abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:53:25 #101
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43644165
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:48 schreef maartena het volgende:
De bovenstaande maatregelen gaan in een Democratie niet ingevoerd worden. Ten eerste moeten er een aantal grondwetswijzigingen worden doorgevoerd, zoals o.a. artikel 1, en de artikelen waarin samenscholing voor religieuze doeleinden en het bouwen van religieuze gebouwen gegarandeerd zijn.
Dat laatste pak ik dan ook niet aan.
quote:
Moskee's worden trouwens niet gebouwd op staatsgeld, dat wordt allemaal ingezameld door het volk zelf.
Zeg ik ook niet. Worden door de Saoedi's betaald.
quote:
Kerken krijgen vaak meer geld van de staat dan moskee's op een of andere manier.
Hoeft voor mij ook niet.
quote:
Ook wil ik wel eens weten waar jij de grens precies legt bij "wie zich misdraagt"
Three strikes out lijkt me een mooi uitgangpunt.
quote:
en wat "Marokkaanse terroristjes" precies zijn volgens jou.
Nou, Samir Azzouz bijvoorbeeld.
quote:
Hou er rekening mee dat 90% van de straatmarokkaantjes in Nederland zijn geboren met een Nederlands paspoort, en dat het Nederlanderschap echt alleen bij hoogverraad, fraude etc, kan worden afgenomen.
Dat moet zo snel mogelijk veranderen.
quote:
Hoe zie je dit legaal ingevoerd gaan worden? Wat voor regeringsvorm zouden we moeten aannemen om bij een zeer groot aantal wetten het addendum "behalve islamieten" toe te voegen?
Dat laatste stel ik dan ook niet voor.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:54:28 #102
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43644197
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:51 schreef onemangang het volgende:
Wat een gelul weer. Er is gewoon te weinig animo voor een moslimpartij. Kan jij mij ergens in de programma's van de PvdA (knikkerde armeense genocide ontkenner eruit) en GL (de partij die meer opkwam voor Hirshi Ali en de Deense cartoonisten dan welke andere partij dan ook) een punt aanwijzen waaruit blijkt dat deze partijen 'islamiseren'? Het zijn beide SECULIERE partijen, net als alle andere niet-christelijke partijen die allemaal allochtonen op de lijst hebben staan. Hun standpunten hebben NIETS met religie te maken. De enigste reden waarom veel allochtonen zich tot linkse partijen aangetrokken voelen is omdat onder deze groep mensen ook veel mensen met lagere inkomens zitten. En zoals je weet... de PvdA komt met name op voor mensen met lagere inkomens, daarbij kijkt men niet, zoals jij, naar de huidskleur of religieuze voorkeur...
Dan verschillen we van mening.

Aan de hand van http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2006/11/geen_handen_sch.html zeg ik dat GL geen seculiere partij meer is.
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:54:54 #103
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43644210
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:52 schreef gelly het volgende:
En wat als iemand toch besluit een boerka aan te trekken, hoe gaat de politie daar mee om ? Hoe ga je überhaupt een burka omschrijven in de wet ?
Hoe je een boerka omschrijft? Gewoon, als boerka lijkt me? Je hoeft toch ook geen omschrijving van een woning te hebben om het woord woning te gebruiken of het woord schoen om het over een schoen te hebben?
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:57:41 #104
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43644288
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoe je een boerka omschrijft? Gewoon, als boerka lijkt me? Je hoeft toch ook geen omschrijving van een woning te hebben om het woord woning te gebruiken of het woord schoen om het over een schoen te hebben?
Voor mensen buiten Eindhoven is dat niet zo eenduidig natuurlijk.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:06:51 #105
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43644579
Ik heb het even nagekeken en het juridisch omschrijven van de boerka is niet het grootste probleem. Het grootste issue is het omzeilen van de wet op godsdienstvrijheid. Dit is an sich ook geen groot probleem omdat de boerka vooral een ongewenst cultureel verschijnsel is. Er is geen letterlijke religieuze correlatie tussen de islam en de boerka. Dit ongewenste verschijnsel kan dus prima verboden worden, net als het ongewenst is naakt op straat rond te lopen. Dit is ook verboden, terwijl het wel is toegestaan minimaal gekleed over straat te gaan met warm weer. Dit geld ook voor de boerka. Je mag onherkenbaar over straat tijdens periodes van koude. Je moet je dan wel herkenbaar kunnen maken op het moment op het moment dat een agent je identiteit wilt weten. Dit kan heel makkelijk als je je das of muts verwijderd. Met de boerka wringt hier de schoen, omdat de vrouwen die dit vod dragen dat beslist niet zullen doen en dus in overtreding zullen zijn op het moment dat een agent ze vraagt zichzelf te identificeren.

Verder kan carnaval gewoon worden toegestaan met een plaatselijke verordening.
pi_43644628
Ik vind een hoofddoek prima, maar die boerka' s mogen wat mij betreft verdwijnen..
Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:17:35 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43644937
Ah, dus nu kunnen de mensen in boerka's geen hulp meer krijgen. Nu verdwijnen ze van straat, en is 'het probleem opgelost'. Nu zitten de boerka's thuis, alwaar ze geen informatie kunnen ontvangen. Of verwacht men dat ze daar een flinke breedband hebben?

Nee, dit zal de integratie zeker helpen mevrouw Verdonk. Applaus voor uzelf.
Als u een hond opvoedt, prefereert u dan ook een muilkorf boven een opvoeding?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43644941
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan verschillen we van mening.

Aan de hand van http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2006/11/geen_handen_sch.html zeg ik dat GL geen seculiere partij meer is.
Misschien moet je maar gewoon de standpunten van Groen Links lezen ipv weblogs na te blaten. Veel acties van hun zijn hierop terug te voeren: GroenLinks vindt dat de overheid niet mag ingrijpen in de persoonlijke levensstijl van mensen. Groen Links is sociaal-liberaal en Femke Halsema neit voor niets liberaal van het jaar....En atheist bovendien. Het verdedigen van de vrijheid van godsdienst, mits die niet boven de vrijheid van meningsuiting en de rechtsorde staat heeft altijd bovenaan de agenda van Halsema gestaan. In dat kader moet je dit zien. Zoals ik al zei, Groen Links heeft Ayaan Hirshi Ali, zo'n beetje de minst geliefde persoon voor moslims nog meer verdedigd dan de VVD zelf. En idem voor de Deense cartoonisten.

En wat te denken hiervan?

Halsema:
"Helaas bestaat er geen internationale coalitie voor vrouwen, maar wel een coalitie tegen vrouwen. Dat zijn de fundamentalistische moslims, maar ook de fundamentalistische Amerikaanse christenen en de Rooms Katholieke Kerk. Dat is een as van religieus kwaad die de zeggenschap van vrouwen probeert terug te dringen. En de gevolgen zijn desastreus.''

Persoonlijk kan ik mij voor 100% vinden in deze uitspraak. En ik denk niet dat er veel moslims zijn die dat ook zullen doen.

bron
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43645008
Mensen die voor een dergelijk verbod zijn zijn in de eerste plaats al niet geïnteresseerd in integratie of emancipatie van de moslima... Alles uit de kast om de moslim dwars te zitten, meer is het niet.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:25:01 #110
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43645152
Femke Halsema is volledig gedhimmificeerd. Ze zal haar eigen kinderen nog verkopen als dat de verspreiding van de islam ten goede komt.
pi_43645180
Het beste argument voor verbod in dit topic is: Het is veiliger, want je kan er een bomgordel onder verstoppen.

erhm
dragen ze die bomgordel voor hun gezicht dan?
kan je een bomgordel in onder je jas verstoppen?

Er zal wel niet gereageerd worden op deze punten - maarja..
pi_43645190

Dit hoort toch niet in Nederland...?

Je gaat toch ook geen boodschappen doen met een zwarte integraalhelm op..... (incl. gesloten vizier)
Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.
pi_43645202
Hoe denk je dat Jezus een moslim had benaderd Elfje ? Je noemt jezelf een christen zover ik weet.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:27:47 #114
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43645231
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:26 schreef Xith het volgende:
Het beste argument voor verbod in dit topic is: Het is veiliger, want je kan er een bomgordel onder verstoppen.

erhm
dragen ze die bomgordel voor hun gezicht dan?
kan je een bomgordel in onder je jas verstoppen?

Er zal wel niet gereageerd worden op deze punten - maarja..
Het grappige is dat ongeveer iedereen, op 2 of 3 xenofoben na, in dit topic het met je eens is.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:27:47 #115
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43645232
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:26 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:
[afbeelding]

Je gaat toch ook geen boodschappen doen met een zwarte integraalhelm op..... (incl. gesloten vizier)
Hm, misschien is een definitie toch wel nodig in de wet. Je toont namelijk een niqaab.

Een boerka heeft ook de ogen versluierd.
pi_43645237
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:17 schreef Yildiz het volgende:
Als u een hond opvoedt, prefereert u dan ook een muilkorf boven een opvoeding?

Verdonk wel, ja. Is niet voor niets een gevangenisdirectrice geweest.
pi_43645259
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:26 schreef gelly het volgende:
Hoe denk je dat Jezus een moslim had benaderd Elfje ? Je noemt jezelf een christen zover ik weet.
Hoe denk jij dat mohammed een christen had benaderd?

Kop afhakken bijvoorbeeld.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:29:32 #118
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43645292
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:28 schreef typtypo het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat mohammed een christen had benaderd?

Kop afhakken bijvoorbeeld.
Boehoe!
pi_43645354
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hm, misschien is een definitie toch wel nodig in de wet. Je toont namelijk een niqaab.

Een boerka heeft ook de ogen versluierd.
Kan best.. Allebei op tegen...
pi_43645362
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:27 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het grappige is dat ongeveer iedereen, op 2 of 3 xenofoben na, in dit topic het met je eens is.
Xenofoben?
Hoe kan je zien of het een vreemdeling is onder die boerka dan?

Je spreekt jezelf tegen.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:33:11 #121
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43645389
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:32 schreef typtypo het volgende:

[..]

Xenofoben?
Hoe kan je zien of het een vreemdeling is onder die boerka dan?

Je spreekt jezelf tegen.
Welk deel van xenofobie begrijp je niet?
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:33:26 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43645391
quote:

Ik heb dat vaker gezien dan iemand met een burpa
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:33:48 #123
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43645400
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:31 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:

[..]

Kan best.. Allebei op tegen...
Snap ik, maar ik vraag me dankzij je foto wel af of ze ook een niqaab willen verbieden. Lijkt me wel zo consequent, zeker als het argument is dat het gezicht herkenbaar zou moeten zijn. En zoals anderen al zeiden, hoe zit het dan met koud winterweer of ikzelf, een motorhelm.
Ik zet grote vraagtekens bij het juridische verhaal.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:35:33 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43645444
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Femke Halsema is volledig gedhimmificeerd. Ze zal haar eigen kinderen nog verkopen als dat de verspreiding van de islam ten goede komt.
Onjuist, juist de conservatieven beinvloeden onder angst van de islam de wet, om zo de vrijheid van het algemene individu in te perken.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:35:46 #125
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43645460
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik vraag me dankzij je foto wel af of ze ook een niqaab willen verbieden. Lijkt me wel zo consequent, zeker als het argument is dat het gezicht herkenbaar zou moeten zijn. En zoals anderen al zeiden, hoe zit het dan met koud winterweer of ikzelf, een motorhelm.
En m'n keihippe Ray-ban bril met glasdiameter van 7 cm? In combinatie met een kekke cap en casual omhoog gedragen kraagje, is m'n gezicht voor 80% bedekt!
pi_43645484
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo te horen denk je zelf net zo rechtlijnig, kortzichtig en fundamentalistisch als die dames in boerka's.
Nog maar een keertje deze uitspraak erbij halen van Halsema?

?Helaas bestaat er geen internationale coalitie voor vrouwen, maar wel een coalitie tegen vrouwen. Dat zijn de fundamentalistische moslims, maar ook de fundamentalistische Amerikaanse christenen en de Rooms Katholieke Kerk. Dat is een as van religieus kwaad die de zeggenschap van vrouwen probeert terug te dringen. En de gevolgen zijn desastreus.''

Denk jij dat er veel moslims zijn die bovenstaande strikt seculiere uitspraak zullen waarderen? Of haar verdediging van Ayaan Hirshi Ali? De hele 2e kamer zweeg over de cartoonrellen... behalve Groen Links.

Als je bang bent voor een verder gaande religiositeit in Nederland: richt je pijlen op de religieuze partijen.
pi_43645496
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:33 schreef pfaf het volgende:

[..]

Welk deel van xenofobie begrijp je niet?
Jij begrijpt het schijnbaar niet.

Het kan net zo goed jouw moeder zijn onder die boerka.
Dat kan je dus niet zien.

Dus je kan niet beoordelen of het een vreemdeling is en dus kan je er ook geen fobie voor voelen.
Dus je bent geen xenofoob als je niet kan zien waar je bang voor bent.
www.jihadwatch.org
pi_43645510
Ik begrijp dat bij een groot deel van de mensen een burkha een ongemakkelijk gevoel oproept (tegenwoordig).

Kijk naar al het gedoe om ons heen plus het feit dat het niet zien van iemand ogen / gezicht een gesloten ondruk wekt en borduur daar maar op verder)

Ik vraag mij alleen af hoe verstandig het is dat de overheid ons kledingsvoorschriften/verboden op gaat leggen. Is de tendens die nu ontstaat niet minstens zo eng ?

Daarnaas ligt de oorzaak van de stress niet bij de burkha.
Die ligt bij al het gedonder.
Doe daar eens iets aan !

(en maak het niet zo mogelijk nog erger)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:39:49 #129
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43645589
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:36 schreef typtypo het volgende:

[..]

Jij begrijpt het schijnbaar niet.

Het kan net zo goed jouw moeder zijn onder die boerka.
Dat kan je dus niet zien.

Dus je kan niet beoordelen of het een vreemdeling is en dus kan je er ook geen fobie voor voelen.
Dus je bent geen xenofoob als je niet kan zien waar je bang voor bent.
MIsschien zijn mensen wel bang voor de boerka in het algemeen, niet de persoon er onder? Gewoon bang voor die enge Islam die ons land als een tsunami terroriseert.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:40:21 #130
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43645606
Al was ik dit wel gewend van Verdonk, daar niet van. Onlangs, van die 26.000 vroeg NRC wat er nu aan de hand was met die, iets van 8000 mensen. Die waren volgens Verdonk 'vertrokken zonder dat aan de IND door te geven'. NRC zei, misschien zijn ze ook gewoon de illegaliteit ingegaan.
Verdonk: dat kunt u helemaal niet weten.

Zo weet Verdonk ook niet of die 8.000, ofzo, zichzelf het land uitgesmokkeld hebben.

Maarja, sommigen schijnen nog echt heel hardnekkig te denken dat als iets op papier niet kan, dat het ook echt niet meer kan.
pi_43645621
quote:
[afbeelding]

Waarom hoort het niet? Ik voel me er niet minder prettig bij hoor - jij wel? waarom, kan je dat uitleggen?

En als we zo gaan:

Horen ook niet bij de Nederlandse cultuur - ook verbieden?
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:42:04 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43645660
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:27 schreef pfaf het volgende:
Het is geen xenofobie, maar islamofobie.
pi_43645709
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:39 schreef pfaf het volgende:

[..]

MIsschien zijn mensen wel bang voor de boerka in het algemeen, niet de persoon er onder? Gewoon bang voor die enge Islam die ons land als een tsunami terroriseert.
Nou als je het zo zegt dan moet men een nieuw woord verzinnen om mensen te demoniseren die tegen een boerka zijn bijv. boerkafoob.

Ik kan me ook voorstellen dat mensen in de jaren dertig in duitsland ook bang waren voor oprukkend totalitarisme en die noemde men ook aanstellers en hing er allerlei namen aan.
www.jihadwatch.org
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:44:26 #134
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43645732
Pastors, u hier?
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:46:06 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43645799
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:17 schreef onemangang het volgende:
Misschien moet je maar gewoon de standpunten van Groen Links lezen ipv weblogs na te blaten. Veel acties van hun zijn hierop terug te voeren: GroenLinks vindt dat de overheid niet mag ingrijpen in de persoonlijke levensstijl van mensen. Groen Links is sociaal-liberaal en Femke Halsema neit voor niets liberaal van het jaar....En atheist bovendien. Het verdedigen van de vrijheid van godsdienst, mits die niet boven de vrijheid van meningsuiting en de rechtsorde staat heeft altijd bovenaan de agenda van Halsema gestaan. In dat kader moet je dit zien.
Hou toch op man. We hebben het hier over een vertegenwoordiger van een achterlijke, intolerante religie die een zogenaamd individualistische, tolerante partij moet vertegenwoordigen. Iemand die er opvattingen op nahoudt die volledig in strijd zijn met de seculiere traditie van GL. Met vrijheid van godsdienst heeft het niks te maken, maar alles met het verdedigen van intolerantie.

Het gaat GL om het bevoogden van een bevolkingsgroep en het binden van nieuwe kiezers.
pi_43645826
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:43 schreef typtypo het volgende:

[..]

Nou als je het zo zegt dan moet men een nieuw woord verzinnen om mensen te demoniseren die tegen een boerka zijn bijv. boerkafoob.

Ik kan me ook voorstellen dat mensen in de jaren dertig in duitsland ook bang waren voor oprukkend totalitarisme en die noemde men ook aanstellers en hing er allerlei namen aan.
Ah, de eerste zwakke schakel die de wet van Godwin erbij haalt - volgens onze wet heb jij nu de discussie verloren en ben je het niet meer waard om mee te praten.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:46:54 #137
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43645834
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:41 schreef Xith het volgende:
Horen ook niet bij de Nederlandse cultuur - ook verbieden?
Dit lijkt me juist een voorbeeld van de Nederlandse cultuur.
pi_43645894
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hou toch op man. We hebben het hier over een vertegenwoordiger van een achterlijke, intolerante religie die een zogenaamd individualistische, tolerante partij moet vertegenwoordigen. Iemand die er opvattingen op nahoudt die volledig in strijd zijn met de seculiere traditie van GL. Met vrijheid van godsdienst heeft het niks te maken, maar alles met het verdedigen van intolerantie.

Het gaat GL om het bevoogden van een bevolkingsgroep en het binden van nieuwe kiezers.
Ah dus ze verdedigen jou ook? Want jij bent niet al te tolerant richting allochtonen/islamieten...?
pi_43645901
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:46 schreef Xith het volgende:

[..]

Ah, de eerste zwakke schakel die de wet van Godwin erbij haalt - volgens onze wet heb jij nu de discussie verloren en ben je het niet meer waard om mee te praten.
Ik heb nazi niet genoemd.
Jij haalt de wet van godwin erbij zonder een woord over nazi's.

Zwak hoor.
www.jihadwatch.org
pi_43645915
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is geen xenofobie, maar islamofobie.
fo·bie (de ~ (v.), ~ën)
1 irreële, ziekelijke angst voor iets

Iedereen die zichzelf islamofoob noemt verdient dus een plaats in een inrichting of heeft geen kennis van de Nederlandse taal. Of beide.
pi_43645929
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dit lijkt me juist een voorbeeld van de Nederlandse cultuur.
Nederland heeft van oorsprong te dikke mensen en gothics? Volgens mij waren de Mosilims toch wel eerder in Nederland dna de Gothic beweging.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:49:41 #142
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43645931
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:43 schreef typtypo het volgende:

[..]

Aaah, Godwin's Law. Je bent de eerste, hulde.

- te laat. -
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:50:01 #143
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43645950
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:49 schreef knowall het volgende:

[..]

fo·bie (de ~ (v.), ~ën)

Iedereen die zichzelf islamofoob noemt verdient dus een plaats in een inrichting of heeft geen kennis van de Nederlandse taal. Of beide.
TBS willen de Wilders-adepten vast wel opheffen, dus de Wilders-adepten raden het dan wel.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:50:27 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43645963
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:49 schreef knowall het volgende:
fo·bie (de ~ (v.), ~ën)

Dan noem ik het islamrealisme.

EDIT:
quote:
Terms indicating prejudice or class discrimination

A number of terms with the suffix -phobia are primarily understood as negative attitudes towards certain categories of people or other things, used in an analogy with the medical usage of the term. Usually these kinds of "phobias" are described as fear, dislike, disapproval, prejudice, hatred, discrimination, or hostility towards the object of the "phobia". Often this attitude is based on prejudices and is a particular case of general xenophobia.

Class discrimination is not always considered a phobia in the clinical sense because it is believed to be only a symptom of other psychological issues, or the result of ignorance, or of political or social beliefs. In other words, unlike clinical phobias, which are usually qualified with disabling fear, class discrimination usually have roots in social relations.

Below are some examples:

* Homophobia, fear or dislike of homosexual people.
* Transphobia, fear or dislike of transgender or transsexual people.
* Xenophobia, fear or dislike of strangers or the unknown, often used to describe nationalistic political beliefs and movements
* Ephebophobia, irrational fear of adolescents gaining more rights or showing behavioral, emotional or social emancipation
Wiki.
pi_43645980
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:48 schreef typtypo het volgende:

[..]

Zwak hoor.
Dus wat bedoelde je dan met je post? Ontken niet dat je me een totalitaire beweging niet de Duitse veranderingen bedoelde.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:51:03 #146
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43645988
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:48 schreef typtypo het volgende:

[..]

Zwak hoor.
Aah, je begrijpt je eigen insinuaties niet eens, dat is nog knapper.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:51:20 #147
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43645998
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:49 schreef Xith het volgende:
Nederland heeft van oorsprong te dikke mensen en gothics? Volgens mij waren de Mosilims toch wel eerder in Nederland dna de Gothic beweging.
Dik, lelijk, getatoeeerd achterbuurtvolk is typisch Nederlands.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:51:50 #148
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43646015
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Realisme is wel het woord dat gelijk staat aan 'ik spreek de waarheid, en iedereen die het niet met me eens is niet'.

Ik neem aan dat ik Nietzsche er niet bij hoeft te halen om aan te geven hoe idioot dat is?
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:52:32 #149
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43646043
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dik, lelijk, getatoeeerd achterbuurtvolk is typisch Nederlands.
Wat dat betreft zou ik willen dat de burka gemeendgoed was, zou het straatbeeld flink verbeteren.
pi_43646061
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan moet 't wel om te beginnen realistisch zijn. En daar ga je al.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2006 22:55:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')