abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2006 @ 20:41:00 #1
862 Arcee
Look closer
pi_43408265
Geboren op 4 augustus 1961 en senator namens de Democraten in Illinois:

Barack Obama.

Na Hillary Clintion de meest favoriete kandidaat om het namens de Democraten op te nemen tegen de Republikeinse kandidaat in de race om het Witte Huis in 2008: Poll: Obama now trails only Clinton on '08 list

• Why Barack Obama Could Be The Next President
  • Being Obama: A Few Days in the Life of America's Hottest Political Phenomenon

Zou de eerste zwarte president van Amerika kunnen worden. Vaak genoemd als serieuze kandidaat op het presidentschap van 2008. Veel Amerikanen zouden hem graag als kandidaat zien. Interessante man om te volgen. Is het niet in 2008, dan wel later, maar Barack Obama zou wel eens de toekomstige president van Amerika kunnen zijn.
  • Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_43409063
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_43409330
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_43409359
    Zo te horen gaan de Democraten dus een vrouw of een zwarte man brengen. Beide zouden een unicum zijn. Ik blijf voorlopig maar even opletten.
    When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_43409529
    Ik geloof niet dat de Amerikanen een donker persoon als President aanstellen, maar misschien vergis ik me wel verschrikkelijk.
    pi_43409675
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
    Ik geloof niet dat de Amerikanen een donker persoon als President aanstellen, maar misschien vergis ik me wel verschrikkelijk.
    Ik hoop dat je je vergis, maar ik denk dat je gelijk hebt.
    We are born crying, live complaining, and die disappointed.
    pi_43409754
    quote:
    Tja, dat blijft een lastige vraag. De toekomst zal het uitwijzen. Powell en Rice hebben natuurlijk al wat voorwerk gedaan.
    Niettemin zie ik het in Nederland ook niet snel gebeuren.
    When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
      donderdag 9 november 2006 @ 21:18:13 #8
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_43409790
    Liberal fluf talk.
    pi_43409891
    quote:
    De meerderheid van de Amerikanen die dat niet zien zitten zal sowieso al nooit op een Democraat stemmen. En misschien is dit juist een motivatie voor de zwarte bevolking om eindelijk eens te gaan stemmen (de opkomst onder de zwarte bevolking is altijd enorm laag).

Het zou dus best kunnen volgens mij.
    Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
      donderdag 9 november 2006 @ 21:24:40 #10
    47819 vbmot
    Are those my feet?
    pi_43410064
    Is dat niet die senator waarvan één van de ouders uit Kenya komt? Ik weet nog wel dat ze daar een paar jaar geleden apetrots waren dat er een halve Kenyaan in de senaat van de VS zat.
    Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
    Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
    pi_43412678
    quote:
    Amerikanen zijn over het algemeen minder rascistisch dan Nederlanders. Ja, je hebt rascistische rednecks, maar voor veel Amerikanen telt het niet wat je huidskleur is of wat je achtergrond is. Money talks, bullshit walks. Toen ik nog in Nederland werkte, was het heel erg belangrijk wat de titel voor je naam was. Hier kijken ze meer naar prestatie's.

De Democraten hebben nu een oprisping, maar ik vraag me echt af of ze de stijgende lijn vol kunnen houden. Voor het presidentschap moet een partij ook kiezers van de andere partij kunnen overtuigen, en een linkse Obama zal daar moeite mee hebben. Alleen zeer, zeer gematigde Democratische kandidaten geef ik een kans.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 10 november 2006 @ 15:50:02 #12
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_43429212
    Die vent wordt zo gehypet. Heeft nog niks laten zien.
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
    pi_43429756
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 15:50 schreef PJORourke het volgende:
    Die vent wordt zo gehypet. Heeft nog niks laten zien.
    Goed commentaar in NR:
    quote:
    Sen. Barack Obama has been urged to run for president by David Brooks and by Barack Obama ("given the responses that I've been getting over the last several months, I have thought about the possibility"). Obama seems to be a nice young man. He wrote a candid political memoir, Dreams from My Father, which is to say it had some traces of candor in it. He has served eight years in the Illinois state legislature, and not quite two in the Senate. In short, he has done nothing at all. His only qualifications for the White House are his skin and the fact that he is not a rapper. Americans yearn to vote for such a person: The Colin Powell boomlet of 1995 was fueled by little else, although he had been chairman of the Joint Chiefs of Staff. America’s obsession with race is odd, and opportunists manipulate it for their own advantage. But there it is, our history. Perhaps Obama will benefit from our concerns; perhaps he will even do something first. Since he is only 45, we have years to wait and see.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 14 november 2006 @ 15:40:15 #14
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_43545104
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 16:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Goed commentaar in NR:
    [..]
    Lachen dat stukje. Maar ze hebben wel gelijk. Meneer lijkt mij ook nog iets te onervaren voor de verkiezingen van 2008. Laat hem het maar over 4 jaar proberen. Hoewel nu wel het beste moment is om het te proberen over 4 jaar heb je een zittende president waar je het tegen op moet nemen.
    pi_43585879
      woensdag 15 november 2006 @ 20:11:19 #16
    69147 Zzyzx
    Wie dit leest is gek.
    pi_43586674
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 22:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Amerikanen zijn over het algemeen minder rascistisch dan Nederlanders. Ja, je hebt rascistische rednecks, maar voor veel Amerikanen telt het niet wat je huidskleur is of wat je achtergrond is. Money talks, bullshit walks. Toen ik nog in Nederland werkte, was het heel erg belangrijk wat de titel voor je naam was. Hier kijken ze meer naar prestatie's.
    Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 december 2006 @ 22:51:35 #17
    862 Arcee
    Look closer
    pi_44236515
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_44237752
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ja.
    Zelfs als linkse knuffelaar zie ik dit in.
    pi_44237993
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 23:42 schreef Xith het volgende:

[..]

Ja.
    Zelfs als linkse knuffelaar zie ik dit in.
    Denk niet dat je gelijk hebt. Discrimineren komt zeker veel voor in Nederland, maar het lijkt er nu vooral op dat dat gebeurt op basis van wat voor geloof iemand heeft (vooral wanneer iemand moslim is). In de VS is het toch meer gebasseerd op wat voor ras iemand heeft.

Komt denk ik ook omdat in NL nog vaak duidelijk is waar een allochtoon vandaan komt. Er is dus een duidelijk benoembaar verschil met autochtonen aanwijsbaar op basis van de staat waar iemand roots heeft of welk geloof iemand aanhangt, terwijl minderheden in de VS vooral anders zijn van de meerderheid door hun huiskleur. Zo wordt hier vaak afgegeven op bv "Marokkanen" of "moslims", terwijl dit in de VS vaak is op "blacks".
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 december 2006 @ 01:24:18 #20
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_44239312
    we hadden ook een mooie reeks over de presidents verkiezingen, maar die is helaas gestopt ofzo?
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_44239503
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 23:52 schreef jaoka het volgende:

[..]

Denk niet dat je gelijk hebt. Discrimineren komt zeker veel voor in Nederland, maar het lijkt er nu vooral op dat dat gebeurt op basis van wat voor geloof iemand heeft (vooral wanneer iemand moslim is). In de VS is het toch meer gebasseerd op wat voor ras iemand heeft.

Komt denk ik ook omdat in NL nog vaak duidelijk is waar een allochtoon vandaan komt. Er is dus een duidelijk benoembaar verschil met autochtonen aanwijsbaar op basis van de staat waar iemand roots heeft of welk geloof iemand aanhangt, terwijl minderheden in de VS vooral anders zijn van de meerderheid door hun huiskleur. Zo wordt hier vaak afgegeven op bv "Marokkanen" of "moslims", terwijl dit in de VS vaak is op "blacks".
    Er wordt in de VS helemaal niet vaak afgegeven op 'blacks', dat is zeer politiek incorrect. Ik denk dat de VS inderdaad minder racistisch is dan Nederland, in belangrijke mate vanwege het feit dat de VS sinds zijn ontstaan een multiraciaal land is geweest. Dat er in Nederland relatief weinig racisme zichtbaar is heeft vooral te maken met het gegeven dat er hier nog steeds erg weinig mensen van andere 'rassen' zijn (daar reken ik dus bv. Marokkanen en Turken niet toe).
      vrijdag 8 december 2006 @ 03:37:46 #22
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_44240352
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
    Ze zitten in ieder geval niet moord en brand te schreeuwen over die 30 miljoen Mexicanen met TWEE paspoorten.... In Nederland doen ze alsof dat iets vreselijks is! En zit zitten ook niet te zeuren over de honderden islamitische scholen, en de vele duizenden Spaanstalige scholen die hier te vinden zijn.

Eigenlijk hebben Amerikanen maar met 1 doelgroep een probleem, en daar hoor je zelfs Wilders niet echt veel over zeggen: Illegale immigranten. Zolang ze legaal zijn, vinden de Amerikanen het wel best, en mogen ze naar hartelust hun eigen moskees, scholen, en weet ik wat oprichten.

Verder zijn Amerikanen in bepaalde staten (met name de Zuidelijke staten) wel degelijk racistisch tegen de zwarte Amerikanen, en soms niet zo'n beetje ook. Maar die racistische haat wordt in ieder geval geuit zonder de woorden "uitzetten" of "nationaliteit afpakken" of iets in die trend.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 8 december 2006 @ 03:41:02 #23
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_44240366
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 22:24 schreef Lyrebird het volgende:
    De Democraten hebben nu een oprisping, maar ik vraag me echt af of ze de stijgende lijn vol kunnen houden. Voor het presidentschap moet een partij ook kiezers van de andere partij kunnen overtuigen, en een linkse Obama zal daar moeite mee hebben. Alleen zeer, zeer gematigde Democratische kandidaten geef ik een kans.
    Persoonlijk denk ik dat zowel Hillary als Obama niet verkozen zullen worden als President. Ik steun beiden van harte als ze het zover schoppen, daar niet van..... maar ik ben bang dat ze het niet gaan redden. Ik denk zelf dat de winnende Democraat zich nog moet aankondigen.

Verder denk ik dat als John McCain gaat voor het presidentsschap voor de Republikeinen, dat de Democraten wel weer in kunnen pakken. Dat is tevens ook de enige Republikein die ik nog enigzins geschikt vind, Guiliani geef ik geen schijn van kans.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_44240742
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 01:37 schreef Perun het volgende:
    Er wordt in de VS helemaal niet vaak afgegeven op 'blacks', dat is zeer politiek incorrect. Ik denk dat de VS inderdaad minder racistisch is dan Nederland, in belangrijke mate vanwege het feit dat de VS sinds zijn ontstaan een multiraciaal land is geweest. Dat er in Nederland relatief weinig racisme zichtbaar is heeft vooral te maken met het gegeven dat er hier nog steeds erg weinig mensen van andere 'rassen' zijn (daar reken ik dus bv. Marokkanen en Turken niet toe).
    Oh, vanwege dat zelfde feit was het land tot in de jaren '60 nog tot in de wet racistisch zeker...
      vrijdag 8 december 2006 @ 07:10:09 #25
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_44240755
    ts kijkt teveel Oprah.

Wat een vreselijke aflevering was dat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')