Meer! Meer!! Mooi!!quote:
Wat voor punkrock? Van het eerste begin of wat nu een beetje valt onder "punkrock"? Echt 77punk zou ik voor een telecaster gaan voor het rauwe geluid, maar voor een wat vetter overdrive geluid zeg maar, een ibanez of een squier stat. Nadeel van Ibanez voor beginner de eerder genoemde zwevende brug (floyd rose) die kut te stemmen is.quote:Op zondag 5 november 2006 15:15 schreef unstoppablemark het volgende:
Ik wil beginnen met gitaar spelen dus ik moet een gitaar zoeken. sorry als deze vraag hier niet gewenst is...
* Mijn budget is 500 euro.
* Ik wil graag punk rock gaan spelen.
Die beginners setjes zijn niet goed heb ik gehoord dus wat is het beste?
Owkee dat lijkt me wel klote inderdaad.quote:Op zondag 5 november 2006 15:43 schreef Desensitized het volgende:
Mijn Ibanez GRG 170DX daar gekocht. Moeilijk te stemmen, klonk vals, bleef vals. Nu dacht ik eerst dat het aan mij lag [kon bij wijze van voor geen meter spelen]. Powerchords tot voor het twaalfde fret klonk goed, maar verder eigenlijk niet. Open cleane akkoorden niet, boven het twaalfde fret niet...
Ik na een half jaar op les, Ibanez mee, want ja ik wist nog van niks. De beste man de gitaar even bekijken enzo, bleek dus de hals gewoon krom te zijn.
Ik veelvuldig heen en weer e-mailen, bellen en dergelijke. Of omruilen, of andere nek, of nek bijstellen of wat dan ook, want had nog een half jaar garantie. Maar helemaal niks. Kwam er op neer dat het mijn eigen schuld was, dus ook mijn probleem. Ze wilden gerust bijstellen, andere nek ofzo, maar dan moest ik er voor betalen, dus geen garantieregeling.
Dan voel je je echt genaaid hoor!
Ik heb eventueel nog een 10 Watt Park (by Marshall) voor je liggen, prima om mee te beginnen, ik doe er toch niks mee!quote:Op zondag 5 november 2006 15:48 schreef punkjunk het volgende:
En als versterker kun je voor een Marshall MG15cd kunnen gaan kijken. 15watt boxje met leuke sound er in.
same herequote:Op zondag 5 november 2006 15:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb eventueel nog een 10 Watt Park (by Marshall) voor je liggen, prima om mee te beginnen, ik doe er toch niks mee!
quote:
Clean is wel aardig, distortion doet mij niet al te veel, misschien door het kopje 'Marshall' of wellicht gewoon omdat ie wat kleiner is...quote:Op zondag 5 november 2006 16:17 schreef Desensitized het volgende:
Klinken die een beetje netjes? Clean en distortion? Heb straks een goeie nodig in Denemarken. Denk niet dat de flat het leuk vind als ik mijn halfstack daar naar binnen zeul
de clean klinkt clean, maar voor distortion kun je beter een pedaal gebruikenquote:Op zondag 5 november 2006 16:17 schreef Desensitized het volgende:
Klinken die een beetje netjes? Clean en distortion? Heb straks een goeie nodig in Denemarken. Denk niet dat de flat het leuk vind als ik mijn halfstack daar naar binnen zeul
ik wacht op een reactiequote:Op zondag 5 november 2006 14:59 schreef imported_sphinx het volgende:
is het een slecht idee om een Line6 Spider II op clean te zetten en er dan een pedaal in te steken?
of kan dat wel?
Gewoon doen.quote:
Het model, de sound, eigenlijk zo'n beetje allesquote:Op zondag 5 november 2006 19:12 schreef unstoppablemark het volgende:
oke bedankt voor reacties.. ga er volgende week wel tijd aan besteden ben nu moe....
en nog 1 ding: wat is het verschil tussen stratocaster en telecaster?
Het model en het geluid!quote:Op zondag 5 november 2006 19:12 schreef unstoppablemark het volgende:
oke bedankt voor reacties.. ga er volgende week wel tijd aan besteden ben nu moe....
en nog 1 ding: wat is het verschil tussen stratocaster en telecaster?
gast, doe niet zo dom de hele tijdquote:Op zondag 5 november 2006 19:19 schreef Desensitized het volgende:
Tele is lelijker dan de Strat.
Maar de waarheid is vaak [te] hard.quote:
Vermoeiend...quote:Op zondag 5 november 2006 19:19 schreef Desensitized het volgende:
Tele is lelijker dan de Strat.
Dude, geyl!quote:Op zondag 5 november 2006 19:38 schreef TeleluvR het volgende:
![]()
[afbeelding]
Damn en dat terwijl ik pas nog een gitaar gekocht heb, ik moet echt afkicken...![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 19:37 schreef VaderJacob het volgende:
Agh ja, ik ben tegenwoordig bassist dus mijn geloofwaardigheid ben ik toch al kwijt.
sdoodquote:Op zondag 5 november 2006 19:46 schreef Maaark het volgende:
[..]
Dude, geyl!![]()
Duur?
Ohja, ipv al het gezeur van dit is beter dan dat, post es wat samples of zelfgemaakte muziek!(rechts klikken => opslaan als)
deserteur, landverrader! maar je bent toch niet gestopt met gitaarspelen?quote:
quote:Op zondag 5 november 2006 19:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
deserteur, landverrader! maar je bent toch niet gestopt met gitaarspelen?
is dat wel een mogelijk?![]()
Nee dat is geen enkel probleem! daar is juist rekening voor gehouden dat dat mogelijk is. Sterker nog, bepaaalde line6 versterkers hebben zelfs een FX-loop!quote:Op zondag 5 november 2006 14:59 schreef imported_sphinx het volgende:
is het een slecht idee om een Line6 Spider II op clean te zetten en er dan een pedaal in te steken?
of kan dat wel?
Ja en we hebben hier op elke 100 gitaristen 1 echte bassist, dus ik denk ik doe eens sociaalquote:Op zondag 5 november 2006 19:55 schreef Desensitized het volgende:
Nee![]()
Maar bassisten zijn ook belangrijk!![]()
en nog minder drummers!quote:Op zondag 5 november 2006 19:56 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja en we hebben hier op elke 100 gitaristen 1 echte bassist, dus ik denk ik doe eens sociaal!
Inderdaad, die klerelijers kan je al helemaal nergens vindenquote:
he, dat klinkt best chill!quote:Op zondag 5 november 2006 19:46 schreef Maaark het volgende:
[..]
Dude, geyl!![]()
Duur?
Ohja, ipv al het gezeur van dit is beter dan dat, post es wat samples of zelfgemaakte muziek!(rechts klikken => opslaan als)
Valt mee, zijn te koop voor 400-500 euro!quote:
ik weet wie je bedoelt met travisquote:Op zondag 5 november 2006 20:01 schreef Desensitized het volgende:
Wij hebben er éénEentje die zich bijna kan meten met Travis soms
![]()
Ja, kan die ook drummen en keyboard spelen tegelijkquote:Op zondag 5 november 2006 20:01 schreef Desensitized het volgende:
Wij hebben er éénEentje die zich bijna kan meten met Travis soms
![]()
Markquote:Op zondag 5 november 2006 20:03 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik weet wie je bedoelt met travis.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |