abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43710448
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:03 schreef Pumatje het volgende:
kei moi inderdaad als je geen waarde hecht aan fatsoenlijke wegen en het niet erg vind dat om de 10 jaar de waterleidingen en wegen vervangen moeten worden omdat de betonnen platen van je oprit te ver wegzakken, over een sociaal stelsel en al de onverzekerde inwoners niet te spreken,

ook als je geen smaak hebt, een prachtwijk..

Ikea woningen, vormgeving en stijl is ver te zoeken, maargoed je hebt wel je mooi gemetselde bbq in de tuin
't is juist die stijl en vormgeving die ik leuk vind
  maandag 20 november 2006 @ 12:10:44 #102
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_43713065
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:24 schreef Ephemera het volgende:

[..]

't is juist die stijl en vormgeving die ik leuk vind
echt waar? Ik vind het zo simpel, en smakeloos? Niet dat ik je veroordeel ofzo, maar ik vind het niets

( niet dat ik de Nederlandse manier van wijkenbouwen mooi vind )
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:50:11 #103
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_43741363
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:10 schreef nonzz het volgende:

[..]

Klopt. Heb ik laatst ergens gelezen. Een stedenbouwkundige zei dat 11% van Nederland nu bebouwd is. Meer dan 13% bebouwing heeft Nederland waarschijnlijk nooit nodig met de huidige bevolkingsgroei/krimp. Als we nu ipv 13%, 14% zouden gaan bebouwen kan iedereen in ruime woningen wonen met veel groen. Het enige wat daarvoor nodig is, is een soepeler beleid. Volgens die kerel zou Nederland dan ook minder "vol" lijken omdat mensen ruimer wonen.
De makelaars, woningcorporaties en grondbezitters zullen de vrijgave van extra ruimte koste wat het kost voorkomen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 12:27:11 #104
862 Arcee
Look closer
pi_47825889
Nieuwbouw.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_47826411
Is dat even een nutteloze schop...
pi_47826798
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 14:39 schreef ceedeehoer het volgende:

[..]

The American way of life. Yeah, I like it.
Ik meld me ook graag aan.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:48:43 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47828667
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:27 schreef Arcee het volgende:
Nieuwbouw.

Ik vind nieuwbouw vaak maar niks, zowel in de VS als Nederland. Veel van hetzelfde, massaproductie en vaak straalt het gewoon niks uit.

Uitzonderingen daar gelaten maar daarom zijn het ook uitzonderingen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:54:26 #108
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47828901
Ziet er allemaal vreselijk uit.

Dan liever zoiets aan de rand van een toffe stad

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47829296
Ik zal eens een foto'tje maken van mijn oude wijk in groenlo, gelderland heeft er wel wat van weg
pi_47829380
uit google al een tekening van de wijk er naast:
pi_47829569
Schitterd de wijken in de USA
AFC AJAX
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 14:17:47 #112
862 Arcee
Look closer
pi_47829892
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:48 schreef popolon het volgende:

Ik vind nieuwbouw vaak maar niks, zowel in de VS als Nederland. Veel van hetzelfde, massaproductie en vaak straalt het gewoon niks uit.
Tsja, het is maar waar je van houdt. Ik hou helemaal niet van pittoreske kleine kutstraatjes met uit lelijke rooie bakstenen opgetrokken a-symetrische oude panden. Doe mij maar retestrakke uit beton, staal en glas opgetrokken symetrische nieuwbouw.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_47830819
Gadver, hoe kan je die woningen nou mooi vinden. Allemaal namaak, cheape houtzooi en kunststof.
Die daken 1 windstootje en je bent letterlijk dakloos

Bovendien wil je toch niet als een wereldvreemd persoon in een Gated Comminity leven?

Dat huis wat Posdnous postte ziet er al een stuk beter uit, doch lijkt het een beetje namaak.
pi_47830893
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:41 schreef Fides het volgende:
Gadver, hoe kan je die woningen nou mooi vinden. Allemaal namaak, cheape houtzooi en kunststof.

Bovendien wil je toch niet als een wereldvreemd persoon in een Gated Comminity leven?

Dat huis wat Posdnous postte ziet er al een stuk beter uit, doch lijkt het een beetje namaak.
Precies, vind die wijken maar griezelig (net als sommige van die wijken die ze in Nederland maken, bijna boomloze, lego-wijken).
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:47:45 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47831052
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:41 schreef Fides het volgende:

Dat huis dat Posnous postte is dus precies wat jij 'cheap' noemt.

En die daken waaien er echt niet zomaar af hoor. Mijn huis heeft heeft al 30 jaar zware stormen doorstaan. En dan bedoel ik ook echt zware stormen. Niet die 'stormen' die je kent in Nederland.

Maar goed, blijkbaar denken mensen nog steeds dat als je huis gedeeltelijk uit hout bestaat dat het dan zomaar omwaait. Ja een tornado is wat problematischer maar dan heb je met een stenen huis ook een probleem.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47834642
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:54 schreef Posdnous het volgende:
Ziet er allemaal vreselijk uit.

Dan liever zoiets aan de rand van een toffe stad

[afbeelding]
Dit is dan weer ook zo totally pauper
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:55:36 #117
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_47835751
Brrr.. Daar zou ik echt nooit willen wonen. Sowieso, die houten huizen boezemen me nog steeds angst in. Paar spaanplaten aan elkaar nieten, balkjes als dragende muur met wat triplex ertegenaan (holle muren dus, plek genoeg voor ongedierte ), plankjes tegen de buitenkant die je elk jaar moet schilderen...

Mij niet gezien.

Als we ooit genoeg geld hebben, laten we een bakstenen huis bouwen naar hollands model. Waar je niet het gevoel hebt dat je door de vloer zakt. Eerlijk beton en bakstenen

En die wijken zelf ook... de sociale controle is daar zo groot, en daar pas ik zoooo niet in.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Eindredactie Games vrijdag 30 maart 2007 @ 17:01:44 #118
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_47835962
kan je net zo goed in Almere gaan wonen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:02:12 #119
71919 wonderer
pi_47835976
Ja, in principe wel. Maar daar heeft mijn partner geen goeie baan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_47836893
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef wonderer het volgende:
Brrr.. Daar zou ik echt nooit willen wonen. Sowieso, die houten huizen boezemen me nog steeds angst in. Paar spaanplaten aan elkaar nieten, balkjes als dragende muur met wat triplex ertegenaan (holle muren dus, plek genoeg voor ongedierte ), plankjes tegen de buitenkant die je elk jaar moet schilderen...

Mij niet gezien.

Als we ooit genoeg geld hebben, laten we een bakstenen huis bouwen naar hollands model. Waar je niet het gevoel hebt dat je door de vloer zakt. Eerlijk beton en bakstenen

En die wijken zelf ook... de sociale controle is daar zo groot, en daar pas ik zoooo niet in.
de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.
0023
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:31:24 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47837016
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef wonderer het volgende:

Mij niet gezien.

Bij ons om de hoek heb je zo'n 'community' country club gebeuren. Sommige mensen vinden het prachtig daar te wonen maar mij niet gezien. Heeft trouwens niks met countrymuziek te maken.

map

Hartstikke 'veilig' maar je moet je wel houden aan bepaalde regels. Bleh.

Maar goed, zulke wijken vind je overal, ook wel in Nederland denk ik.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:27 schreef ikJur het volgende:

[..]

de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.
Yep uiteraard, een huis staat of valt door de kwaliteit van de bouwer. Of het nou van steen, hout of wat dan ook is.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:37:55 #122
71919 wonderer
pi_47837226
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:27 schreef ikJur het volgende:

[..]

Aangezien de huizen hier in de buurt bijna allemaal 60 jaar en ouder zijn, geloof ik best wel dat het werkt, maar ik voel me gewoon niet veilig in een houten huis. Het kraakt ook aan alle kanten. In ons vorige appartement boog de vloer door als je er op liep. Dat vind ik gewoon niet prettig, doe mij maar beton
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:39:42 #123
71919 wonderer
pi_47837272
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Hartstikke 'veilig' maar je moet je wel houden aan bepaalde regels. Bleh.
Mja, wij wonen nu in een appartementencomplex. We mogen niks op het balkon zetten, da's "lelijk" en er zijn nog meer van dat soort regels. Nou is het wel huur, dus okee, maar dan nog... Als je een beetje pech hebt, zit je in een wijk waar iedereen op elkaar let of de regels wel nageleefd worden. Ik zou me hoogst onprettig voelen.
pi_47837680
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Mja, wij wonen nu in een appartementencomplex. We mogen niks op het balkon zetten, da's "lelijk" en er zijn nog meer van dat soort regels. Nou is het wel huur, dus okee, maar dan nog... Als je een beetje pech hebt, zit je in een wijk waar iedereen op elkaar let of de regels wel nageleefd worden. Ik zou me hoogst onprettig voelen.
Hoe zit het met de tolerantie van jullie homoseksualiteit dan?
0023
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:53:31 #125
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47837702
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:24 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dit is dan weer ook zo totally pauper
ja, tuurlijk .
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:55:06 #126
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47837747
Zoiets is ook wel leuk:

Hoewel het wel een beetje Cosby Show achtig is en Bedstuy niet de beste wijk.

maar toch, het spreekt me meer aan dan die afgesloten formica-wijkjes .
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:59:08 #127
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_47837860
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

ja, tuurlijk .
Ja, echt van die wijken die binnen no-time tot achterbuurten vervallen.
2000 light years from home
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:09:03 #128
71919 wonderer
pi_47838149
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:52 schreef ikJur het volgende:

[..]

Hoe zit het met de tolerantie van jullie homoseksualiteit dan?
Ik weet niet eens wie mijn buren zijn, wat dat betreft is het wel leven en laten leven

Maar ik kan me voorstellen dat in dat soort suburbs mensen wel meer last hebben als ze er niet in de buurt passen. Ik zit steeds met American Beauty in mijn hoofd wat dat betreft... Alles moet perfect zijn, VOORAL voor de buren.

Daar zou ik me nooit aan aan kunnen of willen passen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:09:51 #129
71919 wonderer
pi_47838170
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:55 schreef Posdnous het volgende:
Zoiets is ook wel leuk:

[afbeelding]

Maar dat is midden in de stad. Dat kun je niet echt vergelijken, buitenwijken met stadswijken...

Die huizen zijn trouwens wel van steen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:41:42 #130
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_47839049
suburbs
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_47839125
Maikuuul woont in lollerburg
AFC AJAX
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:56:42 #132
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_47839438
quote:
Zoiets is ook wel leuk:

[afbeelding]

Greenwich Village lijkt't op in NY
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_47839640
precies
AFC AJAX
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:25:35 #134
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47842590
Het is gewoon bed-Stuy, niet bepaald Greenwich. Greenwich is in principe heel wat prettiger om te wonen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:30:14 #135
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_47842755
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:30 schreef SilentChaos het volgende:
Ik heb inderdaad genoeg van die type wijken gezien toen ik in de states was, tja je moet er van houden, over het algemeen is alles wel afgelegen dan, aan de andere kant is het sociale contact ook wel weer leuk, net een dorp

Hier een foto van die wijk waar ik terecht kwam (ook inderdaad met groot toegangshek):

[afbeelding]
Doet me denken aan PRISON BREAK!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_47996291
tvp :p
pi_48001050
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.

[afbeelding]

Aah..... ruimte.
Kijkt naar "American beauty".., is echt zo'n wijk
pi_48002653
Als ik ooit een berg geld heb weet ik wel zeker dat ik daar een huis koop. Volgens mij kan je nergens beter relaxen dan daar lekker in de zon

[ Bericht 2% gewijzigd door -Muse- op 04-04-2007 13:50:12 ]
pi_48005610
quote:
Zoiets is ook wel leuk:

Dit vind ik echt schitterend

Het plaatje uit de OP vind ik dan weer niks; je ziet heel duidelijk dat het fucking heet wordt daar en daar kan ik heel slecht tegen, sowieso is een beetje beschutting echt niet verkeerd als het 30+ is. En ruimte is overrated
pi_48005709
Mooi ja
AFC AJAX
  woensdag 4 april 2007 @ 15:58:23 #141
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_48007458
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:48 schreef popolon het volgende:
Uitzonderingen daar gelaten maar daarom zijn het ook uitzonderingen.
Schuytgraaf, in Arnhem-Zuid! Heel Arnhem-Zuid is treurigheid ten top, van jaren 60-achterbuurt met vele Mohammedaanse schoffies (Malburgen) tot Almere-nieuwbouw (Rijkerswoerd). En dan Schuytgraaf Het enige kutte is de nep-oude naam. Verder zouden alle nieuwe wijken zo moeten zijn.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 4 april 2007 @ 16:03:17 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48007640
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:58 schreef Rasing het volgende:

[..]

Schuytgraaf, in Arnhem-Zuid! Heel Arnhem-Zuid is treurigheid ten top, van jaren 60-achterbuurt met vele Mohammedaanse schoffies (Malburgen) tot Almere-nieuwbouw (Rijkerswoerd). En dan Schuytgraaf Het enige kutte is de nep-oude naam. Verder zouden alle nieuwe wijken zo moeten zijn.
[afbeelding]
Dat ziet er dan nog best aardig uit voor zover ik het kan zien maar kijk eens naar Stadshagen in Zwolle bijvoorbeeld. Echt een grote betonnen klont met hele blokken huizen die hetzelfde zijn.
pi_48007917
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:57 schreef Xith het volgende:

[..]

in de US heb je dan weer buurtcommissies die dan langs mensen gaan als ze hun grasveld niet genoeg hebben gemaaid
The X-Files .
pi_48007994
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:58 schreef Rasing het volgende:

[..]

[afbeelding]
Vanuit de trein ziet die buurt er inderdaad erg mooi uit .
pi_48008394
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:25 schreef Fetai het volgende:

Zo'n auto doet me niet zoveel, wel leuk en aardig enzo hoor. Maar die omgeving en die huizen ! Waar woon je precies? Wat een schitterende omgeving

En Alabama postte al eerder paar plaatjes:
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:14 schreef Alabama het volgende:
Ik zou ook voor Amerika zijn. De huizen daar kosten geen drol:

Huis in Texas, gebouwd in 1999, voor $85.000 is-ie van jou.

En dan heb ik het nog niet over de prachtige omgeving, die je meestal bij dit soort huizen aantreft:

Vervolgens rij je je woonwijk uit, over wat te vergelijken valt met onze provinciale weggetjes:

En dan rij gelijk door naar de 16-baans whatever highway's. En over brandstofprijzen hoef je geen zorgen te maken. $ 0,46 PER LITER benzine, hoogste record ooit. En als het uit de spuigaten loopt, zorgt de staat voor je welzijn door Iran eens de nek om te draaien. Dan kunnen we weer eens olie importeren. Scheisse aan de wereld, zolang wij het maar goed hebben.

Vervolgens kom je terecht in de gigantische Mall's, die voor krankzinnige prijzen verkopen waarbij Aldi net de Bijenkorf lijkt:
[..]

En laten we eens kijken hoe het met onze vriendjes in West-Europa gaat?

Veel ruimte in West-Europa. Gaat hartstikke goed daar!

Om al die ruimte op te vullen, hebben we natuurlijk wat geteisem uit ellendige landen nodig! Negers bijvoorbeeld. Ondanks 2,3 biljoen euro donatiehulp in de afgelopen 30 jaar zijn ze niet eens in staat zijn om iets te op te bouwen. Maar het ligt natuurlijk allemaal aan ons, dat we 200 jaar ze van rivaliserende stammen overgekocht hebben als slaven. Uit mededogen importeren we massaal de negers zodat ze kunnen profiteren van het Westerse niveau van welvaart:

Multicultuur, de natte droom van iedere socialist

Groeten uit Amerika, waar we genieten van een good life, terwijl jullie krampachtig jezelf wijsmaken dat het niets anders dan ellende is in USA. Dat klopt inderdaad, als je niet in jezelf wilt gaan investeren. Over de gehandicapten hoef je geen zorgen te maken, hoor. Amerikanen doneren jaarlijks meer aan goede doelen dan de gemiddelde Nederlander. En als je wel aan jezelf werkt, dan heb je alle mogelijkheden om een diepgelukkig mens te zijn ...
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:00 schreef Alabama het volgende:

[..]

Uit je fobo:
[..]

Need I say something?

Anyway, ga gerust vitten op de minpunten en hoe het allemaal wel slecht geregeld is. Natuurlijk zijn er altijd nadelen, ook bij Amerika. Maar 1 ding is zeker: de positieve pluspunten van Amerika overtreffen de negatieve kanten ruimschoots.

Blijf jij maar tussen de vele problematiek van je heilstaat Nederland kankeren op Amerika, intussen toosten we in onze spotgoedkope wijk wel een biertje op je bij een van de vele barbecue's!

woensdag 4 april 2007 @ 17:00:30 #146
41051 Rasing
pi_48010101
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:20 schreef DreamForEver het volgende:
[racistisch gezever van Alabama]
Mooie plaatjes, maar wat minder racistisch had ook gemogen, en er is een downside aan de American Dream. Niet voor Alabama waarschijnlijk, maar zulk gebrek aan medeleven is stuitend.
  woensdag 4 april 2007 @ 17:03:42 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_48010197
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:00 schreef Rasing het volgende:

[..]

Mooie plaatjes, maar wat minder racistisch had ook gemogen, en er is een downside aan de American Dream. Niet voor Alabama waarschijnlijk, maar zulk gebrek aan medeleven is stuitend.
Als je een boodschap wilt overbrengen moet je dat altijd sterk overdreven doen . Zeker op Fok.
  woensdag 4 april 2007 @ 17:06:11 #148
41051 Rasing
pi_48010311
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:03 schreef Merkie het volgende:
Als je een boodschap wilt overbrengen moet je dat altijd sterk overdreven doen . Zeker op Fok.
Goed. Maar zulke grote plaatjes zijn dan ook weer niet nodig. Alles is groot in Amerika, we weten het.
  woensdag 4 april 2007 @ 17:10:11 #149
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_48010490
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:06 schreef Rasing het volgende:

[..]

Goed. Maar zulke grote plaatjes zijn dan ook weer niet nodig. Alles is groot in Amerika, we weten het.
Jawel, beeldend materiaal is fijn.
pi_48011459
Saai,een grotte stuk land in australie lijkt me veel vetter met vliegtuig en pick up!
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')