Het terrorisme waar we allemaal zo bang voor zijn zal komen van normale, beschaafde Westers lijkende moslim extremisten. Mannen met baarden en gewaden hoeven we het minst te vrezen. Ze zullen hier al jaaaaaren wonen, een baan hebben en vloeiend Nederlands spreken.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:36 schreef crackhead het volgende:
Nou, dit is wel hard nodig voor die 150 vrouwen. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van zo'n boerka die zichzelf opblaast in een volle trein. Volgens mij zorgt deze maatregel er alleen maar voor dat die vrouwen nu helemaal niet meer in openbare gelegenheden komen, en dus nog minder integreren in de samenleving, waar Verdonk altijd haar mond vol van heeft.
Ik vind het geen prettig gezicht, maar ik kan me er verder niet aan storen. Ik vind het sneu voor de vrouwen die er in moeten lopen maar dat zul je met een verbod niet oplossen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:38 schreef PJORourke het volgende:
Dat er hier mensen de boerka verdedigen is werkelijk verbijsterend.
Iddquote:Op vrijdag 17 november 2006 16:38 schreef PJORourke het volgende:
Het is opzich wel interessant dat je dat aanhaalt, want er is inderdaad gebleken dat degenen die de aanslagen op het Wereldhandelscentrum in New York pleegden, het niet zo nauw namen met verscheidene Islamitische regels. Zo gingen ze uit, dronken daarbij alcohol etc; niet het standaard beeld van de moslimfundamentalist.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het terrorisme waar we allemaal zo bang voor zijn zal komen van normale, beschaafde Westers lijkende moslim extremisten. Mannen met baarden en gewaden hoeven we het minst te vrezen. Ze zullen hier al jaaaaaren wonen, een baan hebben en vloeiend Nederlands spreken.
Als een dergelijk verbod er toe leidt dat deze 150 vrouwen nooit meer hun huis verlaten dan zie ik ze toch liever met een boerka over straat lopen, hoe volstrekt achterlijk ik zo'n boerka ook vindt. Daarnaast kan je je ook afvragen in hoeverre de staat zou moeten bepalen wat voor kleren je wel of niet zou moeten mogen dragen... Leidt dit ertoe dat er met carnaval ook geen maskers meer gedragen mogen worden? Of dat ook keppeltjes (joden) en tulbanden (sihks) verboden worden?quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:38 schreef PJORourke het volgende:
vetgedrukte tekst, is eigenlijk toch van de grootste debiliteit dat het tot dit kan gaan leiden?quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:01 schreef onemangang het volgende:
[..]
Als een dergelijk verbod er toe leidt dat deze 150 vrouwen nooit meer hun huis verlaten dan zie ik ze toch liever met een boerka over straat lopen, hoe volstrekt achterlijk ik zo'n boerka ook vindt. Daarnaast kan je je ook afvragen in hoeverre de staat zou moeten bepalen wat voor kleren je wel of niet zou moeten mogen dragen... Leidt dit ertoe dat er met carnaval ook geen maskers meer gedragen mogen worden? Of dat ook keppeltjes (joden) en tulbanden (sihks) verboden worden?
idd diep, diep treurig.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:38 schreef PJORourke het volgende:
Joh, ben je er zo blij mee dat een vrouw geen doekje voor der kop mag hebben?..quote:
Gezien de staat van dienst van Minister Verdonk is het wellicht beter nog een paar weken te wachten voordat ik commentaar geef.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:00 schreef SaferSephy het volgende:
Volgens de minister zijn er toch geen juridische belemmeringen om een dergelijk verbod in te stellen.
Inderdaad, dat mens doet iedere week weer een of ander voorstel wat alles behalve liberaal is, volgens mij had ze beter bij de PvdA kunnen blijven.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:02 schreef Jarno het volgende:
Lekker liberaal Verdonk.
Say what?!quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:17 schreef sigme het volgende:
Maar ik wens geen van top tot teen verhulde lui op straat.
En daarna? een petje verbieden? zonnebril verbieden?quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nu nog een hoofddoekverbod. Dat zal wat lastiger worden, maar natuurlijk niet onmogelijk.
Welke argumentatie? De achterlijken die hiertegen zijn hebben in dit hele topic geen enkel argument naar voren gehaald wat hout snijd. Van de typische onwetende onzin over de aard van boerka's tot aan de persoon Verdonk.quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:18 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
idd diep, diep treurig.
en dan hun argumentatie![]()
'Het Nederlandse straatbeeld',quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:13 schreef SaferSephy het volgende:
ik ben geen fan van verdonk maar de boerka moet opzouten uit het neerlandsche straatbeeld.
Net als belastingen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:25 schreef PJORourke het volgende:
Weinig liberaal, maar helaas nodig.
Dat er hier zelfbenoemde liberalen zijn die een 'government dress code' verdedigen is werkelijk... geheel in lijn der verwachteningen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:38 schreef PJORourke het volgende:
Die attributen hebben toch niets met de islam te maken?quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
En daarna? een petje verbieden? zonnebril verbieden?
Aha, het is dus een maatregel om godsdienstvrijheid in te perken? Als dat zo is, dan dienen ook het joodse keppeltje en de tulband van de sikh verboden te worden... En als het slechts om het verbieden gaat van 'anoniem over straat lopen' dan moeten we carnaval afschaffen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Die attributen hebben toch niets met de islam te maken?
Ja, steun ze maar, die pinguins. Ze zijn onderdrukt door hun man (ben ik nog niet zo zeker van) dus laten we het maar toe.quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:06 schreef knowall het volgende:
'Het Nederlandse straatbeeld',! 150 vrouwen in Nederland lopen met een boerka rond, waarschijnlijk zijn dat ook nog eens vrouwen die van hun lieve man niet veel buiten mogen komen, dus het 'straatbeeld' zullen ze weinig beïnvloeden.
Carnaval is Nederlands.quote:
Hoe veel "zelfbenoemde liberalen" zijn hier dan? Laten we eens gaan tellen? Handen omhoog?quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:16 schreef knowall het volgende:
Dat er hier zelfbenoemde liberalen zijn die een 'government dress code' verdedigen is werkelijk... geheel in lijn der verwachteningen.
Ja, dat werkt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:40 schreef onemangang het volgende:
Bestrijd boerka's en het hieraan gekoppelde geloof met woorden, niet met wetten die de vrijheid van de indidvidu beperken.
Goed, dadelijk wordt het winter, half Nederland loopt met een muts op zijn hoofd en een sjaal voor zijn mond. Dat zou dan dus ook niet meer mogen?quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:38 schreef PJORourke het volgende:
Dat doen we volgens jou niet genoeg?quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:56 schreef buurvrouw4 het volgende:
Waarom verdiepen we ons niet eens in hun cultuur voordat we overal tegenaan gaan schoppen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |