Volgens mij zijn ze niet zo snel met pakketjes, ga maar van Dinsdag uit, kan het altijd mee vallenquote:
http://www.wholenote.com/ ... tip... links onderinquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:51 schreef Dribbel_ het volgende:
De snaren van m'n akkoestische gitaar vervangen, daarna erachter komen dat m'n stempedaal geen mic heeft en alleen een ingang voor snoerlame
geluid opnemen met audacity, vervolgens afspelen en via de line out van m'n laptop m'n stempedaal inna 20 minuten stond ie goed
!
Ik bewaar em voor de voglende keerquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:14 schreef Brambulances het volgende:
[..]
http://www.wholenote.com/ ... tip... links onderin![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:10 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik krijg allemaal mailtjes over een prijsvraag.
Blijkt dat het voor info@gitarist.nl is
Ik alle antwoorden daar heen mailen
Misschien win ik wel wat
Was jij niet tegen slowchat?quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:39 schreef -Menn0- het volgende:
Tralalala
Ibanez is altijd goedquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:00 schreef isitreal het volgende:
iemand ervaring met: de Ibanez SA160QML
ik wil die gitaar. maar kan er weinig over vinden.
ben vooral benieuwd naar de nieuwprijs en of hij een beetje snel speelt.
en hoe goed kwaliteit is. mmm kortom dus alles. dusa komt u maar met uw mening
Ok!quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:11 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze niet zo snel met pakketjes, ga maar van Dinsdag uit, kan het altijd mee vallen
tja het lullige is ik speel links dus meestal is tie er niet in lefthanded op voorraad. en heb hem 2dehands gezien maarja dat is nogal een eindje rijdenquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:05 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ibanez is altijd goed![]()
Gewoon zelf even testen, even naar de gitaarboer fietsen en bespelen.
Ik had gewoon ff niks te melden maar moest een TVP hebbenquote:
http://reviews.harmony-ce(...)/Ibanez/SA160QM/10/1quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:00 schreef isitreal het volgende:
iemand ervaring met: de Ibanez SA160QML
ik wil die gitaar. maar kan er weinig over vinden.
ben vooral benieuwd naar de nieuwprijs en of hij een beetje snel speelt.
en hoe goed kwaliteit is. mmm kortom dus alles. dusa komt u maar met uw mening
quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:05 schreef -Beer- het volgende:
Gaan we weer een heel topic geilen op gitaren die we toch niet kunnen betalen?
De meeste gitaren waar ik op geil, heb ik ook...quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:05 schreef -Beer- het volgende:
Gaan we weer een heel topic geilen op gitaren die we toch niet kunnen betalen?
Groen...quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:35 schreef Desensitized het volgende:
Net even een lekker kleurtje gescoord voor een volgend Strat opknap project.
[afbeelding]
Cort - M600quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:09 schreef Maaark het volgende:
[..]
Dude, geyl!![]()
Net mijn gitaar, behalve dat de mijne hollowbody is.
Typenummer?
ja maar dan wil ik verdomme ook in de OPquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:07 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Cort - M600![]()
![]()
en ik sta nog niet in de OP![]()
En het gitaarmerk: Cort ook niet![]()
als je dat ff doet, kunnen die in de OP, en als de OP dan toch bijgewerkt wordt, kan ik er mooi in gezet worden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:07 schreef Brambulances het volgende:
[..]
er staat zoveel niet in de OP. Kan zo nog wel 10 effectcompanies er bij noemen![]()
Ik vind het een gave kleur maar ik vind lime groen beterquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:40 schreef Desensitized het volgende:
Menta [noem het al Mental] Green. Serieus de goorste groen die er is...
Niet mooi?
Nu nog een Strat/Tele opknapper zoeken om het op te sproeien
Ach so.quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:20 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik had gewoon ff niks te melden maar moest een TVP hebbenTralalala dus
Maar ik heb niks tegen een beetje slowchat, maar tegen pagina's vol wel
Vet Dude net als de Kawasaki Cross motorenquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:35 schreef Desensitized het volgende:
Net even een lekker kleurtje gescoord voor een volgend Strat/Tele opknap project.
[afbeelding]
ps ik heb een knutsle gitaar die gedeeltelijk die kleur is ik post wel een picquote:Op zaterdag 4 november 2006 08:27 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Vet Dude net als de Kawasaki Cross motoren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
Zal ik je gitaar even behandelen ?quote:Op zaterdag 4 november 2006 09:01 schreef Desensitized het volgende:
Ik geef toe, apart is hij zeker...
Thanksquote:Op zaterdag 4 november 2006 09:05 schreef Desensitized het volgende:
Nou neuh, doe ik zelf wel, danku
Gewoon een zaag in een gitaar zetten toont wel lef, respect hoor![]()
Kloptquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De meeste gitaren waar ik op geil, heb ik ook...![]()
![]()
![]()
Omfgquote:Op zaterdag 4 november 2006 08:46 schreef allsystemshalt het volgende:
[afbeelding]
Don't mind the tennis racket
![]()
Ik hoop voor je dat dat een Stagg is.quote:Op zaterdag 4 november 2006 08:46 schreef allsystemshalt het volgende:
[afbeelding]
Don't mind the tennis racket
![]()
Het was ooit een Aria Pro IIquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat dat een Stagg is.
Anders is dat namelijk heel erg zonde
Goed spulquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef Hammet het volgende:
Is iemand hier bekend met het merk Carvin? Ik kan er namelijk misschien eentje kopen, maar ik heb geen flauw idee hoe het zit met waarde en kwaliteit.
Niet goed, aangezien ik het nooit gedaan heb heb ik het nooit geleerdquote:Op zaterdag 4 november 2006 10:17 schreef Blivox het volgende:
Jezus Dribbel, kan je niet eens op gehoor stemmen?
Same Here hoor!quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Niet goed, aangezien ik het nooit gedaan heb heb ik het nooit geleerd![]()
Ben ik het wel mee eens ja, dat je misschien niet zomaar de E kan vinden op je gehoor ala, maar je kan toch wel horen dat je gitaar ontstemt is.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:05 schreef Svyatagor het volgende:
Nofi hoor, maar ik vind het best raar dat ook mensen die al lang gitaar spelen niet op hun gehoor kunnen stemmen. Muziek maken doe je toch in de eerste plaats met je oren. Je moet toch weten hoe iets klinkt om het te kunnen spelen? En je moet toch horen of je gitaar vals is of niet?![]()
Maar ik speel niet langquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:05 schreef Svyatagor het volgende:
Nofi hoor, maar ik vind het best raar dat ook mensen die al lang gitaar spelen niet op hun gehoor kunnen stemmen. Muziek maken doe je toch in de eerste plaats met je oren. Je moet toch weten hoe iets klinkt om het te kunnen spelen? En je moet toch horen of je gitaar vals is of niet?![]()
Ja dat hoor ik wel ik kan em ok redelijk stemmen als ik 1 snaar goed heb, maar dan moet je eerst die ene snaar goed zien te vinden en dát lukt me echt nietquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:27 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens ja, dat je misschien niet zomaar de E kan vinden op je gehoor ala, maar je kan toch wel horen dat je gitaar ontstemt is.![]()
Precies, het gaat om de verhouding tussen de snaren. Dat moet je kunnen horen, vind ik, anders kun je beter drummer worden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:27 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens ja, dat je misschien niet zomaar de E kan vinden op je gehoor ala, maar je kan toch wel horen dat je gitaar ontstemt is.![]()
Ah. Oke.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik wel ik kan em ok redelijk stemmen als ik 1 snaar goed heb, maar dan moet je eerst die ene snaar goed zien te vinden en dát lukt me echt niet![]()
hij moiet uit groningen kom,en en ik woon in overijssel (112 km dus)quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:17 schreef Desensitized het volgende:
Hmm, ja dat word lastig. Waar woon je ergens dan? Of waar moet die 2e hands vandaan komen?
Dat is meer op te kijken of je gitaar goed geintoneerd isquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:29 schreef punkjunk het volgende:
Ik denk dat iedereen wel kan horen of een gitaar (of elk willekeurig muziek instrument) ontstemt is.
Ik kan ook niet op gehoor stemmen, theoretisch weet ik wel hoe het moet (met dat "pongen" van de snaren door je vinger boven de fret te houden) maar ik vind met me stem apparaat veul handiger .
Ik kan mn gitaar perfect stemmen als ik de lage E goed heb.. Maar de E vinden......quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:27 schreef -Beer- het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:22 schreef VaderJacob het volgende:
Kijk eens wat VaderJacob voor zichzelf heeft kunnen regelen![]()
[afbeelding]
Ik geloof er niks vanquote:Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
Kloptquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:49 schreef ibaneX het volgende:
@hierboven
De 2e
[..]
[..]
Ik geloof er niks van
Nee hoor, de harmonic van fret 5 op E is gelijk aan de harmonic van fret 7 op A. 5E = 7A, 5A = 7D, 5D = 7G, 7E = open B, 5E = open e. Prima manier om te stemmen dus.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is meer op te kijken of je gitaar goed geintoneerd is
*onthoudtquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Nee hoor, de harmonic van fret 5 op E is gelijk aan de harmonic van fret 7 op A. 5E = 7A, 5A = 7D, 5D = 7G, 7E = open B, 5E = open e. Prima manier om te stemmen dus.
oh fotoos zijn van inet en niet gezien dat die ene 7 snarig was heb ik niet nodig btwquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:44 schreef -Menn0- het volgende:
Heb je die 7e snaar echt nodig/wil je een 7 snarige gitaar ?!Indien nee de tweede, indien ja de eerste
quote:
Haha, heb ik ook wel eens gehad. Zit je te geilen op een Ibanez, blijkt bij nadere inspectie (quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:12 schreef isitreal het volgende:
[..]
oh fotoos zijn van inet en niet gezien dat die ene 7 snarig was heb ik niet nodig btw![]()
Gelukkig is het geen piepanezquote:Op zaterdag 4 november 2006 18:47 schreef ibaneX het volgende:
@allsystemshalt
Die gitaar is niet zo waar k van zeg joepie
Da is toch nie normaaaaalquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:22 schreef Olio het volgende:
Even iets anders
http://www.youtube.com/watch?v=szY7jmWHXJc
Is dit meisje van een andere planeet?
Bizar filmpje toch?quote:
Ze kijkt alleen niet alsof ze heel erg veel plezier heeft, maar da's vast concentratiequote:Op zaterdag 4 november 2006 21:21 schreef Olio het volgende:
[..]
Bizar filmpje toch?
Haar naam is trouwens Li Jie, die andere naam is weer iemand anders. Zoek bij YouTube maar eens op haar naam, met Paganini kan ze bijvoorbeeld ook aardig overweg.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=LtPiFU7UICM
Ik wou dat ik dat ook kon zeg, maar dan had ik denk ik al moeten beginnen tot ik klein was.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:21 schreef Olio het volgende:
[..]
Bizar filmpje toch?
Haar naam is trouwens Li Jie, die andere naam is weer iemand anders. Zoek bij YouTube maar eens op haar naam, met Paganini kan ze bijvoorbeeld ook aardig overweg.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=LtPiFU7UICM
humm ben ze een beetje vergeten, maar weet in ieder geval dat je voorzichtig moet zijn met de Bass knop, damn wat een bass zit er in dat ding. Ik had de gain rond 4/5en en de frequency dacht ik binnen rond 11en buiten rond 1en, of andersom:) level een beetje aanpassen aan je cleanquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:14 schreef Desensitized het volgende:
Iemand nog een leuke settings voor een Marshall Jackhammer?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:22 schreef Olio het volgende:
Even iets anders
http://www.youtube.com/watch?v=szY7jmWHXJc
Is dit meisje van een andere planeet?
Stap 1quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:53 schreef Reddy het volgende:
Grrr @ mijn gitaar.
Hij ontstemt voordat ik erop kan spelen. Ik zal het uitleggen.
Ik heb van die euh... snaarvastschroefdingesjes op mijn gitaar zitten, net zoals op deze foto goed te zien zijn:
Klik.
Maar steeds als ik dan m.b.v. een stemapparaatje mijn gitaar stem, dan ontstemt het hele zaakje net zo hard weer. Ik neem aan dat daar die dingetjes voor zijn. Maar ook met die dingetjes aangedraaid gaat alles bijna meteen een halve toon ofzo omlaag. Als ik dan bijvoorbeeld de bovenste twee snaren goed heb, dan zitten de twee eronder weer mis, en zodra ik die dan weer goed stel, dan ontstemt de rest weer, enz. enz.
Ik vermoed dat het iets met de zwevende brug te maken heeft, maar dit is toch niet waar ik mijn zuurverdiende geld aan heb uitgegeven, dunkt mij.
Wie kan mij hiermee helpen?
Ja, maar die knoppen bij de brug zitten onder de snaren, dus om daarbij te komen moet ik de snaren weguigen, waardoor het geluid niet meer goed klinkt, waardoor ik niet accuraat kan stemmem. Bovendien komt het deel van de brug door de spanning van bijbehorende snaar naar voren zetten zodra ik die imbusjes ook maar ietsjes aandraai.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:03 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Stap 1
maak de schroeven van de topnut los (die imbusdingen)
Stem je gitaar ( en wel zo dat op de brug nog speling over is om beide kanten op te kunnen.
Stap 2
Draai de imbusbouten vast.
Stap 3
Stem nogmaal je gitaar maar nu bij de brug mbv die klein knoppen.
Succes !
Nee ! de stemknoppen zitten aan het einde van de brug.quote:Op zondag 5 november 2006 00:02 schreef Reddy het volgende:
[..]
Ja, maar die knoppen bij de brug zitten onder de snaren, dus om daarbij te komen moet ik de snaren weguigen, waardoor het geluid niet meer goed klinkt, waardoor ik niet accuraat kan stemmem. Bovendien komt het deel van de brug door de spanning van bijbehorende snaar naar voren zetten zodra ik die imbusjes ook maar ietsjes aandraai.
Ook heb ik op deze site dit gelezen:
"Een Fender-brug kun je op de body vastzetten door de veren aan de achterkant van de gitaar (onder het plastic kapje) aan te draaien. Dit is vooral nodig bij de goedkope imitaties, omdat deze systemen echt niet werken."
Dat heb ik gedaan, en dat lijkt heel goed te werken.
Haha, vantevoren niet goed gekeken wat je nou eigenlijk kochtquote:Op zaterdag 4 november 2006 22:53 schreef Reddy het volgende:
Grrr @ mijn gitaar.
Hij ontstemt voordat ik erop kan spelen. Ik zal het uitleggen.
Ik heb van die euh... snaarvastschroefdingesjes op mijn gitaar zitten, net zoals op deze foto goed te zien zijn:
Klik.
Maar steeds als ik dan m.b.v. een stemapparaatje mijn gitaar stem, dan ontstemt het hele zaakje net zo hard weer. Ik neem aan dat daar die dingetjes voor zijn. Maar ook met die dingetjes aangedraaid gaat alles bijna meteen een halve toon ofzo omlaag. Als ik dan bijvoorbeeld de bovenste twee snaren goed heb, dan zitten de twee eronder weer mis, en zodra ik die dan weer goed stel, dan ontstemt de rest weer, enz. enz.
Ik vermoed dat het iets met de zwevende brug te maken heeft, maar dit is toch niet waar ik mijn zuurverdiende geld aan heb uitgegeven, dunkt mij.
Wie kan mij hiermee helpen?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:14 schreef Desensitized het volgende:
Iemand nog een leuke settings voor een Marshall Jackhammer?
En hoe klinkt die ?quote:Op zondag 5 november 2006 11:44 schreef Brambulances het volgende:
[..]
Haha, vantevoren niet goed gekeken wat je nou eigenlijk kocht(beetje zelfhumor, heb het zelf ook gedaan
)
p.s
[afbeelding]
![]()
Heb ik allang gezienquote:Op zondag 5 november 2006 11:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
http://www.marshallamps.c(...)mmer%20hbk%20Eng.pdf ?
dat weten we nu eigenlijk wel een keer hoorquote:Op zondag 5 november 2006 13:21 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Heb ik allang gezienmaar daarnaast nog settings?
Ga dat van Neidropje ook eens proberen. Danku!![]()
En uh, zag ik daar een Dean Dimebag Ruster Razorback?Dacht het wel!
![]()
[afbeelding]
Wat?quote:Op zondag 5 november 2006 13:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat weten we nu eigenlijk wel een keer hoor
Al is het bij jou wel in de buurt moet je volgens mij nog een uur rijdenquote:Op zondag 5 november 2006 14:05 schreef Desensitized het volgende:
Dean for live!![]()
Alleen jammer dat ze hier in de buurt niet verkocht worden.
En voor de Tele lovers, ze verkopen ook Tele's!!
[afbeelding]
Als er hier een Dean in huis komt, dan is het deze, voor mij hét alternatief voor een Gibson Custom;quote:Op zondag 5 november 2006 14:05 schreef Desensitized het volgende:
Dean for live!![]()
Alleen jammer dat ze hier in de buurt niet verkocht worden.
En voor de Tele lovers, ze verkopen ook Tele's!!
[afbeelding]
Dan heb ik het hier wel goed getroffen met de hoofdvestiging van feedbackquote:Op zondag 5 november 2006 14:24 schreef Desensitized het volgende:
Jep! Dichtsbijzijnde winkel die wel de moeite waard is, is een haf uur rijden
Nou feedback hier is gewoon DE zaak zegmaarquote:Op zondag 5 november 2006 14:37 schreef Desensitized het volgende:
Haha, nou is Feedback ook niet alles
musikproduktiv ook niet meer ....quote:Op zondag 5 november 2006 14:37 schreef Desensitized het volgende:
Haha, nou is Feedback ook niet alles
Je bent niet de enige.quote:Op zondag 5 november 2006 14:55 schreef Desensitized het volgende:
Beetje slechte ervaring met Feedback
quote:Op zondag 5 november 2006 15:04 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
Je bent niet de enige.
De spullen zijn wel goed , garantie is dikke shit.
En de verkopers zijn niet bepaald vriendelijk te noemen.
(in Apeldoorn tenminste)
Ik kom er nooit meer.
Owkee, hier in Rotterdam heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaring mee.quote:Op zondag 5 november 2006 14:55 schreef Desensitized het volgende:
Heb er nog nooit wat gekocht, bij Musikproduktiv...
Ow 500 euro kan je leuke dingen meequote:Op zondag 5 november 2006 15:15 schreef unstoppablemark het volgende:
Ik wil beginnen met gitaar spelen dus ik moet een gitaar zoeken. sorry als deze vraag hier niet gewenst is...
* Mijn budget is 500 euro.
* Ik wil graag punk rock gaan spelen.
Die beginners setjes zijn niet goed heb ik gehoord dus wat is het beste?
Ik wel een 7 snarige Dean MLKquote:Op zondag 5 november 2006 14:55 schreef Desensitized het volgende:
Heb er nog nooit wat gekocht, bij Musikproduktiv...
Owkee, wat was er gebeurt als ik vragen mag?quote:Op zondag 5 november 2006 15:27 schreef Desensitized het volgende:
Fotooo!!!
En heb juist in Rotterdam veel gezeik gehad.
Zwevende brug is zo op te lossen hoor! Ibanez is zeker aan te raden. Maar ook bijvoorbeeld een Epiphone SG of Les Paul.
Beter nog is een Dean. Spelen heerlijk, klinken subliem!!
Meer! Meer!! Mooi!!quote:
Wat voor punkrock? Van het eerste begin of wat nu een beetje valt onder "punkrock"? Echt 77punk zou ik voor een telecaster gaan voor het rauwe geluid, maar voor een wat vetter overdrive geluid zeg maar, een ibanez of een squier stat. Nadeel van Ibanez voor beginner de eerder genoemde zwevende brug (floyd rose) die kut te stemmen is.quote:Op zondag 5 november 2006 15:15 schreef unstoppablemark het volgende:
Ik wil beginnen met gitaar spelen dus ik moet een gitaar zoeken. sorry als deze vraag hier niet gewenst is...
* Mijn budget is 500 euro.
* Ik wil graag punk rock gaan spelen.
Die beginners setjes zijn niet goed heb ik gehoord dus wat is het beste?
Owkee dat lijkt me wel klote inderdaad.quote:Op zondag 5 november 2006 15:43 schreef Desensitized het volgende:
Mijn Ibanez GRG 170DX daar gekocht. Moeilijk te stemmen, klonk vals, bleef vals. Nu dacht ik eerst dat het aan mij lag [kon bij wijze van voor geen meter spelen]. Powerchords tot voor het twaalfde fret klonk goed, maar verder eigenlijk niet. Open cleane akkoorden niet, boven het twaalfde fret niet...
Ik na een half jaar op les, Ibanez mee, want ja ik wist nog van niks. De beste man de gitaar even bekijken enzo, bleek dus de hals gewoon krom te zijn.
Ik veelvuldig heen en weer e-mailen, bellen en dergelijke. Of omruilen, of andere nek, of nek bijstellen of wat dan ook, want had nog een half jaar garantie. Maar helemaal niks. Kwam er op neer dat het mijn eigen schuld was, dus ook mijn probleem. Ze wilden gerust bijstellen, andere nek ofzo, maar dan moest ik er voor betalen, dus geen garantieregeling.
Dan voel je je echt genaaid hoor!
Ik heb eventueel nog een 10 Watt Park (by Marshall) voor je liggen, prima om mee te beginnen, ik doe er toch niks mee!quote:Op zondag 5 november 2006 15:48 schreef punkjunk het volgende:
En als versterker kun je voor een Marshall MG15cd kunnen gaan kijken. 15watt boxje met leuke sound er in.
same herequote:Op zondag 5 november 2006 15:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb eventueel nog een 10 Watt Park (by Marshall) voor je liggen, prima om mee te beginnen, ik doe er toch niks mee!
quote:
Clean is wel aardig, distortion doet mij niet al te veel, misschien door het kopje 'Marshall' of wellicht gewoon omdat ie wat kleiner is...quote:Op zondag 5 november 2006 16:17 schreef Desensitized het volgende:
Klinken die een beetje netjes? Clean en distortion? Heb straks een goeie nodig in Denemarken. Denk niet dat de flat het leuk vind als ik mijn halfstack daar naar binnen zeul
de clean klinkt clean, maar voor distortion kun je beter een pedaal gebruikenquote:Op zondag 5 november 2006 16:17 schreef Desensitized het volgende:
Klinken die een beetje netjes? Clean en distortion? Heb straks een goeie nodig in Denemarken. Denk niet dat de flat het leuk vind als ik mijn halfstack daar naar binnen zeul
ik wacht op een reactiequote:Op zondag 5 november 2006 14:59 schreef imported_sphinx het volgende:
is het een slecht idee om een Line6 Spider II op clean te zetten en er dan een pedaal in te steken?
of kan dat wel?
Gewoon doen.quote:
Het model, de sound, eigenlijk zo'n beetje allesquote:Op zondag 5 november 2006 19:12 schreef unstoppablemark het volgende:
oke bedankt voor reacties.. ga er volgende week wel tijd aan besteden ben nu moe....
en nog 1 ding: wat is het verschil tussen stratocaster en telecaster?
Het model en het geluid!quote:Op zondag 5 november 2006 19:12 schreef unstoppablemark het volgende:
oke bedankt voor reacties.. ga er volgende week wel tijd aan besteden ben nu moe....
en nog 1 ding: wat is het verschil tussen stratocaster en telecaster?
gast, doe niet zo dom de hele tijdquote:Op zondag 5 november 2006 19:19 schreef Desensitized het volgende:
Tele is lelijker dan de Strat.
Maar de waarheid is vaak [te] hard.quote:
Vermoeiend...quote:Op zondag 5 november 2006 19:19 schreef Desensitized het volgende:
Tele is lelijker dan de Strat.
Dude, geyl!quote:Op zondag 5 november 2006 19:38 schreef TeleluvR het volgende:
![]()
[afbeelding]
Damn en dat terwijl ik pas nog een gitaar gekocht heb, ik moet echt afkicken...![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 19:37 schreef VaderJacob het volgende:
Agh ja, ik ben tegenwoordig bassist dus mijn geloofwaardigheid ben ik toch al kwijt.
sdoodquote:Op zondag 5 november 2006 19:46 schreef Maaark het volgende:
[..]
Dude, geyl!![]()
Duur?
Ohja, ipv al het gezeur van dit is beter dan dat, post es wat samples of zelfgemaakte muziek!(rechts klikken => opslaan als)
deserteur, landverrader! maar je bent toch niet gestopt met gitaarspelen?quote:
quote:Op zondag 5 november 2006 19:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
deserteur, landverrader! maar je bent toch niet gestopt met gitaarspelen?
is dat wel een mogelijk?![]()
Nee dat is geen enkel probleem! daar is juist rekening voor gehouden dat dat mogelijk is. Sterker nog, bepaaalde line6 versterkers hebben zelfs een FX-loop!quote:Op zondag 5 november 2006 14:59 schreef imported_sphinx het volgende:
is het een slecht idee om een Line6 Spider II op clean te zetten en er dan een pedaal in te steken?
of kan dat wel?
Ja en we hebben hier op elke 100 gitaristen 1 echte bassist, dus ik denk ik doe eens sociaalquote:Op zondag 5 november 2006 19:55 schreef Desensitized het volgende:
Nee![]()
Maar bassisten zijn ook belangrijk!![]()
en nog minder drummers!quote:Op zondag 5 november 2006 19:56 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja en we hebben hier op elke 100 gitaristen 1 echte bassist, dus ik denk ik doe eens sociaal!
Inderdaad, die klerelijers kan je al helemaal nergens vindenquote:
he, dat klinkt best chill!quote:Op zondag 5 november 2006 19:46 schreef Maaark het volgende:
[..]
Dude, geyl!![]()
Duur?
Ohja, ipv al het gezeur van dit is beter dan dat, post es wat samples of zelfgemaakte muziek!(rechts klikken => opslaan als)
Valt mee, zijn te koop voor 400-500 euro!quote:
ik weet wie je bedoelt met travisquote:Op zondag 5 november 2006 20:01 schreef Desensitized het volgende:
Wij hebben er éénEentje die zich bijna kan meten met Travis soms
![]()
Ja, kan die ook drummen en keyboard spelen tegelijkquote:Op zondag 5 november 2006 20:01 schreef Desensitized het volgende:
Wij hebben er éénEentje die zich bijna kan meten met Travis soms
![]()
Markquote:Op zondag 5 november 2006 20:03 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik weet wie je bedoelt met travis.
![]()
dank! gister even gemaakt... eerst de hele middag een beetje op keukengerei staan slaan, daarna wat bewerkt en toen lekker wat overheengespeeld met Ableton Live en Reason. Heerlijke zaterdag dusquote:
Zien we elkaar ook nog eens een keerquote:Op zondag 5 november 2006 20:18 schreef Desensitized het volgende:
Jaaaaa!! Dan sta ik vooraan!
Waarom plus 44 is ook tofquote:Op zondag 5 november 2006 20:17 schreef VaderJacob het volgende:
Leten we hopen dat ze snel weer bij elkaar komen en gaan touren![]()
quote:
Was ook de bedoelingquote:Op zondag 5 november 2006 20:38 schreef unstoppablemark het volgende:
Ik heb die cd van A&A We Dont Need To Whisper. Vind het opzich wel leuke muziek (beetje zweverig muziek?) veel rustiger blink 182, ook totaal andeere muziek eigenlijk.
ik welquote:Op zondag 5 november 2006 20:43 schreef VaderJacob het volgende:
Kijk das een mooi lijstje, ik ken ook gewoon alle nummers echt te gek gewoon![]()
Hebben jullie nog plannen voor eigen nummers?
Uiteraard! We hebben er ook al 2 min of meer af. Ene duurt bijna één minuut en is een veel te snel banaal punk rag nummer. De andere duurt een dikke 7 minuten en is een best wel serieus en stevig rock nummer.quote:Op zondag 5 november 2006 20:43 schreef VaderJacob het volgende:
Kijk das een mooi lijstje, ik ken ook gewoon alle nummers echt te gek gewoon![]()
Hebben jullie nog plannen voor eigen nummers?
Das wel vet, ik schrijf af en toe ook weleens wat maar ik heb nog geen band om het mee te spelenquote:Op zondag 5 november 2006 20:49 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Uiteraard! We hebben er ook al 2 min of meer af. Ene duurt bijna één minuut en is een veel te snel banaal punk rag nummer. De andere duurt een dikke 7 minuten en is een best wel serieus en stevig rock nummer.
quote:Op zondag 5 november 2006 21:03 schreef Desensitized het volgende:
Ja, en minder snaren tegelijk enzo. Ook wel eens gebasst, best wel cool.
Ik heb een leuke tip voor aanvulling! "Youth gone wild" van Skid Row! ook echt een vrolijke harde jaren 80 meeschreeuwer, past denikik goed in jullie repetoire!quote:Op zondag 5 november 2006 20:40 schreef Desensitized het volgende:
We spelen nu een zootje punk en metal covers.
Lijstje? Ok, komtie.
Metallica - Seek And Destroy
Metallica - Enter Sandman
Metallica - Sad But True
Trivium - Dying In Your Arms
Blink 182 - What's My Age Again
Blink 182 - Happy Holidays You Basterd
Blink 182 - Stay Together For The Kids
The Offspring - Why Don't You Get A Job
The Offspring - Self Esteem
The Offspring - Pretty Fly [For A White Guy]
Green Day - Basket Case
Green Day - Holiday
Green Day - When I Come Around
Danzig - Mother
Bullet For My Valentine - All These Things I Hate [Revolve Around Me]
Beatallica - Hey Dude
Vast nog wel wat vergeten. En van veel nummers kleine stukjes/bekende riffs enzo.
eerst zien, dan geloven.quote:Op zondag 5 november 2006 21:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
O ja trouwens, over expirimenteel gitaarspelen gesproken:
Stond een tijdje terug een vant in zo'n recording magazine die dus een stalen vibrator als plectrum gebruikte! hup dat ding op trillen en dan op die ijzeren snaren gaf een heel apart geluid omdat de pickups dus ook meededen! met de andere hand wat accoorden pakken en feesten maar!
Makkelijk te spelen ookquote:Op zondag 5 november 2006 21:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb een leuke tip voor aanvulling! "Youth gone wild" van Skid Row! ook echt een vrolijke harde jaren 80 meeschreeuwer, past denikik goed in jullie repetoire!
gooi er een seymour duncan little 59 in (humbucker in singlecoil formaat net als ik:)quote:Op zondag 5 november 2006 22:29 schreef punkjunk het volgende:
Als ik mijn telecaster in een maal heb lijkt het me wel vet om er wat mee te doen, een andere element er op zetten ofzo, gewoon voor de lol. Wat zou dan vet zijn om te doen, een humbucker plaatsen als hals element ofzo? En is dit allemaal wel mogelijk? Iemand anders nog andere vette (en/of betere) ideeën?
Beatallicaquote:Op zondag 5 november 2006 20:40 schreef Desensitized het volgende:
We spelen nu een zootje punk en metal covers.
Lijstje? Ok, komtie.
Metallica - Seek And Destroy
Metallica - Enter Sandman
Metallica - Sad But True
Trivium - Dying In Your Arms
Blink 182 - What's My Age Again
Blink 182 - Happy Holidays You Basterd
Blink 182 - Stay Together For The Kids
The Offspring - Why Don't You Get A Job
The Offspring - Self Esteem
The Offspring - Pretty Fly [For A White Guy]
Green Day - Basket Case
Green Day - Holiday
Green Day - When I Come Around
Danzig - Mother
Bullet For My Valentine - All These Things I Hate [Revolve Around Me]
Beatallica - Hey Dude
Vast nog wel wat vergeten. En van veel nummers kleine stukjes/bekende riffs enzo.
Filmpjequote:Op zondag 5 november 2006 21:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
O ja trouwens, over expirimenteel gitaarspelen gesproken:
Stond een tijdje terug een vant in zo'n recording magazine die dus een stalen vibrator als plectrum gebruikte! hup dat ding op trillen en dan op die ijzeren snaren gaf een heel apart geluid omdat de pickups dus ook meededen! met de andere hand wat accoorden pakken en feesten maar!
Ik vind zelf een humbucker bij de hals van een tele erg bruikbaar (dat zijn er meer trouwens, vraag maar aan Keith!).quote:Op zondag 5 november 2006 22:29 schreef punkjunk het volgende:
Als ik mijn telecaster in een maal heb lijkt het me wel vet om er wat mee te doen, een andere element er op zetten ofzo, gewoon voor de lol. Wat zou dan vet zijn om te doen, een humbucker plaatsen als hals element ofzo? En is dit allemaal wel mogelijk? Iemand anders nog andere vette (en/of betere) ideeën?
edit: foto gevondenquote:Op maandag 6 november 2006 01:12 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Filmpje! Dit klinkt echt zóóó grappig
.
Ga er eens naar kijken, dankjewel!quote:Op zondag 5 november 2006 21:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb een leuke tip voor aanvulling! "Youth gone wild" van Skid Row! ook echt een vrolijke harde jaren 80 meeschreeuwer, past denikik goed in jullie repetoire!
Tof! Klinkt goed daar in dat zaaltje, en mooi gitaargeluid!quote:Op maandag 6 november 2006 14:09 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Heb een filmpje van mn bandje:
http://www.youtube.com/watch?v=ZnBIOzU_vCs
Hier hoor je die london city best goed.. weet niet meer wie er nou laatst om vroeg of dat een leuke gitaar was
VÉT!quote:Op maandag 6 november 2006 14:09 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Hier hoor je die london city best goed.. weet niet meer wie er nou laatst om vroeg of dat een leuke gitaar was
Als je de gitaar bedoeld was ik het, maar het ging vorig topic ook over die stack van LCquote:Op maandag 6 november 2006 14:09 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
samen kopen, misschien krijgen we dan kortingquote:Op maandag 6 november 2006 16:28 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil ook wel zo'n London City Tele.
Brommers word je niet wijzer van, heb de mijne vroige week verkocht en van het geld een London City bas gekochtquote:Op maandag 6 november 2006 16:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
samen kopen, misschien krijgen we dan korting
ik zit wel in een dilemma qua geld trouwens met die gitaar. óf een brommer (wordt volgende maand -1 dag 16) óf een 2e gitaar. brommer betekend om kwart voor 7 naar me werk kunnen ipv 10 voor half 7, gitaar betekend gewoon een nieuwe wending in de muziek, lastig, lastig, wat zou ik eerst kopen
![]()
Brommers = bezopen op je smoel gaan, je hand verbrijzelen en nooit meer gitaar kunnen spelen.quote:Op maandag 6 november 2006 16:50 schreef punkjunk het volgende:
jaja, dat is ook wel waar, maar een yamaha dt of een honda mtx is toch wel heel erg vet (zijn beide kut brommers, ik weet, ik weet). En als ik nu een brommer koop kan ik binnen 2 maanden een gitaar kopen, en andersoms natuurlijk. Ik ga maar voor een gitaar denk ik, daarna zon LC stack en dan me brommer maar
oja, ik ben natuurlijk ook nog jarig + sinterklaas, ik vraag dus altijd voor allebei 1 groot ding, das toffer vind ikmaar daar wou ik al een 7.1 seround set voor vragen
men, wat een luxe, i kweet van gekkigheid niet meer wat ik wil.
quote:Op maandag 6 november 2006 16:59 schreef punkjunk het volgende:
ok, ok, jullie hebben me op deze manier overtuigdeerst die gitaar, dan de rest.
Jaquote:Op maandag 6 november 2006 17:16 schreef punkjunk het volgende:
oja, ik had nog een review gevonden van LC Tele's, heeft iemand er iets aan als ik ze ff inscan?
Ik heb er ook een, 15 topics geleden gekocht ofzoquote:Op maandag 6 november 2006 16:28 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil ook wel zo'n London City Tele.
dan uninstall je 2.5 toch gewoon eerst.. behalve als je die wil houden natuurlijkquote:Op maandag 6 november 2006 17:19 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik heb er ook een, 15 topics geleden gekocht ofzoerg fijn, leuk geluid... ik wil er misschien een keer een humbucker ingooien voor het extra leuke effect wat je er mee kan bereiken, niet leuk genoeg? hop ouwe element er weer in... goeie gitaren voor 200euro ofzo...
en Maaaarrrkkk heb jij Reason 3 origineel gekocht of heb jij 'm via internet geleend?Ik heb namelijk de originele cd's van 2.5, maar als ik de install van 3 doe, pakt ie die soundbanks niet... weet jij (of iemand anders, HIM ofzo) of die soundbanks van reason 2.5 en 3 anders zijn???
Zie ik goed dat die onderste een prijskaartje heeft van 2295?quote:Op maandag 6 november 2006 17:38 schreef Hammet het volgende:
Ok, ik vroeg een paar pagina's terug over Carvin gitaren. Ik had het er met iemand over, en die wees mij op een internet-veiling. Daar werd een aardige partij gitaren (veel Carvin, maar ook oa Tokai) verkocht door een registermakelaar, omdat een muziekhandel failliet was verklaard. Daarom waren de openingsboden laag.
Nou, ik dacht laat ik eens mee bieden, je weet ten slotte maar nooit. En ja hoor, ik ben nu twee prachtige Carvin gitaren rijker
![]()
Deze, voor ¤285,- (excl. btw en veilingskosten)
[afbeelding]
En deze, voor ¤235,-
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
-edit, Het wachten is nu op de gunning (morgen). Er is natuurlijk altijd nog een kans dat ze uiteindelijk niet aan mij verkocht zullen worden, vanwege de belachelijk lage prijs. Maar ik ben nu iig blij.
Jep, dat zie je goedquote:Op maandag 6 november 2006 17:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zie ik goed dat die onderste een prijskaartje heeft van 2295?![]()
Doe eens een linkje.Of is de veiling al dicht?
Volgens mij zijn dat on/off schakelaars, waarmee je elk element apart aan of uit kan zetten.quote:Op maandag 6 november 2006 17:53 schreef Desensitized het volgende:
Die bovenste is best wel ok!
Maar waarom drie schakelaars?
Ik vind ze rete strakquote:Op maandag 6 november 2006 17:38 schreef Hammet het volgende:
Ok, ik vroeg een paar pagina's terug over Carvin gitaren. Ik had het er met iemand over, en die wees mij op een internet-veiling. Daar werd een aardige partij gitaren (veel Carvin, maar ook oa Tokai) verkocht door een registermakelaar, omdat een muziekhandel failliet was verklaard. Daarom waren de openingsboden laag.
Nou, ik dacht laat ik eens mee bieden, je weet ten slotte maar nooit. En ja hoor, ik ben nu twee prachtige Carvin gitaren rijker
![]()
[afbeelding]
En deze, voor ¤235,-
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
-edit, Het wachten is nu op de gunning (morgen). Er is natuurlijk altijd nog een kans dat ze uiteindelijk niet aan mij verkocht zullen worden, vanwege de belachelijk lage prijs. Maar ik ben nu iig blij.
Ik heb nooit geupgraded (meteen vanaf de cd's van 3) Maar je kunt ook naderhand soundbanks importeren, Ik ben nu niet im mn studiotje, maar het staat volgens mij onder "file" ofzo....quote:Op maandag 6 november 2006 17:19 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik heb er ook een, 15 topics geleden gekocht ofzoerg fijn, leuk geluid... ik wil er misschien een keer een humbucker ingooien voor het extra leuke effect wat je er mee kan bereiken, niet leuk genoeg? hop ouwe element er weer in... goeie gitaren voor 200euro ofzo...
en Maaaarrrkkk heb jij Reason 3 origineel gekocht of heb jij 'm via internet geleend?Ik heb namelijk de originele cd's van 2.5, maar als ik de install van 3 doe, pakt ie die soundbanks niet... weet jij (of iemand anders, HIM ofzo) of die soundbanks van reason 2.5 en 3 anders zijn???
Heel mooi! maar dat had ik natuurlijk ook moeten wetenquote:Op maandag 6 november 2006 17:55 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jep, dat zie je goed. Die bovenste heeft zelfs een prijskaartje van 2700 (hier niet te zien, maar wel op foto's van de gitaren die er naast liggen).
De veiling vind je hier, maar het is inderdaad al gesloten.
er staat cornet, maar dat moet comet zijnquote:Op maandag 6 november 2006 19:20 schreef punkjunk het volgende:
-lang verhaal enzo-
Comet is het ja..quote:Op maandag 6 november 2006 19:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
er staat cornet, maar dat moet comet zijn![]()
(toch?) cornet zou iig een rare naam voor een gitaar zijn, en helemaal voor een vliegtuig.
een cornet is een toeter en een cornetto is een ijsjequote:Op maandag 6 november 2006 19:55 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Comet is het ja..
Cornet doet me denken aan een ijsje
No way, die LP achter die Hamer(?) is compleet uit proportie!quote:Op maandag 6 november 2006 19:51 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
fotosoep my ass. die is echt
Ja ikkequote:Op maandag 6 november 2006 10:59 schreef Brambulances het volgende:
iemand hier ervaring met een Ibanez FC-10 Fat Cat Distortion pedaal?
punt 1: een goeie photoshopper haalt die dingen niet uit proportie, dingen verkleinen is simpel.quote:Op maandag 6 november 2006 19:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
No way, die LP achter die Hamer(?) is compleet uit proportie!
En die bruin/grijze Junior achterin al helemaal!![]()
De gitaren zijn vast wel echt, maar het complete plaatje niet.quote:Op maandag 6 november 2006 20:03 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
punt 1: een goeie photoshopper haalt die dingen niet uit proportie, dingen verkleinen is simpel.
punt 2: iig de onderste rij is echt, zie belichting en weerspiegeling vloer
. de bovenste gitaren liggen er wat raar op misschien, maar kunnen best echt zijn..
quote:Op maandag 6 november 2006 17:38 schreef Hammet het volgende:
![]()
[afbeelding]
En deze, voor ¤235,-
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Nou wat het is, na installatie wil reason graag dat je de soundbank cd's (orkester en factory) invoert om te kijken of je wel echt reason hebt gekocht... en die van reason 2.5 pakt ie dus niet... en ik heb reason 3 van internet "geleend"... daarom vroeg ik het...quote:Op maandag 6 november 2006 18:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb nooit geupgraded (meteen vanaf de cd's van 3) Maar je kunt ook naderhand soundbanks importeren, Ik ben nu niet im mn studiotje, maar het staat volgens mij onder "file" ofzo....
Ik zit te janken hierquote:Op maandag 6 november 2006 17:55 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jep, dat zie je goed. Die bovenste heeft zelfs een prijskaartje van 2700 (hier niet te zien, maar wel op foto's van de gitaren die er naast liggen).
De veiling vind je hier, maar het is inderdaad al gesloten.
Zijn het humbuckers voorquote:Op maandag 6 november 2006 20:35 schreef ibaneX het volgende:
wat mij opviel bij mijn nieuwe gitaar dat daar humbuckersch in zitten en die ruisen niet eens, ook niet op vol volume van mijn versterker![]()
das meer gewoon piepen.. irritant, hoog, hard, piepenquote:Op maandag 6 november 2006 20:51 schreef Desensitized het volgende:
Met janken bedoelde ik dat je elementen uit hunzelf gaan schreeuwen en fluiten.
Carvin-Koopje?quote:
quote:Op maandag 6 november 2006 21:18 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
GDVR die heeft is hij net voor 260 euro gekocht![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |