Jup, officieel kan dat zo lang als je wilt, al voelt dat niet bij iedereen lichamelijk of geestelijk even prettig.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:20 schreef Piovan het volgende:
Kan dat dan?
Mijn huisarts raadde me dit inderdaad aan ivm migraine tijdens de stopweek.. Hijs zei inderdaad dat het geen kwaad kon om 'm permanent door te slikken, maar dat het voor mezelf toch wel fijn zou zijn om af en toe (1xper 3 á 4 maanden) een stopweek in te lassen. Ik doe dat nu ongeveer 1,5 jaar, en merk dat m'n lichaam er wel onderhand genoeg van heeftquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:47 schreef Katinkat het volgende:
Ik slik hem tegenwoordig permanent door, in de stopweek kreeg ik hevige migraineaanvallen.
Kan niet echt kwaad volgens mij.
inderdaad ja. Ik word nog altijd raar aangekeken als ik zeg dat ik maar een keer of 3 ongesteld ben in een jaar tijd, en hoe dat komt. 'Ja maar dat is zoooo ongezond!' 'Oh, maar dat mag helemaal niet' En zulk soort reacties heb ik vaak genoeg gehoordquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:14 schreef Aventura het volgende:
Vreemd dat er nog zoveel onwetendheid over is. Ik dacht dat het nu weleens algemeen bekend zou zijn dat doorslikken gewoon kan en geen problemen geeft.
Ja of je krijgt dan te horen van iemand dat ze zich niet helemaal vrouw voelt ofzo.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:18 schreef lienelien het volgende:
[..]
inderdaad ja. Ik word nog altijd raar aangekeken als ik zeg dat ik maar een keer of 3 ongesteld ben in een jaar tijd, en hoe dat komt. 'Ja maar dat is zoooo ongezond!' 'Oh, maar dat mag helemaal niet' En zulk soort reacties heb ik vaak genoeg gehoord![]()
Veel oefenen, het rekt vanzelf wel op. En anders gebruik je gewoon een andere opening.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:35 schreef Frederiqueske het volgende:
Maar het doet zo'n pijn! Hoe kan ik het wat aangenamer maken?
quote:Op woensdag 1 november 2006 12:54 schreef Liz87 het volgende:
Ik denk niet dat met 100% zekerheid gezegd kan worden dat het geen kwaad kan. Ik studeer geneeskunde en heb laatst gehoord dat men toch een beetje aan het terugkrabbelen is wat betreft die uitspraak.
Het is namelijk zo dat bij de menstruatie cellen van de baarmoederwand vernieuwd worden. Wanneer je telkens maar doorslikt, worden er over het algemeen geen/minder cellen vernieuwd. Wanneer deze cellen door wat voor een invloed dan ook veranderd worden (mutatie en worden eventueel metaplastisch) en daarna niet vernieuwd worden, is er een hoger risico op ziekten als kanker.
Ja maar dat checken is toch grote kul, aangezien het een nep bloeding is en het je dus niks wijzer maakt.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:56 schreef Toeps het volgende:
2 stippen na elkaar. Ik zou het liefst 3 doen, maar vriendje is bang dat ik zwanger word en zo, dus daarom "checken" we elke 2 maanden.
Ik voel me elke stopweek beroerd, dus ik heb er zo min mogelijk.
Inderdaad, één van de leerlingen bij ons op school zal ook heel blij geweest zijn dat ze elke maand zo'n nepbloeding had... zeker toen ze opeens te weten kwam dat ze meer dan 6 maanden zwanger wasquote:Op woensdag 1 november 2006 13:11 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ja maar dat checken is toch grote kul, aangezien het een nep bloeding is en het je dus niks wijzer maakt.
Volgens mij denkt 90% van de vrouwen dat wanneer je ongesteld wordt je niet zwanger bent...quote:Op woensdag 1 november 2006 13:11 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ja maar dat checken is toch grote kul, aangezien het een nep bloeding is en het je dus niks wijzer maakt.
Toch is het over het algemeen wel een goede richtlijn.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:26 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Volgens mij denkt 90% van de vrouwen dat wanneer je ongesteld wordt je niet zwanger bent...
Terwijl dit dus als je de pil slikt helemaal niet zo hoeft te zijn....
Hey, die heb ik pas gelezen in een tijdschrift iddquote:Op woensdag 1 november 2006 13:27 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch is het over het algemeen wel een goede richtlijn.
Je hebt natuurlijk van die verhalen van: "Ik werd nog steeds gewoon ongesteld, zat op de WC en ineens had ik een kind", maar dat lijkt me niet aan de orde van de dag.
Vooral blijven denken maar het is een NEP bloeding. Het biedt echt geen enkele garantie. Vooral lullig voor je vriend want die wil die zekerheid terwijl die bloeding geen enkele zekerheid biedt.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:27 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch is het over het algemeen wel een goede richtlijn.
primolut toch? dat vond ik echt een drama, heb ik ook een keer geprobeerd toen ik op vakantie ging. je kon ze maar tien dagen max. slikken en je moest drie dagen voor je ongesteld moest worden beginnen. dus ik ging een week wegquote:Op woensdag 1 november 2006 13:31 schreef Tristessa het volgende:
Toen ik nog de pil slikte kon ik mijn menstruatie al nooit uitstellen, ik kreeg na 1 week al last van doorbraakbloedingen. Nu slik ik de pil niet meer dus ik kan het niet meer uitstellen. Nou ja, tenzij ik van die pilletjes haal bij de huisarts, maar dat doe ik alleen met vakanties en zo. Ik voel me prima zo!
Meestal bovenstaande, alleen kan je dan dus niet meer plannen welke dag je het wordt..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:21 schreef murp het volgende:
ik slik de pil door, totdat ik een tussentijdse bloeding krijgt, daarna wacht ik een week en dan slik ik de pil weer door....
Het mag dan een 'nep' bloeding zijn, maar volgens mij is het nog wel een redelijke test...quote:Op woensdag 1 november 2006 13:43 schreef reese.com het volgende:
[..]
Vooral blijven denken maar het is een NEP bloeding. Het biedt echt geen enkele garantie. Vooral lullig voor je vriend want die wil die zekerheid terwijl die bloeding geen enkele zekerheid biedt.
Ja primolut idd. Ik heb daar niet zoveel problemen mee gehad eigenlijk. Dat drie maal daags slikken is inderdaad wel vervelend, maar nadat ik gestopt was met het slikken van die pillen duurde het bij mij nog wel een paar dagen voordat ik ongesteld werd. Ik gebruik het natuurlijk ook liever niet te vaak want ik merkte wel dat mijn menstruatiecyclus in de war raakte. Maar goed, ik was ook niet een hele week weg maar een paar dagen, ideaal is het zeker nietquote:Op woensdag 1 november 2006 14:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
primolut toch? dat vond ik echt een drama, heb ik ook een keer geprobeerd toen ik op vakantie ging. je kon ze maar tien dagen max. slikken en je moest drie dagen voor je ongesteld moest worden beginnen. dus ik ging een week weg, het ging echt nèt. en je moet het ook drie keer per dag slikken, een half uur voor het eten dus dat vergat ik ook steeds. en als je dan ophoudt met slikken, gaan de sluizen ook goed open. dweilen met de kraan open enzo. toen maar de pil.
Inderdaad, je loopt echt niet maanden rond met allemaal bloed in je baarmoeder hoor, en dat bloed laat zich niet tegenhouden door een pilletje.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:42 schreef wonderer het volgende:
Dat gedoe over het vernieuwen vanje baarmoederslijmvlies, klopt volgens mij niet. Als je je stopweek hebt, duurt het een paar dagen voor je ongesteld wordt. In die paar dagen wordt het slijmvlies opgebouwd en daarna weer weggemieterd... of wil iemand me vertellen dat je maanden met een opgezet baarmoederslijmvlies rondloopt dat pas uitgestoten wordt in een stopweek?
Feit blijft dat als ik 4 dagen de pil slik ik en weer stop ook ongesteld word. Dit betekent dat het nooit om het echte baarmoederslijmvlies kan gaan wat tijdens een normale menstruatie wordt opgebouwt.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het mag dan een 'nep' bloeding zijn, maar volgens mij is het nog wel een redelijke test...
Tijdens die stopweek slik je nl. geen medicijnen om 'zomaar' een bloeding op te wekken, die bloeding komt uit zichzelf. Het is volgens mij wel degelijk de vervanging/verschoning/opruiming van je baarmoederslijmvlies. En als je zwanger bent gebeurd dat dus (normaal gesproken) niet omdat je baarmoedermond potdicht zit omdat je anders je kindje verliest.
Het enige 'neppe' aan die bloeding is dat je het niet echt een menstruatie kan noemen omdat er geen eisprong is geweest en het dus niet het opruimen van dat baarmoederslijmvlies plus eitje is, maar alleen het vlies...
Dacht ik...
Mss heb ik het helemaal fout, maar zo heb ik het altijd begrepen.
Zwanger raken tijdens te pil wil niet zeggen dat je stug door blijft bloeden als je de pil maar blijft slikken. Dat zijn volgens mij 2 verschillende dingen, alleen denkt men dat die dingen bij elkaar horen omdat ze vaak in combinatie met elkaar gebeuren. Toch? Medici die dit kunnen weerleggen? Er loopt hier toch ook ergens een gyneacoloog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |