Het is niet van belang of je reactievermogen langer wordt, want dat gebeurt ook als je nog niet helemaal wakker bent. Ik zie in de ochtendspits weinig mensen met een Bob, terwijl ze net zo beroerd of misschien wel beroerder reageren dan mensen met drank op. Zorg er gewoon voor dat je reactievermogen binnen een bepaald criterium valt, bijvoorbeeld niet meer dan 1 seconde.quote:Op zondag 26 november 2006 16:37 schreef R81 het volgende:
[..]
Dat nauwelijks is al teveel, met 80 kilometer per uur een halve seconde langzamer reageren betekend al een 11 meter langere remweg.
Ik heb het niet over 8 glazen verdeeld over een hele avond, ik heb het over auto rijden met een te hoog alcohol promillage in je bloed.
Triest dat zoveel mensen zichzelf overschatten, dat veroorzaakt ongelukken.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon een Bob te regelen. Of als het dichtbij is, waarom fietsen jullie niet gewoon? En is het dan zo erg om een keer een avondje geen alcohol te drinken en dus zelf de Bob te zijn? Ik kan het namelijk ook gewoon gezellig hebben zonder alcohol.
Het is natuurlijk niet zwart-wit. Je kunt een beetje vermoeid zijn en nog prima kunnen rijden. Net zoals met alcohol, je kunt prima een paar glazen op en nog prima kunnen rijden. Het zijn de excessen die het gevaarlijk maken, of dit nu oververmoeidheid is of straalbezopen. Ik vind het uiteindelijk niet relevant door welke invloeden je minder in staat bent om te rijden, mits je maar aan minimale criteria voldoet om auto te kunnen rijden.quote:Op zondag 26 november 2006 16:59 schreef R81 het volgende:
Ja maar ik heb ook al gezegd dat rijden terwijl je vermoeid bent ook gevaarlijk kan zijn.
Maar daarom zou dus iedereen met alcohol op mogen gaan rijden? Omdat dat andere ook gevaarlijk is?
Terwijl het gewoon zo simpel is om een Bob te regelen voor na het uitgaan..
Laten we dan gewoon het reactievermogen metenquote:Op zondag 26 november 2006 18:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zwart-wit. Je kunt een beetje vermoeid zijn en nog prima kunnen rijden. Net zoals met alcohol, je kunt prima een paar glazen op en nog prima kunnen rijden. Het zijn de excessen die het gevaarlijk maken, of dit nu oververmoeidheid is of straalbezopen. Ik vind het uiteindelijk niet relevant door welke invloeden je minder in staat bent om te rijden, mits je maar aan minimale criteria voldoet om auto te kunnen rijden.
Toen ik mjin rijbewijs net had was ik zelf ook anti-alcohol in het verkeer, maar naar verloop van tijd kom je erachter dat het invloed van alcohol reuze kan meevallen (niet bij iedereen trouwens!). En ach, waarom niet? Frisdrank heb ik nauwelijks in huis, omdat ik de prik nauwelijks kan verdragen, laat staan tijdens het uitgaan wanneer je toch redelijk veel drinkt. Ik heb het ook met jus d'orange geprobeerd, maar dat houd je ook niet de hele avond vol. Mijn advies is gemiddeld 1 biertje per uur en het laatste uur beslist geen alcohol. 1 of 2 glazen fris verdraag ik nog welMaar zeker geen 4, dan heb ik de volgende dag gruwelijk last van mijn maag
Als ik een Bob kan regelen, dan maak ik daar gretig gebruik van, maar die liggen niet altijd voor het oprapen.
Goed plan!quote:Op zondag 26 november 2006 19:34 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Laten we dan gewoon het reactievermogen meten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |