Ik hoop dat je je vergis, maar ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Ik geloof niet dat de Amerikanen een donker persoon als President aanstellen, maar misschien vergis ik me wel verschrikkelijk.
Tja, dat blijft een lastige vraag. De toekomst zal het uitwijzen. Powell en Rice hebben natuurlijk al wat voorwerk gedaan.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Ik geloof niet dat de Amerikanen een donker persoon als President aanstellen, maar misschien vergis ik me wel verschrikkelijk.
De meerderheid van de Amerikanen die dat niet zien zitten zal sowieso al nooit op een Democraat stemmen. En misschien is dit juist een motivatie voor de zwarte bevolking om eindelijk eens te gaan stemmen (de opkomst onder de zwarte bevolking is altijd enorm laag).quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Amerikanen zijn over het algemeen minder rascistisch dan Nederlanders. Ja, je hebt rascistische rednecks, maar voor veel Amerikanen telt het niet wat je huidskleur is of wat je achtergrond is. Money talks, bullshit walks. Toen ik nog in Nederland werkte, was het heel erg belangrijk wat de titel voor je naam was. Hier kijken ze meer naar prestatie's.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Goed commentaar in NR:quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:50 schreef PJORourke het volgende:
Die vent wordt zo gehypet. Heeft nog niks laten zien.
quote:Sen. Barack Obama has been urged to run for president by David Brooks and by Barack Obama ("given the responses that I've been getting over the last several months, I have thought about the possibility"). Obama seems to be a nice young man. He wrote a candid political memoir, Dreams from My Father, which is to say it had some traces of candor in it. He has served eight years in the Illinois state legislature, and not quite two in the Senate. In short, he has done nothing at all. His only qualifications for the White House are his skin and the fact that he is not a rapper. Americans yearn to vote for such a person: The Colin Powell boomlet of 1995 was fueled by little else, although he had been chairman of the Joint Chiefs of Staff. America’s obsession with race is odd, and opportunists manipulate it for their own advantage. But there it is, our history. Perhaps Obama will benefit from our concerns; perhaps he will even do something first. Since he is only 45, we have years to wait and see.
quote:
Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Amerikanen zijn over het algemeen minder rascistisch dan Nederlanders. Ja, je hebt rascistische rednecks, maar voor veel Amerikanen telt het niet wat je huidskleur is of wat je achtergrond is. Money talks, bullshit walks. Toen ik nog in Nederland werkte, was het heel erg belangrijk wat de titel voor je naam was. Hier kijken ze meer naar prestatie's.
Ja.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders.![]()
Denk niet dat je gelijk hebt. Discrimineren komt zeker veel voor in Nederland, maar het lijkt er nu vooral op dat dat gebeurt op basis van wat voor geloof iemand heeft (vooral wanneer iemand moslim is). In de VS is het toch meer gebasseerd op wat voor ras iemand heeft.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:42 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja.
Zelfs als linkse knuffelaar zie ik dit in.
Er wordt in de VS helemaal niet vaak afgegeven op 'blacks', dat is zeer politiek incorrect. Ik denk dat de VS inderdaad minder racistisch is dan Nederland, in belangrijke mate vanwege het feit dat de VS sinds zijn ontstaan een multiraciaal land is geweest. Dat er in Nederland relatief weinig racisme zichtbaar is heeft vooral te maken met het gegeven dat er hier nog steeds erg weinig mensen van andere 'rassen' zijn (daar reken ik dus bv. Marokkanen en Turken niet toe).quote:Op donderdag 7 december 2006 23:52 schreef jaoka het volgende:
[..]
Denk niet dat je gelijk hebt. Discrimineren komt zeker veel voor in Nederland, maar het lijkt er nu vooral op dat dat gebeurt op basis van wat voor geloof iemand heeft (vooral wanneer iemand moslim is). In de VS is het toch meer gebasseerd op wat voor ras iemand heeft.
Komt denk ik ook omdat in NL nog vaak duidelijk is waar een allochtoon vandaan komt. Er is dus een duidelijk benoembaar verschil met autochtonen aanwijsbaar op basis van de staat waar iemand roots heeft of welk geloof iemand aanhangt, terwijl minderheden in de VS vooral anders zijn van de meerderheid door hun huiskleur. Zo wordt hier vaak afgegeven op bv "Marokkanen" of "moslims", terwijl dit in de VS vaak is op "blacks".
Ze zitten in ieder geval niet moord en brand te schreeuwen over die 30 miljoen Mexicanen met TWEE paspoorten.... In Nederland doen ze alsof dat iets vreselijks is! En zit zitten ook niet te zeuren over de honderden islamitische scholen, en de vele duizenden Spaanstalige scholen die hier te vinden zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders.![]()
Persoonlijk denk ik dat zowel Hillary als Obama niet verkozen zullen worden als President. Ik steun beiden van harte als ze het zover schoppen, daar niet van..... maar ik ben bang dat ze het niet gaan redden. Ik denk zelf dat de winnende Democraat zich nog moet aankondigen.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:24 schreef Lyrebird het volgende:
De Democraten hebben nu een oprisping, maar ik vraag me echt af of ze de stijgende lijn vol kunnen houden. Voor het presidentschap moet een partij ook kiezers van de andere partij kunnen overtuigen, en een linkse Obama zal daar moeite mee hebben. Alleen zeer, zeer gematigde Democratische kandidaten geef ik een kans.
Oh, vanwege dat zelfde feit was het land tot in de jaren '60 nog tot in de wet racistisch zeker...quote:Op vrijdag 8 december 2006 01:37 schreef Perun het volgende:
Er wordt in de VS helemaal niet vaak afgegeven op 'blacks', dat is zeer politiek incorrect. Ik denk dat de VS inderdaad minder racistisch is dan Nederland, in belangrijke mate vanwege het feit dat de VS sinds zijn ontstaan een multiraciaal land is geweest. Dat er in Nederland relatief weinig racisme zichtbaar is heeft vooral te maken met het gegeven dat er hier nog steeds erg weinig mensen van andere 'rassen' zijn (daar reken ik dus bv. Marokkanen en Turken niet toe).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |