dat komt nu wel heel cynisch overquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:35 schreef hello_moto1992 het volgende:
Lonewolf2003, kan je ze niet ff resizen![]()
[offtopic]waarom heb je geen e-mailquote:Op maandag 20 november 2006 21:57 schreef Nietzz het volgende:
[offtopic] btw, dat zie ik nu pas, ben je een triumph aan het opknappen? Je eigen of van iemand anders? Mooie auto![]()
![/offtopic]
der hangen er twee zelfs!! en hoezo zou de foto bewerkt zijn.... fotoshop is alleen gebruikt voor resizen, zelfs de kleurbalans niet aangepast...quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:28 schreef Omkron het volgende:
Ja.. het is een mooi bewerkte foto.. maar dat autostuur links aan de muur kan echt niet..
Same here!quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:06 schreef Autoreply het volgende:
AR hoopt hier binnenkort ook inhoudelijk te gaan posten... Delft that is.
6 en een half jaar? Jezus, wat een hok... Ik heb na 7 en een half jaar een stuk of wat kamers gehad, maar in zo iets kleins had ik het nooit meer dan een maand uitgehouden... Mijn kleinste kamer in Nederland was geloof ik 12m2, en daar was ik het na 4 maanden wel zat... Mijn hokje toen ik in het Engeland studeerde was wel mini (maar wel groter dan jouw kamertje), en dat vond ik al gekmakend klein...quote:Op dinsdag 21 november 2006 02:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het gaat hier toch om studentenkamersIk zie alleen maar hele grote en opgeruimde kamers. Leeft er niemand van jullie dan net als ik in een hok net groter dan de bezemkast?
Dit was mijn kamertje, waar ik tot een paar maanden geleden 6 1/2 jaar (met veel plezier) in heb gewoond. Let niet op de rotzooi
Mijn huis was verder heel gezellig. En eigenlijk viel het allemaal wel mee. Op een gegeven moment raak je eraan gewend dat het zo klein is. En in principe kon ik er doen wat ik op mijn kamer doe; slapen, tv-kijken, fokken, etc. Dus eigenlijk nooit echt de behoefte gehad om er weg te gaan.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:11 schreef mousemicky het volgende:
[..]
6 en een half jaar? Jezus, wat een hok... Ik heb na 7 en een half jaar een stuk of wat kamers gehad, maar in zo iets kleins had ik het nooit meer dan een maand uitgehouden... Mijn kleinste kamer in Nederland was geloof ik 12m2, en daar was ik het na 4 maanden wel zat... Mijn hokje toen ik in het Engeland studeerde was wel mini (maar wel groter dan jouw kamertje), en dat vond ik al gekmakend klein...
Respect dat je t daar hebt uitgehouden...Nooit gedacht van, goh, laat ik eens naar wat groters op zoek gaan?
Maar misschien ben ik wel verwend, of heb ik gewoon altijd geluk gehad met kamers vinden? Zal binnenkort eens kijken of m'n mobiel foto's van genoeg kwaliteit maakt om hier te posten...
Hoe kan je hier ooit in wonenquote:Op dinsdag 21 november 2006 02:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het gaat hier toch om studentenkamersIk zie alleen maar hele grote en opgeruimde kamers. Leeft er niemand van jullie dan net als ik in een hok net groter dan de bezemkast?
Dit was mijn kamertje, waar ik tot een paar maanden geleden 6 1/2 jaar (met veel plezier) in heb gewoond. Let niet op de rotzooi
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leukquote:Op donderdag 23 november 2006 12:36 schreef knny het volgende:
Hier zit ik inmiddels alweer 6 maanden. Mijn kamer in Groningen
28m2 kamer + eigen dakterras
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Watte kamers?quote:Op donderdag 23 november 2006 15:37 schreef Fillipe het volgende:
Wat een knorren kamers!
Ah, dat verklaart t, heb in Nijmegen gestudeerd, en daar heb ik t nog nooit gehoord. En dat kan mischien komen doordat ik niet met corpsballen om ging....quote:knor
Meestal een neerbuigende benaming voor een student die geen lid is van een studentencorps, soms (in elk geval binnen Amsterdam, Groningen, Rotterdam, Wageningen, Delft, Leiden en Utrecht) ook wel gebruikt voor studenten die in het geheel geen lid zijn van een studentenvereniging. Afkomst niet geheel duidelijk, maar de term was oorspronkelijk mogelijk een afkorting voor Kennen Niet Onze Regels (Nederland - (vaak) corporaal)
In nijmegen wonen ook alleen toffe mensen hequote:Op donderdag 23 november 2006 16:20 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart t, heb in Nijmegen gestudeerd, en daar heb ik t nog nooit gehoord. En dat kan mischien komen doordat ik niet met corpsballen om ging....
Tuurlijk! (ook al woon ik er nu niet meer...)quote:Op donderdag 23 november 2006 16:21 schreef tonks het volgende:
[..]
In nijmegen wonen ook alleen toffe mensen he
Ach je bent er een paar jaar geweest, dat telt ookquote:Op donderdag 23 november 2006 16:23 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Tuurlijk! (ook al woon ik er nu niet meer...)
Wacht maar tot ik foto's van mijn kamer(s) plaats. Ik heb dan wel geen parkiet, maar wel een heel schattige kat, genaamd Mouse, die mijn huisgenoten geregeld terroriseert...quote:Op donderdag 23 november 2006 16:24 schreef Fillipe het volgende:
Och daar gaat het nog niet zozeer om, meer over de leefbaarheid van sommige kamers die ik hier zie. Valt me nog mee dat ik geen parkieten ben tegengekomen.
Lekker burgelijk, en dat al tijdens je studententijd. Altijd rekening houden met een kat, leuk zeg.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:30 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wacht maar tot ik foto's van mijn kamer(s) plaats. Ik heb dan wel geen parkiet, maar wel een heel schattige kat, genaamd Mouse, die mijn huisgenoten geregeld terroriseert...
ja best wel 385 euro. is wel veel geld maar heb mensen gezien die voor 300 euro per maand de helft aan m2's haddenquote:Op donderdag 23 november 2006 14:20 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Knny, leuk hoor!![]()
Betaal je nou niet best veel voor 28 m2 in Groningen?
Korrewegwijk en daar een zijstraat van de korreweg. Heel dichtbij de Jumboquote:Op donderdag 23 november 2006 15:30 schreef StarGazer het volgende:
[..]
LeukWaar woon je precies in Groningen?
Ach, Albertus leden worden door Vindicat leden ook al knorren genoemdquote:Op donderdag 23 november 2006 15:50 schreef Autoreply het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)gden_onder_studenten
Een niet-lid dus.
AR heeft waarschijnlijk ook een nieuwe kamer, indien bevestigd volgen foto's en een verslag van de inrichting snel![]()
Komt omdat Albertianen ook ontzettende knorren zijn. Vandaar.quote:Op donderdag 23 november 2006 17:52 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ach, Albertus leden worden door Vindicat leden ook al knorren genoemd
Heb je ook wel gelijk inquote:Op donderdag 23 november 2006 18:06 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Komt omdat Albertianen ook ontzettende knorren zijn. Vandaar.
ff oftopic: Typisch voor een niet-lid die het wel wil worden, of een sjaars.....quote:Op donderdag 23 november 2006 18:06 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Komt omdat Albertianen ook ontzettende knorren zijn. Vandaar.
Gespaard in mijn geval. Deel door mijn ouders en deels door mezelf op een rekening waar ik pas op mijn 18e aan kon komen... Al heb ik geen design, maar een ikea/ leenbakker/ tweedehands inrichting...quote:Op maandag 4 december 2006 18:36 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Maargoed, ik vraag me ook af hoe iedereen die inrichtingen betaald? sparen, krijgen??
Ik heb een gedeelte gekregen, en een gedeelte zelf gespaard.... Maargoed, studentenkamers lijken soms wel designhuizen...
gewoon gewerkt ervoor, als je 2 dagen per week werkt dan is dat perfect te bekostigen naast vakanties en uitgaan etc. Daarnaast gewoon iets bijlenen van IB-groep, als je eenmaal ouder dan 20 bent wil je toch wel gewoon een beetje je eigen stijl in je kamer terugzien, of in ieder geval een begin ervanquote:Op maandag 4 december 2006 18:36 schreef Eltonno het volgende:
[..]
ff oftopic: Typisch voor een niet-lid die het wel wil worden, of een sjaars.....
Maargoed, ik vraag me ook af hoe iedereen die inrichtingen betaald? sparen, krijgen??
Ik heb een gedeelte gekregen, en een gedeelte zelf gespaard.... Maargoed, studentenkamers lijken soms wel designhuizen...
bij wijze van sprekenquote:Op dinsdag 5 december 2006 00:35 schreef saaw het volgende:
ik ga in januari alweer verhuizen, naar iets veel groters
dan uiteraard weer foto's, ik verheug me er nu al op
en @ grumpey: als je jonger bent dan 20 wil je geen eigen stijl?![]()
Dat is niet mis, ziet er tof uit..quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:49 schreef Mynerfius het volgende:
Ikvolg dit topic al lange tijd en er zijn al een hoop leuke kamers voorbij gekomen. Nu maar eens een paar foto's posten van mijn eigen kamer in 't Haarlemse! Oppervlakte ongeveer 55m2 plus een eigen tuintje
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
idd, krijg je ook huursubsidie of niet?quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:57 schreef Mynerfius het volgende:
¤413 euro per maand, dat wel. Maar gezien de oppervlakte en de locatie (5 min fietsen van t centrum) is dit nog aan de 'goedkope' kant (voor Haarlem dan) ...
een vriend van mij heeft het metronetwerk van Tokyo op de muur gemaakt, en heeft een heel groot plaatje op een sticker laten drukken. Misschien een idee?quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:11 schreef SlaggY het volgende:
Yes. Ik heb vorige week een nieuwe woning gevonden. Drie keer zo groot als m'n vorige kamer en nu lekker alles voor mezelf. In februari studeer ik af dus ik vond het wel tijd om iets groter te gaan wonen.
Vanavond ga ik de verf kopen en in 't weekend hoop ik klaar te zijn met schilderen. Dus volgende week verhuizen. Ik heb even iets in SketchUp getekend om te bepalen hoe ik het ga inrichten (foto's volgen nog):
klik -> [[url=http://xs410.xs.to/xs410/06492/Kommelahyeah.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik ben dus op zoek naar een (soort van) hoekbank. De tafel heb ik wel al gevonden. Verder ben ik van plan een groot silouet van Jimi Hendrix op de muur te schilderen, a la dit ontwerp:
[[url=http://xs110.xs.to/xs110/06492/JimiHendrix.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Iemand nog tips om dit mooi te doen? Ik zelf dacht eraan om het te projecteren met een beamer en dan gewoon over te trekken.
Erg tofquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:49 schreef Mynerfius het volgende:
Ikvolg dit topic al lange tijd en er zijn al een hoop leuke kamers voorbij gekomen. Nu maar eens een paar foto's posten van mijn eigen kamer in 't Haarlemse! Oppervlakte ongeveer 55m2 plus een eigen tuintje
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
groot laten printen [a2 kan gewoon bij de copyshop, afhankelijk van hoe groot je hem wilt misschien in 2 delen en dan aan elkaar plakken]quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:11 schreef SlaggY het volgende:
Verder ben ik van plan een groot silouet van Jimi Hendrix op de muur te schilderen, a la dit ontwerp:
[[url=http://xs110.xs.to/xs110/06492/JimiHendrix.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Iemand nog tips om dit mooi te doen? Ik zelf dacht eraan om het te projecteren met een beamer en dan gewoon over te trekken.
Beetje omslachtig. Projecteren met een beamer gaat ook prima hoor! Met een potloodje overtrekken en dan met verf inkleuren. Heb ik laatst ook nog gedaan, is prima gelukt...quote:Op woensdag 6 december 2006 12:28 schreef saaw het volgende:
[..]
groot laten printen [a2 kan gewoon bij de copyshop, afhankelijk van hoe groot je hem wilt misschien in 2 delen en dan aan elkaar plakken]
dan alle zwarte stukken eruit snijden [met een stanleymesje] en op de muur vast tapen op de gewenste plek
dan neem je een 'tamponeerkwast' of gewoon een sponsje en ga je al duwend de verf aanbrengen, beetje voorzichtig doen zodat de verf niet onder je stencil komt
klaar
Niet zo zeuren, het is de omgeving waarin je woont en waarschijnlijk een behoorlijk aantal uren per dag slijt, dan mag je het aangenaam maken. En dat heeft niks met budget te maken, maar met prioriteit.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:23 schreef ChRoNiC het volgende:
Jeetje wat een mooie kamers hier allemaal. Ik ben wel wat minder gewend. Ik ga binnenkort verhuizen naar een stuk minder design gebeuren (ga er natuurlijk nog wel het 1 en ander in klussen).
Zoals de kamers er hier uit zien lijkt het wel of jullie allemaal alleen maar bezig zijn met hoe je kamer eruit ziet!
Niet echt wat ik bij een studentenkamer voor me zie (ken ook vrijwel niemand met zo'n luxe kamer)
dat wilde ik ook zeggen in de post boven je, maar jij verwoordt het veel beterquote:Op woensdag 6 december 2006 20:14 schreef Thermo het volgende:
[..]
Niet zo zeuren, het is de omgeving waarin je woont en waarschijnlijk een behoorlijk aantal uren per dag slijt, dan mag je het aangenaam maken. En dat heeft niks met budget te maken, maar met prioriteit.
En daarbij: hoe duur is een likje verf hier en daar en wat Ikea meubels?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:14 schreef Thermo het volgende:
[..]
Niet zo zeuren, het is de omgeving waarin je woont en waarschijnlijk een behoorlijk aantal uren per dag slijt, dan mag je het aangenaam maken. En dat heeft niks met budget te maken, maar met prioriteit.
Ik zeur niet maar het mag wel gezegd worden toch? Je hoeft je natuurlijk niet aangevallen te voelenquote:Op woensdag 6 december 2006 20:14 schreef Thermo het volgende:
[..]
He! Jij hebt ook de tv in de schouw staan. Ik ook, echt geweldigquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:49 schreef Mynerfius het volgende:
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De meeste die ik ken wel, de meeste die ik ken werken dan ook veel en hard en hebben een dusdanige instelling dat ze zich absoluut niet gedwongen voelen om in het standaard studentpatroon te vallen.quote:Op donderdag 7 december 2006 10:59 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik zeur niet maar het mag wel gezegd worden toch? Je hoeft je natuurlijk niet aangevallen te voelen.
Ik ben het met je eens wat betreft budget indeling uiteraard. Maar de meeste studenten die ik ken hebben echt geen geld meer over na het stappen/eten enz.
En de restquote:
There it is, my lovequote:Op donderdag 7 december 2006 18:03 schreef denka het volgende:
[..]
En de rest![]()
Dit is enkel een foto van je bed..![]()
Zielig gedoe? Als je hard werkt tijdens je studie tijd benut je die tijd niet volledig vind ik. Dus of dat te maken heeft met kwaliteiten benutten?? Je kunt hele leven nog hard werken. Dit heeft verder natuurlijk niks te maken met die kamers.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:41 schreef Thermo het volgende:
[..]
De meeste die ik ken wel, de meeste die ik ken werken dan ook veel en hard en hebben een dusdanige instelling dat ze zich absoluut niet gedwongen voelen om in het standaard studentpatroon te vallen.
Het is niet dat ik me aangevallen voel, het is gewoon zo dat mensen eens niet zo moeten janken als student zijnde en gewoon of hun kwaliteiten benutten en niet zeuren, of stoppen met studeren en werken. Klaar.
Al dat zielig gedoe altijd.
quote:Op donderdag 7 december 2006 14:00 schreef warrel het volgende:
[..]
He! Jij hebt ook de tv in de schouw staan. Ik ook, echt geweldig
Vanavond ga ik (als ik het niet vergeet) foto's maken van mijn Delftse huisje, het is nog niet af, maar het wordt mooi.
En het is natuurlijk helemaal van mij!![]()
![]()
Een mooi boek. Met van die leuke biologieplaatjes.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:15 schreef Grumpey het volgende:
leuk om de boekenkast van iemand anders te bekijken altijd
wat vond je van het boek van 'Kalat'? aangezien dat mijn richting is
Jep, in Leiden. Ben nu 2ejaars, met nog wat eerstejaarsvakken..quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:37 schreef Mynerfius het volgende:
Coolik zie het nu pas die boekenkast...Psychologie in Leiden toevallig? Je hebt dezelfde boeken als ik
Tja, blijft toch balen..quote:Op maandag 11 december 2006 20:27 schreef zwahiel het volgende:
Ik zou naar een studio van 45m2 kunnen door verhuizen, maar dat gaat ook niet doorDe persoon die erin zat is eerder verhuisd... dus helaas... Nu woont er iemand anders, helaas!
Gelukkig is mijn kamertje ook lekker goeiekoopScheelt ook wel weer, toch weer 150 euro per maand wat in mijn portmonnee blijft zitten of er uitgaat (lees dat laatste) aan andere zaken
jou huis is echt koningquote:Op donderdag 7 december 2006 16:44 schreef funk-e het volgende:
Ik zal mijn kamer(s) ook maar even posten. Ik woon hier nu een jaar in een oude school in Leeuwarden. Bevalt heel erg goed. Het is ongeveer 35 m2 en ik hoef niets te delen. Verkregen via woonstichting (nieuw wonen friesland)
De huur is 270 ex
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
't Heeft wel toch wel mee te maken, denk ik. Bij woningbouwverenigingen in Leeuwarden krijg je gewoon al 'n huisje na ongeveer een jaar, soms iets langer. En de wachttijd voor kamers in Leeuwarden is ook niet heel lang...quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:12 schreef Vork het volgende:
Een huisje is natuurlijk geen kamer.
Maar het klopt wel, Arnhem is inderdaad goedkoop om te wonen en een kamer is redelijk snel gevonden. Die kamers in Amsterdam van 18m2, dat geeft natuurlijk wel een vertekend beeld. De meeste kamers zijn daar ongeveer de helft van die grootte, maar doordat er een hoop van die containers bij zijn gekomen, zal dat het gemiddelde wel omhoog hebben geschopt.
Vertel je er ook even bij dat je daarvoor eerst 6 jaar wachttijd opgebouwd moet hebben?quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:55 schreef Grumpey het volgende:
bron: www.nu.nl
Duurste studentenkamer in Amsterdam en Utrecht
Uitgegeven: 15 december 2006 11:41
RIJSWIJK - Studenten zijn voor een kamer het duurst uit in Amsterdam en Utrecht. In Leeuwarden en Arnhem is de studentenhuisvesting het goedkoopst. Dat bleek vrijdag uit onderzoek onder 1200 studenten door Studentenhuisvesting.nl.
In Amsterdam kost een kamer gemiddeld 310 euro (18 vierkante meter) en in Utrecht 290 euro (15 vierkante meter). In Nijmegen, Breda en Amsterdam is een student gemiddeld vier maanden op zoek naar een kamer en in Utrecht ruim drie maanden.
Studenten in Leeuwarden en Eindhoven hebben over het algemeen het snelst een kamer gevonden: De wachttijd is daar gemiddeld twee maanden.
Utrecht, Zwolle en Enschede beschikken over de kleinste studentenkamers van Nederland. De grootste kamers (25 vierkante meter) zijn te vinden in Amersfoort en Leeuwarden
----
Zo, dan kom ik er goed vanaf met mijn 290 euro, 20m2, hartje centrum Amsterdam![]()
5,5 jaar maarquote:Op vrijdag 15 december 2006 17:03 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Vertel je er ook even bij dat je daarvoor eerst 6 jaar wachttijd opgebouwd moet hebben?
Das waar?quote:Op donderdag 7 december 2006 16:44 schreef funk-e het volgende:
Ik zal mijn kamer(s) ook maar even posten. Ik woon hier nu een jaar in een oude school in Leeuwarden. Bevalt heel erg goed. Het is ongeveer 35 m2 en ik hoef niets te delen. Verkregen via woonstichting (nieuw wonen friesland)
De huur is 270 ex
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat is nog goedkoop voor utrecht eigenlijk. ik zie bijna alleen maar duurdere kamers voorbij komen, of je moet al een kwartier van het centrum af zitten.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:55 schreef Grumpey het volgende:
bron: www.nu.nl
Duurste studentenkamer in Amsterdam en Utrecht
in Utrecht 290 euro (15 vierkante meter).
Is dat in de Margareta de Heerstraat? Ofzo?quote:Op donderdag 7 december 2006 16:44 schreef funk-e het volgende:
De huur is 270 ex
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nienke! Wat mooi! En bestwel groot!quote:Op vrijdag 8 december 2006 02:41 schreef warrel het volgende:
[..]!
Ik ben vanavond verhuist naar mijn allermooiste Delftse kamertje, het was in m'n ouderlijke woonplaats al vechten met de roomdivider, dus we hebben alles maar gewoon uit elkaar gehaald.
Nu staat alles goed en wel, er moet nog een stekker boven m'n bed gemaakt worden, en ik heb nog geen lampen aan het plafond..
Maar, ja, hier kan ik in leven![]()
Excusez moi voor het formaat van de foto's, ook niet erg scherp omdat ik niet zo veel verlichting heb. Maar zonder flits wel sfeervol
<knip foto's>
Nou, dat was het dan.
Mooi he?!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hey!! Opeens zag ik je naam staan bij de laatste post!quote:Op zondag 17 december 2006 18:01 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
Nienke! Wat mooi! En bestwel groot!![]()
Je hebt het goed voor elkaar, ik wil ook wel zo'n inloopkast![]()
Donderdag na het Labyrint kerstfeestje bedoel je?quote:Op zondag 17 december 2006 19:44 schreef warrel het volgende:
[..]
Hey!! Opeens zag ik je naam staan bij de laatste post!
En 't is een mooi kamertje he? Ik ben er ook écht ontzettend blij meeMisschien kunnen we donderdag met z'n 3tjes hier slapen na het uitgaan. Als we nog puf hebben om hierheen te reizen. Oh, en we moeten met z'n 3tjes in 1 bed, en ik heb geknoeit met hagelslag onder m'n iBookje in m'n bed
Er moet iig een keer geborreld worden, zonder enge hoorntjesafpakkers![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |