Nou, ik heb een keer in een onderzoek gelezen dat het reactievermogen na 1 alcoholische consumptie zelfs licht omhoog gaat, na 2 consumpties gaat het natuurlijk drastisch omlaag. Persoonlijk denk ik dat ik ook kan rijden met 1 alcoholisch drankje op, maar heb dit nooit gedaan en zal dit ook nooit doen. Misschien onderschat ik mezelf en ik zal het me nooit vergeven als er wat gebeurd. Heb wel een keer na 2 drankjes iemand naar het ziekenhuis moeten rijden, dit voelde echt niet goed al was het 3 uur nadat ik het laatste drankje gedronken had, en door de adrenaline leek het ook dat ik opslag nuchter was.quote:Op maandag 6 november 2006 11:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mensen die denken dat ze kunnen rijden met 1 of meerdere alcoholische drankjes op, zouden bij voorhand het rijbewijs al moeten invorderen.
Het volgende had daar mee te maken: als je 1 biertje drinkt letten de meeste extra op, ómdat ze een bier hebben gedronken. De extra alertheid compenseert het slechtere reactievermogen. Is dus meer psychisch.quote:Op maandag 6 november 2006 11:52 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Nou, ik heb een keer in een onderzoek gelezen dat het reactievermogen na 1 alcoholische consumptie zelfs licht omhoog gaat, na 2 consumpties gaat het natuurlijk drastisch omlaag.
...
Dat is toch wel het mooiste argument dat ik hier heb gelezenquote:Op maandag 6 november 2006 12:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En ik mag me van mijn vrouw niet doodrijden (of anderen).
Ik hou ruim 1 uur aan om 1 drankje af te breken. Dus als iets bv 5 uur duurt dan kan ik per uur 1 drankje nuttigen zonder probs.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef wieringer het volgende:
mooi om te zien hoe iedereen zich weer heel erg conform de nederlandse norm aan de norm houd, maar waarschijnlijk zijn al die andere mensen die wel zo nu en dan met meer dan 1 a 2 biertjes achter het stuur stappen niet vertegenwoordigd op fok.
als 3 tot 5 van de 28 reagerende mensen !nooit! met meer dan 2 biertjes op pad gaan, dan mist men hier of een heel groot gedeelte van de bevolking, of deze groep reageerd gewoon niet.
ik drink nooit meer dan 2 a 3 flesjes als ik nog moet rijden maar t is wel eens voor gekomen dat het er meer waren.
en die vrouw van de alcoholcampagne is een tragisch voorbeeld van hoe iets goed fout kan gaan, jammergenoeg kan dat op vele manieren.
Ik zit vaak genoeg bezopen achter het stuur... ben er niet trots opquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef wieringer het volgende:
mooi om te zien hoe iedereen zich weer heel erg conform de nederlandse norm aan de norm houd, maar waarschijnlijk zijn al die andere mensen die wel zo nu en dan met meer dan 1 a 2 biertjes achter het stuur stappen niet vertegenwoordigd op fok.
als 3 tot 5 van de 28 reagerende mensen !nooit! met meer dan 2 biertjes op pad gaan, dan mist men hier of een heel groot gedeelte van de bevolking, of deze groep reageerd gewoon niet.
ik drink nooit meer dan 2 a 3 flesjes als ik nog moet rijden maar t is wel eens voor gekomen dat het er meer waren.
en die vrouw van de alcoholcampagne is een tragisch voorbeeld van hoe iets goed fout kan gaan, jammergenoeg kan dat op vele manieren.
Sorry dat ik het zeg: Maar ik hoop dat je jezelf dan een keer te pletter rijdt! Met die stomme lach ook nog erbij!quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:27 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ik zit vaak genoeg bezopen achter het stuur... ben er niet trots op
83% van de automobilisten denkt dat ook van zichzelf. Echt.quote:Op zondag 5 november 2006 12:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik kan uit m'n bescheidenheid zeggen dat ik beter rij dan menig ander.
Dombo.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:
ik drink 5 tot 8 glazen als ik rij, kan perfect rijden met alcohol op.
wel versrpeid over een hele avond van 6 uurtjes
waarom kan ik perfect rijden met alcohol??
omdat ik rustiger rij, normaal race ik door iedereen heen.
in de nacht is het rustig op de weg
in curacao mag je LADDER zat achter het stuur kruipen, gebeuren daar meer ongelukken? NEEquote:Op dinsdag 7 november 2006 23:56 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
83% van de automobilisten denkt dat ook van zichzelf. Echt.
[..]
Dombo.
Het aantal verkeersdoden is daar hoger dan hier.quote:Op woensdag 8 november 2006 00:21 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
in curacao mag je LADDER zat achter het stuur kruipen, gebeuren daar meer ongelukken? NEE
Zelfoverschatting is nog wel het grootste probleem.quote:sommige mensen kunnen dus echt wel voor hun eigen bepalen hoeveel ze op kunnen achter het stuur
Je praat wel anders als een familielid van je omgekomen is.quote:Op woensdag 8 november 2006 00:34 schreef RijstNatie het volgende:
ok dan zal het zo zijn
Dat geloof ik graag, maar ik reageerde op de volgende quote:quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:56 schreef rekenwonder het volgende:
[...]
83% van de automobilisten denkt dat ook van zichzelf. Echt.
quote:Op zondag 5 november 2006 12:41 schreef Catch22- het volgende:
als je met 1 biertje op niet meer kan rijden, kan je het nuchter ook niet![]()
Het is ook erg wetenschappelijk aangetoond dat de zelf overschatting toe neemt met de hoeveelheid alcohol die je neemt. Ook neemt het besef van de fouten die je maakt erg snel af met de hoeveelheid alcohol die je gehad hebt. Iedereen die dronken zegt dat "iets wel lukt" moet je dus met een behoorlijke korrel zout nemen. Ook als je de verhalen van diegene achteraf hoort. Ze herinneren zich namelijk zelden wat er fout gegaan is.quote:Op woensdag 8 november 2006 00:31 schreef rekenwonder het volgende:
-knip-
Zelfoverschatting is nog wel het grootste probleem.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:
ik drink 5 tot 8 glazen als ik rij, kan perfect rijden met alcohol op.
wel versrpeid over een hele avond van 6 uurtjes
waarom kan ik perfect rijden met alcohol??
omdat ik rustiger rij, normaal race ik door iedereen heen.
in de nacht is het rustig op de weg
quote:Op woensdag 8 november 2006 00:21 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
in curacao mag je LADDER zat achter het stuur kruipen, gebeuren daar meer ongelukken? NEE
wanneer gebeuren er ongelukken? Als mensen niet weten wat hun grenzen zijn t.o.v drank. Als mensen hun auto niet kennen, zoals vrouwen en jochies van 19.
Tis geen feit dat mensen ineens totaal niet meer kunnen rijden door alcohol.
Ja je gaat er iets slechter van rijden misschien, wil dat zeggen dat je ongelukken maakt?
Het is slechter om met slaap tekort achter het stuur te kruipen dan met 6 glazen bier, dat kan ik je garanderen.
sommige mensen kunnen dus echt wel voor hun eigen bepalen hoeveel ze op kunnen achter het stuur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |