Zondag maar weer ff 3 intikken tegen feyenoordquote:Alves in uniek rijtje spelers
Geschreven door Franklin Stoker op vrijdag, 1 december om 15:09
Afonso Alves begeeft zich sinds afgelopen woensdag tussen een uniek gezelschap voetballers. De 25-jarige spits van sc Heerenveen scoorde afgelopen woensdag in de uitwedstrijd tegen Vitesse een hattrick, waarmee hij zich in één adem kan noemen met onder meer Roy Makaay, Mateja Kezman en Shota Arveladze.
Volgens de officiële website van de Friezen kwam het slechts acht keer eerder voor dat een speler in een uitwedstrijd voor een hattrick in de Eredivisie zorgde. Alves is nummer negen op de lijst die dit wist te presteren.
Hieronder volgt een overzicht van spelers die ooit een drie doelpunten in één helft wisten te maken:
Marco van Basten (1986 Sparta-Ajax), Marco Boogers (1993 GA Eagles-RKC), Erik Meijer (1993 Cambuur-MVV), Roy Makaay (1996 Fortuna Sittard-Vitesse), Archil Arveladze (1998 FC Utrecht-NAC), Mateja Kezman (2000 Heerenveen-PSV en 2004 AZ-PSV) en Shota Arveladze (2006 RBC-AZ) en Afonso Alves (2006 Vitesse-Heerenveen).
Ten slotte meldt de site van Heerenveen nog een ander opvallend gegeven. Roy Makaay was degene die het minste aantal minuten nodig om drie treffers op zijn naam te schrijven. In het uitduel, destijds met Vitesse, tegen Fortuna Sittard scoorde de spits achtereenvolgens in de 13de, 21ste en 26ste minuut.
Als die daarna bij ons komt spelenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:31 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Zondag maar weer ff 3 intikken tegen feyenoord![]()
Kunst als je een voorzitter hebt die zich met voetballers bezig houdt in plaats van ijsjes te verkopen of schulden te sanerenquote:Op vrijdag 1 december 2006 20:28 schreef Dos37 het volgende:
Ongelofelijk hoe heerenveen het steeds voor elkaar krijgt. Daarvoor hulde.
Als hij naar Eindhoven kan, zegt hij echt geen nee. Ik zit alleen niet op die clown te wachten: Een soort Braziliaanse Nevland, maar omdat hij uit Brazilië komt wordt er een soort mythe om zijn kwaliteiten gebouwd. Ik vind hem behalve in de lucht niets beter dan Nevland. PSV kan beter Zaráte, Dembele of Suaréz halen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:57 schreef methodmich het volgende:
Hij wil graag naar Amsterdam, zegt ie in Nieuwe Revu. Dus of hij nou zo op PSV zit te wachten?
Wat vinden de Heerenveen-fans? Is het meer een speler voor Ajax of voor PSV?
Alves heeft idd een kanonskogel in de benen en is fysiek superieur aan Nevland. Ook is hij sterker in de lucht (logisch). Maar Nevland werd ook zo gehyped vorig jaar. Niet voor niets vormde Alves een "superduo" met die Zweed van Ajax: Het valt me nu al op dat Alves een wisselvallige speler is. Tegen matige verdedigers legt hij er zo 3 in. Als de hele wedstrijd een (redelijk snelle en capabele) verdediger aan hem wordt opgeofferd, is hij nergens. Op die manier worden de "aardige spitsen" van de klasbakken onderscheiden. Rosenberg zou denk ik ook veel scoren in Heerenveen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:06 schreef MaxPower het volgende:
Niemand koketteert met zijn Braziliaanse afkomst hoor Cult. Hij is in zijn spel juist allesbehalve braziliaans. Behalve dat hij net zo'n kanonskogel als Alex in zijn poten heeft. De vergelijking met Nevland zie ik ook niet helemaal. Een schriele Noor tegenover een fysiek beest als Alves, een harde werker als Nevland tegenover een soms onzichtbare Alves
En tenslotte scoort Nevland ook nog eens een stuk minder (afgezien van zijn eerste (lucky?) seizoenhelft bij Groningen)
Nee, vind ik niet. Hij is leuk voor dit seizoen en hij scoort lekker maar hij is geen Heerenveen-speler. Iemand die binnen 2 maanden al roept, dat ie eigenlijk weg wil, die mag wel weer oprotten.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:26 schreef MaxPower het volgende:
Meer voor Heerenveen.
Hij is wel behoorlijk lui natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:06 schreef MaxPower het volgende:
Hij is in zijn spel juist allesbehalve braziliaans.
Redelijk gemiddeldequote:
Is toch niet eerlijk,quote:Op zondag 3 december 2006 18:17 schreef cultheld het volgende:
Van welk geld?
Nu rieme er niet meer is, mag hetquote:Op zondag 3 december 2006 18:18 schreef SCH het volgende:
Straks heeft ie er voor de winterstop al 20 in liggen, dan heeft ie zijn belofte waar gemaakt en kan ie gewoon weg
En toch winnen julliequote:Op zondag 3 december 2006 18:18 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Is toch niet eerlijk,
Wij hebben die kut gyros![]()
![]()
Zij hebben Alves en Nilson![]()
8-6?quote:Op zondag 3 december 2006 18:25 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
hadden dubbele cijfers kunnen zijn![]()
Huntelaar riep dat al voordat hij maar 1 wedstrijd had gespeeld. Vind het geen probleem. Samaras zei dat hij van de club hield, maar zodra hij dollartekens van City zag, was ie weg. Dan heb ik liever een spits die eerlijk zegt dat Heerenveen voor hem een tussenstation is. En laten we eerlijk zijn, hoe kan een Zweedse Braziliaan nou van een club als Heerenveen 'houden'?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Hij is leuk voor dit seizoen en hij scoort lekker maar hij is geen Heerenveen-speler. Iemand die binnen 2 maanden al roept, dat ie eigenlijk weg wil, die mag wel weer oprotten.
Zie je ook aan zijn reactie woensdag, het boeit hem allemaal niet zo. Ik heb toch meer met spelers die echt voor Heerenveen gaan en van de club gaan houden. Nilsson heeft dat veel meer, Prager ook
Kom op zeg, wat ben je ineens kritiekloos richting deze gast? Ik vind het belachelijk dat een speler nu al zo over zijn club spreekt. Als hij niks met Heerenveen heeft, is het mooi dat ie er nu even wat inlegt maar da heb ik verder ook niks met hem natuurlijk. Dit soort voorbijgangers zijn we zo weer vergeten.quote:Op zondag 3 december 2006 18:47 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Huntelaar riep dat al voordat hij maar 1 wedstrijd had gespeeld. Vind het geen probleem. Samaras zei dat hij van de club hield, maar zodra hij dollartekens van City zag, was ie weg. Dan heb ik liever een spits die eerlijk zegt dat Heerenveen voor hem een tussenstation is. En laten we eerlijk zijn, hoe kan een Zweedse Braziliaan nou van een club als Heerenveen 'houden'?
Uit de samenvatting op Talpa bleek eerder het tegenovergestelde.quote:Op zondag 3 december 2006 18:27 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Wij hadden 5 gescoord, maar hadden er 5 meer kunnen zijn
Zo denk ik er gewoon over. Ditzelfde heb ik over Huntelaar gezegd toen hij zei dat hij via Heerenveen naar een topclub wilde. De tijd dat ik zo naief was om te geloven dat de huidige voetballers nog clubliefde hebben is bij mij wel voorbij. Overigens heb ik sowieso weinig met spelers (behalve Brian natuurlijkquote:Op zondag 3 december 2006 20:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat ben je ineens kritiekloos richting deze gast? Ik vind het belachelijk dat een speler nu al zo over zijn club spreekt. Als hij niks met Heerenveen heeft, is het mooi dat ie er nu even wat inlegt maar da heb ik verder ook niks met hem natuurlijk. Dit soort voorbijgangers zijn we zo weer vergeten.
pic'squote:
Ja, dat kostte jullie vandaag 1 punt. Moet je eens kijken hoeveel punten jullie hebben als hij er helemaal niet wasquote:Op zondag 3 december 2006 21:51 schreef One_conundrum het volgende:
Dom balverlies op het middenveld kostte ons punten . . .
quote:Topscorer Alves kost minimaal ¤20 miljoen
Gepubliceerd op 04 december 2006, 12:52
Laatst bijgewerkt op 04 december 2006, 12:55
HEERENVEEN - De Braziliaanse spits Afonso Alves van SC Heerenveen heeft de belangstelling gewekt van Europese topclubs. Zijn zaakwaarnemer Paulo Cesar is voor een transfer in de komende winterstop benaderd door Spaanse, Italiaanse en Franse clubs. Alves scoorde gistermiddag ook weer tegen Feyenoord (4‑3 nederlaag). Hij staat na vijftien duels op vijftien goals.
Cesar denkt aan een beginbod van ¤10 miljoen voor de topscorer van de eredivisie, maar Heerenveen‑voorzitter Koos Formsma heeft eerder het dubbele in zijn hoofd: ,,Om alle clubs af te schrikken: ¤20 miljoen lijkt me nog te weinig.'' Het contract loopt tot juli 2011.
bron: LC.nl
Nee, daarom juist!!! Goeie actie van die nieuwe voorzitterquote:Op maandag 4 december 2006 13:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Alsof iemand er 20 miljoen voor gaat geven.
maar niet in de winterstopquote:Op maandag 4 december 2006 14:54 schreef SCH het volgende:
Wel op tijd verkopen, voordat net als bij Huntelaar duidelijk wordt dat hij helemaal niet zo goed is
Er zijn gekken genoeg. Nu er zo'n hoge prijs op staat, denken ze : 'Nou die moet wel erg goed zijn dan.'quote:Op maandag 4 december 2006 13:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Alsof iemand er 20 miljoen voor gaat geven.
Abramovitsj heeft al gebeld.quote:Op dinsdag 5 december 2006 04:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er zijn gekken genoeg. Nu er zo'n hoge prijs op staat, denken ze : 'Nou die moet wel erg goed zijn dan.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |