Jup, officieel kan dat zo lang als je wilt, al voelt dat niet bij iedereen lichamelijk of geestelijk even prettig.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:20 schreef Piovan het volgende:
Kan dat dan?
Mijn huisarts raadde me dit inderdaad aan ivm migraine tijdens de stopweek.. Hijs zei inderdaad dat het geen kwaad kon om 'm permanent door te slikken, maar dat het voor mezelf toch wel fijn zou zijn om af en toe (1xper 3 á 4 maanden) een stopweek in te lassen. Ik doe dat nu ongeveer 1,5 jaar, en merk dat m'n lichaam er wel onderhand genoeg van heeftquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:47 schreef Katinkat het volgende:
Ik slik hem tegenwoordig permanent door, in de stopweek kreeg ik hevige migraineaanvallen.
Kan niet echt kwaad volgens mij.
inderdaad ja. Ik word nog altijd raar aangekeken als ik zeg dat ik maar een keer of 3 ongesteld ben in een jaar tijd, en hoe dat komt. 'Ja maar dat is zoooo ongezond!' 'Oh, maar dat mag helemaal niet' En zulk soort reacties heb ik vaak genoeg gehoordquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:14 schreef Aventura het volgende:
Vreemd dat er nog zoveel onwetendheid over is. Ik dacht dat het nu weleens algemeen bekend zou zijn dat doorslikken gewoon kan en geen problemen geeft.
Ja of je krijgt dan te horen van iemand dat ze zich niet helemaal vrouw voelt ofzo.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:18 schreef lienelien het volgende:
[..]
inderdaad ja. Ik word nog altijd raar aangekeken als ik zeg dat ik maar een keer of 3 ongesteld ben in een jaar tijd, en hoe dat komt. 'Ja maar dat is zoooo ongezond!' 'Oh, maar dat mag helemaal niet' En zulk soort reacties heb ik vaak genoeg gehoord![]()
Veel oefenen, het rekt vanzelf wel op. En anders gebruik je gewoon een andere opening.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:35 schreef Frederiqueske het volgende:
Maar het doet zo'n pijn! Hoe kan ik het wat aangenamer maken?
quote:Op woensdag 1 november 2006 12:54 schreef Liz87 het volgende:
Ik denk niet dat met 100% zekerheid gezegd kan worden dat het geen kwaad kan. Ik studeer geneeskunde en heb laatst gehoord dat men toch een beetje aan het terugkrabbelen is wat betreft die uitspraak.
Het is namelijk zo dat bij de menstruatie cellen van de baarmoederwand vernieuwd worden. Wanneer je telkens maar doorslikt, worden er over het algemeen geen/minder cellen vernieuwd. Wanneer deze cellen door wat voor een invloed dan ook veranderd worden (mutatie en worden eventueel metaplastisch) en daarna niet vernieuwd worden, is er een hoger risico op ziekten als kanker.
Ja maar dat checken is toch grote kul, aangezien het een nep bloeding is en het je dus niks wijzer maakt.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:56 schreef Toeps het volgende:
2 stippen na elkaar. Ik zou het liefst 3 doen, maar vriendje is bang dat ik zwanger word en zo, dus daarom "checken" we elke 2 maanden.
Ik voel me elke stopweek beroerd, dus ik heb er zo min mogelijk.
Inderdaad, één van de leerlingen bij ons op school zal ook heel blij geweest zijn dat ze elke maand zo'n nepbloeding had... zeker toen ze opeens te weten kwam dat ze meer dan 6 maanden zwanger wasquote:Op woensdag 1 november 2006 13:11 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ja maar dat checken is toch grote kul, aangezien het een nep bloeding is en het je dus niks wijzer maakt.
Volgens mij denkt 90% van de vrouwen dat wanneer je ongesteld wordt je niet zwanger bent...quote:Op woensdag 1 november 2006 13:11 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ja maar dat checken is toch grote kul, aangezien het een nep bloeding is en het je dus niks wijzer maakt.
Toch is het over het algemeen wel een goede richtlijn.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:26 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Volgens mij denkt 90% van de vrouwen dat wanneer je ongesteld wordt je niet zwanger bent...
Terwijl dit dus als je de pil slikt helemaal niet zo hoeft te zijn....
Hey, die heb ik pas gelezen in een tijdschrift iddquote:Op woensdag 1 november 2006 13:27 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch is het over het algemeen wel een goede richtlijn.
Je hebt natuurlijk van die verhalen van: "Ik werd nog steeds gewoon ongesteld, zat op de WC en ineens had ik een kind", maar dat lijkt me niet aan de orde van de dag.
Vooral blijven denken maar het is een NEP bloeding. Het biedt echt geen enkele garantie. Vooral lullig voor je vriend want die wil die zekerheid terwijl die bloeding geen enkele zekerheid biedt.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:27 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch is het over het algemeen wel een goede richtlijn.
primolut toch? dat vond ik echt een drama, heb ik ook een keer geprobeerd toen ik op vakantie ging. je kon ze maar tien dagen max. slikken en je moest drie dagen voor je ongesteld moest worden beginnen. dus ik ging een week wegquote:Op woensdag 1 november 2006 13:31 schreef Tristessa het volgende:
Toen ik nog de pil slikte kon ik mijn menstruatie al nooit uitstellen, ik kreeg na 1 week al last van doorbraakbloedingen. Nu slik ik de pil niet meer dus ik kan het niet meer uitstellen. Nou ja, tenzij ik van die pilletjes haal bij de huisarts, maar dat doe ik alleen met vakanties en zo. Ik voel me prima zo!
Meestal bovenstaande, alleen kan je dan dus niet meer plannen welke dag je het wordt..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:21 schreef murp het volgende:
ik slik de pil door, totdat ik een tussentijdse bloeding krijgt, daarna wacht ik een week en dan slik ik de pil weer door....
Het mag dan een 'nep' bloeding zijn, maar volgens mij is het nog wel een redelijke test...quote:Op woensdag 1 november 2006 13:43 schreef reese.com het volgende:
[..]
Vooral blijven denken maar het is een NEP bloeding. Het biedt echt geen enkele garantie. Vooral lullig voor je vriend want die wil die zekerheid terwijl die bloeding geen enkele zekerheid biedt.
Ja primolut idd. Ik heb daar niet zoveel problemen mee gehad eigenlijk. Dat drie maal daags slikken is inderdaad wel vervelend, maar nadat ik gestopt was met het slikken van die pillen duurde het bij mij nog wel een paar dagen voordat ik ongesteld werd. Ik gebruik het natuurlijk ook liever niet te vaak want ik merkte wel dat mijn menstruatiecyclus in de war raakte. Maar goed, ik was ook niet een hele week weg maar een paar dagen, ideaal is het zeker nietquote:Op woensdag 1 november 2006 14:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
primolut toch? dat vond ik echt een drama, heb ik ook een keer geprobeerd toen ik op vakantie ging. je kon ze maar tien dagen max. slikken en je moest drie dagen voor je ongesteld moest worden beginnen. dus ik ging een week weg, het ging echt nèt. en je moet het ook drie keer per dag slikken, een half uur voor het eten dus dat vergat ik ook steeds. en als je dan ophoudt met slikken, gaan de sluizen ook goed open. dweilen met de kraan open enzo. toen maar de pil.
Inderdaad, je loopt echt niet maanden rond met allemaal bloed in je baarmoeder hoor, en dat bloed laat zich niet tegenhouden door een pilletje.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:42 schreef wonderer het volgende:
Dat gedoe over het vernieuwen vanje baarmoederslijmvlies, klopt volgens mij niet. Als je je stopweek hebt, duurt het een paar dagen voor je ongesteld wordt. In die paar dagen wordt het slijmvlies opgebouwd en daarna weer weggemieterd... of wil iemand me vertellen dat je maanden met een opgezet baarmoederslijmvlies rondloopt dat pas uitgestoten wordt in een stopweek?
Feit blijft dat als ik 4 dagen de pil slik ik en weer stop ook ongesteld word. Dit betekent dat het nooit om het echte baarmoederslijmvlies kan gaan wat tijdens een normale menstruatie wordt opgebouwt.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het mag dan een 'nep' bloeding zijn, maar volgens mij is het nog wel een redelijke test...
Tijdens die stopweek slik je nl. geen medicijnen om 'zomaar' een bloeding op te wekken, die bloeding komt uit zichzelf. Het is volgens mij wel degelijk de vervanging/verschoning/opruiming van je baarmoederslijmvlies. En als je zwanger bent gebeurd dat dus (normaal gesproken) niet omdat je baarmoedermond potdicht zit omdat je anders je kindje verliest.
Het enige 'neppe' aan die bloeding is dat je het niet echt een menstruatie kan noemen omdat er geen eisprong is geweest en het dus niet het opruimen van dat baarmoederslijmvlies plus eitje is, maar alleen het vlies...
Dacht ik...
Mss heb ik het helemaal fout, maar zo heb ik het altijd begrepen.
