Daarvoor zaten er ook nog goeie hoorquote:Op maandag 6 november 2006 21:54 schreef RayMania het volgende:
Leuke speler. Past zich direct goed aan en lijkt al aardig gewend te zijn aan de Nederlandse speelstijl. Mooie goal ook gisteren! Toch wel opvallend dat Heerenveen zulke goede spitsen scout/koopt. Al behoorlijk winst gemaakt met Huntelaar en Samaras, Nilsson doet het goed en nu dus ook Alvéz.
Vast wel ja, alleen die kan ik me niet allemaal herinnerenquote:Op maandag 6 november 2006 21:56 schreef Tomhoog het volgende:
[..]
Daarvoor zaten er ook nog goeie hoor
oa. lolquote:Tony Alberda, Marcus Allbäck, Mario Been, Robert van der Berg, Willem Brouwer, Arnold Bruggink, Denis Calincov, Rodion Camataru, Ian Claes, Antonio Correia, Harry Decheiver, Romano Denneboom, Lubbe van Dijk, Marc van Eijk, Ali Elkhattabi, René van der Gijp, Radu Gusatu, Eelke van der Heide, Stephan Hommeles, Harris Huizingh, Klaas Jan Huntelaar, Jan de Jonge, Piet Keur, Kees Kist, Niels Kokmeijer, Santi Kolk, Jeffrey Kooistra, Abe Lenstra, Lionel Lord, Anthony Lurling, Hennie Meijer, Brian Meyninger, Thomas Myssing, Ruud van Nistelrooij, Dennis de Nooijer, Mika Nurmela, Henry Onwuzuruike, Boudewijn Pahlplatz, Prince Polley, Valeri Popovitsj, Meindert Postma, Peter Pot, Erik Regtop, Maceo Rigters, Georgios Samaras, Radoslav Samardzic, Jan-Harm Schippers, Stefan Selakovic, Gerald Sibon, Victor Sikora, Thijs Sluijter, Sebastiaan Steur, Erik Tammer, Ignacio Tuhuteru, Ivan Tzvetkov, Marcel Valk, Rafael Vieira Pires, Mark de Vries, René van der Weij, Bart Wekking, Romeo Wouden, Bert Zuurman.
Nederlands, opvolger KJHquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:50 schreef One_conundrum het volgende:
Nu is de vraag; Gaat hij hierna naar een Nederlandse topclub of gelijk een europese (sub)topclub
quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:50 schreef One_conundrum het volgende:
Nu is de vraag; Gaat hij hierna naar een Nederlandse topclub of gelijk een europese (sub)topclub
Wat een flauwekul. Alves is goed in vorm en Fárfan is geblesseerd geweest. Gewoon een gezonde strijd zo.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:39 schreef RayMania het volgende:
Vanavond weer drie, de topscorer van de Eredivisie lijkt al bekend.
Anders ga je er even bloedserieus op in...quote:Op woensdag 29 november 2006 21:47 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Alves is goed in vorm en Fárfan is geblesseerd geweest. Gewoon een gezonde strijd zo.
Vertel jij dan eens even ... moet PSV Fárfan of Alves als topscorer aanwijzenquote:Op woensdag 29 november 2006 21:56 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Anders ga je er even bloedserieus op in...
Clubtopscorer wordt Farfan, Nederlands topscorer Alves.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Vertel jij dan eens even ... moet PSV Fárfan of Alves als topscorer aanwijzen
quote:Op donderdag 30 november 2006 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij wil natuurlijk naar PSV dus moet Heerenveen hem voor een miljoen of 6 laten gaan
PSV mag blij zijn als hij 10 Miljoen kost.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij wil natuurlijk naar PSV dus moet Heerenveen hem voor een miljoen of 6 laten gaan
Dan forceer je toch lekker een breuk.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:29 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
PSV mag blij zijn als hij 10 Miljoen kost.
Dan zou psv uit respect hem niet moeten kopen, net zoals Ajax heeft gedaan met Defour.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan forceer je toch lekker een breuk.
Moeten die onverstaanbare prutsers maar een normale prijs vragen
Een man die het eerste half jaar dat hij bij een club speelt gelijk topscorer van de eredivisie word. En ook nog bij een ploeg die slecht draait. Voor zon speler is minimaal 10 miljoen normaal.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Moeten die onverstaanbare prutsers maar een normale prijs vragen
Appels en perenquote:Op donderdag 30 november 2006 00:33 schreef stefmans het volgende:
[..]
Dan zou psv uit respect hem niet moeten kopen, net zoals Ajax heeft gedaan met Defour.
Dat dacht Ajax ookquote:Op donderdag 30 november 2006 00:33 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Een man die het eerste half jaar dat hij bij een club speelt gelijk topscorer van de eredivisie word. En ook nog bij een ploeg die slecht draait. Voor zon speler is minimaal 10 miljoen normaal.
Past wel in de huisstijl van de momenteel zieligste/triestste club van 't land jaquote:Op donderdag 30 november 2006 00:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
PSV dusquote:Op donderdag 30 november 2006 11:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is Heerenveen zielig en triest?
Hij wil helemaal niet naar PSV.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Behalve Jaap Stam.quote:Op donderdag 30 november 2006 13:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedere speler in Nederland wil naar PSV
Er zijn weinig spelers momenteel die Ajax boven PSV zouden verkiezen.quote:
Mee eens.quote:Ik denk dat hij komende zomer de opvolger van Huntelaar bij Ajax wordt. Maar hij zou ook wel bij Feyenoord passen. Snap ook niet dat zo'n club als Feyenoord zo'n jongen niet scout, daar zitten ze dramatisch in de spitsen en dan zien ze hem over het hoofd. Straks is hij 6x zo duur
Zondag maar weer ff 3 intikken tegen feyenoordquote:Alves in uniek rijtje spelers
Geschreven door Franklin Stoker op vrijdag, 1 december om 15:09
Afonso Alves begeeft zich sinds afgelopen woensdag tussen een uniek gezelschap voetballers. De 25-jarige spits van sc Heerenveen scoorde afgelopen woensdag in de uitwedstrijd tegen Vitesse een hattrick, waarmee hij zich in één adem kan noemen met onder meer Roy Makaay, Mateja Kezman en Shota Arveladze.
Volgens de officiële website van de Friezen kwam het slechts acht keer eerder voor dat een speler in een uitwedstrijd voor een hattrick in de Eredivisie zorgde. Alves is nummer negen op de lijst die dit wist te presteren.
Hieronder volgt een overzicht van spelers die ooit een drie doelpunten in één helft wisten te maken:
Marco van Basten (1986 Sparta-Ajax), Marco Boogers (1993 GA Eagles-RKC), Erik Meijer (1993 Cambuur-MVV), Roy Makaay (1996 Fortuna Sittard-Vitesse), Archil Arveladze (1998 FC Utrecht-NAC), Mateja Kezman (2000 Heerenveen-PSV en 2004 AZ-PSV) en Shota Arveladze (2006 RBC-AZ) en Afonso Alves (2006 Vitesse-Heerenveen).
Ten slotte meldt de site van Heerenveen nog een ander opvallend gegeven. Roy Makaay was degene die het minste aantal minuten nodig om drie treffers op zijn naam te schrijven. In het uitduel, destijds met Vitesse, tegen Fortuna Sittard scoorde de spits achtereenvolgens in de 13de, 21ste en 26ste minuut.
Als die daarna bij ons komt spelenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:31 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Zondag maar weer ff 3 intikken tegen feyenoord![]()
Kunst als je een voorzitter hebt die zich met voetballers bezig houdt in plaats van ijsjes te verkopen of schulden te sanerenquote:Op vrijdag 1 december 2006 20:28 schreef Dos37 het volgende:
Ongelofelijk hoe heerenveen het steeds voor elkaar krijgt. Daarvoor hulde.
Als hij naar Eindhoven kan, zegt hij echt geen nee. Ik zit alleen niet op die clown te wachten: Een soort Braziliaanse Nevland, maar omdat hij uit Brazilië komt wordt er een soort mythe om zijn kwaliteiten gebouwd. Ik vind hem behalve in de lucht niets beter dan Nevland. PSV kan beter Zaráte, Dembele of Suaréz halen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:57 schreef methodmich het volgende:
Hij wil graag naar Amsterdam, zegt ie in Nieuwe Revu. Dus of hij nou zo op PSV zit te wachten?
Wat vinden de Heerenveen-fans? Is het meer een speler voor Ajax of voor PSV?
Alves heeft idd een kanonskogel in de benen en is fysiek superieur aan Nevland. Ook is hij sterker in de lucht (logisch). Maar Nevland werd ook zo gehyped vorig jaar. Niet voor niets vormde Alves een "superduo" met die Zweed van Ajax: Het valt me nu al op dat Alves een wisselvallige speler is. Tegen matige verdedigers legt hij er zo 3 in. Als de hele wedstrijd een (redelijk snelle en capabele) verdediger aan hem wordt opgeofferd, is hij nergens. Op die manier worden de "aardige spitsen" van de klasbakken onderscheiden. Rosenberg zou denk ik ook veel scoren in Heerenveen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:06 schreef MaxPower het volgende:
Niemand koketteert met zijn Braziliaanse afkomst hoor Cult. Hij is in zijn spel juist allesbehalve braziliaans. Behalve dat hij net zo'n kanonskogel als Alex in zijn poten heeft. De vergelijking met Nevland zie ik ook niet helemaal. Een schriele Noor tegenover een fysiek beest als Alves, een harde werker als Nevland tegenover een soms onzichtbare Alves
En tenslotte scoort Nevland ook nog eens een stuk minder (afgezien van zijn eerste (lucky?) seizoenhelft bij Groningen)
Nee, vind ik niet. Hij is leuk voor dit seizoen en hij scoort lekker maar hij is geen Heerenveen-speler. Iemand die binnen 2 maanden al roept, dat ie eigenlijk weg wil, die mag wel weer oprotten.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:26 schreef MaxPower het volgende:
Meer voor Heerenveen.
Hij is wel behoorlijk lui natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:06 schreef MaxPower het volgende:
Hij is in zijn spel juist allesbehalve braziliaans.
Redelijk gemiddeldequote:
Is toch niet eerlijk,quote:Op zondag 3 december 2006 18:17 schreef cultheld het volgende:
Van welk geld?
Nu rieme er niet meer is, mag hetquote:Op zondag 3 december 2006 18:18 schreef SCH het volgende:
Straks heeft ie er voor de winterstop al 20 in liggen, dan heeft ie zijn belofte waar gemaakt en kan ie gewoon weg
En toch winnen julliequote:Op zondag 3 december 2006 18:18 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Is toch niet eerlijk,
Wij hebben die kut gyros![]()
![]()
Zij hebben Alves en Nilson![]()
8-6?quote:Op zondag 3 december 2006 18:25 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
hadden dubbele cijfers kunnen zijn![]()
Huntelaar riep dat al voordat hij maar 1 wedstrijd had gespeeld. Vind het geen probleem. Samaras zei dat hij van de club hield, maar zodra hij dollartekens van City zag, was ie weg. Dan heb ik liever een spits die eerlijk zegt dat Heerenveen voor hem een tussenstation is. En laten we eerlijk zijn, hoe kan een Zweedse Braziliaan nou van een club als Heerenveen 'houden'?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Hij is leuk voor dit seizoen en hij scoort lekker maar hij is geen Heerenveen-speler. Iemand die binnen 2 maanden al roept, dat ie eigenlijk weg wil, die mag wel weer oprotten.
Zie je ook aan zijn reactie woensdag, het boeit hem allemaal niet zo. Ik heb toch meer met spelers die echt voor Heerenveen gaan en van de club gaan houden. Nilsson heeft dat veel meer, Prager ook
Kom op zeg, wat ben je ineens kritiekloos richting deze gast? Ik vind het belachelijk dat een speler nu al zo over zijn club spreekt. Als hij niks met Heerenveen heeft, is het mooi dat ie er nu even wat inlegt maar da heb ik verder ook niks met hem natuurlijk. Dit soort voorbijgangers zijn we zo weer vergeten.quote:Op zondag 3 december 2006 18:47 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Huntelaar riep dat al voordat hij maar 1 wedstrijd had gespeeld. Vind het geen probleem. Samaras zei dat hij van de club hield, maar zodra hij dollartekens van City zag, was ie weg. Dan heb ik liever een spits die eerlijk zegt dat Heerenveen voor hem een tussenstation is. En laten we eerlijk zijn, hoe kan een Zweedse Braziliaan nou van een club als Heerenveen 'houden'?
Uit de samenvatting op Talpa bleek eerder het tegenovergestelde.quote:Op zondag 3 december 2006 18:27 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Wij hadden 5 gescoord, maar hadden er 5 meer kunnen zijn
Zo denk ik er gewoon over. Ditzelfde heb ik over Huntelaar gezegd toen hij zei dat hij via Heerenveen naar een topclub wilde. De tijd dat ik zo naief was om te geloven dat de huidige voetballers nog clubliefde hebben is bij mij wel voorbij. Overigens heb ik sowieso weinig met spelers (behalve Brian natuurlijkquote:Op zondag 3 december 2006 20:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat ben je ineens kritiekloos richting deze gast? Ik vind het belachelijk dat een speler nu al zo over zijn club spreekt. Als hij niks met Heerenveen heeft, is het mooi dat ie er nu even wat inlegt maar da heb ik verder ook niks met hem natuurlijk. Dit soort voorbijgangers zijn we zo weer vergeten.
pic'squote:
Ja, dat kostte jullie vandaag 1 punt. Moet je eens kijken hoeveel punten jullie hebben als hij er helemaal niet wasquote:Op zondag 3 december 2006 21:51 schreef One_conundrum het volgende:
Dom balverlies op het middenveld kostte ons punten . . .
quote:Topscorer Alves kost minimaal ¤20 miljoen
Gepubliceerd op 04 december 2006, 12:52
Laatst bijgewerkt op 04 december 2006, 12:55
HEERENVEEN - De Braziliaanse spits Afonso Alves van SC Heerenveen heeft de belangstelling gewekt van Europese topclubs. Zijn zaakwaarnemer Paulo Cesar is voor een transfer in de komende winterstop benaderd door Spaanse, Italiaanse en Franse clubs. Alves scoorde gistermiddag ook weer tegen Feyenoord (4‑3 nederlaag). Hij staat na vijftien duels op vijftien goals.
Cesar denkt aan een beginbod van ¤10 miljoen voor de topscorer van de eredivisie, maar Heerenveen‑voorzitter Koos Formsma heeft eerder het dubbele in zijn hoofd: ,,Om alle clubs af te schrikken: ¤20 miljoen lijkt me nog te weinig.'' Het contract loopt tot juli 2011.
bron: LC.nl
Nee, daarom juist!!! Goeie actie van die nieuwe voorzitterquote:Op maandag 4 december 2006 13:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Alsof iemand er 20 miljoen voor gaat geven.
maar niet in de winterstopquote:Op maandag 4 december 2006 14:54 schreef SCH het volgende:
Wel op tijd verkopen, voordat net als bij Huntelaar duidelijk wordt dat hij helemaal niet zo goed is
Er zijn gekken genoeg. Nu er zo'n hoge prijs op staat, denken ze : 'Nou die moet wel erg goed zijn dan.'quote:Op maandag 4 december 2006 13:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Alsof iemand er 20 miljoen voor gaat geven.
Abramovitsj heeft al gebeld.quote:Op dinsdag 5 december 2006 04:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er zijn gekken genoeg. Nu er zo'n hoge prijs op staat, denken ze : 'Nou die moet wel erg goed zijn dan.'
was wel een risico. Als ie was geflopt had ie er nog 5 jaar gezeten met een top-salaris.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:52 schreef One_conundrum het volgende:
Geniaal dat ie tot 2011 is vastgelegd, Riemer zn laatste heldendaad![]()
dat houdt Heerenveen er maar iets van 5 miljoen aan over, dat kan meerquote:Op maandag 4 december 2006 13:51 schreef MaxPower het volgende:
Hoeft ook niet, nog een kansloos seizoen zit ik niet op te wachten. Over anderhalf jaar weg voor 12 miljoen ofzo.
Ze volgden hem al heel lang, dus zo'n groot risico was het niet. En het is ook niet slim om een speler die zoveel gekost heeft, slechts voor drie jaar vast te leggen zodat je hem na twee jaar moet verkopen voor een fooi.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:56 schreef toma het volgende:
[..]
was wel een risico. Als ie was geflopt had ie er nog 5 jaar gezeten met een top-salaris.
Afonso gaat noch naar Ajax noch naar Feyenoord noch naar Psv, ik sprak er laatst nog over met hem en denk je nou echt dat ie hier in NL wil blijven? Dat zal hij ook niet.. Hahah..quote:Op donderdag 30 november 2006 11:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is Heerenveen zielig en triest?
Oh oh.. Ik heb niet zo leuk nieuws voor je.. Feyenoord gaat Afonso niet kopen want dat wil hij zelf niet eensquote:Op zondag 3 december 2006 18:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Vandaag was die weer goed, hopelijk koopt Feyenoord hem nog eens
Nee, maar wel naar Ajax zekerquote:Op dinsdag 26 december 2006 01:16 schreef Misss.J het volgende:
[..]
Oh oh.. Ik heb niet zo leuk nieuws voor je.. Feyenoord gaat Afonso niet kopen want dat wil hij zelf niet eens![]()
![]()
![]()
Heerenveen is zielig en triest omdat ze een kutcoach hebben, een kut publiek hebben, kut spelers hebben die vaak verliezen op inzet en omdat het Friezen zijnquote:Op dinsdag 26 december 2006 01:10 schreef Misss.J het volgende:
[..]
Afonso gaat noch naar Ajax noch naar Feyenoord noch naar Psv, ik sprak er laatst nog over met hem en denk je nou echt dat ie hier in NL wil blijven? Dat zal hij ook niet.. Hahah..En waarom is Heerenveen zielig en triest? Natuurlijk is Psv veel beter.. Maar die zijn ook heel wat groter en hebben heel wat meer centjes.... Een stukje moeilijker voor een k*tstadje als Heerenveen om (5x achter elkaar) Europees voetbal te halen. En een 6e plek op dit moment is niet gek voor zo'n Zielig Triest plaatsje
En waarom is Heerenveen afhankelijk van Afonso? Toen vorig jaar Huntelaar en Samaras tegelijk weg gingen werd dat ook gezegd... Hmmm You're F*cked Jochie
![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2006 02:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heerenveen is zielig en triest omdat ze een kutcoach hebben, een kut publiek hebben, kut spelers hebben die vaak verliezen op inzet en omdat het Friezen zijn
Hij ligt aardig op schema, dit was zijn 17e?quote:Op woensdag 27 december 2006 20:34 schreef MaxPower het volgende:
Waar blijft de Coen Dillen-index??
quote:Op woensdag 27 december 2006 20:34 schreef MaxPower het volgende:
quote:Op woensdag 27 december 2006 20:42 schreef MaxPower het volgende:
Argh! Ik zag je post voor de edit Arcee...!Druk teletekst refreshen maar helaas...
http://home.planet.nl/~rapo/psv/coendillen.htmlquote:Op woensdag 27 december 2006 20:34 schreef MaxPower het volgende:
er is ook een bescheiden zeilscheepje met geld naar Zweden gegaan.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:44 schreef rubbereend het volgende:
nou er gaat weer een groot schip met geld binnen varen bij Heerenveen
Ik zou het een veel en veel grotere prestatie van Alves vinden als hij et zou halen!quote:
Ben niet zo dol op bier maar ik verkoop het wel door aan MaxPowerquote:Op donderdag 28 december 2006 12:00 schreef dndiek het volgende:
Als Alves het record van Dillen evenaart of verbetert, mag SCH een kratje bier komen halen in Tilburg
quote:Op donderdag 28 december 2006 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben niet zo dol op bier maar ik verkoop het wel door aan MaxPower
Dat zit er wel in inderdaad. Het zou spannend worden als hij nog een keer een slag slaat binnenkort, door in 2 wedstrijden 5 of 6 x te scoren. Hij loopt nu echt bijna 1 op 1, heeft er volgens mij alleen tegen Vitesse 3 ingelegd.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:52 schreef methodmich het volgende:
Alles boven de 25 is inderdaad veel in een competitie met 34 wedstrijden vind ik. De kans dat hij dat gaat halen is, mits gevrijwaard van blessures, wel erg groot denk ik.
Tegen Vitesse en thuis tegen Groningen legde Alves er 3 in:quote:Op donderdag 28 december 2006 16:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zit er wel in inderdaad. Het zou spannend worden als hij nog een keer een slag slaat binnenkort, door in 2 wedstrijden 5 of 6 x te scoren. Hij loopt nu echt bijna 1 op 1, heeft er volgens mij alleen tegen Vitesse 3 ingelegd.
Niks mis mee hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:59 schreef Joncho het volgende:
Jammer van het eindresultaat.
quote:Op zondag 21 januari 2007 00:16 schreef Radegast het volgende:
Je bent scout van Ajax, gaat naar Malmo FF kijken (keertje of 8) en die ploeg speelt met twee spitsen en je koopt de verkeerde van de twee....![]()
![]()
50% kansquote:
Je bent scout van Ajax, gaat naar Malmo FF kijken (keertje of 8) en die ploeg speelt met twee spitsen en je koopt de verkeerde van de twee....![]()
![]()
![]()
Inmiddels staat de teller op 21 miljoenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:29 schreef jorienvdherik het volgende:
kopen kopen
![]()
Hey, dat is tof!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:30 schreef One_conundrum het volgende:
en hij gaat over Kanouté heen en staat op nummer 1 in de gouden schoen met 31,5.
Kanouté staat op 30
Nu al geen Esten of Letten meer boven ze?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:30 schreef One_conundrum het volgende:
en hij gaat over Kanouté heen en staat op nummer 1 in de gouden schoen met 31,5.
Kanouté staat op 30
Ja, z'n eerste van het seizoen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:44 schreef Public_NME het volgende:
Had ie nog een assist toevallig? (goed voor de profcoach punten!)
Tussen Alves en Kanouté nog één, maar die vergeet ik gemakshalve maarquote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nu al geen Esten of Letten meer boven ze?
Arsenal dan maar?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:39 schreef bolivian het volgende:
Potdorie, wát een fenomeen!
Het ziet er niet altijd gelikt uit maar het is o zo dodelijk!
Wereldspits,!
Don't ask me why maar ik zie 'm eerder bij Valencia of Lyon in de spits rondlopen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
Arsenal dan maar?
Zo makkelijk gaat het niet hoor. Engeland is een heel ander niveau als Nederland.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Arsenal dan maar?
Henry - Alves - Van Persie
Waarom niet? Hij is beter dan die baptista die daar rondloopt en Adebayor
Weet ik, maar hoe moet je je dan écht bewijzen in Nederland? 40 Goals?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:46 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat het niet hoor. Engeland is een heel ander niveau als Nederland.
Kom zeg. We zijn de media markt niet..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:29 schreef jorienvdherik het volgende:
kopen kopen
Nou, dat hij beter is dan Baptista en Adebayor vind ik wel gewaagd hoor.... Nederlandse competitie is natuurlijk nog wel heel andere koek dan de Spaanse of Engelse.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Arsenal dan maar?
Henry - Alves - Van Persie
Waarom niet? Hij is beter dan die baptista die daar rondloopt en Adebayor
Adebayor, goeie spits inderdaad. Maar je moet toch wat als Alves zijndequote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, dat hij beter is dan Baptista en Adebayor vind ik wel gewaagd hoor.... Nederlandse competitie is natuurlijk nog wel heel andere koek dan de Spaanse of Engelse.
Het zou wel leuk zijn als hij daar terecht komt om te zien wat hij daar kan. Ik las in dat artikel in VI laatst over hem dat de Zweden die hem op de voet volgden ook wel verbaasd zijn dat hij nu zoveel scoort. Hij is echt helemaal doorgeschoten hier.
Dat 'ie er niet meer heeft ligt vooral aan het gebrek aan scorend vermogen van z'n medespelers.. Gelukkig wist gisteren Danijel Pranjic wel het net te vindenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:40 schreef EnGCatjuh het volgende:
De beste man had een assist gister!
Onzin, hij maakt gewoon zelf de meesten.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:49 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Dat 'ie er niet meer heeft ligt vooral aan het gebrek aan scorend vermogen van z'n medespelers..
JDTquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:49 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Feyenoord (Korneev, Lurling, Samardzic, De Visser, wie vergeet ik?) had kunnen worden gezongen)
Fantastische trainers bij Heerenveen natuurlijkquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:43 schreef methodmich het volgende:
Het zou wel leuk zijn als hij daar terecht komt om te zien wat hij daar kan. Ik las in dat artikel in VI laatst over hem dat de Zweden die hem op de voet volgden ook wel verbaasd zijn dat hij nu zoveel scoort. Hij is echt helemaal doorgeschoten hier.
JDT is er via Newcastle gekomen, dus dat tel ik even niet mee..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:37 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
JDTen op hem en Korneev na had je ze allemaal mogen houden.
Dat natuurlijk ook. Waar ik op doelde is dat hij ook regelmatig anderen een scoringskans geeft, maar deze die tot nog toe niet wisten te benutten.. Maar afijn, de eerste is binnen, dat er naast vele goals nog vele assists mogen volgenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, hij maakt gewoon zelf de meesten.
In een interview met Talpa sprak hij inderdaad Portugees. Schande.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:07 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Fantastische trainers bij Heerenveen natuurlijk![]()
waar hij overigens nog steeds maar weinig van verstaat geloof ik
Niet gezien. Had hij nog iets boeiends te melden? Vast nietquote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In een interview met Talpa sprak hij inderdaad Portugees. Schande.
viquote:'Afonso Alves is kopie van Ronaldo bij PSV'
30/1/2007 18:31
Afonso Alves is vooralsnog geen praatjesmaker die zijn beloften niet nakomt. De aanvaller van SC Heerenveen blijkt zelfs de meest trefzekere Braziliaan ooit in de Eredivisie, al deelt hij die eer met Ronaldo.
Na 22 competitiewedstrijden dit seizoen staat de teller van Alves op 21 doelpunten. Dat is er al één meer dan de net 26 geworden Friese goalgetter bij zijn komst naar Heerenveen afgelopen zomer beloofde in een heel seizoen.
'Ik ben niet gehaald voor de balletjes breed', legde Alves destijds uit aan Voetbal International. 'De club wil dat ik veel ga scoren. Twintig treffers mogen de mensen wel van me verwachten.'
Mocht Alves zijn huidige gemiddelde (0,95 goals per duel) volhouden, dan eindigt hij op 32 treffers in de reguliere competitie. Zo'n aantal bleek voor illustere voorgangers als Ronaldo en Romario onhaalbaar. Ronaldo's beste jaar bij PSV leverde dertig doelpunten op, Romario strandde op 25.
Ronaldo was in zijn gehele periode bij PSV gemiddeld wel net zo productief als Alves. Aan het begin van zijn Europese loopbaan maakte hij er ook 0,95 per competitieduel. Romario eindigde op 0,90 in Nederlandse dienst.
De nu 41-jarige spits is wel de Braziliaan die het vaakst scoorde in de Eredivisie. O Baixinho maakte er in 109 wedstrijden 98 voor PSV. Sergio (ex-NAC Breda en Roda JC) is recordhouder wat betreft het meeste aantal Eredivisie-duels (189).
De trefzekerste Braziliaanse aanvallers in de Eredivisie
Speler Duels Goals Gem. Club(s)
Afonso Alves* 22 21 0,95 SC Heerenveen
Ronaldo 44 42 0,95 PSV
Romario 109 98 0,90 PSV
Marcelo 22 11 0,50 PSV
Carlos 18 8 0,44 Telstar
Magno 47 19 0,40 FC Groningen
Everton* 18 7 0,39 Heracles Almelo
Emerson 60 20 0,33 MVV
Cristiano 169 52 0,31 NAC Breda, Roda JC
Glaucio 10 3 0,30 Feyenoord
Claudio 17 4 0,24 PSV
Sergio 189 43 0,23 NAC Breda, Roda JC
Wamberto 122 26 0,21 Ajax
Diego Tardelli* 10 2 0,20 PSV
Leonardo* 88 15 0,17 Ajax, NAC Breda, Feyenoord
Somalia 18 3 0,17 Feyenoord
Zefilino 18 3 0,17 NAC
Hugo 148 19 0,13 FC Groningen
Robert 16 2 0,13 PSV
Leandro do Bomfim 15 1 0,07 PSV
Marquinho 3 0 0,00 PSV
Magrão 6 0 0,00 Feyenoord
Canigia 18 0 0,00 AZ
* nog actief in de Eredivisie
de spits van vandaag ?quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:40 schreef Ordinair het volgende:
Stond ook een heels stuk over hem in de spits.
ik zag het, ongev hetzelfde stukje ..vrijdag d-dayquote:
Naar ons aller Feyenoordquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:04 schreef Pritt het volgende:
Die jongen zal wel in de zomer naar een mooie Spaanse club vertrekken.
Hoe zeer ik het Feyenoord ook gun, deze man is voor Nederlandse clubs onbetaalbaar gewordenquote:
Jij droomt zelfs als je niet slaapt.quote:
quote:
Lazio ofzoquote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Volgend jaar een topclub in Italie, kan bijna niet anders.
Eens... laat hem nog maar eerst even wat ervaring opdoen in ons Mickey Mouse competitiequote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:43 schreef De_Ananas het volgende:
Hij belandt op een dood spoor als ie naar het buitenland gaat
Eens, maar je kunt wel zien dat hij wel degelijk een potje kan voetballen. Zoals Huntelaar dat ook bij Heerenveen goed kon en nu best hard faalt bij Ajax. Ik denk dat het gewoon aan het spel van het team vooral ligt ook. Daarmee bedoel ik, dat het zou kunnen dat hij ook best zou kunnen falen in het buitenland en dat dit dan niet direct aan zijn kwaliteiten hoeft te liggen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Hij was in Zweden helemaal niet zo'n goalgetter - hij gedijt gewoon goed bij Heerenveen - tegenwoordig is een speler altijd direct een wereldtopper, laat hem nou eerst het seizoen maar eens afmaken.
Die schijtclubs in Italie moet ik even niks van hebbenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:34 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik zie hem niet naar Inter, Milan of Juve gaan eerder naar een Lazio
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:52 schreef Fetai het volgende:
[..]
Eens, maar je kunt wel zien dat hij wel degelijk een potje kan voetballen. Zoals Huntelaar dat ook bij Heerenveen goed kon en nu best hard faalt bij Ajax. Ik denk dat het gewoon aan het spel van het team vooral ligt ook. Daarmee bedoel ik, dat het zou kunnen dat hij ook best zou kunnen falen in het buitenland en dat dit dan niet direct aan zijn kwaliteiten hoeft te liggen.
In Zweden 52 goals in 96 wedstrijden, da's toch geen misselijk gemiddelde. Best wel goalgetterachtig.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Hij was in Zweden helemaal niet zo'n goalgetter - hij gedijt gewoon goed bij Heerenveen - tegenwoordig is een speler altijd direct een wereldtopper, laat hem nou eerst het seizoen maar eens afmaken.
Nou wees eerlijk, we verwachtten toch allemaal dat hij er een stuk meer in zou schieten en beter spel verder zou vertonen. Hij valt echt tegen imhoquote:
2005/06 Ajax 16 16 Eredivisiequote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Het valt toch niet echt mee met Klaas Jan?
Is ook zeker geen gek gemiddelde hoor. Meer dan andere spitsen die uit de Zweedse competitie hierheen kwamen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:40 schreef Radegast het volgende:
[..]
In Zweden 52 goals in 96 wedstrijden, da's toch geen misselijk gemiddelde. Best wel goalgetterachtig.
Z'n gemiddelde dit seizoen is gewoon absurd.
Goeie resolutiequote:Op maandag 5 februari 2007 00:45 schreef Nood-kloon het volgende:
Thanks! Die heb ik gemaakt. Ondanks het net is het nog een redelijke foto geworden.
(Jaja.... kunnen wel meer mensen beweren.)
Geloof je het niet?
Hier het origineel.
Hij doet 't aardig, meer ook niet. Hij heeft 3 doelpunten minder dan Sneijder, die 't geweldig doet.quote:
quote:SC Heerenveen kan de eerst komende tijd geen beroep doen op Afonso Alves. De aanvaller viel in de wedstrijd tegen Vitesse uit met een knieblessure.
Onderzoek in het ziekenhuid wees uit dat de Braziliaan zijn mediale knieband heeft opgerekt. In het ziekenhuis is besloten door de artsen dat de spits drie tot zes weken rust moet houden.
Het is Coen Dillen zonder Van.quote:
En PSV houdt Alves in de gaten.quote:Ajax verkoos Rosenberg boven Alves
Foto: Orangepictures16 februari 2007, 17:55
Door: Edwin Ockels
In 2005 heeft Ajax de kans gehad om Afonso Alves te halen. De Amsterdammers kozen echter voor ploeggenoot Markus Rosenberg. Het avontuur van Rosenberg bij Ajax liep uit op een mislukking, terwijl Alves momenteel aan de lopende band scoort bij Heerenveen.
Steen Olsen, de scout van Ajax in Scandinavië, zag in 2005 al dat Alves een goede spits was. Ondanks dat de Braziliaan toentertijd als linkerspits speelde, gaf de scout Ajax toch de tip om Alves te volgen. "Ik heb Ajax getipt dat hij een versterking kon zijn voor de positie in de spits en eventueel ook daarachter", zo laat Steen Olsen tegenover Sportweek weten. "We volgden Rosenberg toen al langer, maar ik heb Ajax aangeraden dat ze ook maar eens naar Alves moesten komen kijken."
Toenmalig Ajax-trainer Danny Blind en hoofdscout Ton Pronk verkozen echter Rosenberg boven Alves. De Zweed werd voor vijf miljoen gehaald. Vorige maand verliet Rosenberg Ajax alweer en vertrok voor drie miljoen naar Werder Bremen.
Bronnen : Voetbalprimeur.nlquote:PSV volgt Alves nauwlettend
Foto: Orangepictures16 februari 2007, 11:18
Door: Jelmer Geerds
PSV heeft Afonso Alves hoog op het verlanglijstje staan. Ook tijdens de winterstop hadden de Eindhovenaren de Braziliaan reeds graag gecontracteerd, maar zijn vraagprijs was destijds veel te gortig.
Derhalve heeft PSV in januari geen concrete poging ondernomen om de spits van sc Heerenveen te strikken. "Zijn naam viel al toen we in de winterstop een nieuwe aanvaller zochten. Maar gezien zijn prijskaartje lag het toen niet in één-twee-drie binnen het bereik van ons budget om hem tussentijds al naar PSV te halen, maar we volgen hem nog steeds", bekende assistent-trainer Tony Bruins Slot in Sportweek.
Mogelijk waagt PSV komende zomer een nieuwe poging om de topscorer van de Eredivisie te contracteren. Daarvoor zullen de Eindhovenaren wel flink in de buidel moeten tasten. In de winterstop hing nog een prijskaartje van veertien miljoen euro aan zijn nek, na dit seizoen moet de Braziliaan waarschijnlijk minimaal twintig miljoen opbrengen. De kans bestaat echter dat ook PSV een klapper gaat maken middels de mogelijke verkoop van Farfan
En als Farfán na dit seizoen vertrekt? Waarschijnlijk iets van 10 miljoen in het laatje, en een spits minder.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:56 schreef cultheld het volgende:
Ik denk dat het uit de lucht gegrepen is. Alsof PSV zoveel geld aan één spits uit gaat geven. Lijkt me geen serieus gerucht.
Ik zou eerder hopen op een nieuw talent dan op Alvesquote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
En als Farfán na dit seizoen vertrekt? Waarschijnlijk iets van 10 miljoen in het laatje, en een spits minder.
Alves heeft zich al bewezen in Nederland. Een nieuw talent moet PSV eerst bevallen en nog misschien aan het Nederlandse voetbal wennenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:22 schreef dndiek het volgende:
[..]
Ik zou eerder hopen op een nieuw talent dan op Alves
10 miljoen is veel geld, ook al wordt Farfan verkochtquote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:25 schreef RayMania het volgende:
[..]
Alves heeft zich al bewezen in Nederland. Een nieuw talent moet PSV eerst bevallen en nog misschien aan het Nederlandse voetbal wennen. Nederlandse talenten zijn er bijna niet vind ik, dus zal er vast in het buitenland gezocht worden.
Farfán heeft ook geen 10 miljoen euro gekost. Ze zouden Mauro Zaráte gewoon voor 3 miljoen euro op moeten halen bij Sarsfield (die bovendien een veel betere speler is dan Alves, al is hij wel minder goalgetter). Natuurlijk gebeurt dat niet en vertrekt Zaráte 1 á 2 jaar later voor 20 miljoen euro naar Italié of Spanje, maar het is maar een voorbeeld van een goedkope, haalbare versterking. Bovendien heeft PSV die Alves ook al gescout toen hij nog bij Malmo speelde, maar toen hebben ze hem schijnbaar niet goed genoeg bevonden (of men vond 5 miljoen euro teveel geld). Het gerucht lijkt me dus gewoon pure onzin en dat is ook wel te verwachten van een blaadje als Sportweek.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
En als Farfán na dit seizoen vertrekt? Waarschijnlijk iets van 10 miljoen in het laatje, en een spits minder.
Dan blijftie lekker nog een seizoen bij SCHquote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:40 schreef cultheld het volgende:
Ah, ze zijn verstandig geworden. Afgelopen zomer kostte hij iig 3 miljoen euro. Ik zie Alves in ieder geval nog steeds naar Engeland of Spanje vertrekken.
Die scouten bij amateurclubjes. Dus halen spelers ook bij Heerenveen weg.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:53 schreef SCH het volgende:
PSV moet zelf maar eens wat beter leren scouten, net als Ajax trouwens.
Ben ik wat Ajax betreft wel met je eens. PSV weet toch regelmatig goed te scouten in Zuid-Amerika.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:53 schreef SCH het volgende:
PSV moet zelf maar eens wat beter leren scouten, net als Ajax trouwens.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:16 schreef Erasmusch het volgende:
Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Feyenoords topscouts
Terwijl ze in het verleden jonge spelers als Lerby Arnesen Finidi Kanu en Litmanen binnenhaalden.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ben ik wat Ajax betreft wel met je eens. PSV weet toch regelmatig goed te scouten in Zuid-Amerika.
Ajax scout goed op jonge leeftijd en zet die jongens dan in de jeugdopleiding, maar qua senioren hebben ze de laatste jaren toch vaak misgezeten. En dan bedoel ik echt qua onbekendere namen. Stam, Davids en Huntelaar halen vind ik geen verdienste van scouting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |