Ik heb 1 x met 3 biertjes op achter het stuur gezeten, zwaar getafelt, dat wel, maar ik was zo zenuwachtig dat ik het vanaf dat moment bij 1 biertje hou..quote:Op zondag 5 november 2006 08:18 schreef Ridocar het volgende:
Ben je een geheelonthouder als je nog moet rijden, of drink je nog een biertje of twee (of meer)?
En als je drinkt, hou je jezelf aan de wettelijke maxima (0.2 of 0.5 promille) of drink je meer?
Ik ben zelf geheelonthouder als het op 'de bob zijn' aankomt. Ook al is de wettelijke limiet 0.5 promille, ik kan gewoon letterlijk niet rijden als ik ook maar 1 biertje op heb.
Ik kan uit m'n bescheidenheid zeggen dat ik beter rij dan menig ander. Ook met drank op zal ik niet zo snel een aanrijding veroorzaken, maar het voelt gewoon niet goed. Ik mis dan dat scherpe oplettendheid.quote:Op zondag 5 november 2006 12:41 schreef Catch22- het volgende:
als je met 1 biertje op niet meer kan rijden, kan je het nuchter ook niet
Dat is denk ik een veel voorkomend probleem. Ik kan het ook moeilijk bij 1 biertje laten.quote:ik drink gewoon niet. Als ik 1 biertje drink, krijg ik onherroepelijk zin in meer en dan maakt het alleen maar lastiger om niet meer te drinken
Afschuwelijk, moet die fot nu geplaatst worden!quote:
Vervelend he, de realiteit, maar die foto is voor mensen die denken dat ze dronken achter het stuur kunnen kruipen..quote:Op zondag 5 november 2006 13:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Afschuwelijk, moet die fot nu geplaatst worden!
Ik begrijp dat met drank op achter het stuur kruipen idioot is maar ze maken ook niet zulke voorlichtingscampagnes voor hardrijders. En die kunnen ook zulk leed veroorzaken. En als je huis affikt met jou erin of je verongelukt in het vliegtuig kan dit ook het gevolg zijn.
En ontopic: max 1 glas.
Blijkbaar zijn zulke campagnes nog steeds nodig.quote:Op zondag 5 november 2006 13:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik begrijp dat met drank op achter het stuur kruipen idioot is maar ze maken ook niet zulke voorlichtingscampagnes voor hardrijders. En die kunnen ook zulk leed veroorzaken. En als je huis affikt met jou erin of je verongelukt in het vliegtuig kan dit ook het gevolg zijn.
En ontopic: max 1 glas.
Cola en spaquote:Op zondag 5 november 2006 13:50 schreef Tiemie het volgende:
Als ik bob, drink ik ook niet maar 1 glas, want 1 smaakt naar meer....
Cola powerrrrr.
Denk dat bij veel mensen die dronken achter het stuur kruipen dit geen indruk maakt. Laat het voelen in hun portemonnee, leg zeer hoge boetes op en laat ze hun rijbewijs kwijtraken. Bij die aso's heeft dat meer effect denk ik.quote:Op zondag 5 november 2006 13:59 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Vervelend he, de realiteit, maar die foto is voor mensen die denken dat ze dronken achter het stuur kunnen kruipen..
Ik zou dat soort mensen persoonlijk uit hun auto trekken om ze in m'n kofferbak naar het politiebureau te brengen
Ach, zo'n foto meesturen met de bon lijkt me op zich geen slecht planquote:Op zondag 5 november 2006 14:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Denk dat bij veel mensen die dronken achter het stuur kruipen dit geen indruk maakt. Laat het voelen in hun portemonnee, leg zeer hoge boetes op en laat ze hun rijbewijs kwijtraken. Bij die aso's heeft dat meer effect denk ik.
Wat hij zegtquote:
Ja, confronteren is het enige wat eventueel werkt.quote:Op zondag 5 november 2006 13:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat jij dr naar huis brengtquote:Op zondag 5 november 2006 15:43 schreef vlad het volgende:
hangt er helemaal vanaf wie er mee rijd. maar gemiddeld zo'n 10-15 biertjes als ik m'n schoonmoeder naar hius breng![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 15:42 schreef Repeat het volgende:
0. En iedereen die meer drinkt mogen ze aan zn penis in een boom hangen.
Apart, ik dacht dat je vrijgezel was.quote:Op zondag 5 november 2006 15:45 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat jij dr naar huis brengtik schop dr op de bus en geeft dr een fles jenever mee voor de bus chauffeur
Je hoeft niet alles van me t wetenquote:Op zondag 5 november 2006 15:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Apart, ik dacht dat je vrijgezel was.
Nou, ik heb een keer in een onderzoek gelezen dat het reactievermogen na 1 alcoholische consumptie zelfs licht omhoog gaat, na 2 consumpties gaat het natuurlijk drastisch omlaag. Persoonlijk denk ik dat ik ook kan rijden met 1 alcoholisch drankje op, maar heb dit nooit gedaan en zal dit ook nooit doen. Misschien onderschat ik mezelf en ik zal het me nooit vergeven als er wat gebeurd. Heb wel een keer na 2 drankjes iemand naar het ziekenhuis moeten rijden, dit voelde echt niet goed al was het 3 uur nadat ik het laatste drankje gedronken had, en door de adrenaline leek het ook dat ik opslag nuchter was.quote:Op maandag 6 november 2006 11:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mensen die denken dat ze kunnen rijden met 1 of meerdere alcoholische drankjes op, zouden bij voorhand het rijbewijs al moeten invorderen.
Het volgende had daar mee te maken: als je 1 biertje drinkt letten de meeste extra op, ómdat ze een bier hebben gedronken. De extra alertheid compenseert het slechtere reactievermogen. Is dus meer psychisch.quote:Op maandag 6 november 2006 11:52 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Nou, ik heb een keer in een onderzoek gelezen dat het reactievermogen na 1 alcoholische consumptie zelfs licht omhoog gaat, na 2 consumpties gaat het natuurlijk drastisch omlaag.
...
Dat is toch wel het mooiste argument dat ik hier heb gelezenquote:Op maandag 6 november 2006 12:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En ik mag me van mijn vrouw niet doodrijden (of anderen).
Ik hou ruim 1 uur aan om 1 drankje af te breken. Dus als iets bv 5 uur duurt dan kan ik per uur 1 drankje nuttigen zonder probs.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef wieringer het volgende:
mooi om te zien hoe iedereen zich weer heel erg conform de nederlandse norm aan de norm houd, maar waarschijnlijk zijn al die andere mensen die wel zo nu en dan met meer dan 1 a 2 biertjes achter het stuur stappen niet vertegenwoordigd op fok.
als 3 tot 5 van de 28 reagerende mensen !nooit! met meer dan 2 biertjes op pad gaan, dan mist men hier of een heel groot gedeelte van de bevolking, of deze groep reageerd gewoon niet.
ik drink nooit meer dan 2 a 3 flesjes als ik nog moet rijden maar t is wel eens voor gekomen dat het er meer waren.
en die vrouw van de alcoholcampagne is een tragisch voorbeeld van hoe iets goed fout kan gaan, jammergenoeg kan dat op vele manieren.
Ik zit vaak genoeg bezopen achter het stuur... ben er niet trots opquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef wieringer het volgende:
mooi om te zien hoe iedereen zich weer heel erg conform de nederlandse norm aan de norm houd, maar waarschijnlijk zijn al die andere mensen die wel zo nu en dan met meer dan 1 a 2 biertjes achter het stuur stappen niet vertegenwoordigd op fok.
als 3 tot 5 van de 28 reagerende mensen !nooit! met meer dan 2 biertjes op pad gaan, dan mist men hier of een heel groot gedeelte van de bevolking, of deze groep reageerd gewoon niet.
ik drink nooit meer dan 2 a 3 flesjes als ik nog moet rijden maar t is wel eens voor gekomen dat het er meer waren.
en die vrouw van de alcoholcampagne is een tragisch voorbeeld van hoe iets goed fout kan gaan, jammergenoeg kan dat op vele manieren.
Sorry dat ik het zeg: Maar ik hoop dat je jezelf dan een keer te pletter rijdt! Met die stomme lach ook nog erbij!quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:27 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ik zit vaak genoeg bezopen achter het stuur... ben er niet trots op
83% van de automobilisten denkt dat ook van zichzelf. Echt.quote:Op zondag 5 november 2006 12:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik kan uit m'n bescheidenheid zeggen dat ik beter rij dan menig ander.
Dombo.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:
ik drink 5 tot 8 glazen als ik rij, kan perfect rijden met alcohol op.
wel versrpeid over een hele avond van 6 uurtjes
waarom kan ik perfect rijden met alcohol??
omdat ik rustiger rij, normaal race ik door iedereen heen.
in de nacht is het rustig op de weg
in curacao mag je LADDER zat achter het stuur kruipen, gebeuren daar meer ongelukken? NEEquote:Op dinsdag 7 november 2006 23:56 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
83% van de automobilisten denkt dat ook van zichzelf. Echt.
[..]
Dombo.
Het aantal verkeersdoden is daar hoger dan hier.quote:Op woensdag 8 november 2006 00:21 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
in curacao mag je LADDER zat achter het stuur kruipen, gebeuren daar meer ongelukken? NEE
Zelfoverschatting is nog wel het grootste probleem.quote:sommige mensen kunnen dus echt wel voor hun eigen bepalen hoeveel ze op kunnen achter het stuur
Je praat wel anders als een familielid van je omgekomen is.quote:Op woensdag 8 november 2006 00:34 schreef RijstNatie het volgende:
ok dan zal het zo zijn
Dat geloof ik graag, maar ik reageerde op de volgende quote:quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:56 schreef rekenwonder het volgende:
[...]
83% van de automobilisten denkt dat ook van zichzelf. Echt.
quote:Op zondag 5 november 2006 12:41 schreef Catch22- het volgende:
als je met 1 biertje op niet meer kan rijden, kan je het nuchter ook niet![]()
Het is ook erg wetenschappelijk aangetoond dat de zelf overschatting toe neemt met de hoeveelheid alcohol die je neemt. Ook neemt het besef van de fouten die je maakt erg snel af met de hoeveelheid alcohol die je gehad hebt. Iedereen die dronken zegt dat "iets wel lukt" moet je dus met een behoorlijke korrel zout nemen. Ook als je de verhalen van diegene achteraf hoort. Ze herinneren zich namelijk zelden wat er fout gegaan is.quote:Op woensdag 8 november 2006 00:31 schreef rekenwonder het volgende:
-knip-
Zelfoverschatting is nog wel het grootste probleem.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:
ik drink 5 tot 8 glazen als ik rij, kan perfect rijden met alcohol op.
wel versrpeid over een hele avond van 6 uurtjes
waarom kan ik perfect rijden met alcohol??
omdat ik rustiger rij, normaal race ik door iedereen heen.
in de nacht is het rustig op de weg
quote:Op woensdag 8 november 2006 00:21 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
in curacao mag je LADDER zat achter het stuur kruipen, gebeuren daar meer ongelukken? NEE
wanneer gebeuren er ongelukken? Als mensen niet weten wat hun grenzen zijn t.o.v drank. Als mensen hun auto niet kennen, zoals vrouwen en jochies van 19.
Tis geen feit dat mensen ineens totaal niet meer kunnen rijden door alcohol.
Ja je gaat er iets slechter van rijden misschien, wil dat zeggen dat je ongelukken maakt?
Het is slechter om met slaap tekort achter het stuur te kruipen dan met 6 glazen bier, dat kan ik je garanderen.
sommige mensen kunnen dus echt wel voor hun eigen bepalen hoeveel ze op kunnen achter het stuur
quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:27 schreef 1299 het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook, met een max van 0.2 promille is het oppassen geblazen.
Geloof het of niet maar zelfs dat is strafbaar naar wat ik heb vernomen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 00:06 schreef Metalfreak het volgende:
Ow ja, heb wel een keer helemaal zat (en echt goed) m'n auto 10 meter verplaatst (op eigen terrein) maar toen merkte ik ook goed welke invloed dat had op mij, stond een meter verder stil dan ik eigenlijk gewild had (niet dat dat erg was daar, maar goed) Maar op de openbare weg zou ik dit nooit doen
Kijk, dat heb ik nou. Overdag drink ik daarom bijna nooit, ook als ik niet hoef te rijden. En met vermoeidheid precies hetzelfde.quote:Op maandag 6 november 2006 12:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik overdag op een zonnig terrasje 1 of twee biertjes drink (vooral als je niet erbij eet) ben ik soms al zo zat als een aap, en soms zo nuchter als een kalf. Dus 0 biertjes overdag in de zomer als ik nog moet rijden, omdat je nooit weet hoe ze vallen.
Als ik 's avonds ergens ga eten, en daarna nog naar huis moet rijden neem ik soms een biertje of 1 glas wijn bij het hoofdgerecht, omdat tegen de tijd dat je het nagerecht en de koffie op hebt, je daar niet zoveel meer van merkt.
Behalve als ik heel moe ben, dan de hele avond cola / av bier etc want moe + drank, dan moet je elk glas wat betreft het efect op je reactiesnelheid bij mij met drie vermenigvuldigen. En ik mag me van mijn vrouw niet doodrijden (of anderen).
Bezoek een gemiddelde kroeg en het aantal mensen die rijden met een glaasje op zal gemiddeld veel meer zijn dan op Fok, maar zelfs in de kroeg zal hooguit maar de helft toegeven dat ze boven de wettelijke norm rijden. Maar dat vind ik niet zo gek, gezien de reacties hierboven.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef wieringer het volgende:
Amen.quote:Op woensdag 8 november 2006 00:21 schreef RijstNatie het volgende:
wanneer gebeuren er ongelukken? Als mensen niet weten wat hun grenzen zijn t.o.v drank. Als mensen hun auto niet kennen, zoals vrouwen en jochies van 19.
Tis geen feit dat mensen ineens totaal niet meer kunnen rijden door alcohol.
Ja je gaat er iets slechter van rijden misschien, wil dat zeggen dat je ongelukken maakt?
Het is slechter om met slaap tekort achter het stuur te kruipen dan met 6 glazen bier, dat kan ik je garanderen.
sommige mensen kunnen dus echt wel voor hun eigen bepalen hoeveel ze op kunnen achter het stuur
Wat hij zegt.quote:Op zondag 5 november 2006 11:16 schreef Radjesh het volgende:
Ik drink niet , als ik moet rijden.
Dat komt omdat je nog niet ervaren genoeg bent. Als je regelmatig auto rijdt wordt het meer routine, dan zul je zien dat je 150km niet meer zo inspannend ervaart als nu het geval is.quote:Op zondag 19 november 2006 19:47 schreef Lausteen het volgende:
Verder is vermoeidheid idd stukken gevaarlijker weet ik uit ervaring. 150 km moeten rijden toen, op de snelweg ging het nog wel, viel wel bijna in slaap maar in de stad heb ik wel een paar stoepranden meegepakt terwijl ik gewoon rechtdoor ging
Geloof me, het was het weekend na lowlands, heel het weekend slecht geslapen en de laatste nacht zelfs totaal nietquote:Op zondag 19 november 2006 22:09 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Dat komt omdat je nog niet ervaren genoeg bent. Als je regelmatig auto rijdt wordt het meer routine, dan zul je zien dat je 150km niet meer zo inspannend ervaart als nu het geval is.
Haha.. Ja oké, dat kan lastig worden dan.quote:Op zondag 19 november 2006 23:24 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Geloof me, het was het weekend na lowlands, heel het weekend slecht geslapen en de laatste nacht zelfs totaal niet. Ik heb geen moeite met lange stukken, ik word het autorijden dan alleen zat als ik niet moe ben..
Haha, Lowlands ja, dat was ook mijn meest vermoeiende rit. Ik had de laatste dag geen druppel gedronken, omdat ik de volgende dag zou rijden, maar door de vermoeidheid was dat één van mijn meest onverantwoorde ritten. Dat doe ik dus nooit meer. In mijn geval kun je beter klaar wakker zijn en wat drank op hebben dan nuchter en oververmoeid rijden.quote:Op zondag 19 november 2006 23:24 schreef Lausteen het volgende:
Geloof me, het was het weekend na lowlands, heel het weekend slecht geslapen en de laatste nacht zelfs totaal niet. Ik heb geen moeite met lange stukken, ik word het autorijden dan alleen zat als ik niet moe ben..
Ik had me ook nog helemaal kapotgezopen die avondquote:Op zondag 19 november 2006 23:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Haha, Lowlands ja, dat was ook mijn meest vermoeiende rit. Ik had de laatste dag geen druppel gedronken, omdat ik de volgende dag zou rijden, maar door de vermoeidheid was dat één van mijn meest onverantwoorde ritten. Dat doe ik dus nooit meer. In mijn geval kun je beter klaar wakker zijn en wat drank op hebben dan nuchter en oververmoeid rijden.
als ik net wakker ben (30minuten) en naar school rijd, dan rij ik nog slechter als met alcohol op.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:01 schreef R81 het volgende:
[..]
[..]
![]()
Het is een feit dat je reactievermogen trager wordt met alcohol op, dus er is een groter risico dat je een ongeluk veroorzaakt, dat geldt dus ook voor jou![]()
Eigenlijk zijn je verhaaltjes te lomp om op te reageren.
Ik heb het helemaal niet over rijden als je moe bent, daar gaat dit topic niet over. Daar ga ik ook niet over discussiëren want ik weet dat dat ook gevaarlijk kan zijn.quote:Op maandag 20 november 2006 00:34 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
als ik net wakker ben (30minuten) en naar school rijd, dan rij ik nog slechter als met alcohol op.
Ik heb geen snelle reactievermogen nodig om normaal te rijden.
Geld trouwens ook voor vermoeid zijn, dat is vele male erger als met 5 bier op rijden, maargoed geloof jij maar wat je wilt.
"e:Op zondag 19 november 2006 23:51 schreef ACT-F het volgende:
Haha, Lowlands ja, dat was ook mijn meest vermoeiende rit. Ik had de laatste dag geen druppel gedronken, omdat ik de volgende dag zou rijden, maar door de vermoeidheid was dat één van mijn meest onverantwoorde ritten. Dat doe ik dus nooit meer. In mijn geval kun je beter klaar wakker zijn en wat drank op hebben dan nuchter en oververmoeid rijden.
Dat er anderen dingen zijn die nog erger/nog gevaarlijker zijn, betekend nog niet dat je het minder gevaarlijke dan maar gewoon moet doen. Soms is 't een goed idee uit twee zaken 't minst slechte te kiezen, maar in dit geval zijn ze gewoon ALLEBEI sterk af te raden.quote:Op maandag 20 november 2006 00:34 schreef RijstNatie het volgende:
als ik net wakker ben (30minuten) en naar school rijd, dan rij ik nog slechter als met alcohol op.
Geld trouwens ook voor vermoeid zijn, dat is vele male erger als met 5 bier op rijden, maargoed geloof jij maar wat je wilt.
Het zal wel een nutteloze discussie zijn hoor, maar waarom zouden alle vrouwen in vredesnaam hun auto niet kennen?? Die opmerking is toch compleet irrelevant aan dit topic?quote:Op woensdag 8 november 2006 00:21 schreef RijstNatie het volgende:
Je hebt dus geen snel reactievermogen nodig om een noodstop te maken omdat iemand voor je opeens remt voor een overstekend dier? Je hoeft niet snel te kunnen reageren om uit te wijken voor die plotseling slingerende zatlap op de fiets? Of dat kind die achter zijn bal aan holt? Of voor die in het donker geklede fietser (zonder licht) die je op dat slecht verlichte weggetje nauwelijks ziet? Of voor die ambulance die plotseling uit een zijstraatje komt met sirenes en lichten aan?quote:Op maandag 20 november 2006 00:34 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
jij bent tof, had ik je handtekening al?quote:Op donderdag 23 november 2006 11:11 schreef Little_Meanie het volgende:
Hieruit blijkt nog maar eens dat Nederlanders niet overweg kunnen met alcohol.
Als je na 2 biertjes iets voelt dan moet je helemaal van de alcohol afblijven.
Mijn limiet ligt op een 10 biertjes om te rijden.
En het is allang bekend dat de foto een hoax is.
Misschien zou je eens voor de grap een rijles moeten nemen terwijl je tien bier gehad hebt en achteraf feedback vragen + video van het geheel kijken. ANWB had een poos geleden een dronkemansrit georganiseerd, dan kon je onder invloed rijden met instructeur op een circuit. Ook de lui die dachten prima te kunnen rijden onder invloed hadden behoorlijk wat ingrepen nodig. Veel van die ingrepen hadden ze achteraf niet eens in de gaten gehad, waaronder ingrepen waarbij aan het stuur getrokken was(!)quote:Op donderdag 23 november 2006 11:11 schreef Little_Meanie het volgende:
Als je 10 bier gaat drinken moet je helemaal van de bestuurdersstoel afblijvenquote:Op donderdag 23 november 2006 11:11 schreef Little_Meanie het volgende:
O ja?quote:En het is allang bekend dat de foto een hoax is.
Die foto is geen hoax. Hij is misschien eens als email hoax gebruikt; sommige van die email hoax dingen die de ronde doen beginnen met een echte foto of gebeurtenis en vragen dan om handtekeningen (wat niet werkt per email omdat elke keer dat je de lijst aan 10 mensen stuurt, je ook 10 kopietjes maakt, dus tegen de tijd dat je 50 of 100 namen hebt, heb je honderdduizenden duplicaten) of maken mensen wijs dat er donaties gedaan worden als je de email doorstuurt (wat ook niet werkt omdat niemand dat kan bijhouden), of worden ongedateerd verzonden zodat ze nog rondgaan jaren nadat een aktie is afgelopen.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:11 schreef Little_Meanie het volgende:
Dat was mijn limiet om nog te kunnen rennen.quote:Op donderdag 23 november 2006 18:11 schreef Byte_Me het volgende:
ik rij nooit
en mijn limiet om nog te kunnen lopen is ongeveer 0.7 liter vodka.
niet iedereen wordt gelijk retarded en onbeheersbaar als hij 5 bier op heeft.quote:Op maandag 20 november 2006 00:57 schreef R81 het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over rijden als je moe bent, daar gaat dit topic niet over. Daar ga ik ook niet over discussiëren want ik weet dat dat ook gevaarlijk kan zijn.
Geloof jij maar wat je wilt?Jij doet net alsof die feiten (alcohol -> trager reactievermogen) voor jou niet gelden. Ik dacht dat je al 24 was, je reageert als een jochie van 18.
Waar zei ik dat je gelijk helemaal onbeheersbaar wordt van 5 biertjes?quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:13 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
niet iedereen wordt gelijk retarded en onbeheersbaar als hij 5 bier op heeft.
sommige mensen die nooit alcohol drinken moeten niet gaan rijden als ze 3,4 bier ophebben, want dan rijden ze zo tegen een boom ofso.
elk persoon is verschillend, zo kan bijv. iemand van 100kg en een regelmatig drinker makkelijker tegen drank dan iemand die 18 is en 50kg weegt.
daarom kan je dus best verantwoord rijden met een paar glazen op.
Als ik me niet vergis breekt je lichaam elk uurtje 1 pilsje af.quote:Op zondag 5 november 2006 13:34 schreef LordLynx het volgende:
Drink als ik weet dat ik binnen 12 uur moet rijden hooguit 2 glaasjes, en 5 uur voor ik daadwerkelijk moet rijden helemaal niets.
Oeh een geheelonthouderquote:Op vrijdag 24 november 2006 02:59 schreef 2dope het volgende:
Ik drink niet meer dan strict noodzakelijk.
Inderdaad. Vaak moet er eerst zoiets gebeuren, daarna gaan de patsertjes pas nadenken en zich eindelijk volwassen gedragen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:19 schreef PNG het volgende:
Zeldzaam dat je nog zo'n debielen hebt. Zou goed zijn als je je eigen vriendin beetje gewond reed.
Scheelt weer de mijne of die van ander.
Gewond hoeft niet, wel beetje blikschade. En die komt er ook wel, da's de pest. Elke za avond weer raak, soort kansberekening. Laten we hopen eigen vriendinneke dan maar beetje kreupel beentje, liever niet ander.![]()
Leuk dat je daarover begint. Enkele jaren geleden had ik een vriendin waar ik helemaal gek mee was, maar ze had één probleem. Ze deed gekke dingen als ze drank op had, terwijl ik met dezelfde hoeveelheid geen rare dingen doe. Ik heb haar altijd gewaarschuwd om nooit met drank op te rijden, terwijl ze wist dat ik dat zelf wel eens deed. Op een dag, nou ja nacht, besluit ze met haar gekke hoofd om de auto te pakken. Ze heeft ongeveer 40 kilometer kunnen rijden en daarna is ze in de sloot beland. Pas de volgende ochtend is ze zwaargewond ontdekt door toevallige passanten. Ze heeft daarna weken in coma gelegen en heeft het ternauwenood overleefd. Helaas is ze door een lichte hersenbloeding nooit meer het oude geworden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:19 schreef PNG het volgende:
Zeldzaam dat je nog zo'n debielen hebt. Zou goed zijn als je je eigen vriendin beetje gewond reed.
Scheelt weer de mijne of die van ander.
Gewond hoeft niet, wel beetje blikschade. En die komt er ook wel, da's de pest. Elke za avond weer raak, soort kansberekening. Laten we hopen eigen vriendinneke dan maar beetje kreupel beentje, liever niet ander.![]()
Dat nauwelijks is al teveel, met 80 kilometer per uur een halve seconde langzamer reageren betekend al een 11 meter langere remweg.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, ik weet van mezelf dat mijn gedrag nauwelijks verandert als ik gedronken heb,
Het is niet van belang of je reactievermogen langer wordt, want dat gebeurt ook als je nog niet helemaal wakker bent. Ik zie in de ochtendspits weinig mensen met een Bob, terwijl ze net zo beroerd of misschien wel beroerder reageren dan mensen met drank op. Zorg er gewoon voor dat je reactievermogen binnen een bepaald criterium valt, bijvoorbeeld niet meer dan 1 seconde.quote:Op zondag 26 november 2006 16:37 schreef R81 het volgende:
[..]
Dat nauwelijks is al teveel, met 80 kilometer per uur een halve seconde langzamer reageren betekend al een 11 meter langere remweg.
Ik heb het niet over 8 glazen verdeeld over een hele avond, ik heb het over auto rijden met een te hoog alcohol promillage in je bloed.
Triest dat zoveel mensen zichzelf overschatten, dat veroorzaakt ongelukken.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon een Bob te regelen. Of als het dichtbij is, waarom fietsen jullie niet gewoon? En is het dan zo erg om een keer een avondje geen alcohol te drinken en dus zelf de Bob te zijn? Ik kan het namelijk ook gewoon gezellig hebben zonder alcohol.
Het is natuurlijk niet zwart-wit. Je kunt een beetje vermoeid zijn en nog prima kunnen rijden. Net zoals met alcohol, je kunt prima een paar glazen op en nog prima kunnen rijden. Het zijn de excessen die het gevaarlijk maken, of dit nu oververmoeidheid is of straalbezopen. Ik vind het uiteindelijk niet relevant door welke invloeden je minder in staat bent om te rijden, mits je maar aan minimale criteria voldoet om auto te kunnen rijden.quote:Op zondag 26 november 2006 16:59 schreef R81 het volgende:
Ja maar ik heb ook al gezegd dat rijden terwijl je vermoeid bent ook gevaarlijk kan zijn.
Maar daarom zou dus iedereen met alcohol op mogen gaan rijden? Omdat dat andere ook gevaarlijk is?
Terwijl het gewoon zo simpel is om een Bob te regelen voor na het uitgaan..
Laten we dan gewoon het reactievermogen metenquote:Op zondag 26 november 2006 18:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zwart-wit. Je kunt een beetje vermoeid zijn en nog prima kunnen rijden. Net zoals met alcohol, je kunt prima een paar glazen op en nog prima kunnen rijden. Het zijn de excessen die het gevaarlijk maken, of dit nu oververmoeidheid is of straalbezopen. Ik vind het uiteindelijk niet relevant door welke invloeden je minder in staat bent om te rijden, mits je maar aan minimale criteria voldoet om auto te kunnen rijden.
Toen ik mjin rijbewijs net had was ik zelf ook anti-alcohol in het verkeer, maar naar verloop van tijd kom je erachter dat het invloed van alcohol reuze kan meevallen (niet bij iedereen trouwens!). En ach, waarom niet? Frisdrank heb ik nauwelijks in huis, omdat ik de prik nauwelijks kan verdragen, laat staan tijdens het uitgaan wanneer je toch redelijk veel drinkt. Ik heb het ook met jus d'orange geprobeerd, maar dat houd je ook niet de hele avond vol. Mijn advies is gemiddeld 1 biertje per uur en het laatste uur beslist geen alcohol. 1 of 2 glazen fris verdraag ik nog welMaar zeker geen 4, dan heb ik de volgende dag gruwelijk last van mijn maag
Als ik een Bob kan regelen, dan maak ik daar gretig gebruik van, maar die liggen niet altijd voor het oprapen.
Goed plan!quote:Op zondag 26 november 2006 19:34 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Laten we dan gewoon het reactievermogen meten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |