Lijkt me wel leuk ja. Even kijken hoe het hier uitkomt. Hoeveel deelnemers zijn er meestal daar?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:14 schreef Grumpey het volgende:
volgende wedstrijd waar ik me net voor heb opgegeven is de 'olympisch stadionloop', gaat van het olympisch stadion naar het amsterdamse bos, rondje rond de bosbaan en dan weer terug naar olympisch stadion (10 km, maar 5 is ook mogelijk) op zondag 3 december.
Nog meer mensen zin om mee te doen uit omgeving amsterdam?
Dat lijkt me ook leuk om te doen....kun je je via een website inschrijven?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:14 schreef Grumpey het volgende:
volgende wedstrijd waar ik me net voor heb opgegeven is de 'olympisch stadionloop', gaat van het olympisch stadion naar het amsterdamse bos, rondje rond de bosbaan en dan weer terug naar olympisch stadion (10 km, maar 5 is ook mogelijk) op zondag 3 december.
Nog meer mensen zin om mee te doen uit omgeving amsterdam?
www.uitslagen.nlquote:Op woensdag 22 november 2006 13:26 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook leuk om te doen....kun je je via een website inschrijven?
Ja, hier precies zo. Het eerste kwartier gaat zelfs altijd ronduit kut, dan loop ik te vloeken en te concluderen dat het vandaag echt niks gaat worden. Somehow vergeet ik steeds dat dat altijd in het begin zo is en na een kwartier weer als sneeuw voor de zon verdwijntquote:Op donderdag 23 november 2006 10:40 schreef Grumpey het volgende:
Dat relaxte gevoel van ritme zonder echt gevoel van inspanning te moeten leveren komt bij mij ook ongeveer pas na een kwartier opzetten, daarna houdt dat ongeveer een half uur aan bij mij...
Maart? Dat ga je makkelijk redden, als je nu al 39:23 loopt! Sterkte met je herstelquote:Op zondag 26 november 2006 17:56 schreef Scighera het volgende:
zo, er begint langzaam aan weer een schot in m'n looptrainingen te komen na dat ongeval (met training over de kop gegaan; ambulance rit + krukken + 1.5wkn uit de running als gevolg, lopen zelfs 3weken niet kunnen doen)) laat staan in zwem, fiets en krachttrainingen
Dodnerdag eindelijk weer een duurloop kunenn lopen over een acceptabele afstand: 18.35km in 1:25:23 (HR162, 12.9km/h) en vanavond ondaks de voor mij niet iedeale omstandigheden een 10.2km om 0:39:23 (HR170, 15.5km/h) op zich niet verkeerd. hartslagwaarden moegen wat later,. maar ddta komt wel weer.
Doelen qau vormtetsen (lopen) zijn voor mij in maart:
10.2km : 0:38:30
21km: 1:29:00
Ik heb vorige week bij www.hartslagmetershop.nl een Timex Speed & Distance aangeschaft. Duur, maar een leuke gadget en handig bij lopen, fietsen, whateverquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:11 schreef TheSilencer het volgende:
Na een langdurige blessure (hele seizoen gemist) mag ik, met behulp van sportzooltjes, weer trainen. Om mezelf te troosten had ik me voorgenomen me te trakteren op zo'n hip GPS-geval om mijn snelheden e.d. te kunnen meten.
Wie heeft er ervaringen? Welke zijn goed en waar kan ik die (online?) het voordeligst aanschaffen?
Kan verzuring of de eerste beginselen van kramp zijn.. ik heb/had hetzelfde probleem, je moet meer water drinken tijdens of voor het hardlopen. Nu ik meer duur gaat lopen (ben normaal een sprinter tot middellange afstandloper) merk ik als ik drink tijdens het trainen dat ik bijna nooit meer last van hebquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:55 schreef computergirl het volgende:
vraagje aan de ervaren hardlopers hier:
Ik moet als ik begin met lopen steeds stoppen en even wandelen het eerste half uur/20 min, niet omdat ik geen adem meer heb maar omdat ik last heb van mijn kuiten.
Ik vind het moeilijk te omschrijven wat ik bedoel met 'last', het is een strak gevoel, alsof ze niet genoeg bloed krijgen of zo.
Ik doe wel stretch oefeningen, maar dat helpt niet echt. Tips?
misschien heb ik zelf de oorzaak al gevonden. Normaliter vermijd ik snelle koolhydraten omdat ik last heb van hypoglycemie (hevige dalen in mijn bloedsuikerspiegel waar ik erg beroerd van word) Gisteravond had ik echter roerbakgroente met een redelijk zoet woksausje gegeten, en ik had bij mijn vaste rondje nauwelijks last van het ‘ik krijg geen brandstof’ gevoel in mijn kuiten.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:22 schreef annoh het volgende:
Ja dat ken ik volgens mij inderdaad! Ik heb het hierboven genoemd als een gevoel alsof mijn onderbenen op slot gaan. Heet stram en stak. Voelt het een beetje zo? Ik denk dat je gewoon rustig door moet hardlopen, maar wel even moet wandelen als je dit voelt, want het kan een teken van over belasting zijn. Of dat je spieren nog moeten wennen.
ehhhhquote:Op woensdag 29 november 2006 11:15 schreef Scighera het volgende:
@computergirl
Van te voren goed drinken en inlopen. eventueel ook even de kuiten losmasseren. Stretchen ervoor doe je na de warming up en dynamisch ipv statisch
Ik heb gezegd dat ik mee zou doen, nu moet ik welquote:Op woensdag 29 november 2006 12:49 schreef annoh het volgende:
Haha mijn vader heeft ook een keer in een onbewaakt ogenblik gezegd dat hij volgend jaar de dam tot dam loop mee met me mee loopt. Ik hoop maar dat ie zich er aan houdt, lijkt me echt lachen!!
quote:Op woensdag 29 november 2006 13:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
ehhhh![]()
![]()
![]()
Hoe stretch je dynamisch?? Statisch is volgens mij mijn 'normale' methode, bij je achterste been de hak naar de gron duwen
leukquote:Op woensdag 29 november 2006 12:17 schreef PieterBas het volgende:
Ik heb gisteren de weddenschap aangenomen om met mijn vader volgend jaar de zevenheuvelen te lopen.. Altijd leuk, lange termijn planningAerobe tegen unaerobe
fotosquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:14 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb laatst vijf kwartier door de regen gelopen met een katoenen trui aan. Jullie willen vast niet weten hoe kapot mijn tepels waren toen ik uiteindelijk thuiskwam.
Nouja, het is natuurlijk een beetje een genant probleem, maar ik heb het hier al eerder voorbij zien komen geloof ik. In ieder geval is het verstandig om synthetische bovenkleding te dragen als je ver en/of nat gaat lopen.quote:
Ik dacht dat Soest niet door ging?quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:47 schreef jde_kok het volgende:
Heb me ingeschreven voor de sylvestercross in soest met oudjaar.
tof, het is jammer dat ik op wintersport ben die week, anders had ik ook wel aan egmond meegedaan....vroeger vond ik gewoon het lopen het leukst, nu vind ik die wedstrijden juist wel wat hebbenquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:02 schreef LedZep het volgende:
Update*
Na een maandje lopen stond er vandaag een 50 minuten duurloop op het programma, maar ik heb deze gelegenheid aangegrepen om mijn uithoudingsvermogen te testen, door een rondje van 8,5km eens op bijna-wedstrijd niveau te lopen. De tijd was ongeveer 46 minuten, waar ik best blij mee ben, want dat betekent dat mijn snelheid op de duurloop nu zeker >10 km / u is. Bovendien was ik niet helemaal op, dus op de wedstrijd moet het nog een stukje sneller kunnen.
Heb ook besloten naast Schoorl ook aan Egmond mee te doen, dus 14 januari loop ik daar de 10.5km in hopelijk 50-55 minuten.
Wow, snel hoorquote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Klapdeur het volgende:
Mensen mensen, ik ga deze reeks ook maar weer volgen!
Ben benieuwd of mensen van een paar maanden terug hun PR's hebben verbroken. En ben natuurlijk benieuwd naar de nieuwkomers van deze reeks topics.
Na dat ik de Dam tot damloop gelopen heb is er van het hardlopen niks meer terecht gekomen. Net als vorig jaar werd er weer een wintercompetitie georganiseerd voor de 5 & 10 kilometer. Deze competitie bestaat uit 6 wedstrijden op elke 2e zondag van de maand. Om in de prijzen te vallen moet je minimaal 4x hebben meegedaan en waarbij de beste 4 tijden bij elkaar op worden getelt.
Nu er al twee keer zo'n wedstrijdje is geweest en het toch een beetje begon te kriebelen vond ik het ook weer eens tijd worden om mee te doen. Vorig jaar heb ik maar 3x meegedaan wat dus automatisch betekende dat ik geen prijs kon winnen. Daarom wil ik dit jaar wel 4x mee doen en wel zien waar het schip strandt. Uiteindelijk ben ik eerste geworden in een 18.28 wat direct een PR voor mij betekent, en dat na maanden niks gedaan te hebben.![]()
Ik heb de race stukken beter ingedeeld dan vorig jaar, toen had ik altijd de tikdat ik veels te hard van start ging nu liep ik ongeveer:
1 KM: 03.43
2 KM: 07.21
3 KM: 11.34
4 KM: 15.29
5 KM: 18.28
Laatste kilometer ging dus behoorlijk rap, wat ik niet verwacht had maar toen ik op 50 meter de tijd zag wegtikken stond deze op 18.18 en toen kon ik natuurlijk nog wel even aantrekken want mijn vorige PR stond op 18.43![]()
Dankje wel.quote:Op zondag 10 december 2006 12:10 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wow, snel hoor. Wat zal jij over de baan vliegen als je weer even flink gaat trainen
.
We liepen bijna de hele tijd met drie man, en ik wilde sowieso weinig kopwerk gaan doen, dus bleef de hele tijd achter die twee aanlopen. Na drie KM moest de nr1 van vorig jaar afhaken omdat hij is begonnen met een nieuwe studie en geen tijd meer had om te lopen (Al 8 maanden niks meer gedaan). We waren toen nog met twee man over en we kwamen bij een groepje uit dat de 10 kilometer liep dat al 300M voor ons gestart was. Die jongen waarmee ik de 5 liep ging steeds langzamer lopen wat dus uiteindelijk resulteerde in een 4.13. Toen ben ik over het gras gegaan en wat gas erop gegeven vlak voor een verradelijk klein heuveltje. bovenop het heuvetje gaf ik wat extra gas om hem te laten denken dat ik nog sterk was, zodat hij geen nieuwe hoop kreeg bij me terug te komen, wat uiteindelijk lukte. De laatste 500M heb ik nog een paar keer achterop gekeken en ik wist zeker dat de overwinning in de pocket was!.quote:Op zondag 10 december 2006 12:58 schreef Grumpey het volgende:
wat?! een kilometer in 2:59? Dat is meer dan 20 km/hNetjes! Maar serieus, als je na 4 km nog een kilometer in 20 km/h kan lopen dan zou ik proberen wat sneller te beginnen. Alhoewel, je 3e km was in 4:13, dat is wel echt voor verbetering vatbaar natuurlijk.
Mijn PR is inmiddels wel scherp gesteld voor als je gemist mocht hebben, daarnaast heb ik zevenheuvelenloop (15km) in 57:25 gelopen waar ik best trots op was
welkom terug
Hooiquote:Op zondag 10 december 2006 13:21 schreef Sehnsucht het volgende:
Welkom terug
zoals je kan lezen eerder in dit topic heb ik vorige week m'n PR op de vijf KM neergezet op 22.55. (had zelf 22.53 geklokt, maar de officiele tijd is 22.55)![]()
ik was al blij dat ik in niet al te lange tijd in een keer van 24.05 naar 22.55 ging, dus opzich is het niet echt een grote teleurstellingquote:Op zondag 10 december 2006 13:36 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Hooi![]()
Erg mooie tijd Sehnsucht! Heerlijk gevoel is dat hè als je weer onder een minutengrens terecht komt.![]()
Alleen wel weer balen dat je zelf 22.53 klokt en de officiële tijd 22.55 aangeeft.![]()
Naja is voor de volgende keer weer een extra motivatie dat je minstens die 22.53 gaat lopen, toch?![]()
Ik vandaag 2350.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:01 schreef jde_kok het volgende:
Dinsdag met de coopertest 3065 meter gelopen. Niet verkeerd dus...
Ik vind dit juist heerlijk weer om te lopen! Je moet je wel goed aankleden, en in donker en mist een reflecterend ding aandoen, maar als je dan eenmaal buiten bent, prima, lekker fris.quote:Op maandag 18 december 2006 22:11 schreef Klapdeur het volgende:
Oke, ik las voor mijzelf een winterstop in, dit is me te koud. Mij zien jullie wel weer met een verslag op 14 januari van mijn 5 KM wedstrijdje
Nu ik erover nadenk, niet echt, denk ik. Tijdens het lopen drink ik sowieso niet, want ik vind het onhandig om een flesje of zo'n belt mee te nemen. Voor het lopen schiet het er soms bij in.quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:24 schreef PieterBas het volgende:
Heb je voldoende water gedronken voor of tijdens het lopen?
Misschien. Ik vind het ook erg onhandig.. dan maar 2 kleine rondjes lopen ipv van 1 grote.. en dan snel even wat water thuis drinken..quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk, niet echt, denk ik. Tijdens het lopen drink ik sowieso niet, want ik vind het onhandig om een flesje of zo'n belt mee te nemen. Voor het lopen schiet het er soms bij in.
Is het een vochtprobleem ja?
Ben zelf ook aan het experimenteren met loopstijl, puur omdat ik wil kijken waarmee ik de meeste energie overhoud...Het omschrijven van loopstijl kan ik echter niet, ik probeer maar wat namelijk en als ik merk dat het goed voelt dan houd ik dat een tijdje vol. Volgens mij maak ik nog het meest gebruik van voorvoetlanding..quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:29 schreef LedZep het volgende:
Wat voor looptechniek gebruikt men hier en wat proberen jullie om deze te verbeteren?
Toen ik een 1,5 maand geleden begon had ik niks van techniek, gewoon haklanding en dan met de voorvoet afzetten. Ben sinds een tijdje begonnen met voorvoetlanding (int begin zwáár in je kuiten !) en vandaag eens een poging tot Pose techniek gedaan, dus naast voorvoetlanding ook het idee van afzetten afgezworen en heel simpel je voet steeds hoog optillen en dan onder je heup weer laten landen. Viel me niet tegen, eens kijken hoe dat gaat lopen de komende tijd
.
Het is erg lastig om onder de knie te krijgen ja, maar ik vind het wel heel erg leuk om er mee bezig te zijnquote:Op zondag 24 december 2006 20:17 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig LedZep, dat klinkt ingewikkeld.
Ik hoop einde van de week weer wat fitter te zijn en dan ga ik ook maar weer eens een rondje rennen. Ik ben niet fit (verkouden en dat slaat deze keer nogal wat op mijn luchtwegen) dus doe het maar bijzonder rustig aan deze dagen.
Niet dat ik anders zo veel loop, maar 1 à 2 keer per week 5 km moet wel te doen zijn.
2 belangrijke zaken, demotivatie bij IJmuiden, ik was daar verdwaald, en liep binnen een uur me voeten kapot op het steen, overigens had ik nog wel verder kunnen komen als het punt waar ik bij geeindigt ben, maar denk dat dat gewoon niet verantwoord was. Met name het feit dat ik merkte dat ik geestelijk niet meer fris was, overal op het strand stonden palen, en ik begon die soms voor mensen aan te zien, toen dacht ik, nu moet je slim zijn, en niet ten koste van alles doorgaan. Het was opzich nog maar 3 uur naar de 100 km, maar wat bereik je ermee?quote:Op zondag 24 december 2006 20:00 schreef Grumpey het volgende:
heb het verhaal van je gevolgd voor zover mogelijk, vond het mooi prestatie!
Wat is uiteindelijk je breekpunt geweest?
Ik blijf me afvragen hoe je het voor elkaar hebt gekregen. Ik volg af en toe de topics in VBL en weet dat je keeper bent, dus een wedstrijd lang rennen zul je (denk ik) niet doen. Hardlopen doe je al lang niet meer. En dan rook je ook nog eensquote:Op zondag 24 december 2006 20:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
2 belangrijke zaken, demotivatie bij IJmuiden, ik was daar verdwaald, en liep binnen een uur me voeten kapot op het steen, overigens had ik nog wel verder kunnen komen als het punt waar ik bij geeindigt ben, maar denk dat dat gewoon niet verantwoord was. Met name het feit dat ik merkte dat ik geestelijk niet meer fris was, overal op het strand stonden palen, en ik begon die soms voor mensen aan te zien, toen dacht ik, nu moet je slim zijn, en niet ten koste van alles doorgaan. Het was opzich nog maar 3 uur naar de 100 km, maar wat bereik je ermee?
Ik wilde net vragen of je nu ook weer besmet bent geraakt met het loopvirusquote:Op zondag 24 december 2006 21:07 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens wel leuk detail is, is dat ik eigenlijk schurft hekel aan lopen heb, op training zeg ik altijd: Lopen is voor mensen zonder inzicht en techiek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |