abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 november 2006 @ 12:56:07 #201
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43681403
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:54 schreef VandenBerg het volgende:
Ik ben tegen de boerka.

Mensen mogen thuis dragen wat ze willen. Maar op straat moet je je kunnen legitimeren
Ow, dat hoeft van mij helemaal niet.
quote:
Daarnaast is het ook hypocriet, in bepaalde landen mogen wij ook niet dragen wat we willen ( dit is geen motivatie voor mijn mening, maar een simpel feit ).
Dus je wilt dat we meer zoals die "bepaalden landen" worden?
quote:
Ook maakt het het integreren moeilijker. Het vergroot de kloof tussen aloch en autochtonen.
Boerka is puur een uiterlijk kenmerk. Het zegt niets over degene die daaronder zit. Behalve dan dat die persoon hoogstwaarschijnlijk Moslim is en vrouw.
quote:
Dus ook geen bivakmuts en helm meer ? Inderdaad, dat ook niet.
Geen helm? Das lastig op je brommer... Ik vind dat iedereen zich onherkenbaar op straat mag begeven. Waarom moet ik altijd laten zien wie ik ben? Ben ik ergens van verdacht dat mijn identiteit ten alle tijden gecontroleerd moet kunnen worden? Moet er een onderzoek worden ingesteld? Dacht het niet!
lege ton
  zondag 19 november 2006 @ 13:03:14 #202
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43681628
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
AEL steunt GroenLinks
[..]
En de terroristen steunen de Democraten (US), dat was ook al zo'n halfbakken argument van de Republikeinen daar. Maar nu de Democraten daar wat gewonnen hebben, hebben ook de terroristen gewonnen, natuurlijk.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 07:02 schreef Het_hupt het volgende:
lachen hier
Er over jammeren dat het verbieden van een boerka disciminatie is, of xenofobisch, or what ever.
En juist die gasten die hun vrouw in een boerka laten lopen, over het algemeen gewoon schijt aan de ongelovige Nederlanders hebben.
Dat is nu juist mijn punt. Men 'ziet' een probleem. Men denkt daar een oplossing voor te hebben, wat als enige juiste, én als de waarheid wordt gezien. Zo wordt een topic verder martelen al als énige oplossing gezien voor een verhoor. Onbegrijpelijk, maar men zegt het.

Hier denkt men simpelweg dat je door het verbieden van de boerka, mensen geen boerka meer zullen dragen en ze gaan integreren.

Ik zie dat, eerlijk gezegd, totaal niet gebeuren. Ik zie eerder gebeuren dat iemand met een boerka vervolgens in huis gehouden wordt, en dan dus totaal niet kan integreren.

Niet dat integreren iemand ook maar iets boeit, we vinden boerka's gewoon eng, en jawel, het zijn zelfs terroristen. Of in jouw woorden, de meesten hebben schijt aan integratie.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 17:40 schreef digispeed het volgende:
goeie zet, oprotten met die boerka's.
laat die terroristen gewoon hun gezicht tonen :-)

[ Bericht 15% gewijzigd door Yildiz op 19-11-2006 13:11:44 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 19 november 2006 @ 14:22:47 #203
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43683850
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:03 schreef Yildiz het volgende:
Zo wordt een topic verder martelen al als énige oplossing gezien voor een verhoor. Onbegrijpelijk, maar men zegt het.
Nee hoor, dat zeg ik niet.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 19 november 2006 @ 14:25:50 #204
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43683945
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:03 schreef Yildiz het volgende:
Hier denkt men simpelweg dat je door het verbieden van de boerka, mensen geen boerka meer zullen dragen en ze gaan integreren.
Nee hoor. Het is een signaal dat we een streep trekken onder de islamisering.
quote:
Ik zie dat, eerlijk gezegd, totaal niet gebeuren. Ik zie eerder gebeuren dat iemand met een boerka vervolgens in huis gehouden wordt, en dan dus totaal niet kan integreren.
Dus moet je het maar toelaten? Bij dat soort mensen kun je beter gaan denken aan uitzetten.
quote:
Niet dat integreren iemand ook maar iets boeit, we vinden boerka's gewoon eng, en jawel, het zijn zelfs terroristen.
Nee hoor, ik vind boerka's achterlijk, vrouwonvriendelijk en totalitair.
quote:
Of in jouw woorden, de meesten hebben schijt aan integratie.
Dat klopt.
pi_43686444
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 19:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Carnaval is Nederlands.
Gezichtsbedekkende vermomingen worden verboden . Dus het carnaval wordt beperkt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 19 november 2006 @ 15:42:57 #206
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43686484
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:41 schreef du_ke het volgende:
Gezichtsbedekkende vermomingen worden verboden . Dus het carnaval wordt beperkt .
Met uitzondering van Carnalal en Sinterklaas.
pi_43687593
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Met uitzondering van Carnalal en Sinterklaas.
Krijg je er nooit door als je het laat toetsen .
  zondag 19 november 2006 @ 16:12:39 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43687612
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is een signaal dat we een streep trekken onder de islamisering.
Ahhh. Wat is de volgende, bouw van een moskee heel erg dwars gaan zitten? Om 'een streep te trekken'?
quote:
[..]

Dus moet je het maar toelaten? Bij dat soort mensen kun je beter gaan denken aan uitzetten.
Simpelweg het probleem verschuiven dus. Eindigt de samenleving bij de landsgrenzen? Lekkere globalisatie is dat dan.
quote:
[..]

Nee hoor, ik vind boerka's achterlijk, vrouwonvriendelijk en totalitair.
Als ze ze verplicht moeten dragen, dan wel. Maar gezien Verdonk gewoon een normaal mens is zoals iedereen, dacht ik, heeft ze geen telephatische gaven en kan ze dat niet weten.
quote:
[..]

Dat klopt.
Het gaat dus helemaal niet om integratie, het gaat om 'de tsunami van de islamisering, vergelijkbaar met de opkomst van het nazisme, te stoppen'.

Tof hoor, zo komen we er wel.
  zondag 19 november 2006 @ 16:24:18 #209
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43687998
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:11 schreef du_ke het volgende:
Krijg je er nooit door als je het laat toetsen .
Zo zit het maskerverbod al in elkaar.
  zondag 19 november 2006 @ 16:27:29 #210
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43688084
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:12 schreef Yildiz het volgende:
Ahhh. Wat is de volgende, bouw van een moskee heel erg dwars gaan zitten? Om 'een streep te trekken'?
Als dat onaangepaste suikertaarten met Wahhabistische besturen zijn wel ja.
quote:
Simpelweg het probleem verschuiven dus. Eindigt de samenleving bij de landsgrenzen? Lekkere globalisatie is dat dan.
Nee, we sturen het rpobleem gewoon terug waar het vandaan kwam, en waar ze fundamentalisten wel durven aan te pakken.
quote:
Als ze ze verplicht moeten dragen, dan wel. Maar gezien Verdonk gewoon een normaal mens is zoals iedereen, dacht ik, heeft ze geen telephatische gaven en kan ze dat niet weten.
Je bent op de hoogte van wat er in Schaarbeek gebeurt?
quote:
Het gaat dus helemaal niet om integratie, het gaat om 'de tsunami van de islamisering, vergelijkbaar met de opkomst van het nazisme, te stoppen'.
Het gaat om het tegegaan van de tsunami van islamisering ja. De nazi's hebben er weinig mee te maken.
  zondag 19 november 2006 @ 16:33:29 #211
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43688244
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:27 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als dat onaangepaste suikertaarten met Wahhabistische besturen zijn wel ja.
Daar hebben we 'welstandscommissies' voor. En voor wanbeleid hebben we ook diverse juridische takken.
quote:
[..]

Nee, we sturen het rpobleem gewoon terug waar het vandaan kwam, en waar ze fundamentalisten wel durven aan te pakken.
Gewoon. Nou.
quote:
[..]

Je bent op de hoogte van wat er in Schaarbeek gebeurt?
Nee, en het kan me ook weinig schelen.
quote:
[..]
Het gaat om het tegegaan van de tsunami van islamisering ja. De nazi's hebben er weinig mee te maken.
Ach, Wilders zei de eerste helft van de zin, de andere helft werd gezegd door Pastors. Ik moet tenslotte toch een beetje op de golflengte blijven.

Waar ik me het meest aan erger, is dat het symboolpolitiek is. Er waren al genoeg maatregelen, dacht ik. Zo was er al jaren een regel dat politieagenten aan mensen met boerka ID mochten vragen. We weten uit ervaring al dat de politie niet schuwt om naar ID te vragen. Daarnaast neemt dat ook het argument weg dat die persoon overal mee weg kan komen.

Verder vraag ik me eigenlijk wel af hoe dat met dat bivakmutsverbod zit. Als je nu op de brommer zit in de winter, en je draagt dat ding, dan mag dat toch? Het lijkt me logisch dat een politieagent, vanwége die bivakmuts om ID mag vragen, maar wat zit er verder nog aan vast?
  zondag 19 november 2006 @ 16:34:43 #212
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43688280
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:33 schreef Yildiz het volgende:
Daar hebben we 'welstandscommissies' voor. En voor wanbeleid hebben we ook diverse juridische takken.
Nou, die doen goed werk.
quote:
Ach, Wilders zei de eerste helft van de zin, de andere helft werd gezegd door Pastors. Ik moet tenslotte toch een beetje op de golflengte blijven.
Stemmingmakerij heet dat.
  zondag 19 november 2006 @ 16:38:47 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43688414
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, die doen goed werk.
En dus stellen we dus nóg maar een regel op. Is dat ook niet 'exporteren' van het probleem?

En trouwens, ja, die doen goed werk, maar in jouw reactie proef ik sarcasme.
quote:
[..]

Stemmingmakerij heet dat.
Wat, van mij? Ik quote simpelweg Pastors, verder bedoel ik er niks mee. Dat heb ik van de paus geleerd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 19-11-2006 17:23:40 ]
pi_43689584
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:56 schreef nonzz het volgende:

[..]

Ow, dat hoeft van mij helemaal niet.

Prima, waarom niet ?
[..]

Dus je wilt dat we meer zoals die "bepaalden landen" worden?

Lezen blinde, er staat erg duidelijk dat het geen motivatie of argument is om mijn mening te onderbouwen.
[..]

Boerka is puur een uiterlijk kenmerk. Het zegt niets over degene die daaronder zit. Behalve dan dat die persoon hoogstwaarschijnlijk Moslim is en vrouw.

Het zegt wel iets over degene die er onder zit. Diegene mag niet zonder dat ding de straat op. Het zegt juist ERG veel over degene die er onder zit, en vooral over diegenes persoonlijke situatie.
[..]

Geen helm? Das lastig op je brommer... Ik vind dat iedereen zich onherkenbaar op straat mag begeven. Waarom moet ik altijd laten zien wie ik ben? Ben ik ergens van verdacht dat mijn identiteit ten alle tijden gecontroleerd moet kunnen worden? Moet er een onderzoek worden ingesteld? Dacht het niet!

Je leest gewoon niet, erg jammer. Nu moet ik het weer gaan uitleggen. Een helm hoeft niet verboden te worden op een brommer, maar je gaat er niet de winkel mee in. Heb je wel eens een strandtoerist gezien die aan het zonnebaden is met een bivakmuts op ? Nee. Maar dat doen boerka dragers wel. Je moet een klein beetje meer je best doen de dingen in de juiste context te lezen.
Reich mir den Stengel, du Bengel !
Liebling, ich habe die Kinder gefickt !
Ich werde immer wissen wer dich letzten Sommer gefickt hat !
www.catsthatlooklikehitler.com
  zondag 19 november 2006 @ 17:22:02 #215
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43689703
Zo hey, nog een telepathisch begaafde hiero. Hoe weet jij nou dat ze dat ding verplicht dragen?
pi_43690089
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:22 schreef Yildiz het volgende:
Zo hey, nog een telepathisch begaafde hiero. Hoe weet jij nou dat ze dat ding verplicht dragen?
Je vertelt me dus dat ze het uit vrije wil dragen ? Heeft niks met hun geloof te maken ?
  zondag 19 november 2006 @ 18:13:35 #217
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43691301
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:33 schreef VandenBerg het volgende:

[..]

Je vertelt me dus dat ze het uit vrije wil dragen ? Heeft niks met hun geloof te maken ?
Ze zouden hem goed uit vrije wil kunnen dragen. Weet ik niet, weet jij het? Misschien heeft het meer met hun cultuur dan hun geloof te maken. Weet ik niet, weet jij het?
lege ton
pi_43692961
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:33 schreef VandenBerg het volgende:

[..]

Wat als ze dat geloof uit vrije wil hebben?
pi_43693195
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:13 schreef nonzz het volgende:

[..]

Ze zouden hem goed uit vrije wil kunnen dragen. Weet ik niet, weet jij het? Misschien heeft het meer met hun cultuur dan hun geloof te maken. Weet ik niet, weet jij het?
Jij weet het dus inderdaad niet. Ik weet het wel. Ze mogen het niet van hun mannen, omdat andere mannen hun gezicht niet mogen zien. Duidelijk. Afschaffen dat ding. En of het geloof een keuze is ? Je zou het wel denken, maar als het je er met de paplepel in wordt gegoten vindt ik kiezen een groot woord.

Jij weet het niet, ik wel.
pi_43693300
Ah en als je toch al alles weet, hoe zullen de moslima's nu door het leven gaan? ZUllen ze oppeens wel zonder bourka over straat?
pi_43693493
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:18 schreef Xith het volgende:
Ah en als je toch al alles weet, hoe zullen de moslima's nu door het leven gaan? ZUllen ze oppeens wel zonder bourka over straat?
Hahaha, denk je dat die vraag me iets interesseert ? ( je snapt mn punt denk ik wel )
  zondag 19 november 2006 @ 19:30:15 #222
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43693730
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:15 schreef VandenBerg het volgende:

[..]

Jij weet het dus inderdaad niet. Ik weet het wel. Ze mogen het niet van hun mannen, omdat andere mannen hun gezicht niet mogen zien. Duidelijk. Afschaffen dat ding. En of het geloof een keuze is ? Je zou het wel denken, maar als het je er met de paplepel in wordt gegoten vindt ik kiezen een groot woord.

Jij weet het niet, ik wel.
dus toch telepatisch begaafd.
pi_43693861
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

dus toch telepatisch begaafd.
Je weet het, en haal die hand uit je broek, ik zie het heus wel !
  zondag 19 november 2006 @ 19:36:24 #224
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43693920
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:34 schreef VandenBerg het volgende:

[..]

Je weet het, en haal die hand uit je broek, ik zie het heus wel !
Sorry.
pi_43693967
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Sorry.
  zondag 19 november 2006 @ 19:39:15 #226
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_43693986
Terecht ? ....nee zeker niet, maar ik krijg er toch altijd een beetje een bedreigd gevoel bij....
  maandag 20 november 2006 @ 10:50:06 #227
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43710996
http://www.ad.nl/binnenland/article823721.ece

DEN HAAG - Nederland moet ernstig rekening houden met woedende reacties vanuit moslimlanden op het besluit...

FOTO ANP... het dragen van een burka op straat te verbieden. Gewelddadige protesten zijn niet uit te sluiten.

Dat staat in een interne notitie van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Een eerste voorbeeld van buitenlands protest komt van de Maleisische minister van Buitenlandse Zaken Syed Hamid Albar. Hij sprak van ‘een belemmering van de persoonlijke vrijheid en de integratie van moslims’.

De notitie van Buitenlandse Zaken is geschreven naar aanleiding van de rellen over de Deense spotprenten van de profeet Mohammed. De tekeningen leidden eind vorig jaar en begin dit jaar tot gewelddadige protesten in veel islamitische landen, waarbij tientallen doden vielen. In verschillende steden werden westerse ambassades aangevallen.

Volgens de notitie kan ook het kabinetsbesluit om gezichtsbedekkende kleding, zoals burka’s, op openbare plaatsen te verbieden tot grote beroering leiden in de islamitische wereld. „In het huidige klimaat is een heftige reactie te verwachten,” aldus de notitie.

Een woordvoerder van minister Bot (Buitenlandse Zaken) laat weten dat de Nederlandse regering de buitenlandse reacties met interesse volgt. Hij wijst erop dat er geen sprake is van een speciaal burka-verbod, maar van een voorgenomen verbod op alle gezichtsbedekkende kleding.

In de notitie van Buitenlandse Zaken wordt niet alleen gewaarschuwd voor woedende reacties op een burka-verbod. Ook de plannen van oud-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali voor een vervolg op haar film Submission beschouwde het kabinet begin dit jaar nog als een serieus risico. „Ten aanzien van Submission II maakt de regering zich nu ernstige zorgen over de internationale reacties en hoe deze in de hand gehouden kunnen worden,” aldus de notitie.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is dus echt weer zum Kotzen. Bang voor gewelddadige moslimreacties. Toch weer overstag gaan voor terroristen, en daardoor maar overwegen om het burkaverbod toch maar niet te doen.

Wat een slappe hap is het hier toch ook. En dan te bedenken dat op gemeentelijk nivo dat verbod in Belgie allang bestaat. http://www.ad.nl/binnenland/article823685.ece

[ Bericht 2% gewijzigd door B.R.Oekhoest op 20-11-2006 10:57:43 ]
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 20 november 2006 @ 10:54:37 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_43711092
Jaja, zo vredelievend is de Islam .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 20 november 2006 @ 11:00:37 #229
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43711235
Nog een aardig artikeltje in het AD over onze zuiderburen..
http://www.ad.nl/binnenland/article823685.ece
quote:
Burka-verbod is succes in België
Door FRANS BOOGAARD

BRUSSEL - Het burka-verbod, dat Nederland overweegt in te voeren, bestaat in de Belgisch-Limburgse gemeente.... Maaseik al twee jaar.

Burgemeester Jan Creemers loodste de bepaling eind 2004 door de gemeenteraad. Maaseik was daarmee de eerste Vlaamse gemeente met een burka-verbod.

,,Vijf, aanvankelijk zes vrouwen, riepen gevoelens van onveiligheid op. Ik kreeg daar veel klachten over, zowel uit de buurt als van banken en postkantoren. Ik heb ze twee keer bij me geroepen. Dat was voor vijf van de zes aanleiding de burka af te leggen,’’ aldus Creemers.

De zesde vrouw, El Ouazzani, bleef na de invoering van het verbod een burka dragen. Ze kreeg een boete van 125 euro. Sinds de politierechter haar hoger beroep verwierp, gaat ook zij ongesluierd door het leven.

Van de zes vrouwen was El Ouazzani de enige die uit een radicaal milieu stamt. Haar man, Khalid Bouloudo, wordt beschouwd als Belgisch coördinator van de Groupe Islamique Combattant Marocain, die door de veiligheidsdiensten in verband wordt gebracht met de terreuraanslagen in Casablanca (2003) en Madrid (2004). Hij is inmiddels veroordeeld voor zijn aandeel in de voorbereidingen.

Burgemeester Creemers maakte met zijn aanpak school in Vlaanderen. De Vlaamse regering ontwierp een reglement, dat ook in Antwerpen en Nieuwpoort tot een burka-verbod leidde. De migrantenrijke Brusselse gemeente Sint-Jans Molenbeek pakte het nog weer anders aan: een verbod op alle gelaatsbedekkende kleding buiten carnavalstijd.

Creemers’ advies aan Nederland: zorg voor maatschappelijk draagvlak en onderbouw je verbod.

,,Discussies over waarom een hanenkam en nonnenkapje wel moeten mogen, kun je beter vermijden,’’ zegt Creemers. ,,Ik heb destijds veel gehad aan contact met een Marokkaanse hoogleraar die een gekleurd hoofddoekje ook heel mooi vond, respect eiste voor het democratisch bestel en voor de wetten van het land waarin je leeft én die zei dat de koran nergens tot de burka verplicht.’’
Helaas schrijft de journailist linkse lijerbroodschrijver boerka verkeerd als burka. Beetje jammer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 20-11-2006 11:50:19 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 20 november 2006 @ 11:08:06 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_43711395
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:00 schreef Napalm het volgende:
[..]

Helaas schrijft de journailist boerka verkeerd als burka. Beetje jammer.
De wat? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_43711637
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
http://www.ad.nl/binnenland/article823721.ece

Dit is dus echt weer zum Kotzen. Bang voor gewelddadige moslimreacties. Toch weer overstag gaan voor terroristen, en daardoor maar overwegen om het burkaverbod toch maar niet te doen.

Wat een slappe hap is het hier toch ook. En dan te bedenken dat op gemeentelijk nivo dat verbod in Belgie allang bestaat. http://www.ad.nl/binnenland/article823685.ece
Waar zit je nu over te huilen, heb je het artikel wel gelezen? Niemand is overstag gegaan voor deze fantoomdreiging...Minister in Maleisië is boos, BZ waarschuwt voor woede en Ben Bot herhaalt het Nederlands standpunt diplomatiek. Niks gebeurd.
  maandag 20 november 2006 @ 12:30:00 #232
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43713552
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Waar zit je nu over te huilen, heb je het artikel wel gelezen? Niemand is overstag gegaan voor deze fantoomdreiging...Minister in Maleisië is boos, BZ waarschuwt voor woede en Ben Bot herhaalt het Nederlands standpunt diplomatiek. Niks gebeurd.
Links heeft weer een stok om de hond mee te slaan.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_43714074
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Links heeft weer een stok om de hond mee te slaan.
Welke hond en welke stok en wie slaat ermee? Geef nou eens aan wat je frustratie is?
  maandag 20 november 2006 @ 12:58:15 #234
3542 Gia
User under construction
pi_43714226
Ach, een hoop gedreig om niks. Gewoon invoeren dat verbod en de eerste de beste die geweld gebruikt voor 10 jaar vastzetten. En Maleisië een ansichtkaart sturen met een paar moslima's in volendamse outfit, die een dikke vinger opsteken.
pi_43715644
Kom je uit Helmond?
pi_43715998
Wat ik vooral niet snap is de ongelovelijk lompe en ook domme wijze waarop Verdonk weer bezig is. Zoiets gebruiken om stemmen te winnen is vrij achterlijk.
Als je een dergelijk verbod wilt moet je dat gewoon via andere wetgeving regelen. Veel eenvoudiger en veel minder weerstand.
pi_43716405
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:00 schreef Napalm het volgende:
[..]

Helaas schrijft de journailist linkse lijerbroodschrijver boerka verkeerd als burka. Beetje jammer.
De vrije wil van mensen afnemen is succesvol geslaagd!
pi_43716728
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:13 schreef Xith het volgende:

[..]

De vrije wil van mensen afnemen is succesvol geslaagd!
Ik zou het eerder "de poot succesvol stijf houden tegen de islamisering van Nederland".
  maandag 20 november 2006 @ 14:57:31 #239
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43717728
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:57 schreef du_ke het volgende:
Wat ik vooral niet snap is de ongelovelijk lompe en ook domme wijze waarop Verdonk weer bezig is. Zoiets gebruiken om stemmen te winnen is vrij achterlijk.
Als je een dergelijk verbod wilt moet je dat gewoon via andere wetgeving regelen. Veel eenvoudiger en veel minder weerstand.
Het generaal pardon wordt toch ook gebruikt om stemmen te winnen? Dat is pas lomp. Valse hoop verkopen.
pi_43718030
In boerka in Nederland..., lijkt me niet echt nodig...
En Verdonk vind ik eng en gevaarlijk.

mijn Sparta 0,1PK op spierkracht
  maandag 20 november 2006 @ 15:16:19 #241
3542 Gia
User under construction
pi_43718166
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:46 schreef Autodidact het volgende:
Kom je uit Helmond?
Geboren en getogen, and proud of it.
  maandag 20 november 2006 @ 15:32:18 #242
146230 Liewec
70's movies rule
pi_43718611
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:27 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Omdat 60% van de Nederlanders dat ding niet in het straatbeeld wil zien,
Bron?
quote:
slecht is voor de integratie,
Bron??
quote:
en de veiligheid niet bevordert.
BRON????
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_43718612
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:57 schreef du_ke het volgende:
Degene die lomp en dom is ben jij blijkbaar. Je denkt niet verder.

Stel dat de vvd aan het regeren komt, en ze begint dàn met haar plan de boerka te verbieden. Dan schreeuw jij weer van de daken dat ze dat wel van te voren had mogen melden. Het is ook nooit goed.
  maandag 20 november 2006 @ 16:07:01 #244
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43719632
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:09 schreef jank het volgende:
In boerka in Nederland..., lijkt me niet echt nodig...
En Verdonk vind ik eng en gevaarlijk.

mijn Sparta 0,1PK op spierkracht
Het is niet nodig nee. Maar is een verbod nodig?
lege ton
  maandag 20 november 2006 @ 16:10:24 #245
146230 Liewec
70's movies rule
pi_43719731
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:54 schreef HeatWave het volgende:
Jaja, zo vredelievend is de Islam .
Ach lul toch niet. Je moet eens proberen te verbieden dat kerkklokken niet meer op zondagochtend geluid mogen worden of dat voetballers geen kruisje meer mogen slaan als ze naast doel schieten, zullen we eens zien hoe agressief Christenhonden zijn.

Je bent een achterlijke rukker als je in welke God dan ook gelooft.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_43719806
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Geboren en getogen, and proud of it.
't is te zien. Domme stoere praatjes.
pi_43722034
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:10 schreef Liewec het volgende:

[..]

Ach lul toch niet. Je moet eens proberen te verbieden dat kerkklokken niet meer op zondagochtend geluid mogen worden of dat voetballers geen kruisje meer mogen slaan als ze naast doel schieten, zullen we eens zien hoe agressief Christenhonden zijn.

Je bent een achterlijke rukker als je in welke God dan ook gelooft.
Je klinkt dan ook wel erg anti moslim. Maar ze mogen gerust hun boerka dragen ?

Je hebt lak aan het beeld dat het op straat vormt, maar waarom ze een boerka dragen interesseert je niet ?
pi_43722474
Maar goed, als veiligheid de grote drijfveer is om dingen te verbieden kunnen we toch beter bij rugzakken beginnen. Die hebben een aantoonbaar hoger risico gebruikt te worden bij aanslagen. Kom op zeg, wees dan gewoon eerlijk. Je hebt een hekel aan alles wat maar ruikt naar de islam en haalt allerhande stoffige wetten en verordeningen van stal om uitingen ervan te kunnen verbieden en uit het straatbeeld te halen.
  maandag 20 november 2006 @ 17:43:12 #249
146230 Liewec
70's movies rule
pi_43722516
quote:
Op maandag 20 november 2006 17:24 schreef VandenBerg het volgende:

[..]

Je klinkt dan ook wel erg anti moslim. Maar ze mogen gerust hun boerka dragen ?
Typisch gevalletje woorden verdraaien: Ik ben niet anti-moslim, ik ben anti-religie. Althans; Ik vind je een domme rukker als je zwaar religieus bent (welke dan ook). Daarnaast maakt het me niets uit dát het bestaat (gaat prima samen hoor); Als het maar niet betekent dat er randvoorwaarden aan MIJN leven worden opgelegd...

En op dit moment hebben de Christelijke religies nog veel veel veel meer invloed op mijn leven dan welke Moslim dan ook. Balkenende is premier, in een rechtbank moet ik zweren op de bijbel, in het openbaar moet ik oppassen met het woord 'godverdomme', ik heb elke dag moeten bidden op de lagere school, ik moet de kerk in om afscheid te nemen van mijn overleden opa, ik moet de kerk in om vrienden te zien trouwen, mijn vriendin zal minder betaald krijgen met een vergelijkbare baan als ik, ik moet naar sporters kijken die een kruisje slaan als ze niet winnen, op het station staat een mafkees over Jezus te blaten, op het volgende station probeert men me christelijke foldertjes in mijn hand te drukken, al mijn standaard vrije dagen worden bepaald door de christelijke kalender... Ik heb echt totaal geen enkele last van moslims in het dagelijks leven. En ja, ik woon in de randstad.
quote:
Je hebt lak aan het beeld dat het op straat vormt, maar waarom ze een boerka dragen interesseert je niet ?
Ik heb inderdaad lak aan welk beeld het op straat vormt, en waarom ze een boerka dragen interesseert me niet zo nee.. Ik begrijp niet wat je hiermee wil zeggen?
Als die vrouwen GEDWONGEN worden zo'n ding te dragen door de mensen om haar heen, dan mogen we haar proberen te helpen, maar ze moet het wel zelf ook willen. Je kan een alcoholist ook dwingen af te kicken, als ie zelf niet inziet dat ie van de alcohol af moet blijven, gaat het toch weer mis.

Kortom, je kan beter investeren in het openen van ogen bij streng-religieuze types dan verboden op te leggen. Volgens mij werken verboden vaak averechts.
pi_43724532
quote:
Op maandag 20 november 2006 17:43 schreef Liewec het volgende:

[..]

Typisch gevalletje woorden verdraaien: Ik ben niet anti-moslim, ik ben anti-religie. Althans; Ik vind je een domme rukker als je zwaar religieus bent (welke dan ook). Daarnaast maakt het me niets uit dát het bestaat (gaat prima samen hoor); Als het maar niet betekent dat er randvoorwaarden aan MIJN leven worden opgelegd...

En op dit moment hebben de Christelijke religies nog veel veel veel meer invloed op mijn leven dan welke Moslim dan ook. Balkenende is premier, in een rechtbank moet ik zweren op de bijbel, in het openbaar moet ik oppassen met het woord 'godverdomme', ik heb elke dag moeten bidden op de lagere school, ik moet de kerk in om afscheid te nemen van mijn overleden opa, ik moet de kerk in om vrienden te zien trouwen, mijn vriendin zal minder betaald krijgen met een vergelijkbare baan als ik, ik moet naar sporters kijken die een kruisje slaan als ze niet winnen, op het station staat een mafkees over Jezus te blaten, op het volgende station probeert men me christelijke foldertjes in mijn hand te drukken, al mijn standaard vrije dagen worden bepaald door de christelijke kalender... Ik heb echt totaal geen enkele last van moslims in het dagelijks leven. En ja, ik woon in de randstad.
[..]

Ik heb inderdaad lak aan welk beeld het op straat vormt, en waarom ze een boerka dragen interesseert me niet zo nee.. Ik begrijp niet wat je hiermee wil zeggen?
Als die vrouwen GEDWONGEN worden zo'n ding te dragen door de mensen om haar heen, dan mogen we haar proberen te helpen, maar ze moet het wel zelf ook willen. Je kan een alcoholist ook dwingen af te kicken, als ie zelf niet inziet dat ie van de alcohol af moet blijven, gaat het toch weer mis.

Kortom, je kan beter investeren in het openen van ogen bij streng-religieuze types dan verboden op te leggen. Volgens mij werken verboden vaak averechts.
Voel je niet zo aangevallen man

Je eerste deel was gewoon een antwoord op mn vraag, merci.

Het tweede deel, denk je echt dat je de ogen kunt openen van een fanatiek moslim die ons als de duivel ziet ? Dat lukt je niet, dus zie ik een verbod eerder gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')