Gelukkig is het geen piepanezquote:Op zaterdag 4 november 2006 18:47 schreef ibaneX het volgende:
@allsystemshalt
Die gitaar is niet zo waar k van zeg joepie
Da is toch nie normaaaaalquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:22 schreef Olio het volgende:
Even iets anders
http://www.youtube.com/watch?v=szY7jmWHXJc
Is dit meisje van een andere planeet?
Bizar filmpje toch?quote:
Ze kijkt alleen niet alsof ze heel erg veel plezier heeft, maar da's vast concentratiequote:Op zaterdag 4 november 2006 21:21 schreef Olio het volgende:
[..]
Bizar filmpje toch?
Haar naam is trouwens Li Jie, die andere naam is weer iemand anders. Zoek bij YouTube maar eens op haar naam, met Paganini kan ze bijvoorbeeld ook aardig overweg.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=LtPiFU7UICM
Ik wou dat ik dat ook kon zeg, maar dan had ik denk ik al moeten beginnen tot ik klein was.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:21 schreef Olio het volgende:
[..]
Bizar filmpje toch?
Haar naam is trouwens Li Jie, die andere naam is weer iemand anders. Zoek bij YouTube maar eens op haar naam, met Paganini kan ze bijvoorbeeld ook aardig overweg.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=LtPiFU7UICM
humm ben ze een beetje vergeten, maar weet in ieder geval dat je voorzichtig moet zijn met de Bass knop, damn wat een bass zit er in dat ding. Ik had de gain rond 4/5en en de frequency dacht ik binnen rond 11en buiten rond 1en, of andersom:) level een beetje aanpassen aan je cleanquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:14 schreef Desensitized het volgende:
Iemand nog een leuke settings voor een Marshall Jackhammer?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:22 schreef Olio het volgende:
Even iets anders
http://www.youtube.com/watch?v=szY7jmWHXJc
Is dit meisje van een andere planeet?
Stap 1quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:53 schreef Reddy het volgende:
Grrr @ mijn gitaar.
Hij ontstemt voordat ik erop kan spelen. Ik zal het uitleggen.
Ik heb van die euh... snaarvastschroefdingesjes op mijn gitaar zitten, net zoals op deze foto goed te zien zijn:
Klik.
Maar steeds als ik dan m.b.v. een stemapparaatje mijn gitaar stem, dan ontstemt het hele zaakje net zo hard weer. Ik neem aan dat daar die dingetjes voor zijn. Maar ook met die dingetjes aangedraaid gaat alles bijna meteen een halve toon ofzo omlaag. Als ik dan bijvoorbeeld de bovenste twee snaren goed heb, dan zitten de twee eronder weer mis, en zodra ik die dan weer goed stel, dan ontstemt de rest weer, enz. enz.
Ik vermoed dat het iets met de zwevende brug te maken heeft, maar dit is toch niet waar ik mijn zuurverdiende geld aan heb uitgegeven, dunkt mij.
Wie kan mij hiermee helpen?
Ja, maar die knoppen bij de brug zitten onder de snaren, dus om daarbij te komen moet ik de snaren weguigen, waardoor het geluid niet meer goed klinkt, waardoor ik niet accuraat kan stemmem. Bovendien komt het deel van de brug door de spanning van bijbehorende snaar naar voren zetten zodra ik die imbusjes ook maar ietsjes aandraai.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:03 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Stap 1
maak de schroeven van de topnut los (die imbusdingen)
Stem je gitaar ( en wel zo dat op de brug nog speling over is om beide kanten op te kunnen.
Stap 2
Draai de imbusbouten vast.
Stap 3
Stem nogmaal je gitaar maar nu bij de brug mbv die klein knoppen.
Succes !
Nee ! de stemknoppen zitten aan het einde van de brug.quote:Op zondag 5 november 2006 00:02 schreef Reddy het volgende:
[..]
Ja, maar die knoppen bij de brug zitten onder de snaren, dus om daarbij te komen moet ik de snaren weguigen, waardoor het geluid niet meer goed klinkt, waardoor ik niet accuraat kan stemmem. Bovendien komt het deel van de brug door de spanning van bijbehorende snaar naar voren zetten zodra ik die imbusjes ook maar ietsjes aandraai.
Ook heb ik op deze site dit gelezen:
"Een Fender-brug kun je op de body vastzetten door de veren aan de achterkant van de gitaar (onder het plastic kapje) aan te draaien. Dit is vooral nodig bij de goedkope imitaties, omdat deze systemen echt niet werken."
Dat heb ik gedaan, en dat lijkt heel goed te werken.
Haha, vantevoren niet goed gekeken wat je nou eigenlijk kochtquote:Op zaterdag 4 november 2006 22:53 schreef Reddy het volgende:
Grrr @ mijn gitaar.
Hij ontstemt voordat ik erop kan spelen. Ik zal het uitleggen.
Ik heb van die euh... snaarvastschroefdingesjes op mijn gitaar zitten, net zoals op deze foto goed te zien zijn:
Klik.
Maar steeds als ik dan m.b.v. een stemapparaatje mijn gitaar stem, dan ontstemt het hele zaakje net zo hard weer. Ik neem aan dat daar die dingetjes voor zijn. Maar ook met die dingetjes aangedraaid gaat alles bijna meteen een halve toon ofzo omlaag. Als ik dan bijvoorbeeld de bovenste twee snaren goed heb, dan zitten de twee eronder weer mis, en zodra ik die dan weer goed stel, dan ontstemt de rest weer, enz. enz.
Ik vermoed dat het iets met de zwevende brug te maken heeft, maar dit is toch niet waar ik mijn zuurverdiende geld aan heb uitgegeven, dunkt mij.
Wie kan mij hiermee helpen?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:14 schreef Desensitized het volgende:
Iemand nog een leuke settings voor een Marshall Jackhammer?
En hoe klinkt die ?quote:Op zondag 5 november 2006 11:44 schreef Brambulances het volgende:
[..]
Haha, vantevoren niet goed gekeken wat je nou eigenlijk kocht(beetje zelfhumor, heb het zelf ook gedaan
)
p.s
[afbeelding]
![]()
Heb ik allang gezienquote:Op zondag 5 november 2006 11:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
http://www.marshallamps.c(...)mmer%20hbk%20Eng.pdf ?
dat weten we nu eigenlijk wel een keer hoorquote:Op zondag 5 november 2006 13:21 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Heb ik allang gezienmaar daarnaast nog settings?
Ga dat van Neidropje ook eens proberen. Danku!![]()
En uh, zag ik daar een Dean Dimebag Ruster Razorback?Dacht het wel!
![]()
[afbeelding]
Wat?quote:Op zondag 5 november 2006 13:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat weten we nu eigenlijk wel een keer hoor
Al is het bij jou wel in de buurt moet je volgens mij nog een uur rijdenquote:Op zondag 5 november 2006 14:05 schreef Desensitized het volgende:
Dean for live!![]()
Alleen jammer dat ze hier in de buurt niet verkocht worden.
En voor de Tele lovers, ze verkopen ook Tele's!!
[afbeelding]
Als er hier een Dean in huis komt, dan is het deze, voor mij hét alternatief voor een Gibson Custom;quote:Op zondag 5 november 2006 14:05 schreef Desensitized het volgende:
Dean for live!![]()
Alleen jammer dat ze hier in de buurt niet verkocht worden.
En voor de Tele lovers, ze verkopen ook Tele's!!
[afbeelding]
Dan heb ik het hier wel goed getroffen met de hoofdvestiging van feedbackquote:Op zondag 5 november 2006 14:24 schreef Desensitized het volgende:
Jep! Dichtsbijzijnde winkel die wel de moeite waard is, is een haf uur rijden
Nou feedback hier is gewoon DE zaak zegmaarquote:Op zondag 5 november 2006 14:37 schreef Desensitized het volgende:
Haha, nou is Feedback ook niet alles
musikproduktiv ook niet meer ....quote:Op zondag 5 november 2006 14:37 schreef Desensitized het volgende:
Haha, nou is Feedback ook niet alles
Je bent niet de enige.quote:Op zondag 5 november 2006 14:55 schreef Desensitized het volgende:
Beetje slechte ervaring met Feedback
quote:Op zondag 5 november 2006 15:04 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
Je bent niet de enige.
De spullen zijn wel goed , garantie is dikke shit.
En de verkopers zijn niet bepaald vriendelijk te noemen.
(in Apeldoorn tenminste)
Ik kom er nooit meer.
Owkee, hier in Rotterdam heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaring mee.quote:Op zondag 5 november 2006 14:55 schreef Desensitized het volgende:
Heb er nog nooit wat gekocht, bij Musikproduktiv...
Ow 500 euro kan je leuke dingen meequote:Op zondag 5 november 2006 15:15 schreef unstoppablemark het volgende:
Ik wil beginnen met gitaar spelen dus ik moet een gitaar zoeken. sorry als deze vraag hier niet gewenst is...
* Mijn budget is 500 euro.
* Ik wil graag punk rock gaan spelen.
Die beginners setjes zijn niet goed heb ik gehoord dus wat is het beste?
Ik wel een 7 snarige Dean MLKquote:Op zondag 5 november 2006 14:55 schreef Desensitized het volgende:
Heb er nog nooit wat gekocht, bij Musikproduktiv...
Owkee, wat was er gebeurt als ik vragen mag?quote:Op zondag 5 november 2006 15:27 schreef Desensitized het volgende:
Fotooo!!!
En heb juist in Rotterdam veel gezeik gehad.
Zwevende brug is zo op te lossen hoor! Ibanez is zeker aan te raden. Maar ook bijvoorbeeld een Epiphone SG of Les Paul.
Beter nog is een Dean. Spelen heerlijk, klinken subliem!!
Meer! Meer!! Mooi!!quote:
Wat voor punkrock? Van het eerste begin of wat nu een beetje valt onder "punkrock"? Echt 77punk zou ik voor een telecaster gaan voor het rauwe geluid, maar voor een wat vetter overdrive geluid zeg maar, een ibanez of een squier stat. Nadeel van Ibanez voor beginner de eerder genoemde zwevende brug (floyd rose) die kut te stemmen is.quote:Op zondag 5 november 2006 15:15 schreef unstoppablemark het volgende:
Ik wil beginnen met gitaar spelen dus ik moet een gitaar zoeken. sorry als deze vraag hier niet gewenst is...
* Mijn budget is 500 euro.
* Ik wil graag punk rock gaan spelen.
Die beginners setjes zijn niet goed heb ik gehoord dus wat is het beste?
Owkee dat lijkt me wel klote inderdaad.quote:Op zondag 5 november 2006 15:43 schreef Desensitized het volgende:
Mijn Ibanez GRG 170DX daar gekocht. Moeilijk te stemmen, klonk vals, bleef vals. Nu dacht ik eerst dat het aan mij lag [kon bij wijze van voor geen meter spelen]. Powerchords tot voor het twaalfde fret klonk goed, maar verder eigenlijk niet. Open cleane akkoorden niet, boven het twaalfde fret niet...
Ik na een half jaar op les, Ibanez mee, want ja ik wist nog van niks. De beste man de gitaar even bekijken enzo, bleek dus de hals gewoon krom te zijn.
Ik veelvuldig heen en weer e-mailen, bellen en dergelijke. Of omruilen, of andere nek, of nek bijstellen of wat dan ook, want had nog een half jaar garantie. Maar helemaal niks. Kwam er op neer dat het mijn eigen schuld was, dus ook mijn probleem. Ze wilden gerust bijstellen, andere nek ofzo, maar dan moest ik er voor betalen, dus geen garantieregeling.
Dan voel je je echt genaaid hoor!
Ik heb eventueel nog een 10 Watt Park (by Marshall) voor je liggen, prima om mee te beginnen, ik doe er toch niks mee!quote:Op zondag 5 november 2006 15:48 schreef punkjunk het volgende:
En als versterker kun je voor een Marshall MG15cd kunnen gaan kijken. 15watt boxje met leuke sound er in.
same herequote:Op zondag 5 november 2006 15:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb eventueel nog een 10 Watt Park (by Marshall) voor je liggen, prima om mee te beginnen, ik doe er toch niks mee!
quote:
Clean is wel aardig, distortion doet mij niet al te veel, misschien door het kopje 'Marshall' of wellicht gewoon omdat ie wat kleiner is...quote:Op zondag 5 november 2006 16:17 schreef Desensitized het volgende:
Klinken die een beetje netjes? Clean en distortion? Heb straks een goeie nodig in Denemarken. Denk niet dat de flat het leuk vind als ik mijn halfstack daar naar binnen zeul
de clean klinkt clean, maar voor distortion kun je beter een pedaal gebruikenquote:Op zondag 5 november 2006 16:17 schreef Desensitized het volgende:
Klinken die een beetje netjes? Clean en distortion? Heb straks een goeie nodig in Denemarken. Denk niet dat de flat het leuk vind als ik mijn halfstack daar naar binnen zeul
ik wacht op een reactiequote:Op zondag 5 november 2006 14:59 schreef imported_sphinx het volgende:
is het een slecht idee om een Line6 Spider II op clean te zetten en er dan een pedaal in te steken?
of kan dat wel?
Gewoon doen.quote:
Het model, de sound, eigenlijk zo'n beetje allesquote:Op zondag 5 november 2006 19:12 schreef unstoppablemark het volgende:
oke bedankt voor reacties.. ga er volgende week wel tijd aan besteden ben nu moe....
en nog 1 ding: wat is het verschil tussen stratocaster en telecaster?
Het model en het geluid!quote:Op zondag 5 november 2006 19:12 schreef unstoppablemark het volgende:
oke bedankt voor reacties.. ga er volgende week wel tijd aan besteden ben nu moe....
en nog 1 ding: wat is het verschil tussen stratocaster en telecaster?
gast, doe niet zo dom de hele tijdquote:Op zondag 5 november 2006 19:19 schreef Desensitized het volgende:
Tele is lelijker dan de Strat.
Maar de waarheid is vaak [te] hard.quote:
Vermoeiend...quote:Op zondag 5 november 2006 19:19 schreef Desensitized het volgende:
Tele is lelijker dan de Strat.
Dude, geyl!quote:Op zondag 5 november 2006 19:38 schreef TeleluvR het volgende:
![]()
[afbeelding]
Damn en dat terwijl ik pas nog een gitaar gekocht heb, ik moet echt afkicken...![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 19:37 schreef VaderJacob het volgende:
Agh ja, ik ben tegenwoordig bassist dus mijn geloofwaardigheid ben ik toch al kwijt.
sdoodquote:Op zondag 5 november 2006 19:46 schreef Maaark het volgende:
[..]
Dude, geyl!![]()
Duur?
Ohja, ipv al het gezeur van dit is beter dan dat, post es wat samples of zelfgemaakte muziek!(rechts klikken => opslaan als)
deserteur, landverrader! maar je bent toch niet gestopt met gitaarspelen?quote:
quote:Op zondag 5 november 2006 19:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
deserteur, landverrader! maar je bent toch niet gestopt met gitaarspelen?
is dat wel een mogelijk?![]()
Nee dat is geen enkel probleem! daar is juist rekening voor gehouden dat dat mogelijk is. Sterker nog, bepaaalde line6 versterkers hebben zelfs een FX-loop!quote:Op zondag 5 november 2006 14:59 schreef imported_sphinx het volgende:
is het een slecht idee om een Line6 Spider II op clean te zetten en er dan een pedaal in te steken?
of kan dat wel?
Ja en we hebben hier op elke 100 gitaristen 1 echte bassist, dus ik denk ik doe eens sociaalquote:Op zondag 5 november 2006 19:55 schreef Desensitized het volgende:
Nee![]()
Maar bassisten zijn ook belangrijk!![]()
en nog minder drummers!quote:Op zondag 5 november 2006 19:56 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja en we hebben hier op elke 100 gitaristen 1 echte bassist, dus ik denk ik doe eens sociaal!
Inderdaad, die klerelijers kan je al helemaal nergens vindenquote:
he, dat klinkt best chill!quote:Op zondag 5 november 2006 19:46 schreef Maaark het volgende:
[..]
Dude, geyl!![]()
Duur?
Ohja, ipv al het gezeur van dit is beter dan dat, post es wat samples of zelfgemaakte muziek!(rechts klikken => opslaan als)
Valt mee, zijn te koop voor 400-500 euro!quote:
ik weet wie je bedoelt met travisquote:Op zondag 5 november 2006 20:01 schreef Desensitized het volgende:
Wij hebben er éénEentje die zich bijna kan meten met Travis soms
![]()
Ja, kan die ook drummen en keyboard spelen tegelijkquote:Op zondag 5 november 2006 20:01 schreef Desensitized het volgende:
Wij hebben er éénEentje die zich bijna kan meten met Travis soms
![]()
Markquote:Op zondag 5 november 2006 20:03 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik weet wie je bedoelt met travis.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |