Helaas gebeurt dat nooit in Amerika, toch? Twee keer proberen? Dat zou ik ook fantastisch vinden.quote:Op zondag 12 november 2006 17:43 schreef Momitsu het volgende:
Ik hoop echt dat Gore nog een poging gaat doen.
Nixon, hè?quote:Op zondag 12 november 2006 17:45 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Helaas gebeurt dat nooit in Amerika, toch? Dat zou ik ook fantastisch vinden.
Ja, und?quote:Op zondag 12 november 2006 17:47 schreef Da_Ripper het volgende:
Significant events during Clinton:
(...)
Ik zie de relevatie ook niet.quote:
TENZIJ Oprah zich verkiesbaar stelt.quote:Op zondag 12 november 2006 17:52 schreef Lucille het volgende:
Het feit dat er nog nooit een zwarte president en/of een vrouw president is geweest (en maar 1 zwarte kandidaat ooit) zegt genoeg over de zeer conservatieve denkwijze in de VS. Om die reden alleen al is de kans erg klein dat er een vrouwelijke president zal komen binnen 20 jaar.
Ik wilde dit hier neerzetten omdat ik vind dat deze zaken niet goed afgehandeld zijn. Ik geef toe dat deze gedachtengang naar TRU neigt, maar daarom schreef ik "in de ogen van de user" in de OP.quote:
Volgens mij schop je het zonder politieke ervaring in de VS niet verder als gouveneur of zo.quote:Op zondag 12 november 2006 17:54 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
TENZIJ Oprah zich verkiesbaar stelt.![]()
Dus omdat jij vindt dat bepaalde zaken niet goed zijn afgehandeld door mijnheer Clinton is mevrouw Clinton niet goed?quote:Op zondag 12 november 2006 17:54 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Ik wilde dit hier neerzetten omdat ik vind dat deze zaken niet goed afgehandeld zijn. Ik geef toe dat deze gedachtengang naar TRU neigt, maar daarom schreef ik "in de ogen van de user" in de OP.
Ik wil dat mensen naar deze gebeurtenissen kijken - vooral Waco en Oklahoma City Bombing - en realiseren dat (de) Clinton('s) geen zuivere koffie zijn.
En Ronald Reagan dan?quote:Op zondag 12 november 2006 17:56 schreef Lucille het volgende:
[..]
Volgens mij schop je het zonder politieke ervaring in de VS niet verder als gouveneur of zo.
Het feit dat een rechts-extremist een autobom laat exploderen kun je niet op het conto van Bill Clinton schuiven, net zomin als de rellen in Los Angeles en de vrijspraak van O.J. Simpson en dat de Republikeinen gewonnen hebben in '94, sja, dat is jammer, maar het is absurd om te zeggen dat een president en zelfs zijn vrouw geen zuivere koffie zijn omdat de oppositie gewonnen heeft. Hij heeft zich oraal laten bevredigen door een stagaire, nou, poeh... En Waco was inderdaad een fuck up, als ik het goed heb. Als je wilt beargumenteren dat Hillary Clinton geen goeie presidente zou zijn, dan moet je toch echt met wat beters komen.quote:Op zondag 12 november 2006 17:54 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Ik wilde dit hier neerzetten omdat ik vind dat deze zaken niet goed afgehandeld zijn. Ik geef toe dat deze gedachtengang naar TRU neigt, maar daarom schreef ik "in de ogen van de user" in de OP.
Ik wil dat mensen naar deze gebeurtenissen kijken - vooral Waco en Oklahoma City Bombing - en realiseren dat (de) Clinton('s) geen zuivere koffie zijn.
dit was nog voor hij president wasquote:Op zondag 12 november 2006 17:47 schreef Da_Ripper het volgende:
Significant events during Clinton:The Los Angeles Riots of 1992, the worst civil unrest incident in US history, 52 deaths and 5,500 property fires in a 100-square mile riot zone. The riots are a result of the state court acquittal of 4 white L.A. police officers by an all-white jury in a police brutality case involving motorist Rodney King, but in 1993, all 4 officers were convicted in a federal civil rights case.
quote:Op zondag 12 november 2006 17:57 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dus omdat jij vindt dat bepaalde zaken niet goed zijn afgehandeld door mijnheer Clinton is mevrouw Clinton niet goed?
quote:Op zondag 12 november 2006 17:16 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik denk dat men, ook voor het gemak, de bewijzen tegen Bill Clinton hier ook mag posten. Ik geef toe dat dit een andere discussie is, maar Hillary en Bill zijn twee handen op een buik.
je hebt gelijk. Xal hem edittenquote:Op zondag 12 november 2006 17:59 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
dit was nog voor hij president was
Die heeft politieke ervaring opgedaan tussen 1967–1975 als gouveneur van Calefornie.quote:
Vreemde redenatie. Dus als Adriaan geen goede acrobaat was geweest, dan was in jouw ogen Bassie ook een slechte clown.quote:
Ja, omdat twee keer een jury een vreemde uitspraak heeft gedaan in de tijd van meneer Clinton, is mevrouw Clinton geen zuivere koffie. Ben je nu echt zo dom of lijkt dat maar zo?quote:Op zondag 12 november 2006 17:54 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
lees: Al-Quaida terroristen kapen 4 commercial airliners en plegen aanslagen tegen de democratiequote:Op zondag 12 november 2006 17:59 schreef tvlxd het volgende:
Het feit dat een rechts-extremist een autobom laat exploderen kun je niet op het conto van Bill Clinton schuiven
Vandaar dit topicquote:Als je wilt beargumenteren dat Hillary Clinton geen goeie presidente zou zijn, dan moet je toch echt met wat beters komen.
Bill & Hill zitten in dezelfde branche, doen hetzelfde werk, en in 2008 hebben hetzelfde beroep.quote:Op zondag 12 november 2006 18:04 schreef Lucille het volgende:
[..]
Vreemde redenatie. Dus als Adriaan geen goede acrobaat was geweest, dan was in jouw ogen Bassie ook een slechte clown.
Wat bedoel je?quote:Op zondag 12 november 2006 18:06 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
lees: Al-Quaida terroristen kapen 4 commercial airliners en plegen aanslagen tegen de democratie![]()
Alleen maar dat er veel meer achter zit dat een recht-extremist die een autobom laat ontploffen. Net als bij 9/11.quote:
Clinton? Irak? De je-weet-wel-wies?quote:Op zondag 12 november 2006 18:11 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Alleen maar dat er veel meer achter zit dat een recht-extremist die een autobom laat ontploffen. Net als bij 9/11.
Een groot deel van het Amerikaanse volk vindt (terecht) Gore een beetje een aandachtshoer die maar weinig presteert. Als de Dems hem naar voren schuiven kunnen ze naar het Witte Huis fluiten, zelfs na alle kritiek op Bush.quote:Op zondag 12 november 2006 17:43 schreef Momitsu het volgende:
Waaruit blijkt dat?quote:Op zondag 12 november 2006 18:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Een groot deel van het Amerikaanse volk vindt (terecht) Gore een beetje een aandachtshoer die maar weinig presteert.
En toch hebben de Republikeinen het over het algemeen beter voor elkaar, minder interne ruzies, betere kandidaten en een stabielere achterban.quote:Op zondag 12 november 2006 17:46 schreef X. het volgende:
Met iedereen is altijd wel wat mis. Maar ik denk dat er met de gemiddelde Republikein meer mis is dan met de gemiddelde Democraat.
Republikeinen zitten nu eenmaal vuistdiep in de bedrijven. Daar zit al een grote fout, want dan gaan overheidsorders daar dus ook naartoe. Democraten zijn meer met particulieren.
Als ik Nederlandse media, burgers en politici mag geloven, is Balkenende een semi-fascistische pooier.quote:Op zondag 12 november 2006 18:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Amerikaanse media, burgers en politici.
http://www.youtube.com/watch?v=lf_OdZwwNT0quote:Op zondag 12 november 2006 18:23 schreef tvlxd het volgende:
Waaruit blijkt dat?
Ach dat legt Balkenende hier ook geen windeieren.quote:Op zondag 12 november 2006 18:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Bijvoorbeeld, en zo is hij wel vaker slachtoffer van ridicuul en persiflage.
Right, maar een South Park-persiflage maakt nog niet duidelijk dat een groot deel van Amerika vindt dat hij een aandachtshoer is.quote:Op zondag 12 november 2006 18:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Bijvoorbeeld, en zo is hij wel vaker slachtoffer van ridicuul en persiflage.
Dan praat je er eens met een Amerikaan over...quote:Op zondag 12 november 2006 18:43 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Right, maar een South Park-persiflage maakt nog niet duidelijk dat een groot deel van Amerika vindt dat hij een aandachtshoer is.
Precies.quote:Op zondag 12 november 2006 17:47 schreef Pool het volgende:
Ze is tof, menselijk, zeer intelligent en heeft een duidelijke visie op het land. Daarnaast heeft ze charisma en zou ze de gelijkheid tussen vrouwen en mannen verder bevorderen.
Ze is dus zeer ongeschikt voor een land met domme rednecks en oorlogshitsers die hun steden niet eens droog kunnen houden, omdat men het geld liever uitgeeft aan bommen en bodybags dan aan dijken.
En hoe maakt één Amerikaan duidelijk dat een groot deel van de Amerikanen Al Gore een aandachtshoer vindt?quote:Op zondag 12 november 2006 18:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan praat je er eens met een Amerikaan over...
Als een Amerikaan jou vraagt wat Nederlanders van Geert Wilders vinden kun je toch ook wel wat zinnigs melden ondanks dat je in je eentje bent?quote:Op zondag 12 november 2006 19:49 schreef tvlxd het volgende:
[..]
En hoe maakt één Amerikaan duidelijk dat een groot deel van de Amerikanen Al Gore een aandachtshoer vindt?
Natuurlijk kan ik wat zinnigs melden. Ik zeg dan dat Geert Wilders door het publiek omarmd wordt en in de peilingen dertig zetels haalt.quote:Op zondag 12 november 2006 19:52 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als een Amerikaan jou vraagt wat Nederlanders van Geert Wilders vinden kun je toch ook wel wat zinnigs melden ondanks dat je in je eentje bent?
Het is wel iets meer dan een enkele Amerikaan. Ik kom via mijn interesses en studie nogal veel in contact met Amerikanen, Amerikaanse cultuur, politiek, media enz enz.quote:Op zondag 12 november 2006 19:56 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik wat zinnigs melden. Ik zeg dan dat Geert Wilders door het publiek omarmd wordt en in de peilingen dertig zetels haalt.
Maar jouw idee dat Al Gore door een groot deel van de Amerikanen als aandachtshoer wordt gezien, heb jij dus gebaseerd op een enkel gesprek met een enkele Amerikaan? Dat is dus een bron van niets.
Zelfde geld voor die republikeinse sites die Hilary nu al aan het zwart maken zijn.quote:Op zondag 12 november 2006 19:56 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik wat zinnigs melden. Ik zeg dan dat Geert Wilders door het publiek omarmd wordt en in de peilingen dertig zetels haalt.
Maar jouw idee dat Al Gore door een groot deel van de Amerikanen als aandachtshoer wordt gezien, heb jij dus gebaseerd op een enkel gesprek met een enkele Amerikaan? Dat is dus een bron van niets.
Ok, leuk, maar er is dus geen enquete of onderzoek waaruit iets dergelijks blijkt? Alleen die ene Amerikaan en natuurlijk "Amerikanen, Amerikaanse cultuur, politiek, media enz enz", maar niet iets concreets...quote:Op zondag 12 november 2006 20:02 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het is wel iets meer dan een enkele Amerikaan. Ik kom via mijn interesses en studie nogal veel in contact met Amerikanen, Amerikaanse cultuur, politiek, media enz enz.
Zo'n groot figuur is Gore niet, maar er is ergens op het internet vast wel een poll te vinden. Waarom is dit zo belangrijk voor je?quote:Op zondag 12 november 2006 20:03 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ok, leuk, maar er is dus geen enquete of onderzoek waaruit iets dergelijks blijkt? Alleen die ene Amerikaan en natuurlijk "Amerikanen, Amerikaanse cultuur, politiek, media enz enz", maar niet iets concreets...
Ik ben gewoon benieuwd naar de onderbouwing van jouw uitspraak, maar kennelijk is het geen onderbouwde uitspraak. Slechts een vermoeden, misschien.quote:Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waarom is dit zo belangrijk voor je?
Tsja, ik heb weinig reden om aan dat vermoeden te twijfelen. Mijn onderbouwing is persoonlijke ervaring, dat is een beetje moeilijk over te dragen aan iemand die het niet wil horen. Publieke opinie is natuurlijk zelden concreet aan te geven, hoe breedgedragen die ook is. Helaas kan ik tot nu toe geen geschikte poll vinden, jij wel?quote:Op zondag 12 november 2006 20:07 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd naar de onderbouwing van jouw uitspraak, maar kennelijk is het geen onderbouwde uitspraak. Slechts een vermoeden, misschien.
Ik heb nog niet verder gelezen, dus ik zal wel niet de eerste zijn die dit zegt, maar in één woord: Reagan.quote:Op zondag 12 november 2006 17:56 schreef Lucille het volgende:
[..]
Volgens mij schop je het zonder politieke ervaring in de VS niet verder als gouveneur of zo.
Hé, ik heb vertrouwen in jouw persoonlijke ervaringen, hoor, het onderbouwt alleen, en dat behoeft geen uitleg, helemaal niet de stelling dat Al Gore door een groot deel van de Amerikanen als aandachtshoer wordt gezien.quote:Op zondag 12 november 2006 20:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, ik heb weinig reden om aan dat vermoeden te twijfelen. Mijn onderbouwing is persoonlijke ervaring, dat is een beetje moeilijk over te dragen aan iemand die het niet wil horen.
Niet gezocht, niet gevonden.quote:Helaas kan ik tot nu toe geen geschikte poll vinden, jij wel?
Dan had je dus duidelijk verder moeten lezen.quote:Op zondag 12 november 2006 20:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb nog niet verder gelezen, dus ik zal wel niet de eerste zijn die dit zegt, maar in één woord: Reagan.
Interessant, daar moet de Partij dan wel iets mee doen.quote:Op zondag 12 november 2006 20:42 schreef Da_Ripper het volgende:
en wiki
Gore's popularity has seen a dramatic increase among grassroots Democrats, with Gore getting 68% of support among potential 2008 Democratic presidential candidates on a May 2006 DailyKos poll,
Gore lijkt me een betere keuze, alleen weet ik niet hoe zijn populariteit is bij de rest van Amerika na zijn global warming "geouwehoer".quote:Op zondag 12 november 2006 20:42 schreef Da_Ripper het volgende:
en wiki
Gore's popularity has seen a dramatic increase among grassroots Democrats, with Gore getting 68% of support among potential 2008 Democratic presidential candidates on a May 2006 DailyKos poll,
Hehe, Vice President onder beide Clinton'squote:Op zondag 12 november 2006 20:47 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Interessant, daar moet de Partij dan wel iets mee doen.
Dat is 8 jaar geleden kerel, we hebben het over de huidige verkiezingen.quote:Op zondag 12 november 2006 20:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hehe, Vice President onder beide Clinton's![]()
Ze kunnen Gore toch running mate van Hillary maken kerel? Dus ik had het over de huidige verkiezingen!quote:Op zondag 12 november 2006 20:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is 8 jaar geleden kerel, we hebben het over de huidige verkiezingen.
Sorry, ik begreep je verkeerd. Maar ik denk niet dat Gore daarop zit te wachten, toen hij hier in Nederland was laatst gaf hij ook al aan weinig interesse te hebben om zich kandidaat te stellen.quote:Op zondag 12 november 2006 20:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze kunnen Gore toch running mate van Hillary maken kerel? Dus ik had het over de huidige verkiezingen!
En dat was als First Ladyquote:The Whitewater controversy was a series of events and actions that had its origins in 1978. While in Arkansas, the Clintons were partners with Jim and Susan McDougal in a real estate venture known as the Whitewater Development Corporation. According to reports, the Clintons lost their financial investment in the Whitewater business projects. At the time the McDougals operated a savings and loan that retained Hillary Clinton's legal services at Rose Law Firm. When the McDougals' savings and loan failed in 1994, federal investigators subpoenaed Clinton's legal billing records for auditing purposes. Hillary Clinton claimed to be unable to produce these records. After an extensive, two-year search, the records were found in the first lady's book room in the White House and delivered to investigators in 1996. The delayed appearance of the billing records sparked intense interest and another investigation about how they surfaced and where they had been; Clinton attributed the problem to disorganization that resulted from her move from the Arkansas Governor's Mansion to the White House as well as the effects of a White House renovation. [LH p. 331] After the discovery of the records, on January 26, 1996, Clinton made history by becoming the first First Lady to testify before a grand jury.
The Whitewater investigation was initiated by Independent Counsel Robert Fiske appointed by Attorney General Janet Reno. The case was later taken over by Independent Counsel Kenneth Starr, and concluded by Independent Counsel Robert Ray. Several other allegations were also investigated under the Whitewater umbrella. The investigations, which took place during Bill Clinton's presidency and cost an estimated $40 million, resulted in the McDougals being jailed and Webster Hubbell pleading guilty to felony charges of lying to federal investigators about Clinton's role in both Whitewater and the savings and loan failure. No criminal charges were brought against the Clintons themselves, as Robert Ray's final report on September 20, 2000 stated that there was insufficient evidence that either of them had engaged in criminal wrongdoing.
Precies. Opzoutuh met die peacenik dike.quote:Op zondag 12 november 2006 17:47 schreef Pool het volgende:
Ze is tof, menselijk, zeer intelligent en heeft een duidelijke visie op het land. Daarnaast heeft ze charisma en zou ze de gelijkheid tussen vrouwen en mannen verder bevorderen.
Ze is dus zeer ongeschikt voor een land met domme rednecks en oorlogshitsers die hun steden niet eens droog kunnen houden, omdat men het geld liever uitgeeft aan bommen en bodybags dan aan dijken.
En wat heeft Clinton met de rechtspraak in de zaak OJ Simpson te maken? (Die overigens gewoon had moeten hangen.)quote:Op zondag 12 november 2006 17:54 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Laat die nou net een aantal termijnen als gouverneur hebben gediend.quote:
Mijn probleem met the OJ Simpson-trial is dat dit tijdens de oorlog in Bosnie gebeurde, maar zoveel meer aandacht kreeg zodat het volk zich niet tegen de regering keert.quote:Op zondag 12 november 2006 22:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
En wat heeft Clinton met de rechtspraak in de zaak OJ Simpson te maken? (Die overigens gewoon had moeten hangen.)
Janet Reno (born July 21, 1938) was the 78th Attorney General of the United States (1993–2001), and was the first woman to hold that post. She was nominated by President Bill Clinton on February 11, 1993 and confirmed on March 11. wikiquote:Op zondag 12 november 2006 22:08 schreef Apropos het volgende:
Wat betreft Waco: weleens gehoord van Janet Reno?
Ik geef onmiddellijk toe dat ik het precieze verloop van de gebeurtenissen niet meer precies ken, maar volgens mij begon de Amerikaanse interventie een jaar later. Bedoel je dat de regering niet in wilde grijpen? Was daar burgerlijke onrust over?quote:Op zondag 12 november 2006 22:35 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Mijn probleem met the OJ Simpson-trial is dat dit tijdens de oorlog in Bosnie gebeurde, maar zoveel meer aandacht kreeg zodat het volk zich niet tegen de regering keert.
Dan is Nederland ook conservatiefquote:Op zondag 12 november 2006 17:52 schreef Lucille het volgende:
Het feit dat er nog nooit een zwarte president en/of een vrouw president is geweest (en maar 1 zwarte kandidaat ooit) zegt genoeg over de zeer conservatieve denkwijze in de VS. Om die reden alleen al is de kans erg klein dat er een vrouwelijke president zal komen binnen 20 jaar.
February 8, 1994 ; NATO vliegtuig neergeschoten waardoor zij zich gingen mengenquote:Op zondag 12 november 2006 22:40 schreef Apropos het volgende:
Ik geef onmiddellijk toe dat ik het precieze verloop van de gebeurtenissen niet meer precies ken, maar volgens mij begon de Amerikaanse interventie een jaar later. Bedoel je dat de regering niet in wilde grijpen? Was daar burgerlijke onrust over?
heeft niets met Clinton of deze discussie te maken.quote:En het Rodney King-incident dan?
Ja, maar je hebt nog helemaal niet uitgelegd waarom het volk zich tegen de regering wilde keren ten tijde van dit geval.quote:Op zondag 12 november 2006 22:49 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
March 1992-November 1995 ; oorlog in bosnie
June 12, 1994 ; ex-vrouw en vriend gevonden
June 20, 1994 ; Simpson voor de rechtbank
October 3, 1995 ; Simpson onschuldig gevonden
Dat zal ik dan maar aannemen.quote:heeft niets met Clinton of deze discussie te maken.
Nou omdat je als president niet wil dat je volk op de hoogte is van wat er gebeurd tijdens een oorlog.quote:Op zondag 12 november 2006 22:51 schreef Apropos het volgende:
Ja, maar je hebt nog helemaal niet uitgelegd waarom het volk zich tegen de regering wilde keren ten tijde van dit geval.
hij heeft het O.J. Simpson gebeuren in scene gezet om de aandacht van de oorlog af te houden ?quote:Op zondag 12 november 2006 22:57 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Nou omdat je als president niet wil dat je volk op de hoogte is van wat er gebeurd tijdens een oorlog.
Ja, Bill heeft Simpson opgebeld of hij even zijn x-vrouw en haar vriend kon vermoordenquote:Op maandag 13 november 2006 16:54 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
hij heeft het O.J. Simpson gebeuren in scene gezet om de aandacht van de oorlog af te houden ?
De timing was wel erg toevallig, niet?quote:Op maandag 13 november 2006 20:34 schreef tvlxd het volgende:
Ja, duidelijk...
En 9/11 was bedoeld om duidelijk te maken dat er een nieuwe president is die tot dan toe weinig gedaan had? Bush is daarna wel duidelijk in beeld gekomen, ook heel toevallendquote:Op maandag 13 november 2006 20:44 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De timing was wel erg toevallig, niet?
Dat is helemaal waar.quote:Op maandag 13 november 2006 20:44 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Daar zijn al 3000 andere topics, en mocht het zo zijn dan heeft ie het wel snel geregeld en het iets minder opvallend gedaan dan Clinton met Desert Fox.quote:Op maandag 13 november 2006 20:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En 9/11 was bedoeld om duidelijk te maken dat er een nieuwe president is die tot dan toe weinig gedaan had? Bush is daarna wel duidelijk in beeld gekomen, ook heel toevallend![]()
Inderdaad, binnen een dag nadat de wapeninspecteurs hebben geconcludeerd dat Irak systematisch de controles tegenwerken.quote:Op maandag 13 november 2006 20:44 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En precies op het moment dat de impeachment procedure van start ging.quote:Op maandag 13 november 2006 21:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad, binnen een dag nadat de wapeninspecteurs hebben geconcludeerd dat Irak systematisch de controles tegenwerken.
De campagne was al 2 dagen bezig toch?quote:Op maandag 13 november 2006 21:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En precies op het moment dat de impeachment procedure van start ging.
Of: Barack Obama: Politiek fenomeen en toekomstig president USA. kan ook best.quote:Op zondag 12 november 2006 17:16 schreef Da_Ripper het volgende:
Mijn verwachting voor de Presidents-verkiezingen in 2008, is dat de Dem.partij Hillary Clinton naar voren zal schuiven als hun kandidaat.
Ik zeg niet dat de hele operatie puur als afleiding bedoeld was, maar de timing speelde zeker een rol.quote:Op maandag 13 november 2006 21:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De campagne was al 2 dagen bezig toch?
Hoewel het een langslepende affaire was, dus je zal dat wel opportunistisch willen aangrijpen...
Een zwarte president zal voorlopig net als een vrouwelijke president alleen genoeg steun krijgen als ie Republikeins is. Iemand zei dat al eerder in dit topic volgens mij; Conservatieve republikeinen zullen nooit op een democraat stemmen terwijl de democraten veel meer vrouwen en African-Americans in hun achterban hebben, en die zouden ook wel op een dergelijke republikein stemmen.quote:Op maandag 13 november 2006 21:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Of: Barack Obama: Politiek fenomeen en toekomstig president USA. kan ook best.
De zwarte bevolking stemt nu minder dan blank, dus met een zwarte Democratische kandidaat zou ook een nieuwe groep kiezers aangeboord kunnen worden.quote:Op maandag 13 november 2006 21:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Een zwarte president zal voorlopig net als een vrouwelijke president alleen genoeg steun krijgen als ie Republikeins is. Iemand zei dat al eerder in dit topic volgens mij; Conservatieve republikeinen zullen nooit op een democraat stemmen terwijl de democraten veel meer vrouwen en African-Americans in hun achterban hebben, en die zouden ook wel op een dergelijke republikein stemmen.
Dat is ook waar ja.quote:Op maandag 13 november 2006 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
De zwarte bevolking stemt nu minder dan blank, dus met een zwarte Democratische kandidaat zou ook een nieuwe groep kiezers aangeboord kunnen worden.
En die zwarte Democraat moet dan een vrouwelijke, Latino running mate kiezen.quote:Op maandag 13 november 2006 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
De zwarte bevolking stemt nu minder dan blank, dus met een zwarte Democratische kandidaat zou ook een nieuwe groep kiezers aangeboord kunnen worden.
quote:Clinton kondigt kandidatuur aan
` Hillary Clinton heeft op haar website
aangekondigd dat ze mee gaat dingen
naar het presidentschap van de VS.Ze
schrijft dat ze van plan is de race om
het Witte Huis te winnen.
Hillary Clinton staat te boek als de
kansrijkste kandidaat bij de Democraten
met de senatoren Obama en Edwards als
outsiders.Niet eerder gooide een vrouw
zulke hoge ogen bij de strijd om het
presidentschap.Ook kwam het niet eerder
voor dat een oud-first lady het hoogste
ambt van het land nastreeft.
Clinton schrijft dat ze als senator de
komende jaren de schade wil beperken
die George Bush nog kan aanrichten.
En het vooruitstrevende Nederland met al z'n vrouwelijke en zwarte minister presidenten dan?quote:Op zondag 12 november 2006 17:52 schreef Lucille het volgende:
Ik wens haar succes, omdat Clinton mij beter lijkt dan Bush. Ik denk echter dat ze het niet wordt omdat ze vrouw en democraat is, ik verwacht dat het heel moeilijk zal zijn dat zo'n iemand een meerderheid gaat halen. Ze heeft wel het voordeel dat Amerika nu echt Bush moe lijkt te zijn, dus ze heeft misschien nog een kansje.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:55 schreef franske19 het volgende:
Waarom niet? Omdat ze van die idiote standpunten heeft ten opzichte van geweld in games. Verder zal het me aan m'n reet roesten wie president wordt. Amerika doet toch gewoon haar eigen ding of er nu Democraten of Republikeinen aan de macht zitten. Overigens niks mis mee.
Ach, democraten en republikeinen, in de praktijk zit er vaak weinig verschil tussen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:55 schreef Genverbrander het volgende:
Boeit me niet zoveel wie de kandidaat wordt, prioriteit is nu dat er in ieder geval een democraat aan de macht komt.
het had alleen een oorlog en een klimaatcrisis gescheeld.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ach, democraten en republikeinen, in de praktijk zit er vaak weinig verschil tussen.
Whitewater, en alles wat er op volgde was een onzin verhaal. Het enige dat er uit het hele onderzoek (geleid door een ZEER conservatieve Republikein) naar de vermeende corruptie van de Clintons is gekomen, is het slippertje van Bill Clinton.quote:Op zondag 12 november 2006 21:34 schreef Da_Ripper het volgende:
The Whitewater controversy
[..]
En dat was als First Lady
interessant om even naar te kijken Hillary's Controversies
Ross Perot heeft het toch al 100x geprobeerd?quote:Op zondag 12 november 2006 17:45 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Helaas gebeurt dat nooit in Amerika, toch? Twee keer proberen? Dat zou ik ook fantastisch vinden.
Maar Hillary lijkt me een super alternatief, hoe meer haar beleid op dat van B. Clinton lijkt hoe beter.![]()
Ross Perot... Net als je denkt dat het naast de Republikeinen niet rechtser en dommer kan, blijkt het toch te kunnen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ross Perot heeft het toch al 100x geprobeerd?
Al Gore heeft zichzelf ook afgeschreven als presidentskandidaat na zijn klimaatfilm. Over conservatieve vijanden gesproken.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:06 schreef RabarberKing het volgende:
Het hoogst haalbare is een vice-presidentschap, bijvoorbeeld onder Al Gore.
Iedereen die het niet met jou eens is dom? Doe toch niet zo kortzichtig zeg.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:08 schreef Genverbrander het volgende:
als het weer een republikein wordt (Condoleeza?) word ik trouwens helemaal gek en dan heeft Amerika eens te meer en defintief bewezen het domste volk op aarde te zijn.
Maybe, maar Bush staat natuurlijk niet gelijk aan alle Republikeinen (en Clinton en Gore niet gelijk aan alle Democraten). De klimaat'crisis' vind ik trouwens een erg opgeblazen hype, mensen maken er een crisis van, maar dat is weer een andere discussie.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:03 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
het had alleen een oorlog en een klimaatcrisis gescheeld.![]()
Ja want Clinton viel Irak nooit aan ofzo, en klimaat verandert pas sinds de Republikeinen aan de macht zijnquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:03 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
het had alleen een oorlog en een klimaatcrisis gescheeld.![]()
Precies.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja want Clinton viel Irak nooit aan ofzo,
Bush heeft Kyoto definitief overboord gegooid.quote:en klimaat verandert pas sinds de Republikeinen aan de macht zijn
Werkelijk waar...
Inderdaad.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maybe, maar Bush staat natuurlijk niet gelijk aan alle Republikeinen (en Clinton en Gore niet gelijk aan alle Democraten). De klimaat'crisis' vind ik trouwens een erg opgeblazen hype, mensen maken er een crisis van, maar dat is weer een andere discussie.
Wow, je bent echt gewoon dom. Sorryquote:
Nou en? Denk je nou werkelijk dat dat ook maar een tiende graag gescheeld had vandaag? Kom op zeg.quote:[..]
Bush heeft Kyoto definitief overboord gegooid.
Laten we het niet hopen, die is veel erger dan Clinton.quote:Op zondag 12 november 2006 17:43 schreef Momitsu het volgende:
Ralph Nader al 4x?..quote:Op zondag 12 november 2006 17:45 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Helaas gebeurt dat nooit in Amerika, toch? Twee keer proberen? Dat zou ik ook fantastisch vinden.
Maar Hillary lijkt me een super alternatief, hoe meer haar beleid op dat van B. Clinton lijkt hoe beter.![]()
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wow, je bent echt gewoon dom. Sorry![]()
Niet waar, Ronald Reagan was ook een televisie reclame-man en ging rechtstreeks naar het Wittehuis. Dus je hoeft geen politieke ervaring te hebben om president te worden van de VS.quote:Op zondag 12 november 2006 17:56 schreef Lucille het volgende:
[..]
Er zijn meer domme volken, ook in NL, te beginnen met de Geert Wilders stemmers.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:08 schreef Genverbrander het volgende:
als het weer een republikein wordt (Condoleeza?) word ik trouwens helemaal gek en dan heeft Amerika eens te meer en defintief bewezen het domste volk op aarde te zijn.
De oorlog in Bosnie? Dat had Europa moeten opruimen. De VS heeft alsnog het vuile werk gedaan, omdat Europa geen ballen had/heeft.quote:Op zondag 12 november 2006 22:35 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Mijn probleem met the OJ Simpson-trial is dat dit tijdens de oorlog in Bosnie gebeurde, maar zoveel meer aandacht kreeg zodat het volk zich niet tegen de regering keert.
daar is ook eigenlijk alles mee gezegt, ben blij dat we toch iets meer keus hebben in de idealen die we kiezen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:23 schreef X. het volgende:
De Amerikaanse politiek is één grote rotte appel.
Als jij in een topic als dit reageert mag ik op zijn minst aannemen dat je reacties op enige kennis van zaken zijn gebaseerd. Als dat zoals nu duidelijk niet het geval is, zie ik geen reden je met respect te behandelen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:58 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
![]()
Is dit jouw manier van discussies voeren?
Nee hoor, hij was al eerder politiek actief en is jaren 'governer' geweest.quote:Op zondag 21 januari 2007 03:23 schreef Stratos het volgende:
[..]
Niet waar, Ronald Reagan was ook een televisie reclame-man en ging rechtstreeks naar het Wittehuis. Dus je hoeft geen politieke ervaring te hebben om president te worden van de VS.
Wat is die kennis van zaken precies? Want eerlijk gezegd ontgaat die invasie van/aanval op Irak door Clinton mij ook een beetje. Maar ik zou het domweg vergeten kunnen hebben natuurlijk, maar ik kan mij maar 2 golfoorlogen voor de geest halen, en clinton zat daar toch echt tussen.quote:Op zondag 21 januari 2007 05:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als jij in een topic als dit reageert mag ik op zijn minst aannemen dat je reacties op enige kennis van zaken zijn gebaseerd. Als dat zoals nu duidelijk niet het geval is, zie ik geen reden je met respect te behandelen.
Kortzichtige, onwetende en domme opmerkingen vragen om harde reacties. Dat is mijn manier van discussie voeren.
Een tig-tal kruisraketten op Bagdad... ring a bell? Welke definitie je ook hanteert, dat is een aanval. En een laffe nutteloze aanval ook nog eens...quote:Op zondag 21 januari 2007 09:20 schreef kingmob het volgende:
Wat is die kennis van zaken precies? Want eerlijk gezegd ontgaat die invasie van/aanval op Irak door Clinton mij ook een beetje. Maar ik zou het domweg vergeten kunnen hebben natuurlijk, maar ik kan mij maar 2 golfoorlogen voor de geest halen, en clinton zat daar toch echt tussen.
nixon ook, die was toch verslagen door kennedy?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ross Perot heeft het toch al 100x geprobeerd?
What Did The Democrats Say About Iraq's WMDquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:03 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
het had alleen een oorlog en een klimaatcrisis gescheeld.
goh, wat een originele grap uit het kamp der republikeinenquote:Op zondag 21 januari 2007 12:34 schreef JohnDope het volgende:
dit topic moet gewijzigd worden: "Waarom Hillary Clinton geen president mag kan worden".
omdat Hillary niet eens haar eigen man onder controle kan houden, laat staan een land vol met lunatics
Dat is geen grap, maar de keiharde waarheid.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
goh, wat een originele grap uit het kamp der republikeinen
Hou jij als republikein die homo's die zich voordoen als christen maar eens in het gareel.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:34 schreef JohnDope het volgende:
dit topic moet gewijzigd worden: "Waarom Hillary Clinton geen president mag kan worden".
omdat Hillary niet eens haar eigen man onder controle kan houden, laat staan een land vol met lunatics
Ik ken hem niet.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:58 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hou jij als republikein die homo's die zich voordoen als christen maar eens in het gareel.
Operatie Desert Fox, dat was wel degelijk een aanval op Irak, en geen kleintje ook.quote:Op zondag 21 januari 2007 09:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat is die kennis van zaken precies? Want eerlijk gezegd ontgaat die invasie van/aanval op Irak door Clinton mij ook een beetje. Maar ik zou het domweg vergeten kunnen hebben natuurlijk, maar ik kan mij maar 2 golfoorlogen voor de geest halen, en clinton zat daar toch echt tussen.
Zeer interessant, dank u.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:04 schreef Tirion het volgende:
[..]
What Did The Democrats Say About Iraq's WMD![]()
"We know that he has stored secret supplies of biological and chemical weapons throughout his country."
- Al Gore, Sept. 23, 2002
"Intelligence reports show that Saddam Hussein has worked to rebuild his chemical and biological weapons stock, his missile delivery capability, and his nuclear program. He has also given aid, comfort, and sanctuary to terrorists, including al Qaeda members ... It is clear, however, that if left unchecked, Saddam Hussein will continue to increase his capacity to wage biological and chemical warfare, and will keep trying to develop nuclear weapons."
- Sen. Hillary Clinton (D, NY), Oct 10, 2002
quote:Op zondag 12 november 2006 17:47 schreef Pool het volgende:
wel meer sex en pedo schandalenquote:Op zondag 12 november 2006 18:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En toch hebben de Republikeinen het over het algemeen beter voor elkaar, minder interne ruzies, betere kandidaten en een stabielere achterban.
Wat is dit nou weer voor een slap gelul, dat was m'n eerste post in dit topic waarin ik duidelijk aangaf dat ik het vergeten was.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:14 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Operatie Desert Fox, dat was wel degelijk een aanval op Irak, en geen kleintje ook.
Daarbij had een democraat in het WItte Huis natuurlijk ook Afghanistan aangevallen na 9/11. Misschien was er geen invasie van Irak geweest, maar wie weet.
Het is frustrerend dat mensen zo'n selectief geheugen hebben wanneer het op Amerika aankomt. Als je een hekel hebt aan republikeinen is dat prima, maar dan moet je dat wel kunnen onderbouwen, met feiten en argumenten.
Ik had het niet over jou maat.quote:Op zondag 21 januari 2007 19:11 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een slap gelul, dat was m'n eerste post in dit topic waarin ik duidelijk aangaf dat ik het vergeten was.
Wie heeft er nou een selectief geheugen, blijkbaar verzint die van jou er een paar posts bij?
Dan lijkt het mij verstandig om geen vrouw als kandidaat neer te zetten. Verhoog je kansen, dat doe je niet door een vrouw als kandidaat naar voren te schuiven....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:55 schreef Genverbrander het volgende:
Boeit me niet zoveel wie de kandidaat wordt, prioriteit is nu dat er in ieder geval een democraat aan de macht komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |