abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 november 2006 @ 16:00:51 #1
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_43638889
DEN HAAG - Er komt toch een algemeen verbod op gezichtsbedekkende kleding in de semi-openbare ruimte, zoals op straat en in de bus. Dat heeft minister Rita Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie) vrijdag na afloop van de ministerraad gezegd.

Volgens de minister zijn er toch geen juridische belemmeringen om een dergelijk verbod in te stellen. Zij kondigde aan met een wetsvoorstel te komen. Voorlopig kan nog gebruik gemaakt worden van nu al geldende regels en beperkingen, die soms ook gelden voor integraalhelmen of gezichtsmaskers.

Zo kan het dragen van een boerka bijvoorbeeld op grond van veiligheidsredenen verboden worden in het openbaar vervoer, of op basis van communicatieproblemen in het onderwijs.
bron

Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_43638920
Lekker liberaal Verdonk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43638947
pi_43638958
ja ja, Verdonk loopt -as usual- weer te zwalken.
"burka's verbieden kan niet!" later "Burka's verbieden kan toch wel"
"Ayaan Hirshi Ali moet paspoort inleveren" later "Ayaan Hirshi Ali hoeft haar paspoort niet in te leveren"
"Ik heb geen gegevens van asielzoekers naar Syrië doorgespeeld" later "O, toch wel"

en ga zo maar door.

Ik blijf het wonderlijk vinden dat ze toch een (kennelijk volstrekt apatische) fanclub blijkt te hebben.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43638978
Eindelijk iemand die het correct schrijft

boer·ka (de ~, ~'s)
1 viltwollen kozakkenmantel

U hebt gezocht op burka:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.

Applausje ook voor Verdonk. Boerka`s horen niet in NL.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 17 november 2006 @ 16:13:50 #6
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_43639152
ik ben geen fan van verdonk maar de boerka moet opzouten uit het neerlandsche straatbeeld.
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_43639205
pi_43639253
Boerka`s moeten oprotten. Als iets "integratie" tegengaat zijn het die lopende tenten wel.
pi_43639255
pi_43639288
Goede maatregel
  vrijdag 17 november 2006 @ 16:25:17 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43639368
Weinig liberaal, maar helaas nodig.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_43639524
Ik heb nooit last gehad van iemand met een bourka - heb nooit pijn gevoeld als ik zoiemand zag, en ook nog nooit mensen dood zien gaan omdat een vrouw haar gezicht had bedekt. Dus waarom nodig?

Als dit puur gedaan is om de onderdrukte vrouw te helpen - werkt dus niet, want nu mogen ze helemaal niet meer naar buiten...
pi_43639673
Nou, dit is wel hard nodig voor die 150 vrouwen. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van zo'n boerka die zichzelf opblaast in een volle trein. Volgens mij zorgt deze maatregel er alleen maar voor dat die vrouwen nu helemaal niet meer in openbare gelegenheden komen, en dus nog minder integreren in de samenleving, waar Verdonk altijd haar mond vol van heeft.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_43639737
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:36 schreef crackhead het volgende:
Nou, dit is wel hard nodig voor die 150 vrouwen. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van zo'n boerka die zichzelf opblaast in een volle trein. Volgens mij zorgt deze maatregel er alleen maar voor dat die vrouwen nu helemaal niet meer in openbare gelegenheden komen, en dus nog minder integreren in de samenleving, waar Verdonk altijd haar mond vol van heeft.
Het terrorisme waar we allemaal zo bang voor zijn zal komen van normale, beschaafde Westers lijkende moslim extremisten. Mannen met baarden en gewaden hoeven we het minst te vrezen. Ze zullen hier al jaaaaaren wonen, een baan hebben en vloeiend Nederlands spreken.

Maar goed, dat stigmatiseert niet zo lekker natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 17 november 2006 @ 16:38:49 #15
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43639760
Dat er hier mensen de boerka verdedigen is werkelijk verbijsterend.
pi_43639792
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:38 schreef PJORourke het volgende:
Ik vind het geen prettig gezicht, maar ik kan me er verder niet aan storen. Ik vind het sneu voor de vrouwen die er in moeten lopen maar dat zul je met een verbod niet oplossen.
pi_43639863
quote:
Idd
  vrijdag 17 november 2006 @ 16:45:47 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43639906
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het terrorisme waar we allemaal zo bang voor zijn zal komen van normale, beschaafde Westers lijkende moslim extremisten. Mannen met baarden en gewaden hoeven we het minst te vrezen. Ze zullen hier al jaaaaaren wonen, een baan hebben en vloeiend Nederlands spreken.
Het is opzich wel interessant dat je dat aanhaalt, want er is inderdaad gebleken dat degenen die de aanslagen op het Wereldhandelscentrum in New York pleegden, het niet zo nauw namen met verscheidene Islamitische regels. Zo gingen ze uit, dronken daarbij alcohol etc; niet het standaard beeld van de moslimfundamentalist.

Overigens vind ik dit verbod een beetje een vorm van symboolpolitiek. Je haalt vrouwen niet uit hun onderdrukte posities door boerka's te verbieden; hooguit vertonen ze zich nog minder in de openbare ruimte. Het komt electoraal misschien wel goed uit voor Verdonk, maar een dergelijke maatregel zal haast geen reele effecten hebben op de fundamentalistische splinters - die trekken zich sowieso niets van de wereldlijke overheid aan.
pi_43640121
quote:
Als een dergelijk verbod er toe leidt dat deze 150 vrouwen nooit meer hun huis verlaten dan zie ik ze toch liever met een boerka over straat lopen, hoe volstrekt achterlijk ik zo'n boerka ook vindt. Daarnaast kan je je ook afvragen in hoeverre de staat zou moeten bepalen wat voor kleren je wel of niet zou moeten mogen dragen... Leidt dit ertoe dat er met carnaval ook geen maskers meer gedragen mogen worden? Of dat ook keppeltjes (joden) en tulbanden (sihks) verboden worden?
pi_43640156
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:01 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als een dergelijk verbod er toe leidt dat deze 150 vrouwen nooit meer hun huis verlaten dan zie ik ze toch liever met een boerka over straat lopen, hoe volstrekt achterlijk ik zo'n boerka ook vindt. Daarnaast kan je je ook afvragen in hoeverre de staat zou moeten bepalen wat voor kleren je wel of niet zou moeten mogen dragen... Leidt dit ertoe dat er met carnaval ook geen maskers meer gedragen mogen worden? Of dat ook keppeltjes (joden) en tulbanden (sihks) verboden worden?
vetgedrukte tekst, is eigenlijk toch van de grootste debiliteit dat het tot dit kan gaan leiden?
Vanwege zoiets mongools kan je dit toch niet gaan laten?

Het verbod is alleen geldig als iets geen waarde heeft op dat moment, een bivakmuts dragen in de zomer is raar, maar in de winter als het extreem koud is dan mag het gewoon
  vrijdag 17 november 2006 @ 17:13:31 #21
146230 Liewec
70's movies rule
pi_43640271
Ontzettend slechte maatregel.

Voor zover ik weet is het vaak geen keuze van de vrouwen om er zo bij te lopen, maar wordt het hen opgelegd door ofwel de man ofwel door de familie. Het is voor hen iets wat bij de religie hoort. Het verbieden hiervan zorgt er waarschijnlijk voor dat die vrouwen hun huis niet meer uitkunnen, of als ze dat wel gaan, dat ze dat zeer angstig zullen doen.

Typisch kortzichtige beslissing, 'als we het verbieden dan gaat het vanzelf weg'. Ik dacht dat NL met het drugsbeleid al bewezen had dat dit waanidee meestal niet opgaat.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_43640305
Ik hou er niet van als mensen vermomd over straat gaan. Als ze zich vermommen als brave moslima's maakt dat het niks minder eng aan.

Het kan me echt geen ruk schelen dat het ongeintegreerd is dat mensen in een tent willen wandelen, en evenmin dat ze nu misschien binnenblijven. Eigen keus. Maar ik wens geen van top tot teen verhulde lui op straat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43640311
quote:
idd diep, diep treurig.
en dan hun argumentatie
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_43640339
Gewoon afschaffen die zooi, nu zijn het er 150 (lijkt me stug) straks zijn het er 10000-en.
pi_43640381
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:00 schreef SaferSephy het volgende:

Joh, ben je er zo blij mee dat een vrouw geen doekje voor der kop mag hebben?..
Wat kan jou dat nou schelen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43640534
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:00 schreef SaferSephy het volgende:
Volgens de minister zijn er toch geen juridische belemmeringen om een dergelijk verbod in te stellen.
Gezien de staat van dienst van Minister Verdonk is het wellicht beter nog een paar weken te wachten voordat ik commentaar geef.
  vrijdag 17 november 2006 @ 17:50:33 #27
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43640672
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:02 schreef Jarno het volgende:
Lekker liberaal Verdonk.
Inderdaad, dat mens doet iedere week weer een of ander voorstel wat alles behalve liberaal is, volgens mij had ze beter bij de PvdA kunnen blijven.
  vrijdag 17 november 2006 @ 17:53:51 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_43640699
Sorry hoor, maar dat kan toch gewoon niet?
Ik stoor me op straat absoluut niet aan mensen met een burka, waarom moet dat in godsnaam verboden worden? En ja, ik heb het over een burka, niet over een hoofddoek. Heb er laatst twee gespot, afzonderlijk van elkaar. Laat ze lekker. Je kunt het ook niet verbieden dat een engerd in z'n leren string rondskate in Amsterdam, laat mensen met een burka dan ook lekker.
Wat ben je voor intolerante zak als je dat niet toelaat?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_43640706
Verdonk wil het carnaval afschaffen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Admin vrijdag 17 november 2006 @ 17:54:50 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43640707
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:17 schreef sigme het volgende:
Maar ik wens geen van top tot teen verhulde lui op straat.
Say what?!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 17 november 2006 @ 17:57:01 #31
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43640733
Nu nog een hoofddoekverbod. Dat zal wat lastiger worden, maar natuurlijk niet onmogelijk. Dit is overigens een unicum in Europa. Het verbod van die kampeertenten was al actief in verschillende Europese steden, maar nergens is vanuit een centrale overheid geregeld.
pi_43640758
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nu nog een hoofddoekverbod. Dat zal wat lastiger worden, maar natuurlijk niet onmogelijk.
En daarna? een petje verbieden? zonnebril verbieden?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43640768
Om even het belang van deze kwestie weer te geven: 0.000009375% van de Nederlandse bevolking draagt een boerka. Het is dus goed te weten waar de prioriteiten van Rita V. liggen. Volgens mij is Rita V. gewoon een enorme lesbo; moslima's plagen, kusjes vragen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 18:02:09 #34
93744 Finder_elf_towns
pi_43640785
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:18 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

idd diep, diep treurig.
en dan hun argumentatie
Welke argumentatie? De achterlijken die hiertegen zijn hebben in dit hele topic geen enkel argument naar voren gehaald wat hout snijd. Van de typische onwetende onzin over de aard van boerka's tot aan de persoon Verdonk.
pi_43640824
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:13 schreef SaferSephy het volgende:
ik ben geen fan van verdonk maar de boerka moet opzouten uit het neerlandsche straatbeeld.
'Het Nederlandse straatbeeld', ! 150 vrouwen in Nederland lopen met een boerka rond, waarschijnlijk zijn dat ook nog eens vrouwen die van hun lieve man niet veel buiten mogen komen, dus het 'straatbeeld' zullen ze weinig beïnvloeden.
pi_43640847
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:25 schreef PJORourke het volgende:
Weinig liberaal, maar helaas nodig.
Net als belastingen.
pi_43640919
quote:
Dat er hier zelfbenoemde liberalen zijn die een 'government dress code' verdedigen is werkelijk... geheel in lijn der verwachteningen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2006 18:20:21 ]
pi_43641079
Het is wel duidelijk waar de prioriteiten bij Verdonk liggen. Welke dringende situatie vraagt om een verbod dat slechts enkelen treft en waarvan het nut uiterst dubieus is ? Liberaal my ass.
  vrijdag 17 november 2006 @ 18:32:07 #39
93744 Finder_elf_towns
pi_43641086
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]

En daarna? een petje verbieden? zonnebril verbieden?
Die attributen hebben toch niets met de islam te maken?
pi_43641326
Dames, een meerderheid van de 2e kamer is het meerdere malen eens geworden om de boerka te verbieden. Dat is dus meer dan 50%. Kennen jullie al hun argumenten ?
Reich mir den Stengel, du Bengel !
Liebling, ich habe die Kinder gefickt !
Ich werde immer wissen wer dich letzten Sommer gefickt hat !
www.catsthatlooklikehitler.com
pi_43641649
Er is dus helemaal niks aan wetgeving veranderd
pi_43641782
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Die attributen hebben toch niets met de islam te maken?
Aha, het is dus een maatregel om godsdienstvrijheid in te perken? Als dat zo is, dan dienen ook het joodse keppeltje en de tulband van de sikh verboden te worden... En als het slechts om het verbieden gaat van 'anoniem over straat lopen' dan moeten we carnaval afschaffen.

Met andere woorden, zo'n regel is niet zo makkelijk in te voeren als het lijkt. Maar aangezien de gemiddelde Verdonk-sympatisant eigenlijk een doodordinaire xenofoob is gaat die redenatie nooit zover en roept men "Goed zo Rita!"

Al met al vind ik een politica die zich gaat bemoeien hoe burgers zich dienen te kleden in ieder geval eerder reactionair conservatief dan liberaal. Bestrijd boerka's en het hieraan gekoppelde geloof met woorden, niet met wetten die de vrijheid van de indidvidu beperken.
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:50:07 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43641913
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 18:06 schreef knowall het volgende:
'Het Nederlandse straatbeeld', ! 150 vrouwen in Nederland lopen met een boerka rond, waarschijnlijk zijn dat ook nog eens vrouwen die van hun lieve man niet veel buiten mogen komen, dus het 'straatbeeld' zullen ze weinig beïnvloeden.
Ja, steun ze maar, die pinguins. Ze zijn onderdrukt door hun man (ben ik nog niet zo zeker van) dus laten we het maar toe.
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:51:00 #44
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43641922
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:54 schreef du_ke het volgende:
Verdonk wil het carnaval afschaffen
Carnaval is Nederlands.
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:52:14 #45
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43641942
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 18:16 schreef knowall het volgende:
Dat er hier zelfbenoemde liberalen zijn die een 'government dress code' verdedigen is werkelijk... geheel in lijn der verwachteningen.
Hoe veel "zelfbenoemde liberalen" zijn hier dan? Laten we eens gaan tellen? Handen omhoog?

Ik ben geen liberaal.
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:53:04 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43641953
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 19:40 schreef onemangang het volgende:
Bestrijd boerka's en het hieraan gekoppelde geloof met woorden, niet met wetten die de vrijheid van de indidvidu beperken.
Ja, dat werkt.
pi_43641997
quote:
Goed, dadelijk wordt het winter, half Nederland loopt met een muts op zijn hoofd en een sjaal voor zijn mond. Dat zou dan dus ook niet meer mogen?

Kleding die men draagt en hoe men die draagt zegt niets van de denkbeelden van die persoon, het wordt tijd dat ze in Den Haag (en de rest van Nederland) eens gaan inzien dat ze met dit soort uitspraken alleen maar aanzetten tot haat jegens moslims.

Waarom verdiepen we ons niet eens in hun cultuur voordat we overal tegenaan gaan schoppen?
Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken.
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:00:45 #48
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43642057
Ik snap de ophef hierover eigenlijk niet? Je mag op de meeste dagen niet met een Nederlandse vlag rondlopen evt. op de kleding, terwijl ik daarover nooit iemand hoor.
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:01:21 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43642065
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 19:56 schreef buurvrouw4 het volgende:
Waarom verdiepen we ons niet eens in hun cultuur voordat we overal tegenaan gaan schoppen?
Dat doen we volgens jou niet genoeg? Meisje, moslims worden nergens zo kapotgeknuffeld als in NL. Nu alweer een gesubsidieerd cultuurkrot in A'dam.
pi_43642076
Voor alle Verdonk bashers: "Verdonk heeft deze wet ingevoerd nav een motie van Geert Wilders, die KAMERBREED werd gedragen"!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')