Zwanger raken tijdens te pil wil niet zeggen dat je stug door blijft bloeden als je de pil maar blijft slikken. Dat zijn volgens mij 2 verschillende dingen, alleen denkt men dat die dingen bij elkaar horen omdat ze vaak in combinatie met elkaar gebeuren. Toch? Medici die dit kunnen weerleggen? Er loopt hier toch ook ergens een gyneacoloog?
Tja ik weet niet hoeveel jij na gebruik van de pil nog bloedt. Kijken of de boel nog werkt is ook de reden waarom ik eens in de 4 maanden ofzo toch maar eens een stopweek in las. Soms kan je best blij zijn met wat bloed. En ja ik denk dat je na 4 a 6 weken zwangerschap toch wel een vaag vermoeden moet hebben. Dan ga je ook niet meer kijken of die bloeding nou komt, dan ga je wel meteen voor die test.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:15 schreef Toeps het volgende:
Nou ja, ik ga niet voor Jan L. elke keer zo'n dure test kopen, ik ben toch nooit zwanger. Maar eens in de zoveel tijd checken of de boel nog naar behoren werkt, lijkt me toch wel verstandig. En ik denk dat je het verschil wel merkt hoor, tussen ongesteld zijn, of een minibeetje bloeden als je zwanger zou zijn. Sowieso denk ik dat je het wel merkt.
Nou nee ja, maar zoiets bedoelde ik ook. Maar dat wordt verder niet kunstmatig gedaan. Het is niet dat er bewust een bloeding opgewekt wordt.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:42 schreef wonderer het volgende:
Drie strips, daarna krijg ik last van doorbraakbloedingen.
Dat gedoe over het vernieuwen vanje baarmoederslijmvlies, klopt volgens mij niet. Als je je stopweek hebt, duurt het een paar dagen voor je ongesteld wordt. In die paar dagen wordt het slijmvlies opgebouwd en daarna weer weggemieterd... of wil iemand me vertellen dat je maanden met een opgezet baarmoederslijmvlies rondloopt dat pas uitgestoten wordt in een stopweek?
Dat begreep ik, maar dan klopt het toch niet dat je meer kans op kanker hebt omdat de baarmoederwand niet vaak genoeg ververst wordt? Dat gebeurt namelijk gewoon buiten de menstruatie om, net zoals bij andere lichaamsdelen. Cellen worden gewoon vernieuwd als ze afsterven en de cellen in de baarmoeder hebben denk ik niet het eeuwige leven waardoor ze kunnen muteren etc.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou nee ja, maar zoiets bedoelde ik ook. Maar dat wordt verder niet kunstmatig gedaan. Het is niet dat er bewust een bloeding opgewekt wordt.
Voor het geval er inderdaad mannen zijn die geen clue hebben.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:47 schreef mcDavid het volgende:
Wat doe je eigenlijk als je hem níét doorslikt? Uitspugen?
Sorry ik ben van nature niet zo vaak ongesteld![]()
Hmm..waarschijnlijk is er bij Rigevidon al snel kans op een doorbraakbloeding oid...quote:Op woensdag 1 november 2006 22:13 schreef Katey het volgende:
Overigens staat in de bijsluiter van Rigevidon (die kreeg ik ineens ipv Mycrogynon 30): "u kunt uw menstruatie uitstellen zolang u wilt, maar niet langer dan tot het einde van de tweede strip".
Kan iemand mij vertellen wat ze daar precies mee bedoelen? Kan je volgens de bijsluiter maar 2 maanden doorslikken?
De stopweek is ingevoerd om ook katholieke meisjes aan de pil te krijgen. Door de bloeding lijkt het namelijk net of de door god gegeven vrouwelijkheid nog steeds werkt en dan hoeven ze zich niet zo schuldig te voelen.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:20 schreef Goddesz het volgende:
Kijk zo'n stopweek heb je natuurlijk niet voor niets... Anders hadden ze wel wat bedacht of uitgevonden waardoor je noooooooit meer ongesteld zou zijn... (Zou wel verdomd makkelijk wezen, maargoed).
Ik slik ook zo'n 2 of 3 strips door en dan weer stopweek... Gaat prima.
quote:Op woensdag 1 november 2006 22:20 schreef Goddesz het volgende:
Kijk zo'n stopweek heb je natuurlijk niet voor niets... Anders hadden ze wel wat bedacht of uitgevonden waardoor je noooooooit meer ongesteld zou zijn... (Zou wel verdomd makkelijk wezen, maargoed).
Ik slik ook zo'n 2 of 3 strips door en dan weer stopweek... Gaat prima.
Inderdaad, mijn huisarts zei dat het voornamelijk is gedaan om vrouwen het gevoel te geven nog vrouw te zijn, om zodat ze kunnen zien dat alles nog naar behoren werktquote:Op woensdag 1 november 2006 22:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
De stopweek is ingevoerd om ook katholieke meisjes aan de pil te krijgen. Door de bloeding lijkt het namelijk net of de door god gegeven vrouwelijkheid nog steeds werkt en dan hoeven ze zich niet zo schuldig te voelen.
Stond een tijd terug in de krantLeuk artikel wel.
Ik heb er idd ook nogal wat slechte verhalen over gehoord, maar omdat het dezelfde werkzame stoffen bevat als Microgynon gebruikte ik Rigevidon maar gewoon. Bovendien merkte ik zelf geen verandering.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:15 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hmm..waarschijnlijk is er bij Rigevidon al snel kans op een doorbraakbloeding oid...
Maar over Rigevidon heb ik erg slechte verhalen gehoord, ik heb daarom bij de apotheek speciaal om m'n gewone Microgynon gevraagd
Ja, maar juist de hulpstoffen zijn de boosdoeners dacht ik. Maarja, als je zelf geen klachten hebt is er niets aan de handquote:Op woensdag 1 november 2006 22:40 schreef Katey het volgende:
[..]
Ik heb er idd ook nogal wat slechte verhalen over gehoord, maar omdat het dezelfde werkzame stoffen bevat als Microgynon gebruikte ik Rigevidon maar gewoon. Bovendien merkte ik zelf geen verandering.
Ik dacht trouwens dat zo'n zelfde soort zinnetje ook in de bijsluiter staat van Microgynon?
Nouja, de bijsluiter heeft het dus maar over 2 strips, maar vermeldt niet over dat het niet mogelijk/niet goed is om meer dan 2 strips achter elkaar door te slikken..quote:U kunt uw menstuatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met een nieuwe strip Mycrogynon 30. U kunt met deze strip doorgaan totdat alle tabletten op zijn of desgewenst eerder stoppen. U kunt tijdens het gebruik van deze tweede strip wel last hebben van doorbraakblieding of spotting. Na de gebruikelijke tabletvrije periode van 7 dagen begint u dan weer met een volgende strip.
*fluistert* Mirena.... ben je met een beetje geluk nooit meer ongesteld zolang je hem draagt....quote:Op woensdag 1 november 2006 22:20 schreef Goddesz het volgende:
ik legde 's nachts altijd een hele luier aan, ook als ik wegging. zelfs tampons hielden het niet tegenquote:Op donderdag 2 november 2006 09:49 schreef zoeperzazke het volgende:
ik ben eraan begonnen toen ik in de derde klas zat, dus hoe oud ben je dan? 14, 15 zoiets. Ik was al op mijn 11e ongesteld maar toen mocht ik niet aan de pil omdat mijn ouders vonden dat ikd aar te jong voor was. Ik heb er wel al vanaf de derde keer ofzo om gesmeekt, omdat ik zó'n zware menstruatie had... overgeven, diarree, koorts, afgrijselijke krampen... ik kan me niet voorstellen dat een kind krijgen nog pijnlijker is.. Toen ik nog geen tampons gebruikte deed ik 's nachts twee maandverbandjes achter elkaar in en dan nog lekte ik gigantisch door, eigenlijk moest ik dat 3 keer per nacht vervangen, zoveel bloed verloor ik...
Geen wonder dat ik mn ouders gek gezeurd heb om de pil. Mijn menstruaties zijn lichter geworden, maar uiteindelijk was ik behoorlijk pilmoe geworden. Steeds dat slikken, de angst om het te vergeten, de hoge dosering begon ook zijn effecten te krijgen op mijn gemoedstoestand (ik had diane35 overigens) en ik ben nu sinds anderhalf jaar aan de nuvaring en dat bevalt prima.
Dat dacht ik rond mijn 15e ook. Althans, ik was er bang voor.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ik slik m ook meestal 2 a 3 maanden door... zou m wel altijd door willen blijven slikken maar krijg op den duur toch wel last van mn buik enzo, dus dan is ff ongesteld zijn toch beter.
Maar inderdaad vaak mensen die daar raar op reageren dat je doorslikt. Kan mn vriend er ook nog steeds niet van overtuigen dat het echt niet slecht is, maar hij gelooft dat niet en denkt dat k straks geen kinderen meer kan krijgen omdat ik doorslik....![]()
Dat had ik ookquote:Op donderdag 2 november 2006 11:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik legde 's nachts altijd een hele luier aan, ook als ik wegging. zelfs tampons hielden het niet tegen.
quote:
Ik slik de pil vanaf mijn 13e geloof ik. Nu 7 jaar dus.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:14 schreef Pure-Poison het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe lang een vrouw gemiddeld de pil slikt,ikzelf slik em vanaf mijn 14 omdat ik altijd zo ziek van de menstruatie was dus,nu 16jaar later slik ik em nog!
Wanneer weet je dat je pil te licht wordt?quote:Op donderdag 2 november 2006 15:24 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Ik slik de pil vanaf mijn 13e geloof ik. Nu 7 jaar dus.
Ik heb 1 keer de pleisterpil geprobeerd, maar dat vond ik geen succes, en ik ben van Microgynon 30 naar 40 gegaan, omdat 30 te licht werd.
Ik zie nu al meerdere posts over microgynon 30 en doorbraakbloedingen (inclusief die van mijzelf, want ik slik ook microgynon 30). Staat die pil daar verder nog bekend om of is dat puur toeval?quote:Op donderdag 2 november 2006 18:46 schreef dragonkiss het volgende:
Deed dat eerst inderdaad ook heel vaak, slikte toen nog microgynon 30, volgens mij de meest voorgeschreven pil.
Alleen op den duur, als ik dan wel n stopweek inlastte, werd ik extreem beroerd en zwaar ongesteld. Op een gegeven moment kreeg ik ook als ik elke maand stopte continue doorbraakbloedingen. Ben maar overgestapt op Yasmin, en stop alleen nog in de vakantie o.i.d.
Tjah, het is een erg lichte pil, dus dan krijg je zo iets eerder.. ik denk dat het daar door komtquote:Op donderdag 2 november 2006 19:35 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Ik zie nu al meerdere posts over microgynon 30 en doorbraakbloedingen (inclusief die van mijzelf, want ik slik ook microgynon 30). Staat die pil daar verder nog bekend om of is dat puur toeval?
Ik heb Rigevidon maar geen klachten.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:15 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hmm..waarschijnlijk is er bij Rigevidon al snel kans op een doorbraakbloeding oid...
Maar over Rigevidon heb ik erg slechte verhalen gehoord, ik heb daarom bij de apotheek speciaal om m'n gewone Microgynon gevraagd
Ik heb het altijd naar zo'n maand of 3-4 en dan echt minimaal.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:35 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Ik zie nu al meerdere posts over microgynon 30 en doorbraakbloedingen (inclusief die van mijzelf, want ik slik ook microgynon 30). Staat die pil daar verder nog bekend om of is dat puur toeval?
Ik slikte de pil toen gewoon met elke maand een stopweek, maar ik had bijna elke dag doorbraakbloedingen. Met de 40 is dat veel minder.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:02 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Wanneer weet je dat je pil te licht wordt?
I feel your painquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:37 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Die eeuwige stemmingswisselingen die bij die stopweek horen.. bah bah bah, heb er nu last van
natuurlijk helpt hetquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:26 schreef ilona-scuderia het volgende:
Helpt die pil wel dan, je kan toch nog steeds zwanger worden als je 'm slikt?
Hetzelfde geldt trouwens ook voor een spiraaltje
En ik ben geen vrouw, weten jullie dat ook weer...![]()
Ik word er helemaal gek van! Bah!quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:21 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
I feel your painIk zit nu ook in de stopweek en ik héb me toch een kuthumeur
![]()
Ben blij te horen dat ik niet de enige benquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:43 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik word er helemaal gek van! Bah!
Nu ben ik weer vrolijk, en over uur weer stik chagrijnig!
Juist, ik ken het. Bij mij snapt ook niemand er wat vanquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:02 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Ben blij te horen dat ik niet de enige ben
Mn vriend snapt er helemaal geen bal van, maarja ik snap er zelf ook niks van, want als ik me dan weer ff rot voel doe ik onaardig tegen hem, en even later ben ik weer 'helder' en zit ik weer super lief te doen.
Als ik nergens last van zou hebben zou ik ook gewoon na elke strip stoppen, maar om nu elke keer die enorme stemmingswisselingen, buikpijn, rugpijn, nekpijn en vreetbuien te hebben is zeker geen pretje.quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:16 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Het is voor mij eigenlijk een verrassing dat er zo veel vrouwen zijn die de pil doorslikken... Ik doe het alleen als ik op vakantie ga. Ik heb nergens last van als ik ongesteld ben, dus ik vind het niet echt vervelend om na elke 3 weken een stopweek te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |