Sun
pi_43748810
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:02 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Probeerde ik enige tijd geleden ook in het Ajax-topic. Helaas. Werd ik meteen verrot gescholden, voor kutboer utigemaakt en niet zo vriendelijk verzocht op te flikkeren naar 'mijn eigen topic'.
De trent op Fok! tegenwoordig inderdaad, irriteer ik me in het AFCA topic ook aan... Helaas, tis toch echt een dicussieforum.

En zwans, misschien begon ik verkeerd, maar goed, ik vond en vind het nu eenmaal triest...
In Southern Sun
pi_43748836
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hou op zeg kneus. Ga naar je eigen topic toe, daar vallen tenminste nog een hoop verbeteringen te bespreken. Hou je daar maar mee bezig
Dit bedoel ik dus .
In Southern Sun
pi_43748909
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kijk, daar je heb je nou eens een goed punt. Dat bedoel ik met het verdedigen enzo. Laat die media toch eens. Maar nee, er moet toch weer worden verwezen naar hoe de media Ajax behandelen. Daar kan ik slecht tegen.
Wees gerust, als er iets is wat me nog minder boeit dan wat de media kwatsen over PSV, dan is het wel wat ze zwammen over Ajax en hoeveel of weinig ze dat doen .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:09:25 #122
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43749039
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Lees je dat van mij? Zoja, quotes graag. Zo nee, niet relevant.
Je denkt toch niet dat ik die geschiedenis van jouw ga door spitten op jouw ajax opmerkingen ofwel.
Maar je maakt je er wat te makkelijk vanaf, hoevaak hebben we niet naar studio ajax gekeken.
En in de eerste weken van de competitie was het een hosanna hosanna sfeer hier met al die ajax fans
Ajax heerscht en weet ik veel wat er werd geroepen, vind je het gek dat dat irritatie opriep bij de algemene supporter?
Ik vind het prachtig dat ajax nu 2e staat op 3 punten.
Want ook dit seizoen gaan jullie weer snoeihard op de bek, met jullie barca 2 spelers
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:33:16 #123
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_43749922
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:00 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Perfect geformuleerd.

Morgenochtend om 06.15 vertrekken richting Liverpool via Schiphol
Party on in Liverpool
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_43750226
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:43 schreef Juweel het volgende:
Hallo PSV'ers

Ik wil binnenkort graag weer eens een PSV wedstrijd in Eindhoven bezoeken, en aangezien de laatste keer in 1990 was, wil ik graag van jullie weten welk vak of welke plek het leukst is om te zitten. Ik kan uit behoorlijk wat vakken kiezen zag ik al.
Zeg, als jullie klaar zijn met ruziemaken met Ajaxfans, kunnen jullie dan mijn vraag ook nog even beantwoorden?

dinsdag 21 november 2006 @ 15:48:52 #125
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_43750522
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De trent op Fok! tegenwoordig inderdaad, irriteer ik me in het AFCA topic ook aan... Helaas, tis toch echt een dicussieforum.
Discussieforum, laat me niet lachen

Realiteit is dat hier mensen posten tussen de pakweg 10 jaar en 50 jaar en dan ook nog eens van LTS zwakstroom tot Universiteit... dus het verschil in discussievoeren kan nogal eens uiteenlopen van ordinair schelden tot op een beschaafde manier over voetbal praten. Bovendien moet je geen discussie voeren met iemand die je niet in de ogen aan kan kijken.
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
pi_43750610
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:41 schreef Juweel het volgende:

[..]

Zeg, als jullie klaar zijn met ruziemaken met Ajaxfans, kunnen jullie dan mijn vraag ook nog even beantwoorden?

Ik zou niet gaan hoor. Het is al jaren saai afbraakvoetbal dat wordt gespeeld...
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:52:58 #127
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_43750687
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:51 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik zou niet gaan hoor. Het is al jaren saai afbraakvoetbal dat wordt gespeeld...
pi_43750691
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:51 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Dat is ook nog een optie ja.

Afbraakvoetbal he? Ik vond het ook aardig richting afbraakvoetbal gaan bij ADO zondag.
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:55:26 #129
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_43750782
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:53 schreef Juweel het volgende:

[..]

Dat is ook nog een optie ja.

Afbraakvoetbal he? Ik vond het ook aardig richting afbraakvoetbal gaan bij ADO zondag.
Heb je wel een PSV clubkaart?

Tegen kleine clubjes is het meestal wel mogelijk om ook zonder een clubkaart kaartjes te kopen (bij het PSV stadion zelf)
pi_43750895
Nee joh, heb geen clubkaart. Maar als ze tegen het derde van Geleen-Oost spelen heb ik die dus niet nodig?
Ik ga wel ff op de site kijken. In welk vak is het zicht en de sfeer het leukst?
pi_43752719
quote:
Psv heeft over 90 minuten misschien 1 of 2 voorzetten voor het goal weg gehaald.
En dan kun je hoog of laag springen schreeuwen of zeuren dat ajax veel en veel beter is maar het resultaat telt nog altijd.
En daarom speelt ajax uefa cup en psv champions league, en staat psv bovenaan nu.
Het rare vind ik altijd dat clubs net doen alsof er bij henzelf geen zwakke punten zijn. PSV heeft lang concessies moeten doen en plukt daar nu de vruchten van. Ajax poogt nog altijd een achterhaald systeem te spelen, waar het niet eens de vleugelspelers voor heeft. Komt bij dat het onderdeel afronding -zeker geen onbelangrijk element in het Ajax voetbal- uitermate pover oogt. Onder Blind was er niks goed, maar nu wordt er dan zoveel beter (gezonder) getraind en zoveel beter gespeeld?! En voor de cruciale duels doet Ten Cate dezelfde tactische noodgrepen, waarmee ie dan afhankelijk wordt van wat de tegenstander of scheids biedt, schwalbe in Heerenveen, rode kaart in Utrecht etcetera. Het is vrij ongelooflijk dat een Van Geel in Studio Voetbal Ajax gelijkschakelde aan het PSV-niveau, waar dat enkel op basis van het treffen in de ArenA misschien zou lijken. PSV is stabiel, heeft de nodige blessures goed verdragen en laat internationaal ook weinig steken vallen. Ajax wil daar misschien komen, maar of dat met de huidige groep kan, zal ook een Van Geel niet kunnen garanderen, waar PSV dat al laat zien.
pi_43754463
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:23 schreef jpg97 het volgende:
Ik weet niet of dit al eens voorbij is gekomen, maar het slaat de spijker wel precies op z'n kop:
[..]
mooi stukje
pi_43754554
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:22 schreef Da_Sandman het volgende:

Eerste zin is weer typisch Calimero. Ik lees in het hele stuk niets over de CL-reeks van twee jaar terug, waar psv zeer veel waardering oogste. Maar er wordt liever met de vinger naar Amsterdam gewezen. De laatste zin is bijna lachwekkend. Ajax werd in 2004 nog landskampioen. Psv heeft niet gek veel minder mogelijkheden dan Ajax, enkel al vanwege de naam. Veel spelers komen graag naar Eindhoven. Dus waarom dat niet als positief punt pakken, maar weer de vergelijking maken met Ajax?
[..]
wie anders dan? jullie zijn toch onze enige concurrent
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:51:06 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_43754836
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus .
Daar vraag je wel een beetje zelf om, niet? Je lokt het een beetje uit vind ik (en zo te lezen velen met mij)
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:56:57 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_43755003
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:58 schreef Juweel het volgende:
Nee joh, heb geen clubkaart. Maar als ze tegen het derde van Geleen-Oost spelen heb ik die dus niet nodig?
Ik ga wel ff op de site kijken. In welk vak is het zicht en de sfeer het leukst?
Het bevalt mij uitstekend waar ik zit, NN. Maar op Oost gebeurt wel het meeste volgens mij. Tenminste, zo ziet dat er vanaf mijn positie uit. Betwijfel wel of je daar kaarten voor kunt krijgen.
pi_43755570
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:54 schreef Merkowitz het volgende:

[..]
PSV stond tegen AZ in de eerste helft al met 3-0 voor. Hoe kun je dan nog zeggen dat een gelijkspel terecht was geweest?
pi_43755952
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 18:18 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

PSV stond tegen AZ in de eerste helft al met 3-0 voor. Hoe kun je dan nog zeggen dat een gelijkspel terecht was geweest?
Dat ligt aan het denken naar de "Hollandse school". Zo is volgens dat idee bijvoorbeeld het missen van veel kansen een kwaliteit. Je hebt ze toch maar weten te creëren he, en omdat ze van jou zijn, mag je dan ook zelf weten wat je er mee doet. Gelijkstaan is dan dus meer een tactische keuze

Een ander mooi voorbeeld is het doelpunt uit een dood spelmoment. Omdat ploegen zelden even veel bedeeld worden met gevaarlijke vrije trappen, tellen treffers uit de zogenaamde standaardsituaties niet mee voor het eindresultaat. De onderlinge krachtsverhouding is daaraan immers niet zuiver te meten.
pi_43756291
Het levert natuurlijk wel leuk tv op als Louis van Gaal verkondigt "dat het niet mis ging" tegen Feyenoord maar zijn ploeg wel gewoon verliest .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 21 november 2006 @ 18:43:43 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43756362
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:55 schreef PyTh het volgende:

[..]

Heb je wel een PSV clubkaart?

Tegen kleine clubjes is het meestal wel mogelijk om ook zonder een clubkaart kaartjes te kopen (bij het PSV stadion zelf)
nou..................
quote:
'PSV nog nooit zo populair als nu'
Het Eindhovens Dagblad meldt dat PSV populairder is als nooit tevoren. Nog nooit wist de club alle plaatsen uit te verkopen halverwege het seizoen tegen een laaggeklasseerde club als Excelsior. Het toeschouwersgemiddelde is met ruim 34.000 hoger dan ooit en de inkomsten uit merchandising verdubbelen de laatste drie jaar steeds.
als het stadion geherfinancieerd is ziet de begroting er straks een stuk zonniger uit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43756435
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:58 schreef Juweel het volgende:
Geleen-Zuid is het.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_43758381
Nou ja, ik ga maar beginnen aan de lange reis. Eerst naar Eindhoven en dan bus-pond-bus naar Liverpool.

Maar ja, hoop op een mooie dag, en nog belangrijker een mooi resultaat. 1-1 zou al fantastisch zijn.

Vooruit nu rood-witten!
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_43759377
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:33 schreef mcyodogg het volgende:
Nou ja, ik ga maar beginnen aan de lange reis. Eerst naar Eindhoven en dan bus-pond-bus naar Liverpool.

Maar ja, hoop op een mooie dag, en nog belangrijker een mooi resultaat. 1-1 zou al fantastisch zijn.

Vooruit nu rood-witten!
Veel plezier
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 21 november 2006 @ 20:00:13 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43759547
quote:

Vooruit nu rood-witten!
veel plezier en een prettige reis
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 21 november 2006 @ 20:14:18 #144
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_43760215
quote:

Vooruit nu rood-witten!
Veel plezier
gaat vast gezellig worden morgen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  dinsdag 21 november 2006 @ 21:07:44 #145
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_43762481
quote:

Vooruit nu rood-witten!
Have fun, wie weet tot morgen

Ik vlieg morgenochtend om 09.40 vanaf Schiphol naar Birmingham, en vanuit daar met de bus of een huurauto naar Liverpool.

Heb er zin in

Tot Vrijdag
pi_43765944
Ik hoop dat PSV in de volgende ronde tegen Celtic moet spelen! Hebben zich net ook (fantastisch) geplaatst, en Dat lijkt me nog eens een mooie club.
  dinsdag 21 november 2006 @ 22:42:20 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_43766110
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 22:38 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik hoop dat PSV in de volgende ronde tegen Celtic moet spelen! Hebben zich net ook (fantastisch) geplaatst, en Dat lijkt me nog eens een mooie club.
Anders ik wel! Dan hebben we ook goede kansen

En VOH weer en eigen huis zou natuurlijk heerlijk zijn.
pi_43766266
tvp. en idd, celtic zou de mooiste en beste loting zijn!
pi_43767467
Celtic loten Zou leuk zijn, alleen dan mag Nakamura zijn vrije trappen iets minder goed in gaan schieten
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:44:48 #150
11102 knep
Mountainfreak
pi_43768378
Celtic lijkt me ook wel wat ja .
Daar ga ik dan ook zeker heen!
pi_43768546
Liever AEK Athene.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 november 2006 @ 01:35:42 #152
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43771134
Celtic
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43771477
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:09 schreef Grimm het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik die geschiedenis van jouw ga door spitten op jouw ajax opmerkingen ofwel.
Maar je maakt je er wat te makkelijk vanaf, hoevaak hebben we niet naar studio ajax gekeken.
En in de eerste weken van de competitie was het een hosanna hosanna sfeer hier met al die ajax fans
Ajax heerscht en weet ik veel wat er werd geroepen, vind je het gek dat dat irritatie opriep bij de algemene supporter?
Want ook dit seizoen gaan jullie weer snoeihard op de bek, met jullie barca 2 spelers
Maak ik me er makkelijk vanaf , .
Knul, je begint weer over Studio Ajax. Daar maak je jezelf zo belachelijk mee he. Waarom toch? Het was allemaal niet hosanna, hosanna. Er werd juist kritisch gekeken. Het gaat vooruit, maar mondjesmaat. Er werd zelfs gezegd "dit Ajax kan de hegemonie van psv nog niet doorbreken, maar is wel op de goede weg terug". Dat is toch een compliment? Of zie je dat nu echt niet? Dat roept geen irritatie op bij de algemene supporter, want die snapt wat er aan de hand is. Dit roept wel irritatie op bij de domme lamp wiens calimero hormoon weer eens opspeelt.
In Southern Sun
pi_43771496
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:42 schreef pascalheister het volgende:

[..]

wie anders dan? jullie zijn toch onze enige concurrent
Waarom niet naar je eigen club kijken ivm steeds maar weer een vingertje naar Amsterdam? Andersom gebeurt dat ook wel eens hoor, maar zo vaak als bij jullie...
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 november 2006 @ 02:06:15 #155
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43771531
gaat die discussie nou nog steeds
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43771537
Kom net online na vanmiddag, dus mag best nog even reageren .
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 november 2006 @ 02:07:50 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43771543
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Kom net online na vanmiddag, dus mag best nog even reageren .
het was 2 pagina's geleden al een onzinnige discussie
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43771563
Ik vind dit juist eens geen onzinnige discussie. Maar ach...
In Southern Sun
pi_43771570
idcd, lekker over liverpool nu.
  woensdag 22 november 2006 @ 02:14:27 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_43771596
Ja Liverpool. Blijven zij hun dalende, en wij onze stijgende lijn doorzetten?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 november 2006 @ 02:14:47 #161
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43771598
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind dit juist eens geen onzinnige discussie. Maar ach...
ja kom. We spelen vanuit de organisatie. De boel achter disch hoduen en dan kansjes zoeken. Vanuit daar groeit het spel in de loop van het seizoen uit naar dominant voetbal (zoals 2 jaar geleden). In vele de laatste wedstrijden in de eredivisie spelen we al dat dominante voetbal. En inderdaad tegen ajax is dat gebeurd. Klopt! Ajax speelde aanvallender maarja geen kans enzo....

Lekker boeiend dat wij niet steeds op de aanval voetballen. We trekken gewoon door wat we in Europa moeten doen. We spelen dan ook steeds praktisch in de zelfde opstelling. Vastigheid in de basis. Wat loont bij dode spelmomenten zoals blijkt.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43771604
Die discussie al niet meer. De discussie over de al dan niet aanwezige minderwaardigheid bij sommige psv'ers hier des te meer.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 november 2006 @ 02:17:17 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43771617
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Die discussie al niet meer. De discussie over de al dan niet aanwezige minderwaardigheid bij sommige psv'ers hier des te meer.
i know; maar dat is helemaal een onzinnige discussie waar ik me dus ook buiten hou!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43772951
Volgens Spaanse kranten gaat Lamey in de winterstop naar Betis.

Laat het waar zijn .
  woensdag 22 november 2006 @ 10:03:13 #165
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43774151
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maak ik me er makkelijk vanaf , .
Knul, je begint weer over Studio Ajax. Daar maak je jezelf zo belachelijk mee he. Waarom toch? Het was allemaal niet hosanna, hosanna. Er werd juist kritisch gekeken. Het gaat vooruit, maar mondjesmaat. Er werd zelfs gezegd "dit Ajax kan de hegemonie van psv nog niet doorbreken, maar is wel op de goede weg terug". Dat is toch een compliment? Of zie je dat nu echt niet? Dat roept geen irritatie op bij de algemene supporter, want die snapt wat er aan de hand is. Dit roept wel irritatie op bij de domme lamp wiens calimero hormoon weer eens opspeelt.
Ik ben een algemene supporter en ajax supporters vind ik veels te arrogant, ik heb 1 keer studio ajax gezegd
pi_43775071
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:53 schreef cultheld het volgende:

Laat het waar zijn .
En dan Reiziger opstellen als Salcido of Da Costa geblesseerd is?
pi_43775308
Veel succes vanavond peeps
pi_43775379
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:53 schreef cultheld het volgende:

Laat het waar zijn .
Dat zou mooi zijn! Evt wil ik hem nog wel gaan brengen!
pi_43775413
Scheelt weer een tiental blunders per jaar
  woensdag 22 november 2006 @ 11:30:26 #170
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_43776124
Grappig weetje ( met dank aan mijn vriendin ):

Morgen gaat james bond in premiere en er is berekend dat als er een nieuwe acteur james bond speelt (nu dus) dat er een Nederlandse club Europees kampioen wordt...psv zou dat dus moeten zijn in dit geval....

PieAir
pi_43776320
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:30 schreef jpg97 het volgende:

Morgen gaat james bond in premiere en er is berekend dat als er een nieuwe acteur james bond speelt (nu dus) dat er een Nederlandse club Europees kampioen wordt...psv zou dat dus moeten zijn in dit geval....

Oud nieuws
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_43776356
quote:

met dank aan studio voetbal van maanden geleden.
http://www.youtube.com/watch?v=3DrD99RGfCo&mode=related&search=
pi_43776371
quote:

Eigenlijk maakt dit het juist nog onwaarschijnlijker dat PSV de CL wint
pi_43776391
quote:

Joh, dat was een maand geleden al bekend.

Wat valt daar aan te rekenen trouwens?

Maar verder is het wel grappig inderdaad!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 november 2006 @ 11:44:49 #175
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43776541
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:43 schreef Helly het volgende:

[..]

En dan Reiziger opstellen als Salcido of Da Costa geblesseerd is?
liever Reiziger dan Lamey
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43777212
Ik heb vertrouwen voor vanavond! Ik denk zelfs een sneaky overwinning, natuurlijk met het bekende, niet om aan te ziene afbraakvoetbal!
Wat een vrouw!
spits!
pi_43777366
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:09 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik heb vertrouwen voor vanavond! Ik denk zelfs een sneaky overwinning, natuurlijk met het bekende, niet om aan te ziene afbraakvoetbal!
Gelukkig spelen ze zulk oninteressant voetbal dat er genoeg tijd zal zijn om heen en weer te zappen naar de verkiezingsuitslag
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 november 2006 @ 12:35:54 #178
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43778015
quote:
SCUM was gister dan ook duidelijk slechter dan Celtic.

Heb je ook ook NLse club die je voorkeur heeft of ben je alleen maar anti-Ajax?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 november 2006 @ 12:39:09 #179
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43778128
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:07 schreef PyTh het volgende:

[..]

Have fun, wie weet tot morgen

Ik vlieg morgenochtend om 09.40 vanaf Schiphol naar Birmingham, en vanuit daar met de bus of een huurauto naar Liverpool.

Heb er zin in

Tot Vrijdag
Hopelijk had je wat aan de toeristische tips die ik je gestuurd had.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 november 2006 @ 12:42:04 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43778219
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:39 schreef Doc het volgende:

[..]

Hopelijk had je wat aan de toeristische tips die ik je gestuurd had.
de kroegen waar hij moet zijn?
DeLuna vindt me dik ;(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 november 2006 @ 12:49:00 #181
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43778436
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:09 schreef Grimm het volgende:

In de eerste weken stond PSV op een paar puntjes achterstand.
Nu zijn de PSV-fans weer in hosanna hosanna sfeer omdat Ajax een paar puntjes achter staat.
Is er nu dan ook irritatie opriep bij de algemene supporter of is dat alleen als het Ajax betreft?
Je mag op het moment best blij zijn met de huidige stand als je ploegje voor staat en daar dan optimistisch over zijn. Dat is bij jou blijkbaar is het niet teogestaan voor Ajax fans maar wel voor PSV-fans. Ach, het zal wel.

Voor de rest is het natuurlijk kolder om een paar weken geleden en ook nu nog te juichen vanwege het kampioensschap 2006/2007. Er wordt echt nu nog niemand kampioen 2006/2007.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 november 2006 @ 12:50:04 #182
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43778472
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de kroegen waar hij moet zijn?
yep

(plus wat linkjes naar goede algemene informatie)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 november 2006 @ 12:52:45 #183
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43778545
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:14 schreef leolinedance het volgende:
Ja Liverpool. Blijven zij hun dalende, en wij onze stijgende lijn doorzetten?
LFC heeft dit seizoen nog geen dalende lijn laten zien. Ze zijn laag begonnen en staan nog steeds even laag. Dat is geen daling
  woensdag 22 november 2006 @ 13:24:34 #184
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_43779550
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:09 schreef Dylan Dog het volgende:
Nou dan maar hopen dat Ajax mooi aanvallend voetbal laat zien tegen FC Zottegem of weet ik veel tegen welk wereldteam ze moeten spelen
PieAir
pi_43779644
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:24 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Nou dan maar hopen dat Ajax mooi aanvallend voetbal laat zien tegen FC Zottegem of weet ik veel tegen welk wereldteam ze moeten spelen
. En weer he .
In Southern Sun
pi_43781704
Ben benieuwd wat het vanavond wordt, een overwinning zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.
pi_43781987
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

. En weer he .
Ga je nou elke keer reageren?
pi_43783343
Dat vroeg geplaats zijn is best saai, normaal gesproken gieren de zenuwen door me lijf rond deze tijd en leef je je helemaal naar de wedstrijd toe. Vandaag leeft het niet zo erg en denk ik vanavond maar gewoon zelf te gaan trainen en dan snel naar huis om nog wat van de wedstrijd te kunnen zien.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 22 november 2006 @ 15:27:40 #189
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43783588
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:35 schreef Doc het volgende:

[..]

SCUM was gister dan ook duidelijk slechter dan Celtic.

Heb je ook ook NLse club die je voorkeur heeft of ben je alleen maar anti-Ajax?
Eerste helft waren ze toch een stuk beter, 2e helft zakte het weg maar dat kwam ook omdat Strachan wat veranderde.
Ik ben niet Anti Ajax, ik vind zelfs dat Ajax heel aardig voetbal speelt, alleen ik vind het zo bij het ajax publiek dat men direct d'r enorm mee weg loopt.
Ik heb hier de afgelopen weken 120 keer moeten lezen dat ajax heerscht en bla bla bla. nou daar irriteer ik me dan aan.
pi_43783705
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ben benieuwd wat het vanavond wordt, een overwinning zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.
Ik verwacht een nipte overwinning of een gelijkspel.
We sure are cute for two ugly people.
pi_43784880
1-1 is genoeg
  woensdag 22 november 2006 @ 16:03:59 #192
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_43785010
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:30 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Ik verwacht een nipte overwinning of een gelijkspel.
Ik verwacht hoogstens een gelijkspel. Liverpool heeft toch iets te bewijzen (en heeft toch een verplichting aan haar eigen aanhang) na de toch matige resultaten in de competitie. En PSV vind ik de laatste tijd verdedigend ook niet echt geweldig om eerlijk te zijn (oke tegen Ajax wel), en zo'n fouten als in de laatste wedstrijd worden door Liverpool wel genadeloos afgestraft. Het kan een motivatieprobleem zijn geweest (laten we het hopen), maar ik denk dat bij de mensen die winst verwachten vanavond een lichte overschatten van onze ploeg en onderschatting van Liverpool ten grondslag ligt.

Maargoed, 1-1 zou een prima resultaat zijn! Dan is de eerste plaats binnen bereik en in eigen handen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 november 2006 @ 16:04:44 #193
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43785042
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:27 schreef Grimm het volgende:

Eerste helft waren ze toch een stuk beter, 2e helft zakte het weg maar dat kwam ook omdat Strachan wat veranderde.
Als de uitslag van na de eerste helft telt dan is SCUM nog steeds niet beter en gezien je uitspraak over Ajax-PSV is de uitslag "the great divider" tussen beter en slechter ...
pi_43785763
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:03 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Ik verwacht hoogstens een gelijkspel. Liverpool heeft toch iets te bewijzen (en heeft toch een verplichting aan haar eigen aanhang) na de toch matige resultaten in de competitie. En PSV vind ik de laatste tijd verdedigend ook niet echt geweldig om eerlijk te zijn (oke tegen Ajax wel), en zo'n fouten als in de laatste wedstrijd worden door Liverpool wel genadeloos afgestraft. Het kan een motivatieprobleem zijn geweest (laten we het hopen), maar ik denk dat bij de mensen die winst verwachten vanavond een lichte overschatten van onze ploeg en onderschatting van Liverpool ten grondslag ligt.

Maargoed, 1-1 zou een prima resultaat zijn! Dan is de eerste plaats binnen bereik en in eigen handen.
Verdedigend was het alleen afgelopen weekend tegen Excelsior (goed dan noem je ook wat...) niet zo sterk van PSV, verder hebben ze toch nog maar weinig steekjes laten vallen? Ik ben het wel met je eens dat veel meer als een gelijkspel niet waarschijnlijk is... Ach wel een ontspannen voetbalavondje vanavond, zolang we Bordeaux thuis maar winnen, want dat staat wel mooi
pi_43785808
Kluivert is ook in Liverpool ? Of dit weekend pas ?
  woensdag 22 november 2006 @ 16:40:22 #196
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43786575
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:04 schreef Doc het volgende:

[..]

Als de uitslag van na de eerste helft telt dan is SCUM nog steeds niet beter en gezien je uitspraak over Ajax-PSV is de uitslag "the great divider" tussen beter en slechter ...
Je hoort mij toch ook niet mekkeren dat Man utd heeft verloren ofwel? ze speelden de eerste helft beter maar maakten de kansen niet af. dus en in dat op zicht is celtic beter en zijn ze ook een ronde verder
Betekend dat Sir Alax wat werk te verrichten heeft.
pi_43791665
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
Kluivert is ook in Liverpool ? Of dit weekend pas ?
't weekend pas.
pi_43792005
Zo, ik ga eens richting de kroeg.

De vorige uitwedstrijden was het erg rustig op Stratum en nu zijn er ook nog eens veel in Engeland natuurlijk, dus ik ben benieuwd of er nog een beetje sfeer is.
pi_43792500
Ook aan deze topic valt te merken dat de wedstrijd minder leeft dan normaalgesproken. Volgend jaar gewoon maar weer laatste wedstrijd ons kwalificeren .
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 november 2006 @ 19:30:41 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43792668
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:26 schreef LudoSanders het volgende:
Ook aan deze topic valt te merken dat de wedstrijd minder leeft dan normaalgesproken. Volgend jaar gewoon maar weer laatste wedstrijd ons kwalificeren .
hier zitten we al op 3 pagina's [Champions League] Liverpool - PSV
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')