abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 november 2006 @ 17:03:47 #51
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43263918
Max 2 biertjes, en na die laatste moet er van mij minstens 1,5 uur tussen zitten voor ik ga rijden.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_43268337
Ik drink nooit, simpel
pi_43273265
geen druppel
  zondag 5 november 2006 @ 21:58:14 #54
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_43274417
max 2 glazen. en de laatste minstens een dikke 45 minuten tot een uur ervoor.

met 1 glas maak ik me niet druk.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_43274586
Ik probeer met niet meer dan 2 glazen te rijden (2 op de hele avond dus he), maar het is weleens voorgekomen dat ik er 7 op had... merkte eigenlijk geen verschil in rijstijl
pi_43275459
NUL

Da's al 10 jaar mijn limiet. Als ik hem tegen boom zet omdat ik te hard moet gaan, so be it, als ik 1 bier opheb, zou ik mezelf niet vergeven en LUL vinden.

Is ook soort iets dat ik mezelf inprent, als ik 1 bier zou gaan drinken, wordt het hellend vlak.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 5 november 2006 @ 22:44:39 #57
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43276455
Cola, water en in de kleine uurtjes...red bull
pi_43276543
Red Bull voor de opgeblazen maag

Gewoon lekker aan de spa gaan.
  zondag 5 november 2006 @ 23:34:08 #59
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_43278245
Limiet?
FCT
pi_43279034
1 á 2 pilsjes, afhankelijk van hoelang ik op stap ga.
  maandag 6 november 2006 @ 09:37:26 #61
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_43283801
Ik drink helemaal niet als ik moet rijden, totaal onverantwoord als ik iemand iemand/bijrijder dood rij omdat ik niet kan rijden..

1x met 1 biertje op gereden, omdat ik plots iemand van 'n feestje thuis moest brengen, vond persoonlijk 1 biertje al teveel om de weg op te gaan. (1bier + erg laat in de avond + moe = vergelijkbaar met dronken/lam zijn)
  maandag 6 november 2006 @ 09:59:38 #62
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43284180
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent. Als je nooit of heel zelden drinkt, en dan met twee bier op gaat rijden, da's niet verantwoord. Ben je een matige drinker, dan kun je het wel hebben, mits er flink wat tijd tussen je laatste biertje en het rijden zit.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_43284578
0,0 natuurlijk. Ik vind het drinken van zelfs 1 onverantwoord.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  maandag 6 november 2006 @ 11:11:25 #64
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_43285697
Op één ligt wel een beetje de limiet. Als er nog een paar uur tussenzit misschien nog eentje meer
pi_43286477
Mensen die denken dat ze kunnen rijden met 1 of meerdere alcoholische drankjes op, zouden bij voorhand het rijbewijs al moeten invorderen.
pi_43286528
één biertje, en dan bij voorkeur nog minimaal een half uur wachten met rijden, en wat eten voordat ik weer instap
pi_43286747
Maximaal 1 biertje, op het begin van de avond.
Aangezien dat toch weer verteerd is als ik moet rijden op het eind van de avond.

[ Bericht 1% gewijzigd door Boschkabouter op 06-11-2006 12:09:37 ]
pi_43286818
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mensen die denken dat ze kunnen rijden met 1 of meerdere alcoholische drankjes op, zouden bij voorhand het rijbewijs al moeten invorderen.
Nou, ik heb een keer in een onderzoek gelezen dat het reactievermogen na 1 alcoholische consumptie zelfs licht omhoog gaat, na 2 consumpties gaat het natuurlijk drastisch omlaag. Persoonlijk denk ik dat ik ook kan rijden met 1 alcoholisch drankje op, maar heb dit nooit gedaan en zal dit ook nooit doen. Misschien onderschat ik mezelf en ik zal het me nooit vergeven als er wat gebeurd. Heb wel een keer na 2 drankjes iemand naar het ziekenhuis moeten rijden, dit voelde echt niet goed al was het 3 uur nadat ik het laatste drankje gedronken had, en door de adrenaline leek het ook dat ik opslag nuchter was.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_43287210
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:52 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Nou, ik heb een keer in een onderzoek gelezen dat het reactievermogen na 1 alcoholische consumptie zelfs licht omhoog gaat, na 2 consumpties gaat het natuurlijk drastisch omlaag.
...
Het volgende had daar mee te maken: als je 1 biertje drinkt letten de meeste extra op, ómdat ze een bier hebben gedronken. De extra alertheid compenseert het slechtere reactievermogen. Is dus meer psychisch.

Zelf rij ik met max 1 biertje.
"de volgende morgen" rijd ik eigenlijk altijd wel, misschien fout.
pi_43287558
Ik heb al jaren geen auto meer maar toen ik nog reed, nix als ik meteen naar huis moest of zonder eten erbij, eentje bij de maaltijd als ik daarna nog de hele avond bleef en pas op z'n vroegst een aantal uren later naar huis zou gaan. Ik kan sowieso weinig alcohol hebben, eentje in combinatie met eten merk ik eigenlijk niet maar 2 of meer, of zonder voedsel erbij, slaat hard aan, dus meer dan 2-3 glaasjes over de hele avond (inclusief de maaltijd) drink ik eigenlijk nooit, ook niet als ik niet hoef te rijden. Een heeeeeeeel enkel keertje wil ik wel eens aan de 4 komen, zeker als er een uitgebreide maaltijd bijzit (dan zit je vaak bij 't eten al aan 3, voorgerecht, hoofdmaaltijd, desertwijntje), maar meer heb ik maar 1x in m'n leven gedaan en nooit weer!
  maandag 6 november 2006 @ 12:34:04 #71
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_43288021
Als ik overdag op een zonnig terrasje 1 of twee biertjes drink (vooral als je niet erbij eet) ben ik soms al zo zat als een aap, en soms zo nuchter als een kalf. Dus 0 biertjes overdag in de zomer als ik nog moet rijden, omdat je nooit weet hoe ze vallen.
Als ik 's avonds ergens ga eten, en daarna nog naar huis moet rijden neem ik soms een biertje of 1 glas wijn bij het hoofdgerecht, omdat tegen de tijd dat je het nagerecht en de koffie op hebt, je daar niet zoveel meer van merkt.

Behalve als ik heel moe ben, dan de hele avond cola / av bier etc want moe + drank, dan moet je elk glas wat betreft het efect op je reactiesnelheid bij mij met drie vermenigvuldigen. En ik mag me van mijn vrouw niet doodrijden (of anderen).
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 6 november 2006 @ 13:44:51 #72
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_43289751
quote:
Op maandag 6 november 2006 12:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En ik mag me van mijn vrouw niet doodrijden (of anderen).
Dat is toch wel het mooiste argument dat ik hier heb gelezen
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 6 november 2006 @ 13:49:21 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_43289856
Ik denk dat iedereen wel iemand heeft die niet wil dat je je doodrijdt

Mijn ouders waren het er ook niet mee eens dat ik ging motorrijden. Maja, ik ben niet zo bang voor de dood... I love the thrill. Maar alcohol, nee. Ik ben ook blij dat ik helemaal geen zin heb om in de auto te stappen met drank op (niet linksvoorin iig )
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_43291258
Motor: Alcoholvrij
Brommer: 1 biertje
Fiets en lopen: Onbeperkt
pi_43291857
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:51 schreef Dennisch het volgende:
[afbeelding]

Daarom, niet doen..
Als ik er ooit zo eruit kom te zien gooi ik mij eigen voor de trein.
pi_43333814
Maximum 2 pintjes per dag als ik in die dag ga ryden !!

Echt erg voor die vrouw
pi_43337534
Sinds 1 jan, max 2 biertjes. Daarvoor 4. Ik heb zo'n mooie alcoholtester dus ik weet wanneer ik de wettelijke limiet ongeveer heb bereikt.
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:03:10 #78
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_43338048
Een of twee glazen, en niet binnen twee uur voor ik moet rijden. Bovendien moet ik redelijk zeker weten dat het niet verkeerd gaat vallen (dus niet op lege maag, moeheid etc).

Als ik met de motor ga: 0,000 alcohol!!
pi_43340462
mooi om te zien hoe iedereen zich weer heel erg conform de nederlandse norm aan de norm houd , maar waarschijnlijk zijn al die andere mensen die wel zo nu en dan met meer dan 1 a 2 biertjes achter het stuur stappen niet vertegenwoordigd op fok.

als 3 tot 5 van de 28 reagerende mensen !nooit! met meer dan 2 biertjes op pad gaan, dan mist men hier of een heel groot gedeelte van de bevolking, of deze groep reageerd gewoon niet.

ik drink nooit meer dan 2 a 3 flesjes als ik nog moet rijden maar t is wel eens voor gekomen dat het er meer waren.

en die vrouw van de alcoholcampagne is een tragisch voorbeeld van hoe iets goed fout kan gaan, jammergenoeg kan dat op vele manieren.

[ Bericht 13% gewijzigd door wieringer op 07-11-2006 22:10:05 ]
moge er gedronken worden
pi_43341473
Ik drink niets als ik moet rijden. Of ik moet zeker weten dat er 1,5-2 uur tussen het ene biertje dat ik dan drink en het moment dat ik ga rijden zit.
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_43341707
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef wieringer het volgende:
mooi om te zien hoe iedereen zich weer heel erg conform de nederlandse norm aan de norm houd , maar waarschijnlijk zijn al die andere mensen die wel zo nu en dan met meer dan 1 a 2 biertjes achter het stuur stappen niet vertegenwoordigd op fok.

als 3 tot 5 van de 28 reagerende mensen !nooit! met meer dan 2 biertjes op pad gaan, dan mist men hier of een heel groot gedeelte van de bevolking, of deze groep reageerd gewoon niet.

ik drink nooit meer dan 2 a 3 flesjes als ik nog moet rijden maar t is wel eens voor gekomen dat het er meer waren.

en die vrouw van de alcoholcampagne is een tragisch voorbeeld van hoe iets goed fout kan gaan, jammergenoeg kan dat op vele manieren.
Ik hou ruim 1 uur aan om 1 drankje af te breken. Dus als iets bv 5 uur duurt dan kan ik per uur 1 drankje nuttigen zonder probs.

Ik heb ook een keer voor januari moeten blazen met een paar biertjes en 2 sambuca na 1 avondje en dat was nog binnen de toen geldende norm. Maar nu zou ik dan misschien een probleem hebben.. eigenlijk best krom want ik ben nog steeds dezelfde persoon nu opeens zou ik een gevaar op de weg zijn in die situatie en daarvoor niet.

Maar hoe dan ook, met een max van 0.2 promille is het oppassen geblazen.
pi_43341720
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef wieringer het volgende:

Ik zit vaak genoeg bezopen achter het stuur... ben er niet trots op
pi_43341921
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:27 schreef Koewam het volgende:

[..]

Ik zit vaak genoeg bezopen achter het stuur... ben er niet trots op
Sorry dat ik het zeg: Maar ik hoop dat je jezelf dan een keer te pletter rijdt! Met die stomme lach ook nog erbij!

Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:46:37 #84
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_43345463
1 keer ben ik gaan rijden met een stuk of 10 alcoholische versnaperingen achter de kiezen. Opzich ging het rijden nog wel maar ik was wel vrij paranoïde plus dat ik het grote licht telkens niet uit kon zetten.

Is dan ook niet voor herhaling vatbaar, sindsdien houd ik het op 0 á 2 biertjes.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_43345536
ik drink 5 tot 8 glazen als ik rij, kan perfect rijden met alcohol op.
wel versrpeid over een hele avond van 6 uurtjes

waarom kan ik perfect rijden met alcohol??
omdat ik rustiger rij, normaal race ik door iedereen heen.
in de nacht is het rustig op de weg
Nothing to see here, carry on
pi_43345747
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik kan uit m'n bescheidenheid zeggen dat ik beter rij dan menig ander.
83% van de automobilisten denkt dat ook van zichzelf. Echt.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:

Dombo.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_43346451
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:56 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

[..]

Dombo.
in curacao mag je LADDER zat achter het stuur kruipen, gebeuren daar meer ongelukken? NEE

wanneer gebeuren er ongelukken? Als mensen niet weten wat hun grenzen zijn t.o.v drank. Als mensen hun auto niet kennen, zoals vrouwen en jochies van 19.

Tis geen feit dat mensen ineens totaal niet meer kunnen rijden door alcohol.
Ja je gaat er iets slechter van rijden misschien, wil dat zeggen dat je ongelukken maakt?
Het is slechter om met slaap tekort achter het stuur te kruipen dan met 6 glazen bier, dat kan ik je garanderen.

sommige mensen kunnen dus echt wel voor hun eigen bepalen hoeveel ze op kunnen achter het stuur
pi_43346686
quote:
Op woensdag 8 november 2006 00:21 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

in curacao mag je LADDER zat achter het stuur kruipen, gebeuren daar meer ongelukken? NEE
Het aantal verkeersdoden is daar hoger dan hier.
quote:
sommige mensen kunnen dus echt wel voor hun eigen bepalen hoeveel ze op kunnen achter het stuur
Zelfoverschatting is nog wel het grootste probleem.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
pi_43346751
ok dan zal het zo zijn
pi_43346841
quote:
Op woensdag 8 november 2006 00:34 schreef RijstNatie het volgende:
ok dan zal het zo zijn
Je praat wel anders als een familielid van je omgekomen is.
pi_43349354
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:56 schreef rekenwonder het volgende:

[...]

Dat geloof ik graag, maar ik reageerde op de volgende quote:
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:41 schreef Catch22- het volgende:
als je met 1 biertje op niet meer kan rijden, kan je het nuchter ook niet
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_43352677
Gewoon helemaal niets. Waarom moet je nou zo nodig tegen je limiet aan gaan drinken om nog te kunnen rijden? Kan je nou echt niet eens aan avondje zonder?
En als je thuis komt zet je gewoon lekker effe nog een filmpje op ofzo en dan trek je desnoods nog een biertje open ofzo. Maar niet als je nog moet rijden.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  woensdag 8 november 2006 @ 11:46:14 #93
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_43353539
ik voel dat ik in dit topic moet plaatsen. heb een aantal weken geleden in het buitenland met 8 bier op gereden, daarbij kwam ook nog eens dat ik toen pas 8 rijlessen had gehad. STOM STOM STOM ik weet het ja. daarom weet ik vanaf nu dat ik nooit meer zal drinken als ik met de auto ga rijden. ik weet namelijk dat ik miss nog best kan rijden met alcohol op, maar ik weet nu wel dondersgoed dat ik met alcohol op makkelijk zeg van dat kan nog wel. terwijl het dan niet meer kan....

die keer trouwens wel veilig thuis gekomen. ook wel redelijk veilig gereden. alleen te hard.

MORAAAL VAN HET VERHAAL DOE HET NIET!!!!
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 8 november 2006 @ 12:28:29 #94
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_43354763
quote:
Op woensdag 8 november 2006 00:31 schreef rekenwonder het volgende:

-knip-
Zelfoverschatting is nog wel het grootste probleem.
Het is ook erg wetenschappelijk aangetoond dat de zelf overschatting toe neemt met de hoeveelheid alcohol die je neemt. Ook neemt het besef van de fouten die je maakt erg snel af met de hoeveelheid alcohol die je gehad hebt. Iedereen die dronken zegt dat "iets wel lukt" moet je dus met een behoorlijke korrel zout nemen. Ook als je de verhalen van diegene achteraf hoort. Ze herinneren zich namelijk zelden wat er fout gegaan is.
pi_43354895
Helemaal niets. Anders denk je de keer erna, goh vorige keer ging het ook goed, dus kan wel eentje meer.
  woensdag 8 november 2006 @ 12:36:36 #96
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_43355020
Na een biertje kan ik nog prima rijden, maar het is een beetje zinloos om aan ht bier te gaan als je over 10 minuten weg moet Als ik bij vrienden zit een filmpje kijken of iets dan pak ik er 2 a 3 op een avond en zorg ik dat ik t laatste uurtje aan de frisdrank zit... gaat prima zo
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  woensdag 8 november 2006 @ 12:47:56 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_43355335
Ik drink er 1 of 2, maar dan wel op het begin zodat er eigenlijk niks meer van terug te vinden is in mijn bloed
  woensdag 8 november 2006 @ 14:01:03 #98
146730 R81
Ech wel...
pi_43357589
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:

quote:
Op woensdag 8 november 2006 00:21 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

wanneer gebeuren er ongelukken? Als mensen niet weten wat hun grenzen zijn t.o.v drank. Als mensen hun auto niet kennen, zoals vrouwen en jochies van 19.

Tis geen feit dat mensen ineens totaal niet meer kunnen rijden door alcohol.
Ja je gaat er iets slechter van rijden misschien, wil dat zeggen dat je ongelukken maakt?
Het is slechter om met slaap tekort achter het stuur te kruipen dan met 6 glazen bier, dat kan ik je garanderen.

Het is een feit dat je reactievermogen trager wordt met alcohol op, dus er is een groter risico dat je een ongeluk veroorzaakt, dat geldt dus ook voor jou
Eigenlijk zijn je verhaaltjes te lomp om op te reageren.
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
  woensdag 8 november 2006 @ 14:23:25 #99
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_43358320
Ik drink ook niet als ik moet rijden.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  woensdag 8 november 2006 @ 14:35:10 #100
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_43358678
meestal 0,0 maar af en toe neem ik aan het begin van de avond een pilsje of 2 en ga dan over op tonic en/of spa blauw
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')