abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85500271
Amerikaanse suburbs, you either hate 'em or you love 'em. Het vorige topic is inmiddels 4 jaar oud, maar werd kort geleden geschopt met de woorden "Of toch niet" van MagicIsland1. Hier kunnen we verder praten over de suburbs, en foto's horen er natuurlijk ook bij.

Wat plaatjes uit het eerste topic:

quote:
Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.

Aah..... ruimte.

En tot slot nog het liedje 'Little Boxes' van Malvina Reynolds. Dit nummer gaat over de suburbs en is bekend van de intro van de serie 'Weeds'.

vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:46:09 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_85500586
Het is opzich wel koel en vet om daar te wonen. Ook de vorm is soms wel koel. Maar, er zit bijvoorbeeld nergens een park waar je even heen kan om gewoon rustig te zitten. het is 1 en al huis met een racebaan als straat erbij.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 04:12:36 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85500730
Het gebrek aan bomen irriteert me nog het meest. Constant de zon die op je huis staat te branden, bah.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 06:57:32 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85501082
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 04:12 schreef wonderer het volgende:
Het gebrek aan bomen irriteert me nog het meest. Constant de zon die op je huis staat te branden, bah.
Ben blij dat 't stikt van de bomen hier, zo kaal anders. :{ Die foto's vind ik wel erg overdreven, dat zijn wijken waar je echt niet wilt wonen, veel te dicht op elkaar gepropt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:49:25 #6
71919 wonderer
pi_85501280
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 06:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Ben blij dat 't stikt van de bomen hier, zo kaal anders. :{ Die foto's vind ik wel erg overdreven, dat zijn wijken waar je echt niet wilt wonen, veel te dicht op elkaar gepropt.
Ja, hier ook bomen zat (behalve in onze voortuin... vraag me af hoeveel het kost om er een paar te planten). Godzijdank. Ik zou niet zonder kunnen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:39:45 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85502834
Wat me opvalt aan de foto's is dat er praktisch geen openbare ruimte is. Geen speeltuintjes, plantsoenen, fietspaden, stukjes natuur, et cetera. Het is of een kavel, of rijbaan (met een smal strookje voetpad er langs).
Grote huizen, maar verder vind ik het niks.
The End Times are wild
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:55:27 #8
71919 wonderer
pi_85517888
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:39 schreef LXIV het volgende:
Wat me opvalt aan de foto's is dat er praktisch geen openbare ruimte is. Geen speeltuintjes, plantsoenen, fietspaden, stukjes natuur, et cetera. Het is of een kavel, of rijbaan (met een smal strookje voetpad er langs).
Grote huizen, maar verder vind ik het niks.
De tuinen zijn groter dus dan kun je daar spelen.
pi_85518429
Nou wil hier liever niet wonen, zie hieronder:

Zoals deze hieronder heb je al meer ruimte, hangt dus van de wijk af:

Deze boven heeft wel veel ruimte maar geen bomen, maakt veel verschil uit, beter veel bomen :)

Wel grappig, want die eerste 3 zijn allemaal vrijstaande huizen... maar staan bijna tegen elkaar aan.. in Nederland zou je dan gewoon rijen huizen hebben, maar zij bouwen dan gewoon vrijstaand huizen bijna tegen elkaar.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:21:49 #10
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_85518743
Toch vind ik het altijd wel wat hebben. Vooral die straatjes die eindigen in een pleintje waar 4 of 5 huizen hn oprit aan hebben.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:51:45 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85519657
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:21 schreef Garisson72 het volgende:
Toch vind ik het altijd wel wat hebben. Vooral die straatjes die eindigen in een pleintje waar 4 of 5 huizen hn oprit aan hebben.
Dat heet een cul-du-sac, overgenomen uit het Frans.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:53:49 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85519724
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 06:57 schreef popolon het volgende:
Dat zit inderdaad wel HEEL dicht op elkaar..... :o

Ik ben momenteel aan het kijken in wijken met een redelijke hoeveelheid groen... en ruimte tussen de huizen. :D

Die kale wijken.... zijn volgens mij ook vrij nieuw. Als je daar over 20 jaar komt zijn de pas geplante struikjes in de voortuin intussen bomen geworden. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85519803
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:21 schreef Garisson72 het volgende:
Het doet me gelijk denken aan de film Friday die zich volledig op zo'n pleintje afspeelt :P
Verder ziet het er erg suf uit en vooral als kind zou ik er niet willen wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')