Yup!quote:Op donderdag 9 november 2006 12:14 schreef Stippel het volgende:
Ik hoop trouwens werkelijk dat de ontslagzaak van die vrouw voor de rechter komt...
Die rechter zal de onterechtheid van het ontslag ook erkennen, domweg omdat er geen enkele duidelijke ontslaggrond is..
Als we ontslag gaan goedkeuren wegens persoonlijke leefkeuzes, zal de volgende keer ook een openbare school een leraar kunnen ontslaan omdat deze openlijk homosexueel is, en dat ook een probleem is voor ouders, die dat niet willen accepteren, en de school zou dan kunnen zeggen dat de leraar darom niet kan functioneren...
Juist de precedent-werking van zo'n geval, dat niet vastgelegde vage 'gedrags-eisen' opeens een grond voor ontslag op staande voet zouden zijn, daarvan kan meer misbruik gemaakt worden dan wat dan ook..
Feitelijk kan daarmee dan 'iedereen' die niet volledig voldoet aan een verder niet vastgeldge 'norm' ontslagen worden..
natuurlijk dat ook een gewone rechter, die kijkt naar hoe de wet hierover denkt, dit niet toestaan, dat heeft verder niks te maken met de CBG, die enkel datgene als advies geeft, wat een rechter met beroep op het ontslagrecht ook zou doen...
Een vage en verder niet vastgelegde 'gedragsnorm' kan niet zomaar bedingingsloos een grond voor ontslag op staande voet zijn, zeker niet bij een openbare school.
"Afpakken"quote:Op donderdag 9 november 2006 12:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Klopt, maar dat los je niet op door mensen hun culturele achtergrond af te pakken [...]
Vreemd? Nee, ik heb er niets op tegen als in een school diverse godsdiensten aan bod komen, sterker nog, dat juich ik alleen maar toe. Zo maken de kids kennis met alle godsdiensten en kunnen ze zelf hun keuzes maken, in plaats het van paps en mams opgedrongen te krijgen.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:16 schreef damian5700 het volgende:
Maar vind je het niet vreemd dat op een niet-confessionele school diverse religiues-dogmatische omgangsnormen/ rituelen kunnnen worden gehanteerd? Ik bedoel dat er in mijn overtuiging ook joodse, boedistische, etc docenten lesgeven. In het Nederlands onderwijssysteem is ook ruimte voor bijzonder onderwijs.
Het is wel begrip opbrengen voor het anders behandelen van mannen en vrouwen, en juist dat moeten ze z.s.m. afleren, laat staan dat ze dat op school moeten leren.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Klopt, maar dat los je niet op door mensen hun culturele achtergrond af te pakken op onzinnige gronden als handjes schudden, maar door tuig keihard aan te pakken, ouders aan te spreken op wangedrag van hun kroost, zwaarder te straffen, draaideurcrimineeltjes opnieuw op te voeden, etc.
Zeiken over handjes schudden is zo'n typisch politieke non-oplossing waarmee je mensen alleen maar tegen elkaar opzet, in plaats van de integratie bevorderd.
Die verplichting heb je ook niet. Net zoals je niet de verplichting hebt om dit soort idioten aan te nemen of baanbehoud te verstrekken.quote:Op donderdag 9 november 2006 08:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je verplicht mensen de hand te schudden in dit land? Dat bepaal je nog altijd zelf, of je dat nou op religieuze gronden doet of niet, doet niet eens ter zake.
quote:Op donderdag 9 november 2006 12:21 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is wel begrip opbrengen voor het anders behandelen van mannen en vrouwen, en juist dat moeten ze z.s.m. afleren, laat staan dat ze dat op school moeten leren.
Lees de post van Stippel eens, zou ik zeggenquote:Op donderdag 9 november 2006 12:26 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Die verplichting heb je ook niet. Net zoals je niet de verplichting hebt om dit soort idioten aan te nemen of baanbehoud te verstrekken.
Als ik naar Rusland verhuis en iedereen begroet elkaar daar zo doe ik dat ook ja. Waarom zorgen Chinezen nooit voor problemen? Die passen zich moeiteloos aan aan andere culturen waar ze terecht komen. En zo hoort het ook.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]We maken hetzelfde onderscheid als we elkaar begroeten door te zoenen, dat moet dus ook verboden worden, of moeten mannen nu verplicht, a la Russisch gebruik, ook elkaar begroeten met een zoen?
Ik vind dat je te ver doordraaft door handjes schudden als basis te nemen voor de problematiek van het achterstellen van de vrouw in sommige culturen. Dat pak je anders aan, zoals ik al zei.
Als de persoonlijke leefkeuzes van invloed zijn op het functioneren zijn ze niet meer beperkt tot de persoonlijke levenssfeer. Als de homosexuele leraar er ineens voor kiest om mannen geen hand meer te geven, maar een handkus vliegt hij ook terecht druit. Dan is het ook geen persoonlijke leefkeuze meer.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:14 schreef Stippel het volgende:
Ik hoop trouwens werkelijk dat de ontslagzaak van die vrouw voor de rechter komt...
Die rechter zal de onterechtheid van het ontslag ook erkennen, domweg omdat er geen enkele duidelijke ontslaggrond is..
Als we ontslag gaan goedkeuren wegens persoonlijke leefkeuzes, zal de volgende keer ook een openbare school een leraar kunnen ontslaan omdat deze openlijk homosexueel is, en dat ook een probleem is voor ouders, die dat niet willen accepteren, en de school zou dan kunnen zeggen dat de leraar darom niet kan functioneren...
klopt, en het CBG beschermd hier ook een aantal liberale waarden, nl. die van de individuele keuzevrijheid in het openbare onderwijs ...quote:Op donderdag 9 november 2006 12:17 schreef sizzler het volgende:
Wij hebben hier normen en waarden waar je je in het openbaar aan houdt.
en in het geval van het geven van een hand is dat geen maatstaf voor het 'functioneren'... zolang de lerares wel de vaders van de leerlingen op een andere manier kan begroeten, met hen kan communiceren en bv een andere vorm van begroeting mogelijk is, die ook duidelijk maakt dat er geen sprake is van disrespect, voldoet dit ook..quote:Op donderdag 9 november 2006 12:36 schreef Kaalhei het volgende:
Als de persoonlijke leefkeuzes van invloed zijn op het functioneren zijn ze niet meer beperkt tot de persoonlijke levenssfeer.
Best mogelijk. Maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat die rechter van die mevrouw gaat eisen dat ze voortaan ook vrouwen niet de hand schudt.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:14 schreef Stippel het volgende:
Dit slaat natuurlijk nergens op, ze is niet ontslagen omdat ze moslim was, maar omdat ze niet op een algemeen geaccepteerde manier haar respect naar anderen wilde uiten.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:14 schreef Stippel het volgende:
quote:Op donderdag 9 november 2006 12:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Best mogelijk. Maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat die rechter van die mevrouw gaat eisen dat ze voortaan ook vrouwen niet de hand schudt.
nee, het gaat enkel om het exacte 'handenschudden' dat geweigerd werd ... er is juist geen moeite gedaan om een alternatief te vinden om wél gewoon de ouders op een respectvolle wijze te begroeten én die binnen de principes van die vrouw past.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op, ze is niet ontslagen omdat ze moslim was, maar omdat ze niet op een algemeen geaccepteerde manier haar respect naar anderen wilde uiten.
Even los van de rest: het maakt echt enorm veel verschil of je keuze andere mense letterlijk raakt (fysiek) of niet.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:41 schreef Arnold_fan het volgende:
Als er een homo-docent is die alle vaders in hun kont knijpt en hij wordt ontslagen is dat dan ook ontslag op basis van een persoonlijke levenskeuze?
En dat bijt elkaar dus.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:39 schreef Stippel het volgende:
[..]
klopt, en het CBG beschermd hier ook een aantal liberale waarden, nl. die van de individuele keuzevrijheid in het openbare onderwijs ...
Dat betekent dat een openbare school zowel zijn onderwijzers als zijn leerlingen geen levensbeschouwing 'opdringt' maar er de nadruk op legt dat mensen met verschillende gebruiken naast elkaar kunnen leven en gewoon respectvol met elkaar kunnen omgaan met behoud van hun eigen identiteit ...
geen #assimilatie' en evenkin zou een openbare school van zijn leraren moeten eisen dat deze op persoonlijk vlak confomeren aan de 'idealen van de school'...
als deze dat zou doen, wordt het _juist_ een 'speciale' school, met een duidelijk vastgelegde levensbeschouwelijke richting (wat verder ook geheel legitiem is)
Stippel slaat de plank volledig mis als hij alleen gedragsnormen die zijn vastgelegd als norm beschouwt waarvan je afwijkers mag berispen. Omschreven gedragsnormen zijn niet uitputtend en je weet nieteens welke gedragsnormen zijn vastgelegd door de school. Een collega van me was eens te sexy gekleed. Die is naar huis gestuurd om iets netters aan te doen. Het bedrijf kan de omgangsnorm bepalen. Op staande voet is inderdaad een erg zwaar middel, maar dan zou ze waarschijnlijk een oprotpremie krijgen (een gouden handdrukquote:Op donderdag 9 november 2006 12:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Lees de post van Stippel eens, zou ik zeggen
quote:Op donderdag 9 november 2006 12:14 schreef Stippel het volgende:
De school claimt ook helemaal niets over persoonlijke leefkeuzes maar gooit het vast op algemeen aanvaarde normen en zeden. Vergelijk het met die homo van je die en public in het park ligt te kontneuken. Die kan ook zn job vaarwelkussen. Zoals jij het doortrekt heeft die moslima ook het recht om te weigeren uberhaupt met mannen te spreken. Dat zou ook moeten kunnen..quote:Op donderdag 9 november 2006 12:14 schreef Stippel het volgende:
Grapjas. Dat kan natuurlijk uitstekend. Verder is handen geven niet "vaag".quote:Op donderdag 9 november 2006 12:14 schreef Stippel het volgende:
Een vage en verder niet vastgelegde 'gedragsnorm' kan niet zomaar bedingingsloos een grond voor ontslag op staande voet zijn, zeker niet bij een openbare school.
Het is hier normaal dat mannen vrouwen zoenen en vrouwen mannen zoenen ter begroeting of felicitatie. Echter mannen die mannen zoenen, dat gebeurt nou net weer niet, dat is ok? Maar als we het over handjes schudden hebben, weer niet?quote:Op donderdag 9 november 2006 12:36 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als ik naar Rusland verhuis en iedereen begroet elkaar daar zo doe ik dat ook ja. Waarom zorgen Chinezen nooit voor problemen? Die passen zich moeiteloos aan aan andere culturen waar ze terecht komen. En zo hoort het ook.
Het idee dat je op een school laat zien dat het normaal is dat een vrouw een man anders behandeld omdat het een man is. Hiermee geef je kinderen een vrijbrief om meisjes ook anders te behandelen dan jongens, en dat het normaal is dat meisjes in het zwembad lastig gevallen kunnen worden, want daar hoort een net meisje dan niet te komen.
In mijn opinie heb je je aan te passen aan wat de functie van je vraagt, en zo niet zoek je maar een andere baan.
nee, dat bijt elkaar niet.. zolang je tenminste erkend dat respect van beide kanten komt en het nooit één zijde is die alle respect mag opeisen.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
En dat bijt elkaar dus. Er zijn nog tal van andere voorbeelden te noemen waarbij
het gaat hier niet enkel om een 'berisping', maar om ontslag op staande voet enkel vanwege dat handenschudden.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Stippel slaat de plank volledig mis als hij alleen gedragsnormen die zijn vastgelegd als norm beschouwt waarvan je afwijkers mag berispen.
Stippel heeft volkomen gelijk. Jouw collega kent waarschijnlijk een schriftelijk vastgelegd kledingsvoorschriftquote:Op donderdag 9 november 2006 12:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Stippel slaat de plank volledig mis als hij alleen gedragsnormen die zijn vastgelegd als norm beschouwt waarvan je afwijkers mag berispen. Omschreven gedragsnormen zijn niet uitputtend en je weet nieteens welke gedragsnormen zijn vastgelegd door de school. Een collega van me was eens te sexy gekleed. Die is naar huis gestuurd om iets netters aan te doen. Het bedrijf kan de omgangsnorm bepalen. Op staande voet is inderdaad een erg zwaar middel, maar dan zou ze waarschijnlijk een oprotpremie krijgen (een gouden handdruk!1!1 whahahahaa!).
Dat is jouw mening (en het CGB in de Rotterdamse zaak). Ik moet nog zien dat de rechter ook zoiets vinden zou.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:10 schreef Stippel het volgende:
Een begroeting, op een wijze die respectvol is naar de persoon die je begroet is natuurlijk wél een normale gebruiksvorm, maar binnen dit gebruik gaat het dan om een juist begroetingsvorm te vinden die beide partijen bevalt; en dat kan ook een andere begroting zijn, het 'handenschudden' is verder niet 'heilig'...
als er bij de lerares moeite gedaan is om tot een andere begroetingsvorm te komen, maar ze ook dat bleef weigeren, kun je van een terecht ontslag spreken, maar niet enkel vanwege die weigering handen te schudden, al direkt ontslag aanzeggen.
Ook zonder kledingsvoorschrift hoef ik toch echt niet in mn blote kont op het werk te verschijnen al heb ik nog 100 heilige boeken die dat voorschrijven..quote:Op donderdag 9 november 2006 13:13 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Stippel heeft volkomen gelijk. Jouw collega kent waarschijnlijk een schriftelijk vastgelegd kledingsvoorschrift?
Verdonk: "Hierbij dien ik het wetsvoorstel "Verplicht Schudden" in. Een ieder is in Nederland vanaf 1 januari 2007 verplicht elkaar de hand te schudden."?quote:Op donderdag 9 november 2006 13:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat is jouw mening (en het CGB in de Rotterdamse zaak). Ik moet nog zien dat de rechter ook zoiets vinden zou.
Sterker nog graag zelfs. Dan komt er vast een mooi nieuw wetsvoorstel.
Sigme niet vergeten Dat naast Mejufrouw Theedoek, We ook Achmed de BosKabouter in in Pyama in Rotterdam hadden.quote:Op donderdag 9 november 2006 08:17 schreef sigme het volgende:
[..]
bron nu.nl
Hoewel ik haar motivatie niet deel (ergernis / niet bevorderlijk voor integratie), ben ik wel voorstander van het afschaffen van de Commissie Gelijke Behandeling.
wat voor wetsvoorstel stel je voor?quote:Op donderdag 9 november 2006 13:14 schreef Napalm het volgende:
Dan komt er vast een mooi nieuw wetsvoorstel.
Ik herhaal: iets wel doen is iets anders dan iets nalaten.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:30 schreef Jack_Pershing het volgende:
Spuug heeft een magische werking en iemand in het gezicht spugen is iemand het beste toewensen! Leve de Commissie Gelijke Behandeling!
quote:DEN HAAG (ANP) - De Commissie Gelijke Behandeling vindt de uitspraak van minister Verdonk dat moet worden overwogen de commissie af te schaffen, zorgelijk. De commissie gaf donderdag een verklaring uit waarin ze reageert op de uitlatingen woensdag van de nummer 2 op de kandidatenlijst van de VVD.
Verdonk zei woensdagavond zich zeer te storen aan een recente uitspraak van de commissie. Die bepaalde dat een school niet van een islamitische docente mag eisen dat ze mannen een hand geeft.
Verdonk noemde dat ,,te gek voor woorden''. Ze vindt dat de commissie met haar uitspraak te ver is gegaan omdat die niet bevorderlijk is voor de integratie. ,,De wetgever heeft ons in 1994 in het leven geroepen om toe te zien op gelijke behandeling in met name arbeid en onderwijs; de terreinen die bepalend zijn voor maatschappelijke participatie'', aldus CGB-voorziter Alex Geert Castermans in de verklaring.
,,Dat onze oordelen niet altijd begrepen of opgevolgd worden, is een gegeven. Maar de opheffing van de CGB, zoals minister Verdonk die suggereert, is in strijd met internationale verplichtingen.''
Bron, ik geloof namelijk dat je wel liegt. De Massai leven overigens nog veelal op traditionele wijzen.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:30 schreef Jack_Pershing het volgende:
De traditionele begroetingsvorm van het grote volk van de Masai (dat zichzelf ziet als het ‘uitverkoren volk’) is het elkaar bespugen. Ik lieg niet - antropologen hebben er uitvoerig over gepubliceerd.
Door contact met verderfelijke westerlingen is dit gebruik voor een groot deel in onbruik geraakt, ofschoon het spugen op de grond als begroeting nog steeds in zwang is bij leden van dit volk (net als de Nuba zo mooi gefotografeerd door Leni Riefenstahl, Hitlers favoriete regisseuse).
Het schijnt nog steeds zo te zijn dat een Masaivrouw, wanneer ze uw lieve babietje ziet, het kindje uit bewondering in het gezicht zal spugen – want spuug heeft een positieve magische kracht!
Ik zou zeggen: als iemand u geen hand wilt geven, denk dan aan het advies van de CGB en neem uw toevlucht tot een andere vorm van begroeten, een oud Afrikaans begroetingsritueel - spuug de persoon in het gezicht! Dit is een mooie multiculturele oplossing wanneer we geconfronteerd worden met mensen die uw uitgestoken hand weigeren.
De stomme mensen die boos zouden kunnen worden wanneer u hen in het gezicht spuugt, moeten maar gaan klagen bij de CGB. Die klagers zijn vervelende etnocentristen zonder respect voor andere culturen.
Dus: wanneer iemand u geen hand wilt geven, spuug hem in het gezicht!
Ter ere van de Masai en uit respect voor degene die u wilt begroeten!
Spuug heeft een magische werking en iemand in het gezicht spugen is iemand het beste toewensen! Leve de Commissie Gelijke Behandeling!
Ach, waar hebben we het over. Een subsidievretend orgaan, in stand gehouden door linkse commisarissen, die geen enkel recht of bevoegdheid hebben dan het adviseren in geschillen aangespannen door allochtonen die zich gediscrimineerd voelen.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De CGB slaat de spijker op zijn kop.![]()
het is overigens wel zo dat in de normale, westerse etiquette het opzichtig weigeren van een uitgestoken hand geld als een belediging,quote:
Ook maar hoe je het bekijktquote:Op donderdag 9 november 2006 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik herhaal: iets wel doen is iets anders dan iets nalaten.
Spugen is aantasting van andermans lichamelijke integriteit, een niet-gegeven hand niet.
Kunnen we dan nou ophouden met de domme vergelijkingen?
Als ik jou goed begrijp, zou alleen links dus zoiets als een commissie gelijke behandeling opzetten? Rechts zou er dus maar op los discrimineren? Je begrijpt steeds beter waarom ik links ben, hoop ik?quote:Op donderdag 9 november 2006 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, waar hebben we het over. Een subsidievretend orgaan, in stand gehouden door linkse commisarissen, die geen enkel recht of bevoegdheid hebben dan het adviseren in geschillen aangespannen door allochtonen die zich gediscrimineerd voelen.
Kortom; die gasten vreten uit hun neus en verdienen zo hun geld. En links vind het nog mooi ookZiet iemand ook de vergelijking met goed verdienende managers die door links achterna gezeten worden?
![]()
BBC documentaires, die doen hele goede culturele documentaires, zonder te oordelen over het verschil met de westerse cultuur. Maar Google even zou ik zeggen.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bron, ik geloof namelijk dat je wel liegt. De Massai leven overigens nog veelal op traditionele wijzen.
Nee eigenlijk nietquote:Op donderdag 9 november 2006 15:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als ik jou goed begrijp, zou alleen links dus zoiets als een commissie gelijke behandeling opzetten? Rechts zou er dus maar op los discrimineren? Je begrijpt steeds beter waarom ik links ben, hoop ik?![]()
Dat heb ik gedaan en daar kwam ik alleen woordelijke begroetingen, zoals "Kasserian Ingera" tegen. Niets over spugen.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:09 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
BBC documentaires, die doen hele goede culturele documentaires, zonder te oordelen over het verschil met de westerse cultuur. Maar Google even zou ik zeggen.
quote:Ik ben het zat om ignoramussen alles voor te kauwen
Nee, allemaal rechtzaken ervan maken, dat is een goede besteding van je belastingcenten...Een duurdere ook nog eensquote:Dat CBG is een verspilling van mijn belastinggeld.... opheffen die zooi..... de rechter stelt ze toch weer in het ongelijk
Al die discriminatiezaken bij de rechter leggen kost vele malen meer, oh kortzichtigequote:Op donderdag 9 november 2006 15:11 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet
Als jij achter de aantasting van normen en waarden staat
De verspilling van belastinggeld aan niets in de melk te brokkelen hebbende idioten
Dat weet jij niet en als je het wel wist, wist je dat je flink fout zit. Ik betaal dik meer dan gemiddeld mee aan deze samenleving. Verder laat je persoonlijke aanvallen maar buiten deze discussiequote:Oh wacht.....jij betaald geen belasting![]()
Dat is een issue sinds een imam ooit een handje van een minister heeft geweigerdquote:Op donderdag 9 november 2006 15:23 schreef nonzz het volgende:
Wat is er gebeurt dat handen geven in een keer verplicht is geworden?
betwijfel ik omdat de drempel naar de rechter wel ff wat hoger is dan die naar het CGB. Zeker aangezien men ook nog vrolijk dat advies naast zich neer kan leggen..quote:Op donderdag 9 november 2006 13:34 schreef Sidekick het volgende:
Veel meer dan meer drukte voor de rechtbank levert dit niet op.
ik weet niet welk voorstel er komt in de hypothetische situatie dat de rechter mevrouw gelijk zou geven..quote:Op donderdag 9 november 2006 13:21 schreef Stippel het volgende:
[..]
wat voor wetsvoorstel stel je voor?
lekker naar jezelf toe redeneren..quote:Op donderdag 9 november 2006 13:21 schreef Stippel het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik het onzin om dat voor openbare scholen te doen, omdat het ingaat tegen ieder liberaal indidueel keuze-vrijheids-principe...
Het uberhaupt niet uitsteken van de hand is al een beledigingquote:Op donderdag 9 november 2006 15:03 schreef Stippel het volgende:
het is overigens wel zo dat in de normale, westerse etiquette het opzichtig weigeren van een uitgestoken hand geld als een belediging,
Overigens erkend de etiquette ook dat het handschudden ook eigenlijk geinitieerd moet worden door de persoon met de hogere authoriteit (in die zin kun je bediscussieren of de leraar tov de ouders de hogere authoriteit is, in dat geval kan hij wel straffeloos weigeren) ...
Ah, de "begroetings portefeuille" valt tegenwoordig onder de minister van integratie. Ik pleit in Balkenende 4 voor een "ministerie van grappige loopjes" (mpfc)quote:Op donderdag 9 november 2006 15:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat is een issue sinds een imam ooit een handje van een minister heeft geweigerd![]()
quote:Op donderdag 9 november 2006 15:32 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ah, de "begroetings portefeuille" valt tegenwoordig onder de minister van integratie. Ik pleit in Balkenende 4 voor een "ministerie van grappige loopjes" (mpfc)
Zal best maar die dienen dan door de aanklager betaald te worden.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:16 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Al die discriminatiezaken bij de rechter leggen kost vele malen meer, oh kortzichtige![]()
Zegt de rakker die mensen addresseert als "kortzichtige"quote:Dat weet jij niet en als je het wel wist, wist je dat je flink fout zit. Ik betaal dik meer dan gemiddeld mee aan deze samenleving. Verder laat je persoonlijke aanvallen maar buiten deze discussie![]()
Nope, ik ben voor het onderling respecteren van elkaars omgangsvormen en ga niet lopen zeiken of iemand mij wel of niet een handje wil geven. Er zijn wel belangrijkere zaken om je druk om te maken.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:25 schreef Jack_Pershing het volgende:
Zal best maar die dienen dan door de aanklager betaald te worden.
Hoe haalt het CBG het in zijn hoofd om discriminatie op grond van geslacht goed te keuren.
Als man hoef ik niet gelijk behandelt te worden, of inzake de geloofswaanzinnige in rotterdam, een vrouw niet.
Jij bent dus voor het afschaffen van Westerse normen en waarden?
Ja joh, beledig moslims nog even tussen neus en lippen door terwijl je insinuaties over mijn persoonlijke situatie maakt. Zijn dat nou jouw westerse normen en waarden?quote:Zegt de rakker die mensen addresseert als "kortzichtige"![]()
Mevrouw theedoek en Meneer Pyama die weigeren mensen de hand schudden dragen ook een heleboel bij aan deze samenleving....
Het is alleeen weinig positief
Dat zegt genoeg.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nope, ik ben voor het onderling respecteren van elkaars omgangsvormen en ga niet lopen zeiken of iemand mij wel of niet een handje wil geven. Er zijn wel belangrijkere zaken om je druk om te maken.
IDD dat heet vrijheid van meningsuiting, ik zal je echter wel beleefd de hand schudden mocht ik ooit kennis met je maken.quote:Ja joh, beledig moslims nog even tussen neus en lippen door terwijl je insinuaties over mijn persoonlijke situatie maakt. Zijn dat nou jouw westerse normen en waarden?![]()
Die "feeks", zoals jij har noemt, zit vol goede ideeen, ze wordt echter compleet tegen gewwerkt.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:39 schreef Ringo het volgende:
Waarom moet zo'n puik voorstel nu juist van die feeks komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er hoeven geen assielzoekerskindjes in detentie te zitten, er zijn alternatieve mogenlijkheden, het zijn echter de ouders die, waarschijnlijk om sympathie te winnen, er voor kiezen hun kinderen te laten opsluiten.Call me black
Ja, maar dan wordt de moeder van het kind gescheiden en gaat het naar een pleeggezin. Dan hebben ouders vaak toch liever dat het kind bij hun (in de cel dan dus) blijft.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:50 schreef Jack_Pershing het volgende:
Er hoeven geen assielzoekerskindjes in detentie te zitten, er zijn alternatieve mogenlijkheden, het zijn echter de ouders die, waarschijnlijk om sympathie te winnen, er voor kiezen hun kinderen te laten opsluiten.
Dat zegt genoeg.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nope, ik ben voor het onderling respecteren van elkaars omgangsvormen en ga niet lopen zeiken of iemand mij wel of niet een handje wil geven. Er zijn wel belangrijkere zaken om je druk om te maken.
IDD dat heet vrijheid van meningsuiting, ik zal je echter wel beleefd de hand schudden mocht ik ooit kennis met je maken.quote:Ja joh, beledig moslims nog even tussen neus en lippen door terwijl je insinuaties over mijn persoonlijke situatie maakt. Zijn dat nou jouw westerse normen en waarden?![]()
echt mee eens. het woord dialoog kent ze niet.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:00 schreef k_man het volgende:
Ik vind dat overwogen moet worden minister Rita Verdonk af te schaffen.
Ik heb me zeer gestoord aan recente uitspraken van de minister.
Verdonk gedraagt zich "te gek voor woorden". Ik vind dat de minister met haar uitspraken te ver is gegaan, omdat die niet bevorderlijk zijn voor de integratie.
Dus je vind het wel bevoordelijk voor de integratie dat iemand andere mensen geen hand hoeft te geven? Dan ben ik benieuwd wat de commissie gelijke behandeling zegt als ik beweer geen belasting te hoeven te betalen om wat voor reden dan ook.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:00 schreef k_man het volgende:
Verdonk gedraagt zich "te gek voor woorden". Ik vind dat de minister met haar uitspraken te ver is gegaan, omdat die niet bevorderlijk zijn voor de integratie.
Zei ik dat? Ik vind het andersom wel bizar als we zouden gaan bepalen dat je verplicht mensen een hand moet geven. Gaan we dan vervolgens bepalen dat je verplicht ben mensen drie keer te zoenen als je ze feliciteert?quote:Op donderdag 9 november 2006 19:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus je vind het wel bevoordelijk voor de integratie dat iemand andere mensen geen hand hoeft te geven? Dan ben ik benieuwd wat de commissie gelijke behandeling zegt als ik beweer geen belasting te hoeven te betalen om wat voor reden dan ook.
Ah, dus dat is de westerse omgangsnorm die jij wil? Het is vrijheid van meningsuiting om elkaar tot op het bot te beledigen, maar een handje weigeren is uit den boze, dat heeft plotseling niets meer met vrijheid te maken?quote:Op donderdag 9 november 2006 18:12 schreef Jack_Pershing het volgende:
IDD dat heet vrijheid van meningsuiting, ik zal je echter wel beleefd de hand schudden mocht ik ooit kennis met je maken.
Voor de tigste keer, dat is vele malen duurder. Ga jij de extra lasten die dat kost ophoesten? Ik nietquote:Op donderdag 9 november 2006 19:35 schreef PJORourke het volgende:
Waarom heb je zo'n linkse commissie nodig? Stap maar naar de rechter indien nodig.
Is het de wet of niet? En volgens mij betalen de naar de rechter stappende partijen de kosten, dus hoezo moet jij het opbrengen?quote:Op donderdag 9 november 2006 19:37 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Voor de tigste keer, dat is vele malen duurder. Ga jij de extra lasten die dat kost ophoesten? Ik niet![]()
Daarnaast hebben die rechters het al druk genoeg om zich ook nog eens bezig te gaan houden met handjes schudden![]()
Lijkt me veel objectiever, en dat is ook wat waard. Deze commissie is iig complete, hypocriete nonsens.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:37 schreef Vhiper het volgende:
Voor de tigste keer, dat is vele malen duurder. Ga jij de extra lasten die dat kost ophoesten? Ik niet![]()
Daarnaast hebben die rechters het al druk genoeg om zich ook nog eens bezig te gaan houden met handjes schudden![]()
Idd, en komt tot deze uitspraken....quote:Op donderdag 9 november 2006 19:39 schreef PJORourke het volgende:
Lijkt me veel objectiever, en dat is ook wat waard. Deze commissie is iig complete, hypocriete nonsens.
Bij een rechtzaak, welke over het algemeen een stuk langer duurt en daardoor al snel duurder is, zitten geen dure jongens?quote:Op donderdag 9 november 2006 19:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Is het de wet of niet? En volgens mij betalen de naar de rechter stappende partijen de kosten, dus hoezo moet jij het opbrengen?
-edit-
Waarom zou die commissie eigenlijk goedkoper zijn? Het is een 9-koppige commissie vol dure gestudeerde hotemetoten. Waarop baseer je je claim van kostenbesparing?
Je kan dus zowiezo altijd nog naar de rechter en verder het belangrijkste punt: Die rechters hebben al genoeg te doen!quote:Wat moet ik me precies voorstellen bij een procedure bij de CGB? Zijn er kosten aan verbonden, hoeveel tijd neemt een procedure in beslag en wat is de rechtskracht van een oordeel?
Wanneer een verzoek om een oordeel binnen komt, bepaalt de CGB eerst of zij het verzoek in behandeling kan nemen. Is dit het geval, dan wordt de te volgen procedure vastgesteld.
Via onderzoek vormt de CGB zich een beeld van de zaak. Zij streeft er naar het onderzoek binnen zes maanden af te ronden. Als er voldoende informatie is verzameld, wordt een zitting gehouden. Binnen acht weken na de zitting spreekt de CGB haar oordeel uit.
De procedure bij de CGB is kosteloos. Oordelen van de CGB zijn niet bindend, dus partijen zijn niet verplicht zich er aan te houden. In de praktijk blijkt dat de oordelen van de CGB in het merendeel van de zaken worden nageleefd.
Mocht het oordeel niet worden opgevolgd, dan kunt u naar de rechter gaan. De rechter is verplicht om het oordeel van de CGB mee te laten wegen in het vonnis, als dezelfde situatie wordt voorgelegd. In de meeste gevallen volgt de rechter het oordeel van de CGB.
Gezien het feit dat de rechter de commissie meestal volgt, vind ik van niet. Die commissie moet zeker blijven. Verder is er ook met de uitspraak in de praktijk wat mij betreft niets mis.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Lijkt me veel objectiever, en dat is ook wat waard. Deze commissie is iig complete, hypocriete nonsens.
De uitspraak is debiel, een onderdeel van de tsunami van islamisering in dit land. Die commissie kan je missen als kiespijn, want een politiek-correct zooitje benoemde politici en advocaten uit de asielindustrie ontberen m.i. legitimiteit.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:55 schreef Vhiper het volgende:
Gezien het feit dat de rechter de commissie meestal volgt, vind ik van niet. Die commissie moet zeker blijven. Verder is er ook met de uitspraak in de praktijk wat mij betreft niets mis.
quote:Op donderdag 9 november 2006 20:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De uitspraak is debiel, een onderdeel van de tsunami van islamisering in dit land. Die commissie kan je missen als kiespijn, want een politiek-correct zooitje benoemde politici en advocaten uit de asielindustrie ontberen m.i. legitimiteit.
Is ook geen probleem voor de integratie.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus je vind het wel bevoordelijk voor de integratie dat iemand andere mensen geen hand hoeft te geven? Dan ben ik benieuwd wat de commissie gelijke behandeling zegt als ik beweer geen belasting te hoeven te betalen om wat voor reden dan ook.
Bronquote:Op donderdag 9 november 2006 08:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bron? Al zie ik niet in wat dat ermee te maken heeft
volkskrantquote:Politiek wijst uitspraak handen schudden eensgezind af
DEN HAAG - Politiek Den Haag is eensgezind in haar afwijzing van de uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) dat een islamitische docente mag weigeren mannen de hand te schudden. De VVD staat alleen in haar conclusie dat de commissie moet worden opgeheven.
Na minister Verdonk (VVD) nemen vandaag ook premier Balkenende (CDA) en Kamerlid Dijsselbloem (PvdA) afstand van de uitspraak van de commissie. Balkenende vindt dat het aan de rechter is om te bepalen of een school een docent die zich zo opstelt, mag ontslaan.
PvdA’er Dijsselbloem vindt dat een docente die mannen de hand niet schudt aan kinderen het verkeerde voorbeeld geeft. ‘Het is geen eerlijke boodschap. Als je de Nederlandse gedragsregels niet helder overbrengt, breng je kinderen op achterstand. Ze krijgen daar – bijvoorbeeld bij een sollicitatiegesprek – onherroepelijk last van.’ Volgens Dijsselbloem is het aan de politiek om hier nu heldere lijnen over te trekken. ‘We moeten scholen meer handvaten geven.’
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken), de nummer twee van de VVD, zei woensdagavond in het tv-programma Nederland Kiest dat ze de uitspraak van de commissie ‘te gek voor woorden’ vindt. ‘Een onderwijzer moet het goede voorbeeld geven. Mannen en vrouwen zijn in Nederland gelijk.’
Verdonk verbond daar de conclusie aan dat ‘we sterk moeten overwegen de Commissie Gelijke Behandeling af te schaffen’. Ze zei dat niet alleen vanwege deze uitspraak te doen, ‘maar vanwege een reeks aan uitspraken’.
Zowel CDA, PvdA, D66 en GroenLinks wijzen de opheffing van de commissie resoluut van de hand. ‘Dat gaat te ver’, vindt premier Balkenende. ‘De CGB doet goed werk en het is volstrekt onliberaal om ze op te heffen’, aldus Dijsselbloem (PvdA). Hij vindt dat Verdonk kiest ‘voor een tamelijk gevaarlijke lijn’. ‘Zodra Verdonk kritiek krijgt, gaat ze om zich heen slaan.’
Ook D66-leider Alexander Pechtold gebruikt grote woorden om Verdonk terecht te wijzen. ‘Het is voor een liberaal niet om aan te zien hoe Verdonk met de beschaving, met de essentie van het liberale gedachtegoed omspringt’, vindt Pechtold. Hij oppert prinses Máxima te benoemen tot vice-voorzitter om de commissie zo te beschermen ‘tegen de oprispingen van deze regering’.
De CGB, opgericht in 1994, noemde de uitspraken van Verdonk donderdag zorgelijk. ‘Dat onze oordelen niet altijd begrepen of opgevolgd worden, is een gegeven. Maar de opheffing zoals minister Verdonk suggereert, is in strijd met internationale verplichtingen’, aldus voorzitter Alex Geert Castermans.
En terecht. Was het niet dezelfde Verdonk, die een tijdje terug nog pleitte dat meer mensen aangifte van discriminatie moesten doen? Nu doen ze dat en gaat ze weer zeikenquote:Op donderdag 9 november 2006 20:49 schreef NewOrder het volgende:
De uitspraak van de commissie ligt gewoon in lijn met de wet. Het probleem is dan ook niet zo zeer (het bestaan van) de commissie als wel de onderliggende wetgeving. Als Verdonk ballen had gehad, dan had ze gezegd dat de AWGB en artikel 1 uit de Grondwet moeten worden geschrapt. Maar als je dat roept dan is het land te klein.
Aangifte? Bij een commissie zonder juridische zeggingskracht?quote:Op vrijdag 10 november 2006 07:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En terecht. Was het niet dezelfde Verdonk, die een tijdje terug nog pleitte dat meer mensen aangifte van discriminatie moesten doen? Nu doen ze dat en gaat ze weer zeiken![]()
Als man dus direct naar het CBG stappen als je door een theedoek gediscrimineerd wordtquote:Op donderdag 9 november 2006 19:33 schreef Vhiper het volgende:
Was het trouwens niet diezelfde Verdonk die een tijdje geleden mensen juist opriep meer aangiften van discriminatie te doen?![]()
De uitspraak van die commissie weegt anders behoorlijk zwaar bij een rechter. En uiteraard dien je bij discriminatie eerst aangifte te doen bij de politie, maarja, die doet niets meer dan je uitlachen en wegsturen omdat ze het te druk hebben, hooguit nemen ze de tijd om een aangifte op te nemen, waarna hij in het stof beland.quote:Op vrijdag 10 november 2006 07:49 schreef sigme het volgende:
Aangifte? Bij een commissie zonder juridische zeggingskracht?
Je geeft mensen aan de ene kant het signaal meer tegen discriminatie te doen en aan de andere kant wil je juist een overheidsinstantie tegen discriminatie schrappen. Dat is gewoon onduidelijkheid en verwarring creëren.quote:Bovendien, ze zeikt niet over de klaagster, ze zeikt over de inhoud van de oordelen van de commissie.
Afgezien dat je slechts een gedeelte beantwoord.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, dus dat is de westerse omgangsnorm die jij wil? Het is vrijheid van meningsuiting om elkaar tot op het bot te beledigen, maar een handje weigeren is uit den boze, dat heeft plotseling niets meer met vrijheid te maken?
Ben je nu niet een klein beetje erg hypocriet?![]()
Oh, en de cultuur waarin je je bevind hoeft geen respect te hebben voor jouw cultuur? Die mag je gewoon tot op het bot beledigen? Je gaat gewoon door met je hypocrisie he?quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:09 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Afgezien dat je slechts een gedeelte beantwoord.
Ja
Volgens jou mag je dus discrimineren op geslacht
Het is respect hebben voor de bestaande cultuur waarin je je bevind, dan wordt niets en niemand beledigt.
Iemand geen handje geven is dus asociaal, maar iemand met een hoofddoek "mevrouw theedoek" noemen niet?quote:En om nogmaals terug te komen op dat CGB geOH en rechtzaken.
Je ontslaat zo'n persoon als ze weigert zich sociaal te gedragen
Als die daar problemen mee heeft kan die daarmee in ONZEVERACHTELIJKE WESTERSE cultuur naar de rechter stappen.
Verlies men die zaak, dan draai je voor de kosten op.
Een organisatie die een advies geeft is gewoon geldverspilling.
Elkaar handjes geven en fluisterend over "juffrouw Theedoek" praten, dat is duidelijk jouw idee van "normen en waarden" en daar pas ik voorquote:Mejuffrouw theedoek in dit geval, past niet op een OPENBARE school.
Mocht ik in een dwaze bui besluiten mijn kinderen naar openbaar onderwijs te sturen, wens ik van de leerkrachten aldaar dat ze algemene normen en waarden bijbrengen aan mijn kind, en respekt tonen.
Segregatie op basis van geslacht doet het tegenovergestelde
Als een leraar jou en je man feliciteert met het overgaan van je kind naar de volgende klas en hij geeft je twee zoenen op je wang en je man een handje, omdat hij een man is en jij een vrouw, ben je dan ook zwaar beledigd? Maak je dan ook rechtsomkeer en dien je een klacht in?quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:31 schreef Gia het volgende:
Mevrouw beweerde dit te doen, omdat de meeste mannen hun handen niet wassen na toiletbezoek. Een groot deel van de vrouwen doet dat, volgens eerder geplaatste cijfertjes hier op fok (zoek zelf maar op), ook niet. Dus waarom geeft ze vrouwen wel een hand?
Die reden is dus al onzinnig.
Ik vind dat de juf discrimineert op basis van sekse. Als een islamitische leerkracht op een ouderavond mijn uitgestoken hand zou weigeren en even minzaam knikt, dan zou ik me zwaar beledigd voelen. Zeker als hij mijn man wel de hand drukt. Wij zouden rechtsomkeer maken en een klacht indienen.
En leg dit nou eens naast de uitspraak dat je alleen mannenhanden mag weigeren als je ook vrouwenhanden weigert..quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als een leraar jou en je man feliciteert met het overgaan van je kind naar de volgende klas en hij geeft je twee zoenen op je wang en je man een handje, omdat hij een man is en jij een vrouw, ben je dan ook zwaar beledigd? Maak je dan ook rechtsomkeer en dien je een klacht in?
Ook wij maken onderscheid in omgangsvormen tussen mannen en vrouwen, zoals we op vele vlakken onderscheid maken tussen mannen en vrouwen, wat niet meteen inhoud dat de een meer of minder is dan de ander.
Respect verdien je...het is niet iets dat je zomaar krijgtquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh, en de cultuur waarin je je bevind hoeft geen respect te hebben voor jouw cultuur? Die mag je gewoon tot op het bot beledigen? Je gaat gewoon door met je hypocrisie he?![]()
Respect werkt twee kanten op.
Ik noem deze mevrouw specifiek, mevrouw theedoekquote:Iemand geen handje geven is dus asociaal, maar iemand met een hoofddoek "mevrouw theedoek" noemen niet?![]()
Je krijgt het niet in je geindoctrineerde hoofd dat een belastinggeld uitgeven aan een niet bindend advies onzin is....dat wordt alsnog een rechtzaak.quote:Over die zogenaamde "geldverspilling" heb ik het al uitvoerig gehad.
Anton? kun je lezen?quote:Elkaar handjes geven en fluisterend over "juffrouw Theedoek" praten, dat is duidelijk jouw idee van "normen en waarden" en daar pas ik voor![]()
Hoezo is dat terecht? Zij heeft helemaal de intensie niet iemand te beledigen door een hand te weigeren. Terecht is het dus niet.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:01 schreef sigme het volgende:
[..]
En leg dit nou eens naast de uitspraak dat je alleen mannenhanden mag weigeren als je ook vrouwenhanden weigert..
Je kan wel blijven hameren op theorie en praktijk: de praktijk is dat je je terecht beledigd voelt als je pontificaal een uitgestoken hand wordt geweigerd te schudden. Dat is even normaal in onze cultuur als het normaal is om het niet-zoenen van een man door een man normaal te vinden.
Zodra er een reden is om aan te nemen dat jij heb gezondigd tegen etiquette (vergelijk Verdonk en de imam), draait dat om. Bij een leerkracht van een openbare school ligt dat niet zo. Die hoort een uitgestoken hand aan te nemen.
Klopt, maar wat wil je dan? Dat het CGB zegt: "Je mag geen handjes van mannen en vrouwen weigeren, of je moet ze van iedereen weigeren"? Ga je dan niet zeiken over het feit dat we in Nederland nog altijd de vrijheid hebben wel of geen handjes te geven?quote:De theorie die de CGB in de praktijk de wereld instuurt als advies voor omgangsvormen is van een dwangmatige gelijkheid waar de honden geen brood van lusten (en die neerkomt op het verbod vrouwen te zoenen als je geen man wil zoenen).
Nee, natuurlijk niet. Omdat het in Nederland, indien er gezoend wordt, gebruikelijk is dat mannen vrouwen zoenen en andersom, vrouwen ook vrouwen zoenen, maar mannen niet mannen zoenen. Dat is gewoon hoe het gebruik in een land is.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als een leraar jou en je man feliciteert met het overgaan van je kind naar de volgende klas en hij geeft je twee zoenen op je wang en je man een handje, omdat hij een man is en jij een vrouw, ben je dan ook zwaar beledigd? Maak je dan ook rechtsomkeer en dien je een klacht in?
Staat er in de wet dat je als leerkracht geen ring door je neus mag hebben? Staat er in de wet dat je niet te naakt gekleed voor de klas mag staan?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:27 schreef Vhiper het volgende:
En waarom hoort een leerkracht handjes te schudden? Staat dat in haar functieomschrijving? Staat dat in de wet?
Jij stelt de legitimiteit van benoemde oud-politici en asieladvocaten gelijk aan die van een rechtbank. Dat is pas absurd.quote:Op donderdag 9 november 2006 20:11 schreef Vhiper het volgende:
![]()
PJORourke, je bent een kloon van Wilders?![]()
Kom op nou zeg, daar ga ik niet eens serieus op in, zo belachelijk is het.
Mijn voorbeeld raakt precies zijn doel!quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Omdat het in Nederland, indien er gezoend wordt, gebruikelijk is dat mannen vrouwen zoenen en andersom, vrouwen ook vrouwen zoenen, maar mannen niet mannen zoenen. Dat is gewoon hoe het gebruik in een land is.
Als ik in Frankrijk ben en bevriend raak met Franse mensen die ik regelmatig tegenkom, dan weet ik dat er bij een begroeting gezoend wordt, daar doe ik niet moeilijk over. Ik pas me aan.
In Nederland zoenen we alleen maar in geval van goede vrienden of familie als we op bezoek gaan of elkaar tegenkomen. Leraren zoenen doorgaans ouders van leerlingen niet, omdat die band er niet is.
Je voorbeeld raakt dus kant noch wal.
Klopt, maar jij verlangt al meteen respect van iemand die hier moet integreren, terwijl je dan vervolgens zegt dat je respect eerst moet verdienen. Ja, iemand die hier komt moet integreren en je respect verdienen, maar andersom ditto. Jij krijgt van zo'n persoon ook pas respect als je hem in z'n waarde laat, accepteert als nieuwe medeburger en zijn vrijheid respecteerd. Als je hem zomaar ongefundeerd gaat beledigen en dan nog verwacht dat zo'n iemand op hangende pootjes gaat integreren, been je gewoon een ongelovelijke hypocriete lul.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:21 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Respect verdien je...het is niet iets dat je zomaar krijgt
Uiteraard, maar ook de matschappij waarin je gaat wonen moet je als volwaardig, positief bijdragend lid accepteren, nogmaals, Het werkt twee kanten op en zolang lui als jij dat maar niet willen inzien en van anderen inspanningen verwacht, terwijl je ze na die inspanningen nog als juffrouw Theedoek gaat bestempelen, alleen maar omdat ze graag een doek om hun hoofd dragen, wordt het gewoon nooit wat.quote:En nee als je zo graag in het vrije westen wil wonen, moet je maar bij jezelf te raden gaan waarom.
En je past je aan en draagt (positief) bij aan de maatschappij waar jij zo graag in verblijft.
Uiteraard, maar als je dat wel allemaal zou doen, zou je ook van die Saoudi's verlangen dat ze je als volwaardig gaan accepteren.quote:Als ik zo graag in Saoudie Arabie zou willen wonen zou ik het niet in mijn hoofd halen te eisen dat vrouwen mij de hand moeten schudden. Ook zal ik (en meijn vroouw) moeten accepteren dat zij zich zal moeten bedekken. Dat is een keuze die ik maak/ wij maken .
Al ik daar niet tegen moet ik daar dus niet gaan werken.
Zullen we die conclusie maar aan de rechter overlaten, mocht de school daar naartoe stappen?quote:Je krijgt het niet in je geindoctrineerde hoofd dat een belastinggeld uitgeven aan een niet bindend advies onzin is....dat wordt alsnog een rechtzaak.
Wettellijk heeft de werkgever gewoon gelijk, mevrouw houdt zich niet aan de gedragsregels
*houd spiegeltje voor* Die naam lijkt me meer op jou van toepassing. Jij lijkt bepaalde groepen Nederlanders nogal mindewaardig te vindenquote:Anton? kun je lezen?
Zoals gezegd deze mevrouw en meneer pyama in Rotjeknor zijn specifieke gevallen, die ik dusdanig addresseer.
Mij heb je nooit horen zeggen dat discriminatie in de andere richting niet voorkomt. Ik adviseer de betreffende mevrouw in het artikel ook richting het CGB te stappenquote:Maar als je het over hypocrisy en cultuurverraad hebt....lees dan dit eens.
http://www.trouw.nl/deverdieping/letter-geest/article525173.ece/
En zeg dan nog eens wie discrimineert
Vol smart wacht ik op je antwoord
Zeg, een beetje geduld, ik heb gelukkig nog een leven naast dit forumquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:34 schreef Jack_Pershing het volgende:
Oi Anton Vhiper, gaan we nog met antwoord gekomen of was dit proza te hoog gegrepen voor je?
quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij stelt de legitimiteit van benoemde oud-politici en asieladvocaten gelijk aan die van een rechtbank. Dat is pas absurd.
Dat eerste staat in de kledingsvoorschriften, dat tweede tevens in de wet (naaktloperij in het openbaar is naar mijn weten verboden). Als de school in de functie omschrijving vermeld heeft staan dat handjes schudden een onmisbaar deel uitmaakt van de functie, heb je gelijk, maar ik durf te wedden dat dat nergens op schrift is voorgeschreven.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Staat er in de wet dat je als leerkracht geen ring door je neus mag hebben? Staat er in de wet dat je niet te naakt gekleed voor de klas mag staan?
Nee, staat er niet in. Staat ook niet in het huishoudelijk regelement van de school. Maar toch wordt een lerares die zich te bloot kleedt gesommeerd wat meer bedekkend gekleed te gaan, en die ring moet ook uit die neus. Dat is toch normaal!
Staat het op schrift? Nee? Dan is het niet voorgeschreven, simpel.quote:Net zo normaal als ouders van kinderen een hand geven ter begroeting op een ouderavond.
Als die lerares dit tijdens haar sollicitatie gesprek al niet gedaan had, dan was er vast en zeker meteen iets van gezegd. Dan was het haar keuze geweest. Handen geven en de baan, of handen weigeren en een andere baan zoeken.
Er zijn bijzonder veel dingen die niet op papier staan, dat neemt niet weg dat deze niet zomaar genegeerd kunnen worden. Er staat ook nergens in de wet dat je niet in de gordijnen mag klimmen tijdens die gesprekken, maar ik denk dat je ook weg mag gaan als je dat als ouder doet.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:45 schreef Vhiper het volgende:
Staat het op schrift? Nee? Dan is het niet voorgeschreven, simpel.
Vernieling is anders gewoon bij wet verboden hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:11 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er zijn bijzonder veel dingen die niet op papier staan, dat neemt niet weg dat deze niet zomaar genegeerd kunnen worden. Er staat ook nergens in de wet dat je niet in de gordijnen mag klimmen tijdens die gesprekken, maar ik denk dat je ook weg mag gaan als je dat als ouder doet.
Bronquote:Commissie Gelijke Behandeling is links bolwerk
De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) blijkt niet het 'onafhankelijke orgaan' dat ze zegt te zijn. Het merendeel van de leden heeft een links gekleurde achtergrond in vluchtelingenorganisaties, mensenrechtenactivisme of asieladvocatuur.
Lijsttrekker Alexander Pechtold van de - ooit republikeinse - D66 wil dat Máxima de CGB gaat versterken om deze te behoeden voor opheffing, waarvoor onder anderen minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken, VVD) heeft gepleit.
Als ze zou toetreden zou zij het eerste lid worden dat althans van huis uit geen uitgesproken linkse signatuur heeft. Want gezien de cv''s van de leden is een carrière bij Vluchtelingenwerk of een baantje bij de mensenrechtenorganisatie NJCM (Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten) een minimale eis.
Gelijkheidsideaal
'De sollicitatie is een open procedure,' houdt woordvoerder Marcel Scholten van de CGB vol, 'Affiniteit met het gelijkheidsideaal is natuurlijk wel een vereiste, maar verder selecteren wij alleen op expertise van en ervaring met wetgeving op het gebied van gelijke behandeling.'
Volgens de woordvoerder worden voordrachten door de minister van Justitie goedgekeurd. Dat neemt niet weg dat de belangrijkste leden van de commissie een onmiskenbare politieke kleur hebben. Zo is voorzitter Alex Geert Castermans net als zijn voorganger betrokken bij de activistische juristen van het NJCM.
Een van de twee ondervoorzitters, Mieke van der Burg, is voormalig kamerlid voor de PvdA. En de zes leden komen uit vluchtelingenorganisaties, sociale advocatuur of 'consultancy op gebied van transcultureel management, noord-zuid verhoudingen, migratie en vluchtelingenvraagstukken'.
Ook de plaatsvervangende commissieleden zijn allerminst politiek neutraal, met een Amersfoortse PvdA-wethouder, een lid van de PvdA-denktank, een voormalig FNV-bestuurder, en nog meer leden van het NJCM.
'Niet relevant'
Niet echt een onafhankelijke commissie. En dat terwijl ze -weliswaar niet bindend - beslist over politiek gevoelige onderwerpen, zoals de islamitische docente die weigert handen te drukken en geschorst werd (mag niet) en de sollicitant-klantmanager die eveneens geen handen wil schudden en daarom werd afgewezen door de gemeente Rotterdam (mag ook niet).
Ondanks de activistische achtergrond van de leden wil de woordvoerder niets zeggen over lidmaatschappen van politieke partijen in de commissie, afgezien van het PvdA-lidmaatschap van Van der Burg. 'Expertise is doorslaggevend, politieke kleur is voor ons niet relevant.'
Als het een beetje stevige gordijnen zijn is er niets aan de hand hoor, en anders denk je maar aan een kapstok waar je op gaat zitten. Er zijn heel veel ongeschreven regels waaraan je je hoort te houden, handen geven hoort daarbij.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Vernieling is anders gewoon bij wet verboden hoor.
Dusse, als ik dit "objectieve" blad mag geloven, ben je al extreem links als je ooit voor een mensenrechtenorganisatie hebt gewerkt?quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Nier zo'n onschuldig / onafhankelijk instituut zoals ze zelf graag gezien willen worden dus![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |