In de tijden dat de eerste Moslims naar Nederland kwamen was zo'n getatoeerde string dragende dame niet echt straat beeld.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dik, lelijk, getatoeeerd achterbuurtvolk is typisch Nederlands.
Je bedoeld dat iemand die een ander islamofoob noemt naar een inrichting moet (iemand die er huiverig voor is is niet irreël) ?quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:49 schreef knowall het volgende:
[..]
fo·bie (de ~ (v.), ~ën)
1 irreële, ziekelijke angst voor iets
Iedereen die zichzelf islamofoob noemt verdient dus een plaats in een inrichting of heeft geen kennis van de Nederlandse taal. Of beide.
Clairy Polak in een boerka is ook niet geheel afkeurenswaardig.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:52 schreef pfaf het volgende:
Wat dat betreft zou ik willen dat de burka gemeendgoed was, zou het straatbeeld flink verbeteren.
De string niet, maar de rest had je echt wel hoor. Maar goed, off-topic.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:53 schreef Xith het volgende:
In de tijden dat de eerste Moslims naar Nederland kwamen was zo'n getatoeerde string dragende dame niet echt straat beeld.
Ik denk dat ik ze morgen op het station ga uitdelen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Clairy Polak in een boerka is ook niet geheel afkeurenswaardig.![]()
Kan de politie boetes gaan uitdelen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:55 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat ik ze morgen op het station ga uitdelen.
"Mevrouw, alstublieft draag voortaan deze gratis boerka."
Een vriend van me is een gematigde moslim. Er zijn dus al 2 interpretaties mogelijk.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Er is maar 1 uitleg van de islam mogelijk en dat is de fundamentalistische. Door de opzet van de islam zelf is elke discussie gedoemd om uit te monden in onderwerping of geweld doordat onderwerping door woorden mislukt.
Nee dat bedoel ik niet, je kan toch wel lezen? Iemand die angstig is voor mensen die hardop roepen de vrijheden van minderheden in te willen perken is niet irreël in zijn angst. Net zoals dat angst voor islamfundamentalisme ook niet irreël is.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:54 schreef typtypo het volgende:
[..]
Je bedoeld dat iemand die een ander islamofoob noemt naar een inrichting moet (iemand die er huiverig voor is is niet irreël) ?
Voor een allergie zijn medicijnen of kunnen medicijnen gevonden worden. En inderdaad, tegen de islam-allergie bestaat ook een medicijn: onderwijs, scholing, etc.quote:Een fascismefoob is ook zo een raar woord.
Ik zou het eerder een allergie noemen.
Nee, hij is gewoon een leugenaar. Liegen tegen niet-islamieten is geen probleem volgens de islamitische theologie.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een vriend van me is een gematigde moslim.
Aden, 9/11, Casablanca, Istanbul, Madrid, Londen... allemaal niet gebeurd natuurlijk...quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:02 schreef knowall het volgende:
Net zoals dat angst voor islamfundamentalisme ook niet irreël is.
Dat is dus islamfundamentalisme, en de angst daarvoor is dus niet irreël, reëel dus.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Aden, 9/11, Casablanca, Istanbul, Madrid, Londen... allemaal niet gebeurd natuurlijk...
Als je gelijk zou hebben, dan zou er geen sprake zijn van verschillende stromingen binnen de islam. Maar die zijn er dus wel een heleboel, van het soefisme (liberaal) tot aan de taliban (fundamentalistisch).quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Er is maar 1 uitleg van de islam mogelijk en dat is de fundamentalistische. Door de opzet van de islam zelf is elke discussie gedoemd om uit te monden in onderwerping of geweld doordat onderwerping door woorden mislukt.
Onderwijs en scholing op het gebied van de islam?quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:02 schreef knowall het volgende:
Voor een allergie zijn medicijnen of kunnen medicijnen gevonden worden. En inderdaad, tegen de islam-allergie bestaat ook een medicijn: onderwijs, scholing, etc.
Er is ook maar 1 leer van Jezus, toch presteren christenen het om er 200+ verschillende draaien aan te geven.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nee, gewone scholing met gewone wetenschappelijke kennis is voldoende. Godsgeloof bestaat alleen maar in de gratie van afwezigheid van kennis. Confronteer iedereen met de onweerlegbare feiten van de evolutietheorie en cosmologie en verstandige mensen zien vanzelf wel in dat dit op geen enkele wijze is te verenigen met de leer van God of Allah.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:16 schreef typtypo het volgende:
[..]
Onderwijs en scholing op het gebied van de islam?
Dat zou inderdaad goed zijn maar dan niet door een gehersenspoelde zelf maar een neutrale partij die alle uitspraken in de koran en hadiths op hun merites gaat beoordelen.
Ja, aanslagen plegen ze ook zonder boerka. Of moeten we de rugzak ook maar verbieden omdat daar een bom in kan zitten?quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:49 schreef PJORourke het volgende:
Bomgordel.
Allemaal wel gebeurd, en allemaal uitgevoerd door extremisten die in het normale straatbeeld niet opvielen. In Madrid, London, Istanbul en op 9/11 waren deze terroristen gewoon westers gekleed en vielen ze niet op.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:06 schreef PJORourke het volgende:
Aden, 9/11, Casablanca, Istanbul, Madrid, Londen... allemaal niet gebeurd natuurlijk...
De sprookjes van 1001 nachten.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:54 schreef onemangang het volgende:
Als morgen alle troepen zouden terugtrekken uit Irak en Afghanstan en Israel de westbank teruggeeft aan de palestijnen, dan heeft Al-Quada geen bestaansrecht meer...
Desnoods. Het liefst natuurlijk helemaal geen onderwijs in religie, maar wanneer mensen bewust religie opzoeken (om het te omarmen of om het uit te kotsen) dan kunnen ze er beter in onderwezen worden ja.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:16 schreef typtypo het volgende:
[..]
Onderwijs en scholing op het gebied van de islam?
Je wilt geloofsteksten op hun merites gaan beoordelen? Dat gaat, afhankelijk van hoe ver je terug in de tijd gaat, nog grappig worden.quote:Dat zou inderdaad goed zijn maar dan niet door een gehersenspoelde zelf maar een neutrale partij die alle uitspraken in de koran en hadiths op hun merites gaat beoordelen.
Datzelfde geldt voor elke andere religie. Het enige dat enger is dan religie, is geloven dat één religie superieur is aan een andere.quote:Ik kan je verzekeren dat de allergie in kanker overgaat.
Je zou toch in cannibalisme geloven.quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:27 schreef knowall het volgende:
Datzelfde geldt voor elke andere religie. Het enige dat enger is dan religie, is geloven dat één religie superieur is aan een andere.
Oh god nee, jij bent zo'n christen die alles, ook/zelfs kannibalisme, bestempelt als 'religie'?quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:36 schreef typtypo het volgende:
[..]
Je zou toch in cannibalisme geloven.
Christenen voelen zich dan schijnbaar beter dan zo een cannibaal.
Hoe durven die christenen dat. Stel je voor, zeg !![]()
Er zijn fundamentalistische organisaties die vinden (waaronder Al-Queda trouwens) die vinden dat Israel geen enkel bestaansrecht heeft. De Iraanse president zelf heeft al aangegeven het bestaan van Israel nooit te zullen erkennen. Terugtrekken uit de West Bank is niet voldoende om terroristen te doen stoppen. Ze zullen door blijven gaan met aanslagen totdat Israel al het land weer terug geeft aan de palestijnen, en ergens anders een land gaat zoeken. Hoe groot acht je de kans dat dat gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:54 schreef onemangang het volgende:
Als morgen alle troepen zouden terugtrekken uit Irak en Afghanstan en Israel de westbank teruggeeft aan de palestijnen, dan heeft Al-Quada geen bestaansrecht meer...
Op welke voorwaarden wil jij precies het Nederlanderschap afpakken? Onderbouw dat eens met behulp van de huidige Rijkswet op het Nederlanderschap en hoe deze aangepast zou moeten worden onder artikel 15?quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:53 schreef PJORourke het volgende:
Dat moet zo snel mogelijk veranderen.
Gewoon zoals ik zeg.quote:
quote:
quote:Boerka mag alleen nog met carnaval
DEN HAAG - Het kabinet wil het dragen van een boerka in het openbaar verbieden. Dat geldt ook voor andere gezichtsbedekkende kleding, zoals een masker of bivakmuts.
Alleen voor carnaval wordt een uitzondering gemaakt, zei minister Verdonk vrijdag na afloop van de ministerraad. De ministers vinden een boerka ’uit het oogpunt van openbare orde, veiligheid en bescherming van (mede)burgers onwenselijk’.
Alsof alle gemeenten dat in hun APV hebben staan.quote:Op zaterdag 18 november 2006 08:08 schreef sigme het volgende:
Vergis je niet: het is nu ook verboden!. Alleen op dit moment niet dankzij een (uiteraard landelijke geldende) wet, maar dankzij plaatselijk geldende apv's.
Toch is het vreemd dat het voorstel van de Minister van Vreemdelingenzaken en Integratie komt terwijl de ministerraad als argument 'openbare orde, veiligheid en bescherming van (mede) burgers' aanvoert. Als het de ministerraad werkelijk te doen zou zijn om het gevoerde argument, dan zou het logischer zijn als de Minister van Justitie en de Minister van Binnenlandse Zaken met een voorstel zouden komen.quote:Iedereen doet alsof brave moslima's in zo'n boerka het probleem zijn wat aangepakt moet worden, wat mij betreft is dat een onzinredenatie.
Gebeurt dat nu dan wel? Is het niet gewoon zo dat het uiteindelijk de burger is die de dupe wordt van een verbod omdat de politie dan weer een nieuwe grond heeft om boetes uit te delen? Een verbod op gezichtsbedekkende kleding betekent niet alleen dat het dragen van een boerka, een niqaab en een bivakmuts wordt verboden, maar ook het dragen van een muts in combinatie met een sjaal die men voor het gezicht bindt om zich te beschermen tegen de kou, en het dragen van een integraalhelm als men zich niet in de nabijheid van de brommer/motor bevindt. Er zijn vast nog wel meer voorbeelden te bedenken.quote:Ik wil alleen niet dat dankzij brave moslima's in een tent, plotseling heel ándere mensen zich onopgemerkt (want je ziet niks, he) in een tent over straat gaan bewegen.
Dat zei ik niet, maar een verbod erop is nu ook op veel plaatsen geldend en geldig.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:35 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Alsof alle gemeenten dat in hun APV hebben staan.
Eens. Maar hun argument om voor te zijn hoeft niet het mijne te zijn, bovendien wordt de wét uiteindelijk wél gebaseerd op het argument 'vermomming', niet op het argument 'integratie' oid.quote:[..]
Toch is het vreemd dat het voorstel van de Minister van Vreemdelingenzaken en Integratie komt terwijl de ministerraad als argument 'openbare orde, veiligheid en bescherming van (mede) burgers' aanvoert. Als het de ministerraad werkelijk te doen zou zijn om het gevoerde argument, dan zou het logischer zijn als de Minister van Justitie en de Minister van Binnenlandse Zaken met een voorstel zouden komen.
Dat is een kwestie van afwegen van risico's en nadelen.quote:[..]
Gebeurt dat nu dan wel? Is het niet gewoon zo dat het uiteindelijk de burger is die de dupe wordt van een verbod omdat de politie dan weer een nieuwe grond heeft om boetes uit te delen? Een verbod op gezichtsbedekkende kleding betekent niet alleen dat het dragen van een boerka, een niqaab en een bivakmuts wordt verboden, maar ook het dragen van een muts in combinatie met een sjaal die men voor het gezicht bindt om zich te beschermen tegen de kou, en het dragen van een integraalhelm als men zich niet in de nabijheid van de brommer/motor bevindt. Er zijn vast nog wel meer voorbeelden te bedenken.
AEL steunt GroenLinksquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Femke Halsema is volledig gedhimmificeerd. Ze zal haar eigen kinderen nog verkopen als dat de verspreiding van de islam ten goede komt.
quote:De Arabische Europese Liga (AEL) heeft zijn aanhangers opgeroepen woensdag bij de Tweede Kamerverkiezingen op GroenLinks te stemmen. Cruciale thema's, zoals discriminatie op de arbeidsmarkt, godsdienstvrijheid, dubbele nationaliteit en een langetermijnvisie voor de multiculturele samenleving, zijn bij die partij het veiligst, schrijft de AEL zaterdag in een verklaring.
De organisatie heeft er bij de beoordeling van de partijprogramma's op gelet hoe de partijen de integratie tussen autochtonen en allochtonen proberen te bevorderen. Zij heeft geconstateerd dat integratie steeds meer vanuit een oogpunt van veiligheid wordt gezien en steeds minder als een mogelijkheid om minderheden uit een achterstandspositie te halen. Op het gebied van het buitenlands beleid was de houding tegenover de Palestijnen het ijkpunt.
Volgens de AEL is GroenLinks de enige partij die de integratie meer vanuit een principiële en realistische kijk op de samenleving benadert. Zij zet zich het meest in voor de sociaal-economische emancipatie van de allochtonen.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart adviseerde de AEL de aanhangers op de SP te stemmen. De liga vindt die partij nu te populistisch. Bovendien heeft de SP volgens de AEL
Maar waarop baseer je dat er in veel plaatsen een verbod is?quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:47 schreef sigme het volgende:
Dat zei ik niet, maar een verbod erop is nu ook op veel plaatsen geldend en geldig.
Het verschil is natuurlijk wel dat een verbod op vermomming meteen een stap dichter bij de politiestaat is.quote:Dat is een kwestie van afwegen van risico's en nadelen.
Het risico van een politiestaat vanwege een verbod op vermomming; of het risico van een politiestaat dankzij de vrijheid je te vermommen..
Maar hoe tast iemand die zich op welke manier dan ook vermomt jouw vrijheid aan? Op grond waarvan kun jij van anderen eisen dat zij zich op een bepaalde manier vertonen?quote:Maar toch, serieus, vind ik dat wij, burgers, moeten kunnen eisen dat het normaal is dat je medeburgers kan zien in de openbare ruimte. Ik wil geen vermomde groeperingen op straat. Nogmaals: ik heb geen schrik van schommelende moslima's in een tent, maar wel van KKK-figuren. Ik vind het echt niet onredelijk af te dwingen dat vermommen niet is toegestaan.
Hier leg je me woorden in de mond. Wetten zijn veranderbaar, en die nieuwe wet, met three strikes out, geldt dan voor alle buitenlanders, maar je kunt wat mij betreft EU burgers uitzonderen. Artikel 1 van de grondwet heeft er niks mee te maken en discriminatie op geloof al helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 01:31 schreef maartena het volgende:
Op welke voorwaarden wil jij precies het Nederlanderschap afpakken? Onderbouw dat eens met behulp van de huidige Rijkswet op het Nederlanderschap en hoe deze aangepast zou moeten worden onder artikel 15?
Hou er rekening mee dat dan geldt voor iedereen op gronde van diverse grondwet artikelen, dus ook de Fransman en Italiaan die onder het Tweede Protocol de eigen nationaliteit kon behouden, of de Amerikaan die volgens de erfrechtwetten de eigen nationaliteit kan behouden.
Er zijn mensen die hier erg simpel over denken. "Uitzetten" en "Nederlanderschap afpakken" hoor je sommigen wel eens zeggen, zoals DiegoArmandoMaradona bijvoorbeeld. Maar echt een goede onderbouwing over hoe ze dat rechtstechnisch in een Democratie voor elkaar denken te krijgen zie ik nooit.
Volgens mij ben je eerder van moslims af door naar IJsland te verhuizen dan te wachten tot je een 2/3e meerderheid in de kamer hebt voor een grondswetswijziging die het mogelijk maakt om moslims iets minder gelijk te
Zeg ik ook niet, maar het is een begin van een streep onder de islamisering.quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:16 schreef maartena het volgende:
Een boerkaverbod zal het moslim-extremisme echt niet stoppen, dat is gewoon een kulreden.
Het is symboolpolitiek van het zuiverste water want Nederland wordt bepaald niet overspoeld met boerkadragende vrouwen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet, maar het is een begin van een streep onder de islamisering.
De in veel plaatsen geldende apv met daarin een vermomverbod.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:44 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Maar waarop baseer je dat er in veel plaatsen een verbod is?
Nee: wantquote:[..]
Het verschil is natuurlijk wel dat een verbod op vermomming meteen een stap dichter bij de politiestaat is.
Antwoord hangt een beetje van jouw insteek af. Ben je met me eens dat de openbare orde onderdeel uitmaakt van mijn vrijheid?quote:[..]
Maar hoe tast iemand die zich op welke manier dan ook vermomt jouw vrijheid aan? Op grond waarvan kun jij van anderen eisen dat zij zich op een bepaalde manier vertonen?
Ik zit trouwens wat APV's na te pluizen, maar ik ben nog geen algeheel verbod tegengekomen, alleen bij samenscholing.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, maar een verbod erop is nu ook op veel plaatsen geldend en geldig.
Ik zeg ook een begin. Hiermee kunnen de geesten rijp worden gemaakt voor een strikte staatsneutraliteit, met een hoofddoekverbod ed. bij publieke instellingen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:14 schreef Plato1980 het volgende:
Het is symboolpolitiek van het zuiverste water want Nederland wordt bepaald niet overspoeld met boerkadragende vrouwen.
Wat bedoel je precies met "staatsneutraliteit"? Ik zie niet hoe een verlichtingsfundementalist als jij je druk kan maken over boerka's.quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zeg ook een begin. Hiermee kunnen de geesten rijp worden gemaakt voor een strikte staatsneutraliteit, met een hoofddoekverbod ed. bij publieke instellingen.
Geen zichtbare religieuze symbolen in overheidsinstellingen. Het boerkaverbod lijkt me de eerste stap in die richting.quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:52 schreef nonzz het volgende:
Wat bedoel je precies met "staatsneutraliteit"? Ik zie niet hoe een verlichtingsfundementalist als jij je druk kan maken over boerka's.
Ik vind het nogal getuigen van onbegrensde naïviteit, alsof iemand zonder geloofskenmerken ineens wel altijd objectief zal handelen. Als er al in grote mate subjectief gehandeld wordt, wat niet het geval is. En mocht je de indruk krijgen dat je niet objectief behandeld wordt zijn er altijd instanties waar je een klacht kan indienen. Waar waren al die verlichtingsfundamentalisten de jaren voordat de islam groter werd in dit land ? Precies, de beweegredenen zijn dan ook uiterst dubieus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Geen zichtbare religieuze symbolen in overheidsinstellingen. Het boerkaverbod lijkt me de eerste stap in die richting.
Er waren toen geen grote religieuze problemen. Logisch toch?quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:51 schreef gelly het volgende:
Waar waren al die verlichtingsfundamentalisten de jaren voordat de islam groter werd in dit land ?
D'r zijn nu grote religieuze problemen?quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er waren toen geen grote religieuze problemen. Logisch toch?
Dat is leuk en aardig, maar bijvoorbeeld in de APV van Breda staat niets over een verbod op vermomming. Dus waarop baseer jij dat er in veel plaatsen een verbod op vermomming is? Heb je al die APV's doorgenomen?quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:19 schreef sigme het volgende:
De in veel plaatsen geldende apv met daarin een vermomverbod.
Ik neem aan dat je ziet zelf ook wel ziet dat er een verschil is tussen een landelijk geldende wet en een APV.quote:Nee: want
a) dat verbod op vermomming is er feitelijk al, zij het niet als wet en niet landelijk dekkend (en dan vind ik een wet minder politiestaterig dan een apv)
Een verbod op vermomming zal niet voor commando's en ander speciale taakeenheden gelden. Bovendien vermommen die zich niet om niet herkend te worden, maar om niet gezien te worden.quote:b) onherkenbaar vermomde commando's zijn een verschijnsel wat je in politiestaten ziet
Nee, daar is openbare orde een te vaag begrip voor. Maar als je daarmee bedoelt dat een ieder zich in de openbare ruimte kan begeven zonder dat zijn vrijheid wordt aangetast, dan ben ik het met je eens.quote:Antwoord hangt een beetje van jouw insteek af. Ben je met me eens dat de openbare orde onderdeel uitmaakt van mijn vrijheid?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |