Ja, dat weet ik.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe bedoel je? dat soort wijken zijn er legio in de states.
Meer ruimte, meer mogelijkheden. En die huisjes zijn meestal van brakke kwaliteit.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:23 schreef Dementor het volgende:
Kortom de amerikanen pakken het beter aan.
Niet echt, en de suburbs zijn het ook niet gewordenquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:31 schreef cheukert het volgende:
Incorporate Village ofzo iets dacht ik
Als je geen waarde hecht aan fastsoenlijke wegen en een deugdelijk sociaal stelsel.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:23 schreef Dementor het volgende:
Kortom de amerikanen pakken het beter aan.
Het sociale stelsel in Nederland is een lachertje, mensen leren hier niet meer voor zichzelf te zorgen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als je geen waarde hecht aan fastsoenlijke wegen en een deugdelijk sociaal stelsel.
Nee al die onverzekerden in Amerika is lekker wil je zeggen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:38 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het sociale stelsel in Nederland is een lachertje, mensen leren hier niet meer voor zichzelf te zorgen.
Dat is hun probleem.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:38 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Nee al die onverzekerden in Amerika is lekker wil je zeggen.
Dan schaf je toch verzekering aan?quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:38 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Nee al die onverzekerden in Amerika is lekker wil je zeggen.
Nou en? Ik vind het mooiquote:Op zaterdag 11 november 2006 14:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Zitten nou werkelijk mensen dit soort wijken als stoer en geil te betitelen? Jullie weten dat het ontzettend typische en burgerlijke en truttige wijkjes zijn voor jonge gezinnetjes en oudjes he?
The American way of life. Yeah, I like it.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:35 schreef Sapstengel het volgende:
En dan een SUV voor de deur om je zoontjes naar voetbal te brengen, terwijl je man in de achtertuin bezig is de barbecue op te stoken.
Voor mij is dat niet de echte American way of life, maar het mooie aan het land is dat iedereen dat zelf mag bepalen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:39 schreef ceedeehoer het volgende:
[..]
The American way of life. Yeah, I like it.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:20 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik weet wat TS bedoeld man, die stijl is teringgeil. Soort real-life bungalowpark
.
Word.quote:Ik wil er dan wel een europese auto hebben
quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:24 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik denk dat die suburb op die foto ergens in Arizona is of in zuid-California, kan ook New Mexico, maar daar is iedereen wat armer... Ik vind trouwens de Suburbs van Palm Springs, CA echt heel mooi... Overal golfbanen enzo:D
in de US heb je dan weer buurtcommissies die dan langs mensen gaan als ze hun grasveld niet genoeg hebben gemaaidquote:Op zaterdag 11 november 2006 21:09 schreef Blazkowich het volgende:
Heel vet ja,
Ik zag laats op TV dat ze in Nederland ook zoiets hadden aangelegd, maar de bewoners wilden het niet strak houden en gingen hun voortuinen volzetten met bomen en boskabouters met kruiwagens waardoor het hele effect verloren ging.![]()
Die huizen zijn wel van kutkwaliteit. Bij elke storm vliegt het spaanplaat in het rond en huilen ze allemaal weer een uur aan een stuk. Al zouden ze nou gewoon met bakstenen (:o) en fundaties (:o) werken, dan zou het nog is wat worden.quote:Op zaterdag 11 november 2006 09:11 schreef LOCALMOTION het volgende:
Het is wel jammer,dat er altijd een negatieve persoon op/aanmerkingen moet maken. Wat weet Zyggie nou of de huizen van brakke kwaliteiten zijn. Heb je wel in Amerika gewoond en waar/hoelang? Caesu -soms kan het ook gated community area zijn,maar meestal zijn het buiten de grote steden of waar veel open vlakte net als in de desert zijn.Helaas zijn ze overal te vinden waar mensen met veel geld het kunnen permiteren.En ik schrijf niet over millionairs,maar gewone mensen met een beetje geld. -mocht ik fouten in mijn berichtje hebben gemaakt of geschreven ,
ga het aub verbeteren en geen op merkingen maken. Dutch is not my native language.. Thanks![]()
Natuurlijk heb je daar goede huizen, het meeste is echter een stuk minder degelijk gebouwd dan in Nederland. En ja, ik heb er gewoond. Ik heb dus gezien hoe ze binnen twee maanden een complete wijk in elkaar nieten. Letterlijk. Bouwplaten komen aan, worden tegen elkaar aangezet, en vastgeniet. Klaar!quote:Op dinsdag 14 november 2006 06:58 schreef LOCALMOTION het volgende:
Dubidub- echt waar!!! Ik denk ook dat je nog nooit in de US hebt gewoond.Er zijn hier genoeg huizen
gebouwd met bakstenen en fundaties. Weet je waarom ik het weet-mijn huis is n.l zo gebouwd en ik woon er al meer dan 35jaren in. Ga nu aub niet zo dom kritiek erover schrijven. Het is niet persoonlijk
alleen maar feiten.En ik hoop,dat mijn huis en ook van anderen natuurlijk,heel netjes mag blijven
staan-zonder schade.De meesten hebben ook een verzekering.
Lol... dit is net een woonwagenkamp. Denk niet dat de TS dit aantrekkelijk vindt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:30 schreef SilentChaos het volgende:
Ik heb inderdaad genoeg van die type wijken gezien toen ik in de states was, tja je moet er van houden, over het algemeen is alles wel afgelegen dan, aan de andere kant is het sociale contact ook wel weer leuk, net een dorp
Hier een foto van die wijk waar ik terecht kwam (ook inderdaad met groot toegangshek):
[afbeelding]
T'was echt serieus net gebouwd en bovendien in Arizonaquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:47 schreef VinoTinto het volgende:
[..]
Lol... dit is net een woonwagenkamp. Denk niet dat de TS dit aantrekkelijk vindt.
Dan krijg je er gratis redneck buren bijquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Geef mij maar een afgelegen ranch met een flink stuk land, een grote pickup en een huiskamergrote wapenkast!
Wat is er mis met een veel te duur rijtjeshuis in Almere?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Geef mij maar een afgelegen ranch met een flink stuk land, een grote pickup en een huiskamergrote wapenkast!
Die minimaal een halve kilometer verderop wonen, en dat liever dan een stel kutmarokkaantjes op mijn stoep.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:21 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dan krijg je er gratis redneck buren bij
Gebrek aan ruimte, teveel regeltjes, teveel mensen, te weinig natuur. Om maar eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:40 schreef MariekskeBaby het volgende:
[..]
Wat is er mis met een veel te duur rijtjeshuis in Almere?![]()
Hee man, je steelt mijn plaatjes en noemt het ook nog eens een rijstbakquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:00 schreef ceedeehoer het volgende:
Niet wat er gebeurt in het filmpje, maar de omgeving: zulke wijken in de VS vind ik echt geweldig.
Nog zo'n voorbeeld: [afbeelding].
Tja, of dat jongetje of deze rijstbak zit in alleen maar in de weg. Daarom wil ik specifiek gaan zoeken naar plaatjes van zulke wijken. Want het moge duidelijk zijn dat ze allemaal een soort stijl doorvoeren. Weet iemand een benaming voor dit?
Ja precies ja...het was ook wel ideaal voor me moeder eigelijk. Mijn vader was vaak op reis.quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:46 schreef StefanP het volgende:
Waarom? Anderen hebben er niets te zoeken. Schoon, netjes en veilig. De ideale oplossing voor kutmarokkaantjes!
Deductible = eigen risico.quote:Op woensdag 15 november 2006 04:51 schreef LOCALMOTION het volgende:
Viajero, wat je schreef is waar. Helaas is de bouwcode soms anders in de verschillende staten.Over New Mexico heb je het bij de kop geslagen.![]()
Born ----body and soul on the Islands of ALOHA in the Pacific. However......
Ik woon in de Rock and Roll staat (= voor de aardbevingen) en ik heb er vele mee gemaakt. Het is eng-verschrikkelijk en je wordt er erg ziek van.Ook de angst dat je je huis verliest door de aarbevingen-zover heeft the Great Akua= good Lord- velen geholpen door de schade/vernielingen aan personal property niet zo hoog te maken. Dat California in de zee zou verdwijnen hoop ik niet mee te maken.. hahahha Het is niet de moeite om een verzekering tegen aarbevingen te kopen.De deductible(=weet het Hollandse woord niet voor) :het geld dat uit je eigen zak vooruit moet betalen,voordat de verzekering iets ermee gaat doen--is zo hoog bijna 15-20procent van de waarde van het huis.De premie is over $1200,00 per jaar en elk jaar gaat het 2% omhoog.
Xith mijn vrouw (over 24jaren getrouwd) zou het niet leuk vinden--hahahahha![]()
Is het een eind van de stad vandaan?quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
ge-wel-dig. Overigens zie ik hier (provincie Drenthe, Groningen) ook wel eens zoiets vergelijkbaars. Wellicht iets minder ruim opgezet.. maar het idee is er.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Ik vind het wel wat kaal zonder bomen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Er zijn zat (afhankelijk van de plaats) plaatsen met gewoon boompjes enzo heur..quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:40 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat kaal zonder bomen.
In Texas toch net iets minder.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:06 schreef cheukert het volgende:
[..]
Er zijn zat (afhankelijk van de plaats) plaatsen met gewoon boompjes enzo heur..
Kijk en DAT bedoel ik nou. Daar heb je mijn droomwijk alleen.....en nou komt het, om het helemaal perfect te laten zijn in mijn ogen moeten er ook nog bomen staan, en dan mag de stoep niet gekronkeld zijn maar moet ie recht zijn net als aan de overkant van de straat. Maar dit lijkt er wel op. Heerlijk, zo'n buurten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Hebben ze overal in de VS van de grote betonnen platen ipv stoeptegels? Dat valt me altijd op.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Niet alleen in de VS, maar bijvoorbeeld in Belgie kom ik dat ook vaker tegenquote:Op zaterdag 18 november 2006 17:26 schreef nonzz het volgende:
[..]
Hebben ze overal in de VS van de grote betonnen platen ipv stoeptegels? Dat valt me altijd op.
Niet overal maar wel vaak.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:26 schreef nonzz het volgende:
[..]
Hebben ze overal in de VS van de grote betonnen platen ipv stoeptegels? Dat valt me altijd op.
Ach, het heeft wel wat. Beter dan zo'n vinex wijkje in elk geval. Maar is ook niet helemaal hetzelfde natuurlijkquote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Hang af van je definitie van "stad." Het is 45 minuten van het centrum van Dallas, maar daar kom ik sowieso nooit. Voor je in Dallas bent kom je nog door 4 steden, elk met 100000-500000 inwoners. Op de kaart en als je er doorheen rijdt is het een geheel, maar het bestaat uit allemaal aparte steden. En daar ben ik in 10-30 minuten. Elke stad is al groter dan de meeste Nederlandse steden en heeft alles wat je ooit nodig kunt hebben en meer.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:19 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Is het een eind van de stad vandaan?
Ziet er gezellig uit al die prefab zooi.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Zou je je nog over verbazen... zat mensen die er oprecht blij mee zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:52 schreef StefanP het volgende:
Iets wat ze in Nederland ook zouden moeten doen. Gewoon 2% van de oppervlakte vrijgeven, en men kan tot in de lengte der dagen vrijstaand en ruim bouwen. In woningen die mensen echt willen: vrijstaand en mooi in het groen. Mensen wonen echt niet voor hun plezier in die grauwe, saaie, lelijke vinexhokken...
Is ook een geweldig vakantieland.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:32 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik plaats hier even tvp.
Ben erg gefascineerd door het leven & wonen in de USA
Ben er wel eens geweest, maar dat was maar een weekje, rest van de tijd in canada gezeten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Is ook een geweldig vakantieland.
Om te wonen lijkt me minder.
Ik zou zo in Canada kunnen wonen hoor, Ontario bijv. vlakbij Toronto en de Niagara Falls.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:31 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ben er wel eens geweest, maar dat was maar een weekje, rest van de tijd in canada gezeten.Dus ook alleen het noorden van de oostkust gezien. Maar sindsdien ook gewoon hartstikke gefascineerd geworden.
![]()
Ja de natuur in Canada is inderdaad echt prachtig. Wij hebben daar een eigen huis gehad, echt prachtige natuur eromheen, en het mooie is ook nog dat het voor de bevolking daar doodnormaal is, terwijl wij onze ogen uitkijken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zou zo in Canada kunnen wonen hoor, Ontario bijv. vlakbij Toronto en de Niagara Falls.
Prachtig daar.![]()
En m'n vrouw is geboren Canadese dus wie weet.
Die natuur daar is erg vergelijkbaar als met die van Michigan, het klimaat ook.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:34 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja de natuur in Canada is inderdaad echt prachtig. Wij hebben daar een eigen huis gehad, echt prachtige natuur eromheen, en het mooie is ook nog dat het voor de bevolking daar doodnormaal is, terwijl wij onze ogen uitkijken.![]()
Huis stond in Watford trouwens, bij Sarnia en Londen. Beetje zuiden van Toronto.![]()
Hmm, 't klimaat was er wel prima. Goed warm in de zomer, alleen als het stormde 's avonds ging het goed tekeer. Vergeleken met hier.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:37 schreef popolon het volgende:
[..]
Die natuur daar is erg vergelijkbaar als met die van Michigan, het klimaat ook.
Whaha, ik stel het mezelf altijd precies zo voorquote:Op maandag 13 november 2006 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind dat ook geweldig. Ben er enkele keren doorheen gereden, door zulke wijken, en het is gewoon fucking ruig, nou doubt about it. Ik ben ook heel specifiek as to hoe dat er naar mijn mening uit 'moet' zien. Je hebt dus het huis met daarnaast de garage. De garage heeft een oprit uiteraard.
Voor het huis heb je een grasveld. Dan krijg je de stoep (het voetpadgedeelte) en dan krijg je weer een strookje gras waar dan evt. bomen instaan. Vervolgens de stoeprand, gevolgd door een hele brede weg![]()
zo vet, zo'n buurten.
Sneeuw.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:41 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Hmm, 't klimaat was er wel prima. Goed warm in de zomer, alleen als het stormde 's avonds ging het goed tekeer. Vergeleken met hier.
En in de winter, flink koud en bést veel sneeuw.![]()
![]()
Zou eigenlijk wel weer terug willen in de kerstvakantie ofzo.![]()
Ehehe, dan zitten wij wat dat betreft echt wel op 1 lijn. Fuck the city, ik wil gewoon 's morgens wakker kunnen worden, in mn ochtendjas naar buiten kunnen lopen om de krant van het inmiddels zonovergoten grasveld te halen, waar de overbuurman schuin voor me zijn gazon staat te besproeien, een paar kinderen half op straat spelen en een de huisvrouw van 3 huizen verderop in haar MPV net boodschappen gaat doenquote:Op zondag 19 november 2006 00:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Whaha, ik stel het mezelf altijd precies zo voor. Mooie wijk lijkt me dat, één van de redenen waarom ik in Amerika zou willen wonen. Zulke mooie woonwijken
.
Klopt. Heb ik laatst ergens gelezen. Een stedenbouwkundige zei dat 11% van Nederland nu bebouwd is. Meer dan 13% bebouwing heeft Nederland waarschijnlijk nooit nodig met de huidige bevolkingsgroei/krimp. Als we nu ipv 13%, 14% zouden gaan bebouwen kan iedereen in ruime woningen wonen met veel groen. Het enige wat daarvoor nodig is, is een soepeler beleid. Volgens die kerel zou Nederland dan ook minder "vol" lijken omdat mensen ruimer wonen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:52 schreef StefanP het volgende:
Iets wat ze in Nederland ook zouden moeten doen. Gewoon 2% van de oppervlakte vrijgeven, en men kan tot in de lengte der dagen vrijstaand en ruim bouwen. In woningen die mensen echt willen: vrijstaand en mooi in het groen. Mensen wonen echt niet voor hun plezier in die grauwe, saaie, lelijke vinexhokken...
't is juist die stijl en vormgeving die ik leuk vindquote:Op zondag 19 november 2006 14:03 schreef Pumatje het volgende:
kei moi inderdaad als je geen waarde hecht aan fatsoenlijke wegen en het niet erg vind dat om de 10 jaar de waterleidingen en wegen vervangen moeten worden omdat de betonnen platen van je oprit te ver wegzakken, over een sociaal stelsel en al de onverzekerde inwoners niet te spreken,
ook als je geen smaak hebt, een prachtwijk..
Ikea woningen, vormgeving en stijl is ver te zoeken, maargoed je hebt wel je mooi gemetselde bbq in de tuin![]()
echt waar? Ik vind het zo simpel, en smakeloos? Niet dat ik je veroordeel ofzo, maar ik vind het nietsquote:Op maandag 20 november 2006 10:24 schreef Ephemera het volgende:
[..]
't is juist die stijl en vormgeving die ik leuk vind![]()
De makelaars, woningcorporaties en grondbezitters zullen de vrijgave van extra ruimte koste wat het kost voorkomen.quote:Op zondag 19 november 2006 19:10 schreef nonzz het volgende:
[..]
Klopt. Heb ik laatst ergens gelezen. Een stedenbouwkundige zei dat 11% van Nederland nu bebouwd is. Meer dan 13% bebouwing heeft Nederland waarschijnlijk nooit nodig met de huidige bevolkingsgroei/krimp. Als we nu ipv 13%, 14% zouden gaan bebouwen kan iedereen in ruime woningen wonen met veel groen. Het enige wat daarvoor nodig is, is een soepeler beleid. Volgens die kerel zou Nederland dan ook minder "vol" lijken omdat mensen ruimer wonen.
Ik meld me ook graag aan.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:39 schreef ceedeehoer het volgende:
[..]
The American way of life. Yeah, I like it.
quote:
Tsja, het is maar waar je van houdt. Ik hou helemaal niet van pittoreske kleine kutstraatjes met uit lelijke rooie bakstenen opgetrokken a-symetrische oude panden. Doe mij maar retestrakke uit beton, staal en glas opgetrokken symetrische nieuwbouw.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:48 schreef popolon het volgende:
Ik vind nieuwbouw vaak maar niks, zowel in de VS als Nederland. Veel van hetzelfde, massaproductie en vaak straalt het gewoon niks uit.
Precies, vind die wijken maar griezelig (net als sommige van die wijken die ze in Nederland maken, bijna boomloze, lego-wijken).quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:41 schreef Fides het volgende:
Gadver, hoe kan je die woningen nou mooi vinden. Allemaal namaak, cheape houtzooi en kunststof.
Die daken1 windstootje en je bent letterlijk dakloos
Bovendien wil je toch niet als een wereldvreemd persoon in een Gated Comminity leven?
Dat huis wat Posdnous postte ziet er al een stuk beter uit, doch lijkt het een beetje namaak.
Dat huis dat Posnous postte is dus precies wat jij 'cheap' noemt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:41 schreef Fides het volgende:
Gadver, hoe kan je die woningen nou mooi vinden. Allemaal namaak, cheape houtzooi en kunststof.
Die daken1 windstootje en je bent letterlijk dakloos
Bovendien wil je toch niet als een wereldvreemd persoon in een Gated Comminity leven?
Dat huis wat Posdnous postte ziet er al een stuk beter uit, doch lijkt het een beetje namaak.
Dit is dan weer ook zo totally pauperquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:54 schreef Posdnous het volgende:
Ziet er allemaal vreselijk uit.
Dan liever zoiets aan de rand van een toffe stad
[afbeelding]
de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef wonderer het volgende:
Brrr.. Daar zou ik echt nooit willen wonen. Sowieso, die houten huizen boezemen me nog steeds angst in. Paar spaanplaten aan elkaar nieten, balkjes als dragende muur met wat triplex ertegenaan (holle muren dus, plek genoeg voor ongedierte), plankjes tegen de buitenkant die je elk jaar moet schilderen...
Mij niet gezien.
Als we ooit genoeg geld hebben, laten we een bakstenen huis bouwen naar hollands model. Waar je niet het gevoel hebt dat je door de vloer zakt. Eerlijk beton en bakstenen
En die wijken zelf ook... de sociale controle is daar zo groot, en daar pas ik zoooo niet in.
Bij ons om de hoek heb je zo'n 'community' country club gebeuren. Sommige mensen vinden het prachtig daar te wonen maar mij niet gezien. Heeft trouwens niks met countrymuziek te maken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef wonderer het volgende:
Brrr.. Daar zou ik echt nooit willen wonen. Sowieso, die houten huizen boezemen me nog steeds angst in. Paar spaanplaten aan elkaar nieten, balkjes als dragende muur met wat triplex ertegenaan (holle muren dus, plek genoeg voor ongedierte), plankjes tegen de buitenkant die je elk jaar moet schilderen...
Mij niet gezien.
Als we ooit genoeg geld hebben, laten we een bakstenen huis bouwen naar hollands model. Waar je niet het gevoel hebt dat je door de vloer zakt. Eerlijk beton en bakstenen
En die wijken zelf ook... de sociale controle is daar zo groot, en daar pas ik zoooo niet in.
Yep uiteraard, een huis staat of valt door de kwaliteit van de bouwer. Of het nou van steen, hout of wat dan ook is.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:27 schreef ikJur het volgende:
[..]
de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.
Aangezien de huizen hier in de buurt bijna allemaal 60 jaar en ouder zijn, geloof ik best wel dat het werkt, maar ik voel me gewoon niet veilig in een houten huis. Het kraakt ook aan alle kanten. In ons vorige appartement boog de vloer door als je er op liep. Dat vind ik gewoon niet prettig, doe mij maar betonquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:27 schreef ikJur het volgende:
[..]
de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.
Mja, wij wonen nu in een appartementencomplex. We mogen niks op het balkon zetten, da's "lelijk" en er zijn nog meer van dat soort regels. Nou is het wel huur, dus okee, maar dan nog... Als je een beetje pech hebt, zit je in een wijk waar iedereen op elkaar let of de regels wel nageleefd worden. Ik zou me hoogst onprettig voelen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Hartstikke 'veilig' maar je moet je wel houden aan bepaalde regels.Bleh.
Hoe zit het met de tolerantie van jullie homoseksualiteit dan?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mja, wij wonen nu in een appartementencomplex. We mogen niks op het balkon zetten, da's "lelijk" en er zijn nog meer van dat soort regels. Nou is het wel huur, dus okee, maar dan nog... Als je een beetje pech hebt, zit je in een wijk waar iedereen op elkaar let of de regels wel nageleefd worden. Ik zou me hoogst onprettig voelen.
ja, tuurlijkquote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:24 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dit is dan weer ook zo totally pauper
Ja, echt van die wijken die binnen no-time tot achterbuurten vervallen.quote:
Ik weet niet eens wie mijn buren zijn, wat dat betreft is het wel leven en laten levenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:52 schreef ikJur het volgende:
[..]
Hoe zit het met de tolerantie van jullie homoseksualiteit dan?
Maar dat is midden in de stad. Dat kun je niet echt vergelijken, buitenwijken met stadswijken...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:55 schreef Posdnous het volgende:
Zoiets is ook wel leuk:
[afbeelding]
Hoewel het wel een beetje Cosby Show achtig is en Bedstuy niet de beste wijk.![]()
maar toch, het spreekt me meer aan dan die afgesloten formica-wijkjes.
Greenwich Village lijkt't op in NYquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:55 schreef Posdnous het volgende:
Zoiets is ook wel leuk:
[afbeelding]
Hoewel het wel een beetje Cosby Show achtig is en Bedstuy niet de beste wijk.![]()
maar toch, het spreekt me meer aan dan die afgesloten formica-wijkjes.
Doet me denken aan PRISON BREAK!quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:30 schreef SilentChaos het volgende:
Ik heb inderdaad genoeg van die type wijken gezien toen ik in de states was, tja je moet er van houden, over het algemeen is alles wel afgelegen dan, aan de andere kant is het sociale contact ook wel weer leuk, net een dorp
Hier een foto van die wijk waar ik terecht kwam (ook inderdaad met groot toegangshek):
[afbeelding]
Kijkt naar "American beauty".., is echt zo'n wijkquote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Dit vind ik echt schitterendquote:
Schuytgraaf, in Arnhem-Zuid! Heel Arnhem-Zuid is treurigheid ten top, van jaren 60-achterbuurt met vele Mohammedaanse schoffies (Malburgen) tot Almere-nieuwbouw (Rijkerswoerd). En dan Schuytgraafquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:48 schreef popolon het volgende:
Uitzonderingen daar gelaten maar daarom zijn het ook uitzonderingen.
Dat ziet er dan nog best aardig uit voor zover ik het kan zien maar kijk eens naar Stadshagen in Zwolle bijvoorbeeld. Echt een grote betonnen klont met hele blokken huizen die hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:58 schreef Rasing het volgende:
[..]
Schuytgraaf, in Arnhem-Zuid! Heel Arnhem-Zuid is treurigheid ten top, van jaren 60-achterbuurt met vele Mohammedaanse schoffies (Malburgen) tot Almere-nieuwbouw (Rijkerswoerd). En dan SchuytgraafHet enige kutte is de nep-oude naam. Verder zouden alle nieuwe wijken zo moeten zijn.
[afbeelding]
The X-Filesquote:Op maandag 13 november 2006 12:57 schreef Xith het volgende:
[..]
in de US heb je dan weer buurtcommissies die dan langs mensen gaan als ze hun grasveld niet genoeg hebben gemaaid
Vanuit de trein ziet die buurt er inderdaad erg mooi uitquote:Op woensdag 4 april 2007 15:58 schreef Rasing het volgende:
[..]
Schuytgraaf, in Arnhem-Zuid! Heel Arnhem-Zuid is treurigheid ten top, van jaren 60-achterbuurt met vele Mohammedaanse schoffies (Malburgen) tot Almere-nieuwbouw (Rijkerswoerd). En dan SchuytgraafHet enige kutte is de nep-oude naam. Verder zouden alle nieuwe wijken zo moeten zijn.
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:25 schreef Fetai het volgende:
Zo'n auto doet me niet zoveel, wel leuk en aardig enzo hoor. Maar die omgevingen die huizen
! Waar woon je precies? Wat een schitterende omgeving
![]()
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:14 schreef Alabama het volgende:
Ik zou ook voor Amerika zijn. De huizen daar kosten geen drol:
Huis in Texas, gebouwd in 1999, voor $85.000 is-ie van jou.
En dan heb ik het nog niet over de prachtige omgeving, die je meestal bij dit soort huizen aantreft:
Vervolgens rij je je woonwijk uit, over wat te vergelijken valt met onze provinciale weggetjes:
En dan rij gelijk door naar de 16-baans whatever highway's. En over brandstofprijzen hoef je geen zorgen te maken. $ 0,46 PER LITER benzine, hoogste record ooit. En als het uit de spuigaten loopt, zorgt de staat voor je welzijn door Iran eens de nek om te draaien. Dan kunnen we weer eens olie importeren. Scheisse aan de wereld, zolang wij het maar goed hebben.
Vervolgens kom je terecht in de gigantische Mall's, die voor krankzinnige prijzen verkopen waarbij Aldi net de Bijenkorf lijkt:
[..]
En laten we eens kijken hoe het met onze vriendjes in West-Europa gaat?
Veel ruimte in West-Europa. Gaat hartstikke goed daar!
Om al die ruimte op te vullen, hebben we natuurlijk wat geteisem uit ellendige landen nodig! Negers bijvoorbeeld. Ondanks 2,3 biljoen euro donatiehulp in de afgelopen 30 jaar zijn ze niet eens in staat zijn om iets te op te bouwen. Maar het ligt natuurlijk allemaal aan ons, dat we 200 jaar ze van rivaliserende stammen overgekocht hebben als slaven. Uit mededogen importeren we massaal de negers zodat ze kunnen profiteren van het Westerse niveau van welvaart:
Multicultuur, de natte droom van iedere socialist
Groeten uit Amerika, waar we genieten van een good life, terwijl jullie krampachtig jezelf wijsmaken dat het niets anders dan ellende is in USA. Dat klopt inderdaad, als je niet in jezelf wilt gaan investeren. Over de gehandicapten hoef je geen zorgen te maken, hoor. Amerikanen doneren jaarlijks meer aan goede doelen dan de gemiddelde Nederlander. En als je wel aan jezelf werkt, dan heb je alle mogelijkheden om een diepgelukkig mens te zijn...
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:00 schreef Alabama het volgende:
[..]
Uit je fobo:
[..]
Need I say something?
Anyway, ga gerust vitten op de minpunten en hoe het allemaal wel slecht geregeld is. Natuurlijk zijn er altijd nadelen, ook bij Amerika. Maar 1 ding is zeker: de positieve pluspunten van Amerika overtreffen de negatieve kanten ruimschoots.
Blijf jij maar tussen de vele problematiek van je heilstaat Nederland kankeren op Amerika, intussen toosten we in onze spotgoedkope wijk wel een biertje op je bij een van de vele barbecue's!
Mooie plaatjes, maar wat minder racistisch had ook gemogen, en er is een downside aan de American Dream. Niet voor Alabama waarschijnlijk, maar zulk gebrek aan medeleven is stuitend.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:20 schreef DreamForEver het volgende:
[racistisch gezever van Alabama]
Als je een boodschap wilt overbrengen moet je dat altijd sterk overdreven doenquote:Op woensdag 4 april 2007 17:00 schreef Rasing het volgende:
[..]
Mooie plaatjes, maar wat minder racistisch had ook gemogen, en er is een downside aan de American Dream. Niet voor Alabama waarschijnlijk, maar zulk gebrek aan medeleven is stuitend.
Goed. Maar zulke grote plaatjes zijn dan ook weer niet nodig. Alles is groot in Amerika, we weten het.quote:Op woensdag 4 april 2007 17:03 schreef Merkie het volgende:
Als je een boodschap wilt overbrengen moet je dat altijd sterk overdreven doen. Zeker op Fok.
Jawel, beeldend materiaal is fijn.quote:Op woensdag 4 april 2007 17:06 schreef Rasing het volgende:
[..]
Goed. Maar zulke grote plaatjes zijn dan ook weer niet nodig. Alles is groot in Amerika, we weten het.
De nieuwbouwwijk waar ik woon is volgens een of ander onderzoek het meest populaire vinex-locatie van deze eeuwquote:Op woensdag 4 april 2007 16:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat ziet er dan nog best aardig uit voor zover ik het kan zien maar kijk eens naar Stadshagen in Zwolle bijvoorbeeld. Echt een grote betonnen klont met hele blokken huizen die hetzelfde zijn.
Ik vind dat er mooi uitzien! Zeker geen 'copy-paste' huizen. Het blijven natuurlijk wel kleine en dure huizen.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef -Muse- het volgende:
[..]
De nieuwbouwwijk waar ik woon is volgens een of ander onderzoek het meest populaire vinex-locatie van deze eeuw
Veel projectbouw, van rijtjeshuizen tot vrijstaande kastelen. Ook erg veel eigenbouw.
Dit zul je steeds meer tegenkomen;
foto's
Waarom wisten ze dit 30 jaar geleden nog niet? Zo moeilijk is het niet, dunkt mij. En nu zitten we met Almere en consorten.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef -Muse- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is het het juist, deze woonwijk heeft een heel gevarieerd aanbod aan huizen. van kleine rijtjes huizen tot echt grote vrijstaande heren-huizen.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:56 schreef hoppla het volgende:
[..]
Ik vind dat er mooi uitzien! Zeker geen 'copy-paste' huizen. Het blijven natuurlijk wel kleine en dure huizen.
Dat ziet er al een stuk beter uit dan die betonnen rijen.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:37 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Dat is het het juist, deze woonwijk heeft een heel gevarieerd aanbod aan huizen. van kleine rijtjes huizen tot echt grote vrijstaande heren-huizen.
Er zijn zeker delen van de VS waar ik wel zou willen wonen. Eventueel gaat dat in de komende jaren nog gebeuren ookquote:Op donderdag 5 april 2007 16:08 schreef Colplay het volgende:
Ben een paar keer op vakantie geweest naar Amerika en elke keer als terug kom heb ik het idee dat ik er wel zou willen wonen. Zeker als je die huizen ziet.
Jouw username...quote:Op donderdag 5 april 2007 18:59 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Die wijk uit de film Beethoven 2nd met die hond, is toch wel de mooiste amerikaanse wijk die ik ooit in een film heb gezien![]()
![]()
Je hebt het topic niet eens doorgelezenquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:55 schreef Pumatje het volgende:
oke, je romantiseert het nu echt iets te veel..
Da's een wijk in de woestijn lijkt 't wel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:54 schreef HosnerYeah het volgende:
[afbeelding]
Speciale gedeelte, waarin huizen naar West-Europees model gebouwd zijn. Huizenprijzen beginnen bij $54.000 dollar.
Heeft iemand meer pics van zulke wijken? Andere soorten zijn ook okay.
Dat ziet er inderdaad bijna Nederlands uit!quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:54 schreef HosnerYeah het volgende:
[afbeelding]
Speciale gedeelte, waarin huizen naar West-Europees model gebouwd zijn. Huizenprijzen beginnen bij $54.000 dollar.
De woestijn ziet er Nederlands uit ? Jij bent echt al lang weg uit Nederlandquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad bijna Nederlands uit!Welke staat is dat?
Hey Viajero in New Mexico? Zo ja dan kom ik wel een keer langsquote:Op donderdag 5 april 2007 16:54 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er zijn zeker delen van de VS waar ik wel zou willen wonen. Eventueel gaat dat in de komende jaren nog gebeuren ook![]()
Haha, hier wil je nog niet dood gevonden wordenquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:54 schreef HosnerYeah het volgende:
[afbeelding]
Ziet er 'gezellig' uit voor een nieuwbouwwijk, waar is dit?quote:Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef -Muse- het volgende:
[..]
De nieuwbouwwijk waar ik woon is volgens een of ander onderzoek het meest populaire vinex-locatie van deze eeuw
Veel projectbouw, van rijtjeshuizen tot vrijstaande kastelen. Ook erg veel eigenbouw.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je post nou niet echt mooie wijken, vooral deze drie vind ik echt helemaal niks: Dor gras, (bijna) geen voetpaden en geen enkel stukje groen te zien.quote:
als ik ergens niet zou willen sterven is het daar wel..quote:Op zondag 15 april 2007 17:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Je post nou niet echt mooie wijken, vooral deze drie vind ik echt helemaal niks: Dor gras, (bijna) geen voetpaden en geen enkel stukje groen te zien.
Wat een kale toestand.
Bomen. Veel bomen moeten er zijn.Zoiets is toch veel mooier? Veel groen, een groot park erbij, weinig tot geen verkeer.
En weer jammer dat alle bomen gekapt zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:32 schreef JohnDeerne het volgende:
Bedoel je dit soort suburbs, TS?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jaja, we weten je obsessie voor bomen al. Maar smaken verschillen nu eenmaal.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:34 schreef popolon het volgende:
[..]
En weer jammer dat alle bomen gekapt zijn.
Dat zou zo hier kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:12 schreef MrX1982 het volgende:
[[url=http://i85.photobucket.com/albums/k47/frits1982/th_IMG_0125.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i85.photobucket.com/albums/k47/frits1982/th_IMG_0124.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i85.photobucket.com/albums/k47/frits1982/th_IMG_0123.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i85.photobucket.com/albums/k47/frits1982/th_IMG_0122.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i85.photobucket.com/albums/k47/frits1982/th_IMG_0121.jpg]afbeelding][/URL]
Burbank,ca. Stereotype Amerikaanse straat.
Is dat meer naar je smaak popolon?
Ik waande me net op een filmlocatie. Nog mooier was het dat de kranten nog gewoon op de stoep lagenquote:
De krant komt hier ook op de stoep. Net zoals dat videospelletje Paperboy komt er zo'n kereltje langs op een fiets en gooit de krant op de oprit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik waande me net op een filmlocatie. Nog mooier was het dat de kranten nog gewoon op de stoep lagen.
En dat is anders dan in Nederland?quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:20 schreef CoolKappie het volgende:
In de US gebeurt het vaker dat een projectontwikkelaar een hele wijk opzet. Ze bouwen x-aantal typen model huizen en alle huizen in die wijk moeten dat model hebben.
Ha dat is inderdaad een paperboy gezicht. Komt er ook weleens een hond achter ze aan?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:33 schreef popolon het volgende:
[..]
De krant komt hier ook op de stoep. Net zoals dat videospelletje Paperboy komt er zo'n kereltje langs op een fiets en gooit de krant op de oprit.
Wel in in plastic zakje als het weer wat slecht is.
Je woont behoorlijk goed. Prijs jezelf gelukkig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:53 schreef popolon het volgende:
Hier is mijn wijk, in vogelvlucht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo wat een kick.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:42 schreef Wollen-trui het volgende:
[..]
Je woont behoorlijk goed. Prijs jezelf gelukkig..
Veel te dicht op elkaar.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:48 schreef Wollen-trui het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Ik weet het eerlijk gezegd niet. We hebben geen krant.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar, komt er dan bij jullie ook zoeen kutjochie van 14 op z'n BMX met een enorme Ghettoblaster krantjes in de tuin smijten? Of is dat dan weer wel nep?
En als je niet schoffelt, krijg je je post nietquote:Op donderdag 3 januari 2008 20:13 schreef popolon het volgende:
De post komt in de wat ruimer opgezette wijken met de auto, nou ja auto, 't is meer een postkar met aandrijving.Ze hebben ook extra ruimte nodig want ze nemen ook meteen je post mee, da's wel handig.
Die gaat vanzelf wel weer omhoog. Gewoon een goed huis kopen en blijven zitten.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:23 schreef TheChemeng het volgende:
Ja maar de huizenmarkt stort in... lekker hoor al die amerikanen die heerlijk op hun investering zitten
Huizen zijn geen goede investering... het is de meest gebruikte vorm van (leveraged investments) oftewel geld verdienen met geleend geld. Nonetheless voel ik mij net als de TS wel aangetrokken tot Amerikaanse huizen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:32 schreef popolon het volgende:
Die gaat vanzelf wel weer omhoog. Gewoon een goed huis kopen en blijven zitten.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:50 schreef popolon het volgende:
Ik zie een huis ook niet als een echte investering. Ik zie een huis, vreemd genoeg, als een huis.
't Is wel een beetje beter dan huren, want je kunt het aftrekken en uiteindelijk heb je wel weer geld als je het verkoopt. Maar een investering, neu.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:50 schreef popolon het volgende:
Ik zie een huis ook niet als een echte investering. Ik zie een huis, vreemd genoeg, als een huis.
Dan hoef je niet te kerenquote:Op zondag 16 maart 2008 20:48 schreef roburt het volgende:
die rondjes vind ik altijd zo vreemd
[ afbeelding ]
Ik vond het nogal duur dus keek ik even: Dit huis is voorzien van de modernste technieken en met vier badkamers.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:50 schreef Xith het volgende:
Toch is het wel leuk om te vergelijken, bijvoorbeeld de volgende twee huizen:
[ afbeelding ]
Holland Michigan, USA
290.000 EURO
Het is nog zondag voor mij ik snap het nietquote:Op maandag 24 maart 2008 20:52 schreef Xith het volgende:
[..]
Ik gok omdat hij er al eens geweest is...
"Second that" betekent dat je het met iemand eens bent. Helpt dat?quote:Op maandag 24 maart 2008 21:00 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het is nog zondag voor mij ik snap het niet
Nee, dat is handig en praktisch en goed over nagedacht.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:33 schreef dubidub het volgende:
Dat is toch echt heel erg sneu.
Er zijn inderdaad altijd uitzonderingen...quote:Op maandag 24 maart 2008 21:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dat is handig en praktisch en goed over nagedacht.
En jij dacht dat een Nederlands huis dat wel overleeft? Sukkel. Jullie krijsen al bij een nietszeggend noordwestertje van windkracht 9. Storm! Help! Een hurricane is toch wel 4x zo sterk en een tornado kan wel 5-6x zo sterk zijn.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:31 schreef Sloggi het volgende:
Maar je huis is wel weg als Katrina langs komt.
Maar op eventueel wat losvliegende dakpannen en omgevallen bomen na is er nooit schade. Hoe moeilijk is het nou om toe te geven dat houten huizen wellicht wat minder stevig zijn dan bakstenen huizen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
En jij dacht dat een Nederlands huis dat wel overleeft? Sukkel. Jullie krijsen al bij een nietszeggend noordwestertje van windkracht 9. Storm! Help! Een hurricane is toch wel 4x zo sterk en een tornado kan wel 5-6x zo sterk zijn.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
En jij dacht dat een Nederlands huis dat wel overleeft? Sukkel. Jullie krijsen al bij een nietszeggend noordwestertje van windkracht 9. Storm! Help! Een hurricane is toch wel 4x zo sterk en een tornado kan wel 5-6x zo sterk zijn.
Laten we wel eerlijk zijn, wat er bijvoorbeeld in New Orleans langs kwam razen is tig keer zo sterk als hetgeen waarop de Delta-Werken ontworpen zijn. Dat is gewoon omdat de kans dat een dergelijke storm hier voorkomt veel kleiner is. Toch zullen bakstenen huizen in zo'n geval net zo plat zijn als de houten, de laatste zijn echter gemakkelijker en goedkoper te herstellen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Maar op eventueel wat losvliegende dakpannen en omgevallen bomen na is er nooit schade. Hoe moeilijk is het nou om toe te geven dat houten huizen wellicht wat minder stevig zijn dan bakstenen huizen.
Ik geloof ook wel dat een stenen huis sterker is, mijn punt is dat het in het geval van zoiets als Katrina echt geen flikker meer uitmaakt.quote:Op zondag 30 maart 2008 01:46 schreef Pumatje het volgende:
Volgens mij heb ik een NG docu gezien waar juist het tegenovergestelde werd bewezen.
Het is al een tijd geleden, maar juist het verschil in onze huizenbouw, met isolatiemuur en bakstenen muur daarnaast zou veels sterker zijn. Ook metseltechnieken zouden veel uitmaken.
lol tis ook lekker makkelijkquote:Op zondag 30 maart 2008 11:57 schreef Knipoogje het volgende:
Nu weet ik in ieder geval waarom de Amerikaan overal zijn auto voor moet pakken. Eventjes naar de supermarkt lopen is er niet bij als je in zo'n wijk woont.
Klopt. De dichtsbijzijnde supermarkt is drie kilometer verderop. Ik ben wel van plan om te gaan fietsen, zo nu en dan, maar voor de grote boodschappen is het niet ideaal helaas.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:57 schreef Knipoogje het volgende:
Nu weet ik in ieder geval waarom de Amerikaan overal zijn auto voor moet pakken. Eventjes naar de supermarkt lopen is er niet bij als je in zo'n wijk woont.
Die 'quote:Op zondag 30 maart 2008 01:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat een stenen huis sterker is, mijn punt is dat het in het geval van zoiets als Katrina echt geen flikker meer uitmaakt.
Stefan en toegevenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Maar op eventueel wat losvliegende dakpannen en omgevallen bomen na is er nooit schade. Hoe moeilijk is het nou om toe te geven dat houten huizen wellicht wat minder stevig zijn dan bakstenen huizen.
Als je 't over rijtjescontainers hebt wel ja, die zijn sowieso sterker dan een vrijstaand huis.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:53 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Stefan en toegevenFeit blijft dat wij veel betere huizen bouwen.
Het zijn net bunkers ja.... alleen hebben ze ook de ruimte als bunkersquote:Op woensdag 23 april 2008 19:53 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Stefan en toegevenFeit blijft dat wij veel betere huizen bouwen.
Alsof er in Amerika alleen maar grote huizen staanquote:Op woensdag 23 april 2008 20:16 schreef Xith het volgende:
[..]
Het zijn net bunkers ja.... alleen hebben ze ook de ruimte als bunkers
quote:Op maandag 13 november 2006 12:57 schreef Xith het volgende:
in de US heb je dan weer buurtcommissies die dan langs mensen gaan als ze hun grasveld niet genoeg hebben gemaaid
Of toch nietquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Die gaat vanzelf wel weer omhoog. Gewoon een goed huis kopen en blijven zitten.
Wat een kick.quote:
zo, echt wel jaquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:30 schreef YazooW het volgende:
Star Island, Miami
[ afbeelding ]
gta vice city in het echt zeg maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |