JDTquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:49 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Feyenoord (Korneev, Lurling, Samardzic, De Visser, wie vergeet ik?) had kunnen worden gezongen)
Fantastische trainers bij Heerenveen natuurlijkquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:43 schreef methodmich het volgende:
Het zou wel leuk zijn als hij daar terecht komt om te zien wat hij daar kan. Ik las in dat artikel in VI laatst over hem dat de Zweden die hem op de voet volgden ook wel verbaasd zijn dat hij nu zoveel scoort. Hij is echt helemaal doorgeschoten hier.
JDT is er via Newcastle gekomen, dus dat tel ik even niet mee..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:37 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
JDTen op hem en Korneev na had je ze allemaal mogen houden.
Dat natuurlijk ook. Waar ik op doelde is dat hij ook regelmatig anderen een scoringskans geeft, maar deze die tot nog toe niet wisten te benutten.. Maar afijn, de eerste is binnen, dat er naast vele goals nog vele assists mogen volgenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, hij maakt gewoon zelf de meesten.
In een interview met Talpa sprak hij inderdaad Portugees. Schande.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:07 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Fantastische trainers bij Heerenveen natuurlijk![]()
waar hij overigens nog steeds maar weinig van verstaat geloof ik
Niet gezien. Had hij nog iets boeiends te melden? Vast nietquote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In een interview met Talpa sprak hij inderdaad Portugees. Schande.
viquote:'Afonso Alves is kopie van Ronaldo bij PSV'
30/1/2007 18:31
Afonso Alves is vooralsnog geen praatjesmaker die zijn beloften niet nakomt. De aanvaller van SC Heerenveen blijkt zelfs de meest trefzekere Braziliaan ooit in de Eredivisie, al deelt hij die eer met Ronaldo.
Na 22 competitiewedstrijden dit seizoen staat de teller van Alves op 21 doelpunten. Dat is er al één meer dan de net 26 geworden Friese goalgetter bij zijn komst naar Heerenveen afgelopen zomer beloofde in een heel seizoen.
'Ik ben niet gehaald voor de balletjes breed', legde Alves destijds uit aan Voetbal International. 'De club wil dat ik veel ga scoren. Twintig treffers mogen de mensen wel van me verwachten.'
Mocht Alves zijn huidige gemiddelde (0,95 goals per duel) volhouden, dan eindigt hij op 32 treffers in de reguliere competitie. Zo'n aantal bleek voor illustere voorgangers als Ronaldo en Romario onhaalbaar. Ronaldo's beste jaar bij PSV leverde dertig doelpunten op, Romario strandde op 25.
Ronaldo was in zijn gehele periode bij PSV gemiddeld wel net zo productief als Alves. Aan het begin van zijn Europese loopbaan maakte hij er ook 0,95 per competitieduel. Romario eindigde op 0,90 in Nederlandse dienst.
De nu 41-jarige spits is wel de Braziliaan die het vaakst scoorde in de Eredivisie. O Baixinho maakte er in 109 wedstrijden 98 voor PSV. Sergio (ex-NAC Breda en Roda JC) is recordhouder wat betreft het meeste aantal Eredivisie-duels (189).
De trefzekerste Braziliaanse aanvallers in de Eredivisie
Speler Duels Goals Gem. Club(s)
Afonso Alves* 22 21 0,95 SC Heerenveen
Ronaldo 44 42 0,95 PSV
Romario 109 98 0,90 PSV
Marcelo 22 11 0,50 PSV
Carlos 18 8 0,44 Telstar
Magno 47 19 0,40 FC Groningen
Everton* 18 7 0,39 Heracles Almelo
Emerson 60 20 0,33 MVV
Cristiano 169 52 0,31 NAC Breda, Roda JC
Glaucio 10 3 0,30 Feyenoord
Claudio 17 4 0,24 PSV
Sergio 189 43 0,23 NAC Breda, Roda JC
Wamberto 122 26 0,21 Ajax
Diego Tardelli* 10 2 0,20 PSV
Leonardo* 88 15 0,17 Ajax, NAC Breda, Feyenoord
Somalia 18 3 0,17 Feyenoord
Zefilino 18 3 0,17 NAC
Hugo 148 19 0,13 FC Groningen
Robert 16 2 0,13 PSV
Leandro do Bomfim 15 1 0,07 PSV
Marquinho 3 0 0,00 PSV
Magrão 6 0 0,00 Feyenoord
Canigia 18 0 0,00 AZ
* nog actief in de Eredivisie
de spits van vandaag ?quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:40 schreef Ordinair het volgende:
Stond ook een heels stuk over hem in de spits.
ik zag het, ongev hetzelfde stukje ..vrijdag d-dayquote:
Naar ons aller Feyenoordquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:04 schreef Pritt het volgende:
Die jongen zal wel in de zomer naar een mooie Spaanse club vertrekken.
Hoe zeer ik het Feyenoord ook gun, deze man is voor Nederlandse clubs onbetaalbaar gewordenquote:
Jij droomt zelfs als je niet slaapt.quote:
quote:
Lazio ofzoquote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Volgend jaar een topclub in Italie, kan bijna niet anders.
Eens... laat hem nog maar eerst even wat ervaring opdoen in ons Mickey Mouse competitiequote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:43 schreef De_Ananas het volgende:
Hij belandt op een dood spoor als ie naar het buitenland gaat
Eens, maar je kunt wel zien dat hij wel degelijk een potje kan voetballen. Zoals Huntelaar dat ook bij Heerenveen goed kon en nu best hard faalt bij Ajax. Ik denk dat het gewoon aan het spel van het team vooral ligt ook. Daarmee bedoel ik, dat het zou kunnen dat hij ook best zou kunnen falen in het buitenland en dat dit dan niet direct aan zijn kwaliteiten hoeft te liggen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Hij was in Zweden helemaal niet zo'n goalgetter - hij gedijt gewoon goed bij Heerenveen - tegenwoordig is een speler altijd direct een wereldtopper, laat hem nou eerst het seizoen maar eens afmaken.
Die schijtclubs in Italie moet ik even niks van hebbenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:34 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik zie hem niet naar Inter, Milan of Juve gaan eerder naar een Lazio
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:52 schreef Fetai het volgende:
[..]
Eens, maar je kunt wel zien dat hij wel degelijk een potje kan voetballen. Zoals Huntelaar dat ook bij Heerenveen goed kon en nu best hard faalt bij Ajax. Ik denk dat het gewoon aan het spel van het team vooral ligt ook. Daarmee bedoel ik, dat het zou kunnen dat hij ook best zou kunnen falen in het buitenland en dat dit dan niet direct aan zijn kwaliteiten hoeft te liggen.
In Zweden 52 goals in 96 wedstrijden, da's toch geen misselijk gemiddelde. Best wel goalgetterachtig.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Hij was in Zweden helemaal niet zo'n goalgetter - hij gedijt gewoon goed bij Heerenveen - tegenwoordig is een speler altijd direct een wereldtopper, laat hem nou eerst het seizoen maar eens afmaken.
Nou wees eerlijk, we verwachtten toch allemaal dat hij er een stuk meer in zou schieten en beter spel verder zou vertonen. Hij valt echt tegen imhoquote:
2005/06 Ajax 16 16 Eredivisiequote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Het valt toch niet echt mee met Klaas Jan?
Is ook zeker geen gek gemiddelde hoor. Meer dan andere spitsen die uit de Zweedse competitie hierheen kwamen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:40 schreef Radegast het volgende:
[..]
In Zweden 52 goals in 96 wedstrijden, da's toch geen misselijk gemiddelde. Best wel goalgetterachtig.
Z'n gemiddelde dit seizoen is gewoon absurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |